Dit ja en je hebt nogal wat mankracht nodig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.
Zodat je hem kan laten sluitenquote:
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
quote:
Nee. Ze doen dat om pr-technisch te kunnen verkopen dat ze 'waarschuwen', terwijl ze zelf ook wel begrijpen dat die mensen helemaal nergens heen kennen. Sowieso is zo'n complete verkassen van ziekenhuis persoon en zieken vrij lastig, maar helemaal in Gaza.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.
Dat laatste bedoel ik ook meer ja. En het zal ze in de rest van de wereld ook geen goed doen om een plek waar miljoenen mensen wonen nog verder aan flarden te schietenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
Lekker boeiend. Het laat me compleet koud in hoeverre jij, of een willekeurige andere user, denkt dat ik neutraal ben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zodat je hem kan laten sluiten
Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans.
De terroristen kunnen niet rouleren. Put ze eerst goed uit zou ik denken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in
krijgen ze zoveel steun uit het westen dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.
Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.
Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.
'Israel, de veilige thuishaven van het Joodse volk'.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...
Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Rollo het volgende:
[..]
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.
Er staat nog een tweede tweet:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
quote:I see this more as the Israeli Defense Force allowing these Men and Women to Visit their Families before the Major Operation in Gaza and possible Regional War, rather this being any kind of Deescalation.
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerdquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
Focus je niet op regional war. Het gaat om het grondoffensief in Gaza. Dat regional war in de tweet duidt op het feit ALS andere landen Israël aanvallen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
waarom zou de IDF dat doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou de IDF dat doen?
dat is helemaal niet logisch
En Egypte houdt zijn poort ook potdicht, want die heeft er ook geen zin in en denkt, je kijkt maar met die extremistische gekken, ik moet ze niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd
dan doe je het ook een beetje zelf hoor
waarom niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
die jongens die nu naar huis mogen zijn vanavond allemaal dronken en hebben morgen een beest van een kater
als je overmorgen wilt aanvallen dan is dat een hele rare move
nou hopen dat de hoop van de familie uitkomtquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
'Gegijzelde Ofir (18) tot Nederlander gemaakt om druk op te voeren'
https://nos.nl/collectie/(...)om-druk-op-te-voeren
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat ik de huidige regering van Israel niet vind uitblinken in rationaliteit.
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
'Gegijzelde Ofir (18) tot Nederlander gemaakt om druk op te voeren'
https://nos.nl/collectie/(...)om-druk-op-te-voeren
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou hopen dat de hoop van de familie ieder zinnig mens uitkomt
Ja. 7 oktober was nogal een faal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben ze ergens iets gedaan wat je niet verwachtte?
Zekers ze zijn blij dat er een groep vecht voor hun vrijheid. Dat leidt tot meer repressie en we weten waar dat toe leidtquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd
dan doe je het ook een beetje zelf hoor
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou hopen dat de hoop van de familie uitkomt
nou ja die familie is wanhopig natuurlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalvan die zweetbaarden iew
Superhandig dat deze informatie op straat is komen te liggen dan want Hamas leest vast geen nieuwsquote:Het CIDI zegt tegen de NOS dat de familie inderdaad deze procedure in gang heeft gezet. "Zij verwachten dat Hamas gegijzelden met een dubbele nationaliteit zal vrijlaten en dat hij daarbij zit."
Wel bijzonder dit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er zijn slechtere redenen om NLer te worden.
Alle kleine beetjes helpen, misschien zijn ze aan het onderhandelen om de buitenlanders eerst vrij te krijgen, dan begrijp ik deze stap wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik verwacht crisisberaad in de Hamas top op dit moment... Zweet overalvan die zweetbaarden iew
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja die familie is wanhopig natuurlijk
dat heeft niets met ratio of logica te maken, ze dachten dat ze veilig zaten en zijn daardoor wat laks geworden en/of de vijand is wat slimmer geweest dit keerquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. 7 oktober was nogal een faal.
Ik ben niet boosquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.
excuus
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.quote:
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Ga ik voor idealen of gemak.
Jeetje
Moest er toch weer eens van komen, de vorige was alweer zo lang geleden..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:58 schreef byah het volgende:
[..]
Here we go, we gaan al freewheelend een groot conflict inwandelen met z'n allen
Dat doen al die pro-Palestina-activisten ook. Met de telefoon met Israëlische technologie, op Nikes, in Adidas-trainingspakken, westerse coupe, even langs de KFC.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellen
ja nee ik las mijn reactie terug en dacht,quote:
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteldquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen eldersquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'
volgens wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
elders?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'
Ja precies, dus dat het nog niet 'begonnen' is betekent natuurlijk helemaal niet dat het telkens is uitgesteld. Wie weet was de daadwerkelijk geplande startdatum wel 10 november ofzo, weten wij veel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?
quote:
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?
Eerdere berichten die hier zijn gedeeldquote:
Ik heb dat gemeld hier, met tweets van een ondergelopen Tel Avivquote:
berichten van wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Eerdere berichten die hier zijn gedeeld
Ik zou gaan voor menselijkheid. Dus tegen extremisme aan beide kanten. Alleen dan ligt er in de (verre) toekomst een haalbaar vredesplan klaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Jeetje
Gaza is grotendeels een vluchtelingenkamp, het aantal inwoners verdriedubbelde. Die mensen (voorouders) hadden vooraf ze in Gaza kwamen een huisquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Rollo het volgende:
[..]
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.
Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.
De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.
Zie die berichten onderquote:
ja wat weet jij er nou van dan!?!quote:
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zie die berichten onder![]()
Die van Momo en Un_Chien_Andalou ja
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap manquote:
vriendjes?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja helemaal niks, zoals met alles... kap manik heb gevoelens he
opgelostquote:
vreuselijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.
[ twitter ]
Ik zal later voor je kijken ok?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....quote:
quote:
quote:
Hullie se moeder heb ook al honger nuquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Lol, je beste bijdrage tot nu toe, meer van dit graag.quote:
Ja, dat zaten mensen er zelf van te makenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:19 schreef Ali_boo het volgende:
Weet nog dat we hier naar de stream van Steve keken, met daarin de aankondiging dat de invasie die dag zou beginnen. We moesten alleen wachten tot de Sabath over was
gewoon boerenkool stampquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja wat me vooral tegenstaat is dat ik soms niet weet wat ik moet gaan eten... shoarma... of nee kip kerrie van de surinees... of toch falafel....
Vroeger was alles zoveel makkelijker, gewoon of peen en uien, of boerenkool... of beiden
maar nee dat pluriforme volk moest weer hierheen komen met allerlei smakelijkheden... goddomme
Maar je mag wel zonder condoom neukenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Jeetje
Nu heb ik trek in een hamas taco( wat dat ook mag inhouden)quote:
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zouden binnenvallen. Auto half onder water... overal water..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat momo of un_chien_andalou gesteld hebben dat Israel op een bepaald moment aan zouden vallen
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je mag wel zonder condoom neuken
quote:
nee de vraag was wie die statements maaktequote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee oh nee, ik heb een bericht gedeeld over de weersomstandigheden in Tel Aviv toen iedereen verwachtte dat ze zoudenn binnenvallen. Auto half onder water... overal water..
ja wat ik zeg, ik weet het ook niet ik ben een leipe FOK!ker, maar de vraag was wie dat soort dingen hier deelde, en dat was ik ja. en ik denk nog steeds dat het toen kutweer was daar. Of dat de reden was dat ze niet binnenvielen was op dat kanaal de conclusie en die nam ik zonder verificatie over.
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar je mag wel zonder condoom neuken
Ok Mapimaquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik neuk niet zo vaak. Die ene x kan wel.
Wat ik ook eerder zei New York Post die verhalen had opgevangen van IDF.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee de vraag was wie die statements maakte
niet wie ze deelde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |