Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je begrijpt er zelf helaas helemaal niets van, zo blijkt wel.
Arabieren, Druze en andere minderheden in Israël is niets mis mee, maar Joden in de Palestijnse gebieden is ineens 'kolonialisme'. Hou op hoor. Misschien moet je jezelf eens afvragen waar deze dubbele standaard vandaan komt en heel toevallig alleen de Palestijnse gebieden 'Judenfrei' moeten blijven. Want daar komt het op neer.
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat ik ook eens een huisje in jouw achtertuin ga bouwen.
Zouden ze dat bedoelen met de 'grootste gevangenis ter wereld'. Niet alleen omdat ze geen kant op kunnen, maar ook omdat het vol met criminelen zit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Vredelievende mensen'
'Onschuldige burgers'
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
En uitkomt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.
Ja laten we de Nederlandse strijdkrachten Gaza insturen die dan piewpiew roepend door de wijken gaanquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gaan we die jongen nog bevrijden of laten we hem aan ze lot over
Ik zal minister van Buitenlandse Zaken en minister van Defensie even bellenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
We moeten na dit gedoe eens flink gaan discussiëren wat wie met die progressieve ideologie gaan doen, want deze gaan een gevaar vormen voor het westen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Studenten en docenten ook nog. En 'genocide' ook echt![]()
.
Het zegt eigenlijk alles wat je moet weten over de zogenaamde neutraliteit en objectiviteit binnen de UvA. Reken maar dat er hier mensen tussen zullen zitten die het 'From the River to the Sea' 'by any means necessary' sentiment omarmen.
[ twitter ]
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat de vergeldingsactie van Israël vrijwel uitsluitend steun krijgt in het westen. Terwijl de VS en Europa Israël de ruimte geven om operaties uit te voeren in Gaza, roept China bijvoorbeeld op tot een wapenstilstand en de welbekende 2-statenoplossing (bron).
We lijken wel eens te vergeten dat een groot deel van de wereld - zo niet het grootste deel - toch ietwat anders aankijkt tegen dit conflict.
Klopt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wij in het Westen kijken uitsluitend alleen naar wat het Westen vindt.
Een werkelijk uitstekende vergelijking hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Niemand stelt dat, maar goed dat je ons daar even op wijst.quote:Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
Er zijn Palestijnse boeren doodgeschoten terwijl ze op hun land aan het werk waren terwijl ze zich niet bewust waren dat de grens van Israël wat was opgeschoven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gebeurd (dan) ook in Nederland waar een eigenaar/boer wordt onteigend of weggejaagd wordt van zijn "familiale" grond of noeste inspanning omdat er een ander belang is dat gediend moet worden.
Punt is dat dingen - ook daar, wat je ook vindt van Israëlische politiek, het niet zo zwart is als dat ze vaak versimpeld en eenzijdig wordt gebracht.
En ja als in een land de rechtspraak onvoldoende is (gevestigd) om vermeende (desnoods grond)rechten te beschermen, geeft dat imo nog steeds geen vrijbrief om dan maar aanslagen te plegen.
Chinese leiders zijn hypocriete mofo's, maar ze leggen internationaal helaas wel steeds meer gewicht in de schaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.
Welke mariniers? Bron?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom die mariniers misschien.
Eerlijke vraag, zonder ruzie te willen zoeken ben oprecht benieuwd naar je mening. Waarom is dit nu een probleem? Ik geef toe, het hoort niet, moet gestopt en gestraft worden. Maar waarom is dit alleen bij Israël een probleem? Overal in de islamitische wereld worden minderheden vervolgd, weggejaagd en vermoord, dat gebeurd al meer dan 1400 jaar, tot op de dag van vandaag, waarom zo selectief aandacht en ophef over wat Israël doet terwijl het dagelijks gebeurd in andere landen, landen waarvan ik de burgers massaal de straat op zie gaan protesteren tegen wat Israël doet? Joden zijn overal weggejaagd, overal vervolgd, overal vermoord, maar alleen in dit conflict is het een groot probleem en een soort van massa hysterie. Ik blijf het maar hypocriet vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.
Dat dat je nog uitgelegd moet worden. Maar ik begrijp er niks van. Koekoek
.
De combinatie van zijn Palestijnse vader en de publieke omroep. Zodra iets geplaatst wordt die het lijden van de Palestijn beschrijft komen er giftige reacties, zoals dat de bron waardeloos is. Alsof het geen mensen zijn, alsof iedereen Hamas is. Alsof alles gelogen is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat hij een Nederlandse moeder en Palestijnse vader heeft? Of BNNVARA?
Vond het wel een goed filmpje omdat ik ook zie dat sommige mensen heel makkelijk de Palestijnse kinder doden zie wegwuiven . Ach weer 30 doden waarvan 20 kinderen.
De meeste van deze dorpjes worden gebouwd in de middle of nowhere, dus nee, daar worden geen Palestijnen onteigend, verjaagd en vermoord. Er zijn tientallen van deze dorpjes op de Westelijke Jordaanoever, je bent wel enorm goedgelovig en naïef als je denkt dat dit structureel gepaard gaat met zulke barbaarse praktijken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt een gigantisch leuke stropop hoor, maar ik heb nergens gezegd dat Joden in Palestijnse gebieden kolonialisme zou zijn. Het onrechtmatig land en eigendommen van Palestijnen onteigenen door illegaal nederzettingen te stichten en daarbij de bewoners te verjagen en vermoorden is dat natuurlijk wel.
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
China weet wel hoe het moet, zie de Oeigoeren.
Ik ben blij dat je die inzicht hebt, helaas denken velen nog steeds in mantra van 'het gaat al honderd jaar zo dus hou je bek'quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
En de afgelopen paar honderd jaar werkte dat ook prima. Maar ik ben bang dat het steeds lastiger wordt om de standpunten van de rest van de wereld te negeren. De tweede wereld is bezig aan een opmars en heeft er weinig trek in om altijd maar naar het westen te luisteren.
Netanyahu geeft niks om die gijzelaars anders had ie allang betere plannen gemaakt qua reddingsmissies of zo sowieso onverstandig om alles plat te bombarderen terwijl je weet dat er ergens gijzelaars zittenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
"Maar is ie gevaccineerd dan?"quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:20 schreef Caland het volgende:
Een achttienjarige Nederlander wordt gegijzeld door Hamas, dat meldt de Israëlische ambassade in Den Haag donderdag. Het gaat om Ofir Engel, die op 7 oktober vanuit de kibboets Be'eri naar Gaza werd ontvoerd
Familie van Willem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |