abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211006367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:53 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Goh, NOS is ineens voorzichtig geworden.
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211006372
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.

Iemand?
En hier nog een artikel met beschrijvingen van een aantal gegijzelden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/09/gijzelaars-hamas-israel/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:20:47 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211006380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.
Biden, die kwam weer niet verder dan vaag gewauwel, halve zinnen en wat dwaas voor zich uit kijken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211006408
En dat in die "mooie" stad:"

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 14:23:52 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211006418
Rot eens op met dat persoonlijke gedoe, shit is zo mega demotiverend. Ik wil hier verdieping en nieuws over het conflict lezen, geen snot uitsmeer wedstrijd van een stel kleuters. Mi gado man
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211006422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Who are the hostages - Guardian
https://www.theguardian.c(...)from-southern-israel
Thanks. Dat is een recent artikel. Even lezen. :)

Het is net 9/11. Die fotos van gelukkige gezinnen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006460
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hier nog een artikel met beschrijvingen van een aantal gegijzelden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/09/gijzelaars-hamas-israel/
Je moest er dus echt naar zoeken.
Dat is wel een beetje mijn punt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:28:10 #258
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211006477
Ik zag wat discussie over het aantal gijzelaars per land. Ik had dit voorbij zien komen op reddit

misschien interessant voor in de OP?

edit:
oh casualities.... nja enniewee
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211006505
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.

Ik ben het echt niet met je eens in deze.
pi_211006516
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik zag wat discussie over het aantal geijzelaars per land. Ik had dit voorbij zien komen op reddit

misschien interessant voor in de OP?

[ afbeelding ]

edit:
oh casualities.... nja enniewee
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:23 schreef Tekaschi het volgende:
En dat in die "mooie" stad:"

[ twitter ]
Is wel vreemd dat pestende kinderen dus blijkbaar niet geschorst worden.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:31:42 #262
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211006540
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
Dan gaat de doos van Pandora open...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211006545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Alle Palestijnse kinderen en onschuldige burgers zijn dus ook niet menswaardig ?
Zeg ik dat ergens?
Dat is eerder de instelling van palestijnen over jodenkinderen, gezien hun massale raketten op burgerdoelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211006548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:53 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Goh, NOS is ineens voorzichtig geworden.
Las gisteren ook heel veel kritiek op de NOS en andere Nederlandse media hoe ze zijn omgegaan met dat fake nieuws verhaal over die zogenaamde aanslag op het ziekenhuis. De media heeft ook de taak om ervoor te zorgen dat de emoties niet te hoog oplopen en moeten waken voor nepnieuws. Maar helaas is de schade al aangericht, ik raad iedereen eens aan om gewoon eens te scrollen op de NOS facebook en dan de artikelen waar ze nu aangeven dat de kans groot is dat de raket van Hamas kwam (Wat explodeerde bij het ziekenhuis in Gaza? 'Luchtaanval onwaarschijnlijk') , dat geeft een beetje een kijk hoe veel mensen denken en hoe overtuigd ze nu zijn dat het Isral is geweest. Die geest krijg je nooit meer in de fles en de emotie zal helaas flink toenemen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211006558
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.

Oh dan las ik je bericht verkeerd:
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overigens toen ik ging zoeken naar het lijstje van de nationaliteiten van de gegijzelden (heeft hier ook in de reeks gestaan een aantal topics gelezen) kwam ik dit artikel tegen.

[..]

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006562
Wat heb ik gemist?
En wat voor reactie kunnen we verwachten?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211006563
Snipers zitten klaar in Gaza als je hun video moet geloven. Ze hebben samen met Hamas wel iemand een cursus filmpjes maken laten doen.

twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 14:35:18 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211006576
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik gemist?

[ twitter ]
Ik geloof nooit dat er een Amerikaanse ambassade is die zo slecht beveiligd is :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211006578
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh dan las ik je bericht verkeerd:
[..]

Ik ging zoeken naar het overzichtslijstje. Dat is er, en is ook in deze reeks gepost.
Dat overzicht kan ik zo snel niet vinden.

Wel heel veel artikelen over de gegijzelden, door verschillende bronnen.
pi_211006583
quote:
Isralische ambassade: 18-jarige Nederlander onder de door Hamas gegijzelden in Gaza

DEN HAAG - Onder de door Hamas gegijzelde mensen bevindt zich een Nederlander. Dat bevestigt de Isralische ambassade donderdagmiddag.

Het gaat om de 18-jarige Ofir Engel. Op 7 oktober is hij ontvoerd vanuit kibboets Be’eri. Daar was op dat moment met zijn vriendin.

De ambassade van Isral in Nederland is in contact met de familie van Ofir en roept op tot de vrijlating van hem en de andere gegijzelden. Demissionair premier Mark Rutte riep eerder al op tot de vrijlating van alle gegijzelden.
Nou eindelijk iets waar we het hier allemaal eens over gaan zijn, dat deze Nederlandse staatsburger zo snel mogelijk vrij wordt gelaten door die terroristische organisatie en terug kan komen naar Nederland.
pi_211006590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeg ik dat ergens?
Dat is eerder de instelling van palestijnen over jodenkinderen, gezien hun massale raketten op burgerdoelen.
Vergeet ook niet de internationale media, 'proportionaliteit' en 'uitkijken voor onschuldige burgers' is iets dat alleen maar van toepassing blijkt te zijn op Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211006594
mja zie het somber in voor de gijzelaars

Zouden ze ook in die tunnels zitten?
pi_211006598
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]
Ik ging zoeken naar het overzichtslijstje. Dat is er, en is ook in deze reeks gepost.
Dat overzicht kan ik zo snel niet vinden.

Wel heel veel artikelen over de gegijzelden, door verschillende bronnen.
Nu we het er toch over hebben:

Ambassade Isral: 18-jarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas - https://nos.nl/l/2494591#UPDATE-container-72821160
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006599
quote:
Ambassade Isral: 18-jarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas
Onder de gijzelaars die door Hamas worden vastgehouden is een 18-jarige Nederlander, meldt de Isralische ambassade in Den Haag. Volgens de ambassade is hij op zaterdag 7 oktober ontvoerd vanuit de kibboets Be'eri, waar hij op dat moment op bezoek was bij zijn vriendin.

De ambassade van Isral in Nederland is in contact met de familie van van de Nederlander en roept op tot de vrijlating van hem en alle andere gegijzelden. Demissionair premier Rutte heeft eerder al opgeroepen de onschuldige gegijzelden direct vrij te laten.
https://nos.nl/collectie/(...)gegijzeld-door-hamas
pi_211006621
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:36 schreef bitterbal het volgende:
mja zie het somber in voor de gijzelaars

Zouden ze ook in die tunnels zitten?
Zodra de Joodse aanval op de Gazastrook los gaat zullen we de meest vreselijke filmpjes te zien krijgen ben ik bang.
pi_211006632
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ambassade Isral: 18-jarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas - https://nos.nl/l/2494591#UPDATE-container-72821160
Ik kan me ook voorstellen dat het best wat tijd heeft gekost om uit te vinden wie er gegijzelden zijn. Er waren helaas eerst heel veel lichamen te identificeren voor men kon bepalen wie er nog misten en dus waarschijnlijk gegijzeld zijn, lijkt me.
pi_211006655
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zodra de Joodse aanval op de Gazastrook los gaat zullen we de meest vreselijke filmpjes te zien krijgen ben ik bang.
Het zou mij niet eens verbazen als ze die filmpjes al hebben, ik vraag mij af hoeveel er nog in leven zijn. Tot nu toe hebben we volgens mij 1 filmpje gezien van een jongedame die gegijzeld werd en verzorgd aan haar verwondingen. Het zou mij verbazen aangezien we gezien hebben hoe beestachtig ze tekeer gingen.

pi_211006660
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Vandaar ook die 200 Nederlandse militairen op Cyprus, we willen wel bij het beschaafde deel van de wereld blijven horen.
pi_211006665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik geloof nooit dat er een Amerikaanse ambassade is die zo slecht beveiligd is :D
Zelf heb ik wel beelden gezien dat men richtingen de Isralische en Amerikaanse ambassade liep. Vervolgens greep de politie hard in, en het was einde protest

Maar dat er een helemaal is afgebrand, is nieuw voor mij
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211006679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
Snipers zitten klaar in Gaza als je hun video moet geloven. Ze hebben samen met Hamas wel iemand een cursus filmpjes maken laten doen.

[ twitter ]
Leuk man.
Wat doet een kogeltje tegen een colonne Merkava's?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211006689
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik gemist?

[ twitter ]
Niks. Gewoon geschreeuw.
pi_211006705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Leuk man.
Tenzij je alles plat bombardeert/schiet zal je er op enig moment toch ook uit moeten om de terroristen volledig uit te schakelen.
pi_211006733
quote:

[..]
Leuk man.
Tanks zijn in dicht bebouwd gebied niet meer dan mobiele airfryers.
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 14:45:04 #284
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211006741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zelf heb ik wel beelden gezien dat men richtingen de Isralische en Amerikaanse ambassade liep. Vervolgens greep de politie hard in, en het was einde protest

Lijkt me ook heel sterk, hadden we veel meer van gehoord.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211006742
quote:

[..]
Leuk man.
Niks, maar de infanterie volgt/schuilt achter de Merkava's. Zullen wel een keertje tevoorschijn komen. Dan kan een 'kogeltje' wel wat doen. Dus ja, als Hamas een aantal goed getrainde snipers heeft, kan Isral wel met 1000 Merkava's naar binnen gaan, maar gaan er alsnog een aanzienlijk aantal sneuvelen. Ze kunnen overal zitten tussen het puin he.
pi_211006763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tanks zijn in dicht bebouwd gebied niet meer dan mobiele airfryers.
De nieuwste versie van september 2023 is wel extra goed uitgerust voor urban warfare. Maar alsnog, je bent enorm kwetsbaar als tank an sich. Dat vergt goede cordinatie tussen de tanks, infanterie en luchtmacht. En daarbij zal de infanterie ook soms tevoorschijn moeten komen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:46:31 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211006774
Een duiding omtrent terminologie komt van o.a. de BBC:
quote:
bron:bbc Government ministers, newspaper columnists, ordinary people - they're all asking why the BBC doesn't say the Hamas gunmen who carried out appalling atrocities in southern Israel are terrorists.

The answer goes right back to the BBC's founding principles.

Terrorism is a loaded word, which people use about an outfit they disapprove of morally. It's simply not the BBC's job to tell people who to support and who to condemn - who are the good guys and who are the bad guys.

We regularly point out that the British and other governments have condemned Hamas as a terrorist organisation, but that's their business. We also run interviews with guests and quote contributors who describe Hamas as terrorists.

The key point is that we don't say it in our voice. Our business is to present our audiences with the facts, and let them make up their own minds.

As it happens, of course, many of the people who've attacked us for not using the word terrorist have seen our pictures, heard our audio or read our stories, and made up their minds on the basis of our reporting, so it's not as though we're hiding the truth in any way - far from it.

Any reasonable person would be appalled by the kind of thing we've seen. It's perfectly reasonable to call the incidents that have occurred "atrocities", because that's exactly what they are.

No-one can possibly defend the murder of civilians, especially children and even babies - nor attacks on innocent, peace-loving people who are attending a music festival.
En dan niet willen of kunnen begrijpen dat gemaakte statements direct 1:1 om volstrekt onredelijke wijze worden gebruikt om acties mee of voor te onderbouwen.
Begin te duiden dat Hamas allereerst nietsontziende terroristen zijn die misdaden plegen op grond van hun religie en ga dan achterhalen wat de drijfveren of motivaties zijn die ze geen waarde(n) laten hechten aan andersdenkende levens.

Veel groepen in onze samenleving begrijpen, helaas, alleen maar een hard uitgesproken Ja of Nee en zien elke nuancering van een klinklare misdaad als bevestiging van (hun) standpunt(en) en/of overtuigingen.

Dat mensen zelf moeten oordelen over nieuwswaardige feiten is prettig maar het is de taak van een journalist, dat in een context voor gebruikers daarvan te duiden. Ik heb als kijker helemaal niets aan een programma dat alleen maar iets vertoont en aan mijn verbeelding over laat. Het is als de NPO die een criminineel, een publiek podium geeft om zich als (interessante) good-guy te promoten waar menig persoon flink tegenop kijkt.
Wat ik wil is duiding, ook als dat niet strookt met (mijn) gecultiveerde gedachten zodat dingen zijn te heroverwegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211006794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:50 schreef Werkperd het volgende:
o'n type mark bomb detoneert zich crica 10 meter van de grond waarbij binnen een radius van x aantal meter onder invloed komt te staan van fragmentatie/scherven, hitte (zuurstof verdrijving), en een ontiegelijk hoge drukverplaatsing (waarvan simpelweg ledematen/organen van elkaar losgeript worden).
Maar waarvan het glas in de gebouwen wel blijft zitten... :')

Man, man, man, wat een niveau.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 14:47:52 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211006803
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Even opgezocht, de ambassade is gewoon een flatje :')
Ze zijn wel bezig met een gigantisch complex een blokje verder, dus ze gingen sowieso al spoedig verhuizen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')