Dit ja en je hebt nogal wat mankracht nodig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een paar goede mensen idd, maar niet op deze schaal.
Zodat je hem kan laten sluitenquote:
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
quote:
Nee. Ze doen dat om pr-technisch te kunnen verkopen dat ze 'waarschuwen', terwijl ze zelf ook wel begrijpen dat die mensen helemaal nergens heen kennen. Sowieso is zo'n complete verkassen van ziekenhuis persoon en zieken vrij lastig, maar helemaal in Gaza.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus Israel heeft zo ongeveer elk ziekenhuis daar gebeld en gezegd dat ze kans liepen gebombardeerd te worden. Lijkt me logisch.
Dat laatste bedoel ik ook meer ja. En het zal ze in de rest van de wereld ook geen goed doen om een plek waar miljoenen mensen wonen nog verder aan flarden te schietenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel winnen, alleen wat winnen ze er mee, je schakelt Hamas nooit volledig uit.
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In principe is het hoe langer je wacht hoe dommer. Nog wel de stille naïeve hoop dat ze (wellicht onder druk van het westen) zelf ook wel inzien dat ze eigenlijk nooit kunnen winnen met een grondoffensief.
Lekker boeiend. Het laat me compleet koud in hoeverre jij, of een willekeurige andere user, denkt dat ik neutraal ben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zodat je hem kan laten sluiten
Jammer Isdatzo, heel jammer. Dit was een kans om mensen te overtuigen dat je neutraal naar dit conflict kijkt, gemiste kans.
De terroristen kunnen niet rouleren. Put ze eerst goed uit zou ik denken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in
krijgen ze zoveel steun uit het westen dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja hoe dat zal gaan is de vraag idd.
Denk dat hoe langer ze wachten hoe minder steun ze krijgen van het westen. Zeker als er straks echt honderdduizenden mensen het loodje gaan leggen in Gaza door gebrek aan alles.
Ik zie eigenlijk geen enkel duidelijk scenario voor me waarin Israel echt wint.
'Israel, de veilige thuishaven van het Joodse volk'.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Reservisten mogen (gefaseerd) naar huis. Geen idee wat dat betekent. Nog ff geen grondoffensief, een schijnbeweging en vandaag of morgen toch een grondoffensief, eventjes nog thuis dag zeggen en dan de loopgraven weer in
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]ik heb wel buikje ja... mijn zoon wees er laatst op, hij zei... ben je zwanger ofzo?...
Ik zeg ja de eerste keer heeft mamma het geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes he, dus nu doet pappa het maar. Want dit is ook niks.
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:32 schreef Rollo het volgende:
[..]
Dat die kinderen zielig zijn wordt door niemand hier ontkend.
Wat wordt ontkend is dat de verantwoordelijkheid/schuld voor dat lijden van die kindjes in Gaza hoofdzakelijk bij Israël zou liggen. Want de realiteit is dat de schuld grotendeels bij de eigen papa's, ooms, neven, en zelfs ook de moeders en tante's van die kinderen zelf ligt. Als de bewoners van Gaza gewoon de wapens zouden neerleggen en zouden stoppen het sterven voor een religie te verheerlijken, dan hebben de kinderen daar binnen no-time een prima toekomst. Trump bood een paar jaar terug nota bene 50 miljard voor Gaza als openingsbod (25k per persoon!), maar daar kon niet eens over gepraat worden -- in plaats daarvan steken de meeste volwassenen in Gaza de toekomst van hun kinderen liever in het afschieten van raketten.
Er staat nog een tweede tweet:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
quote:I see this more as the Israeli Defense Force allowing these Men and Women to Visit their Families before the Major Operation in Gaza and possible Regional War, rather this being any kind of Deescalation.
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerdquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die 25k moesten ze zeker weg? Waarheen? Trumpie dat voorstel ook bij de andere kant neergelegd?
Die mensen hebben nog de voordeursleutel van hun oude woning hé, waar nu Israëli wonen. Die mensen zijn niet geboren om te vechten, die willen ook leven. Dat het leven in de Gaza sinds 2007 uitzichtloos is, is ook aan de Israëli te wijten, die controleren de grenzen, de zee en de lucht, zelfs vissers wordt het vissen onmogelijk gemaakt
Focus je niet op regional war. Het gaat om het grondoffensief in Gaza. Dat regional war in de tweet duidt op het feit ALS andere landen Israël aanvallen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
waarom zou de IDF dat doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staat nog een tweede tweet:
[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou de IDF dat doen?
dat is helemaal niet logisch
En Egypte houdt zijn poort ook potdicht, want die heeft er ook geen zin in en denkt, je kijkt maar met die extremistische gekken, ik moet ze niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja Hamas geeft Israel het excuus dat ze nodig hebben om die mensen steeds verder af te knijpen maar ipv daar moeilijk over te doen staan ze te juichen als er bewusteloze gevangengemaakte tienermeisjes door de straten worden geparadeerd
dan doe je het ook een beetje zelf hoor
waarom niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom er vanuit gaan dat men 'logisch' denkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |