Zolang de Palestijnen niet het recht van Israël om te bestaan erkennen zal Israël Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraëI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik écht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.
Ja.²
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Conclusie: de vraag "wat kan Israël (als reëele optie) dan wel doen?" blijft staan.
Precies. En ik denk dat Israël zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve wat ze nu al doen, bedoel je? Ik heb nog geen alternatieven gehoord nee.
Wat is jouw oplossing?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mensen toch. Hamos bestaat bij de gratie van IsraëI. Als je Hamos uitroeit staat een nieuwe groep klaar. Daar ben ik écht van overtuigd. Zolang er geen justice is zal dit probleem blijven bestaan. In die zin is een 2koppige draak.
Ja.²
Ik geloof best dat UNRWA haar best doet om het bij de burgers te krijgen. Ik denk alleen ook dat UNRWA niks te vertellen heeft als het puntje bij het paaltje komt en Hamas even aanklopt met wat kanonnen over de schouder.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef superniger het volgende:
Geloven jullie dit?
https://nos.nl/collectie/(...)ieuwe-brandstof-komt
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang de Palestijnen niet het recht van Israël om te bestaan erkennen zal Israël Hamas en zijn opvolgers blijven uitroeien.
Ik hoop dat Israël wél weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies. En ik denk dat Israël zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
Hoe moeten ze wel door gaan dan? Vredesbesprekingen met Hamas lijdt tot niets, weet je zelf ook. Niets doen dan is het wachten op volgende terreuraanval. Wat dan wel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.
Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.²
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze zo doorgaan valt er straks niets meer uit te roeien. Want ze roeien nu voornamelijk normale Palestijnen uit.
Om met een duiding te spreken. Ze lossen een lekke band op door de katalysator en motor te vervangen.²
Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn qua militair ingrijpen. Ik bedoel meer dat ze zelf ook geen andere, reële oplossing kunnen bedenken dan wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik hoop dat Israël wél weet wat het aan het doen is want anders betekent het dat ze de controle kwijt zijn en dat is nooit goed nieuws bij grote groepen mensen met een boel krachtige wapens. Hopelijk hebben ze dus de nodige scenario's en alternatieven klaar liggen.
https://unwatch.org/unrwa(...)el-neuer-on-i24-newsquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:20 schreef superniger het volgende:
Geloven jullie dit?
https://nos.nl/collectie/(...)ieuwe-brandstof-komt
[..]
Zijn toch zulke slimme koppen? Mogen ze zelf mee komen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing?
Dat was tenslotte de vraag.
Dat is eigenlijk al een beetje wat gaande is denk ik. Israël voert met - vooral nachtelijke operaties - via de grond aanvallen uit op Hamas. En het zuiden daar zitten nu zeg 2 miljoen man, waarvan het grootste deel inmiddels ontheemd. Ze zijn afhankelijk van humanitaire hulp. Dat klinkt gewoon als een vluchtelingenkamp, zo hebben we het alleen nog niet genoemd en er staan geen/amper tentjes. Maar verder voldoet het wel aan het beeld.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Groot vluchtelingenkamp in het zuiden van gaza oprichten.
Dan het noorden zuiveren van Hamas en opslagplaatsen etc ontmantelen.
En dan de mensen in het kamp filtreren op Hamas en de gewone Gazanen na filtratie terug laten keren naar het noorden.
Maar ook dat lijkt me een recept voor een groot menselijk drama.
Rechtvaardig jij daarmee een genocide-light? Open vraag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?
En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies. En ik denk dat Israël zelf ook niet weet hoe te reageren en daarom direct in de primitieve vechtmodus schiet en met brute kracht probeert de tegenstander al dan niet tijdelijk lam te leggen.
Je hebt dus ook geen oplossing.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn toch zulke slimme koppen? Mogen ze zelf mee komen.²
Toch ben ik benieuwd wat JIJ als reële oplossing ziet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is grotendeels muur en daarvoor ligt nog een paar honderd meter breed gebied waar Palestijnen niet mogen komen (of ze worden doodgeschoten).quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Tjoent het volgende:
Een muur was beter geweest dan hekwerk en je zou eigenlijk verwachten dat er een strook landmijnen tegenaan zou liggen maar dat was niet het geval.
Er valt niet normaal te leven in Gaza. Dat heeft gevolgenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat als hamas uitgeroeid is, er een nieuwe 'hamas' opstaat. Die komen dan toch vanuit deze 'normale' Palestijnen! Of waar komen die dan vandaan?
En inderdaad, als steeds de terreurgroep in Gaza bestreden blijft worden, moeten ze flink fokken om dit steeds aan te vullen. Maar goed, als je naar de bevolkingspiramide kijkt, kunnen ze dat wel.
Situatieschets: onderwijl dat je aan het wachten bent, vliegen je de raketten om de oren. Dan leg je je oor te luisteren bij de buurlanden en je bondgenoten. Voordat daar consensus over bestaat om wat te doen, heb je al duizenden raketten op je donder gekregen. Uiteindelijk zul je toch af moeten van het extremisme van Hamas, dat kan ook niet alleen door lief te zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo reageerden ze meteen. En doen ze elke keer. Meteen wraak.
Maar goed, dit is ook al eerder besproken.
Wachten met reageren, nadenken, eventueel hulp vragen als je het niet weet… biedt andere gedachten en perspectieven. Helaas is dat nu veel te laat.
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd wat JIJ als reële oplossing ziet.
Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn. Echter, de afkeer van de meeste Palestijnen richting Israël is toch wel aanzienlijk (let op: ik zeg niet dat ze Hamas zijn). Ik vraag me af of Israël het vertrouwen van de gemiddelde Palestijn zou kunnen krijgen om hun mede-Palestijnen (Hamas, PIJ etc) te verraden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou gerichter te werk gaan door direct over land de vijanden op te sporen . Een meer humane oplossing. Neem de normale Palestijnen als bondgenoot en doe ze een handreiking. Minder collateral damage zo.
Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Reproductive rights are centered around the legal right to access reproductive health care services like abortion and birth control.
Gezien de vele mondkapjes denk ik dat dit een oude foto is Howardquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek. Het slaat ook echt nergens op, maar okee.
[..]
[ twitter ]
Dan zou ik denk ik over land gaan. Het netto slachtoffers onderaan de streep in beide kampen wordt daardoor veel minder. Je gaat dan gerichter te werk en je risico op false positives slinkt enorm. Dit is geen wiskunde. Dit weten ze zelf ook wel. Ze doen het dus bewust niet. Ik beschuldig ze daarom van een agenda.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar stel dat jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou jij dan voorstellen?
Staat daar nu serieus: Lesbians 4 Liberation.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
Koekoek. Het slaat ook echt nergens op, maar okee.
[..]
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |