Post eens wat dan? Ik wil het graag lezen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees en zie heel veel uitgebreide verslaggeving over de Isralische gijzelaars, ook hoe ze heetten en wat ze in hun leven deden.
Over de Palestijnse slachtoffers maar weinig informatie of namen.
Waar precies? Want ik moet toegeven dat ik ze niet tegen kom in de media die ik lees.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees en zie heel veel uitgebreide verslaggeving over de Isralische gijzelaars, ook hoe ze heetten en wat ze in hun leven deden.
Wees blij dat er een boel maskers zijn af gevallen op journalistiek gebied. Iets wat ik altijd al dacht lijkt waar te zijn, een boel journalisten zijn tevens activisten en houden die twee niet uit elkaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:27 schreef damsco het volgende:
[..]
Je hoort ook amper wat over de Isralische slachtoffers. Het gaat alleen maar over de slachtoffers aan de kant van een bevolking die dit soort barbaarse kindermoorden toestaat.
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van dat eerste deel werd ik vanmorgen behoorlijk misselijk. Ik had de video niet gepost vanwege de bron en zijn stukje over die man met het plastic zakje
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar precies? Want ik moet toegeven dat ik ze niet tegen kom in de media die ik lees.
Filmpje hierboven is wel een aanrader (die ik had gepost).quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Post eens wat dan? Ik wil het graag lezen.
Er zijn hele items in diverse journaals en praatprogramma's geweest over Palestijnen, soms zelfs meer dan over Isralirs. Wat je hier zegt is pure lariekoek.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Een niet zo wijs man zei ooit: "a single death is a tragedy, a million deaths are a statistic".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?
Vond het wel een goed filmpje omdat ik ook zie dat sommige mensen heel makkelijk de Palestijnse kinder doden zie wegwuiven . Ach weer 30 doden waarvan 20 kinderen.
wat is dat dan voor raar gedoequote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ twitter ]
Bij Op1 voeren ze zelfs een helderziende Palestijnse op, die was er verder niet maar heeft er wel over gedroomd!!
Belangrijke journalistiek dit!.
Dat is ook mijn bezwaar dat een zg gedegen nieuwsoutlet, zich zo in de kaart kijkend; laat afgleijden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen. Maar ik vind de kwaliteit van de media echt heel slecht in dit conflict, en dat heeft niets te maken met bias. De directe berichtgeving na die raketinslag was nog wel het meest trieste in dit alles; allemaal feitenvrij geneuzel en alles voor de snelle kliks. Als ik de NOS had moeten geloven dinsdag, had Isral met een bommenwerper een heel ziekenhuis in de as gelegd.
Het is geen lariekoek. Percepties wisselen nu eenmaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn hele items in diverse journaals en praatprogramma's geweest over Palestijnen, soms zelfs meer dan over Isralirs. Wat je hier zegt is pure lariekoek.
Ik denk dat jij zo diep in je eigen bubbel zit, dat je dit inderdaad gelooft. Dat kan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Prima, als je maar wel het besef hebt dat de verhouding desinformatie bij Palestijnen 90/10 is en bij Isral 5/95.
Nu wordt er gedaan alsof de hoeveelheid desinformatie gelijk zou zijn, volstrekt gelul natuurlijk. Net zoals in de Oekrane-oorlog, al vermoed ik dat het daar nog dichter bij elkaar in de buurt zit.
Gelukkig hebben we gisteren vast weten te stellen dat jouw perceptie enorm gekleurd is. Prima hoor, maar doe dan niet alsof je feiten verkondigt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:44 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het is geen lariekoek. Percepties wisselen nu eenmaal.
Klopt, bij dit soort zaken is heel belangrijk welke programma's je kijkt, met wie je in het echte leven hierover praat, wie je bijvoorbeeld volgt op twitter.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:44 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het is geen lariekoek. Percepties wisselen nu eenmaal.
Verbaast je dit nog?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is geen wedstrijdje van welke kant meer doden in het nieuws komen. Beide worden belicht. Allejezus mensen toch...
Ik heb die beeld van die man met het zakje meerdere keren langs zien komen. Snel verder scrollen. De beschrijving is al erg genoeg, zoals je zegt. Ik moet bij vergelijkbare situaties ook altijd denken aan die quote van Rambo.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van dat eerste deel werd ik vanmorgen behoorlijk misselijk. Ik had de video niet gepost vanwege de bron en zijn stukje over die man met het plastic zakje
Dit voelt naief.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Prima, als je maar wel het besef hebt dat de verhouding desinformatie bij Palestijnen 90/10 is en bij Isral 5/95.
Nu wordt er gedaan alsof de hoeveelheid desinformatie gelijk zou zijn, volstrekt gelul natuurlijk. Net zoals in de Oekrane-oorlog, al vermoed ik dat het daar nog dichter bij elkaar in de buurt zit.
Nee, maar een discussie voeren of er wel voldoende dode/gegijzelde mensen in beeld komen is wel beneden alle peil.quote:
hingenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, dat klopt niet. Er hangen wereldwijd posters van de gegijzelde mensen, er worden allerlei berichten geplaatst over de slachtoffers van de aanval van Hamas. Er is zeker wel aandacht voor de Israelische slachtoffers.
Ik heb een abonnement op nrc en daar zijn regelmatig verhalen voorbij gekomen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar precies? Want ik moet toegeven dat ik ze niet tegen kom in de media die ik lees.
Precies, die zijn door hele fijne ultra progressieve engeltjes al weer (met videobewijs) verwijderd.quote:
Ik weet niet of ik als familielid erop zou zitten wachten om interviews te geven met de pers. Zeker omdat leven of dood beide nog een optie is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.
Iemand?
Minimaal 8 Duitsers. En nu?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.
Iemand?
Je plaatste zelf toch vanochtend dat bericht over dat autistische meisje?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Iemand?
Ramsey Nasr maakt duidelijk wat we elk mens moet zien als mens. Iets wat dus niet gebeurt. Daarom een must see voor een ieder.quote:
Ik kijk weinig tv, met je lariekoek.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn hele items in diverse journaals en praatprogramma's geweest over Palestijnen, soms zelfs meer dan over Isralirs. Wat je hier zegt is pure lariekoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |