abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210993900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Salina het volgende:

[..]
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Israël dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.
Maar goed.

Even snel (getypt) mijn - hopelijk enigszins rationele en genuanceerde, neutrale - kijk op de vreselijke gebeurtenissen van gisteravond.

Er is "iets" vreselijks voorgevallen waardoor er schijnbaar honderden doden zijn gevallen.
Dat "iets" moet nog nader gespecificeerd gaan worden (evenals het aantal slachtoffers trouwens). Is er een grote bom gevallen of een kleine bom, die bijvoorbeeld een kettingreactie veroorzaakte?
Is er sprake geweest van opslag van militaire goederen onder of naast het ziekenhuis of de parkeerplaats daarvan, zoals volgens The Washington Post (zie gisteravond gepost artikel) regelmatig voorkomt?
Zo ja, kan die opslag van bijvoorbeeld munitie hebben gezorgd voor de enorme (ketting)reactie op een an sichself niet al te grote bom van welke partij dan ook?
Of is er inderdaad een grotere bom vanuit Israël terechtgekomen?

Dan de plek: blijkbaar de parkeerplaats en niet het ziekenhuis zelf. Waarom zoveel overledenen dan, lees ik?
Is die parkeerplaats een plek die door veel Palestijnen als redelijk "safe" (want direct naast het ziekenhuis, dat als bijna untouchable kan worden gezien) wordt gezien zodat men zich massaal daar ophoudt in de hoop niet geraakt te worden? Geen idee.
Kan me voorstellen dat mensen liever ergens verblijven daar waar ze denken safe te zijn, dan in pakweg elk willekeurige flat, zoals die er met vele tientallen zijn gebombardeerd door Israël.

De aanval zelf, als laatste. Was het Israél, was het de Islamitische Jihad. Of was het afweergeschut van Israël dat een vanuit Gaza afgeschoten bom onschadelijk maakte, uit de lucht werd geschoten en echt per ongeluk terecht kwam op die plek waar dan ook nog eens toevallig allerlei soorten munitie lagen opgeslagen door Hamas? Ik ben geen militair expert of strateeg, gelukkig. Kan dit überhaupt gebeuren?
Dat laatste zou wel zeer driedubbel toeval zijn, maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in de wereld, dus alle opties open houden dan maar?

Dus, ja, zeg het maar.

Ik wacht nog even met beschuldigen, vingerwijzen en kwaad worden.
Hoe dan ook, als dat ziekenhuis er nu nog staat en er alleen iets op de parkeerplaats is gebeurd, dan mag het duidelijk zijn dat de media met hun "israëlische luchtaanval vernietigd ziekenhuis, minimaal 500 doden" toch gigantisch gefaald hebben en echt eens bij zichzelf te rade moeten gaan over hun eigen rol in de hele escalatie van emoties en geweld.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:59:18 #152
292419 NoXia
Productiefoutje
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:00:41 #153
5428 crew  miss_sly
pi_210993914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Beelden wat ik eerder zag is dat mensen elders sliepen op of matrasje of doeken.
Dit is bij het ziekenhuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afschuwelijk toch :{
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:06 #154
3542 Gia
User under construction
pi_210993919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze zelf namelijk massaal want dat is de reden voor al die conflicten met die cultuur. Wat ik wel vermoeiend vind, en eigenlijk ronduit eng is die alsmaar toenemende haat jegens het westen en het marcherend volk door onze straten die oproept tot het slachten van Joden allemaal gevoed door een constante stroom van propaganda uit die culturen. En iedereen die meedoet aan het verspreiden van dit soort islamitische propaganda is in mijn ogen medeverantwoordelijk voor de aanslagen in het westen door volk wat blind die propaganda geloofd. Dat lijkt mij gezien de situatie nu en het kruidvat waar we allen in leven een grotere reden om vermoeid te raken.
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:29 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210993921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:56 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Is Sleepy Joe heelhuids de trap af gekomen?
Vandaag is ie Dark Brandon. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210993922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Kom op joh, mensen die 'kritisch zijn op Hamas' worden hier echt niet voorzien van bakken met haat en commentaar :')

Ik zie hier toch bijzonder weinig mensen die níet op zijn minst 'kritisch zijn op Hamas' (voor zover je kritisch bent 'op' iets in plaats van 'over' iets, uiteraard).
Yes en ik ben kritisch op Israël en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?

Maar ben er klaar mee, bepaalde mensen zullen altijd blijven zeuren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:42 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993923
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De hele dag, iedere dag.

En eigenlijk bedoelt hij gewoon iedereen die niet zonder enig voorbehoud pro-Israel post.
Precies.

Je ziet dat hier wel meer. Er zijn twee smaken: óf je steunt Israël onvoorwaardelijk, óf je bent een Hamas-sympathisant. Wat moet het heerlijk overzichtelijk zijn om er zo'n wereldbeeld op na te houden.
Huilen dan.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:02:57 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993925
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?
Er liggen daar ook altijd dozen in het gangpad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:03:18 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210993929
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel media namen gisteren dan ook gewoon klakkeloos de berichten over van het Hamas-persbureau. En schreven daarbij dat het afkomstig was van 'de Palestijnse autoriteiten'. Nou, dat is gewoon Hamas dus.

Of het nu om het aantal slachtoffers ging, of over de toedracht. Het werd klakkeloos overgenomen.
Het is ook echt de ziekte van deze tijd om a) het snelste te willen zijn en b) zoveel mogelijk kijkers te trekken. Dan krijg je dus dit, een veel te voorbarig geladen en verwoord pushbericht en daarna weken correcties, afzwakkingen en damage control.

Wat blijft er het beste hangen? Dat eerste bericht. "Godver, een ziekenhuis!? 800 doden!?"
pi_210993930
Nog iets om over na te denken: als Israël het ziekenhuis getarget zou hebben, zouden ze dan niet daadwerkelijk het ziekenhuis hebben geraakt in plaats van de parkeerplaats ernaast (waar het nu wel op lijkt)?
pi_210993932
Zo'n figuur als Mohammed Hijab kan nu wat goeds doen door zich te verontschuldigen en wat rust in de tent te brengen. Benieuwd of hij man genoeg is om het te doen of een haatverspreidende lafaard.
pi_210993936
Vroeger ging journalistiek over waarheidsvinding.
Tegenwoordig gaat de hoernalistiek niet meer over feiten maar vermeende (linkse) politieke correctheid.
Israel is in die visie de vijand en Hamas maakt dankbaar gebruik van deze hoernalisten, zonder enig "hoor en wederhoor" wordt hun propagnda de wereld ingestuurd
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_210993941
Oepsie?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210993950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger ging journalistiek over waarheidsvinding.
Tegenwoordig gaat de hoernalistiek niet meer over feiten maar vermeende (linkse) politieke correctheid.
Israel is in die visie de vijand en Hamas maakt dankbaar gebruik van deze hoernalisten, zonder enig "hoor en wederhoor" wordt hun propagnda de wereld ingestuurd
Gatverdamma ja. Heb meteen m'n linkse Telegraaf abbo opgezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210993952
Het verhaal van de "onthoofde baby's":

quote:
quote:
You have probably heard the story that Hamas fighters beheaded 40 Israeli children in the Kfar Aza community near Gaza. This story can be traced back to interviews given by Major David Ben Zion. According to his Twitter bio, he is the Deputy Head of the settler leadership organization, the Samaria Regional Council, and a member of the Board of Directors of the National Fund for Israel, a quasi-governmental agency used to acquire land in Palestine that is then made available exclusively for use by the Israeli state
quote:
Interviews with Ben Zion initially appeared in two places: i24 News and the Independent.
quote:
"They chopped heads of children and women," says David Ben Zion, Deputy Commandee of Unit 71 to our @Nicole_Zedek, while reporting from the massacre in Kfar Aza in southern Israel
quote:
In an article for The Independent, Bel Trew also reported being told by a member of the Israeli military that Hamas fighters “cut the heads of children.” However, the article notes, “The Independent did not see evidence of this.”

The military source of this claim is also Ben Zion, who speaks directly to the camera in this video clip.
quote:
The story begins to fall apart
On October 11, the Israeli journalist Oren Ziv, who was also on the tour of Kfar Aza, wrote on Twitter, “During the tour we didn’t see any evidence of this, and the army spokesperson or commanders also didn’t mention any such incidents. He continued: “Soldiers I spoke with in Kfar Aza yesterday didn’t mention ‘beheaded babies.’ The army’s spokesperson stated: ‘We can not confirm at this point… we are aware of the heinous acts Hamas is capable of.’””
=====================

Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_210993963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Ali_boo het volgende:
Oepsie?

[ twitter ]
Dit was wel raar ja. Toch, in het kader van hoor en wederhoor:

twitter
pi_210993966
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:

spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over o.a. de linkse Volkskrant en Joop.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 11:08:44 #168
5428 crew  miss_sly
pi_210993969
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Yes en ik ben kritisch op Israël en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?

Splinter -> balk.

Wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet. Maar het zou mooi zijn als je je belofte aan @Claudia_x gestand doet en beter oppast wat je post. Dat zou de sfeer in het topic zeker ten goede komen ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210993970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Ali_boo het volgende:
Oepsie?

[ twitter ]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Israël gedaan moet zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:10:53 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210993991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Aloulu het volgende:
Het verhaal van de "onthoofde baby's":
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
=====================

Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.
The End Times are wild
pi_210994006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over Joop en de linkse Volkskrant.
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1

1 reactie over Joop, 1 tweet vorige week over een Volkskrant journalist wat op basis van 0 informatie de dode baby's ontkrachte, valt toch in het niets over de verhalen in het topic hier over liegende westerse media, dus dat constant valt wel mee. Ik kan o.a. je de reacties van Werkperd en Slayage aanraden, eens zien of je daar iets bemerkt wat mis is met die reacties.

En nu klaar, want dat estafette hyena aanvallen van één user hier altijd hangt mij de keel uit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:13:58 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210994024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1

1 reactie over Joop, 1 tweet vorige week over een Volkskrant journalist wat op basis van 0 informatie de dode baby's ontkrachte, valt toch in het niets over de verhalen in het topic hier over liegende westerse media, dus dat constant valt wel mee.

En nu klaar, want dat estafette hyena aanvallen van één user hier altijd hangt mij de keel uit.
Ja precies...

Maar ga je ons nog vertellen welke users het terrorisme van Hamas weigeren te veroordelen?
Huilen dan.
pi_210994035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Israël gedaan moet zijn.
twitter
pi_210994041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:10 schreef LXIV het volgende:
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.
Ja zeker en dat gaat nooit meer anders worden. Zeker met de snelheid waarmee nieuws nu naar binnen komt of wordt gepusht en alle media in een concurrentiestrijd bezig zijn om als eerste de breaking headlines naar buiten te brengen, liefst met een goede clickbait titel/kop. Rectificeren? Zien we later wel. Je kan niet wachten want zes uur verder zijn er 50 andere nieuwskanalen je voor geweest dus ja......je bent al niet meer relevant dan.

Maar als nieuwsontvanger kan je wel natuurlijk even kat uit de boom kijken, ookal heb je een voorkeur voor een partij. De waarheid komt vrijwel altijd wel naar boven, en anders in ieder geval een plausibiliteit die zegt dat het meest aannemelijke is dat X heeft plaatsgevonden.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Forum Admin woensdag 18 oktober 2023 @ 11:15:38 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210994045
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja precies...

Maar ga je ons nog vertellen welke users het terrorisme van Hamas weigeren te veroordelen?
Is niet relevant verder, en daarvoor kom ik ook niet in dit topic. En met mij velen anderen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')