SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Steve Lookner live
[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 19-10-2023 16:53:12 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
Verschrikkelijk, gaat je niet in de koude kleren zitten zoiets als je dat ziet en meemaakt. Wat een monsters dat Hamas, dat zijn geen mensen meer maar beesten, hopelijk pakken ze ze allemaal en die zogenaamde "Palatijnse autoriteiten" moeten ze maar het internationale strafhof in Den Haag brengen voor gruwelijke oorlogsmisdaden.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Hoe groot is de multiplier dit keer, 1 op 15, 1 op 20?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.![]()
Ik mag hopen dat je weet dat je ook bij Google in een algoritme zit en vooral hits krijgt die voor jou specifiek worden samengesteld en uitgelicht.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.
Ik ben het echt niet met je eens in deze.
[..]
Ik ging zoeken naar het overzichtslijstje. Dat is er, en is ook in deze reeks gepost.
Dat overzicht kan ik zo snel niet vinden.
Wel heel veel artikelen over de gegijzelden, door verschillende bronnen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Footage shows Palestinian civilians looting kibbutz during Hamas terror attack
Zag dit gisteren al, ook gewoon Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen, die achter Hamas aanliepen om huizen leeg te roven.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Of juist heel goed opgezet door Israël. Je wilt niet dat elke hansworst met toegang tot X weet wat er wanneer staat te gebeuren lijkt me.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.![]()
Afgelopen decennia 1 op 20.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Hoe groot is de multiplier dit keer, 1 op 15, 1 op 20?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik vermoed dat we één dezer dagen wakker worden en dan het nieuws openen en zien dat de schoonmaak in volle gang is, we weten dat het eraan komt, maar wij gaan er echt niets meer oven horen (buiten geruchten) totdat het gebeurd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Verstandig juist, dat zou ik ook voor mij houden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.![]()
Studenten en docenten ook nog. En 'genocide' ook echt![]()
.
Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
ga dit maar nuanceren
mijn god wat een afschuwelijke beestengot me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Zeker waar, maar wel ontzettend knap in zo'n "heet" onderwerp.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Of juist heel goed opgezet door Israël. Je wilt niet dat elke hansworst met toegang tot X weet wat er wanneer staat te gebeuren lijkt me.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Daar gaat het hier toch helemaal niet om.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je weet dat je ook bij Google in een algoritme zit en vooral hits krijgt die voor jou specifiek worden samengesteld en uitgelicht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
'Vredelievende mensen'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:52 schreef Tekaschi het volgende:
Footage shows Palestinian civilians looting kibbutz during Hamas terror attack
Zag dit gisteren al, ook gewoon Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen, die achter Hamas aanliepen om huizen leeg te roven.
'Onschuldige burgers''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Moeten sowieso eens kappen met het genocide te noemen, dat is een pure leugen. Nog geen 1 miljoen Palestijnen in 1948 tegen bijna 5 miljoen nu, dat is geen genocide, dat is een bevolkingsexplosie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
.
Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.
[ twitter ]
Neemt niet weg dat ik wel graag zou zien dat al het geweld stopt, van alle kampen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Het kan zomaar nog even duren. Naast het clusterfuckgehalte die al die burgers meebrengen zit je ook nog met buitenlandse staatshoofden binnen de grenzen. Naast het aandringen op vreedzame oplossingen waar deze op aan zullen dringen, wil je ook niet teveel aankloten met pottenkijkers.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vraag mij af of dat in die vorm nog (ooit) komt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.
Afsluiten en "legitiem" omheinen, geeft in/over een paar weken net zoveel effect.
Ik zie geen voordeel om man voor man, huis voor geboobytrapt huis te gaan doorzoeken terwlijl je voordurend om je heen moet kijken voor "jonge" sluipschutters.
Het voordeel van ingraven aan de randen, is dat alleen hoeft te worden afgewacht tot de ratten uit hun holletje komen. Bijkomend kunnen protestanten, Israël niet beschuldigen dat zij onschuldige mensen in Gazaanze straten neerschieten.
Ik vermoed ook dat Biden niet veel zag in een offensief dat hoe dan ook, ten koste zal gaan van veel kindertjes.
Wat Israël ws wel zal doen is elke afgevuurde raket uit dat gebied komend, traceren en die qua oorsprong "mogen" beantwoorden. Voor de rest is het een kwesie van uitroken & geduld hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Op basis van wiens cijfers? Ik zie alleen maar Hamas cijfers en eerlijk gezegd denk ik dat we maar eens moeten ophouden die over te nemen zonder verificatie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Afgelopen decennia 1 op 20.![]()
De production value van het propagandamateriaal is zeker omhoog gegaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
Snipers zitten klaar in Gaza als je hun video moet geloven. Ze hebben samen met Hamas wel iemand een cursus filmpjes maken laten doen.
[ twitter ]
Lijkt filmisch precies op IS.![]()
Zou het kunnen zijn dat die filmpjes er allang zijn alleen dan alleen bij de Israëlische autoriteiten en niet bij ons het volk. Het is best wel stil rondom die 200 gegijzelden en ik kan me moeilijk voorstellen dat Hamas nog langer wacht met het verder onder druk zetten van Israëlquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.![]()
Staatje van een week geleden tussen Israelische en Palestijnse slachtoffers per jaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Op basis van wiens cijfers? Ik zie alleen maar Hamas cijfers en eerlijk gezegd denk ik dat we maar eens moeten ophouden die over te nemen zonder verificatie.
Was niet van mij.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Vind dit soort dingen, net als dat gezeur over die AH van de week zo'n stierenmest. Zo'n zondagshulp hangt zo'n kartonnetje op en nu moet AH een statement maken/kant kiezen? Dat kon wat mij betreft prima af met zoiets als 'ze spraken niet uit naam van de AH en hadden dit ook niet mogen doen.' Het is een supermarkt ffs.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
.
Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.
[ twitter ]
En dan nu dit weer. Bevalt de geëiste stellingname niet dan is het rellen en als ze zich wel achter de mening van deze eisers scharen is het weer gewoon over tot de orde van de dag? En wat hebben ze er dan mee bereikt?
Net als ik eigenlijk met deze klacht hier doe is het niet meer dan blaffen tegen een verkeerde boom.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'Huilen dan.![]()
3785 doden, tering zeg, dat is echt wel heel wat.
Je kan mij niet vertellen dat dit niet gaat escaleren komende tijd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeten sowieso eens kappen met het genocide te noemen, dat is een pure leugen. Nog geen 1 miljoen Palestijnen in 1948 tegen bijna 5 miljoen nu, dat is geen genocide, dat is een bevolkingsexplosie.
Neemt niet weg dat ik wel graag zou zien dat al het geweld stopt, van alle kampen.Huilen dan.![]()
Je bent de disclaimer vergeten, kan gebeuren. Heb hem alsnog voor je toegevoegd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:07 schreef Discombobulate het volgende:
3785 doden*, tering zeg, dat is echt wel heel wat.
Je kan mij niet vertellen dat dit niet gaat escaleren komende tijd.
* volgens Hamas![]()
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".![]()
Amnesty zal ook wel weer een verkeerde bron zijn. Beter pak je de argumenten van de Israëlische terreurstaat erbij.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nu ook in NL: Posters ontvoerde Israëli's vernield, o.a. vlak naast Verzetsmonument Amsterdam
Man, mijn opa draait zich om in zijn graf.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...Huilen dan.![]()
Ja maar....quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
ga dit maar nuanceren
mijn god wat een afschuwelijke beesten![]()
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?Huilen dan.![]()
Wat we ons wel moeten bedenken is dat veel natiestaten op dat fundament zijn gebouwd. Het is in die zin niet verwonderlijk dat het in Israël als nieuw land zo doorettert. Alleen hebben wij dat proces nu wel zo'n beetje beëindigd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.![]()
![]()
Er zit ook een Nederlander onder de gijzelaars.
nu.nl/NOS
edit: oh al een uurtje bekend zie ik nuOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maar is een grondoffensief aanstaande?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarom die mariniers misschien.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zit ook een Nederlander onder de gijzelaars.
nu.nl/NOS![]()
Vreemd dat dan zelfs Israel het zo noemt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.
Gebeuren er dingen die niet goed te praten zijn daar in die regionen, absoluut, maar ik durf te wedden dat veel van de informatie die enkelen hier bereiken meer dan 50% leugens en propaganda zijn, dat is mij de laatste weken ook weer goed duidelijk geworden.
Ook een rare opmerking vooral als je je beseft dat Hamas hun tegenstanders, homo's of andersdenkende dagelijks op brute wijze afslacht.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Een 18 jarige las ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom die mariniers misschien.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja maar hulliequote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.
Gebeuren er dingen die niet goed te praten zijn daar in die regionen, absoluut, maar ik durf te wedden dat veel van de informatie die enkelen hier bereiken meer dan 50% leugens en propaganda zijn, dat is mij de laatste weken ook weer goed duidelijk geworden.
Ook een rare opmerking vooral als je je beseft dat Hamas hun tegenstanders, homo's of andersdenkende dagelijks op brute wijze afslacht.
Propaganda
Veel verder kom je niet he?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Heel triest voor die ontvoerde mensen en hun geliefden, is de onderkende wetenschap dat NIET wordt onderhandeld over voorwaarden. Hooguit dat een eventuele vervolging van daders wordt bijgesteld. Het doel is allereerst vrij krijgen en pas dan een (desnoods later, we'll hunt them down) vervolging.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat die filmpjes er allang zijn alleen dan alleen bij de Israëlische autoriteiten en niet bij ons het volk. Het is best wel stil rondom die 200 gegijzelden en ik kan me moeilijk voorstellen dat Hamas nog langer wacht met het verder onder druk zetten van Israël
Natuurlijk zal een geliefde geen enkele boodschap hebben aan hoe/wie dan ook en moet daarom geen factor zijn in en bij afwegingen voor (uitblijven van) acties.
Een operatie om een enkele gelokaliseerde te bevrijden, geeft imo ook te veel risico dat het "elders" direct misgaat.
"Beter" is dan die schuld van getroffenen, volledig bij (de Hamas) ontvoerders te laten door vooral en juist in het directe belang van ontvoerden, geen acties te (laten) ondernemen.
Zou Hamas een individu of afgebakende groep zijn, zou je wel kunnen overwegen om een complexe bevrijdingsoperatie uit te voeren. Mits en dan alleen wanneer zeker waar en is dat iedereen in het vizier zit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ja je hoeft het mij niet uit te leggen hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.![]()
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh jawel, ik kom nog wel een heel stuk verder, maar dat zal nutteloos zijn, dus laten we er maar voor zorgen dat dit topic niet ontspoort.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar hullie
Propaganda
Veel verder kom je niet he?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik hoop nog steeds dat Israël een briljant alternatief uit hun mouw schudt, maar gezien de oorlogstaal die alleen maar toeneemt zou ik niet weten hoe het niet zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is een grondoffensief aanstaande?![]()
1 miljoen euro van Amsterdam naar slachtoffers van Israel en HamasBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd
Familie van Willem?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
![]()
Amerika is materiaal aan het leveren, denk dat het daarom ook nog wel even duurt voordat het grondoffensief begint.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.
Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.
Dat dat je nog uitgelegd moet worden. Maar ik begrijp er niks van. Koekoek
.
Huilen dan.![]()
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zouden ze dat bedoelen met de 'grootste gevangenis ter wereld'. Niet alleen omdat ze geen kant op kunnen, maar ook omdat het vol met criminelen zit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'Nieuw is niet altijd beter.![]()
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.![]()
En uitkomt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.![]()
Ja laten we de Nederlandse strijdkrachten Gaza insturen die dan piewpiew roepend door de wijken gaanquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot overVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zal minister van Buitenlandse Zaken en minister van Defensie even bellenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot over![]()
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
.
[ twitter ]![]()
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.
En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Een werkelijk uitstekende vergelijking hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden..
Niemand stelt dat, maar goed dat je ons daar even op wijst.quote:Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.Huilen dan.![]()
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.
Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Chinese leiders zijn hypocriete mofo's, maar ze leggen internationaal helaas wel steeds meer gewicht in de schaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Welke mariniers? Bron?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom die mariniers misschien.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.
.
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?
Vond het wel een goed filmpje omdat ik ook zie dat sommige mensen heel makkelijk de Palestijnse kinder doden zie wegwuiven . Ach weer 30 doden waarvan 20 kinderen.
Vanmorgen podcast geluisterd met een journalist die al 12 jaar contact heeft met een meisje in Gaza. Wat dat meisje vertelt daar draait mijn maag van om. Uit onderzoek van 2022 bleek dat 80% van de gazaanse kinderen depressieve klachten heeft. Kinderen vragen elkaar niet eens wat ze later willen worden. Het leven is daar zo misselijk en uitzichtloos, niet verknipt raken is misschien zelfs onmogelijk. En dan nu elk moment kans op een bom en als je pech hebt dan is het bij de buren zonder waarschuwing.
Ondertussen zie ik zo'n Palestijn stoïcijns met twee zakjes rondrennen dan weet ik niet of ik dat moet geloven of hoe ik zijn emotie moet plaatsen. Die doden kinderen die vaak door de ouders elke keer weer in beeld gebracht worden met als doel ons te informeren dat is zo surrealistisch, wat zien we? Het is het meest verknipte stukje aarde op deze wereld.
Maar dat die mensen zielig zijn dat staat toch wel buiten kijf. Voor mij dan. En helaas voor heel veel mensen net niet. 500 Palestijnse doden bij het ziekenhuis was zelfs voor normale mensen gewoon helemaal legitiem, alleen maar omdat het Palestijnen zijn.![]()
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.true
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.![]()
Netanyahu geeft niks om die gijzelaars anders had ie allang betere plannen gemaakt qua reddingsmissies of zo sowieso onverstandig om alles plat te bombarderen terwijl je weet dat er ergens gijzelaars zittenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot overBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
"Maar is ie gevaccineerd dan?"quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd
Familie van Willem?![]()
oeh, misschien niet en geeft hij Covid aan Hamas, en dan allemaal dood door covid daar in die terreurbendequote:
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.![]()
Maar gelukkig zijn mensen die denken dat Israëliërs heel onschuldig "gewoon huizen en kleine dorpjes bouwen" op Palestijns grondgebied niet enorm goedgelovig en naïef.Huilen dan.![]()
Dit dus, als je denkt dat progressief inhoudt dat je een bepaald extreem fundamentalistisch conservatieve groep waanzinnigen in bescherming neemt ten koste van ieders vrijheid dan denk ik dat je nog eens de definitie van progressief rustig tot je moet nemen terwijl je nipt van je Vegan Latte.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.got me a movie, I want you to know
Als HowardRoark het niet met je eens is, is dat veel vaker wel dan niet, een aardige indicator dat je goed zit. Ik zou oprecht op mijn standpunt reflecteren wanneer hij het met me eens zou zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.
.
"Pools are perfect for holding water"![]()
Dat noem je inzicht, de afgelopen paar honderd jaar ging het goed? Wat een onzin.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'![]()
Dat is inderdaad de heersende opvatting in het westen. Maar dat is je kop in het zand steken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'
Israël zou er ook verstandig aan doen om meer te luisteren naar geluiden uit andere delen van de wereld. Je gekozen koers doordrukken omdat het westen je rugdekking geeft lijkt mij op termijn een riskante strategie.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
We moeten eens stoppen met mensen progressief te noemen die zo'n conservatieve ideologie omarmen. De ironie is dat dat "progressieve" volk met hun gedachtegang al decennia geleden in Palestina was afgeslacht midden op straat, maar ja voor nu zijn ze bruikbare idioten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Heb Corona nu en ik moet je teleurstellen man. Het is niet meer zo heftig als de eerste keer.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:30 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
oeh, misschien niet en geeft hij Covid aan Hamas, en dan allemaal dood door covid daar in die terreurbende![]()
Niet eens geklikt en ik schoot al in de lachquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
Vrouw in Doncaster ziet paragliders aan voor Hamas-invasiegot me a movie, I want you to know
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouwquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.
Ja jullie zaten hier niet en ik heb niemand vermoord!!¡!!![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
Vrouw in Doncaster ziet paragliders aan voor Hamas-invasie![]()
![]()
Niet eens The Sunquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
Vrouw in Doncaster ziet paragliders aan voor Hamas-invasie
Toch gelachenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Stukje Nederlands gezelligheid in de commentsquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier het verhaal van Ofir
https://m.facebook.com/st(...)l&id=100064767578490![]()
Dank dat je nog even een glimlach op mijn gezicht kan toveren ondanks de ellende op de wereldquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
Vrouw in Doncaster ziet paragliders aan voor Hamas-invasie
Laat me alsjeblieft weten wat je conclusie is. Wellicht kan je er een leuk motto bij bedenken. Van de Maas tot de Noordzee ofzo. Ik en mijn progressieve achterste huiveren alvast in afwachtingquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.
Opzich kunnen we met dat argument Groot-Nederland ook weer herstellen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouw
Ja jullie zaten hier niet en ik heb niemand vermoord!!¡!!
Wordt alleen een issue met de Walen die het vertikken Nederlands te leren![]()
![]()
hele dorpen vol met nederlanders daarquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouw
gekkie
got me a movie, I want you to know
Over welke vergeldingsactie heb je het ?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Of bedoel dat het gebied is afgesloten van externe voorzieningen ?
Iets dat idd inhumaan zou zijn en ik dat prefereer boven het platwalsen.
Dingen zie ik niet als vergelding maar een drukmiddel om daarmee de lokale bevolking te overtuigen om hun (passief) "actieve" steun aan Hamas te stoppen. Een bevolking kan niet op twee walletjes gaan zitten mokken.
Dat het afvuren van een raket wordt beantwoordt of door zo mogelijk de lanceerinstallatie te bestoken, is imo vooral verdediging. Hamas c.s. kiest er dan zelf voor terreur op anderen dat ter verdediging, slachtoffers worden veroorzaakt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zal wel meevallen dacht ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Stukje Nederlands gezelligheid in de comments
Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven).
Ik snap niet dat beide kanten in dit conflict zo hun best doen om mensen weg te krijgen
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Heb je het artikel gelezen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Stukje Nederlands gezelligheid in de comments
Sneu voor die jongen, ik hoop dat hij nog leeft. Z’n vriendin heeft weten te ontsnappen.
Facebook commentaren zijn altijd sneu, laten we het daar nu maar niet over hebben.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Facebook-comments zullen in de regel nooit meevallen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal wel meevallen dacht ik.
Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven)![]()
Make The Netherlands great againquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Opzich kunnen we met dat argument Groot-Nederland ook weer herstellen.
Het bombarderen van Gaza is een reactie op Hamas die ruim 1200 Israeli's op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dus ja, een vergeldingsactie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over welke vergeldingsactie heb je het ?
Of bedoel dat het gebied is afgesloten van externe voorzieningen ?
Iets dat idd inhumaan zou zijn en ik dat prefereer boven het platwalsen.
Dingen zie ik niet als vergelding maar een drukmiddel om daarmee de lokale bevolking te overtuigen om hun (passief) "actieve" steun aan Hamas te stoppen. Een bevolking kan niet op twee walletjes gaan zitten mokken.
Dat het afvuren van een raket wordt beantwoordt of door zo mogelijk de lanceerinstallatie te bestoken, is imo vooral verdediging. Hamas c.s. kiest er dan zelf voor terreur op anderen dat ter verdediging, slachtoffers worden veroorzaakt.
Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Dat zou dan opnieuw Israël in de schoenen geschoven worden want er is destijds een hoop gesteggel geweest over de levering van vaccins in de gebieden onder Palestijns bestuur.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:30 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
oeh, misschien niet en geeft hij Covid aan Hamas, en dan allemaal dood door covid daar in die terreurbende![]()
Van slecht naar zeer slecht:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Facebook-comments zullen in de regel nooit meevallen.
nu.nl
youtube comments
.
.
.
youtube live chatOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nee joh, dat is heus zelfverdediging hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bombarderen van Gaza is een reactie op Hamas die ruim 1200 Israeli's op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dus ja, een vergeldingsactie.
Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.![]()
![]()
Want eh ... aanval is de beste verdediging, ofzoiets
Als Oekraïne Russische steden gaat bombarderen, kunnen we dat ook gewoon zelfverdediging noemen, want eh ... ze voorkomen daarmee dat toekomstige Russische militairen aan het front ingezet kunnen worden.![]()
![]()
Vernield wapentuig wordt vervangen vanuit de VS, meer onderweg.
Alles wijst dus gewoon op een grondoffensief. Leek mij. Als leek.![]()
Ik denk dat het vanuit Israël wordt gezien als zowel vergelding als preventief.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bombarderen van Gaza is een reactie op Hamas die ruim 1200 Israeli's op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dus ja, een vergeldingsactie.
Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.![]()
ik denk dat je dat goed zietquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Alles wijst dus gewoon op een grondoffensief. Leek mij. Als leek.got me a movie, I want you to know
Vanavond prei eten?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Alles wijst dus gewoon op een grondoffensief. Leek mij. Als leek.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, gisteren vanwege het bezoek van Biden stopten ze vreemd genoeg met raketten en toen hij weg was begon het gelijk weer.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
Dit zegt mij dat ze oppassen met wat ze doen.![]()
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Er zijn denk ik ook heel weinig mensen hier die dit toejuichen, of er blij om zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.
Wat ik gewoon niet snap is dat niet iedereen gewoon tegen Hamas is.got me a movie, I want you to know
moord goed praten is waar Israel goed in is
hoe is dit anders dan wat Hamas doetBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
-
[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 19-10-2023 15:47:19 ]"Pools are perfect for holding water"![]()
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Er zijn denk ik ook heel weinig mensen hier die dit toejuichen, of er blij om zijn.
Wat ik gewoon niet snap is dat niet iedereen gewoon tegen Hamas is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
IS had er belang bij om te laten zien aan de wereld dat ze schijt hadden aan mensenrechten en alleen hun eigen systeem van waarden volgden. De Palestijnen/Hamas kan niet aan de ene kant krijsen dat de rechten van de burgers geschonden worden als ze zelf ook nul respect tonen voor de rechten van de gijzelaars.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, gisteren vanwege het bezoek van Biden stopten ze vreemd genoeg met raketten en toen hij weg was begon het gelijk weer.
Dit zegt mij dat ze oppassen met wat ze doen.
Het klinkt krom omdat je zou zeggen dat burgers ontvoeren (en afschieten) ook niet geheel conform de richtlijnen is die ze zelf wel graag zien voor hun eigen mensen, maar ik denk dat dat het verschil is.![]()
Dit zijn wel rake teksten zeg, lang over nagedacht?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
moord goed praten is waar Israel goed in is
hoe is dit anders dan wat Hamas doet![]()
https://www.tijd.be/polit(...)lonies/10477286.htmlquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tacticalized!
Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens: in die mooie nederzettingen, mogen daar ook Palestijnen wonen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ach dit valt nog mee, kijk maar eens op de NOS facebook en dat vooral de artikelen over dit conflict. De verwensingen, westenhaat, wantrouwen, dromen van de jihad tot doodverwensingen vliegen je om de oren en steevast uit één hoek helaas. Vandaag ook weer enkelen gerapporteerd voor "hate speech". En het zijn er heel wat meer en stukken radicaler dan een handjevol racistische reacties op een elftal van wat spelers van het Nederlandse elftal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal wel meevallen dacht ik.
Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven).
Ik snap niet dat beide kanten in dit conflict zo hun best doen om mensen weg te krijgen3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Gezien de manier waarop Hamas zelf met Palestijnse burgers omgaat, denk ik oprecht dat ze een vreugdedansje doen wanneer de rechten van Palestijnse burgers geschonden worden. Keer op keer op keer blijkt vingerwijzen, het slachtoffer spelen en het eigen hachje redden belangrijker voor die lui dan de Palestijnse burgers zelf.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
IS had er belang bij om te laten zien aan de wereld dat ze schijt hadden aan mensenrechten en alleen hun eigen systeem van waarden volgden. De Palestijnen/Hamas kan niet aan de ene kant krijsen dat de rechten van de burgers geschonden worden als ze zelf ook nul respect tonen voor de rechten van de gijzelaars.
Het klinkt krom omdat je zou zeggen dat burgers ontvoeren (en afschieten) ook niet geheel conform de richtlijnen is die ze zelf wel graag zien voor hun eigen mensen, maar ik denk dat dat het verschil is.
Als er één partij is die minder waarde hecht aan de levens van Palestijnse burgers dan Israël, dan is het Hamas wel."Pools are perfect for holding water"![]()
Wie is 'iedereen'?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Er zijn denk ik ook heel weinig mensen hier die dit toejuichen, of er blij om zijn.
Wat ik gewoon niet snap is dat niet iedereen gewoon tegen Hamas is.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
dus dat ziekenhuisje had maar 80 bedden
grappig is dit allemaal niet, maar wel bijna.
eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.![]()
Well. Duh.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Gezien de manier waarop Hamas zelf met Palestijnse burgers omgaat, denk ik oprecht dat ze een vreugdedansje doen wanneer de rechten van Palestijnse burgers geschonden worden. Keer op keer op keer blijkt vingerwijzen, het slachtoffer spelen en het eigen hachje redden belangrijker voor die lui dan de Palestijnse burgers zelf.
Als Hamas het beste zou voor hebben hadden ze niet zichzelf geplaatst tussen al die burgers.![]()
Er vlogen wel raketten over Tel Aviv toen Scholz daar was eergisterenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, gisteren vanwege het bezoek van Biden stopten ze vreemd genoeg met raketten en toen hij weg was begon het gelijk weer.
Dit zegt mij dat ze oppassen met wat ze doen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik snap niet dat je pro Israël bent en landje pik goedkeurt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat ik gewoon niet snap is dat niet iedereen gewoon tegen Hamas is.![]()
Beetje armzalig ziekenhuis passen er natuurlijk wel zes man in een bed.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.![]()
Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.Makkelijk eerste![]()
Ik snap niet dat mensen landje pik van groep A accepteren of doodzwijgen en landje pik van groep B veroordelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:54 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je pro Israël bent en landje pik goedkeurt.
Daarbij landje pik vs. de meest gruwelijke slachtingen sinds WW2, moeilijke keuze.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Wat is er nu waar van Biden's toezegging / groene licht aan Netanyahu voor het grondoffensief? Las dit gisterenavond / vannacht maar las tegelijk ook weer de opmerkingen dat het een hoax zou zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaat ie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.
80 bedden
Artsen
Verpleegsters
Ander personeel
Bezoekers![]()
Dat ziekenhuis staat er ook nog gewoon, 3/4 raampjes zijn gesneuveld en natuurlijk een tiental auto's op de parkeerplaats uitgebrand. Dat hele verhaal wat gewoon één grote leugen, een groot propaganda verhaal en het heeft zijn uitwerking gehad gezien de islamitische wereld overtuigt is dat dit is gebeurd en dat honderden onschuldige kinderen zijn afgeslacht door Israël. En dit verhaal zullen ze blijven herhalen en velen zullen de tegenreacties die hier uit voortkomen goedpraten want dit is dan die zogenaamde "context".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.
Vraag je je af hoeveel van die zogenaamde verhalen, wat we de laatste jaren horen, ook gewoon propaganda is geweest.
[ Bericht 9% gewijzigd door Tekaschi op 19-10-2023 16:04:41 ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Waren ook veel mensen naar toe gevlucht omdat ze hoopten dat daar geen bommen of raketten zouden komen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Gaat ie?
80 bedden
Artsen
Verpleegsters
Ander personeel
BezoekersWie dit leest is een lezer van dit![]()
Facebookreacties zijn soms wel grappig maar ik zou ze nooit als maatstaf nemen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Denk je dat? Zie je iemand hier Netanyahu aanbidden, of zijn extreem conservatieve club van volidioten?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.
Volgens mij zijn de meeste, die naar mijn idee zinnige mensen hier he, dus ja doe er mee wat je wil...
Waar was ik... oh ja, dat weinigen hier enig vertrouwen hebben in welke extreme fundamentalist je ook noemt, of ie nou geen varken eet of graag met gekleurd poeder op zijn hoofd in de Ganges springt, of graag elke dag op de knieën gaat voor een waanzinnige warlord, je spoort niet, gewoon niet.
En niet dat je dat niet mag, je doet maar, maar vertrouwen hebben in dat soort figuren is gewoon een nono.
En dat is volgens mij het punt, we zien twee partijen, volkomen verblind door krankzinnige ideologieën elkaar (soms zelfs sadistisch) uitmoorden.
En niemand met een beetje brein zit dan te wachten op een : "ja maar zij", niemand. Ik voel totaal geen behoefte om de verschrikkingen die Palestijnen nu doormaken te nuanceren. Ik neem het waar, met afgrijzen, en vraag me af waar je überhaupt de notie vandaan haalt dat je een groter mirakel bent dan een paardenbloem om dit soort gruwelijkheden te rechtvaardigen, als dader of als toeschouwer.
Het is walgelijkgot me a movie, I want you to know
Ook ik was sceptisch, maar het blijkt gewoon waar te zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel sterk, hadden we veel meer van gehoord.
In de onderstaande artikel wordt er gesproken over spanningen die hoog opliepen, dat de politie de ambassade moest beschermen. Als je naar de foto's kijkt, lijkt het echt helemaal afgebrand. Geen klein vuurtje buiten de ambassade zoals het artikel beweert
Ik weet het ook niet meer. Als ik het goed heb is een aanval op een ambassade een verkapte oorlogsverklaring. Reuze benieuwd wat er nu zal gebeuren
Links:
- https://nypost.com/2023/1(...)ens-visit-to-israel/
- https://www.foxnews.com/w(...)hospical-hit-reportsA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.tijd.be/polit(...)lonies/10477286.html
Overigens: in die mooie nederzettingen, mogen daar ook Palestijnen wonen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik snap je reactie waarbij ik alleen wil duidelijk maken dat oneerlijkheden, vele vormen kent.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.
Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.
Het verschil is dan hoe daar uitvoering aan wordt gegeven en het resultaat niet minder schrijnend is.
Ingaan op "je" voorbeeld dat "waar(om), wanneer, hoe ooit" iemandzomaar zou zijn neergeschoten is tijdverspilling omdat onze denklijnen omtrent een situatie duidelijk anders gev(l)oerd zijn.
Ik weet ook niet òf en zo ja, Israël zich ergens achter verschuilt. Wat ik wel weet dat ze telkens op leven en dood worden aangevallen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
https://www.timesofisrael(...)n-authority-control/
Lapid: Best option for post-Hamas Gaza is a return to Palestinian Authority control
Slamming foreign media for quickly accepting Hamas claims on blast at Al-Ahli Hospital, opposition leader argues attempts at creating ‘balance’ between the sides are wrongheaded![]()
Een Nederlander kan niet zonder vergunningen en toestemming zomaar in Belgie een huis bouwen. Daarvoor zal hij aan allerlei regels moeten voldoen, aanvragen moeten indienen, etc. Bij de BELGISCHE instanties, uiteraard.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
[..]
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.
Heb je het artikel overigens gelezen? Dan gaat het er toch minder vreedzaam aan toe vaak dan jij doet voorkomen met je huisjes bouwen op lege grond die toch door niemand gebruikt wordt.
Edit: Echt dat je argument om het koloniale gedrag van Joodse kolonisten goed te praten is dat er ook Nederlanders in Belgie kunnen wonen. Stuitend dom vind ik dat.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk meer dat dit specifiek was en dat hij geen dorp mag bouwen in België. en tja als ik hem zo inschat is dat gewoon volkomen terecht.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.got me a movie, I want you to know
Gewoon een team kikvorsmannen sturen, komt goed.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
1 Nederlander ontvoerd. Tijd om pang pang te roepen in Gaza.
#bootsontheground
Je verwart een huis bouwen na alle procedures te hebben doorlopen in betreffende land met illegaal een huis bouwen in een land dat niet van jou is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
EU, Amerika en andere organisaties hebben het allemaal al veroordeeld. Ik heb tot zover nog niemand de Nederlanders die wonen net over de grens in Belgie zien veroordelen.![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.quote:Het heeft niet mogen baten. Kolonisten, met name die in de illegale buitenposten, maken gebruik van de Gaza-tragedie om hun praktijk van landjepik in een hogere versnelling te zetten. Het nationale wraakgevoel geeft hen wind in de rug. Bovendien is een groot deel van het Israëlische leger overgeplaatst naar de Gazastrook. Er zijn niet veel soldaten meer om de Palestijnse dorpelingen te beschermen – voor zover ze dat ooit hebben gedaan.
Gemaskerde kolonisten
Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Israëliërs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Israëlische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Israëlische media negeerde het.Dat zal in België niet op deze manier gebeuren, maar dat is slechts een vermoeden.quote:Westoever annexeren
Sindsdien is de praktijk ongeremd voortgezet en verder aangejaagd na het aantreden in december vorig jaar van een ultrarechtse regering, opnieuw onder premier Netanyahu. Het nederzettingenbeleid is nu in handen van minister van Financiën Bezalel Smotrich, een rechtse extremist die vindt dat Israël de hele Westoever moet annexeren en nota bene zelf op een illegale plek woont.
Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir (nog rechtser dan Smotrich, hij werd ooit veroordeeld wegens steun aan terrorisme), begon deze week met het uitdelen van elfduizend M16-geweren aan kolonisten op de Westoever. Op sociale media gingen onder kolonisten onheilspellende berichten rond. Gemaskerde mannen, op een foto met brandstoftanks en bijlen, lieten weten: ‘Aan alle ratten in de riolen van het dorp Qusra, we hebben geen medelijden. De dag van wraak komt eraan.’ Kort daarna volgde de dodelijke schietpartij in Qusra. In andere berichten werden kolonisten opgeroepen ‘de dorpen bij u in de buurt te veroveren’.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
#PolitioneleActiequote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
#bootsontheground
oh
oh nee
nee nee... dat doen we niet meergot me a movie, I want you to know
Zodra Nederlanders zich systematisch en door de Nederlandse overheid gestimuleerd onrechtmatig het land en de eigendommen van de Belgische bevolking toe-eigenen en diezelfde Belgische bevolking met geweld verjaagt zullen dat evengoed kolonisten genoemd worden. Wat vooral raar is, is dat jij dat maar niet wil begrijpen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.Huilen dan.![]()
https://www.tweedekamer.n(...)21381&did=2012D48188
Zomaar wat kamervragen in 2012 over Israelische voornemen om nederzettingen te bouwen E1-gebied ten oosten van Jeruzalem. Je ziet in reactie dat meerdere landen het veroordeeld hebben.![]()
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.
Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de Hamas
Stop maar met denken. Lijkt me voor iedereen beter.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.
Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de HamasHuilen dan.![]()
Wat is doel van demonstratie? Misschien moet je dat eerst duidelijk krijgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de Hamas![]()
Nou dat wordt dan nog wat als veel autochtone Nederlanders de komende jaren geen huis kunnen krijgen omdat die allemaal vergeven worden aan statushouders.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zodra Nederlanders zich systematisch en door de Nederlandse overheid gestimuleerd onrechtmatig het land en de eigendommen van de Belgische bevolking toe-eigenen en diezelfde Belgische bevolking met geweld verjaagt zullen dat evengoed kolonisten genoemd worden. Wat vooral raar is, is dat jij dat maar niet wil begrijpen.
Benieuwd wat de reacties zouden zijn van de moslim-medelanders als we een team zouden sturen om een Nederlander te redden.![]()
En dit vind je zelf nou echt een heel sterke vergelijking?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou dat wordt dan nog wat als veel autochtone Nederlanders de komende jaren geen huis kunnen krijgen omdat die allemaal vergeven worden aan statushouders.Huilen dan.![]()
Iedereen verhard zich daar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zal in België niet op deze manier gebeuren, maar dat is slechts een vermoeden.
Wat een Wild West scenario’s zeg.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Een team NLse moslims? Undercover naar Gaza?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:13 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd wat de reacties zouden zijn van de moslim-medelanders als we een team zouden sturen om een Nederlander te redden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hey super, je ziet mijn reacties toch, mooi dan ga ik even van dit moment gebruik maken om je netjes te verzoeken om hier eens op te reageren:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En vind je dit zelf nou echt een heel sterke vergelijking?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Kunnen we niet gewoon Wendy van Dijk sturen dan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Een team NLse moslims? Undercover naar Gaza?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Pro Palestinaquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat is doel van demonstratie? Misschien moet je dat eerst duidelijk krijgen.
en niet Anti Hamas....
En wie strijdt daar?
Juist Hamas.... dus bij wiens fanclubje hoor je?
Juist, Hamas
En wat is hamas?
Juist, antisemitisch tuig, maar juich vooral door, deel gebak uit, hos op straat voor je walgelijke nazi strijders
Zowel vanuit de Palestijnen als vanuit de verdere Arabische wereld zie ik geen enkele openlijke veroordeling van het Hamas geweld. Het zou enorm helpen als ze daar afstand van zouden nemen. Dat geeft ook ingang tot een gesprek over de zaken die hen zijn/worden aangedaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon Wendy van Dijk sturen dan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Krijgen die dan ook 72 maagden als ze afgeschoten worden of hoe werkt dat precies?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Een team NLse moslims? Undercover naar Gaza?![]()
Dan liever deze bazin met een bloemetjequote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon Wendy van Dijk sturen dan.
Ik zeg de Rijdende rechtergot me a movie, I want you to know
Ha. Dat is een mooiequote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hey super, je ziet mijn reacties toch, mooi dan ga ik even van dit moment gebruik maken om je netjes te verzoeken om hier eens op te reageren:
[..]. Je negeert mijn reacties structureel, en nu moet ik ineens reageren op een whataboutism-post die niks met dit onderwerp te maken heeft?
Ik weet het goedgemaakt, als jij nog even op de volgende reacties antwoordt dan zal ik naar die van jou kijken:
Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #111 - Desinformatie overal
Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #103
Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #103Huilen dan.![]()
Een lintje en heldenverering van Geert W. En onze eeuwige dank, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Krijgen die dan ook 72 maagden als ze afgeschoten worden of hoe werkt dat precies?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Neuh. Hij verwart helemaal niks, daar is Dejann slim genoeg voor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verwart een huis bouwen na alle procedures te hebben doorlopen in betreffende land met illegaal een huis bouwen in een land dat niet van jou is.
EU, Amerika en andere organisaties hebben het allemaal al veroordeeld. Ik heb tot zover nog niemand de Nederlanders die wonen net over de grens in Belgie zien veroordelen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Het is geen kwestie van terminologie mara vooral hoe je dat in de context wil verlichten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.
Ik zie het niet als vergelding in de zin van een wraakoefening of zo maar als idd zoals je het zelf ook noemt als reactie middels een operatie om de voortdurende terreur vanuit dat gebied proberen te elimineren.
Zover ik weet en bezie, zijn het geplande "reacties" om lanceerinstallaties en andere offensief gebruikte locaties, met de grond gelijk te maken.
In termen van militaire overmacht waarover Israël beschikt, zou een "vergelding" er wmb heel anders uitzien wanneer er bv 500.000 granaten zouden zijn afgevuurd met als doel om 500.000 Gazanen onder de grond te gaan duwen.
Maar goed als jij het anders ziet, so be it.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoe ziet dat lintje er precies uit? Ik begin wel te twijfelen nu....quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Een lintje en heldenverering van Geert W. En onze eeuwige dank, natuurlijk.got me a movie, I want you to know
Volgens mij klopt dat niet, en hebben onder andere Turkije en Egypte het geweld van Hamas veroordeeld.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Zowel vanuit de Palestijnen als vanuit de verdere Arabische wereld zie ik geen enkele openlijke veroordeling van het Hamas geweld. Het zou enorm helpen als ze daar afstand van zouden nemen. Dat geeft ook ingang tot een gesprek over de zaken die hen zijn/worden aangedaan.
Punt is dat Israël na dat geweld al heel snel heeft gereageerd en ook veel burgerslachtoffers gemaakt, waardoor de aandacht weer daar naartoe gaat.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
De hamvraag is wel, hoe versla je in hemelsnaam blinde en pure haat, zeker als iemand onderontwikkeld is, een ding is wel zeker en dat is niet met kogels.![]()
Zeven bladzijden doorgelezen.
Samenvatting: USA levert bepantserde voertuigen verder helaas niks nieuws![]()
Dat is hoe het al decennia gaatquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet, en hebben onder andere Turkije en Egypte het geweld van Hamas veroordeeld.
Punt is dat Israël na dat geweld al heel snel heeft gereageerd en ook veel burgerslachtoffers gemaakt, waardoor de aandacht weer daar naartoe gaat.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Klopt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is hoe het al decennia gaatWie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat valt niet te verwachten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:23 schreef Flow3r het volgende:
Zouden ze dat grondoffensief afblazen ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Neuh. Stilte voor de storm.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:23 schreef Flow3r het volgende:
Zouden ze dat grondoffensief afblazen ?![]()
*hamasvraagquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:21 schreef UitStraling het volgende:
De hamvraag is wel, hoe versla je in hemelsnaam blinde en pure haat, zeker als iemand onderontwikkeld is, een ding is wel zeker en dat is niet met kogels.got me a movie, I want you to know
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel rellen er wereldwijd gaan uitbreken als er en Israëlisch ziekenhuis, met 500 doden tot gevolg, geraakt gaat worden door een Hamas raket, wat jullie?![]()
Geboren in Israel, woont in Israel. Er stond niet bij of hij ooit in Nederland heeft gewoon of alleen via pa of ma een paspoort heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
#bootsontheground![]()
Doen wequote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha. Dat is een mooie. Je negeert mijn reacties structureel, en nu moet ik ineens reageren op een whataboutism-post die niks met dit onderwerp te maken heeft?
Ik weet het goedgemaakt, als jij nog even op de volgende reacties antwoordt dan zal ik naar die van jou kijken:
Whataboutism: Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #111 - Desinformatie overal
Whataboutism: Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #103
En de reactie die ik al netjes gegeven had op die andere 2 vragen:Maar die gaan we nu niet opratelen omdat ik geen ban wil hebben, oftewel ik heb netjes gereageerd op je en whataboutism's stoor jij je blijkbaar totaal niet aan gezien je eigen reacties, dus nu netjes hopelijk je antwoord op mijn vraag waarom zo selectief "boos" op Israël?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.
Het is klaar Isdatzo, dit gaat over in persoonlijke aanvallen en daar staat zover ik weet een ban voor, dus kappen nu.
Ik vind dit wel een doodnormale vraag gezien de discussie en vooral gezien de context in dit conflict waar zeer selectief wordt gekeken naar landje pik, iemand confronteren met een vorm van hypocrisie is geen whataboutism, whataboutism is iets heel anders. In principe is deze hele discussie namelijk een whataboutism, want "israel" maar niks over andere landen en volken die exact hetzelfde doen. En ik wil ook niet teveel aandacht besteden meer aan die opmerkingen want ik heb gisteren een ban gehad en die wil ik graag voorkomen, ik wil gewoon een normale open discussie en horen hoe jij, gezien je duidelijke mening hier, erin staat dat het voorval waar jij en velen andere zich aan storen gewoon de dagelijkse praktijk is in de wereld waar om de één of andere reden totaal geen ophef over is, wat maakt dit specifieke geval van landje pik zo bijzonder dat dit moet overslaan op het westen?
[ Bericht 1% gewijzigd door Tekaschi op 19-10-2023 16:32:37 ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
En bepaalt het antwoord op die vraag hoe erg het is wanneer er 500 doden te betreuren zijn door een Israëlische aanval op een Palestijns ziekenhuis?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:25 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel rellen er wereldwijd gaan uitbreken als er en Israëlisch ziekenhuis, met 500 doden tot gevolg, geraakt gaat worden door een Hamas raket, wat jullie?
Of beter gezegd: welk punt tracht je hiermee precies te maken?Huilen dan.![]()
Bron?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet, en hebben onder andere Turkije en Egypte het geweld van Hamas veroordeeld.Dan nog kun je er afstand van nemen toch? Het geweld wordt toegejuicht of op z'n best weggewuifd, waardoor het niet gek is dat mensen geen onderscheid maken tussen Palestijnen en Hamas.quote:Punt is dat Israël na dat geweld al heel snel heeft gereageerd en ook veel burgerslachtoffers gemaakt, waardoor de aandacht weer daar naartoe gaat.
Als je niet met een dergelijke terreurorganisatie geïdentificeerd wil worden, neem dan stelling in.![]()
Hoe propaganda werkt en wie er vatbaar voor zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En bepaalt het antwoord op die vraag hoe erg het is wanneer er 500 doden te betreuren zijn door een Israëlische aanval op een Palestijns ziekenhuis?
Of beter gezegd: welk punt tracht je hiermee precies te maken?![]()
Gewoon, ik verwacht dat zeker de normale kanalen als de NOS met een zeer weloverwogen berichtgeving komen waarin ze aangeven dat er een incident is geweest bij een ziekenhuis en dat de palestijnse authoriteiten melden dat er doden zijn, wat llemaal nog niet is geverifieerd tot Conny Mus ter plaatse is om verslag te doen van de uiteengreten lichamen, zoals hij die dagelijks verslaat voor onze ongekleurde media.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:25 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel rellen er wereldwijd gaan uitbreken als er en Israëlisch ziekenhuis, met 500 doden tot gevolg, geraakt gaat worden door een Hamas raket, wat jullie?
Oh nee wacht die man is al jaren dood en de ellende is nog steeds
net
zo
KUTgot me a movie, I want you to know
Aha. En hoe werkt propaganda, en wie zijn er vatbaar voor?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoe propaganda werkt en wie er vatbaar voor zijn.Huilen dan.![]()
Denk het niet. Ze hebben 2 dagen geleden nog aangegeven dat het er sowieso komtquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:23 schreef Flow3r het volgende:
Zouden ze dat grondoffensief afblazen ?
maar ik denk dat mensen zich verkijken op hoe snel je dat kan doen. Normaal heb je weken tot maanden aan voorbereiding voor een grondoorlog in een stad. Kijk maar naar hoe een handjevol lui in Oekraine weken bleven vechten vanuit een grote fabriek tegen het russische leger.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Ze hebben 2 dagen geleden nog aangegeven dat het er sowieso komt
maar ik denk dat mensen zich verkijken op hoe snel je dat kan doen. Normaal heb je weken tot maanden aan voorbereiding voor een grondoorlog in een stad. Kijk maar naar hoe een handjevol lui in Oekraine weken bleven vechten vanuit een grote fabriek tegen het russische leger.kom op man voor de meeste mensen is het gewoon de playstation aanzetten, chippies pakken, gaan zitten, headsetje op en knallen.
Daar is geen makkelijk antwoord op te geven maar je zou eens kunnen beginnen met Ordinary Men van Christopher R. Browning.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha. En hoe werkt propaganda, en wie zijn er vatbaar voor?![]()
Das waar. Die pro-elite eenheden doen zelfs 360 no-scopes terwijl ze van dak naar dak springen. De terroristen zouden geen kans maken tegen hun.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]kom op man voor de meeste mensen is het gewoon de playstation aanzetten, chippies pakken, gaan zitten, headsetje op en knallen.
![]()
leuke discussies"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Moet je mij zien met mijn ninja-guerilla Ronnie Brunswijk jungle commando statistieken!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das waar. Die pro-elite eenheden doen zelfs 360 no-scopes terwijl ze van dak naar dak springen. De terroristen zouden geen kans maken tegen hun.got me a movie, I want you to know
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.
Vanmorgen podcast geluisterd met een journalist die al 12 jaar contact heeft met een meisje in Gaza. Wat dat meisje vertelt daar draait mijn maag van om. Uit onderzoek van 2022 bleek dat 80% van de gazaanse kinderen depressieve klachten heeft. Kinderen vragen elkaar niet eens wat ze later willen worden. Het leven is daar zo misselijk en uitzichtloos, niet verknipt raken is misschien zelfs onmogelijk. En dan nu elk moment kans op een bom en als je pech hebt dan is het bij de buren zonder waarschuwing.
Ondertussen zie ik zo'n Palestijn stoïcijns met twee zakjes rondrennen dan weet ik niet of ik dat moet geloven of hoe ik zijn emotie moet plaatsen. Die doden kinderen die vaak door de ouders elke keer weer in beeld gebracht worden met als doel ons te informeren dat is zo surrealistisch, wat zien we? Het is het meest verknipte stukje aarde op deze wereld.
Maar dat die mensen zielig zijn dat staat toch wel buiten kijf. Voor mij dan. En helaas voor heel veel mensen net niet. 500 Palestijnse doden bij het ziekenhuis was zelfs voor normale mensen gewoon helemaal legitiem, alleen maar omdat het Palestijnen zijn.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.![]()
Je weet dat het Israëlische leger altijd al traint op juist dit scenario?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Ze hebben 2 dagen geleden nog aangegeven dat het er sowieso komt
maar ik denk dat mensen zich verkijken op hoe snel je dat kan doen. Normaal heb je weken tot maanden aan voorbereiding voor een grondoorlog in een stad. Kijk maar naar hoe een handjevol lui in Oekraine weken bleven vechten vanuit een grote fabriek tegen het russische leger.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Je weet dat het Israëlische leger altijd al traint op juist dit scenario?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dikzak gespotquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]kom op man voor de meeste mensen is het gewoon de playstation aanzetten, chippies pakken, gaan zitten, headsetje op en knallen.
![]()
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:28 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Lowkey0nline/status/1714970229019725957![]()
Zeker een K/D van 100quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Moet je mij zien met mijn ninja-guerilla Ronnie Brunswijk jungle commando statistieken!
Open er een topic over, maar hier hoort een discussie over de landjepik van andere landen en volken niet thuis.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:26 schreef Tekaschi het volgende:
maar niks over andere landen en volken die exact hetzelfde doenHuilen dan.![]()
Dit ja en je hebt nogal wat mankracht nodig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.![]()
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zodat je hem kan laten sluitenquote:
Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans.
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.![]()
quote:ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...
Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.got me a movie, I want you to know
![]()
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in![]()
![]()
Nee. Ze doen dat om pr-technisch te kunnen verkopen dat ze 'waarschuwen', terwijl ze zelf ook wel begrijpen dat die mensen helemaal nergens heen kennen. Sowieso is zo'n complete verkassen van ziekenhuis persoon en zieken vrij lastig, maar helemaal in Gaza.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.
[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 19-10-2023 16:38:44 ]![]()
Dat laatste bedoel ik ook meer ja. En het zal ze in de rest van de wereld ook geen goed doen om een plek waar miljoenen mensen wonen nog verder aan flarden te schietenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.
Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.
Grondoffensief? En dan? Weken lang bombarderen? En dan? De helft van de bevolking laten sterven? En dan?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Lekker boeiend. Het laat me compleet koud in hoeverre jij, of een willekeurige andere user, denkt dat ik neutraal ben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zodat je hem kan laten sluiten
Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans.Huilen dan.![]()
De terroristen kunnen niet rouleren. Put ze eerst goed uit zou ik denken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in![]()
krijgen ze zoveel steun uit het westen dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.
Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.
Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.
ik weet dat Duitsland ze meestal dikke kortingen geeft op marineschepen enzo maar verder is het vooral de VS toch?
en dat laatste zie ik niet snel veranderenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
'Israel, de veilige thuishaven van het Joodse volk'.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...
Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Rollo het volgende:
[..]
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt![]()
Er staat nog een tweede tweet:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer inquote:I see this more as the Israeli Defense Force allowing these Men and Women to Visit their Families before the Major Operation in Gaza and possible Regional War, rather this being any kind of Deescalation.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
In het noorden neemt het geweld toe..And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerdquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
dan doe je het ook een beetje zelf hoorOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Focus je niet op regional war. Het gaat om het grondoffensief in Gaza. Dat regional war in de tweet duidt op het feit ALS andere landen Israël aanvallen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
Die gaan echt niet zo maar zelf een offensief starten naast Gaza. Dus Hezbollah moet een dusdanige lijn overschrijden voor ze ook daar naar binnen rollen.![]()
waarom zou de IDF dat doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
dat is helemaal niet logischOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
'Gegijzelde Ofir (18) tot Nederlander gemaakt om druk op te voeren'
https://nos.nl/collectie/(...)om-druk-op-te-voeren
![]()
![]()
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou de IDF dat doen?
dat is helemaal niet logisch![]()
En Egypte houdt zijn poort ook potdicht, want die heeft er ook geen zin in en denkt, je kijkt maar met die extremistische gekken, ik moet ze niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd
dan doe je het ook een beetje zelf hoor
Tja, ik weet ook niet of ik zou staan te juichen.got me a movie, I want you to know
waarom niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?
die jongens die nu naar huis mogen zijn vanavond allemaal dronken en hebben morgen een beest van een kater
als je overmorgen wilt aanvallen dan is dat een hele rare moveOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Ga ik voor idealen of gemak.
Jeetje
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 16:50:26 ]![]()
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
die jongens die nu naar huis mogen zijn vanavond allemaal dronken en hebben morgen een beest van een kater
als je overmorgen wilt aanvallen dan is dat een hele rare move![]()
nou hopen dat de hoop van de familie uitkomtquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
![]()
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
van die zweetbaarden iew
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou hopen dat de hoop van de familie ieder zinnig mens uitkomtgot me a movie, I want you to know
Ja. 7 oktober was nogal een faal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?![]()
Zekers ze zijn blij dat er een groep vecht voor hun vrijheid. Dat leidt tot meer repressie en we weten waar dat toe leidtquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd
dan doe je het ook een beetje zelf hoor![]()
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou hopen dat de hoop van de familie uitkomt"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
nou ja die familie is wanhopig natuurlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalvan die zweetbaarden iew
![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Superhandig dat deze informatie op straat is komen te liggen dan want Hamas leest vast geen nieuwsquote:Het CIDI zegt tegen de NOS dat de familie inderdaad deze procedure in gang heeft gezet. "Zij verwachten dat Hamas gegijzelden met een dubbele nationaliteit zal vrijlaten en dat hij daarbij zit."![]()
![]()
Wel bijzonder dit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.![]()
Alle kleine beetjes helpen, misschien zijn ze aan het onderhandelen om de buitenlanders eerst vrij te krijgen, dan begrijp ik deze stap wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalvan die zweetbaarden iew
![]()
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja die familie is wanhopig natuurlijk
excuusgot me a movie, I want you to know
dat heeft niets met ratio of logica te maken, ze dachten dat ze veilig zaten en zijn daardoor wat laks geworden en/of de vijand is wat slimmer geweest dit keerquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. 7 oktober was nogal een faal.
dat zie je de wereld over en door de jaren heen
7 december 1942 (a date that will live in infamy) was ook een behoorlijke faal van de geallieerden maar zonder die faal spraken we nu Duits hierOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik ben niet boosquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.
excuus![]()
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Jeetje![]()
Moest er toch weer eens van komen, de vorige was alweer zo lang geleden..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:58 schreef byah het volgende:
[..]
Here we go, we gaan al freewheelend een groot conflict inwandelen met z'n allenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Dat doen al die pro-Palestina-activisten ook. Met de telefoon met Israëlische technologie, op Nikes, in Adidas-trainingspakken, westerse coupe, even langs de KFC.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !![]()
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Het is beter als Hamas die gijzelaars los laat dan kan het afgesloten worden en kan men de huizen weer opbouwen
en dna kan er water en voedsel naar binnenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
ja nee ik las mijn reactie terug en dacht,quote:
oh nee dat moest ik niet meer doen
goed ontopic... wat een ellende he
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.
De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.![]()
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteldquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
heywoodu
![]()
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen eldersquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'got me a movie, I want you to know
volgens wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteldOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
elders?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
er zijn er heel weinig met meer ervaring in die teringzooi dan de Israeli's volgens mij hoor
schien de Russen en de Oekrainers atm ... die vinden het niet zo leukOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'
Dat klinkt als.....?
heywoodu
![]()
Ja precies, dus dat het nog niet 'begonnen' is betekent natuurlijk helemaal niet dat het telkens is uitgesteld. Wie weet was de daadwerkelijk geplande startdatum wel 10 november ofzo, weten wij veel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen eldersVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?quote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
heywoodu
![]()
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Eerdere berichten die hier zijn gedeeldquote:
Ik heb dat gemeld hier, met tweets van een ondergelopen Tel Avivquote:
geen idee of het waar was, of hoe het daar was, mijn (west)bank was drooggot me a movie, I want you to know
berichten van wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Eerdere berichten die hier zijn gedeeldOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik zou gaan voor menselijkheid. Dus tegen extremisme aan beide kanten. Alleen dan ligt er in de (verre) toekomst een haalbaar vredesplan klaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Jeetje
[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 19-10-2023 17:15:22 ]![]()
Meer overheden lijken rekening te houden met escalatie.And what rough beast, its hour come round at last,
Gaza is grotendeels een vluchtelingenkamp, het aantal inwoners verdriedubbelde. Die mensen (voorouders) hadden vooraf ze in Gaza kwamen een huisquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Rollo het volgende:
[..]
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.
Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.
De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.
Ik lees nu wat over die 50 miljard. Het klonk al te mooi
https://www.parool.nl/wer(...)tanyahu~bc814628/?re
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-het-midden-oosten/![]()
Zie die berichten onderquote:![]()
Die van Momo en Un_Chien_Andalou ja
ja wat weet jij er nou van dan!?!quote:
als de idf of welke krijgsmacht dan ook ter wereld zegt 'we komen dan en dan en zo laat binnenrollen met tanks en shit' dan weet je 1 ding zeker
die dag komen ze nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zie die berichten onder![]()
Die van Momo en Un_Chien_Andalou jaOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap manquote:ik heb gevoelens he
vriendjes?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap manik heb gevoelens he
opgelostquote:
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
maar ik stel een hele simpele vraag
dat er dan om de hete brei heen gedraaid moet woren zegt wmb meer dan genoeg ...Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
vreuselijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.
[ twitter ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik zal later voor je kijken ok?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?
Weet nog dat we hier naar de stream van Steve keken, met daarin de aankondiging dat de invasie die dag zou beginnen. We moesten alleen wachten tot de Sabath over was( meestal na zonsondergang)
Niet veel later is het donker buiten, en er gebeurt werkelijk niets op die streams die we aan hadden staan
Misschien rond middernacht( onze tijd) dan? Ook niets, alleen doodse stilte![]()
Later kwam dus naar buiten dat het weer zo ongunstig was en ze hun missie moesten stakenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....quote:
Vroeger was alles zoveel makkelijker, gewoon of peen en uien, of boerenkool... of beiden
maar nee dat pluriforme volk moest weer hierheen komen met allerlei smakelijkheden... goddommegot me a movie, I want you to know
quote:quote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Hullie se moeder heb ook al honger nuquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Lol, je beste bijdrage tot nu toe, meer van dit graag.quote:
heywoodu
![]()
Ja, dat zaten mensen er zelf van te makenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
Weet nog dat we hier naar de stream van Steve keken, met daarin de aankondiging dat de invasie die dag zou beginnen. We moesten alleen wachten tot de Sabath over was
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
gewoon boerenkool stampquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....
Vroeger was alles zoveel makkelijker, gewoon of peen en uien, of boerenkool... of beiden
maar nee dat pluriforme volk moest weer hierheen komen met allerlei smakelijkheden... goddomme
maar moet je een gehaktbal of een rookworst?
weet je nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Maar je mag wel zonder condoom neukenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
JeetjeEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Nu heb ik trek in een hamas taco( wat dat ook mag inhouden)quote:A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
ik zeg rookworst
gehaktbaal is meer voor op een broodje of met patatjesOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zouden binnenvallen. Auto half onder water... overal water..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallen
ja wat ik zeg, ik weet het ook niet. Ik ben ook maar een leipe FOK!ker. Maar de vraag was wie dat soort dingen hier deelde, en dat was ik ja. En ik denk nog steeds dat het toen kutweer was daar. Of dat de reden was dat ze niet binnenvielen was weet ik niet. Maar op dat kanaal was het de conclusie en die nam ik zonder verificatie over.got me a movie, I want you to know
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je mag wel zonder condoom neukenquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
nee de vraag was wie die statements maaktequote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zoudenn binnenvallen. Auto half onder water... overal water..
ja wat ik zeg, ik weet het ook niet ik ben een leipe FOK!ker, maar de vraag was wie dat soort dingen hier deelde, en dat was ik ja. en ik denk nog steeds dat het toen kutweer was daar. Of dat de reden was dat ze niet binnenvielen was op dat kanaal de conclusie en die nam ik zonder verificatie over.
niet wie ze deeldeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
just sayinOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je mag wel zonder condoom neuken![]()
Ok Mapimaquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.got me a movie, I want you to know
Wat ik ook eerder zei New York Post die verhalen had opgevangen van IDF.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de vraag was wie die statements maakte
niet wie ze deelde![]()
Explosieve diarreequote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nu heb ik trek in een hamas taco( wat dat ook mag inhouden)''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
dus de new york postquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat ik ook eerder zei New York Post die verhalen had opgevangen van IDF.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: