abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:57:51 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993184
Samenvatting 7 oktober tot 18 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza gebombardeerd, bronnen spreken van 500 doden. Het is onduidelijk wie dit heeft gedaan op dit moment. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd.

Recente frontpage berichten
Isral geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

pi_210993196
twitter
pi_210993199
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is dus het triestste. Al komt er haarscherp bewijs tevoorschijn, beide kampen willen alleen het andere als schuldige aanwijzen. Er zijn nu al legio beelden van die parkeerplaats en nog wordt hier doodleuk gepost "dat het ziekenhuis opgeblazen is", ter illustratie.
Veel media namen gisteren dan ook gewoon klakkeloos de berichten over van het Hamas-persbureau. En schreven daarbij dat het afkomstig was van 'de Palestijnse autoriteiten'. Nou, dat is gewoon Hamas dus.

Of het nu om het aantal slachtoffers ging, of over de toedracht. Het werd klakkeloos overgenomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:59:48 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_210993205
Nu niet allemaal binnen 1 seconde in de Isralische propaganda geloven omdat het je wereldbeeld weer kloppend maakt he? Dat er geen grote krater is kan ook duiden op een airburst granaat (alleen Isral heeft die) en dat zou meteen het hoge aantal slachtoffers verklaren.

(Maar het kan inderdaad ook een afgezwaaide, ontplofte Hamas raket zijn)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_210993226
Op nrc.nl is het laatste nieuwsbericht van 22:45 gisteravond.
11 uur lang geen enkele update over hun voorbarige berichtgeving?
pi_210993243
Jaaa *O*
pi_210993256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:59 schreef speknek het volgende:
Nu niet allemaal binnen 1 seconde in de Isralische propaganda geloven omdat het je wereldbeeld weer kloppend maakt he? Dat er geen grote krater is kan ook duiden op een airburst granaat (alleen Isral heeft die) en dat zou meteen het hoge aantal slachtoffers verklaren.

En het is begrijpelijk dat mensen in Gaza ervoor kiezen hun huizen te verlaten, zoals hen is opgedragen, omdat ze weten dat hun huizen kunnen worden vernietigd. Het verblijven in en rondom een ziekenhuis, zoals een parkeerterrein, is een logische keuze.
pi_210993257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Het staat er gewoon nog;
quote:
Het is niet bevestigd of Isral bewust op het ziekenhuis mikte.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-gazastrook-a4177639
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210993260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:02 schreef StephanL het volgende:
Jaaa *O*
:?

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 10:05:34 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210993267
Waarom worden we allemaal zo gepushed om een kant te kiezen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210993274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Open het bericht ;)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:06:05 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210993276
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Het staat er gewoon nog;
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-gazastrook-a4177639
Toch bijzonder. Van oudsher was het toch de Volkskrant die klakkeloos alle Palestinapropaganda overnam, niet NRC.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210993287
quote:
Nu niet allemaal binnen 1 seconde in de Isralische Palestijnse propaganda geloven omdat het je wereldbeeld weer kloppend maakt he?
Jeetje, je zou zeggen dat je helemaal niet in propaganda zou moeten geloven... maar wie ben ik? :)
Intolerant voor intolerantie
pi_210993289
Was dit al gemeld? IS eist aanslag Brussel op:

https://www.bruzz.be/veil(...)eggeweest-2023-10-18
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:06:58 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993293
quote:

H maar ik heb hier gister nog geleerd dat de Isralische regering democratisch verkozen is en 1) daarom niet liegt en 2) nooit oorlogsmisdaden zouden kunnen begaan.
Huilen dan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:07:38 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210993306
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het gebruikelijke gelul over 'laf' e.d.
pi_210993307
Die Biden heeft me een mooi klusje te klaren, dat is zelf eigenlijk een halve zachte hoogbejaarde vredesduif en die mag nu de problemen van de wereld oplossen, tot op de tanden bewapende op wraak zinnende Joden en knettergekke zwakzinnige islamieten, succes opaatje ^O^
pi_210993319
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel media namen gisteren dan ook gewoon klakkeloos de berichten over van het Hamas-persbureau. En schreven daarbij dat het afkomstig was van 'de Palestijnse autoriteiten'. Nou, dat is gewoon Hamas dus.

Of het nu om het aantal slachtoffers ging, of over de toedracht. Het werd klakkeloos overgenomen.
Dit is natuurlijk een complete schande. En dat met een bevriend land die net een terroristische aanval heeft moeten ondergaan die honderden onschuldigen het leven heeft gekost.
pi_210993322
Korte review van het boek van israelische historicus Ilan pappen. Om context te krijgen voor alle ellende wat er gaande is momenteel

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210993325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:05 schreef Salina het volgende:

[..]
:?

[ afbeelding ]
Hij is er! *O*
pi_210993327
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:45 schreef RaXz het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht toen ik het geluid hoorde van de inslag.
Kan je er ook zelf onder zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:09:13 #22
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:06 schreef Jazeg het volgende:

IS eist zelfs mijn drol nog op.
pi_210993341
Je zou bijna een media = virus vest van Jensen willen kopen :')

Wat een desinformatie overal zeg.
pi_210993359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:09 schreef Simmertje het volgende:
Je zou bijna een media = virus vest van Jensen willen kopen :')

Wat een desinformatie overal zeg.
Dat gaat alleen maar (veel) erger worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993364
Nu zal er vast een VN resolutie worden ingediend door de Arabische landen waarin alleen het geweld door Isral wordt veroordeeld met als gevolg dat deze door de VS wordt geblokkeerd wat ook niet opschiet. Zoals altijd.

Het heeft enkel zin als ook het bloedbad van Hamas wordt veroordeeld.

De VN resoluties hebben ook niet veel zin als Isral zich daar niet aan houdt, maar ook Hamas niet.

En toch kan een raket gemaakt van waterleidingen door Hamas toch niet zoveel schade aanrichten met zoveel slachtoffers? Het kan natuurlijk een raket van Isral geweest zijn die het doel gemist heeft.
pi_210993374
quote:
Normale burgers hebben niets met oorlog. Dus moeten ze voorgelogen worden om er voor te gaan juichen :)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:13:22 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:12 schreef Mylene het volgende:

En toch kan een raket gemaakt van waterleidingen door Hamas toch niet zoveel schade aanrichten met zoveel slachtoffers?

Juist wel lijkt me
pi_210993378
quote:
Nu zal er vast een VN resolutie worden ingediend door de Arabische landen waarin alleen het geweld door Isral wordt veroordeeld met als gevolg dat deze door de VS wordt geblokkeerd wat ook niet opschiet. Zoals altijd.

De VN resoluties hebben ook niet veel zin als Isral zich daar niet aan houdt, maar ook Hamas niet.

En toch kan een raket gemaakt van waterleidingen door Hamas toch niet zoveel schade aanrichten met zoveel slachtoffers? Het kan natuurlijk een raket van Isral geweest zijn die het doel gemist heeft.
Miljoenen mensen zitten als ratten in de val, kan me voorstellen dat je dan bij een ziekenhuis gaat schuilen (want hogere kans op overleven).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:14:45 #29
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_210993394
Dus het ziekenhuis is helemaal niet ontploft?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Forum Admin woensdag 18 oktober 2023 @ 10:15:52 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210993404
quote:
Omdat dat het gigantisch simpele binaire wereldbeeld van een aantal users bevestigd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210993407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Miljoenen mensen zitten als ratten in de val, kan me voorstellen dat je dan bij een ziekenhuis gaat schuilen (want hogere kans op overleven).
Correct. En zoals het er nu naar uitziet zijn het aantal slachtoffers dat genoemd wordt aan de hoge kant. Gisteren repte men over 800, nu over 300-500.

Nog steeds verschrikkelijke aantallen natuurlijk, maar er is gewoon nog een hele hoop onduidelijk op dat vlak.
pi_210993408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:47 schreef Rupibma het volgende:
Dat geluidsbestand in een wereld waarin je met AI zo een gesprek fabriceert bewijst ook niet veel meer nowadays.
Ja?
Alles maar om twijfel te zaaien he dat Israel gewoon het niet heeft gedaan. Maar zodra je je vingertje kan wijzen, is het binnen een seconde.

Er is geen enkel stukje bewijs van hamas dat het Israel is, er is inmiddels genoeg bewijs dat het geen grote sterke bom was.
En het kwam heerlijk uit voor hamas aan de vooravond van een conferentie.

En helemaal chringe dat een uur na de 'aanval' er een 'pers'item is met 2 dode baby's en een hoop bebloede dekens die op lijken zouden moeten lijken.

Allemaal wel erg in scene gezet. Dus maak maar even pas op de plaats met je wijzende vingertje.
1947-2016
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:16:13 #33
8781 crew  Frutsel
pi_210993410
quote:

Het kan ook een ander type bom van Israel geweest zijn die midair ontplofte, of een raket die het gebouw raakte en niet de grond? Volgens mij nog geen beelden van de andere kant?
Maar het kan ook zijn dat er zaken van Hamas lagen opgeslagen die nu de lucht in gingen... geen idee.
In het verleden bleek vaker dat Hamas zich juist daar verschanst en dat het ellende oplevert. :)
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 10:16:19 #34
pi_210993413
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:06 schreef Jazeg het volgende:

Wat heeft dit met het conflict in Israel te maken? Of zegt IS dat ze de lijn van Hamas volgen ofzo?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:16:23 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210993414
twitter
pi_210993417

Foto van wat lijkt op een 'krater' (NOS liveblog)
pi_210993418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:14 schreef Rabieluh het volgende:
Nee, het gebeurde op de binnenplaats/parkeerplaats. GeenStijl heeft een redelijk compleet stuk erover inclusief beelden.
pi_210993419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:14 schreef Rabieluh het volgende:
Schijnbaar staat het nog. De parkeerplaats moet opnieuw en een paar ramen...
1947-2016
pi_210993421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat heeft dit met het conflict in Israel te maken? Of zegt IS dat ze de lijn van Hamas volgen ofzo?
IS zijn een vijand van Hamas dus dat lijkt me niet
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:17:06 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210993426
Is er al een ander land van Isral en aantal islamitische landen die iets heeft gezegd over wie ziekenhuis heeft bestookt?
pi_210993429
En die persconferentie van die artsen daar. Nog nooit zoiets afschuwelijks gezien qua propaganda. Tussen de lijken.
Ik vond dat wel een nieuw dieptepunt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210993430
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:13 schreef NoXia het volgende:

[..]
Juist wel lijkt me
Die raket schijnt vanaf de naast het ziekenhuis gelegen begraafplaats afgeschoten te zijn, die zat nog vol met brandstof om naar Israel te kunnen vliegen.
(Brandstof die volgens partijen als de VN weer door Israel aan Gaza geleverd zou moeten worden om binnen het gebied water en voedsel te kunnen verplaatsen. The irony.)
pi_210993432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Foto van wat lijkt op een 'inslag' (NOS liveblog)
Ik ben geen expert, maar dat lijkt een kleine inslag voor zo’n JBAM raket van wat ik gelezen heb. Dit komt wel meer overeen met de raketten die Hamas af schiet qua impact.
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 10:17:42 #44
pi_210993433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
IS zijn een vijand van Hamas dus dat lijkt me niet
Soms geldt het credo 'the enemy of my enemy is my friend'. Maar ja, dat is dan maximaal van tijdelijke aard.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:17:51 #45
12172 Rabieluh
pi_210993435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, het gebeurde op de binnenplaats/parkeerplaats. GeenStijl heeft een redelijk compleet stuk erover inclusief beelden.
Thx! Die ga ik even doornemen zo.

Gisteren was er hier nog een user die precies het type bom wist wat het hele ziekenhuis had laten ontploffen, opmerkelijke wending weer.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:17:56 #46
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993436
quote:
[ afbeelding ]

Valt wel mee dus
pi_210993441
quote:
[ afbeelding ]

Foto van wat lijkt op een 'inslag' (NOS liveblog)
Jdam zou zich schamen voor zo'n kratertje. 5 straatstenen stuk.

Yeah, right. Dit is hetzelfde materiaal wat complete gebouwen in 1x om legt?
:D
1947-2016
pi_210993449
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk een complete schande. En dat met een bevriend land die net een terroristische aanval heeft moeten ondergaan die honderden onschuldigen het leven heeft gekost.
Ze waren in slaap gedommeld. In deze oorlog leek Hamas het aantal slachtoffers bij de duizenden aanvallen eens een keer niet te overdrijven. Nu werd het bericht over 500 doden direct overgenomen.

Tsja dat is niet correct en aan de andere kant een beetje te begrijpen als niks geverifieerd kan worden.

Elke journalist weet ook dat deze oorlog nog lang niet op zijn eind is. Er zijn pas 3.000 Gazanen omgekomen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:19:37 #49
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210993458
quote:
[ afbeelding ]

En dit heeft honderden doden veroorzaakt?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:19:37 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993459
quote:
Het is logischerwijs in het belang van beide partijen dat men zich onvoorwaardelijk achter hen schaart en alleen de tegenpartij ziet als een stel schurken. Verder laten mensen zich graag pushen om een kant te kiezen, want dat is gewoon het makkelijkst. Dat houdt de wereld lekker overzichtelijk ^O^ .
Huilen dan.
pi_210993461
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het kan ook een ander type bom van Israel geweest zijn die midair ontplofte, of een raket die het gebouw raakte en niet de grond? Volgens mij nog geen beelden van de andere kant?
Maar het kan ook zijn dat er zaken van Hamas lagen opgeslagen die nu de lucht in gingen... geen idee.
In het verleden bleek vaker dat Hamas zich juist daar verschanst en dat het ellende oplevert. :)
Als je de foto’s bekijkt dan lijken dat geen hele waarschijnlijke scenario’s. Zeker niet met die foto van de raketinslag hierboven. Mijn vermoeden is dat het aantal slachtoffers dat genoemd is ook veel te hoog is (waarschijnlijk door ooggetuigen genoemd).
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:19:59 #52
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993471
Als het ziekenhuis er nog staat dan is het wel een staaltje fakenews new level...
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210993473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:17 schreef Rabieluh het volgende:

[..]
Thx! Die ga ik even doornemen zo.

Gisteren was er hier nog een user die precies het type bom wist wat het hele ziekenhuis had laten ontploffen, opmerkelijke wending weer.
Al die bomexperts van gisteren hoor je nu niet meer. Looking at you @Lvix of wat je nickname ook is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 10:21:33 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:21:06 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210993475
quote:
[ afbeelding ]

In Belgi zitten er grotere gaten in het wegdek.

Je begint je toch steeds meer af te vragen wat hier nu gebeurd is. Maar een onafhankelijk antwoord zullen we niet gaan krijgen ben ik bang, we moeten het doen met de gekleurde berichten van de strijdende partijen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210993481
demente biden is er, nu voelen ze zich in Israel stukken veiliger

:')
pi_210993488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:

2 carrier strike groups voor de kust, ja, dat is een goed gevoel.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_210993495
Mooi hoe al dat linkse volk wat meteen moord en brand schreeuwde gisteravond langzaam volledig voor lul staat. Misschien leren er eens van niet meteen te oordelen en direct kans te pakken om Isral weer zwart te maken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:22:53 #59
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:

:D :')
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:23:26 #60
8781 crew  Frutsel
pi_210993519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:19 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Nou ja, dat er honderden doden vallen klopt wel, dat ze misschien ook al in het hospitaal lagen kan ook kloppen.
Dat ze misschien nu voor valse propagandapraatjes worden gebruikt dat kan ook maar zo.
Maar het kan ook maar gewoon een aanval/fout van Israel zijn.

Oorlog haalt nu eenmaal het slechts in de mens naar boven
pi_210993531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Als het ziekenhuis er nog staat dan is het wel een staaltje fakenews new level...
Of mensen bivakkeren in de buitenlucht?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:24:40 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:22 schreef RipCity het volgende:
Mooi hoe al dat linkse volk wat meteen moord en brand schreeuwde gisteravond langzaam volledig voor lul staat. Misschien leren er eens van niet meteen te oordelen en direct kans te pakken om Isral weer zwart te maken.
De ironie.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:25:35 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210993539
quote:

[..]
Waar staat precies dat 'dit' (wat je daar ook mee bedoelt?) de oorzaak is van honderden doden. Je ziet 'een foto' van de plek des onheils. Maar jij bent er al zeker genoeg van om 'dit' te duiden als het eindresultaat van een mogelijke bom/raketinslag?
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_210993540
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:19 schreef Scorpie het volgende:
Als je de foto’s bekijkt dan lijken dat geen hele waarschijnlijke scenario’s. Zeker niet met die foto van de raketinslag hierboven. Mijn vermoeden is dat het aantal slachtoffers dat genoemd is ook veel te hoog is (waarschijnlijk door ooggetuigen genoemd).
Of dat een foto van 'de' raketinslag is valt ook te bezien natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:26:06 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210993549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Of dat een foto van 'de' raketinslag is valt ook te bezien natuurlijk.
Al besproken
4045
onlogisch
pi_210993555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
quote:
Op Facebook - waar hij meer dan 3000 vrienden heeft - postte de man eerder op maandag een bericht waarin hij verwees naar de moord op een 6-jarige Palestijns-Amerikaanse jongen in de Verenigde Staten. De jongen werd neergestoken door de huisbaas van zijn moeder. De dader vertelde de politie later dat hij beide slachtoffers had belaagd vanwege hun islamitische geloof en in reactie op de recente aanval van Hamas op Isral.

‘Het kind dat vandaag in Amerika werd gedood met 26 messteken noemden ze een brute misdaad omdat hij moslim was. Als de vermoorde jongen een christen was geweest en de moordenaar een moslim, zouden ze het terrorisme genoemd hebben’, schreef hij.

Zo’n zestien uur voor de aanval werd op de Facebookpagina ook een foto gedeeld die verwijst naar het conflict in de Gazastrook. Op het beeld zijn runes te zien met de tekst: ‘Steun de moslims in Gaza’.
https://www.pzc.nl/buiten(...)in-brussel~a7f0db31/

Het conflict werkt als een katalysator lijkt me.
pi_210993560
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Al besproken
Ja godverdomme.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993563
quote:
[ afbeelding ]

Dus zelfs de NOS geeft nu toe dat er geen ziekenhuis is geraakt en en gezien de "krater" we niet anders kunnen concluderen dat Hamas gisteren wederom leugens heeft lopen te verspreiden. Jammer dat ze dat niet gisteren vermeld hebben voordat de islamitische wereld weer rellend losging in alle landen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210993567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja?
Alles maar om twijfel te zaaien he dat Israel gewoon het niet heeft gedaan. Maar zodra je je vingertje kan wijzen, is het binnen een seconde.

Er is geen enkel stukje bewijs van hamas dat het Israel is, er is inmiddels genoeg bewijs dat het geen grote sterke bom was.
En het kwam heerlijk uit voor hamas aan de vooravond van een conferentie.

En helemaal chringe dat een uur na de 'aanval' er een 'pers'item is met 2 dode baby's en een hoop bebloede dekens die op lijken zouden moeten lijken.

Allemaal wel erg in scene gezet. Dus maak maar even pas op de plaats met je wijzende vingertje.
Dat juist jij dit laatste zinnetje zegt. :)
pi_210993575
Als die geluidsopname legit is dan wel weer heel ziek dat hamas vanuit de achtertuin van een ziekenhuis rakketten afschiet.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:28:23 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210993577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dus zelfs de NOS geeft nu toe dat er geen ziekenhuis is geraakt en en gezien de "krater" we niet anders kunnen concluderen dat Hamas gisteren wederom leugens heeft lopen te verspreiden. Jammer dat ze dat niet gisteren vermeld hebben voordat de islamitische wereld weer rellend losging in alle landen.
Op basis van n foto kan jij je conclusies al trekken.

Wat een god deze man _O_
4045
onlogisch
pi_210993582
quote:

[..]
Op de beelden die we gezien hebben zagen we een grote explosie. Het was ook meteen duidelijk dat er iets geraakt was, opslagplaats voor explosieven of brandstoffen. Dus dat ‘dit’ was best groot
pi_210993585
De Gazastrook is trouwens een enorm wapendepot, beetje logisch dat je dan af en toe wat laat ontploffen, de mensen daar hadden stuk voor stuk multimiljonairs kunnen zijn zonder de knoet van Hamas, die hebben zich bijna 20 jaar lang bewapend en zichzelf verrijkt.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:29:55 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210993596
quote:
[ afbeelding ]

Where's the kaboom?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210993599
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat een god deze man _O_
Ik vind dat we user Tekaschi naar het front moeten sturen voor waarheidsvinding.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993600
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:17 schreef capricia het volgende:
En die persconferentie van die artsen daar. Nog nooit zoiets afschuwelijks gezien qua propaganda. Tussen de lijken.
Ik vond dat wel een nieuw dieptepunt.
Beide partijen smullen daarvan. "Come to our side"

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2023 10:31:28 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:30:29 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En doe jij nu niet precies hetzelfde met je 'we niet anders kunnen concluderen dat [...]'?
Huilen dan.
pi_210993606
quote:

De grootste Qassam heeft een explosieve lading van 40-50kg met vaak daaromheen duizenden kleine stalen kogellagers om zoveel mogelijk slachtoffers te maken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:31:16 #79
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210993611
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Waar staat precies dat 'dit' (wat je daar ook mee bedoelt?) de oorzaak is van honderden doden. Je ziet 'een foto' van de plek des onheils. Maar jij bent er al zeker genoeg van om 'dit' te duiden als het eindresultaat van een mogelijke bom/raketinslag?
quote:
Maar jij bent er al zeker genoeg van om 'dit' te duiden als het eindresultaat van een mogelijke bom/raketinslag?
Je lijkt een soort van bevestiging in mijn bericht te lezen dat "dit" het is, terwijl mijn bericht juist duidt dat je daaraan kan twijfelen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:32:01 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind dat we user Tekaschi naar het front moeten sturen voor waarheidsvinding.
De vraag is hoe effectief dat is: veel users in dit topic zullen die waarheid nog niet eens vinden wanneer ze erover struikelen.
Huilen dan.
pi_210993627
quote:
Dat begint al bij een sportwedstrijd. Mijn neefje van 6 vind het ook onbegrijpelijk dat het mij geen kont uitmaakt wie er wint bij een voetbalwedstrijd.
pi_210993628
IDF zal wel balen dat ze nu alles moeten pauzeren.
pi_210993636
snap niet dat Afghanistan Hamas steunt

ik had hun ietsjes hoger ingeschat of zo
pi_210993639
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De vraag is hoe effectief dat is: veel users in dit topic zullen die waarheid nog niet eens vinden wanneer ze erover struikelen.
Ik vind het wel geinig, je ziet dat ook wel eens bij van die goedlopende topics over vermissingszaken dat men massaal de detective gaat uithangen.

Nu weten we eigenlijk op basis van n foto of filmpje wat voor soort bom het is geweest, wie die heeft gegooid en in welke hoek deze de grond heeft geraakt. Men zou gewoon eens wat moeten doen met alle kennis hier.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Als die geluidsopname legit is dan wel weer heel ziek dat hamas vanuit de achtertuin van een ziekenhuis rakketten afschiet.
Ziek maar tactisch. Ik denk dat je geen morele grenzen meer hoeft te verwachten in dit conflict.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:35:05 #86
12172 Rabieluh
pi_210993646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het wel geinig, je ziet dat ook wel eens bij van die goedlopende topics over vermissingszaken dat men massaal de detective gaat uithangen.

Nu weten we eigenlijk op basis van n foto of filmpje wat voor soort bom het is geweest, wie die heeft gegooid en in welke hoek deze de grond heeft geraakt. Men zou gewoon eens wat moeten doen met alle kennis hier.
Of op basis van een geluidsopname, dat was helemaal knap.
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 10:36:24 #87
pi_210993654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat begint al bij een sportwedstrijd. Mijn neefje van 6 vind het ook onbegrijpelijk dat het mij geen kont uitmaakt wie er wint bij een voetbalwedstrijd.
Dat vind ik wel een stukje onschuldiger dan een oorlog.
pi_210993659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Rabieluh het volgende:

[..]
Of op basis van een geluidsopname, dat was helemaal knap.
Oja, die was ik vergeten.

Dit is sowieso een B1-00 JDX kruisraket met een explosieve lading van 40-45 kilo en 3 liter benzine. Ik weet dit omdat ik wel eens eerder een filmpje heb gezien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993660
quote:
Zou het je verbazen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210993661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet dat Afghanistan Hamas steunt

ik had hun ietsjes hoger ingeschat of zo
Heb je wel eens van de Taliban gehoord? :')
pi_210993664
Mocht het inderdaad een afgeslagen raket vanuit Gaza zelf zijn, dan zal het ht moment zijn waarop de islamitische wereld zijn ware gezicht laat zien. Veroordeling en beschuldiging aan het adres van Isral, protesten bij Isralische ambassades wereldwijd, nog voordat er enige waarheidsvinding heeft plaatsgevonden. Ik ben bang dat we dan definitief kunnen concluderen dat de islamitische wereld er helaas een andere moraal op nahoudt.

Mocht het een Isralische raket zijn geweest, dan is dit gewoon een schending van de mensenrechten, en mag dit hard veroordeeld worden.
pi_210993667
quote:
Ja want dat doen ze anders nooit. :')
pi_210993678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Mocht het inderdaad een afgeslagen raket vanuit Gaza zelf zijn, dan zal het ht moment zijn waarop de islamitische wereld zijn ware gezicht laat zien. Veroordeling en beschuldiging aan het adres van Isral, protesten bij Isralische ambassades wereldwijd, nog voordat er enige waarheidsvinding heeft plaatsgevonden. Ik ben bang dat we dan definitief kunnen concluderen dat de islamitische wereld er helaas een andere moraal op nahoudt.

Mocht het een Isralische raket zijn geweest, dan is dit gewoon een schending van de mensenrechten, en mag dit hard veroordeeld worden.
Ik ben er al jaren achter dat de islamitische wereld er een compleet zieke moraal op na houdt, dat zien we dagelijks in ons land.
pi_210993684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Heb je wel eens van de Taliban gehoord? :')
Ook niet zomaar gezegd dat dat klikt, die moslimgroeperingen vechten elkaar ook allemaal de tent uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:39:03 #95
12172 Rabieluh
pi_210993690
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Oja, die was ik vergeten.

Dit is sowieso een B1-00 JDX kruisraket met een explosieve lading van 40-45 kilo en 3 liter benzine. Ik weet dit omdat ik wel eens eerder een filmpje heb gezien.
Deze was ook mooi: "Er wordt nu beweert dat het om een MK-84 gaat. Dat is een nog zwaardere variant dan de MK-83. MK-84 bommen werden afgelopen dagen massaal door Amerika aan Isral geleverd."
pi_210993693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat vind ik wel een stukje onschuldiger dan een oorlog.
Uiteraard. Maar kijk eens wat er bij sportwedstrijden gebeurt: mensen laten zich door de meest banale gebeurtenissen volkomen meeslepen. Als ze winnen, is de vreugde enorm; als ze verliezen, dan zitten er soms volwassen mannen op de tribune te janken.

Waarom binden mensen zich zo aan een sportclub? Als zoiets banaals al zo verschrikkelijk belangrijk kan zijn voor mensen, dan is het geen wonder dat in dit soort ideologisch/politieke situaties mensen helemaal schuimbekken en zich verontwaardigen door een kant te kiezen. Dat maakt het conflict ook meteen weer wat overzichtelijker. Nuance kost bakken met energie. Wij zijn niet gevolueerd om genuanceerde meningen te vormen.
pi_210993700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan heeft 'ie geen tijd meer om de hele dag door enorme verhalen te typen over hoe kut moslims, links en de media zijn. :{w -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210993701
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook niet zomaar gezegd dat dat klikt, die moslimgroeperingen vechten elkaar ook allemaal de tent uit.
Iran haat soennieten, Hamas is soennitisch maar ze ze zijn allemaal verenigd in Jodenhaat.
pi_210993706
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat een god deze man _O_
Mooie opmerking, ik tel er meer dan 50 vanaf gisteravond van mensen die 100% overtuigd waren dat Isral het was, terwijl je tussen de regels door hun westen/Isral haat kon merken, ik zie jouw reactie op die mensen met plezier tegemoet. Er is maar n kant waardoor de propaganda ook in het westen voor een hoop ellende zorgt, klaag daar maar eens over als ze deze week weer op basis van die propaganda onschuldige Europeanen op straat afslachten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:41:04 #100
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210993713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mooie opmerking
Bedankt :)
4045
onlogisch
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:42:41 #101
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_210993729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iran haat soennieten, Hamas is soennitisch maar ze ze zijn allemaal verenigd in Jodenhaat.
Niet echt, want Iran is gewoon weer anti-Saudi. Het is meer een machtsstrijd dan een ‘stromingen van’ strijd. Tot een bepaalde mate dan he. Eigenlijk vooral wanneer het uitkomt.
Makkelijk eerste
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:43:09 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210993735
Net weer bijgelezen. Vaag allemaal.

Hoe kunnen er nou 300 doden zijn als alleen de parkeerplaats (met auto's) geraakt is met weinig schade aan het ziekenhuis...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210993739
quote:
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Isral dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.
Maar goed.

Even snel (getypt) mijn - hopelijk enigszins rationele en genuanceerde, neutrale - kijk op de vreselijke gebeurtenissen van gisteravond.

Er is "iets" vreselijks voorgevallen waardoor er schijnbaar honderden doden zijn gevallen.
Dat "iets" moet nog nader gespecificeerd gaan worden (evenals het aantal slachtoffers trouwens). Is er een grote bom gevallen of een kleine bom, die bijvoorbeeld een kettingreactie veroorzaakte?
Is er sprake geweest van opslag van militaire goederen onder of naast het ziekenhuis of de parkeerplaats daarvan, zoals volgens The Washington Post (zie gisteravond gepost artikel) regelmatig voorkomt?
Zo ja, kan die opslag van bijvoorbeeld munitie hebben gezorgd voor de enorme (ketting)reactie op een an sichself niet al te grote bom van welke partij dan ook?
Of is er inderdaad een grotere bom vanuit Isral terechtgekomen?

Dan de plek: blijkbaar de parkeerplaats en niet het ziekenhuis zelf. Waarom zoveel overledenen dan, lees ik?
Is die parkeerplaats een plek die door veel Palestijnen als redelijk "safe" (want direct naast het ziekenhuis, dat als bijna untouchable kan worden gezien) wordt gezien zodat men zich massaal daar ophoudt in de hoop niet geraakt te worden? Geen idee.
Kan me voorstellen dat mensen liever ergens verblijven daar waar ze denken safe te zijn, dan in pakweg elk willekeurige flat, zoals die er met vele tientallen zijn gebombardeerd door Isral.

De aanval zelf, als laatste. Was het Isral, was het de Islamitische Jihad. Of was het afweergeschut van Isral dat een vanuit Gaza afgeschoten bom onschadelijk maakte, uit de lucht werd geschoten en echt per ongeluk terecht kwam op die plek waar dan ook nog eens toevallig allerlei soorten munitie lagen opgeslagen door Hamas? Ik ben geen militair expert of strateeg, gelukkig. Kan dit berhaupt gebeuren?
Dat laatste zou wel zeer driedubbel toeval zijn, maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in de wereld, dus alle opties open houden dan maar?

Dus, ja, zeg het maar.

Ik wacht nog even met beschuldigen, vingerwijzen en kwaad worden.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210993741
quote:

Hier hebben de (Westerse) media natuurlijk wel een belangrijke rol in gespeeld gisteravond, die zijn massaal door de mand gevallen - wat de waarheid ook is. Echt heel gevaarlijk hoe onzorgvuldig zij te werk zijn gegaan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:44:03 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210993745
Even een vrolijke noot tussendoor in deze donkere periode, een stukje ironie om te lachen:

quote:
Russian diplomat condemns Gaza hospital attack as criminal act

Maria Zakharova called on the United States to provide satellite images that would help clarify the situation and identify the perpetrator of the deadly attack

"Naturally, we view such a <…> deadly attack as a crime," Zakharova told Sputnik radio.

She pushed for evidence of Israel’s non-involvement with the Gaza hospital attack. "[Israel] must not just comment in media outlets or on social media, it must produce the evidence," she added.

Zakharova also called on the United States to provide satellite images that would help clarify the situation and identify the perpetrator of the deadly attack.

Arab media reported earlier that the Israeli Air Force conducted several powerful strikes on central districts of Gaza City on Tuesday, with some rockets hitting the Al Ahli hospital there. The Palestinian group Hamas which controls the Gaza Strip said more than 500 people were killed in the attack, with hundreds of others being injured. According to Arab TV channels, there have been at least 800 casualties. The Israel Defense Forces (IDF) pinned the blame on Islamic Jihad which, in turn, dismissed the claims.

Tensions in the Middle East flared up again after Hamas militants infiltrated Israel from the Gaza Strip on October 7. The Palestinian movement described its attack as a response to the aggressive actions of Israeli authorities against the Al-Aqsa Mosque on the Temple Mount in Jerusalem’s Old City. Israel announced a total blockade of Gaza and started carrying out strikes on the Palestinian enclave, as well as on certain areas in Lebanon and Syria. Clashes are also taking place on the West Bank.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:44:16 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:38 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik ben er al jaren achter dat de islamitische wereld er een compleet zieke moraal op na houdt, dat zien we dagelijks in ons land.
En anderzijds is dat, in de context van dit conflict, niet zo in het geval van Isral?
Huilen dan.
pi_210993749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Niet echt, want Iran is gewoon weer anti-Saudi. Het is meer een machtsstrijd dan een ‘stromingen van’ strijd. Tot een bepaalde mate dan he. Eigenlijk vooral wanneer het uitkomt.
Als SA voorstelt om samen op trekken staat Iran zo naast ze hoor.
pi_210993752
quote:

Het is pas schending als het een bewussie was. Was het een Isralische raket die zijn doel miste dan was het een tragisch ‘ongeluk’

Verder ziet de hele wereld, ook wij, dat Gaza al tien dagen gebombardeerd wordt en is een aantal dagen geleden de helft van de bevolking opgeroepen om te vertrekken zodat er wraak genomen kan worden. Wat gisteravond gebeurd is veranderd niet wat er de afgelopen twee weken gebeurd is, of wat in 2018, 2016, 2014 enzovoort het plaatsgevonden. Dat het westen het prima vindt is wellicht misselijker dan die gekke islamitische wereld
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:44:28 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210993753
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Net weer bijgelezen. Vaag allemaal.

Hoe kunnen er nou 300 doden zijn als alleen de parkeerplaats (met auto's) geraakt is met weinig schade aan het ziekenhuis...
Mensen die hun huis zijn ontvlucht en bivakkeren op de parkeerplaats? Wild gokje hoor.
4045
onlogisch
pi_210993768
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Mensen die hun huis zijn ontvlucht en bivakkeren op de parkeerplaats? Wild gokje hoor.
20-50 doden zou ik dan begrijpen. Maar 300 op dat binnenpleintje?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:46:19 #111
474254 GurneyIsBestOke
pi_210993773
quote:

Dus als het vanuit Gaza zelf is is de complete Islamitische wereld verrot en als het vanuit Isral is dan is niet de complete Joodse wereld verrot?
Makkelijk eerste
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:47:40 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210993785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat zou ik heel goed begrijpen als de parkeerplaats niet vol stond met auto's. Dat is een beetje mijn punt. Dat er mensen buiten slapen begrijp ik. Je ziet ook niks van kleedjes of bedden. Mensen liggen gewoon op het asfalt?

Ik zag gisteravond nog beelden van achter een hek, met een enorme explosie. Ik ga er dan vanuit dat die nep zijn, want dat was zo'n grote explosie dat kan nooit hier hebben plaatsgevonden.
pi_210993786
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Hier hebben de (Westerse) media natuurlijk wel een belangrijke rol in gespeeld gisteravond, die zijn massaal door de mand gevallen - wat de waarheid ook is. Echt heel gevaarlijk hoe onzorgvuldig zij te werk zijn gegaan.
Eens, laten we eerst maar eens wachten tot er meer bekend is
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:48:46 #114
5428 crew  miss_sly
pi_210993794
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Salina het volgende:

[..]
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Isral dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.
Maar goed.

Even snel (getypt) mijn - hopelijk enigszins rationele en genuanceerde, neutrale - kijk op de vreselijke gebeurtenissen van gisteravond.

Er is "iets" vreselijks voorgevallen waardoor er schijnbaar honderden doden zijn gevallen.
Dat "iets" moet nog nader gespecificeerd gaan worden (evenals het aantal slachtoffers trouwens). Is er een grote bom gevallen of een kleine bom, die bijvoorbeeld een kettingreactie veroorzaakte?
Is er sprake geweest van opslag van militaire goederen onder of naast het ziekenhuis of de parkeerplaats daarvan, zoals volgens The Washington Post (zie gisteravond gepost artikel) regelmatig voorkomt?
Zo ja, kan die opslag van bijvoorbeeld munitie hebben gezorgd voor de enorme (ketting)reactie op een an sichself niet al te grote bom van welke partij dan ook?

Dan de plek: blijkbaar de parkeerplaats en niet het ziekenhuis zelf. Waarom zoveel overledenen dan, lees ik?
Is die parkeerplaats een plek die door veel Palestijnen als redelijk "safe" (want direct naast het ziekenhuis, dat als bijna untouchable kan worden gezien) wordt gezien zodat men zich massaal daar ophoudt in de hoop niet geraakt te worden? Geen idee.
Kan me voorstellen dat mensen liever ergens verblijven daar waar ze denken safe te zijn, dan in pakweg elk willekeurige flat, zoals die er met vele tientallen zijn gebombardeerd door Isral.

De aanval zelf, als laatste. Was het Isral, was het de Islamitische Jihad. Of was het afweergeschut van Isral dat een vanuit Gaza afgeschoten bom onschadelijk maakte, uit de lucht werd geschoten en echt per ongeluk terecht kwam op die plek waar dan ook nog eens toevallig allerlei soorten munitie lagen opgeslagen door Hamas? Ik ben geen militair expert of strateeg, gelukkig. Kan dit berhaupt gebeuren?
Dat laatste zou wel zeer driedubbel toeval zijn, maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in de wereld, dus alle opties open houden dan maar?

Dus, ja, zeg het maar.

Ik hoorde eerder deze week iemand vertellen dat veel mensen in de dichte nabijheid van het ziekenhuis verblijven vanwege inderdaad dat gevoel dat ze daar wat veiliger zouden kunnen zijn, maar k omdat er een familielid in het ziekenhuis ligt en ze daar dichter bij willen zijn. En toch veilige woonplek hebben elders in Gaza stad. Dus daar in en om het ziekenhuis wordt dan beschouwd als een goede plek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210993796
Biden wil een anekdote vertellen maar hij raakt de draad al snel kwijt :D
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:48:57 #116
236264 crew  capricia
pi_210993797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
20-50 doden zou ik dan begrijpen. Maar 300 op dat binnenpleintje?
Toen het nog een raket van Isral was, werden er 500 of 800 doden genoemd.

Zo zie je maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210993798
Uiteindelijk maakt het eigenlijk niet eens meer uit wat de waarheid is.
Mensen hebben in de eerste minuut van de eerste nieuwstitels en twitter berichten hun beslissing gemaakt.

Het overgrote deel dat zit te schreeuwen en te protesteren op social media end in demonstraties zullen nu de vingers in de oren stoppen en blijven doorschreeuwen.
Feiten doen er niet meer toe.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:49:23 #118
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_210993800
Ik vind het wel bijzonder om te zien hoeveel mensen in deze vooralsnog niet helemaal opgehelderde situatie geneigd zijn juist de partij die vorige week nog zonder enige terughoudendheid heeft laten niet over morele scrupules te beschikken, het voordeel van de twijfel te gunnen, terwijl er toch goede argumenten worden gegeven die het verhaal van een mislukte lancering plausibel maken. Daartegenover staat dan die andere, meer sensationele lezing, van een Isralische aanval, maar van Hamas weet je al met zekerheid dat ze bereid zijn alle morele grenzen over te gaan. Liegen over dit onderwerp lijkt me dan nog het minste wat je kunt verwachten.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:50:02 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210993807
quote:

Deze logica gaat mij boven de pet. Je zou toch denken dat de uitkomst niet heel erg van belang is bij het vaststellen of een conclusie voor het kennen van de feiten getrokken is lijkt me.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:50:40 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993811
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:49 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niet meer nodig om daar nog ooit iets over te typen, het is nu mooi zichtbaar voor iedereen.

Valt mij trouwens op dat users die kritisch zijn op Hamas hier op heel wat meer haat en commentaar kunnen rekenen van users die de terroristische daden van Hamas maar weigeren te veroordelen, aparte constatering, maar niet verrast.
Vind je het zelf niet vermoeiend om er de hele dag een wij-zij verhaal van te maken?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:51:12 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993817
quote:
users die de terroristische daden van Hamas maar weigeren te veroordelen
En welke users zijn dat dan? Of loop je maar wat te wauwelen...
Huilen dan.
pi_210993819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:49 schreef Zoddie het volgende:
Uiteindelijk maakt het eigenlijk niet eens meer uit wat de waarheid is.
Mensen hebben in de eerste minuut van de eerste nieuwstitels en twitter berichten hun beslissing gemaakt.

Het overgrote deel dat zit te schreeuwen en te protesteren op social media end in demonstraties zullen nu de vingers in de oren stoppen en blijven doorschreeuwen.
Feiten doen er niet meer toe.
Tsja. Er kunnen ook geen 300 doden zijn gevallen want het is een parkeerplaats.

Over feiten gesproken
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 oktober 2023 @ 10:51:30 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210993821
quote:

[..]
Niet meer nodig om daar nog ooit iets over te typen, het is nu mooi zichtbaar voor iedereen.

Valt mij trouwens op dat users die kritisch zijn op Hamas hier op heel wat meer haat en commentaar kunnen rekenen van users die de terroristische daden van Hamas maar weigeren te veroordelen, aparte constatering, maar niet verrast.
Kom op joh, mensen die 'kritisch zijn op Hamas' worden hier echt niet voorzien van bakken met haat en commentaar :')

Ik zie hier toch bijzonder weinig mensen die net op zijn minst 'kritisch zijn op Hamas' (voor zover je kritisch bent 'op' iets in plaats van 'over' iets, uiteraard).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:51:46 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210993823
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat zou ik heel goed begrijpen als de parkeerplaats niet vol stond met auto's. Dat is een beetje mijn punt. Dat er mensen buiten slapen begrijp ik. Je ziet ook niks van kleedjes of bedden. Mensen liggen gewoon op het asfalt?

Ik zag gisteravond nog beelden van achter een hek, met een enorme explosie. Ik ga er dan vanuit dat die nep zijn, want dat was zo'n grote explosie dat kan nooit hier hebben plaatsgevonden.
Beelden wat ik eerder zag is dat mensen elders sliepen op of matrasje of doeken.
Dit is bij het ziekenhuis

pi_210993828
quote:
[ afbeelding ]

Dat lijkt me toch eerder het resultaat van een huis-tuin-knutselraketje met veel brandstof dan van een raket van 100k euro's.

En dan zegt het Rode Kruis nu toevallig zegt dat er vooral een tekort is aan brandstof in Gaza.. als ze nou eens zouden ophouden de beschikbare brandstof in raketten te stoppen...
pi_210993831
Lijkt mij vooralsnog ook de enige juiste conclusie.
twitter
pi_210993835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mooie opmerking, ik tel er meer dan 50 vanaf gisteravond van mensen die 100% overtuigd waren dat Isral het was, terwijl je tussen de regels door hun westen/Isral haat kon merken, ik zie jouw reactie op die mensen met plezier tegemoet. Er is maar n kant waardoor de propaganda ook in het westen voor een hoop ellende zorgt, klaag daar maar eens over als ze deze week weer op basis van die propaganda onschuldige Europeanen op straat afslachten.
Je hebt helemaal gelijk. Maar dat neemt niet weg dat het goed is om je bewust te zijn van je eigen vooroordelen en terughoudend te zijn met het interpreteren van bewijs dat je niet goed kunt interpreteren omdat het incompleet is, de waarachtigheid niet vaststaat, de kwaliteit te wensen overlaat en omdat je geen bomexpert bent. Geef vooral het goede voorbeeld en hoop dat anderen volgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210993837
Zoals verwacht dus, en nu komen alle verontschuldigingen. Kijk vooral iit naar die van Erdogan, Iran en Saudi Arabi.
pi_210993839
Tja, zeg het maar :D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210993840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:52 schreef Rollo het volgende:

[..]
Dat lijkt me toch eerder het resultaat van een huis-tuin-knutselraketje met veel brandstof dan van een raket van 100k euro's.

En dan zegt het Rode Kruis nu toevallig zegt dat er vooral een tekort is aan brandstof in Gaza.. als ze nou eens zouden ophouden de beschikbare brandstof in raketten te stoppen...
Heb je dan ook een bron dat Hamas de brandstof dan ook daadwerkelijk in raketten stopt?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:53:47 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210993844
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Beelden wat ik eerder zag is dat mensen elders sliepen op of matrasje of doeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks momo, dan begrijp ik het wat meer.

Ik snap niet dat sommige media kanalen alleen een parkeerplaats laten zien

Dat de hele inslag plek er anders uit zien dan normaal is ook logisch natuurlijk want de raket was al in stukken gebroken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:54:17 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993848

Seniele opa knuffelt met een extremistische gek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210993851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Fakenews waar zelfs de Westerse media nog niet van teruggestapt zijn, om nog maar te zwijgen over de media uit de Arabische wereld
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:54:46 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Mand.

Wat een wereld h.
Huilen dan.
pi_210993855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dus als het vanuit Gaza zelf is is de complete Islamitische wereld verrot en als het vanuit Isral is dan is niet de complete Joodse wereld verrot?
Klopt, enige terughoudendheid tot de waarheid boven tafel is, is wel zo verstandig. Helaas zie je overal in de wereld alweer de welbekende vlaggen wappereren, de welbekende kreten, van de welbekende personen.
pi_210993857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind je het zelf niet vermoeiend om er de hele dag een wij-zij verhaal van te maken?
Nee, dat doen ze zelf namelijk massaal want dat is de reden voor al die conflicten met die cultuur. Wat ik wel vermoeiend vind, en eigenlijk ronduit eng is die alsmaar toenemende haat jegens het westen en het marcherend volk door onze straten die oproept tot het slachten van Joden allemaal gevoed door een constante stroom van propaganda uit die culturen. En iedereen die meedoet aan het verspreiden van dit soort islamitische propaganda is in mijn ogen medeverantwoordelijk voor de aanslagen in het westen door volk wat blind die propaganda geloofd. Dat lijkt mij gezien de situatie nu en het kruidvat waar we allen in leven een grotere reden om vermoeid te raken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:54:59 #137
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210993858
quote:
[ afbeelding ]

Gaza ligt een stuk verder op.
pi_210993859
twitter
pi_210993867
quote:

[..]

Even met voorbeelden van beiden komen graag. Ander is het louter duimzuigerij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210993869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar dat neemt niet weg dat het goed is om je bewust te zijn van je eigen vooroordelen en terughoudend te zijn met het interpreteren van bewijs dat je niet goed kunt interpreteren omdat het incompleet is, de waarachtigheid niet vaststaat, de kwaliteit te wensen overlaat en omdat je geen bomexpert bent. Geef vooral het goede voorbeeld en hoop dat anderen volgen.
Hier kan ik wat mee en gezien jij het netjes zegt en vraagt houd ik er rekening mee, ik zal wat meer opletten op de taal als fatsoenlijke users zich eraan storen.
pi_210993872
quote:
[ afbeelding ]

Is Sleepy Joe heelhuids de trap af gekomen?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:56:42 #142
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210993876
Wat zou Israel in vredesnaam te winnen hebben bij een aanval op een ziekenhuis. Ze staan er international al niet lekker, het laatste wat ze kunnen gebruiken is dit soort shit :')
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:56:45 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze zelf namelijk massaal want dat is de reden voor al die conflicten met die cultuur. Wat ik wel vermoeiend vind, en eigenlijk ronduit eng is die alsmaar toenemende haat jegens het westen en het marcherend volk door onze straten die oproept tot het slachten van Joden allemaal gevoed door een constante stroom van propaganda uit die culturen. En iedereen die meedoet aan het verspreiden van dit soort islamitische propaganda is in mijn ogen medeverantwoordelijk voor de aanslagen in het westen door volk wat blind die propaganda geloofd. Dat lijkt mij gezien de situatie nu en het kruidvat waar we allen in leven een grotere reden om vermoeid te raken.
Je laat je er wel erg in mee slepen, kan niet heel gezond zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:57:05 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210993881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef 007700 het volgende:

[..]
Klopt, enige terughoudendheid tot de waarheid boven tafel is, is wel zo verstandig. Helaas zie je overal in de wereld alweer de welbekende vlaggen wappereren, de welbekende kreten, van de welbekende personen.
Als het een fout van israel is dan is het alsnog schofterig dat ze deze de Palestijnen in de schoenen proberen te schuiven en hoeven we ze ook nooit meer serieus te nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:57:25 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:56 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Wel een hele snelle planga.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:57:43 #146
236264 crew  capricia
pi_210993889
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:55 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
En veel mensen hier vol van emotie ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210993890
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210993892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als het een fout van israel is dan is het alsnog schofterig dat ze deze de Palestijnen in de schoenen proberen te schuiven en hoeven we ze ook nooit meer serieus te nemen.
Helemaal eens
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 10:58:22 #149
5428 crew  miss_sly
pi_210993895
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En welke users zijn dat dan? Of loop je maar wat te wauwelen...
De hele dag, iedere dag.

En eigenlijk bedoelt hij gewoon iedereen die niet zonder enig voorbehoud pro-Israel post.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:58:44 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210993897
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Nog een Sims 3 hoesje erbij gevonden?
pi_210993900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Salina het volgende:

[..]
Maar goed.

Dus, ja, zeg het maar.

Hoe dan ook, als dat ziekenhuis er nu nog staat en er alleen iets op de parkeerplaats is gebeurd, dan mag het duidelijk zijn dat de media met hun "isralische luchtaanval vernietigd ziekenhuis, minimaal 500 doden" toch gigantisch gefaald hebben en echt eens bij zichzelf te rade moeten gaan over hun eigen rol in de hele escalatie van emoties en geweld.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:59:18 #152
292419 NoXia
Productiefoutje
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:00:41 #153
5428 crew  miss_sly
pi_210993914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afschuwelijk toch :{
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:06 #154
3542 Gia
User under construction
pi_210993919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:29 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210993921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:56 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Vandaag is ie Dark Brandon. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210993922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Kom op joh, mensen die 'kritisch zijn op Hamas' worden hier echt niet voorzien van bakken met haat en commentaar :')

Ik zie hier toch bijzonder weinig mensen die net op zijn minst 'kritisch zijn op Hamas' (voor zover je kritisch bent 'op' iets in plaats van 'over' iets, uiteraard).
Yes en ik ben kritisch op Isral en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?

Maar ben er klaar mee, bepaalde mensen zullen altijd blijven zeuren.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:42 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993923
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De hele dag, iedere dag.

En eigenlijk bedoelt hij gewoon iedereen die niet zonder enig voorbehoud pro-Israel post.
Precies.

Je ziet dat hier wel meer. Er zijn twee smaken: f je steunt Isral onvoorwaardelijk, f je bent een Hamas-sympathisant. Wat moet het heerlijk overzichtelijk zijn om er zo'n wereldbeeld op na te houden.
Huilen dan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:57 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993925
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?
Er liggen daar ook altijd dozen in het gangpad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:03:18 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210993929
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is ook echt de ziekte van deze tijd om a) het snelste te willen zijn en b) zoveel mogelijk kijkers te trekken. Dan krijg je dus dit, een veel te voorbarig geladen en verwoord pushbericht en daarna weken correcties, afzwakkingen en damage control.

Wat blijft er het beste hangen? Dat eerste bericht. "Godver, een ziekenhuis!? 800 doden!?"
pi_210993930
Nog iets om over na te denken: als Isral het ziekenhuis getarget zou hebben, zouden ze dan niet daadwerkelijk het ziekenhuis hebben geraakt in plaats van de parkeerplaats ernaast (waar het nu wel op lijkt)?
pi_210993932
Zo'n figuur als Mohammed Hijab kan nu wat goeds doen door zich te verontschuldigen en wat rust in de tent te brengen. Benieuwd of hij man genoeg is om het te doen of een haatverspreidende lafaard.
pi_210993936
Vroeger ging journalistiek over waarheidsvinding.
Tegenwoordig gaat de hoernalistiek niet meer over feiten maar vermeende (linkse) politieke correctheid.
Israel is in die visie de vijand en Hamas maakt dankbaar gebruik van deze hoernalisten, zonder enig "hoor en wederhoor" wordt hun propagnda de wereld ingestuurd
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_210993941
Oepsie?

twitter
pi_210993950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger ging journalistiek over waarheidsvinding.
Tegenwoordig gaat de hoernalistiek niet meer over feiten maar vermeende (linkse) politieke correctheid.
Israel is in die visie de vijand en Hamas maakt dankbaar gebruik van deze hoernalisten, zonder enig "hoor en wederhoor" wordt hun propagnda de wereld ingestuurd
Gatverdamma ja. Heb meteen m'n linkse Telegraaf abbo opgezegd.
pi_210993952
Het verhaal van de "onthoofde baby's":

quote:
quote:
You have probably heard the story that Hamas fighters beheaded 40 Israeli children in the Kfar Aza community near Gaza. This story can be traced back to interviews given by Major David Ben Zion. According to his Twitter bio, he is the Deputy Head of the settler leadership organization, the Samaria Regional Council, and a member of the Board of Directors of the National Fund for Israel, a quasi-governmental agency used to acquire land in Palestine that is then made available exclusively for use by the Israeli state
quote:
Interviews with Ben Zion initially appeared in two places: i24 News and the Independent.
quote:
"They chopped heads of children and women," says David Ben Zion, Deputy Commandee of Unit 71 to our @Nicole_Zedek, while reporting from the massacre in Kfar Aza in southern Israel
quote:
In an article for The Independent, Bel Trew also reported being told by a member of the Israeli military that Hamas fighters “cut the heads of children.” However, the article notes, “The Independent did not see evidence of this.”

The military source of this claim is also Ben Zion, who speaks directly to the camera in this video clip.
quote:
The story begins to fall apart
On October 11, the Israeli journalist Oren Ziv, who was also on the tour of Kfar Aza, wrote on Twitter, “During the tour we didn’t see any evidence of this, and the army spokesperson or commanders also didn’t mention any such incidents. He continued: “Soldiers I spoke with in Kfar Aza yesterday didn’t mention ‘beheaded babies.’ The army’s spokesperson stated: ‘We can not confirm at this point… we are aware of the heinous acts Hamas is capable of.’””
=====================

Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_210993963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Ali_boo het volgende:
Oepsie?

[ twitter ]
Dit was wel raar ja. Toch, in het kader van hoor en wederhoor:

twitter
pi_210993966
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:

spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over o.a. de linkse Volkskrant en Joop.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:08:44 #168
5428 crew  miss_sly
pi_210993969
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Yes en ik ben kritisch op Isral en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?

Splinter -> balk.

Wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet. Maar het zou mooi zijn als je je belofte aan @Claudia_x gestand doet en beter oppast wat je post. Dat zou de sfeer in het topic zeker ten goede komen ^O^
pi_210993970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Ali_boo het volgende:
Oepsie?

[ twitter ]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Isral gedaan moet zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:10:53 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210993991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
=====================

Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.
The End Times are wild
pi_210994006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over Joop en de linkse Volkskrant.
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1

1 reactie over Joop, 1 tweet vorige week over een Volkskrant journalist wat op basis van 0 informatie de dode baby's ontkrachte, valt toch in het niets over de verhalen in het topic hier over liegende westerse media, dus dat constant valt wel mee. Ik kan o.a. je de reacties van Werkperd en Slayage aanraden, eens zien of je daar iets bemerkt wat mis is met die reacties.

En nu klaar, want dat estafette hyena aanvallen van n user hier altijd hangt mij de keel uit.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:13:58 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1

1 reactie over Joop, 1 tweet vorige week over een Volkskrant journalist wat op basis van 0 informatie de dode baby's ontkrachte, valt toch in het niets over de verhalen in het topic hier over liegende westerse media, dus dat constant valt wel mee.

En nu klaar, want dat estafette hyena aanvallen van n user hier altijd hangt mij de keel uit.
Ja precies...

Maar ga je ons nog vertellen welke users het terrorisme van Hamas weigeren te veroordelen?
Huilen dan.
pi_210994035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Isral gedaan moet zijn.
twitter
pi_210994041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:10 schreef LXIV het volgende:
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.
Ja zeker en dat gaat nooit meer anders worden. Zeker met de snelheid waarmee nieuws nu naar binnen komt of wordt gepusht en alle media in een concurrentiestrijd bezig zijn om als eerste de breaking headlines naar buiten te brengen, liefst met een goede clickbait titel/kop. Rectificeren? Zien we later wel. Je kan niet wachten want zes uur verder zijn er 50 andere nieuwskanalen je voor geweest dus ja......je bent al niet meer relevant dan.

Maar als nieuwsontvanger kan je wel natuurlijk even kat uit de boom kijken, ookal heb je een voorkeur voor een partij. De waarheid komt vrijwel altijd wel naar boven, en anders in ieder geval een plausibiliteit die zegt dat het meest aannemelijke is dat X heeft plaatsgevonden.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Forum Admin woensdag 18 oktober 2023 @ 11:15:38 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210994045
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja precies...

Maar ga je ons nog vertellen welke users het terrorisme van Hamas weigeren te veroordelen?
Is niet relevant verder, en daarvoor kom ik ook niet in dit topic. En met mij velen anderen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210994046
Ben net wakker. Is het al officieel duidelijk dat Hamas hun eigen ziekenhuis hep opgeblazen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:16:28 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210994052
Ben bang dat dit een verhaal wordt waar de ene helft geloofd dat het Isral was en de andere helft geloofd dat het de andere partij was.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:17:30 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994058
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is niet relevant verder, en daarvoor kom ik ook niet in dit topic. En met mij velen anderen
De relevantie zit hem in het gegeven dat hij die users niet kan aanwijzen omdat ze er simpelweg niet zijn, en daarmee laat zien hoe hij in deze kwestie staat. Nogal hypocriet om dan anderen te verwijten hem aan te vallen...
Huilen dan.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:17:35 #179
8781 crew  Frutsel
pi_210994059
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef superniger het volgende:
Ben net wakker. Is het al officieel duidelijk dat Hamas hun eigen ziekenhuis hep opgeblazen?
Nee het ziekenhuis staat er nog. Wel een soort-van-boem op de parkeerplaats lijkt het.
pi_210994061
quote:
Alles wijst erop, maar wat maakt dat uit. Er zijn ook nog steeds mensen die de Holocaust ontkennen. Uiteindelijk doen de feiten er niet toe
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:17:56 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210994062
quote:
Wmb zo goed als.

Gebouw niet geraakt, zogenaamd 500 doden op een parkeer plaats waar je nog geen 100 mensen op kwijt kan.
&lt;signature here&gt;.
pi_210994065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat dit een verhaal wordt waar de ene helft geloofd dat het Isral was en de andere helft geloofd dat het de andere partij was.
En weken of maanden later komt de waarheid wel naar boven hoor....altijd zo geweest. Ook met dat sarin-gas verhaal in Syrie waarbij wij inmiddels wel weten dat het regime erachter zat maar daar eerst wel grondig en langdurend onderzoek voor nodig was om dat echt feitelijk vast te stellen. En in die periode beide kampen alles en iedereen beschuldigde ervan en voor in de schoot van de tegenstander worpen; "nee rebellen deden het", "nee het regime".
pi_210994067
quote:
Maakt niet uit wat de ware toedracht is beide partijen gebruiken het voor propaganda.
Voor Hamas helpt het tevens om alle moslims tot actie op te roepen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_210994072
Kortom IDF propaganda molen draait op volle toeren. Hamas propaganda draait op volle toeren.

Niemand weet wat er echt is gebeurd en de kans is groot dat dit incident alsnog naar de achtergrond zal verdwijnen.

Behalve de gevolgen daarvan dan.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:19:20 #185
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210994075
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 06:35 schreef Kijkertje het volgende:
Wow!

[ twitter ]
De Jon Stewart van Egypte.
quote:
“If you only want to hear your opinion, I can just condemn Hamas and go home.”
_O_
4045
onlogisch
pi_210994077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:03 schreef Snikkelbeer het volgende:
Nog iets om over na te denken: als Isral het ziekenhuis getarget zou hebben, zouden ze dan niet daadwerkelijk het ziekenhuis hebben geraakt in plaats van de parkeerplaats ernaast (waar het nu wel op lijkt)?
We schatten het IDF veel te hoog in. Alsof zij alles tot de millimeter nauwkeurig kunnen uitvoeren en precies weten waar de Hamas leden wonen, verstoppen en wapen opslagplaatsen hebben

Vorige week heeft bewezen dat IDF dat niet allemaal precies weet of kan. Ze wisten niks over een op handen zijnde aanval. Ze hadden niet door dat Hamas hekken openknipten, dat Hamas honderden paragliders in bezit hadden en ook nog eens lanceerden. Het duurde meerdere uren voordat IDF berhaupt reageerde en in sommige gevallen tot bijna 20 uur voordat IDF ter plaatsen was.

IDF gebruikt domme Amerikaanse bommen die met vleugels en gps navigatie aangepast zijn. Die dingen gebruikten wij (westen) ook, bij aanvallen in Afghanistan, Irak en Syri. Daar zijn meerdere gevallen bekend dat doelen gemist zijn met catastrofale gevolgen. Het gaat wel eens mis en het kan niet anders dat het bij het IDF ook wel eens mis gaat.
pi_210994095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
IDF gebruikt domme Amerikaanse bommen die met vleugels en gps navigatie aangepast zijn. Die dingen gebruikten wij (westen) ook, bij aanvallen in Afghanistan, Irak en Syri. Daar zijn meerdere gevallen bekend dat doelen gemist zijn met catastrofale gevolgen. Het gaat wel eens mis en het kan niet anders dat het bij het IDF ook wel eens mis gaat.
Eens. En de kans dat het met de geknutselde raketten van Hamas misgaat is nog oneindig veel groter
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210994099
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:53 schreef Ali_boo het volgende:
Tja, zeg het maar :D

[ twitter ]
De eerste explosie lijkt veel te klein, de teeede veel te groot. Dus tja, zeg het maar :+
pi_210994102
quote:
Maar dat gaat dit gehele conflict omarmen, het gaat niet meer om de waarheid of om dode burgerslachtoffers, het gaat erom veelal om of ze een reden hebben om Isral af te vallen. Denk je dat die mensen hysterisch de straat op gaan of zich uitspreken als opeens toch Hamas de verantwoordelijke zou zijn voor die doden bij dat ziekenhuis? Natuurlijk niet, dus gaat het dan om de waarheid, om de slachtoffers of het conflict, naar mijn mening gaat het daar totaal niet meer over, het is een stok blijven zoeken om mee te slaan, getuige de duizenden leugenachtige berichten en filmpjes uit Hamas hoek wat hier in Europa gewoon voor waarheid wordt aangenomen door mensen die nu al overlopen in zware emotie. Daarom hamer ik ook zo op die propaganda uit Hamas hoek, dat beiden kampen propaganda sturen is een feit, daar bestaat geen discussie over, maar het is maar n propaganda kant wat zoveel haat, zoveel woede en zoveel geweld losmaakt, ik vind dat wel gevaarlijk. Als Hamas dat ziekenhuis gebombardeerd heeft gebeurd er niks, als Isral het gedaan heeft breken er wereldwijd conflicten/rellen uit. Wordt tijd dat daar een beetje onderscheid in gemaakt wordt, waar ik wil benadrukken dat het maar mijn mening is en geen feit.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:22:07 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994103
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De relevantie zit hem in het gegeven dat hij die users niet kan aanwijzen omdat ze er simpelweg niet zijn, en daarmee laat zien hoe hij in deze kwestie staat. Nogal hypocriet om dan anderen te verwijten hem aan te vallen...
Users die per definitie, a priori en steevast anti-Israel zijn, zijn er genoeg te vinden in dit topic. Als je bedoelt dat Tek hier nogal eenzijdig in staat, dan heb je inderdaad een en ander gemist aangaande 'de andere kant'.

En dat zijn inderdaad even goed enorm storende aanwezigheden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Heel raar idd dat ik een Isralische propagandist niet op zijn woord geloof
pi_210994108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
Kortom IDF propaganda molen draait op volle toeren. Hamas propaganda draait op volle toeren.

Niemand weet wat er echt is gebeurd en de kans is groot dat dit incident alsnog naar de achtergrond zal verdwijnen.

Behalve de gevolgen daarvan dan.
Ik denk dat dit incident een game changer kan zijn. IDF pauzeert het beschieten en ook de op handen zijnde inval. Van uitstel komt misschien afstel? Er komt een nieuwe strategie?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:22:43 #193
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994111
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Users die per definitie, a priori en steevast anti-Israel zijn, zijn er genoeg te vinden in dit topic. Als je bedoelt dat Tek hier nogal eenzijdig in staat, dan heb je inderdaad een en ander gemist aangaande 'de andere kant'.

Nee hoor, dat heb ik niet gemist.
Huilen dan.
pi_210994117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De eerste explosie lijkt veel te klein, de teeede veel te groot. Dus tja, zeg het maar :+
die hele vergelijking gaat mank. Op deze beelden een inslag nadat alle brandstof op is. Naast het ziekenhuis een inslag van een raket die nog vol brandstof zit, een hoop voertuigen raakt. Vandaar ook de grote brand
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210994123
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wmb zo goed als.

Gebouw niet geraakt, zogenaamd 500 doden op een parkeer plaats waar je nog geen 100 mensen op kwijt kan.
Ja maar die 500 lijken dan?!

(Ahum, begraafplaats naast het ziekenhuis :X )
pi_210994125
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.

Het is klaar Isdatzo, dit gaat over in persoonlijke aanvallen en daar staat zover ik weet een ban voor, dus kappen nu.
pi_210994135
"the other side"

Check de "othering" taalgebruik van Biden. Maw dus expliciet groen licht van Biden om vooral zo door te gaan.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210994144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Of hij wil dat ik express missen, dat kan natuurlijk ook.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:25:50 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:24 schreef Slayage het volgende:
"the other side"

Check de "othering" taalgebruik van Biden. Maw dus expliciet groen licht van Biden om vooral zo door te gaan.

[ twitter ]
Hou toch gewoon op met deze pose.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:26:23 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:23 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.

Het is klaar Isdatzo, dit gaat over in persoonlijke aanvallen en daar staat zover ik weet een ban voor, dus kappen nu.
Als je het er niet over wil hebben, dan moet je er niet over beginnen. Verder kunnen we nu concluderen dat Hitchens's razor van toepassing is op jouw stelling.

Maar ik ben wel benieuwd naar de 'kringen' waarin ik me volgens jou zou bevinden.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:28:21 #201
8781 crew  Frutsel
pi_210994165
quote:
"the other side"

[ twitter ]
Maar ja, Biden.... die verdraaid soms ook al weer namen, termen en woorden...daar komt echt geen zinnig woord meer uit. Waarom de Democraten dat nog vier jaar door willen laten gaan is me echt een raadsel
pi_210994168
twitter

De schade binnen
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:28:40 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Of hij wil dat ik express missen, dat kan natuurlijk ook.
Ja, dat kan. Of ik zie inderdaad ook users die a priori anti-Isral zijn, waarvoor wat mij betreft hetzelfde geldt. Dat kan ook h. Dus eigenlijk zeg je gewoon niet heel veel?
Huilen dan.
pi_210994183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:28 schreef Mortaxx het volgende:
[ twitter ]

De schade binnen
Als daar een MK-84 op was gedropt zou het met de grond gelijk gemaakt zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:31:28 #205
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210994196
Als dit werkelijk een raket van Islamic Jihad of Hamas zou zijn dan zouden ze daar met 1 raket meer doden hebben veroorzaakt dan alle raketten die ze gelanceerd hebben op Isral :')
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:31:35 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210994197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Maar ja, Biden.... die verdraaid soms ook al weer namen, termen en woorden...daar komt echt geen zinnig woord meer uit. Waarom de Democraten dat nog vier jaar door willen laten gaan is me echt een raadsel
Biden is de perfecte puppet
The End Times are wild
pi_210994202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:31 schreef KoningWouter het volgende:
Als dit werkelijk een raket van Islamic Jihad of Hamas zou zijn dan zouden ze daar met 1 raket meer doden hebben veroorzaakt dan alle raketten die ze gelanceerd hebben op Isral :')
hoeveel doden zijn hierbij gevallen?
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:02 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210994209
quote:
"the other side"

[ twitter ]
Je brengt echt een heel negatieve vibratie in dit topic.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:11 #209
498210 KoningWouter
pi_210994210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
hoeveel doden zijn hierbij gevallen?
Geen 500 tot 800 Israli in ieder geval.
pi_210994213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Geen 500 tot 800 Israli in ieder geval.
Raar antwoord
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210994216
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Biden is de perfecte puppet
Nu mis ik wel Trump die daar nonchalant als een botte hark begint op te scheppen over zijn rode knop. Zal meer impact maken omdat die natuurlijk allemaal denken dat die zo gek in zijn hoofd is.
pi_210994234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom zegt hij niet iets nobels en hoopgevends? Het is een prachtige dag vandaag!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:37:00 #213
498210 KoningWouter
pi_210994239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Raar antwoord
Rare vraag. Over welk dodental hebben we het in je vraagstelling. Je kunt het op twee manieren lezen.

Maar ik denk dat het ziekenhuis dodental geen 500-800 doden heeft gebracht. Maar dat is wel het nummer dat de "Palestijnse autoriteiten" naar buiten hebben gebracht.

Als dat aantal waar zou zijn zou dat meer doden zijn dan Isralische staatsburgers die gedood zijn door raketten.

pi_210994243
Reactie van oorlogsverslaggever en journalist Hans Jaap Melissen:

quote:
Wat ik een beetje verontrustend vind, is hoe de journalistiek met dit soort zaken omgaat. Ik heb net het NOS Journaal gezien. Daar wordt gezegd: '500 doden en mogelijk nog honderden mensen onder het puin'. Nou, dat weten we eigenlijk helemaal niet. Die 500 doden dat is vrij gauw in het begin geroepen. Dat getal is meteen overgenomen door heel veel mensen terwijl ook andere mensen een voorzichter dodental aanhielden. En honderden mensen onder het puin is een beetje bijzonder als je bedenkt dat die raket inkwam op het binnenterrein van het ziekenhuis. (...) Dus ik pleit hierbij voor enorme voorzichtigheid in de journalistiek."
pi_210994252
quote:
"the other side"

[ twitter ]

Maar ben je niet gerustgesteld dat het niet het IDF (IAF) was die onschuldige mensen heeft gedood?
pi_210994257
50 doden max. Zag ik gisteren al.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:39:59 #217
498210 KoningWouter
pi_210994270
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:38 schreef Akathisia het volgende:
Al 1 lijk gezien op de socials?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:40:34 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210994277
quote:
Geen gore plaatsen hier aub
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:40:52 #219
8781 crew  Frutsel
pi_210994280
quote:
Waarvan er mogelijk al 40 lagen of zijn neergelegd. Zo blijven we bezig. :)
In dit soort shitstormen is het onmogelijk om gelijk iets te weten of voor waar aan te nemen helaas.
Dat zag je met die 40 dode (onthoofde) baby's ook. 1 persoon riep iets wat 1 journalist zou hebben gehoord en je leest het in 30 kranten.
pi_210994284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:37 schreef Tekaschi het volgende:
'500 doden en mogelijk nog honderden mensen onder het puin'.
Welk puin?
Straattegels? Denk niet dat ze nog honderden onder het 'puin' gaan vinden.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:41:15 #221
8781 crew  Frutsel
pi_210994285
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Je doelt nu ook op Red Hot Chili Peppers toch? O-)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:41:21 #222
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210994291
quote:
Zou me ook niets verbazen als ze nog even snel het mortuarium hebben leeggetrokken voor de "persconferentie"
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210994293
Sisi spreekt wel duidelijke taal:

Egyptische president Abdel Fattah El Sisi:

▪️ Het idee om Palestijnen naar de Sina te sturen betekent dat Egypte in een oorlog tegen Isral wordt betrokken.

▪️ Wij accepteren niet dat Egypte de gevolgen draagt ​​van de spanning en verstoring van de vrede in Gaza.

▪️ Als het doel is om Palestijnen elders te hervestigen totdat de militanten kunnen worden aangepakt, dan zijn er woestijnen in Isral waar dit kan gebeuren.

twitter
pi_210994300
quote:
Gisteren heb ik een video geplaatst van een ziekenhuis net na de aanslag. Daar zaten minstens 150 tot 200 mensen in die zaal
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:42:54 #226
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994301
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:41 schreef Werkperd het volgende:
Sisi spreekt wel duidelijke taal:

Egyptische president Abdel Fattah El Sisi:

▪️ Het idee om Palestijnen naar de Sina te sturen betekent dat Egypte in een oorlog tegen Isral wordt betrokken.

▪️ Wij accepteren niet dat Egypte de gevolgen draagt ​​van de spanning en verstoring van de vrede in Gaza.

▪️ Als het doel is om Palestijnen elders te hervestigen totdat de militanten kunnen worden aangepakt, dan zijn er woestijnen in Isral waar dit kan gebeuren.

[ twitter ]
Ja die hebben zelf al genoeg problemen in dat woestijntje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210994304
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Al 1 lijk gezien op de socials?
Nee, ben erg coulant. Paar mensen met brand- en schaafwonden die aankwamen in het andere ziekenhuis gezien. Verder niets.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:43:36 #228
498210 KoningWouter
pi_210994311
quote:
Dat zijn er wel een aantal ja. Toch blijf ik van mening dat het geen 500 zijn. Maar goed misschien buiten beeld. Ze zijn er in elk geval wel neergelegd voor de persconferentie.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:43:46 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210994312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ja zeker en dat gaat nooit meer anders worden. Zeker met de snelheid waarmee nieuws nu naar binnen komt of wordt gepusht en alle media in een concurrentiestrijd bezig zijn om als eerste de breaking headlines naar buiten te brengen, liefst met een goede clickbait titel/kop. Rectificeren? Zien we later wel. Je kan niet wachten want zes uur verder zijn er 50 andere nieuwskanalen je voor geweest dus ja......je bent al niet meer relevant dan.

Maar als nieuwsontvanger kan je wel natuurlijk even kat uit de boom kijken, ookal heb je een voorkeur voor een partij. De waarheid komt vrijwel altijd wel naar boven, en anders in ieder geval een plausibiliteit die zegt dat het meest aannemelijke is dat X heeft plaatsgevonden.
Ja, dat is het hele eieren eten inderdaad. Je bent als mens ook geprogrammeerd om bijvoorbeeld compassie te voelen dus het is in eerste instantie niet raar om emotioneel te reageren over een bericht.

Toen dat filmpje van die kleuter die ontvoerd was en tussen de treiterende Palestijnse kindertjes gezet werd op X verscheen, toen werd ik daar echt naar van. Inmiddels blijkt dat er twijfels zijn of dit inderdaad een scne is van de dag van de aanslag en of het berhaupt een Isralisch jongetje is. Maar je ziet 1) een kind en 2) de tekst ernaast dat het een gijzelaar betreft en hop, bloeddruk!

Ik kan me voorstellen dat de mensen die gisteren de straat op renden dezelfde initile reflex hebben gehad. Beelden van slachtoffers, de woorden ziekenhuis, Isral en bom en daar gingen ze.
pi_210994314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]
In dit soort shitstormen is het onmogelijk om gelijk iets te weten of voor waar aan te nemen helaas.

Eens!

quote:
Dat zag je met die 40 dode (onthoofde) baby's ook. 1 persoon riep iets wat 1 journalist zou hebben gehoord en je leest het in 30 kranten.
Een beetje eens, het verhaal dat maar n persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show, neutrale oorlogsjournalisten zijn blijkbaar minder geloofwaardig dan n of andere Mohammed op Twitter en een feed vol antisemitisme.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:43:55 #231
21467 franske19
Hit the deck!
pi_210994315
quote:
Het aantal slachtoffers geloven wat Hamas claimt is dan ook al fout nummer 1.
pi_210994317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:42 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Gisteren heb ik een video geplaatst van een ziekenhuis net na de aanslag. Daar zaten minstens 150 tot 200 mensen in die zaal
Die zaten daar allemaal net en niet door de ellende van afgelopen 11 dagen?
pi_210994318
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat verhaal is, helaas, bevestigd. Het is echt gebeurd. :{

Verder eens over de Fog of War.
pi_210994324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Je doelt nu ook op Red Hot Chili Peppers toch? O-)
_O-

Schaam je!
pi_210994329
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Die zaten daar allemaal net en niet door de ellende van afgelopen 11 dagen?
Ik heb niet iedere patint gezien he, zou best kunnen
De beelden, die ik hier niet meer kant plaatsen want 'gore', schetsen een ander beeld
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:47:41 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:
Een beetje eens, het verhaal dat maar n persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show.
Juist niet, er was wel een aardig onderzoek te lezen waarbij dat onthoofdingsverhaal eigenlijk de woorden waren van n persoon die iedereen lukraak had overgenomen. Aanwezige journalisten of soldaten ter plekke hadden het niet gezien of spraken er niet over.

Gevonden
https://www.volkskrant.nl(...)al-vandaan~b678ae9b/

twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210994348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat zijn er wel een aantal ja. Toch blijf ik van mening dat het geen 500 zijn. Maar goed misschien buiten beeld. Ze zijn er in elk geval wel neergelegd voor de persconferentie.
Dit geeft een beter beeld. Dit zal vast en zeker de plek zijn met de meeste slachtoffers dus als het uiteindelijk 'maar' 50 blijkt te zijn dan geloof ik dat meteen
nsfw
https://www.reddit.com/r/israelexposed/s/36BASdcu3C
pi_210994369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo ken ik er wel meer in dit topic. Aan beide kanten van het spectrum, overigens. Zowel aan "Palestijnse" (lees: niet per s Hamas!) kant als aan "Isralische" kant. Blijkbaar is dit topic voor sommige extreme users verworden tot een plek waar je naar hartelust en ongebreideld je haat - al dan niet vooringenomen - mening jegens enerzijds moslims, anderzijds Joden kwijt kan. Dus.

Die users krijg je echt niet meer aan de 'waarheid', wat dat dan ook moge wezen. Die hebben hun mening al lang en breed klaar en zullen die nooit meer aanpassen. Selectieve waarneming, doelpalen verschuiven en de aandacht afleiden door middel van slinkse ombuiging van de discussie om maar geen antwoord te geven op de gestelde vragen is dan nog het enige dat rest, om toch maar je 'gelijk' te behalen en jezelf recht in de ogen te kunnen blijven aankijken. Tsja.

Cognitieve dissonantie is dan ook nog eens van toepassing, en dat is natuurlijk wel een bitch...waar velen graag mee in bed belanden (helaas).

Die users be like:

Gewoon negeren, of met feiten blijven bestoken tot ze blauw als een Smurf zien. Ook leuk: spiegel voorhouden. Dat is dan altijd wel weer een grappig psychologisch spelletje.
pi_210994380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Juist niet, er was wel een aardig onderzoek te lezen waarbij dat onthoofdingsverhaal eigenlijk de woorden waren van n persoon die iedereen lukraak had overgenomen. Aanwezige journalisten of soldaten ter plekke hadden het niet gezien of spraken er niet over.

Gevonden
https://www.volkskrant.nl(...)al-vandaan~b678ae9b/

[ twitter ]

Klopt, en er wordt weer gevallen over 1 tweet en de rapportages van journalisten totaal genegeerd. Heb die van de BBC toch echt aangeslagen op de grond zien zitten waar ze hun verhaal deden over de gruwelheden die ze zagen waaronder ook vastgebonden kinderen die gewoon gexecuteerd waren. Als je blijft geloven dat het hele verhaal alleen gebaseerd is op die tweet en de verhalen van andere journalisten negeert dan begrijp ik dat je van mening bent dat het niet klopt. Maar ten tijde van die discussie zijn al tientallen filmpjes van interviews van journalisten hier geplaatst die keer op keer hetzelfde aangaven, niet op basis van verhalen op basis van wat ze zelf gezien hadden.

Je ziet nu toch exact dezelfde discussie ontstaan over die aanslag op het ziekenhuis, heel twitter blijft losgaan over een verwijderde tweet van Isral, waar de vraag natuurlijk is of het waar is. Maar stel dat het waar is dan heeft Isral een tweet verwijderd waar niet de juiste beelden bij zaten en meteen een nieuwe tweet geplaatst met juiste beelden, maar voor een gedeelte is dat gewoon het overtuigende bewijs dat Isral liegt. Elke punt elke komma wat verkeerd staat, alles wordt aangegrepen om bepaalde zaken te ontkrachten.

Of ze nu verkracht zijn, verbrand, onthoofd of wat voor een gruwelijkheden dan ook, ze zijn afgeslacht, onschuldige kinderen afgeslacht, het hoe en wat boeit mij nog het minst, soms wil ik het nog niet eens weten, en die onmenselijke oorlogsdaad mag nooit vergeten en vergeven worden.
pi_210994381
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit geeft een beter beeld. Dit zal vast en zeker de plek zijn met de meeste slachtoffers dus als het uiteindelijk 'maar' 50 blijkt te zijn dan geloof ik dat meteen
nsfw
quote:
r/israelexposed

A *multiracial* and *multicultural* coalition of anti-war, anti-hate and anti-Zionism dissidents, determinately compromise with defending the fundamental civil and human rights of Palestinians. Therefore we decisively and tenaciously stand for peace, justice, freedom, equality and dignity for all, regardless of gender, religion, ethnicity or sexual orientation. As human beings we recognize and cherish our common humanity.
:')_!

Een hele opmerkelijke subreddit, ik betwijfel of je hier de meest objectieve berichtgeving en narratieven zult vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:53:47 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994385
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Klopt, en er wordt weer gevallen over 1 tweet en de rapportages van journalisten totaal genegeerd. Heb die van de BBC toch echt aangeslagen op de grond zien zitten waar ze hun verhaal deden over de gruwelheden die ze zagen waaronder ook vastgebonden kinderen die gewoon gexecuteerd waren. Als je blijft geloven dat het hele verhaal alleen gebaseerd is op die tweet en de verhalen van andere journalisten negeert dan begrijp ik dat je van mening bent dat het niet klopt. Maar ten tijde van die discussie zijn al tientallen filmpjes van interviews van journalisten hier geplaatst die keer op keer hetzelfde aangaven, niet op basis van verhalen op basis van wat ze zelf gezien hadden.
Niet alleen die tweet hoor, lees het stuk eens zou ik zeggen.

Dat er gruwelijkheden hebben plaatsgevonden lijkt me evident, het gaat hier vooral om het (bewust of onbewust) aanzetten van die gruwelijkheden en media die alles maar klakkeloos overnemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:54:38 #242
5428 crew  miss_sly
pi_210994392
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens!
[..]
Een beetje eens, het verhaal dat maar n persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show, neutrale oorlogsjournalisten zijn blijkbaar minder geloofwaardig dan n of andere Mohammed op Twitter en een feed vol antisemitisme.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
=====================

pi_210994402
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Een hele opmerkelijke subreddit, ik betwijfel of je hier de meest objectieve berichtgeving en narratieven zult vinden.
Betwijfel? Ik weet wel zeker dat we daar geen objectieve berichtgeving gaat vinden _O-
pi_210994406
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Staat er nou echt 'Anti-hate' in de beschrijving van die subreddit?
Anti hate, behalve als je het over joden hebt heb ik zo'n gevoel.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:57:18 #245
5428 crew  miss_sly
pi_210994414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Je ziet nu toch exact dezelfde discussie ontstaan over die aanslag op het ziekenhuis, heel twitter blijft losgaan over een verwijderde tweet van Isral, waar de vraag natuurlijk is of het waar is. Maar stel dat het waar is dan heeft Isral een tweet verwijderd waar niet de juiste beelden bij zaten en meteen een nieuwe tweet geplaatst met juiste beelden, maar voor een gedeelte is dat gewoon het overtuigende bewijs dat Isral liegt. Elke punt elke komma wat verkeerd staat, alles wordt aangegrepen om bepaalde zaken te ontkrachten.

Of ze nu verkracht zijn, verbrand, onthoofd of wat voor een gruwelijkheden dan ook, ze zijn afgeslacht, onschuldige kinderen afgeslacht, het hoe en wat boeit mij nog het minst, soms wil ik het nog niet eens weten, en die onmenselijke oorlogsdaad mag nooit vergeten en vergeven worden.
Geexcuteerd hoe gruwelijk dat ook is) is niet hetzelfde als onthoofd.

De waarheid doet ertoe.
pi_210994419
quote:

[..]

Gore kan prima onder een spoiler.
Voor censuur volg ik wel de mainstream media.
#superniger2020
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:59:11 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210994431
Dus als ik het goed begrijp:
- PIJ schiet raketten af, 1 ervan heeft een defecte motor en valt boven het ziekenhuis uit elkaar
- het komt op het ziekenhuis parkeerplaats terecht die vol zit met mensen
- als het een Israelische bom was dan was er wel een flinke krater maar zoals op de foto te zien ontbreekt die, het is een shitty PIJ raket met genoeg kracht om mensen te doden maar niet om een gat in de grond te maken
- Hamas realiseert de fout van PIJ (en dit wordt door Israel afgeluisterd en opgenomen)
- Hamas gaat er vol mee aan de haal door het slachtoffer aantal flink te overdrijven en Israel de schuld te geven

https://www.geenstijl.nl/5173085/u-kijkt-weer/#more
"By reviewing graphic images provided by Palestinian channels (which I won't share here) and the OSINT conducted, we can confidently say that the projectile landed in the courtyard of the hospital - where potentially hundreds of refugees had accumulated; resulting in pure carnage."

woensdag 18 oktober 2023 @ 11:59:17 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Anti hate, behalve als je het over joden hebt heb ik zo'n gevoel.
Weer een schoolvoorbeeld van een terminaal tegenstrijdig clubje:

Therefore we decisively and tenaciously stand for peace, justice, freedom, equality and dignity for all, regardless of gender, religion, ethnicity or sexual orientation. As human beings we recognize and cherish our common humanity.

https://en.wikipedia.org/(...)e_State_of_Palestine
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994438
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geexcuteerd hoe gruwelijk dat ook is) is niet hetzelfde als onthoofd.

De waarheid doet ertoe.
De waarheid is dat er die dag mensen op gruwelijke wijze zijn verkracht, vermoord, verminkt, verbrand en misbruikt als een oorlogstrofee, dat is de waarheid beste miss_sly, dat er nu gezeurd wordt over details en dat de discussie vooral moet gaan over waar een punt of komma dient te staan vind ik misselijkmakend over de rug van dode onschuldige slachtoffers. Het zou je moeten gaan om die onschuldige slachtoffers, dat is al erg genoeg. Alsof mensen zich nu druk maken en een discussie willen voeren omdat een groepje nazi's op 5 december 1942 echt niet een groepje Joden in elkaar heeft gemept, dat is een beetje het niveau van de discussie hier over die dode babys.
pi_210994439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:56 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Anti hate, behalve als je her over joden hebt heb ik zo'n gevoel.
Inderdaad, dit soort teksten komen vaak van mensen met een enorme haat jegens Isral koesteren, wat een glijdende schaal is richting ongebreideld antisemitisme. Je moet je ook afvragen waarom een hele kleine Joodse staat, de enige ter wereld, als een rode lap op een stier werkt bij sommigen. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210994446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
nsfw
Waar ligt dat grasveld tov de parkeerplaats? Ligt er berhaupt een grasveld bij dat ziekenhuis :?

Edit: Ah, ja links en rechts van de ingang
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:02:22 #252
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210994450
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gewoon in een spoilertje.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 12:03:51 #253
5428 crew  miss_sly
pi_210994464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De waarheid is dat er die dag mensen op gruwelijke wijze zijn verkracht, vermoord, verminkt, verbrand en misbruikt als een oorlogstrofee, dat is de waarheid beste miss_sly, dat er nu gezeurd wordt over details en dat de discussie vooral moet gaan over waar een punt of komma dient te staan vind ik misselijkmakend over de rug van dode onschuldige slachtoffers. Het zou je moeten gaan om die onschuldige slachtoffers, dat is al erg genoeg. Alsof mensen zich nu druk maken en een discussie willen voeren omdat een groepje nazi's op 5 december 1942 echt niet een groepje Joden in elkaar heeft gemept.
Daar gaat het mij ook om. Alle onschuldige slachtoffers, overigens. De burgers aan beide kanten. Die eerst door Hamas gruwelijk zijn vermoord. En die later slachtoffer worden van de oorlog die uitbreekt omdat Israel het recht heeft zich te verdedigen.

En dan nog is het niet ethisch om vol te houden dat er sprake is van 40 onthoofde baby's als er vanuit verschillende kanten wordt gezegd dat daarvan helemaal gean bewijs is. Dat ze gedood zijn is al gruwelijk genoeg op zichzelf, daar zijn creselijke, maar onbewezen, verhalen helemaal niet voor nodig.

O, je had nog een zin toegevoegd. Nee, de discussie ontstaat iedere keer omdat jij blijft beweren dat het echt waar is van die 40 onthoofde baby's terwijl dat niet zo is.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:04:37 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994471
quote:
13s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, dit soort teksten komen vaak van mensen met een enorme haat jegens Isral koesteren, wat een glijdende schaal is richting ongebreideld antisemitisme. Je moet je ook afvragen waarom een hele kleine Joodse staat, de enige ter wereld, als een rode lap op een stier werkt bij sommigen. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
Op het moment dat je stelselmatig miljoenen mensen onderdrukt ga je her en der wel wat aversie ontwikkelen gok ik zomaar.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waar ligt dat grasveld tov de parkeerplaats? Ligt er berhaupt een grasveld bij dat ziekenhuis :?

Edit: Ah, ja links en rechts van de ingang
Het lijkt naast dat parkeerplaatsje te liggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:05:09 #255
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210994474
quote:
13s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, gaan we weer iedereen Jodenhaters noemen? Beetje ironisch vind je niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:05:41 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Op het moment dat je stelselmatig miljoenen mensen onderdrukt ga je her en der wel wat aversie ontwikkelen gok ik zomaar.
Helemaal eens; ik kan me ook voorstellen dat Palestijnse homoseksuelen die tendens ontwikkelen. Wat denk jij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De waarheid is dat er die dag mensen op gruwelijke wijze zijn verkracht, vermoord, verminkt, verbrand en misbruikt als een oorlogstrofee, dat is de waarheid beste miss_sly, dat er nu gezeurd wordt over details en dat de discussie vooral moet gaan over waar een punt of komma dient te staan vind ik misselijkmakend over de rug van dode onschuldige slachtoffers. Het zou je moeten gaan om die onschuldige slachtoffers, dat is al erg genoeg. Alsof mensen zich nu druk maken en een discussie willen voeren omdat een groepje nazi's op 5 december 1942 echt niet een groepje Joden in elkaar heeft gemept.
Er zijn 3.000 Palestijnen vermoord.

We weten alleen allemaal dat dit aantal context en waarheid nodig heeft. Ze zijn omgekomen en niet vermoord. Die mensen zijn omgekomen omdat IDF op zoek is naar Hamas die net 1.300 Isralische burgers vermoord heeft. Die 3.000 Palestijnen komen om omdat Hamas mensen verbiedt te vluchten of o dat Hamas expres tussen burgers verschuilt zodat er zoveel mogelijk kinderen omkomen (wat gefilmd en verspreid wordt).

Jij weet alles van die context en waarheid. Doe dat dan andersom ook.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:05:55 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210994484
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:02 schreef NoXia het volgende:

[..]
[..]

Dat zei ik ook eerder, maar van NWS mods toch begrepen helemaal geen gore, ook niet in spoilers, en hun hebben dat hier voor het zeggen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:07:27 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Helemaal eens; ik kan me ook voorstellen dat Palestijnse homoseksuelen die tendens ontwikkelen. Wat denk jij?
Ongetwijfeld. Die vluchten dan soms naar Israel waar ze wederom onder mensonterende toestanden moeten leven. Zouden die beide kanten tot op het bot haten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:07:39 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210994496
quote:

[..]
[..]
Hier is er al opstand met een avondklok en mondkapje. Kun je nagaan als je al 75 jaar wordt weggedrukt en uit je huis wordt gedreven. Grappig ook dat het lijkt alsof et dezelfde mensen zijn die zo woest waren tijdens Corona en nu doen alsof de Palestijnen niet moeten zeuren over onderdrukking.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:08:35 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Die vluchten dan soms naar Israel waar ze wederom onder mensonterende toestanden moeten leven. Zouden die beide kanten tot op het bot haten?
Israel doet genoeg dingen helemaal verkeerd, maar het staat nu niet bekend als brandhaard van homohaat. Integendeel, Arabische homoseksuelen vluchten er naar toe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994501
Zelfs als de waarheid achterhaald wordt door een onafhankelijke partij is die toch irrelevant voor de strijdende partijen.

Die hanteren beide hun eigen waarheid.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:08:46 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hier is er al opstand met een avondklok en mondkapje. Kun je nagaan als je al 75 jaar wordt weggedrukt en uit je huis wordt gedreven. Grappig ook dat het lijkt alsof et dezelfde mensen zijn die zo woest waren tijdens Corona en nu doen alsof de Palestijnen niet moeten zeuren over onderdrukking.
Dat volk zat zo diep in de complotfuik dat ik me wel afvraag aan welke kant ze nu staan, want Israel is weer MSM en Amerika enzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:09:03 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210994505
President Egypte wil geen Palestijnen opvangen

Egypte is niet van plan om Palestijnse burgers op te vangen op het schiereiland Sina, waar de Gazastrook aan grenst. President Sisi stelde op een persconferentie in Caro dat Isral ze kan onderbrengen in zijn eigen Negev-woestijn, in het zuiden van het land.

"De Palestijnen kunnen naar de Negev-woestijn worden verplaatst, totdat Isral klaar is met zijn militaire operatie in de Gazastrook. Daarna kunnen ze weer worden teruggebracht", zei Sisi op de persconferentie, waar ook de Duitse bondskanselier Scholz bij aanwezig was.

De Egyptische leider waarschuwt dat de gevolgen jarenlang kunnen voortduren. "Als de Palestijnen naar Egypte worden verplaatst, zullen wij de consequenties daarvan blijven voelen. De Sina zal dan een militaire uitvalsbasis worden in de strijd tegen Isral. Isral zal in dat geval zijn militaire activiteit naar Egypte verplaatsen. Dat betekent in feite dat Egypte als een basis voor terroristen zal gelden."

Hij zegt dat het afsluiten van de toevoer van energie, water en elektriciteit naar de Gazastrook door Isral ertoe leidt dat Palestijnen hun toevlucht moeten zoeken in Egypte. "Dat wijzen wij volledig af."

NOS liveblog
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:09:12 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994508
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Israel doet genoeg dingen helemaal verkeerd, maar het staat nu niet bekend als brandhaard van homohaat. Integendeel, Arabische homoseksuelen vluchten er naar toe.
Dat is exact wat ik zeg. Maar die zijn dan veelal dakloos en hebben er geen rechten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:11:41 #266
498210 KoningWouter
pi_210994524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:09 schreef Momo het volgende:

Egypte is niet van plan om Palestijnse burgers op te vangen op het schiereiland Sina, waar de Gazastrook aan grenst. President Sisi stelde op een persconferentie in Caro dat Isral ze kan onderbrengen in zijn eigen Negev-woestijn, in het zuiden van het land.

"De Palestijnen kunnen naar de Negev-woestijn worden verplaatst, totdat Isral klaar is met zijn militaire operatie in de Gazastrook. Daarna kunnen ze weer worden teruggebracht", zei Sisi op de persconferentie, waar ook de Duitse bondskanselier Scholz bij aanwezig was.

De Egyptische leider waarschuwt dat de gevolgen jarenlang kunnen voortduren. "Als de Palestijnen naar Egypte worden verplaatst, zullen wij de consequenties daarvan blijven voelen. De Sina zal dan een militaire uitvalsbasis worden in de strijd tegen Isral. Isral zal in dat geval zijn militaire activiteit naar Egypte verplaatsen. Dat betekent in feite dat Egypte als een basis voor terroristen zal gelden."

Hij zegt dat het afsluiten van de toevoer van energie, water en elektriciteit naar de Gazastrook door Isral ertoe leidt dat Palestijnen hun toevlucht moeten zoeken in Egypte. "Dat wijzen wij volledig af."

NOS liveblog
Hij geeft in ieder geval toe dat Hamas een terroristische organisatie is.
pi_210994528
quote:

[..]
[..]
Nou, er wordt helemaal niemand stelselmatig onderdrukt. Isral is een hele diverse staat, met o.a. Joden, Arabieren, Druze en christenen, waarbij elke staatsburger exact dezelfde rechten heeft. Ik zou je beter inlezen over deze kwestie en niet afgaan op allerlei propaganda.

Het zou dan ook mij niet verbazen als jij er gisteravond ook zo een was die al meteen stond te schreeuwen dat Isral bewust dit ziekenhuis had gebombardeerd. Dat soort sentimenten krijg je dus als je een ongefundeerde haat koestert jegens een land.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:12:15 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is exact wat ik zeg. Maar die zijn dan veelal dakloos en hebben er geen rechten.
Er staat echter geen gevangenisstraf, laat staan doodstraf, op het zijn van homo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:12:48 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210994533
https://qr.ae/pKnD1V
Why do no Arab countries want to take in the Gaza Palestinians?

Well something called Black September in 1970.

Basically after the 6-Day War in 1967, Israel occupied the West Bank, forcing the Palestine feedayen to relocate to Jordan, where they began to launch large scale attacks on Israel.

Israel retaliated, leading to the Battle of Karameh in 1968, against a combined PLO and Jordanian Armed Forces. While Israel destroyed the Karameh camp, one of PLO’s centers in Jordan, they ultimately had to retreat, leaving to both sides claiming their victory. So far, so good.

The Arab world now began to back PLO, pouring in aid, arms, as the PLO grew rapidly, and by 1970 it began to aim for the overthrow of the Hashemite Monarchy in Jordan. I mean just consider this, you have been rendered homeless, the ruler of a country gives you asylum, helps you in the war, and you try to overthrow him.

It is like what we say in Hindi, “Jis thaali mein khaatha hai, usi mein thookta hai”( Spit in the same plate, you eat from). The Palestinians began to run a parallel state, openly cocking a snook at Jordanian laws, they actually attempted to assasinate Hussein, yes the very same King Hussein who had given them shelter.

Hussein had enough of it and was seeking to kick them out, but was wary of Arab nations intervening, especially Syria, which had no love lost for Jordan. However when the Palestinians hijacked 3 civilian airliners, evacuated the passengers, and blew them up in what was called the Dawson’s Field Hijackings, Hussein had enough.

It did not end there, the Palestinian refugees moved to Lebanon to seek refuge there. Till then it was one of the more peaceful, liberal countries in the Middle East, with a diverse population of Christians, Sunni, Shias and Druze. The influx of Palestinians tilted the demographics in favor of the Muslims. And soon it led to a conflict between the Maronite Christian forces and the Palestinians, that led to a civil war, which raged for 15 years, devastating the country, left 150,000 dead, and a large scale exodus mostly of Lebanese Christians.

Incidentally porn star Mia Khalifa, was one of the Lebanese Christians, forced to leave the country, and settled in US. It’s another thing that nowadays she speaks for the Palestinians.

Even after the Taif Agreement of 1989, PLO refused to abide by the terms, and it was after the Battle of Sidon in 1991, that the Lebanese Govt, finally kicked them out.

So as we have seen, that is two fellow Arab nations that had to get into a messy conflict, after taking in the Palestinian refugees.

Other Arab nations have their own issues, Egypt is wary of taking them in as they usually mix with the radical Muslim Brotherhood and sundry Islamists, turning out to be a security risk.

When Saddam Hussein invaded Kuwait in 1990, Yasser Arafat backed him, leading to Saudi, Kuwait, and all the Gulf nations totally pissed off. This when they had sheltered most of the Palestinian refugees.

And that comes to this guy, often hailed as a moderate, wise statesman, another guy on whom the Nobel Peace Prize was wasted.

Yasser Arafat was a bloody, manipulative crook, who was responsible for Black September in Jordan and the Lebanese Civil War. It was only later on that he recognized he could no longer fight Israel, and sought a two state solution. Anyway more on him later.

The fact is Palestinians have been their own worst enemy, led by crooks like Arafat or medieval barbarians like the Hamas. They got too greedy for their own good in Jordan, which had given them asylum, they went to Lebanon and stoked up a civil war there. Would you blame other Arab nations for not taking them in.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:14:07 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994546
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, er wordt helemaal niemand stelselmatig onderdrukt.
Dan worden we het niet eens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210994550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/pKnD1V
Why do no Arab countries want to take in the Gaza Palestinians?

Well something called Black September in 1970.

Basically after the 6-Day War in 1967, Israel occupied the West Bank, forcing the Palestine feedayen to relocate to Jordan, where they began to launch large scale attacks on Israel.

Israel retaliated, leading to the Battle of Karameh in 1968, against a combined PLO and Jordanian Armed Forces. While Israel destroyed the Karameh camp, one of PLO’s centers in Jordan, they ultimately had to retreat, leaving to both sides claiming their victory. So far, so good.

The Arab world now began to back PLO, pouring in aid, arms, as the PLO grew rapidly, and by 1970 it began to aim for the overthrow of the Hashemite Monarchy in Jordan. I mean just consider this, you have been rendered homeless, the ruler of a country gives you asylum, helps you in the war, and you try to overthrow him.

It is like what we say in Hindi, “Jis thaali mein khaatha hai, usi mein thookta hai”( Spit in the same plate, you eat from). The Palestinians began to run a parallel state, openly cocking a snook at Jordanian laws, they actually attempted to assasinate Hussein, yes the very same King Hussein who had given them shelter.

Hussein had enough of it and was seeking to kick them out, but was wary of Arab nations intervening, especially Syria, which had no love lost for Jordan. However when the Palestinians hijacked 3 civilian airliners, evacuated the passengers, and blew them up in what was called the Dawson’s Field Hijackings, Hussein had enough.

It did not end there, the Palestinian refugees moved to Lebanon to seek refuge there. Till then it was one of the more peaceful, liberal countries in the Middle East, with a diverse population of Christians, Sunni, Shias and Druze. The influx of Palestinians tilted the demographics in favor of the Muslims. And soon it led to a conflict between the Maronite Christian forces and the Palestinians, that led to a civil war, which raged for 15 years, devastating the country, left 150,000 dead, and a large scale exodus mostly of Lebanese Christians.

Incidentally porn star Mia Khalifa, was one of the Lebanese Christians, forced to leave the country, and settled in US. It’s another thing that nowadays she speaks for the Palestinians.

Even after the Taif Agreement of 1989, PLO refused to abide by the terms, and it was after the Battle of Sidon in 1991, that the Lebanese Govt, finally kicked them out.

So as we have seen, that is two fellow Arab nations that had to get into a messy conflict, after taking in the Palestinian refugees.

Other Arab nations have their own issues, Egypt is wary of taking them in as they usually mix with the radical Muslim Brotherhood and sundry Islamists, turning out to be a security risk.

When Saddam Hussein invaded Kuwait in 1990, Yasser Arafat backed him, leading to Saudi, Kuwait, and all the Gulf nations totally pissed off. This when they had sheltered most of the Palestinian refugees.

And that comes to this guy, often hailed as a moderate, wise statesman, another guy on whom the Nobel Peace Prize was wasted.

Yasser Arafat was a bloody, manipulative crook, who was responsible for Black September in Jordan and the Lebanese Civil War. It was only later on that he recognized he could no longer fight Israel, and sought a two state solution. Anyway more on him later.

The fact is Palestinians have been their own worst enemy, led by crooks like Arafat or medieval barbarians like the Hamas. They got too greedy for their own good in Jordan, which had given them asylum, they went to Lebanon and stoked up a civil war there. Would you blame other Arab nations for not taking them in.
Super objectief stukje
pi_210994555
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, er wordt helemaal niemand stelselmatig onderdrukt. Isral is een hele diverse staat, met o.a. Joden, Arabieren, Druze en christenen, waarbij elke staatsburger exact dezelfde rechten heeft. Ik zou je beter inlezen over deze kwestie en niet afgaan op allerlei propaganda.
Maar wat is Gaza dan precies in dit verhaal?
Dit, dus.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:15:18 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er staat echter geen gevangenisstraf, laat staan doodstraf, op het zijn van homo.
Klopt, het is wat dat betreft een beetje van de regen in de drup.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210994568
quote:
Dit dus. Maar het lijkt mij wel aannemelijk. Die vliegende waterleidingen zullen hun fouten hebben en Israel wint hier niets mee en gebruikt kwalitatief een stuk hoogwaardigere spullen waarbij dit amper voorkomt. Ook zie je idd niet de traditionele krater van een bom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:16:11 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210994570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:15 schreef Caland het volgende:

[..]
De lat wordt erg hoog gelegd idd.
pi_210994573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dat juist jij dit laatste zinnetje zegt. :)
Waar wijs ik met mijn vinger als het niet geheel zeker is?
Jij staat moord en brand te schreeuwen met je soortgenoten terwijl het helemaal niet zeker is.

Weet je wat wel zeker is? hamas dat onschuldige mensen vermoord, verkacht en levend in de brand steekt. En al vaker bewezen vanuit ziekenhuizen, scholen en un-omgevingen opereert.

Dus je mag echt je commentaar voor je houden.
1947-2016
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:16:45 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Wat :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:16:56 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210994579
Bijna onmogelijk om nog ergens een neutrale discussie te vinden merk ik. worldnews op reddit was in het begin nog redelijk, nu is het compleet pro-israel en zelfs de kleinste opmerking dat er nog veel onduidelijk is wordt gedownvote. Gek genoeg zijn bijna alle andere subs anti-israel.
pi_210994594
quote:
Ik vind het prachtig.
1947-2016
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:46 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210994600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gossie. Ventje kan niet tegen repliek :')
Wie is ventje? En het gaat om de inhoud van de repliek.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:46 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat :')
Homoseksuele Palestijnen vluchten inderdaad naar Israel uit angst voor de dood, maar leven daar vervolgens in erbarmelijke omstandigheden en moeten eigenlijk ook z.s.m. weer oprotten van de regering. Kleine vooruitgang dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:53 #282
498210 KoningWouter
pi_210994602
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna onmogelijk om nog ergens een neutrale discussie te vinden merk ik. worldnews op reddit was in het begin nog redelijk, nu is het compleet pro-israel en zelfs de kleinste opmerking dat er nog veel onduidelijk is wordt gedownvote. Gek genoeg zijn bijna alle andere subs anti-israel.
Ghislaine Maxwell (je weet wel de vrouw van Jeffrey Epstein) bleek mod te zijn van /r/worldnews.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:19:23 #283
474254 GurneyIsBestOke
pi_210994608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Jammer dat er in Isral nu ook een extreemrechtse gek aan de macht is die het liefst homoseksuelen wil onderdrukken.

Anti-alles!
Makkelijk eerste
  Redactie Sport woensdag 18 oktober 2023 @ 12:19:24 #284
pi_210994609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:09 schreef Momo het volgende:

NOS liveblog
Logisch. Dan gaan de terroristen mogelijk vanuit Egypte opereren. Dat kan enkel zorgen voor destabilisatie.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:19:52 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Homoseksuele Palestijnen vluchten inderdaad naar Israel uit angst voor de dood, maar leven daar vervolgens in erbarmelijke omstandigheden en moeten eigenlijk ook z.s.m. weer oprotten van de regering. Kleine vooruitgang dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:20:01 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994615
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Juist ja, heerlijk die users die binnen enkele reacties altijd zelf zwaar door de mand vallen, kost me nog niet eens moeite.
Nee hoor, gewoon oprecht benieuwd waar de Henk Bresjes en de Willem Engels van deze wereld in deze kwestie staan. Op een gegeven moment krijgt je toch een beetje complotception.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210994616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zat openlijke gays in het IDF, grote gayscene Tel Aviv, zelfs een homo in de Knesset.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:20:38 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Jammer dat er in Isral nu ook een extreemrechtse gek aan de macht is die het liefst homoseksuelen wil onderdrukken.

Anti-alles!
Ja, daarin was Israel altijd wel het meest vooruitstrevende ter wereld misschien wel. Ook dat is onder deze gek anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:20:47 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Anti-alles!
Netanhayu is een beetje de Trump van Isral... aartsconservatief en bezig alle progressie die geboekt was terug te draaien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Integendeel zelfs, discriminatie van homo's is bij wet verboden.
pi_210994624
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon oprecht benieuwd waar de Henk Bresjes en de Willem Engels van deze wereld in deze kwestie staan. Op een gegeven moment krijgt je toch een beetje complotception.
Misschien neutraal of kiezen ze geen kamp, ik houd er niet van als mensen er een wij-zij verhaal van maken. ;)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:21:03 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210994626
quote:
Oorlog is ook gewoon deels informatie oorlog. Ik denk niet dat mensen nog van partij wisselen in dit stadium.

Als dat 'linkse volk' ervan wil leren moeten ze die informatie wel zien (dat het dus waarschijnlijk hamas was). Vraag is of mensen nog met deze correcties in aanraking komen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:25:14 #293
131800 Tarado
cap de fusca
pi_210994659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Netanhayu is een beetje de Trump van Isral... aartsconservatief en bezig alle progressie die geboekt was terug te draaien.
En dat alles in eigenbelang.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:25:39 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210994661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Misschien neutraal of kiezen ze geen kamp, ik houd er niet van als mensen er een wij-zij verhaal van maken. ;)
Dit zijn dusdanig domme mensen dat ze waarschijnlijk wel een kamp kiezen. Anders wordt het te moeilijk voor ze.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:26:27 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
En dat alles in eigenbelang.
Ook, maar waarschijnlijk eveneens een conservatieve outlook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994675
Voor de eerste keer wordt de zwarte vlag geheven

twitter

Well... this just happened.

The Black Flag of Jihad has just been raised.

According to hadith (prophetic tradition), the black flag was the battle flag of the Prophet Muhammad and it was carried into battle by many of his companions.

The image of the black flag has been used as a symbol of religious revolt and engagement in battle (i.e., jihad). In the contemporary Islamist movement, the black flag is used to evoke notions of jihad and of reestablishing the Islamic Caliphate.

twitter

Hoor graag van de moslims hier of dit allemaal klopt
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:28:06 #297
474254 GurneyIsBestOke
pi_210994680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Deze oorlog maakt vooral duidelijk dat politiek extremisme en zwaar orthodoxe religies het probleem zijn, aangezien dat voor onderdrukking (Isral) en terrorisme (Hamas) zorgt.

Maar toch blijf je woede en bizarre aantijgingen over ‘alle moslims’ of ‘het linkse volk’ lezen, alsof het creren van n gemeenschappelijke vijand niet juist ervoor zorgt dat dit soort gekken aan de macht blijven komen.
Makkelijk eerste
pi_210994691
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:27 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]

According to hadith (prophetic tradition), the black flag was the battle flag of the Prophet Muhammad and it was carried into battle by many of his companions.

The image of the black flag has been used as a symbol of religious revolt and engagement in battle (i.e., jihad). In the contemporary Islamist movement, the black flag is used to evoke notions of jihad and of reestablishing the Islamic Caliphate.

[ twitter ]

Gewoon een rouwvlag.

twitter
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:11 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210994696
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Deze oorlog maakt vooral duidelijk dat politiek extremisme en zwaar orthodoxe religies het probleem zijn, aangezien dat voor onderdrukking (Isral) en terrorisme (Hamas) zorgt.

Maar toch blijf je woede en bizarre aantijgingen over ‘alle moslims’ of ‘het linkse volk’ lezen, alsof het creren van n gemeenschappelijke vijand niet juist ervoor zorgt dat dit soort gekken aan de macht blijven komen.
Precies, juist dat men allemaal achter hun kant blijft staan en de rest compleet negeert, steven we heel hard af op vreselijke tijden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:20 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210994697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

... en over alle Joden en 'het Westen'...

Dat is inderdaad een beetje het punt, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210994701
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:27 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

Oei
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')