Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.
Ik snap niet dat mensen landje pik van groep A accepteren of doodzwijgen en landje pik van groep B veroordelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:54 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je pro Israël bent en landje pik goedkeurt.
Gaat ie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
dus dat ziekenhuisje had maar 80 bedden
grappig is dit allemaal niet, maar wel bijna.
eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.
Dat ziekenhuis staat er ook nog gewoon, 3/4 raampjes zijn gesneuveld en natuurlijk een tiental auto's op de parkeerplaats uitgebrand. Dat hele verhaal wat gewoon één grote leugen, een groot propaganda verhaal en het heeft zijn uitwerking gehad gezien de islamitische wereld overtuigt is dat dit is gebeurd en dat honderden onschuldige kinderen zijn afgeslacht door Israël. En dit verhaal zullen ze blijven herhalen en velen zullen de tegenreacties die hier uit voortkomen goedpraten want dit is dan die zogenaamde "context".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
dus dat ziekenhuisje had maar 80 bedden
grappig is dit allemaal niet, maar wel bijna.
eerst schiet IJ zelf per ongeluk op een ziekenhuis, dan overdrijven ze de doden en geven israel de schuld van de aanval, dan komt het uit en zitten ze met dat gigantische dodenaantal dat ze dus zelf hebben gedaan maar dat niet klopt.
en dan leren we dat er maar 80 bedden waren. cirkeltje rond.
Waren ook veel mensen naar toe gevlucht omdat ze hoopten dat daar geen bommen of raketten zouden komen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:56 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Gaat ie?
80 bedden
Artsen
Verpleegsters
Ander personeel
Bezoekers
Facebookreacties zijn soms wel grappig maar ik zou ze nooit als maatstaf nemen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op de socials gaat het ook maar om een select groepje schreeuwers en een hele hoop bots die daadwerkelijk pro-Hamas zijn. Maar ja dat is weer genoeg om een groter groepje mensen te laten denken 'die kutmensen zijn pro-Hamas en niemand keurt het af!!' en zo ontstaat een kettingreactietje.
Denk je dat? Zie je iemand hier Netanyahu aanbidden, of zijn extreem conservatieve club van volidioten?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gaat er vooral bij heel veel niet in dat je zowel tegenstander van Hamas als de Israëlische terreurregering kan zijn.
Ook ik was sceptisch, maar het blijkt gewoon waar te zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me ook heel sterk, hadden we veel meer van gehoord.
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Belgie het bijvoorbeeld gaat accepteren als ik daar op platteland een dorp bouw
Ja jullie zaten hier niet en ik heb niemand vermoord!!¡!!
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.tijd.be/polit(...)lonies/10477286.html
Overigens: in die mooie nederzettingen, mogen daar ook Palestijnen wonen?
Ik snap je reactie waarbij ik alleen wil duidelijk maken dat oneerlijkheden, vele vormen kent.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.
Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.
Een Nederlander kan niet zonder vergunningen en toestemming zomaar in Belgie een huis bouwen. Daarvoor zal hij aan allerlei regels moeten voldoen, aanvragen moeten indienen, etc. Bij de BELGISCHE instanties, uiteraard.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
[..]
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.
Ik denk meer dat dit specifiek was en dat hij geen dorp mag bouwen in België. en tja als ik hem zo inschat is dat gewoon volkomen terecht.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt als Nederlander inderdaad gewoon land verkrijgen in België. En er zijn dan ook verschillende dorpjes net over de grens in België, waar veel Nederlanders wonen en opmerkelijk genoeg worden dat geen 'kolonisten' genoemd.
Gewoon een team kikvorsmannen sturen, komt goed.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
1 Nederlander ontvoerd. Tijd om pang pang te roepen in Gaza.
#bootsontheground
Je verwart een huis bouwen na alle procedures te hebben doorlopen in betreffende land met illegaal een huis bouwen in een land dat niet van jou is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We vinden het dus heel gewoon dat er Nederlanders in België wonen en ook Belgen in Nederland. Maar zodra er een Jood op de Westelijke Jordaanoever woont, begint het jammeren over 'kolonialisme', een 'apartheidsstaat' of landjepik'. Dat is raar.
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Er zijn 'gemixte' steden en dorpjes, net zoals die er in Israël zijn. Bijvoorbeeld Haifa en Lod zijn steden met een flinke Arabische populatie. De grotere steden op de Westelijke Jordaanoever (Jenin, Hebron en Nablus) zijn voornamelijk Palestijns.
quote:Het heeft niet mogen baten. Kolonisten, met name die in de illegale buitenposten, maken gebruik van de Gaza-tragedie om hun praktijk van landjepik in een hogere versnelling te zetten. Het nationale wraakgevoel geeft hen wind in de rug. Bovendien is een groot deel van het Israëlische leger overgeplaatst naar de Gazastrook. Er zijn niet veel soldaten meer om de Palestijnse dorpelingen te beschermen – voor zover ze dat ooit hebben gedaan.
Gemaskerde kolonisten
Op de hele Westoever heeft dat al geleid tot eenzijdig geweld van Israëliërs tegen Palestijnen. Volgens persbureau AP zijn daarbij 54 mensen om het leven gekomen. Zo werden woensdag in het stadje Qusra drie Palestijnse burgers zomaar doodgeschoten door gemaskerde kolonisten. Bij de begrafenis de volgende dag vermoordden ze er nog twee. Vrijdag werd in het dorp At-Tuwani een man neergeschoten door een kolonist, nota bene in gezelschap van een Israëlische soldaat. De linkse krant Haaretz maakte melding van het geweld, de rest van de Israëlische media negeerde het.
Dat zal in België niet op deze manier gebeuren, maar dat is slechts een vermoeden.quote:Westoever annexeren
Sindsdien is de praktijk ongeremd voortgezet en verder aangejaagd na het aantreden in december vorig jaar van een ultrarechtse regering, opnieuw onder premier Netanyahu. Het nederzettingenbeleid is nu in handen van minister van Financiën Bezalel Smotrich, een rechtse extremist die vindt dat Israël de hele Westoever moet annexeren en nota bene zelf op een illegale plek woont.
Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir (nog rechtser dan Smotrich, hij werd ooit veroordeeld wegens steun aan terrorisme), begon deze week met het uitdelen van elfduizend M16-geweren aan kolonisten op de Westoever. Op sociale media gingen onder kolonisten onheilspellende berichten rond. Gemaskerde mannen, op een foto met brandstoftanks en bijlen, lieten weten: ‘Aan alle ratten in de riolen van het dorp Qusra, we hebben geen medelijden. De dag van wraak komt eraan.’ Kort daarna volgde de dodelijke schietpartij in Qusra. In andere berichten werden kolonisten opgeroepen ‘de dorpen bij u in de buurt te veroveren’.
#PolitioneleActiequote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:08 schreef superniger het volgende:
1 Nederlander ontvoerd. Tijd om pang pang te roepen in Gaza.
#bootsontheground
Zodra Nederlanders zich systematisch en door de Nederlandse overheid gestimuleerd onrechtmatig het land en de eigendommen van de Belgische bevolking toe-eigenen en diezelfde Belgische bevolking met geweld verjaagt zullen dat evengoed kolonisten genoemd worden. Wat vooral raar is, is dat jij dat maar niet wil begrijpen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stop maar met denken. Lijkt me voor iedereen beter.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.
Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de Hamas
Wat is doel van demonstratie? Misschien moet je dat eerst duidelijk krijgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Oh en wat ik me ook nog bedacht he, stel je demonstreert voor de Palestijnen he.
Wie strijdt daar nu eigenlijk, de Palestijnen, of de Hamas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |