abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 14:15:37 #241
8781 crew  Frutsel
pi_211006325
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.

Iemand?
Who are the hostages - Guardian
https://www.theguardian.c(...)from-southern-israel
pi_211006326
quote:
Politie: Dode 13-jarige bij demonstratie? “Nepnieuws!”
De Berlijnse politie heeft een gerucht verworpen dat een 13-jarige tiener woensdagavond is omgekomen tijdens anti-Joodse demonstraties in Neuklln.

Dit gerucht circuleert ‘op verschillende sociale mediakanalen’, zegt de politie donderdag op Twitter-opvolger X. “Dit is nep”, aldus de post.

Politieagenten hadden dienst in Neuklln en werden aangevallen met stenen, vuurwerk en brandbare vloeistoffen, en bij de arrestatie van verdachten was er ook sprake van verzet en fysiek geweld met gewonden.

“Gisteren is hierdoor niemand overleden”, aldus de politie. “We weten dat veel mensen momenteel emotioneel zijn. Maar nepnieuws is gevaarlijk – en leidt in het ergste geval tot geweld.
Liveticker van Bild.

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:17:00 #243
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211006339
Hier weer zo'n voorbeeld van vooringenomen journalistiek met in de kop een intrieste foto die niets aan een verbeelding overlaat:
quote:
bron: NOS 19oct23 13u34
In de Gazastrook zijn zeker 3785 Palestijnen omgekomen door de luchtaanvallen die Isral sinds 7 oktober daar uitvoert. Dat meldt het lokale ministerie van Volksgezondheid in Gaza. Het aantal gewonden ligt rond de 13.000.

Het ministerie van Volksgezondheid in Gaza wordt gecontroleerd door Hamas. De EU en de Verenigde Staten zien Hamas als een terroristische organisatie.

De cijfers kunnen niet onafhankelijk geverifieerd worden
;( Indien dingen niet onafhankelijk vanuit ten minste twee gescheiden bronnen onderbouwd kunnen worden, noemt het dan niet of begin tenminste met wie het ongecontroleerde/ongeverifieerde als "feit" meldde. Zodat gelijk al duidelijk is waar dat (eenzijdige) nieuws volgens welke bron vandaan komt. de gedachte dat ze in Gaza tellingen kunnen houden, lijkt mij al sws onzin(nig),

Ook de stelling dat hoe een internationaal aangemerkte (door o.a. VS en EU) terreurorganisatie door wie hoe wordt gezien, is als zg duiding al tendentieus. Een organisatie die feestviert omdat zij met succes een aanslag hebben uitgevoerd op feestvierende mensen en mensen ontvoert, is een terreurorganisatie.

De NOS begin ik inmiddels al te zien als soort van RT outlet van mislukte minderheden. Goed om te volgen en dat zo op een iets andere waarde te schatten dan zijzelf denken te bereiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211006343
quote:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.

Iemand?
Overigens toen ik ging zoeken naar het lijstje van de nationaliteiten van de gegijzelden (heeft hier ook in de reeks gestaan een aantal topics gelezen) kwam ik dit artikel tegen.

https://www.parool.nl/wer(...)tps://www.google.nl/

Met deze zin:

quote:
De Isralische autoriteiten hebben de identiteit niet vrijgegeven, de meeste informatie over de gijzelaars is gedeeld door mensen die op zoek zijn naar vermiste familieleden en vrienden.
Dat impliceert dat er weinig over de gegijzelden bekend is, omdat de Israelische autoriteiten dat nog niet vrijgegeven hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:17:58 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211006345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja I know, maar daar heeft de gewone burger toch niks aan. Als jij je bebloede of dode moeder hebt moeten verplaatsen, heb je daarna misschien niet eens de mogelijkheid om je handen fatsoenlijk te wassen, laat staan onder een douche te springen (ik weet de situatie ook niet, maar lijkt me dat water wel op rantsoen is..). Dat werkt natuurlijk wel ziektes in de hand.
Ja nee dat staat buiten kijf... De gewone burger heeft niks aan Hamas (of Isral zolang Hamas daar de scepter zwaait).

Ik las gisteren of eergisteren ergens dat Hamas bereid was om de gijzelaars uit te leveren als de bombardementen zouden stoppen. Niets meer over teruggehoord daarna. Dat was toch de voorwaarde waaronder er weer water, voedsel stroom etc. naar binnen mocht? Weet iemand meer?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:18:03 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211006346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Liveticker van Bild.
Mooi idd, de reden dat de politie daar was was, jaja, nepnieuws van Hamas :').

En ik heb dat gerucht niet gezien en veel bullshit wordt door Community Notes (ja, voor beide kanten) opzich best ok gefilterd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:18:05 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211006347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:58 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
NRC heeft dus niets geleerd.
Inderdaad, palestijnse autoriteiten in de Gaza strook = hamas
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211006352
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij ben je tegen jezelf aan het praten?
Of is het vriendelijk om iemand van ‘lariekoek’ te betichten?

Jij was niet bepaald vriendelijk aan het reageren.
Dus voer dit gesprek maar met jezelf. Doei.
Nou, het valt me wel op dat het 1 grote herhaling van zetten is. Ben er een paar dagen uit geweest maar dezelfde discussies en het nieuws raakt daar een beetje ondergeschikt aan.

Maar goed, tijdverdrijf voor de storm denk ik. Er moet wel nieuws zijn. Denk dat alleen door het onderwerp al je ook niet kunt verwachten hier iets van gezelligheid, of nuance aan te treffen. Nuance kan trouwens ook een vervelende reactie uitlokken
pi_211006355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Voor sommigen blijkbaar niet :{
Ik zal nooit het hoofd van de politieman vergeten die mijn toen veertienjarige zoon nogal bars aansprak (over iets dat in de buurt gebeurde en waar hij niks mee te maken had) en hij antwoord kreeg in een kak-accentje. "Ja meneerhj, nee meneerhj, prettige dag hoorhj!"

Relevant detail: mijn zoon is bicultureel en kon op die leeftijd al een volle baard laten groeien en was hier heel trots op. Blijkbaar voldeed hij aan een stereotype.
Je hebt meer dan genoeg biculturelen die accentloos Nederlands spreken of zelfs accentloos dialect kunnen spreken, maar dat idee is schijnbaar lastig te verwerken als je een fobie hebt.

Maar ja, als je zelf in een pauperwijk woont kom je waarschijnlijk ook niet je bubbel hieromtrent ook niet uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 19-10-2023 14:19:34 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:19:37 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211006364
Doe even normaal man

[ Bericht 97% gewijzigd door Straatcommando. op 19-10-2023 14:21:51 ]
Get woke, go broke!
pi_211006367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:53 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Goh, NOS is ineens voorzichtig geworden.
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211006372
quote:

Iemand?
En hier nog een artikel met beschrijvingen van een aantal gegijzelden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/09/gijzelaars-hamas-israel/
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:20:47 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211006380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gezien de historische vergeldingsfactoren nog 17k te gaan.
Niet dat ik daarvoor ben maar dit gaat nog wel even duren tenzij Biden iets uit de hoge hoed weet te toveren.
Biden, die kwam weer niet verder dan vaag gewauwel, halve zinnen en wat dwaas voor zich uit kijken :').
Get woke, go broke!
pi_211006408
En dat in die "mooie" stad:"

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 14:23:52 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211006418
Rot eens op met dat persoonlijke gedoe, shit is zo mega demotiverend. Ik wil hier verdieping en nieuws over het conflict lezen, geen snot uitsmeer wedstrijd van een stel kleuters. Mi gado man
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211006422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Who are the hostages - Guardian
https://www.theguardian.c(...)from-southern-israel
Thanks. Dat is een recent artikel. Even lezen. :)

Het is net 9/11. Die fotos van gelukkige gezinnen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006460
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hier nog een artikel met beschrijvingen van een aantal gegijzelden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/09/gijzelaars-hamas-israel/
Je moest er dus echt naar zoeken.
Dat is wel een beetje mijn punt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:28:10 #258
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211006477
Ik zag wat discussie over het aantal gijzelaars per land. Ik had dit voorbij zien komen op reddit

misschien interessant voor in de OP?

edit:
oh casualities.... nja enniewee
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211006505
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.

Ik ben het echt niet met je eens in deze.
pi_211006516
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik zag wat discussie over het aantal geijzelaars per land. Ik had dit voorbij zien komen op reddit

misschien interessant voor in de OP?

[ afbeelding ]

edit:
oh casualities.... nja enniewee
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:23 schreef Tekaschi het volgende:
En dat in die "mooie" stad:"

[ twitter ]
Is wel vreemd dat pestende kinderen dus blijkbaar niet geschorst worden.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:31:42 #262
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211006540
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe de VS gaat reageren als er Hamas filmpjes opduiken van gegijzelde Amerikanen. In IS stijl.
Dan gaat de doos van Pandora open...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211006545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Alle Palestijnse kinderen en onschuldige burgers zijn dus ook niet menswaardig ?
Zeg ik dat ergens?
Dat is eerder de instelling van palestijnen over jodenkinderen, gezien hun massale raketten op burgerdoelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211006548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:53 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Goh, NOS is ineens voorzichtig geworden.
Las gisteren ook heel veel kritiek op de NOS en andere Nederlandse media hoe ze zijn omgegaan met dat fake nieuws verhaal over die zogenaamde aanslag op het ziekenhuis. De media heeft ook de taak om ervoor te zorgen dat de emoties niet te hoog oplopen en moeten waken voor nepnieuws. Maar helaas is de schade al aangericht, ik raad iedereen eens aan om gewoon eens te scrollen op de NOS facebook en dan de artikelen waar ze nu aangeven dat de kans groot is dat de raket van Hamas kwam (Wat explodeerde bij het ziekenhuis in Gaza? 'Luchtaanval onwaarschijnlijk') , dat geeft een beetje een kijk hoe veel mensen denken en hoe overtuigd ze nu zijn dat het Isral is geweest. Die geest krijg je nooit meer in de fles en de emotie zal helaas flink toenemen.
pi_211006558
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoefde er niet naar te zoeken. Ik tikte in Google in 'gegijzelden Hamas' en daar kwamen allerlei artikelen uit naar boven.

Oh dan las ik je bericht verkeerd:
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overigens toen ik ging zoeken naar het lijstje van de nationaliteiten van de gegijzelden (heeft hier ook in de reeks gestaan een aantal topics gelezen) kwam ik dit artikel tegen.

[..]

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211006562
Wat heb ik gemist?
En wat voor reactie kunnen we verwachten?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211006563
Snipers zitten klaar in Gaza als je hun video moet geloven. Ze hebben samen met Hamas wel iemand een cursus filmpjes maken laten doen.

twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 14:35:18 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211006576
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik gemist?
En wat voor reactie kunnen we verwachten?

[ twitter ]
Ik geloof nooit dat er een Amerikaanse ambassade is die zo slecht beveiligd is :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211006578
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh dan las ik je bericht verkeerd:
[..]

Ik ging zoeken naar het overzichtslijstje. Dat is er, en is ook in deze reeks gepost.
Dat overzicht kan ik zo snel niet vinden.

Wel heel veel artikelen over de gegijzelden, door verschillende bronnen.
pi_211006583
quote:
Isralische ambassade: 18-jarige Nederlander onder de door Hamas gegijzelden in Gaza

DEN HAAG - Onder de door Hamas gegijzelde mensen bevindt zich een Nederlander. Dat bevestigt de Isralische ambassade donderdagmiddag.

Het gaat om de 18-jarige Ofir Engel. Op 7 oktober is hij ontvoerd vanuit kibboets Be’eri. Daar was op dat moment met zijn vriendin.

De ambassade van Isral in Nederland is in contact met de familie van Ofir en roept op tot de vrijlating van hem en de andere gegijzelden. Demissionair premier Mark Rutte riep eerder al op tot de vrijlating van alle gegijzelden.
Nou eindelijk iets waar we het hier allemaal eens over gaan zijn, dat deze Nederlandse staatsburger zo snel mogelijk vrij wordt gelaten door die terroristische organisatie en terug kan komen naar Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')