abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211007244
twitter

Amerika is materiaal aan het leveren, denk dat het daarom ook nog wel even duurt voordat het grondoffensief begint.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:21:43 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007252
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.

Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.

Dat dat je nog uitgelegd moet worden :') . Maar ik begrijp er niks van. Koekoek 8)7 .
Huilen dan.
pi_211007261
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).

We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:23:08 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211007262
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211007269
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'
Zouden ze dat bedoelen met de 'grootste gevangenis ter wereld'. Niet alleen omdat ze geen kant op kunnen, maar ook omdat het vol met criminelen zit.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_211007273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).

We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.
pi_211007276
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot over
pi_211007277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En uitkomt.
pi_211007281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ja laten we de Nederlandse strijdkrachten Gaza insturen die dan piewpiew roepend door de wijken gaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211007283
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik zal minister van Buitenlandse Zaken en minister van Defensie even bellen
pi_211007284
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Studenten en docenten ook nog. En 'genocide' ook echt :') _O-.

Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.

[ twitter ]
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:29 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211007294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.
pi_211007300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Klopt.

En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:27:05 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211007305
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Een werkelijk uitstekende vergelijking hoor :') .

quote:
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
Niemand stelt dat, maar goed dat je ons daar even op wijst.
Huilen dan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:27:10 #65
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211007306
quote:
6s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.
Dat is toch totaal niet te vergelijken met de situatie van de boer in Nederland.

Maar goed, nu zal wel het verhaaltje volgen dat het ook Hamas strijders hadden kunnen zijn en dat Israël daarom op scherp schoot.
Een verhaal waar Israël zich telkens achter verschuild.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211007311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Chinese leiders zijn hypocriete mofo's, maar ze leggen internationaal helaas wel steeds meer gewicht in de schaal.
pi_211007313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daarom die mariniers misschien.
Welke mariniers? Bron?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211007315
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.

Dat dat je nog uitgelegd moet worden :') . Maar ik begrijp er niks van. Koekoek 8)7 .
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211007316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?
Vond het wel een goed filmpje omdat ik ook zie dat sommige mensen heel makkelijk de Palestijnse kinder doden zie wegwuiven . Ach weer 30 doden waarvan 20 kinderen.
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.

Vanmorgen podcast geluisterd met een journalist die al 12 jaar contact heeft met een meisje in Gaza. Wat dat meisje vertelt daar draait mijn maag van om. Uit onderzoek van 2022 bleek dat 80% van de gazaanse kinderen depressieve klachten heeft. Kinderen vragen elkaar niet eens wat ze later willen worden. Het leven is daar zo misselijk en uitzichtloos, niet verknipt raken is misschien zelfs onmogelijk. En dan nu elk moment kans op een bom en als je pech hebt dan is het bij de buren zonder waarschuwing.

Ondertussen zie ik zo'n Palestijn stoïcijns met twee zakjes rondrennen dan weet ik niet of ik dat moet geloven of hoe ik zijn emotie moet plaatsen. Die doden kinderen die vaak door de ouders elke keer weer in beeld gebracht worden met als doel ons te informeren dat is zo surrealistisch, wat zien we? Het is het meest verknipte stukje aarde op deze wereld.

Maar dat die mensen zielig zijn dat staat toch wel buiten kijf. Voor mij dan. En helaas voor heel veel mensen net niet. 500 Palestijnse doden bij het ziekenhuis was zelfs voor normale mensen gewoon helemaal legitiem, alleen maar omdat het Palestijnen zijn.
pi_211007317
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211007319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
_O- true
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_211007320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'
pi_211007321
quote:
Netanyahu geeft niks om die gijzelaars anders had ie allang betere plannen gemaakt qua reddingsmissies of zo sowieso onverstandig om alles plat te bombarderen terwijl je weet dat er ergens gijzelaars zitten
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:29:37 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211007332
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd

Familie van Willem?
"Maar is ie gevaccineerd dan?"
pi_211007338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Welke mariniers? Bron?
Ik denk dat hij het hier over heeft: https://www.defensie.nl/a(...)palestijnse-gebieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')