dat heeft niets met ratio of logica te maken, ze dachten dat ze veilig zaten en zijn daardoor wat laks geworden en/of de vijand is wat slimmer geweest dit keerquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. 7 oktober was nogal een faal.
Ik ben niet boosquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja nee ok... sorry... ik maakte er een grapje van omdat ik denk dat we gewoon afgerond nul in de weegschaal leggen in dit conflict, het is super kut en ik wilde het absoluut niet grappig maken.
excuus
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.quote:
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Ga ik voor idealen of gemak.
Jeetje
Moest er toch weer eens van komen, de vorige was alweer zo lang geleden..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:58 schreef byah het volgende:
[..]
Here we go, we gaan al freewheelend een groot conflict inwandelen met z'n allen
Dat doen al die pro-Palestina-activisten ook. Met de telefoon met Israëlische technologie, op Nikes, in Adidas-trainingspakken, westerse coupe, even langs de KFC.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag gewoon anti Israël zijn en alsnog genieten van alle westerse geneugten hoor !
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan nog dagen zo niet weken zo door gaan die 'we gaan bijna invallen' scenarios volgens mij.
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vind het wel vreemd dat ze het telkens blijven uitstellen
ja nee ik las mijn reactie terug en dacht,quote:
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteldquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het telkens uitstellen?
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen eldersquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'
volgens wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou toch afgelopen weekend beginnen? Door de vele regen dat er viel, is dat toen uitgesteld
elders?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus het is mogelijk één keer uitgesteld....valt wel mee met 'telkens'
Ja precies, dus dat het nog niet 'begonnen' is betekent natuurlijk helemaal niet dat het telkens is uitgesteld. Wie weet was de daadwerkelijk geplande startdatum wel 10 november ofzo, weten wij veel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Denk sowieso dat je niet zo hopla in een stadsguerillaoorlog stapt gezien de eerdere ervaringen elders
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?
quote:
Maar de IDF zelf heeft toch nog helemaal niet concreet iets gezegd als "we gaan op datum X beginnen!"?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als ik het goed zouden ze ''gewoon'' de dag daarna( na de regenval) beginnen
Dat klinkt als.....?
Eerdere berichten die hier zijn gedeeldquote:
Ik heb dat gemeld hier, met tweets van een ondergelopen Tel Avivquote:
berichten van wie?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Eerdere berichten die hier zijn gedeeld
Ik zou gaan voor menselijkheid. Dus tegen extremisme aan beide kanten. Alleen dan ligt er in de (verre) toekomst een haalbaar vredesplan klaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:50 schreef Rupibma het volgende:
Men, ik wil echt compleet pro Palestijn en anti Israel zijn, maar dan moet ik Disney annuleren, mc donalds, starbucks, coca cola etc skippen. Ook Estee Lauder, La roche possay mac.
Ga ik voor idealen of gemak.
Jeetje
Gaza is grotendeels een vluchtelingenkamp, het aantal inwoners verdriedubbelde. Die mensen (voorouders) hadden vooraf ze in Gaza kwamen een huisquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Rollo het volgende:
[..]
Nee ze hoefden niet weg. Het was een vredesvoorstel waarvoor ze wel de wapens zouden moeten neerleggen en onderdeel van het voorstel was ook dat Gaza en de Westbank met infrastructuur verbonden zouden worden.
Je opmerking over huissleutels is niet correct. Er zijn maar heel weinig Palestijnen die vroeger in een huis woonden waar nu Israëliërs wonen -- in de meeste gevallen waar Palestijnen uit hun huizen zijn verdreven zijn de huizen immers meteen vernietigd. En sowieso is dat vooral (alleen?) op de Westbank gebeurd, niet in/om Gaza. De Nederzettingen rondom Gaza zijn door Israëli nieuw gesticht, op woestijngrond.
De enige reden dat de Israëli de grenzen van Gaza zo intensief controleren is omdat er vanuit Gaza steeds opnieuw weer raketten worden afgeschoten. Als de Gazanen geweld zouden afzweren en zouden focussen op het bouwen van een succesvolle economie ipv het bouwen van zoveel mogelijk raketten, dan ligt niks een toekomstvol leven in de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |