Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeten sowieso eens kappen met het genocide te noemen, dat is een pure leugen. Nog geen 1 miljoen Palestijnen in 1948 tegen bijna 5 miljoen nu, dat is geen genocide, dat is een bevolkingsexplosie.
Neemt niet weg dat ik wel graag zou zien dat al het geweld stopt, van alle kampen.
Je bent de disclaimer vergeten, kan gebeuren. Heb hem alsnog voor je toegevoegd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:07 schreef Discombobulate het volgende:
3785 doden*, tering zeg, dat is echt wel heel wat.
Je kan mij niet vertellen dat dit niet gaat escaleren komende tijd.
* volgens Hamas
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".
Amnesty zal ook wel weer een verkeerde bron zijn. Beter pak je de argumenten van de Israëlische terreurstaat erbij.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het Israëlische beleid heeft natuurlijk wel wat genocidale trekjes hè: https://www.amnesty.org/e(...)stinian-territories/
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Strikt gezien is dat ook wat ze doen. Ze bouwen het alleen op iemand anders zijn land...
Ja maar....quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
ga dit maar nuanceren
mijn god wat een afschuwelijke beesten
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en zo heb je ook mensen die Israëlisch kolonialisme beschrijven als "ze bouwen gewoon huizen en kleine dorpjes".
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme. Mocht je dit wel denken, dan kunnen we dus ook concluderen dat er kolonialisme plaatsvindt in Israël, omdat er daar Arabische en Druze dorpjes zijn en worden gebouwd?
Wat we ons wel moeten bedenken is dat veel natiestaten op dat fundament zijn gebouwd. Het is in die zin niet verwonderlijk dat het in Israël als nieuw land zo doorettert. Alleen hebben wij dat proces nu wel zo'n beetje beëindigd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.
Maar is een grondoffensief aanstaande?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel bijzonder dat er zo weinig ruis of überhaupt informatie over het aanstaande grondoffensief is.
Daarom die mariniers misschien.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zit ook een Nederlander onder de gijzelaars.
nu.nl/NOS
Vreemd dat dan zelfs Israel het zo noemt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bouwen van huizen en dorpjes betreft simpelweg geen kolonialisme.
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
En verdrijven of vermoorden andersdenkenden.
Een 18 jarige las ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom die mariniers misschien.
Ja maar hulliequote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Aldus de constante Hamas propaganda. Heb deze week nog wat beelden gezien van zielige kindjes zogenaamd afgeslacht door Joden, ach verschrikkelijk, heb een traantje weggepinkt. Maar toen viel mij op dat ik over dat zelfde kindje al een traantje had gelaten vorig jaar, en het jaar ervoor, en het jaar daarover, tot ongeveer 20 jaar geleden zelfs.
Gebeuren er dingen die niet goed te praten zijn daar in die regionen, absoluut, maar ik durf te wedden dat veel van de informatie die enkelen hier bereiken meer dan 50% leugens en propaganda zijn, dat is mij de laatste weken ook weer goed duidelijk geworden.
Ook een rare opmerking vooral als je je beseft dat Hamas hun tegenstanders, homo's of andersdenkende dagelijks op brute wijze afslacht.
Heel triest voor die ontvoerde mensen en hun geliefden, is de onderkende wetenschap dat NIET wordt onderhandeld over voorwaarden. Hooguit dat een eventuele vervolging van daders wordt bijgesteld. Het doel is allereerst vrij krijgen en pas dan een (desnoods later, we'll hunt them down) vervolging.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het kunnen zijn dat die filmpjes er allang zijn alleen dan alleen bij de Israëlische autoriteiten en niet bij ons het volk. Het is best wel stil rondom die 200 gegijzelden en ik kan me moeilijk voorstellen dat Hamas nog langer wacht met het verder onder druk zetten van Israël
Ja je hoeft het mij niet uit te leggen hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en daarbij onteigenen ze land en eigendommen en vermoorden en verjagen ze de mensen die er wonen. Maar hey strikt gezien bouwen ze huisjes hoor.
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Oh jawel, ik kom nog wel een heel stuk verder, maar dat zal nutteloos zijn, dus laten we er maar voor zorgen dat dit topic niet ontspoort.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar hullie
Propaganda
Veel verder kom je niet he?
Ik hoop nog steeds dat Israël een briljant alternatief uit hun mouw schudt, maar gezien de oorlogstaal die alleen maar toeneemt zou ik niet weten hoe het niet zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is een grondoffensief aanstaande?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |