Correct. En zoals het er nu naar uitziet zijn het aantal slachtoffers dat genoemd wordt aan de hoge kant. Gisteren repte men over 800, nu over 300-500.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Miljoenen mensen zitten als ratten in de val, kan me voorstellen dat je dan bij een ziekenhuis gaat schuilen (want hogere kans op overleven).
Ja?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:47 schreef Rupibma het volgende:
Dat geluidsbestand in een wereld waarin je met AI zo een gesprek fabriceert bewijst ook niet veel meer nowadays.
Het kan ook een ander type bom van Israel geweest zijn die midair ontplofte, of een raket die het gebouw raakte en niet de grond? Volgens mij nog geen beelden van de andere kant?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:12 schreef Mylene het volgende:
Nu zal er vast een VN resolutie worden ingediend door de Arabische landen waarin alleen het geweld door Israël wordt veroordeeld met als gevolg dat deze door de VS wordt geblokkeerd wat ook niet opschiet. Zoals altijd.
Het heeft enkel zin als ook het bloedbad van Hamas wordt veroordeeld.
De VN resoluties hebben ook niet veel zin als Israël zich daar niet aan houdt, maar ook Hamas niet.
En toch kan een raket gemaakt van waterleidingen door Hamas toch niet zoveel schade aanrichten met zoveel slachtoffers? Het kan natuurlijk een raket van Israël geweest zijn die het doel gemist heeft.
Wat heeft dit met het conflict in Israel te maken? Of zegt IS dat ze de lijn van Hamas volgen ofzo?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:06 schreef Jazeg het volgende:
Was dit al gemeld? IS eist aanslag Brussel op:
https://www.bruzz.be/veil(...)eggeweest-2023-10-18
Nee, het gebeurde op de binnenplaats/parkeerplaats. GeenStijl heeft een redelijk compleet stuk erover inclusief beelden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:14 schreef Rabieluh het volgende:
Dus het ziekenhuis is helemaal niet ontploft?
Schijnbaar staat het nog. De parkeerplaats moet opnieuw en een paar ramen...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:14 schreef Rabieluh het volgende:
Dus het ziekenhuis is helemaal niet ontploft?
IS zijn een vijand van Hamas dus dat lijkt me nietquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat heeft dit met het conflict in Israel te maken? Of zegt IS dat ze de lijn van Hamas volgen ofzo?
Die raket schijnt vanaf de naast het ziekenhuis gelegen begraafplaats afgeschoten te zijn, die zat nog vol met brandstof om naar Israel te kunnen vliegen.quote:
Ik ben geen expert, maar dat lijkt een kleine inslag voor zo’n JBAM raket van wat ik gelezen heb. Dit komt wel meer overeen met de raketten die Hamas af schiet qua impact.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van wat lijkt op een 'inslag' (NOS liveblog)
Soms geldt het credo 'the enemy of my enemy is my friend'. Maar ja, dat is dan maximaal van tijdelijke aard.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
IS zijn een vijand van Hamas dus dat lijkt me niet
Thx! Die ga ik even doornemen zo.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, het gebeurde op de binnenplaats/parkeerplaats. GeenStijl heeft een redelijk compleet stuk erover inclusief beelden.
Valt wel mee dusquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van wat lijkt op een 'krater' (NOS liveblog)
Jdam zou zich schamen voor zo'n kratertje. 5 straatstenen stuk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van wat lijkt op een 'inslag' (NOS liveblog)
Ze waren in slaap gedommeld. In deze oorlog leek Hamas het aantal slachtoffers bij de duizenden aanvallen eens een keer niet te overdrijven. Nu werd het bericht over 500 doden direct overgenomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een complete schande. En dat met een bevriend land die net een terroristische aanval heeft moeten ondergaan die honderden onschuldigen het leven heeft gekost.
En dit heeft honderden doden veroorzaakt?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Het is logischerwijs in het belang van beide partijen dat men zich onvoorwaardelijk achter hen schaart en alleen de tegenpartij ziet als een stel schurken. Verder laten mensen zich graag pushen om een kant te kiezen, want dat is gewoon het makkelijkst. Dat houdt de wereld lekker overzichtelijkquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom worden we allemaal zo gepushed om een kant te kiezen?
Als je de foto’s bekijkt dan lijken dat geen hele waarschijnlijke scenario’s. Zeker niet met die foto van de raketinslag hierboven. Mijn vermoeden is dat het aantal slachtoffers dat genoemd is ook veel te hoog is (waarschijnlijk door ooggetuigen genoemd).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het kan ook een ander type bom van Israel geweest zijn die midair ontplofte, of een raket die het gebouw raakte en niet de grond? Volgens mij nog geen beelden van de andere kant?
Maar het kan ook zijn dat er zaken van Hamas lagen opgeslagen die nu de lucht in gingen... geen idee.
In het verleden bleek vaker dat Hamas zich juist daar verschanst en dat het ellende oplevert.
Al die bomexperts van gisteren hoor je nu niet meer. Looking at you @Lvix of wat je nickname ook is.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:17 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Thx! Die ga ik even doornemen zo.
Gisteren was er hier nog een user die precies het type bom wist wat het hele ziekenhuis had laten ontploffen, opmerkelijke wending weer.
In België zitten er grotere gaten in het wegdek.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
2 carrier strike groups voor de kust, ja, dat is een goed gevoel.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
demente biden is er, nu voelen ze zich in Israel stukken veiliger
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:21 schreef TheVoice4ever het volgende:
demente biden is er, nu voelen ze zich in Israel stukken veiliger
Nou ja, dat er honderden doden vallen klopt wel, dat ze misschien ook al in het hospitaal lagen kan ook kloppen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:19 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
En dit heeft honderden doden veroorzaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |