abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 14:48:03 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211006808
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.

Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Israël en Gaza

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 19-10-2023 16:53:12 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211006837
twitter

Verschrikkelijk, gaat je niet in de koude kleren zitten zoiets als je dat ziet en meemaakt. Wat een monsters dat Hamas, dat zijn geen mensen meer maar beesten, hopelijk pakken ze ze allemaal en die zogenaamde "Palatijnse autoriteiten" moeten ze maar het internationale strafhof in Den Haag brengen voor gruwelijke oorlogsmisdaden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211006841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.
Hoe groot is de multiplier dit keer, 1 op 15, 1 op 20?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:50:17 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211006844
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.

Ik ben het echt niet met je eens in deze.
[..]
Ik ging zoeken naar het overzichtslijstje. Dat is er, en is ook in deze reeks gepost.
Dat overzicht kan ik zo snel niet vinden.

Wel heel veel artikelen over de gegijzelden, door verschillende bronnen.
Ik mag hopen dat je weet dat je ook bij Google in een algoritme zit en vooral hits krijgt die voor jou specifiek worden samengesteld en uitgelicht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 14:51:14 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211006861
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211006891
Footage shows Palestinian civilians looting kibbutz during Hamas terror attack

Zag dit gisteren al, ook gewoon Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen, die achter Hamas aanliepen om huizen leeg te roven.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:04 #7
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211006892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.
Of juist heel goed opgezet door Israël. Je wilt niet dat elke hansworst met toegang tot X weet wat er wanneer staat te gebeuren lijkt me.
pi_211006893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hoe groot is de multiplier dit keer, 1 op 15, 1 op 20?
Afgelopen decennia 1 op 20.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211006909
quote:
Ik vermoed dat we één dezer dagen wakker worden en dan het nieuws openen en zien dat de schoonmaak in volle gang is, we weten dat het eraan komt, maar wij gaan er echt niets meer oven horen (buiten geruchten) totdat het gebeurd.
pi_211006910
quote:
Verstandig juist, dat zou ik ook voor mij houden.
pi_211006917
Studenten en docenten ook nog. En 'genocide' ook echt :') _O-.

Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:56:23 #12
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211006943
twitter

ga dit maar nuanceren

mijn god wat een afschuwelijke beesten
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 14:56:36 #13
pi_211006947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of juist heel goed opgezet door Israël. Je wilt niet dat elke hansworst met toegang tot X weet wat er wanneer staat te gebeuren lijkt me.
Zeker waar, maar wel ontzettend knap in zo'n "heet" onderwerp.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211006950
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat je weet dat je ook bij Google in een algoritme zit en vooral hits krijgt die voor jou specifiek worden samengesteld en uitgelicht.
Daar gaat het hier toch helemaal niet om.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211006954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:52 schreef Tekaschi het volgende:
Footage shows Palestinian civilians looting kibbutz during Hamas terror attack

Zag dit gisteren al, ook gewoon Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen, die achter Hamas aanliepen om huizen leeg te roven.
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211006966
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.

[ twitter ]
Moeten sowieso eens kappen met het genocide te noemen, dat is een pure leugen. Nog geen 1 miljoen Palestijnen in 1948 tegen bijna 5 miljoen nu, dat is geen genocide, dat is een bevolkingsexplosie.

Neemt niet weg dat ik wel graag zou zien dat al het geweld stopt, van alle kampen.
pi_211006980
quote:
Het kan zomaar nog even duren. Naast het clusterfuckgehalte die al die burgers meebrengen zit je ook nog met buitenlandse staatshoofden binnen de grenzen. Naast het aandringen op vreedzame oplossingen waar deze op aan zullen dringen, wil je ook niet teveel aankloten met pottenkijkers.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:00:58 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007003
quote:
Ik vraag mij af of dat in die vorm nog (ooit) komt.
Afsluiten en "legitiem" omheinen, geeft in/over een paar weken net zoveel effect.

Ik zie geen voordeel om man voor man, huis voor geboobytrapt huis te gaan doorzoeken terwlijl je voordurend om je heen moet kijken voor "jonge" sluipschutters.
Het voordeel van ingraven aan de randen, is dat alleen hoeft te worden afgewacht tot de ratten uit hun holletje komen. Bijkomend kunnen protestanten, Israël niet beschuldigen dat zij onschuldige mensen in Gazaanze straten neerschieten.

Ik vermoed ook dat Biden niet veel zag in een offensief dat hoe dan ook, ten koste zal gaan van veel kindertjes.

Wat Israël ws wel zal doen is elke afgevuurde raket uit dat gebied komend, traceren en die qua oorsprong "mogen" beantwoorden. Voor de rest is het een kwesie van uitroken & geduld hebben.
pi_211007004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Afgelopen decennia 1 op 20.
Op basis van wiens cijfers? Ik zie alleen maar Hamas cijfers en eerlijk gezegd denk ik dat we maar eens moeten ophouden die over te nemen zonder verificatie.
pi_211007006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
Snipers zitten klaar in Gaza als je hun video moet geloven. Ze hebben samen met Hamas wel iemand een cursus filmpjes maken laten doen.

[ twitter ]
De production value van het propagandamateriaal is zeker omhoog gegaan.
Lijkt filmisch precies op IS.
pi_211007032
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
Zou het kunnen zijn dat die filmpjes er allang zijn alleen dan alleen bij de Israëlische autoriteiten en niet bij ons het volk. Het is best wel stil rondom die 200 gegijzelden en ik kan me moeilijk voorstellen dat Hamas nog langer wacht met het verder onder druk zetten van Israël
pi_211007037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Op basis van wiens cijfers? Ik zie alleen maar Hamas cijfers en eerlijk gezegd denk ik dat we maar eens moeten ophouden die over te nemen zonder verificatie.
Staatje van een week geleden tussen Israelische en Palestijnse slachtoffers per jaar.
Was niet van mij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211007053
quote:

[ twitter ]
Vind dit soort dingen, net als dat gezeur over die AH van de week zo'n stierenmest. Zo'n zondagshulp hangt zo'n kartonnetje op en nu moet AH een statement maken/kant kiezen? Dat kon wat mij betreft prima af met zoiets als 'ze spraken niet uit naam van de AH en hadden dit ook niet mogen doen.' Het is een supermarkt ffs.

En dan nu dit weer. Bevalt de geëiste stellingname niet dan is het rellen en als ze zich wel achter de mening van deze eisers scharen is het weer gewoon over tot de orde van de dag? En wat hebben ze er dan mee bereikt?

Net als ik eigenlijk met deze klacht hier doe is het niet meer dan blaffen tegen een verkeerde boom.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:06:50 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007082
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".
Huilen dan.
pi_211007089
3785 doden, tering zeg, dat is echt wel heel wat.

Je kan mij niet vertellen dat dit niet gaat escaleren komende tijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:09:38 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Moeten sowieso eens kappen met het genocide te noemen, dat is een pure leugen. Nog geen 1 miljoen Palestijnen in 1948 tegen bijna 5 miljoen nu, dat is geen genocide, dat is een bevolkingsexplosie.

Neemt niet weg dat ik wel graag zou zien dat al het geweld stopt, van alle kampen.
Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/
Huilen dan.
pi_211007129
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:07 schreef Discombobulate het volgende:
3785 doden*, tering zeg, dat is echt wel heel wat.

Je kan mij niet vertellen dat dit niet gaat escaleren komende tijd.

* volgens Hamas
Je bent de disclaimer vergeten, kan gebeuren. Heb hem alsnog voor je toegevoegd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:10:19 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211007137
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...
pi_211007140
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/
Amnesty zal ook wel weer een verkeerde bron zijn. Beter pak je de argumenten van de Israëlische terreurstaat erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007145
pi_211007150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:13:09 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007171
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.
Huilen dan.
pi_211007173
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

ga dit maar nuanceren

mijn god wat een afschuwelijke beesten
Ja maar....
pi_211007176
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:13:42 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007177
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:13:48 #36
396550 Richestorags
pi_211007179
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat we ons wel moeten bedenken is dat veel natiestaten op dat fundament zijn gebouwd. Het is in die zin niet verwonderlijk dat het in Israël als nieuw land zo doorettert. Alleen hebben wij dat proces nu wel zo'n beetje beëindigd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:13:48 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007180
:o Er zit ook een Nederlander onder de gijzelaars.

nu.nl/NOS

edit: oh al een uurtje bekend zie ik nu
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:14:26 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211007187
quote:
Maar is een grondoffensief aanstaande?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:14:37 #39
396550 Richestorags
pi_211007190
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
:o Er zit ook een Nederlander onder de gijzelaars.

nu.nl/NOS
Daarom die mariniers misschien.
pi_211007194
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme.
Vreemd dat dan zelfs Israel het zo noemt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007201
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.

Gebeuren er dingen die niet goed te praten zijn daar in die regionen, absoluut, maar ik durf te wedden dat veel van de informatie die enkelen hier bereiken meer dan 50% leugens en propaganda zijn, dat is mij de laatste weken ook weer goed duidelijk geworden.

Ook een rare opmerking vooral als je je beseft dat Hamas hun tegenstanders, homo's of andersdenkende dagelijks op brute wijze afslacht.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:16:07 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211007205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een 18 jarige las ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211007206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.

Gebeuren er dingen die niet goed te praten zijn daar in die regionen, absoluut, maar ik durf te wedden dat veel van de informatie die enkelen hier bereiken meer dan 50% leugens en propaganda zijn, dat is mij de laatste weken ook weer goed duidelijk geworden.

Ook een rare opmerking vooral als je je beseft dat Hamas hun tegenstanders, homo's of andersdenkende dagelijks op brute wijze afslacht.
Ja maar hullie
Propaganda

Veel verder kom je niet he?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:16:16 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007207
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zou het kunnen zijn dat die filmpjes er allang zijn alleen dan alleen bij de Israëlische autoriteiten en niet bij ons het volk. Het is best wel stil rondom die 200 gegijzelden en ik kan me moeilijk voorstellen dat Hamas nog langer wacht met het verder onder druk zetten van Israël
Heel triest voor die ontvoerde mensen en hun geliefden, is de onderkende wetenschap dat NIET wordt onderhandeld over voorwaarden. Hooguit dat een eventuele vervolging van daders wordt bijgesteld. Het doel is allereerst vrij krijgen en pas dan een (desnoods later, we'll hunt them down) vervolging.

Natuurlijk zal een geliefde geen enkele boodschap hebben aan hoe/wie dan ook en moet daarom geen factor zijn in en bij afwegingen voor (uitblijven van) acties.
Een operatie om een enkele gelokaliseerde te bevrijden, geeft imo ook te veel risico dat het "elders" direct misgaat.

"Beter" is dan die schuld van getroffenen, volledig bij (de Hamas) ontvoerders te laten door vooral en juist in het directe belang van ontvoerden, geen acties te (laten) ondernemen.
Zou Hamas een individu of afgebakende groep zijn, zou je wel kunnen overwegen om een complexe bevrijdingsoperatie uit te voeren. Mits en dan alleen wanneer zeker waar en is dat iedereen in het vizier zit.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:16:35 #45
396550 Richestorags
pi_211007210
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.
Ja je hoeft het mij niet uit te leggen hoor.
pi_211007215
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.

Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.
pi_211007222
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja maar hullie
Propaganda

Veel verder kom je niet he?
Oh jawel, ik kom nog wel een heel stuk verder, maar dat zal nutteloos zijn, dus laten we er maar voor zorgen dat dit topic niet ontspoort. :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:19:35 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007231
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar is een grondoffensief aanstaande?
Ik hoop nog steeds dat Israël een briljant alternatief uit hun mouw schudt, maar gezien de oorlogstaal die alleen maar toeneemt zou ik niet weten hoe het niet zou kunnen gebeuren.
pi_211007237
1 miljoen euro van Amsterdam naar slachtoffers van Israel en Hamas
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_211007238
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd

Familie van Willem?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007244
twitter

Amerika is materiaal aan het leveren, denk dat het daarom ook nog wel even duurt voordat het grondoffensief begint.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:21:43 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007252
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.

Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.

Dat dat je nog uitgelegd moet worden :') . Maar ik begrijp er niks van. Koekoek 8)7 .
Huilen dan.
pi_211007261
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).

We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:23:08 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007262
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
pi_211007269
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'
Zouden ze dat bedoelen met de 'grootste gevangenis ter wereld'. Niet alleen omdat ze geen kant op kunnen, maar ook omdat het vol met criminelen zit.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211007273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).

We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.
pi_211007276
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot over
pi_211007277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En uitkomt.
pi_211007281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ja laten we de Nederlandse strijdkrachten Gaza insturen die dan piewpiew roepend door de wijken gaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007283
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik zal minister van Buitenlandse Zaken en minister van Defensie even bellen
pi_211007284
quote:

[ twitter ]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:29 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007294
quote:

China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.
pi_211007300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Klopt.

En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:27:05 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007305
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Een werkelijk uitstekende vergelijking hoor :') .

quote:
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
Niemand stelt dat, maar goed dat je ons daar even op wijst.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:27:10 #65
438527 MissButterflyy
pi_211007306
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.

Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.
pi_211007311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Chinese leiders zijn hypocriete mofo's, maar ze leggen internationaal helaas wel steeds meer gewicht in de schaal.
pi_211007313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke mariniers? Bron?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211007315
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.

Dat dat je nog uitgelegd moet worden :') . Maar ik begrijp er niks van. Koekoek 8)7 .
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.
pi_211007316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?
Vond het wel een goed filmpje omdat ik ook zie dat sommige mensen heel makkelijk de Palestijnse kinder doden zie wegwuiven . Ach weer 30 doden waarvan 20 kinderen.
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.

Vanmorgen podcast geluisterd met een journalist die al 12 jaar contact heeft met een meisje in Gaza. Wat dat meisje vertelt daar draait mijn maag van om. Uit onderzoek van 2022 bleek dat 80% van de gazaanse kinderen depressieve klachten heeft. Kinderen vragen elkaar niet eens wat ze later willen worden. Het leven is daar zo misselijk en uitzichtloos, niet verknipt raken is misschien zelfs onmogelijk. En dan nu elk moment kans op een bom en als je pech hebt dan is het bij de buren zonder waarschuwing.

Ondertussen zie ik zo'n Palestijn stoïcijns met twee zakjes rondrennen dan weet ik niet of ik dat moet geloven of hoe ik zijn emotie moet plaatsen. Die doden kinderen die vaak door de ouders elke keer weer in beeld gebracht worden met als doel ons te informeren dat is zo surrealistisch, wat zien we? Het is het meest verknipte stukje aarde op deze wereld.

Maar dat die mensen zielig zijn dat staat toch wel buiten kijf. Voor mij dan. En helaas voor heel veel mensen net niet. 500 Palestijnse doden bij het ziekenhuis was zelfs voor normale mensen gewoon helemaal legitiem, alleen maar omdat het Palestijnen zijn.
pi_211007317
quote:

[..]
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.
pi_211007319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
_O- true
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_211007320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'
pi_211007321
quote:
Netanyahu geeft niks om die gijzelaars anders had ie allang betere plannen gemaakt qua reddingsmissies of zo sowieso onverstandig om alles plat te bombarderen terwijl je weet dat er ergens gijzelaars zitten
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:29:37 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007332
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd

Familie van Willem?
"Maar is ie gevaccineerd dan?"
pi_211007338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Welke mariniers? Bron?
Ik denk dat hij het hier over heeft: https://www.defensie.nl/a(...)palestijnse-gebieden
pi_211007340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
oeh, misschien niet en geeft hij Covid aan Hamas, en dan allemaal dood door covid daar in die terreurbende :')
pi_211007342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Laten we deze Pandora's Box maar dichthouden :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:06 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007351
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.
_O-

Maar gelukkig zijn mensen die denken dat Israëliërs heel onschuldig "gewoon huizen en kleine dorpjes bouwen" op Palestijns grondgebied niet enorm goedgelovig en naïef.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:15 #79
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.
Dit dus, als je denkt dat progressief inhoudt dat je een bepaald extreem fundamentalistisch conservatieve groep waanzinnigen in bescherming neemt ten koste van ieders vrijheid dan denk ik dat je nog eens de definitie van progressief rustig tot je moet nemen terwijl je nipt van je Vegan Latte.
pi_211007354
quote:

[..]

Als HowardRoark het niet met je eens is, is dat veel vaker wel dan niet, een aardige indicator dat je goed zit. Ik zou oprecht op mijn standpunt reflecteren wanneer hij het met me eens zou zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:35 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007358
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'
Dat noem je inzicht, de afgelopen paar honderd jaar ging het goed? Wat een onzin.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:46 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211007362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de heersende opvatting in het westen. Maar dat is je kop in het zand steken.

Israël zou er ook verstandig aan doen om meer te luisteren naar geluiden uit andere delen van de wereld. Je gekozen koers doordrukken omdat het westen je rugdekking geeft lijkt mij op termijn een riskante strategie.
pi_211007364
quote:

[..]
We moeten eens stoppen met mensen progressief te noemen die zo'n conservatieve ideologie omarmen. De ironie is dat dat "progressieve" volk met hun gedachtegang al decennia geleden in Palestina was afgeslacht midden op straat, maar ja voor nu zijn ze bruikbare idioten.
pi_211007365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:30 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
oeh, misschien niet en geeft hij Covid aan Hamas, en dan allemaal dood door covid daar in die terreurbende :')
Heb Corona nu en ik moet je teleurstellen man. Het is niet meer zo heftig als de eerste keer.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:32:20 #86
438527 MissButterflyy
pi_211007369
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:32:22 #87
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007370
quote:
Niet eens geklikt en ik schoot al in de lach
pi_211007374
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouw

Ja jullie zaten hier niet en ik heb niemand vermoord!!¡!!
pi_211007383
quote:
Niet eens The Sun

Toch gelachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007388
quote:
Stukje Nederlands gezelligheid in de comments
pi_211007390
quote:
Dank dat je nog even een glimlach op mijn gezicht kan toveren ondanks de ellende op de wereld :)
pi_211007392
quote:

[..]
Laat me alsjeblieft weten wat je conclusie is. Wellicht kan je er een leuk motto bij bedenken. Van de Maas tot de Noordzee ofzo. Ik en mijn progressieve achterste huiveren alvast in afwachting :D
pi_211007393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouw

Opzich kunnen we met dat argument Groot-Nederland ook weer herstellen.

Wordt alleen een issue met de Walen die het vertikken Nederlands te leren :{
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:34:27 #95
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007397
quote:

[..]

hele dorpen vol met nederlanders daar

gekkie

:')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:34:55 #96
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007399
quote:

Over welke vergeldingsactie heb je het ?
Of bedoel dat het gebied is afgesloten van externe voorzieningen ?
Iets dat idd inhumaan zou zijn en ik dat prefereer boven het platwalsen.

Dingen zie ik niet als vergelding maar een drukmiddel om daarmee de lokale bevolking te overtuigen om hun (passief) "actieve" steun aan Hamas te stoppen. Een bevolking kan niet op twee walletjes gaan zitten mokken.
Dat het afvuren van een raket wordt beantwoordt of door zo mogelijk de lanceerinstallatie te bestoken, is imo vooral verdediging. Hamas c.s. kiest er dan zelf voor terreur op anderen dat ter verdediging, slachtoffers worden veroorzaakt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:35:20 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Zal wel meevallen dacht ik.

Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven).

Ik snap niet dat beide kanten in dit conflict zo hun best doen om mensen weg te krijgen :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:35:44 #98
438527 MissButterflyy
pi_211007405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Heb je het artikel gelezen?

Sneu voor die jongen, ik hoop dat hij nog leeft. Z’n vriendin heeft weten te ontsnappen.

Facebook commentaren zijn altijd sneu, laten we het daar nu maar niet over hebben.
pi_211007408
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven)
Facebook-comments zullen in de regel nooit meevallen.
pi_211007411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:34 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Opzich kunnen we met dat argument Groot-Nederland ook weer herstellen.

Make The Netherlands great again *O*
pi_211007420
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Over welke vergeldingsactie heb je het ?
Of bedoel dat het gebied is afgesloten van externe voorzieningen ?
Iets dat idd inhumaan zou zijn en ik dat prefereer boven het platwalsen.

Dingen zie ik niet als vergelding maar een drukmiddel om daarmee de lokale bevolking te overtuigen om hun (passief) "actieve" steun aan Hamas te stoppen. Een bevolking kan niet op twee walletjes gaan zitten mokken.
Dat het afvuren van een raket wordt beantwoordt of door zo mogelijk de lanceerinstallatie te bestoken, is imo vooral verdediging. Hamas c.s. kiest er dan zelf voor terreur op anderen dat ter verdediging, slachtoffers worden veroorzaakt.
Het bombarderen van Gaza is een reactie op Hamas die ruim 1200 Israeli's op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dus ja, een vergeldingsactie.

Maar als jij liever een andere term gebruikt, dan have at it.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:37:39 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:30 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
Dat zou dan opnieuw Israël in de schoenen geschoven worden want er is destijds een hoop gesteggel geweest over de levering van vaccins in de gebieden onder Palestijns bestuur.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:37:43 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Facebook-comments zullen in de regel nooit meevallen.
Van slecht naar zeer slecht:
nu.nl
facebook
youtube comments
.
.
.

youtube live chat
pi_211007433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het bombarderen van Gaza is een reactie op Hamas die ruim 1200 Israeli's op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dus ja, een vergeldingsactie.

Nee joh, dat is heus zelfverdediging hoor _O- _O-

Want eh ... aanval is de beste verdediging, ofzoiets

Als Oekraïne Russische steden gaat bombarderen, kunnen we dat ook gewoon zelfverdediging noemen, want eh ... ze voorkomen daarmee dat toekomstige Russische militairen aan het front ingezet kunnen worden. :') :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:39:05 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007435
twitter

Vernield wapentuig wordt vervangen vanuit de VS, meer onderweg.
Alles wijst dus gewoon op een grondoffensief. Leek mij. Als leek.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:40:11 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007439
quote:

[..]

Ik denk dat het vanuit Israël wordt gezien als zowel vergelding als preventief.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:40:36 #107
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
ik denk dat je dat goed ziet
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:40:46 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Vanavond prei eten?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:41:03 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211007449
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, gisteren vanwege het bezoek van Biden stopten ze vreemd genoeg met raketten en toen hij weg was begon het gelijk weer.

Dit zegt mij dat ze oppassen met wat ze doen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:43:31 #110
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007470
quote:

[..]

Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Er zijn denk ik ook heel weinig mensen hier die dit toejuichen, of er blij om zijn.

Wat ik gewoon niet snap is dat niet iedereen gewoon tegen Hamas is.
pi_211007474
moord goed praten is waar Israel goed in is

hoe is dit anders dan wat Hamas doet
pi_211007482
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 19-10-2023 15:47:19 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:46:20 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007493
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik denk zeker dat je gelijk hebt. Er zijn denk ik ook heel weinig mensen hier die dit toejuichen, of er blij om zijn.

Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:46:47 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, gisteren vanwege het bezoek van Biden stopten ze vreemd genoeg met raketten en toen hij weg was begon het gelijk weer.

IS had er belang bij om te laten zien aan de wereld dat ze schijt hadden aan mensenrechten en alleen hun eigen systeem van waarden volgden. De Palestijnen/Hamas kan niet aan de ene kant krijsen dat de rechten van de burgers geschonden worden als ze zelf ook nul respect tonen voor de rechten van de gijzelaars.

Het klinkt krom omdat je zou zeggen dat burgers ontvoeren (en afschieten) ook niet geheel conform de richtlijnen is die ze zelf wel graag zien voor hun eigen mensen, maar ik denk dat dat het verschil is.
pi_211007509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
moord goed praten is waar Israel goed in is

hoe is dit anders dan wat Hamas doet
Dit zijn wel rake teksten zeg, lang over nagedacht?
pi_211007513
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

Tacticalized!

Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.tijd.be/polit(...)lonies/10477286.html

Overigens: in die mooie nederzettingen, mogen daar ook Palestijnen wonen?
pi_211007537
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Spijt dat ik ben gaan kijken (ik zie nu allemaal rode, zwarte en groene hartjes voor m'n ogen zweven).

Ik snap niet dat beide kanten in dit conflict zo hun best doen om mensen weg te krijgen :')
Ach dit valt nog mee, kijk maar eens op de NOS facebook en dat vooral de artikelen over dit conflict. De verwensingen, westenhaat, wantrouwen, dromen van de jihad tot doodverwensingen vliegen je om de oren en steevast uit één hoek helaas. Vandaag ook weer enkelen gerapporteerd voor "hate speech". En het zijn er heel wat meer en stukken radicaler dan een handjevol racistische reacties op een elftal van wat spelers van het Nederlandse elftal.
pi_211007538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
IS had er belang bij om te laten zien aan de wereld dat ze schijt hadden aan mensenrechten en alleen hun eigen systeem van waarden volgden. De Palestijnen/Hamas kan niet aan de ene kant krijsen dat de rechten van de burgers geschonden worden als ze zelf ook nul respect tonen voor de rechten van de gijzelaars.

Het klinkt krom omdat je zou zeggen dat burgers ontvoeren (en afschieten) ook niet geheel conform de richtlijnen is die ze zelf wel graag zien voor hun eigen mensen, maar ik denk dat dat het verschil is.
Gezien de manier waarop Hamas zelf met Palestijnse burgers omgaat, denk ik oprecht dat ze een vreugdedansje doen wanneer de rechten van Palestijnse burgers geschonden worden. Keer op keer op keer blijkt vingerwijzen, het slachtoffer spelen en het eigen hachje redden belangrijker voor die lui dan de Palestijnse burgers zelf.

Als er één partij is die minder waarde hecht aan de levens van Palestijnse burgers dan Israël, dan is het Hamas wel.
pi_211007546
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Wie is 'iedereen'?
pi_211007551
dus dat ziekenhuisje had maar 80 bedden

grappig is dit allemaal niet, maar wel bijna.
eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.

en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.
pi_211007558
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Gezien de manier waarop Hamas zelf met Palestijnse burgers omgaat, denk ik oprecht dat ze een vreugdedansje doen wanneer de rechten van Palestijnse burgers geschonden worden. Keer op keer op keer blijkt vingerwijzen, het slachtoffer spelen en het eigen hachje redden belangrijker voor die lui dan de Palestijnse burgers zelf.
Well. Duh.

Als Hamas het beste zou voor hebben hadden ze niet zichzelf geplaatst tussen al die burgers.
pi_211007566
Apache nu op de live stream in libanon
pi_211007579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Er vlogen wel raketten over Tel Aviv toen Scholz daar was eergisteren
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211007581
quote:

[..]

Ik snap niet dat je pro Israël bent en landje pik goedkeurt.
pi_211007592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:

eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.

Beetje armzalig ziekenhuis passen er natuurlijk wel zes man in een bed.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:55:59 #126
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211007598
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.
Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.
Makkelijk eerste
pi_211007607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:54 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je pro Israël bent en landje pik goedkeurt.
Ik snap niet dat mensen landje pik van groep A accepteren of doodzwijgen en landje pik van groep B veroordelen.

Daarbij landje pik vs. de meest gruwelijke slachtingen sinds WW2, moeilijke keuze.
pi_211007609
Wat is er nu waar van Biden's toezegging / groene licht aan Netanyahu voor het grondoffensief? Las dit gisterenavond / vannacht maar las tegelijk ook weer de opmerkingen dat het een hoax zou zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211007610
quote:

Gaat ie?

80 bedden
Artsen
Verpleegsters
Ander personeel
Bezoekers
pi_211007614
quote:

Dat ziekenhuis staat er ook nog gewoon, 3/4 raampjes zijn gesneuveld en natuurlijk een tiental auto's op de parkeerplaats uitgebrand. Dat hele verhaal wat gewoon één grote leugen, een groot propaganda verhaal en het heeft zijn uitwerking gehad gezien de islamitische wereld overtuigt is dat dit is gebeurd en dat honderden onschuldige kinderen zijn afgeslacht door Israël. En dit verhaal zullen ze blijven herhalen en velen zullen de tegenreacties die hier uit voortkomen goedpraten want dit is dan die zogenaamde "context".

Vraag je je af hoeveel van die zogenaamde verhalen, wat we de laatste jaren horen, ook gewoon propaganda is geweest.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tekaschi op 19-10-2023 16:04:41 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:57:31 #131
438527 MissButterflyy
pi_211007619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:56 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Gaat ie?

80 bedden
Artsen
Verpleegsters
Ander personeel
Bezoekers
Waren ook veel mensen naar toe gevlucht omdat ze hoopten dat daar geen bommen of raketten zouden komen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:57:49 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.
Facebookreacties zijn soms wel grappig maar ik zou ze nooit als maatstaf nemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:58:42 #133
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007635
quote:

[..]
Denk je dat? Zie je iemand hier Netanyahu aanbidden, of zijn extreem conservatieve club van volidioten?

Volgens mij zijn de meeste, die naar mijn idee zinnige mensen hier he, dus ja doe er mee wat je wil :D ...

Waar was ik... oh ja, dat weinigen hier enig vertrouwen hebben in welke extreme fundamentalist je ook noemt, of ie nou geen varken eet of graag met gekleurd poeder op zijn hoofd in de Ganges springt, of graag elke dag op de knieën gaat voor een waanzinnige warlord, je spoort niet, gewoon niet.

En niet dat je dat niet mag, je doet maar, maar vertrouwen hebben in dat soort figuren is gewoon een nono.

En dat is volgens mij het punt, we zien twee partijen, volkomen verblind door krankzinnige ideologieën elkaar (soms zelfs sadistisch) uitmoorden.

En niemand met een beetje brein zit dan te wachten op een : "ja maar zij", niemand. Ik voel totaal geen behoefte om de verschrikkingen die Palestijnen nu doormaken te nuanceren. Ik neem het waar, met afgrijzen, en vraag me af waar je überhaupt de notie vandaan haalt dat je een groter mirakel bent dan een paardenbloem om dit soort gruwelijkheden te rechtvaardigen, als dader of als toeschouwer.

Het is walgelijk
pi_211007649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lijkt me ook heel sterk, hadden we veel meer van gehoord.
Ook ik was sceptisch, maar het blijkt gewoon waar te zijn?

In de onderstaande artikel wordt er gesproken over spanningen die hoog opliepen, dat de politie de ambassade moest beschermen. Als je naar de foto's kijkt, lijkt het echt helemaal afgebrand. Geen klein vuurtje buiten de ambassade zoals het artikel beweert

Ik weet het ook niet meer. Als ik het goed heb is een aanval op een ambassade een verkapte oorlogsverklaring. Reuze benieuwd wat er nu zal gebeuren

Links:

- https://nypost.com/2023/1(...)ens-visit-to-israel/
- https://www.foxnews.com/w(...)hospical-hit-reports
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211007670
quote:

[..]

Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.

We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://www.tijd.be/polit(...)lonies/10477286.html

Overigens: in die mooie nederzettingen, mogen daar ook Palestijnen wonen?
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:04:26 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007695
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.

Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.
Ik snap je reactie waarbij ik alleen wil duidelijk maken dat oneerlijkheden, vele vormen kent.
Het verschil is dan hoe daar uitvoering aan wordt gegeven en het resultaat niet minder schrijnend is.

Ingaan op "je" voorbeeld dat "waar(om), wanneer, hoe ooit" iemand }:| zomaar zou zijn neergeschoten is tijdverspilling omdat onze denklijnen omtrent een situatie duidelijk anders gev(l)oerd zijn.

Ik weet ook niet òf en zo ja, Israël zich ergens achter verschuilt. Wat ik wel weet dat ze telkens op leven en dood worden aangevallen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:05:26 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211007711
https://www.timesofisrael(...)n-authority-control/
Lapid: Best option for post-Hamas Gaza is a return to Palestinian Authority control
Slamming foreign media for quickly accepting Hamas claims on blast at Al-Ahli Hospital, opposition leader argues attempts at creating ‘balance’ between the sides are wrongheaded
pi_211007715
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.

We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
[..]
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.
Een Nederlander kan niet zonder vergunningen en toestemming zomaar in Belgie een huis bouwen. Daarvoor zal hij aan allerlei regels moeten voldoen, aanvragen moeten indienen, etc. Bij de BELGISCHE instanties, uiteraard.

Heb je het artikel overigens gelezen? Dan gaat het er toch minder vreedzaam aan toe vaak dan jij doet voorkomen met je huisjes bouwen op lege grond die toch door niemand gebruikt wordt.

Edit: Echt dat je argument om het koloniale gedrag van Joodse kolonisten goed te praten is dat er ook Nederlanders in Belgie kunnen wonen. Stuitend dom vind ik dat.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:07:46 #139
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007734
quote:

[..]
Ik denk meer dat dit specifiek was en dat hij geen dorp mag bouwen in België. en tja als ik hem zo inschat is dat gewoon volkomen terecht.
pi_211007738
1 Nederlander ontvoerd. Tijd om pang pang te roepen in Gaza.
#bootsontheground
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211007745
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
#bootsontheground
Gewoon een team kikvorsmannen sturen, komt goed. :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:09:16 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211007746
quote:

[..]

Je verwart een huis bouwen na alle procedures te hebben doorlopen in betreffende land met illegaal een huis bouwen in een land dat niet van jou is.

EU, Amerika en andere organisaties hebben het allemaal al veroordeeld. Ik heb tot zover nog niemand de Nederlanders die wonen net over de grens in Belgie zien veroordelen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:09:26 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007749
quote:

[..]

[..]
quote:
Het heeft niet mogen baten. Kolonisten, met name die in de illegale buitenposten, maken gebruik van de Gaza-tragedie om hun praktijk van landjepik in een hogere versnelling te zetten. Het nationale wraakgevoel geeft hen wind in de rug. Bovendien is een groot deel van het Israëlische leger overgeplaatst naar de Gazastrook. Er zijn niet veel soldaten meer om de Palestijnse dorpelingen te beschermen – voor zover ze dat ooit hebben gedaan.

Gemaskerde kolonisten
Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Israëliërs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Israëlische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Israëlische media negeerde het.
quote:
Westoever annexeren
Sindsdien is de praktijk ongeremd voortgezet en verder aangejaagd na het aantreden in december vorig jaar van een ultrarechtse regering, opnieuw onder premier Netanyahu. Het nederzettingenbeleid is nu in handen van minister van Financiën Bezalel Smotrich, een rechtse extremist die vindt dat Israël de hele Westoever moet annexeren en nota bene zelf op een illegale plek woont.

Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir (nog rechtser dan Smotrich, hij werd ooit veroordeeld wegens steun aan terrorisme), begon deze week met het uitdelen van elfduizend M16-geweren aan kolonisten op de Westoever. Op sociale media gingen onder kolonisten onheilspellende berichten rond. Gemaskerde mannen, op een foto met brandstoftanks en bijlen, lieten weten: ‘Aan alle ratten in de riolen van het dorp Qusra, we hebben geen medelijden. De dag van wraak komt eraan.’ Kort daarna volgde de dodelijke schietpartij in Qusra. In andere berichten werden kolonisten opgeroepen ‘de dorpen bij u in de buurt te veroveren’.
Dat zal in België niet op deze manier gebeuren, maar dat is slechts een vermoeden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:09:52 #144
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007751
quote:
#bootsontheground
#PolitioneleActie

oh

oh nee

nee nee... dat doen we niet meer
pi_211007759
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:11:21 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007766
quote:

[..]

Zodra Nederlanders zich systematisch en door de Nederlandse overheid gestimuleerd onrechtmatig het land en de eigendommen van de Belgische bevolking toe-eigenen en diezelfde Belgische bevolking met geweld verjaagt zullen dat evengoed kolonisten genoemd worden. Wat vooral raar is, is dat jij dat maar niet wil begrijpen.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:11:50 #147
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211007769
https://www.tweedekamer.n(...)21381&did=2012D48188

Zomaar wat kamervragen in 2012 over Israelische voornemen om nederzettingen te bouwen E1-gebied ten oosten van Jeruzalem. Je ziet in reactie dat meerdere landen het veroordeeld hebben.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:12:06 #148
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007773
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.

Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de Hamas

donderdag 19 oktober 2023 @ 16:12:37 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007776
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.

Stop maar met denken. Lijkt me voor iedereen beter.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:12:43 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211007778
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Wat is doel van demonstratie? Misschien moet je dat eerst duidelijk krijgen.
pi_211007784
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zodra Nederlanders zich systematisch en door de Nederlandse overheid gestimuleerd onrechtmatig het land en de eigendommen van de Belgische bevolking toe-eigenen en diezelfde Belgische bevolking met geweld verjaagt zullen dat evengoed kolonisten genoemd worden. Wat vooral raar is, is dat jij dat maar niet wil begrijpen.
Nou dat wordt dan nog wat als veel autochtone Nederlanders de komende jaren geen huis kunnen krijgen omdat die allemaal vergeven worden aan statushouders. :X
pi_211007785
Benieuwd wat de reacties zouden zijn van de moslim-medelanders als we een team zouden sturen om een Nederlander te redden.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:14:41 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:13 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nou dat wordt dan nog wat als veel autochtone Nederlanders de komende jaren geen huis kunnen krijgen omdat die allemaal vergeven worden aan statushouders. :X
En dit vind je zelf nou echt een heel sterke vergelijking?
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:15:06 #154
438527 MissButterflyy
pi_211007792
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat zal in België niet op deze manier gebeuren, maar dat is slechts een vermoeden.
Iedereen verhard zich daar.

Wat een Wild West scenario’s zeg.
pi_211007794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:13 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd wat de reacties zouden zijn van de moslim-medelanders als we een team zouden sturen om een Nederlander te redden.
Een team NLse moslims? Undercover naar Gaza?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211007797
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En vind je dit zelf nou echt een heel sterke vergelijking?
Hey super, je ziet mijn reacties toch, mooi dan ga ik even van dit moment gebruik maken om je netjes te verzoeken om hier eens op te reageren:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:16:23 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007804
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Kunnen we niet gewoon Wendy van Dijk sturen dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:16:47 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat is doel van demonstratie? Misschien moet je dat eerst duidelijk krijgen.
Pro Palestina

en niet Anti Hamas....

En wie strijdt daar?

Juist Hamas.... dus bij wiens fanclubje hoor je?

Juist, Hamas

En wat is hamas?

Juist, antisemitisch tuig, maar juich vooral door, deel gebak uit, hos op straat voor je walgelijke nazi strijders

:)
pi_211007812
quote:

[..]
Zowel vanuit de Palestijnen als vanuit de verdere Arabische wereld zie ik geen enkele openlijke veroordeling van het Hamas geweld. Het zou enorm helpen als ze daar afstand van zouden nemen. Dat geeft ook ingang tot een gesprek over de zaken die hen zijn/worden aangedaan.
pi_211007816
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef Caland het volgende:

[..]
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:17:44 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007821
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Krijgen die dan ook 72 maagden als ze afgeschoten worden of hoe werkt dat precies?
pi_211007827
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan liever deze bazin met een bloemetje

donderdag 19 oktober 2023 @ 16:18:48 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007829
Ik zeg de Rijdende rechter
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:18:50 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hey super, je ziet mijn reacties toch, mooi dan ga ik even van dit moment gebruik maken om je netjes te verzoeken om hier eens op te reageren:
[..]

Ha. Dat is een mooie :') . Je negeert mijn reacties structureel, en nu moet ik ineens reageren op een whataboutism-post die niks met dit onderwerp te maken heeft?

Ik weet het goedgemaakt, als jij nog even op de volgende reacties antwoordt dan zal ik naar die van jou kijken:

Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #111 - Desinformatie overal

Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #103

Huilen dan.
pi_211007833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Krijgen die dan ook 72 maagden als ze afgeschoten worden of hoe werkt dat precies?
Een lintje en heldenverering van Geert W. En onze eeuwige dank, natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211007839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je verwart een huis bouwen na alle procedures te hebben doorlopen in betreffende land met illegaal een huis bouwen in een land dat niet van jou is.

EU, Amerika en andere organisaties hebben het allemaal al veroordeeld. Ik heb tot zover nog niemand de Nederlanders die wonen net over de grens in Belgie zien veroordelen.
Neuh. Hij verwart helemaal niks, daar is Dejann slim genoeg voor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:20:05 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007842
quote:

[..]

Het is geen kwestie van terminologie mara vooral hoe je dat in de context wil verlichten.

Ik zie het niet als vergelding in de zin van een wraakoefening of zo maar als idd zoals je het zelf ook noemt als reactie middels een operatie om de voortdurende terreur vanuit dat gebied proberen te elimineren.
Zover ik weet en bezie, zijn het geplande "reacties" om lanceerinstallaties en andere offensief gebruikte locaties, met de grond gelijk te maken.

In termen van militaire overmacht waarover Israël beschikt, zou een "vergelding" er wmb heel anders uitzien wanneer er bv 500.000 granaten zouden zijn afgevuurd met als doel om 500.000 Gazanen onder de grond te gaan duwen.

Maar goed als jij het anders ziet, so be it :P .
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:20:10 #168
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007843
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Een lintje en heldenverering van Geert W. En onze eeuwige dank, natuurlijk.
Hoe ziet dat lintje er precies uit? Ik begin wel te twijfelen nu....
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:20:15 #169
438527 MissButterflyy
pi_211007845
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:16 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Zowel vanuit de Palestijnen als vanuit de verdere Arabische wereld zie ik geen enkele openlijke veroordeling van het Hamas geweld. Het zou enorm helpen als ze daar afstand van zouden nemen. Dat geeft ook ingang tot een gesprek over de zaken die hen zijn/worden aangedaan.
Volgens mij klopt dat niet, en hebben onder andere Turkije en Egypte het geweld van Hamas veroordeeld.
Punt is dat Israël na dat geweld al heel snel heeft gereageerd en ook veel burgerslachtoffers gemaakt, waardoor de aandacht weer daar naartoe gaat.
pi_211007848
De hamvraag is wel, hoe versla je in hemelsnaam blinde en pure haat, zeker als iemand onderontwikkeld is, een ding is wel zeker en dat is niet met kogels.
pi_211007849
Zeven bladzijden doorgelezen.
Samenvatting: USA levert bepantserde voertuigen verder helaas niks nieuws
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 16:21:29 #172
pi_211007852
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dat niet, en hebben onder andere Turkije en Egypte het geweld van Hamas veroordeeld.
Punt is dat Israël na dat geweld al heel snel heeft gereageerd en ook veel burgerslachtoffers gemaakt, waardoor de aandacht weer daar naartoe gaat.
Dat is hoe het al decennia gaat
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:22:05 #173
438527 MissButterflyy
pi_211007859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is hoe het al decennia gaat
Klopt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:23:41 #174
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211007879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:23 schreef Flow3r het volgende:
Zouden ze dat grondoffensief afblazen ? :X
Dat valt niet te verwachten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211007882
quote:
Neuh. Stilte voor de storm.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:25:19 #177
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:21 schreef UitStraling het volgende:
De hamvraag is wel, hoe versla je in hemelsnaam blinde en pure haat, zeker als iemand onderontwikkeld is, een ding is wel zeker en dat is niet met kogels.
*hamasvraag
pi_211007886
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel rellen er wereldwijd gaan uitbreken als er en Israëlisch ziekenhuis, met 500 doden tot gevolg, geraakt gaat worden door een Hamas raket, wat jullie?
pi_211007891
quote:
#bootsontheground
Geboren in Israel, woont in Israel. Er stond niet bij of hij ooit in Nederland heeft gewoon of alleen via pa of ma een paspoort heeft.
pi_211007893
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ha. Dat is een mooie :') . Je negeert mijn reacties structureel, en nu moet ik ineens reageren op een whataboutism-post die niks met dit onderwerp te maken heeft?

Ik weet het goedgemaakt, als jij nog even op de volgende reacties antwoordt dan zal ik naar die van jou kijken:

Doen we :)

Whataboutism: Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #111 - Desinformatie overal

Whataboutism: Isdatzo in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #103

En de reactie die ik al netjes gegeven had op die andere 2 vragen:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.

Het is klaar Isdatzo, dit gaat over in persoonlijke aanvallen en daar staat zover ik weet een ban voor, dus kappen nu.
Maar die gaan we nu niet opratelen omdat ik geen ban wil hebben, oftewel ik heb netjes gereageerd op je en whataboutism's stoor jij je blijkbaar totaal niet aan gezien je eigen reacties, dus nu netjes hopelijk je antwoord op mijn vraag waarom zo selectief "boos" op Israël? :)

Ik vind dit wel een doodnormale vraag gezien de discussie en vooral gezien de context in dit conflict waar zeer selectief wordt gekeken naar landje pik, iemand confronteren met een vorm van hypocrisie is geen whataboutism, whataboutism is iets heel anders. In principe is deze hele discussie namelijk een whataboutism, want "israel" maar niks over andere landen en volken die exact hetzelfde doen. En ik wil ook niet teveel aandacht besteden meer aan die opmerkingen want ik heb gisteren een ban gehad en die wil ik graag voorkomen, ik wil gewoon een normale open discussie en horen hoe jij, gezien je duidelijke mening hier, erin staat dat het voorval waar jij en velen andere zich aan storen gewoon de dagelijkse praktijk is in de wereld waar om de één of andere reden totaal geen ophef over is, wat maakt dit specifieke geval van landje pik zo bijzonder dat dit moet overslaan op het westen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tekaschi op 19-10-2023 16:32:37 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:27:31 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:25 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel rellen er wereldwijd gaan uitbreken als er en Israëlisch ziekenhuis, met 500 doden tot gevolg, geraakt gaat worden door een Hamas raket, wat jullie?
En bepaalt het antwoord op die vraag hoe erg het is wanneer er 500 doden te betreuren zijn door een Israëlische aanval op een Palestijns ziekenhuis?

Of beter gezegd: welk punt tracht je hiermee precies te maken?
Huilen dan.
pi_211007904
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bron?

quote:
Dan nog kun je er afstand van nemen toch? Het geweld wordt toegejuicht of op z'n best weggewuifd, waardoor het niet gek is dat mensen geen onderscheid maken tussen Palestijnen en Hamas.

Als je niet met een dergelijke terreurorganisatie geïdentificeerd wil worden, neem dan stelling in.
pi_211007908
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En bepaalt het antwoord op die vraag hoe erg het is wanneer er 500 doden te betreuren zijn door een Israëlische aanval op een Palestijns ziekenhuis?

Of beter gezegd: welk punt tracht je hiermee precies te maken?
Hoe propaganda werkt en wie er vatbaar voor zijn.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:28:32 #184
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:25 schreef UitStraling het volgende:
Gewoon, ik verwacht dat zeker de normale kanalen als de NOS met een zeer weloverwogen berichtgeving komen waarin ze aangeven dat er een incident is geweest bij een ziekenhuis en dat de palestijnse authoriteiten melden dat er doden zijn, wat llemaal nog niet is geverifieerd tot Conny Mus ter plaatse is om verslag te doen van de uiteengreten lichamen, zoals hij die dagelijks verslaat voor onze ongekleurde media.

Oh nee wacht die man is al jaren dood en de ellende is nog steeds

net

zo

KUT
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:28:44 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Doen we :)
Nou, nee.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:29:12 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hoe propaganda werkt en wie er vatbaar voor zijn.
Aha. En hoe werkt propaganda, en wie zijn er vatbaar voor?
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:29:19 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007921
quote:
Denk het niet. Ze hebben 2 dagen geleden nog aangegeven dat het er sowieso komt

maar ik denk dat mensen zich verkijken op hoe snel je dat kan doen. Normaal heb je weken tot maanden aan voorbereiding voor een grondoorlog in een stad. Kijk maar naar hoe een handjevol lui in Oekraine weken bleven vechten vanuit een grote fabriek tegen het russische leger.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:30:36 #189
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007930
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

maar ik denk dat mensen zich verkijken op hoe snel je dat kan doen. Normaal heb je weken tot maanden aan voorbereiding voor een grondoorlog in een stad. Kijk maar naar hoe een handjevol lui in Oekraine weken bleven vechten vanuit een grote fabriek tegen het russische leger.
:') kom op man voor de meeste mensen is het gewoon de playstation aanzetten, chippies pakken, gaan zitten, headsetje op en knallen.
pi_211007936
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aha. En hoe werkt propaganda, en wie zijn er vatbaar voor?
Daar is geen makkelijk antwoord op te geven maar je zou eens kunnen beginnen met Ordinary Men van Christopher R. Browning.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:32:00 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007941
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
:') kom op man voor de meeste mensen is het gewoon de playstation aanzetten, chippies pakken, gaan zitten, headsetje op en knallen.
Das waar. Die pro-elite eenheden doen zelfs 360 no-scopes terwijl ze van dak naar dak springen. De terroristen zouden geen kans maken tegen hun.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:32:15 #192
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211007943

leuke discussies
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:32:38 #193
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007945
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Das waar. Die pro-elite eenheden doen zelfs 360 no-scopes terwijl ze van dak naar dak springen. De terroristen zouden geen kans maken tegen hun.
Moet je mij zien met mijn ninja-guerilla Ronnie Brunswijk jungle commando statistieken!
pi_211007949
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.

Vanmorgen podcast geluisterd met een journalist die al 12 jaar contact heeft met een meisje in Gaza. Wat dat meisje vertelt daar draait mijn maag van om. Uit onderzoek van 2022 bleek dat 80% van de gazaanse kinderen depressieve klachten heeft. Kinderen vragen elkaar niet eens wat ze later willen worden. Het leven is daar zo misselijk en uitzichtloos, niet verknipt raken is misschien zelfs onmogelijk. En dan nu elk moment kans op een bom en als je pech hebt dan is het bij de buren zonder waarschuwing.

Ondertussen zie ik zo'n Palestijn stoïcijns met twee zakjes rondrennen dan weet ik niet of ik dat moet geloven of hoe ik zijn emotie moet plaatsen. Die doden kinderen die vaak door de ouders elke keer weer in beeld gebracht worden met als doel ons te informeren dat is zo surrealistisch, wat zien we? Het is het meest verknipte stukje aarde op deze wereld.

Maar dat die mensen zielig zijn dat staat toch wel buiten kijf. Voor mij dan. En helaas voor heel veel mensen net niet. 500 Palestijnse doden bij het ziekenhuis was zelfs voor normale mensen gewoon helemaal legitiem, alleen maar omdat het Palestijnen zijn.
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:32:58 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007950
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je weet dat het Israëlische leger altijd al traint op juist dit scenario?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:33:28 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007952
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Caland het volgende:

[..]
Je weet dat het Israëlische leger altijd al traint op juist dit scenario?
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.
pi_211007953
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dikzak gespot
pi_211007954
quote:
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:34:23 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007957
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Moet je mij zien met mijn ninja-guerilla Ronnie Brunswijk jungle commando statistieken!
Zeker een K/D van 100 :7
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:34:43 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:26 schreef Tekaschi het volgende:
maar niks over andere landen en volken die exact hetzelfde doen
Open er een topic over, maar hier hoort een discussie over de landjepik van andere landen en volken niet thuis.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:34:52 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007963
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit ja en je hebt nogal wat mankracht nodig.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:35:58 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007969
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007978
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Open er een topic over.
Zodat je hem kan laten sluiten ;)

Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans. :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:37:09 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007983
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:

[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:37:09 #205
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211007984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Dikzak gespot
:D ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...

Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:37:11 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007985
twitter

Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in :X
pi_211007991
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.
Nee. Ze doen dat om pr-technisch te kunnen verkopen dat ze 'waarschuwen', terwijl ze zelf ook wel begrijpen dat die mensen helemaal nergens heen kennen. Sowieso is zo'n complete verkassen van ziekenhuis persoon en zieken vrij lastig, maar helemaal in Gaza.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 19-10-2023 16:38:44 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:38:24 #208
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211007993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.
Dat laatste bedoel ik ook meer ja. En het zal ze in de rest van de wereld ook geen goed doen om een plek waar miljoenen mensen wonen nog verder aan flarden te schieten
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:38:31 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211007994
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.

Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.

Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.

Grondoffensief? En dan? Weken lang bombarderen? En dan? De helft van de bevolking laten sterven? En dan?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:40:00 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211008000
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:36 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Zodat je hem kan laten sluiten ;)

Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans. :)
Lekker boeiend. Het laat me compleet koud in hoeverre jij, of een willekeurige andere user, denkt dat ik neutraal ben.
Huilen dan.
pi_211008001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in :X
De terroristen kunnen niet rouleren. Put ze eerst goed uit zou ik denken.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:41:02 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008007
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.

Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.

Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.
krijgen ze zoveel steun uit het westen dan?

ik weet dat Duitsland ze meestal dikke kortingen geeft op marineschepen enzo maar verder is het vooral de VS toch?

en dat laatste zie ik niet snel veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211008013
quote:
[ twitter ]
'Israel, de veilige thuishaven van het Joodse volk'.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:41:45 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008014
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
:D ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...

Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.
_O-
pi_211008018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Rollo het volgende:

[..]
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?

Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
pi_211008024
quote:
[ twitter ]
Er staat nog een tweede tweet:
quote:
I see this more as the Israeli Defense Force allowing these Men and Women to Visit their Families before the Major Operation in Gaza and possible Regional War, rather this being any kind of Deescalation.
:{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211008028
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:45:19 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211008035
In het noorden neemt het geweld toe..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:45:30 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008037
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?

Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd

dan doe je het ook een beetje zelf hoor
pi_211008039
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Focus je niet op regional war. Het gaat om het grondoffensief in Gaza. Dat regional war in de tweet duidt op het feit ALS andere landen Israël aanvallen.

Die gaan echt niet zo maar zelf een offensief starten naast Gaza. Dus Hezbollah moet een dusdanige lijn overschrijden voor ze ook daar naar binnen rollen.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:46:23 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008043
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
waarom zou de IDF dat doen?

dat is helemaal niet logisch
pi_211008061
'Gegijzelde Ofir (18) tot Nederlander gemaakt om druk op te voeren'

https://nos.nl/collectie/(...)om-druk-op-te-voeren

:?
pi_211008065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom zou de IDF dat doen?

dat is helemaal niet logisch
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:49:39 #224
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd

En Egypte houdt zijn poort ook potdicht, want die heeft er ook geen zin in en denkt, je kijkt maar met die extremistische gekken, ik moet ze niet.

Tja, ik weet ook niet of ik zou staan te juichen.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:50:07 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?
waarom niet?

die jongens die nu naar huis mogen zijn vanavond allemaal dronken en hebben morgen een beest van een kater

als je overmorgen wilt aanvallen dan is dat een hele rare move
pi_211008071
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.

Ga ik voor idealen of gemak.

Jeetje

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 16:50:26 ]
pi_211008075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom niet?

die jongens die nu naar huis mogen zijn vanavond allemaal dronken en hebben morgen een beest van een kater

als je overmorgen wilt aanvallen dan is dat een hele rare move
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.
pi_211008076
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:

nou hopen dat de hoop van de familie uitkomt
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:52:08 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:52:51 #230
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:

Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overal :r van die zweetbaarden iew
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:53:40 #231
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008089
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou hopen dat de hoop van de familie ieder zinnig mens uitkomt
pi_211008090
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?
Ja. 7 oktober was nogal een faal.
pi_211008093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zekers ze zijn blij dat er een groep vecht voor hun vrijheid. Dat leidt tot meer repressie en we weten waar dat toe leidt
pi_211008094
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou hopen dat de hoop van de familie uitkomt
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211008095
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overal :r van die zweetbaarden iew
nou ja die familie is wanhopig natuurlijk
pi_211008098
twitter
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:54:26 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211008100
quote:
Het CIDI zegt tegen de NOS dat de familie inderdaad deze procedure in gang heeft gezet. "Zij verwachten dat Hamas gegijzelden met een dubbele nationaliteit zal vrijlaten en dat hij daarbij zit."
Superhandig dat deze informatie op straat is komen te liggen dan want Hamas leest vast geen nieuws |:(
pi_211008105
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.
Wel bijzonder dit.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:55:08 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211008106
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Alle kleine beetjes helpen, misschien zijn ze aan het onderhandelen om de buitenlanders eerst vrij te krijgen, dan begrijp ik deze stap wel.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:55:11 #240
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou ja die familie is wanhopig natuurlijk
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.

excuus
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 16:55:54 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008112
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. 7 oktober was nogal een faal.
dat heeft niets met ratio of logica te maken, ze dachten dat ze veilig zaten en zijn daardoor wat laks geworden en/of de vijand is wat slimmer geweest dit keer

dat zie je de wereld over en door de jaren heen

7 december 1942 (a date that will live in infamy) was ook een behoorlijke faal van de geallieerden maar zonder die faal spraken we nu Duits hier
pi_211008116
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.

excuus
Ik ben niet boos
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:57:22 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211008124
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.
pi_211008126
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.

Jeetje
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !
pi_211008135
quote:
[ twitter ]
Here we go, we gaan al freewheelend een groot conflict inwandelen met z'n allen
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:00:06 #246
38496 Perrin
pi_211008150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:58 schreef byah het volgende:

[..]
Here we go, we gaan al freewheelend een groot conflict inwandelen met z'n allen
Moest er toch weer eens van komen, de vorige was alweer zo lang geleden..
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:00:46 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211008155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !
Dat doen al die pro-Palestina-activisten ook. Met de telefoon met Israëlische technologie, op Nikes, in Adidas-trainingspakken, westerse coupe, even langs de KFC.
pi_211008160
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellen
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 17:01:44 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211008164
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellen
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:02:05 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211008166
Het is beter als Hamas die gijzelaars los laat dan kan het afgesloten worden en kan men de huizen weer opbouwen

en dna kan er water en voedsel naar binnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:03:16 #251
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008168
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:56 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Ik ben niet boos
ja nee ik las mijn reactie terug en dacht,

oh nee dat moest ik niet meer doen

goed ontopic... wat een ellende he ;(
pi_211008173
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.

Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.

De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.
pi_211008174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 17:04:03 #254
284411 crew  heywoodu
pi_211008178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens' :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 17:04:26 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211008184
quote:
[ twitter ]
Al die reacties eronder :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:04:46 #256
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:05:37 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
volgens wie?
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:06:50 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008198
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
elders?

er zijn er heel weinig met meer ervaring in die teringzooi dan de Israeli's volgens mij hoor

schien de Russen en de Oekrainers atm ... die vinden het niet zo leuk
pi_211008200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen

Dat klinkt als.....? :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 17:07:11 #260
284411 crew  heywoodu
pi_211008202
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja precies, dus dat het nog niet 'begonnen' is betekent natuurlijk helemaal niet dat het telkens is uitgesteld. Wie weet was de daadwerkelijk geplande startdatum wel 10 november ofzo, weten wij veel.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:07:45 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008209
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens wie?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 17:08:01 #262
284411 crew  heywoodu
pi_211008212
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?
pi_211008214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Eerdere berichten die hier zijn gedeeld :9
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:08:51 #264
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens wie?
Ik heb dat gemeld hier, met tweets van een ondergelopen Tel Aviv

geen idee of het waar was, of hoe het daar was, mijn (west)bank was droog
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:18 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Eerdere berichten die hier zijn gedeeld :9
berichten van wie?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:19 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211008221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

New York Post kwam met dat verhaal toen
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:46 #267
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
berichten van wie?
JA IK

goffeldommel
pi_211008226
quote:

Jeetje
Ik zou gaan voor menselijkheid. Dus tegen extremisme aan beide kanten. Alleen dan ligt er in de (verre) toekomst een haalbaar vredesplan klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 19-10-2023 17:15:22 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:11:28 #269
38496 Perrin
pi_211008250
Meer overheden lijken rekening te houden met escalatie.
twitter
pi_211008252
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Rollo het volgende:

[..]
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.

Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.

De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.
Gaza is grotendeels een vluchtelingenkamp, het aantal inwoners verdriedubbelde. Die mensen (voorouders) hadden vooraf ze in Gaza kwamen een huis

Ik lees nu wat over die 50 miljard. Het klonk al te mooi
https://www.parool.nl/wer(...)tanyahu~bc814628/?re

https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-het-midden-oosten/
pi_211008253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
berichten van wie?
Zie die berichten onder ;)

Die van Momo en Un_Chien_Andalou ja c_/
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:11:39 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008254
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
JA IK

goffeldommel
ja wat weet jij er nou van dan!?!

als de idf of welke krijgsmacht dan ook ter wereld zegt 'we komen dan en dan en zo laat binnenrollen met tanks en shit' dan weet je 1 ding zeker

die dag komen ze niet
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:12:40 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zie die berichten onder ;)

Die van Momo en Un_Chien_Andalou ja c_/
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallen
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:12:56 #274
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja wat weet jij er nou van dan!?!
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap man ;( ik heb gevoelens he
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:13:39 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008270
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap man ;( ik heb gevoelens he
vriendjes?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:14:41 #276
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
vriendjes?
Kusjekroel
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:15:11 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008283
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Kusjekroel
opgelost *O*
pi_211008285
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.

twitter
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:16:11 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008296
maar ik stel een hele simpele vraag

dat er dan om de hete brei heen gedraaid moet woren zegt wmb meer dan genoeg ...
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:16:35 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008300
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.

[ twitter ]
vreuselijk ^p^
pi_211008316
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211008322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?
Ik zal later voor je kijken ok?

Weet nog dat we hier naar de stream van Steve keken, met daarin de aankondiging dat de invasie die dag zou beginnen. We moesten alleen wachten tot de Sabath over was( meestal na zonsondergang)

Niet veel later is het donker buiten, en er gebeurt werkelijk niets op die streams die we aan hadden staan
Misschien rond middernacht( onze tijd) dan? Ook niets, alleen doodse stilte _O-

Later kwam dus naar buiten dat het weer zo ongunstig was en ze hun missie moesten staken
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:20:41 #283
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
vreuselijk ^p^
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....

Vroeger was alles zoveel makkelijker, gewoon of peen en uien, of boerenkool... of beiden

maar nee dat pluriforme volk moest weer hierheen komen met allerlei smakelijkheden... goddomme
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:21:09 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008328
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:19 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:

[..]
vreuselijk ^p^
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:21:23 #285
323876 michaelmoore
pi_211008329
quote:

[..]
Hullie se moeder heb ook al honger nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211008333
quote:
[ twitter ]
Lol, je beste bijdrage tot nu toe, meer van dit graag. :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 17:22:12 #287
284411 crew  heywoodu
pi_211008334
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
Weet nog dat we hier naar de stream van Steve keken, met daarin de aankondiging dat de invasie die dag zou beginnen. We moesten alleen wachten tot de Sabath over was
Ja, dat zaten mensen er zelf van te maken :D
pi_211008336
twitter
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:22:15 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008337
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....

Vroeger was alles zoveel makkelijker, gewoon of peen en uien, of boerenkool... of beiden

maar nee dat pluriforme volk moest weer hierheen komen met allerlei smakelijkheden... goddomme
gewoon boerenkool stamp

maar moet je een gehaktbal of een rookworst?

weet je niet
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:23:02 #290
323876 michaelmoore
pi_211008344
quote:

Jeetje
Maar je mag wel zonder condoom neuken
pi_211008345
quote:
[ twitter ]
Nu heb ik trek in een hamas taco( wat dat ook mag inhouden)
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:23:07 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008346
ik zeg rookworst

gehaktbaal is meer voor op een broodje of met patatjes
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:23:17 #293
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallen
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zouden binnenvallen. Auto half onder water... overal water..

ja wat ik zeg, ik weet het ook niet. Ik ben ook maar een leipe FOK!ker. Maar de vraag was wie dat soort dingen hier deelde, en dat was ik ja. En ik denk nog steeds dat het toen kutweer was daar. Of dat de reden was dat ze niet binnenvielen was weet ik niet. Maar op dat kanaal was het de conclusie en die nam ik zonder verificatie over.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:23:44 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
quote:

[..]
vreuselijk ^p^
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:24:24 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008352
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zoudenn binnenvallen. Auto half onder water... overal water..

ja wat ik zeg, ik weet het ook niet ik ben een leipe FOK!ker, maar de vraag was wie dat soort dingen hier deelde, en dat was ik ja. en ik denk nog steeds dat het toen kutweer was daar. Of dat de reden was dat ze niet binnenvielen was op dat kanaal de conclusie en die nam ik zonder verificatie over.
nee de vraag was wie die statements maakte

niet wie ze deelde
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:24:34 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008353
just sayin
pi_211008359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:25:50 #298
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008360
oh zo
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:26:48 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:25 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.
Ok Mapima
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:26:53 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211008365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de vraag was wie die statements maakte

niet wie ze deelde
Wat ik ook eerder zei New York Post die verhalen had opgevangen van IDF.
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 17:27:09 #301
pi_211008366
quote:
8s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nu heb ik trek in een hamas taco( wat dat ook mag inhouden)
Explosieve diarree
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 17:28:49 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211008379
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik ook eerder zei New York Post die verhalen had opgevangen van IDF.
dus de new york post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')