Ik blijf het komisch vinden hoe al die ex-Ajacieden dat indirect wel doen. Die zullen wel blij zijn geweest met de klassieker elk jaar (de wedstrijd in Rotterdam dan).quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nasr neemt het dan ook niet op voor Hamas.
En de hygiëne zal ook rampzalig zijn bij vrijwel iedereen. Immers, je ligt met lijken en gewonden te sleuren, maar er is amper water om te drinken.. dus je handen veeg je maar af aan een doek ofzo denk ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraag me af of er al ziektes uitbreken in Gaza. Kan me voorstellen dat zo'n gebouw dat instort met mensen erin dat de lijken nog bedolven liggen onder het puin en niet geruimd kan worden. Die lijken gaan rotten en na een week ofzo is het een gevaar voor de omgeving.
Zou een klein beetje iets te maken kunnen hebben met de gene die het zegt , zo'n oer schotse naam ookquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:09 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar selecteren ze wel een beetje die Schotten?
Of gaan ze ook terroristische cellen van Islamitische jihad en hamas binnenhalen?
Als Egypte het niet aandurft, waarom zouden Europese landen dit dan wel moeten doen?
Ja dat klopt ook wel weer wat je zegt. Het is belachelijk om steeds die slag om de arm te willen houden maar juist bij zoiets groots en vreselijks lijkt het me wel zaak om eerst te wachten tot verificatie.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nice, die teller ken ik niet.
Natuurlijk is Israël voorzichtig als het een ziekenhuis betreft, het is geen Hamas. Daarom had de media al extreem voorzichtig moeten zijn en als een bron binnen 5 minuten meldt dan moet ook dat duidelijk vermeldt worden, geen twijfel.
Alleen de meerdere waarschuwingen van Israël aan de diverse ziekenhuizen, dit ziekenhuis op 14 okt in 't openbaar voor 't laatst en de kennis dat Hamas met zijn terroristen en wapens overal zit waaronder ziekenhuizen maakt dat de ontploffing minder opmerkelijk was. Heck een mod hier die veel post en vaak verstandig is die was de 500 doden al direct helemaal aan het goed praten. Ook voor haar was 't toen geen verrassing
Straks storten er weer een paar flatgebouwen in. Om dan elke keer weer een slag om de arm te houden want heel misschien is het een Hamas raket die over 't algemeen nauwelijks schade aan kunnen richten is gewoon ridicuul en dat is wat mijn fokvriend verkapt wel stelt
Dus je hebt heel vaag beschreven wat je nou echt bedoelt (Ik snap je nog steeds niet), en omdat anderen je post verkeerd interpreteren als gevolg daarvan, sta jij in je recht om dan maar zo om je heen te slaan en het forum de grond in te trappen? Ik zie niemand een vervelende reactie op je geven, geen persoonlijke aanvallen, helemaal niets. De enige die zich nu negatief uit laat ben jij.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik eerder poste. Wie zit hier nu te zeuren en problemen te maken?
Verder ga ik hier geen aandacht meer aan besteden. Erg jammer, maar de negatieve en aanvallende toon hier van alle kanten heb ik geen zin in.
Hier leer ik helaas ook niks meer. Jammer Fok! Het holt achteruit hier.![]()
ja ik zit ook te lezen en te denken wat hij in godsnaam wil zeggenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Whut?? Ik spreek accentloos NLs. Vrij normaal?
Ja, en waarom is er geen water?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En de hygiëne zal ook rampzalig zijn bij vrijwel iedereen. Immers, je ligt met lijken en gewonden te sleuren, maar er is amper water om te drinken.. dus je handen veeg je maar af aan een doek ofzo denk ik.
Google translate van Bild.de dus niet boos worden om de grammatica.quote:Poging tot aanslag op Synagoge in Berlijn
Berlijn - Na de poging tot brandstichting op een synagoge in Berlijn heeft het openbaar ministerie van de hoofdstad het onderzoek overgenomen.
Dat maakte de autoriteit donderdag bekend en rechtvaardigde dit onder meer met het escalerende karakter van de aanval.
In de vroege uren van woensdagochtend werden twee molotovcocktails gegooid naar de faciliteit aan de Brunnenstrasse in Mitte.
Het gebouw aan de Brunnenstrasse herbergt verschillende joodse instellingen - naast de synagoge van de vereniging Kahal Adass Yisroel is er ook een Talmoed Torah-school.
Zoals de politie woensdag bevestigde, waren er twee daders die gemaskerd waren en na de misdaad om 03.45 uur wegrenden. “De flessen kwamen op het trottoir terecht en braken. De branden gingen uit.”
Een kleine brand die uitbrak op een plek waar de daders eerder hadden gezeten, kon met een brandblusser worden geblust door een medewerker van de Centrale Eigendomsbescherming.
Volgens mij 16 of 17 uit Thailand gegijzeld, 28 Thaise dodenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.
Iemand?
Ja I know, maar daar heeft de gewone burger toch niks aan. Als jij je bebloede of dode moeder hebt moeten verplaatsen, heb je daarna misschien niet eens de mogelijkheid om je handen fatsoenlijk te wassen, laat staan onder een douche te springen (ik weet de situatie ook niet, maar lijkt me dat water wel op rantsoen is..). Dat werkt natuurlijk wel ziektes in de hand.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en waarom is er geen water?
Hamas: Help! Het water is op!
Ook Hamas: We gebruiken de waterleidingen als raketten!
Voor sommigen blijkbaar nietquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Whut?? Ik spreek accentloos NLs. Vrij normaal?
Volgens mij ben je tegen jezelf aan het praten?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je hebt heel vaag beschreven wat je nou echt bedoelt (Ik snap je nog steeds niet), en omdat anderen je post verkeerd interpreteren als gevolg daarvan, sta jij in je recht om dan maar zo om je heen te slaan en het forum de grond in te trappen? Ik zie niemand een vervelende reactie op je geven, geen persoonlijke aanvallen, helemaal niets. De enige die zich nu negatief uit laat ben jij.
Who are the hostages - Guardianquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind heel weinig over de gegijzelden. En nog minder over de niet-Israeli die gegijzeld of vermoord zijn. Ik denk dat niemand hier een naam of een aantal weet. Bijv hoeveel Duitsers er gegijzeld of vermoord zijn. Of Italianen.
Iemand?
Liveticker van Bild.quote:Politie: Dode 13-jarige bij demonstratie? “Nepnieuws!”
De Berlijnse politie heeft een gerucht verworpen dat een 13-jarige tiener woensdagavond is omgekomen tijdens anti-Joodse demonstraties in Neukölln.
Dit gerucht circuleert ‘op verschillende sociale mediakanalen’, zegt de politie donderdag op Twitter-opvolger X. “Dit is nep”, aldus de post.
Politieagenten hadden dienst in Neukölln en werden aangevallen met stenen, vuurwerk en brandbare vloeistoffen, en bij de arrestatie van verdachten was er ook sprake van verzet en fysiek geweld met gewonden.
“Gisteren is hierdoor niemand overleden”, aldus de politie. “We weten dat veel mensen momenteel emotioneel zijn. Maar nepnieuws is gevaarlijk – en leidt in het ergste geval tot geweld.”
quote:bron: NOS 19oct23 13u34
In de Gazastrook zijn zeker 3785 Palestijnen omgekomen door de luchtaanvallen die Israël sinds 7 oktober daar uitvoert. Dat meldt het lokale ministerie van Volksgezondheid in Gaza. Het aantal gewonden ligt rond de 13.000.
Het ministerie van Volksgezondheid in Gaza wordt gecontroleerd door Hamas. De EU en de Verenigde Staten zien Hamas als een terroristische organisatie.
De cijfers kunnen niet onafhankelijk geverifieerd worden
Overigens toen ik ging zoeken naar het lijstje van de nationaliteiten van de gegijzelden (heeft hier ook in de reeks gestaan een aantal topics gelezen) kwam ik dit artikel tegen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:47 schreef capricia het volgende:
Iemand?
Dat impliceert dat er weinig over de gegijzelden bekend is, omdat de Israelische autoriteiten dat nog niet vrijgegeven hebben.quote:De Israëlische autoriteiten hebben de identiteit niet vrijgegeven, de meeste informatie over de gijzelaars is gedeeld door mensen die op zoek zijn naar vermiste familieleden en vrienden.
Ja nee dat staat buiten kijf... De gewone burger heeft niks aan Hamas (of Israël zolang Hamas daar de scepter zwaait).quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja I know, maar daar heeft de gewone burger toch niks aan. Als jij je bebloede of dode moeder hebt moeten verplaatsen, heb je daarna misschien niet eens de mogelijkheid om je handen fatsoenlijk te wassen, laat staan onder een douche te springen (ik weet de situatie ook niet, maar lijkt me dat water wel op rantsoen is..). Dat werkt natuurlijk wel ziektes in de hand.
Mooi idd, de reden dat de politie daar was was, jaja, nepnieuws van Hamasquote:
Inderdaad, palestijnse autoriteiten in de Gaza strook = hamasquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:58 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
NRC heeft dus niets geleerd.
Nou, het valt me wel op dat het 1 grote herhaling van zetten is. Ben er een paar dagen uit geweest maar dezelfde discussies en het nieuws raakt daar een beetje ondergeschikt aan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij ben je tegen jezelf aan het praten?
Of is het vriendelijk om iemand van ‘lariekoek’ te betichten?
Jij was niet bepaald vriendelijk aan het reageren.
Dus voer dit gesprek maar met jezelf. Doei.
Je hebt meer dan genoeg biculturelen die accentloos Nederlands spreken of zelfs accentloos dialect kunnen spreken, maar dat idee is schijnbaar lastig te verwerken als je een fobie hebt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor sommigen blijkbaar niet![]()
Ik zal nooit het hoofd van de politieman vergeten die mijn toen veertienjarige zoon nogal bars aansprak (over iets dat in de buurt gebeurde en waar hij niks mee te maken had) en hij antwoord kreeg in een kak-accentje. "Ja meneerhj, nee meneerhj, prettige dag hoorhj!"
Relevant detail: mijn zoon is bicultureel en kon op die leeftijd al een volle baard laten groeien en was hier heel trots op. Blijkbaar voldeed hij aan een stereotype.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |