Hoe dan ook, als dat ziekenhuis er nu nog staat en er alleen iets op de parkeerplaats is gebeurd, dan mag het duidelijk zijn dat de media met hun "israëlische luchtaanval vernietigd ziekenhuis, minimaal 500 doden" toch gigantisch gefaald hebben en echt eens bij zichzelf te rade moeten gaan over hun eigen rol in de hele escalatie van emoties en geweld.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Salina het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Israël dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.
Maar goed.
Even snel (getypt) mijn - hopelijk enigszins rationele en genuanceerde, neutrale - kijk op de vreselijke gebeurtenissen van gisteravond.
Er is "iets" vreselijks voorgevallen waardoor er schijnbaar honderden doden zijn gevallen.
Dat "iets" moet nog nader gespecificeerd gaan worden (evenals het aantal slachtoffers trouwens). Is er een grote bom gevallen of een kleine bom, die bijvoorbeeld een kettingreactie veroorzaakte?
Is er sprake geweest van opslag van militaire goederen onder of naast het ziekenhuis of de parkeerplaats daarvan, zoals volgens The Washington Post (zie gisteravond gepost artikel) regelmatig voorkomt?
Zo ja, kan die opslag van bijvoorbeeld munitie hebben gezorgd voor de enorme (ketting)reactie op een an sichself niet al te grote bom van welke partij dan ook?
Of is er inderdaad een grotere bom vanuit Israël terechtgekomen?
Dan de plek: blijkbaar de parkeerplaats en niet het ziekenhuis zelf. Waarom zoveel overledenen dan, lees ik?
Is die parkeerplaats een plek die door veel Palestijnen als redelijk "safe" (want direct naast het ziekenhuis, dat als bijna untouchable kan worden gezien) wordt gezien zodat men zich massaal daar ophoudt in de hoop niet geraakt te worden? Geen idee.
Kan me voorstellen dat mensen liever ergens verblijven daar waar ze denken safe te zijn, dan in pakweg elk willekeurige flat, zoals die er met vele tientallen zijn gebombardeerd door Israël.
De aanval zelf, als laatste. Was het Israél, was het de Islamitische Jihad. Of was het afweergeschut van Israël dat een vanuit Gaza afgeschoten bom onschadelijk maakte, uit de lucht werd geschoten en echt per ongeluk terecht kwam op die plek waar dan ook nog eens toevallig allerlei soorten munitie lagen opgeslagen door Hamas? Ik ben geen militair expert of strateeg, gelukkig. Kan dit überhaupt gebeuren?
Dat laatste zou wel zeer driedubbel toeval zijn, maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in de wereld, dus alle opties open houden dan maar?
Dus, ja, zeg het maar.
Ik wacht nog even met beschuldigen, vingerwijzen en kwaad worden.
Afschuwelijk tochquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Beelden wat ik eerder zag is dat mensen elders sliepen op of matrasje of doeken.
Dit is bij het ziekenhuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze zelf namelijk massaal want dat is de reden voor al die conflicten met die cultuur. Wat ik wel vermoeiend vind, en eigenlijk ronduit eng is die alsmaar toenemende haat jegens het westen en het marcherend volk door onze straten die oproept tot het slachten van Joden allemaal gevoed door een constante stroom van propaganda uit die culturen. En iedereen die meedoet aan het verspreiden van dit soort islamitische propaganda is in mijn ogen medeverantwoordelijk voor de aanslagen in het westen door volk wat blind die propaganda geloofd. Dat lijkt mij gezien de situatie nu en het kruidvat waar we allen in leven een grotere reden om vermoeid te raken.
Vandaag is ie Dark Brandon.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:56 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Is Sleepy Joe heelhuids de trap af gekomen?
Yes en ik ben kritisch op Israël en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kom op joh, mensen die 'kritisch zijn op Hamas' worden hier echt niet voorzien van bakken met haat en commentaar
Ik zie hier toch bijzonder weinig mensen die níet op zijn minst 'kritisch zijn op Hamas' (voor zover je kritisch bent 'op' iets in plaats van 'over' iets, uiteraard).
Precies.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De hele dag, iedere dag.
En eigenlijk bedoelt hij gewoon iedereen die niet zonder enig voorbehoud pro-Israel post.
Er liggen daar ook altijd dozen in het gangpad.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Past dat wel, met z'n allen in zo'n winkel?
Het is ook echt de ziekte van deze tijd om a) het snelste te willen zijn en b) zoveel mogelijk kijkers te trekken. Dan krijg je dus dit, een veel te voorbarig geladen en verwoord pushbericht en daarna weken correcties, afzwakkingen en damage control.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel media namen gisteren dan ook gewoon klakkeloos de berichten over van het Hamas-persbureau. En schreven daarbij dat het afkomstig was van 'de Palestijnse autoriteiten'. Nou, dat is gewoon Hamas dus.
Of het nu om het aantal slachtoffers ging, of over de toedracht. Het werd klakkeloos overgenomen.
Gatverdamma ja. Heb meteen m'n linkse Telegraaf abbo opgezegd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger ging journalistiek over waarheidsvinding.
Tegenwoordig gaat de hoernalistiek niet meer over feiten maar vermeende (linkse) politieke correctheid.
Israel is in die visie de vijand en Hamas maakt dankbaar gebruik van deze hoernalisten, zonder enig "hoor en wederhoor" wordt hun propagnda de wereld ingestuurd
quote:
quote:You have probably heard the story that Hamas fighters beheaded 40 Israeli children in the Kfar Aza community near Gaza. This story can be traced back to interviews given by Major David Ben Zion. According to his Twitter bio, he is the Deputy Head of the settler leadership organization, the Samaria Regional Council, and a member of the Board of Directors of the National Fund for Israel, a quasi-governmental agency used to acquire land in Palestine that is then made available exclusively for use by the Israeli state
quote:Interviews with Ben Zion initially appeared in two places: i24 News and the Independent.
quote:"They chopped heads of children and women," says David Ben Zion, Deputy Commandee of Unit 71 to our @Nicole_Zedek, while reporting from the massacre in Kfar Aza in southern Israel
quote:In an article for The Independent, Bel Trew also reported being told by a member of the Israeli military that Hamas fighters “cut the heads of children.” However, the article notes, “The Independent did not see evidence of this.”
The military source of this claim is also Ben Zion, who speaks directly to the camera in this video clip.
=====================quote:The story begins to fall apart
On October 11, the Israeli journalist Oren Ziv, who was also on the tour of Kfar Aza, wrote on Twitter, “During the tour we didn’t see any evidence of this, and the army spokesperson or commanders also didn’t mention any such incidents. He continued: “Soldiers I spoke with in Kfar Aza yesterday didn’t mention ‘beheaded babies.’ The army’s spokesperson stated: ‘We can not confirm at this point… we are aware of the heinous acts Hamas is capable of.’””
spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over o.a. de linkse Volkskrant en Joop.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:
Maar ben er klaar mee, bepaalde mensen zullen altijd blijven zeuren.
Splinter -> balk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Yes en ik ben kritisch op Israël en veroordeel al jaren elke vorm van geweld in welk conflict dan ook, dat stopt bepaalde users hier toch echt niet om constant de persoonlijke aanval te openen of uitspraken die je nooit gedaan hebt in je schoenen te schuiven, gedrag wat ik al 20 jaar zie op FOK! Maar nu is het wederom eens zeer selectief een probleem, gisteren ook de users aangesproken die mij en anderen hier wegzetten als terroristen nav een fake news bericht van Hamas over een aanslag op het ziekenhuis?
Maar ben er klaar mee, bepaalde mensen zullen altijd blijven zeuren.
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Israël gedaan moet zijn.quote:
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Aloulu het volgende:
Het verhaal van de "onthoofde baby's":
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
=====================
Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
spiegeltje spiegeltje aan de wand wie zeurt er hier constant over Joop en de linkse Volkskrant.
Ja precies...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor de fun ff aangepast, rijmt leuker. Gemiste kans Basp1
1 reactie over Joop, 1 tweet vorige week over een Volkskrant journalist wat op basis van 0 informatie de dode baby's ontkrachte, valt toch in het niets over de verhalen in het topic hier over liegende westerse media, dus dat constant valt wel mee.
En nu klaar, want dat estafette hyena aanvallen van één user hier altijd hangt mij de keel uit.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Israël gedaan moet zijn.
Ja zeker en dat gaat nooit meer anders worden. Zeker met de snelheid waarmee nieuws nu naar binnen komt of wordt gepusht en alle media in een concurrentiestrijd bezig zijn om als eerste de breaking headlines naar buiten te brengen, liefst met een goede clickbait titel/kop. Rectificeren? Zien we later wel. Je kan niet wachten want zes uur verder zijn er 50 andere nieuwskanalen je voor geweest dus ja......je bent al niet meer relevant dan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:10 schreef LXIV het volgende:
Het is iedere keer de media die uit sensatielust en geldhonger allerlei gruwelberichten met nog een extra schepje erover de wereld in slingert. Het zou mooi zijn als Hamas en de IDF gezamelijk zich tegen de media zouden richten ipv tegen elkaar. In de perfecte wereld.
Is niet relevant verder, en daarvoor kom ik ook niet in dit topic. En met mij velen anderenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja precies...
Maar ga je ons nog vertellen welke users het terrorisme van Hamas weigeren te veroordelen?
De relevantie zit hem in het gegeven dat hij die users niet kan aanwijzen omdat ze er simpelweg niet zijn, en daarmee laat zien hoe hij in deze kwestie staat. Nogal hypocriet om dan anderen te verwijten hem aan te vallen...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is niet relevant verder, en daarvoor kom ik ook niet in dit topic. En met mij velen anderen
Nee het ziekenhuis staat er nog. Wel een soort-van-boem op de parkeerplaats lijkt het.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef superniger het volgende:
Ben net wakker. Is het al officieel duidelijk dat Hamas hun eigen ziekenhuis hep opgeblazen?
Alles wijst erop, maar wat maakt dat uit. Er zijn ook nog steeds mensen die de Holocaust ontkennen. Uiteindelijk doen de feiten er niet toequote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef superniger het volgende:
Ben net wakker. Is het al officieel duidelijk dat Hamas hun eigen ziekenhuis hep opgeblazen?
Wmb zo goed als.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef superniger het volgende:
En weken of maanden later komt de waarheid wel naar boven hoor....altijd zo geweest. Ook met dat sarin-gas verhaal in Syrie waarbij wij inmiddels wel weten dat het regime erachter zat maar daar eerst wel grondig en langdurend onderzoek voor nodig was om dat echt feitelijk vast te stellen. En in die periode beide kampen alles en iedereen beschuldigde ervan en voor in de schoot van de tegenstander worpen; "nee rebellen deden het", "nee het regime".quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat dit een verhaal wordt waar de ene helft geloofd dat het Israël was en de andere helft geloofd dat het de andere partij was.
Maakt niet uit wat de ware toedracht is beide partijen gebruiken het voor propaganda.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
Ben bang dat dit een verhaal wordt waar de ene helft geloofd dat het Israël was en de andere helft geloofd dat het de andere partij was.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 06:35 schreef Kijkertje het volgende:
Wow!
[ twitter ]
De Jon Stewart van Egypte.
quote:“If you only want to hear your opinion, I can just condemn Hamas and go home.”
We schatten het IDF veel te hoog in. Alsof zij alles tot de millimeter nauwkeurig kunnen uitvoeren en precies weten waar de Hamas leden wonen, verstoppen en wapen opslagplaatsen hebbenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:03 schreef Snikkelbeer het volgende:
Nog iets om over na te denken: als Israël het ziekenhuis getarget zou hebben, zouden ze dan niet daadwerkelijk het ziekenhuis hebben geraakt in plaats van de parkeerplaats ernaast (waar het nu wel op lijkt)?
Eens. En de kans dat het met de geknutselde raketten van Hamas misgaat is nog oneindig veel groterquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
IDF gebruikt domme Amerikaanse bommen die met vleugels en gps navigatie aangepast zijn. Die dingen gebruikten wij (westen) ook, bij aanvallen in Afghanistan, Irak en Syrië. Daar zijn meerdere gevallen bekend dat doelen gemist zijn met catastrofale gevolgen. Het gaat wel eens mis en het kan niet anders dat het bij het IDF ook wel eens mis gaat.
De eerste explosie lijkt veel te klein, de teeede veel te groot. Dus tja, zeg het maarquote:
Maar dat gaat dit gehele conflict omarmen, het gaat niet meer om de waarheid of om dode burgerslachtoffers, het gaat erom veelal om of ze een reden hebben om Israël af te vallen. Denk je dat die mensen hysterisch de straat op gaan of zich uitspreken als opeens toch Hamas de verantwoordelijke zou zijn voor die doden bij dat ziekenhuis? Natuurlijk niet, dus gaat het dan om de waarheid, om de slachtoffers of het conflict, naar mijn mening gaat het daar totaal niet meer over, het is een stok blijven zoeken om mee te slaan, getuige de duizenden leugenachtige berichten en filmpjes uit Hamas hoek wat hier in Europa gewoon voor waarheid wordt aangenomen door mensen die nu al overlopen in zware emotie. Daarom hamer ik ook zo op die propaganda uit Hamas hoek, dat beiden kampen propaganda sturen is een feit, daar bestaat geen discussie over, maar het is maar één propaganda kant wat zoveel haat, zoveel woede en zoveel geweld losmaakt, ik vind dat wel gevaarlijk. Als Hamas dat ziekenhuis gebombardeerd heeft gebeurd er niks, als Israël het gedaan heeft breken er wereldwijd conflicten/rellen uit. Wordt tijd dat daar een beetje onderscheid in gemaakt wordt, waar ik wil benadrukken dat het maar mijn mening is en geen feit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
Users die per definitie, a priori en steevast anti-Israel zijn, zijn er genoeg te vinden in dit topic. Als je bedoelt dat Tek hier nogal eenzijdig in staat, dan heb je inderdaad een en ander gemist aangaande 'de andere kant'.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De relevantie zit hem in het gegeven dat hij die users niet kan aanwijzen omdat ze er simpelweg niet zijn, en daarmee laat zien hoe hij in deze kwestie staat. Nogal hypocriet om dan anderen te verwijten hem aan te vallen...
Heel raar idd dat ik een Israëlische propagandist niet op zijn woord geloofquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Blijkbaar iemand die zijn opinie/beeld wel kan aanpassen. Jij hebt de keuze zo te zien al gemaakt dat het wel door Israël gedaan moet zijn.
Ik denk dat dit incident een game changer kan zijn. IDF pauzeert het beschieten en ook de op handen zijnde inval. Van uitstel komt misschien afstel? Er komt een nieuwe strategie?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
Kortom IDF propaganda molen draait op volle toeren. Hamas propaganda draait op volle toeren.
Niemand weet wat er echt is gebeurd en de kans is groot dat dit incident alsnog naar de achtergrond zal verdwijnen.
Behalve de gevolgen daarvan dan.
Nee hoor, dat heb ik niet gemist.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Users die per definitie, a priori en steevast anti-Israel zijn, zijn er genoeg te vinden in dit topic. Als je bedoelt dat Tek hier nogal eenzijdig in staat, dan heb je inderdaad een en ander gemist aangaande 'de andere kant'.
En dat zijn inderdaad even goed enorm storende aanwezigheden
die hele vergelijking gaat mank. Op deze beelden een inslag nadat alle brandstof op is. Naast het ziekenhuis een inslag van een raket die nog vol brandstof zit, een hoop voertuigen raakt. Vandaar ook de grote brandquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De eerste explosie lijkt veel te klein, de teeede veel te groot. Dus tja, zeg het maar
Ja maar die 500 lijken dan?!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wmb zo goed als.
Gebouw niet geraakt, zogenaamd 500 doden op een parkeer plaats waar je nog geen 100 mensen op kwijt kan.
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De relevantie zit hem in het gegeven dat hij die users niet kan aanwijzen omdat ze er simpelweg niet zijn, en daarmee laat zien hoe hij in deze kwestie staat. Nogal hypocriet om dan anderen te verwijten hem aan te vallen...
Of hij wil dat ik express missen, dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Users die per definitie, a priori en steevast anti-Israel zijn, zijn er genoeg te vinden in dit topic. Als je bedoelt dat Tek hier nogal eenzijdig in staat, dan heb je inderdaad een en ander gemist aangaande 'de andere kant'.
En dat zijn inderdaad even goed enorm storende aanwezigheden
Hou toch gewoon op met deze pose.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:24 schreef Slayage het volgende:
"the other side"
Check de "othering" taalgebruik van Biden. Maw dus expliciet groen licht van Biden om vooral zo door te gaan.
[ twitter ]
Als je het er niet over wil hebben, dan moet je er niet over beginnen. Verder kunnen we nu concluderen dat Hitchens's razor van toepassing is op jouw stelling.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, klaar. Genoeg mensen die dit gezien en vermeld hebben, en gisteren nog een mod die een lijstje opsomde van users die zich daaraan schuldig hebben gemaakt gevolgd door een klacht van iemand uit jouw kringen die het dan weer kan ontkennen omdat er geen namen worden genoemd.
Het is klaar Isdatzo, dit gaat over in persoonlijke aanvallen en daar staat zover ik weet een ban voor, dus kappen nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |