Ja die hebben zelf al genoeg problemen in dat woestijntje.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:41 schreef Werkperd het volgende:
Sisi spreekt wel duidelijke taal:
Egyptische president Abdel Fattah El Sisi:
▪️ Het idee om Palestijnen naar de Sinaï te sturen betekent dat Egypte in een oorlog tegen Israël wordt betrokken.
▪️ Wij accepteren niet dat Egypte de gevolgen draagt van de spanning en verstoring van de vrede in Gaza.
▪️ Als het doel is om Palestijnen elders te hervestigen totdat de militanten kunnen worden aangepakt, dan zijn er woestijnen in Israël waar dit kan gebeuren.
[ twitter ]
Nee, ben erg coulant. Paar mensen met brand- en schaafwonden die aankwamen in het andere ziekenhuis gezien. Verder niets.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Al 1 lijk gezien op de socials?
Dat zijn er wel een aantal ja. Toch blijf ik van mening dat het geen 500 zijn. Maar goed misschien buiten beeld. Ze zijn er in elk geval wel neergelegd voor de persconferentie.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:41 schreef NoXia het volgende:
[..]
https://twitter.com/AlanRMacLeod/status/1714387558795260263 (NSFW)
Ja, dat is het hele eieren eten inderdaad. Je bent als mens ook geprogrammeerd om bijvoorbeeld compassie te voelen dus het is in eerste instantie niet raar om emotioneel te reageren over een bericht.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja zeker en dat gaat nooit meer anders worden. Zeker met de snelheid waarmee nieuws nu naar binnen komt of wordt gepusht en alle media in een concurrentiestrijd bezig zijn om als eerste de breaking headlines naar buiten te brengen, liefst met een goede clickbait titel/kop. Rectificeren? Zien we later wel. Je kan niet wachten want zes uur verder zijn er 50 andere nieuwskanalen je voor geweest dus ja......je bent al niet meer relevant dan.
Maar als nieuwsontvanger kan je wel natuurlijk even kat uit de boom kijken, ookal heb je een voorkeur voor een partij. De waarheid komt vrijwel altijd wel naar boven, en anders in ieder geval een plausibiliteit die zegt dat het meest aannemelijke is dat X heeft plaatsgevonden.
Eens!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarvan er mogelijk al 40 lagen of zijn neergelegd. Zo blijven we bezig.![]()
In dit soort shitstormen is het onmogelijk om gelijk iets te weten of voor waar aan te nemen helaas.
Een beetje eens, het verhaal dat maar één persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show, neutrale oorlogsjournalisten zijn blijkbaar minder geloofwaardig dan één of andere Mohammed op Twitter en een feed vol antisemitisme.quote:Dat zag je met die 40 dode (onthoofde) baby's ook. 1 persoon riep iets wat 1 journalist zou hebben gehoord en je leest het in 30 kranten.
Het aantal slachtoffers geloven wat Hamas claimt is dan ook al fout nummer 1.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:31 schreef KoningWouter het volgende:
Als dit werkelijk een raket van Islamic Jihad of Hamas zou zijn dan zouden ze daar met 1 raket meer doden hebben veroorzaakt dan alle raketten die ze gelanceerd hebben op Israël
Die zaten daar allemaal net en niet door de ellende van afgelopen 11 dagen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gisteren heb ik een video geplaatst van een ziekenhuis net na de aanslag. Daar zaten minstens 150 tot 200 mensen in die zaal
Dat verhaal is, helaas, bevestigd. Het is echt gebeurd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarvan er mogelijk al 40 lagen of zijn neergelegd. Zo blijven we bezig.![]()
In dit soort shitstormen is het onmogelijk om gelijk iets te weten of voor waar aan te nemen helaas.
Dat zag je met die 40 dode (onthoofde) baby's ook. 1 persoon riep iets wat 1 journalist zou hebben gehoord en je leest het in 30 kranten.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je doelt nu ook op Red Hot Chili Peppers toch?
Ik heb niet iedere patiënt gezien he, zou best kunnenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Die zaten daar allemaal net en niet door de ellende van afgelopen 11 dagen?
Juist niet, er was wel een aardig onderzoek te lezen waarbij dat onthoofdingsverhaal eigenlijk de woorden waren van één persoon die iedereen lukraak had overgenomen. Aanwezige journalisten of soldaten ter plekke hadden het niet gezien of spraken er niet over.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:
Een beetje eens, het verhaal dat maar één persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show.
Dit geeft een beter beeld. Dit zal vast en zeker de plek zijn met de meeste slachtoffers dus als het uiteindelijk 'maar' 50 blijkt te zijn dan geloof ik dat meteenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat zijn er wel een aantal ja. Toch blijf ik van mening dat het geen 500 zijn. Maar goed misschien buiten beeld. Ze zijn er in elk geval wel neergelegd voor de persconferentie.
Zo ken ik er wel meer in dit topic. Aan beide kanten van het spectrum, overigens. Zowel aan "Palestijnse" (lees: niet per sé Hamas!) kant als aan "Israëlische" kant. Blijkbaar is dit topic voor sommige extreme users verworden tot een plek waar je naar hartelust en ongebreideld je haat - al dan niet vooringenomen - mening jegens enerzijds moslims, anderzijds Joden kwijt kan. Dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je brengt echt een heel negatieve vibratie in dit topic.
Klopt, en er wordt weer gevallen over 1 tweet en de rapportages van journalisten totaal genegeerd. Heb die van de BBC toch echt aangeslagen op de grond zien zitten waar ze hun verhaal deden over de gruwelheden die ze zagen waaronder ook vastgebonden kinderen die gewoon geëxecuteerd waren. Als je blijft geloven dat het hele verhaal alleen gebaseerd is op die tweet en de verhalen van andere journalisten negeert dan begrijp ik dat je van mening bent dat het niet klopt. Maar ten tijde van die discussie zijn al tientallen filmpjes van interviews van journalisten hier geplaatst die keer op keer hetzelfde aangaven, niet op basis van verhalen op basis van wat ze zelf gezien hadden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist niet, er was wel een aardig onderzoek te lezen waarbij dat onthoofdingsverhaal eigenlijk de woorden waren van één persoon die iedereen lukraak had overgenomen. Aanwezige journalisten of soldaten ter plekke hadden het niet gezien of spraken er niet over.
Gevonden
https://www.volkskrant.nl(...)al-vandaan~b678ae9b/
[ twitter ]
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit geeft een beter beeld. Dit zal vast en zeker de plek zijn met de meeste slachtoffers dus als het uiteindelijk 'maar' 50 blijkt te zijn dan geloof ik dat meteen
nsfw
https://www.reddit.com/r/israelexposed/s/36BASdcu3C
quote:r/israelexposed
A *multiracial* and *multicultural* coalition of anti-war, anti-hate and anti-Zionism dissidents, determinately compromise with defending the fundamental civil and human rights of Palestinians. Therefore we decisively and tenaciously stand for peace, justice, freedom, equality and dignity for all, regardless of gender, religion, ethnicity or sexual orientation. As human beings we recognize and cherish our common humanity.
Niet alleen die tweet hoor, lees het stuk eens zou ik zeggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, en er wordt weer gevallen over 1 tweet en de rapportages van journalisten totaal genegeerd. Heb die van de BBC toch echt aangeslagen op de grond zien zitten waar ze hun verhaal deden over de gruwelheden die ze zagen waaronder ook vastgebonden kinderen die gewoon geëxecuteerd waren. Als je blijft geloven dat het hele verhaal alleen gebaseerd is op die tweet en de verhalen van andere journalisten negeert dan begrijp ik dat je van mening bent dat het niet klopt. Maar ten tijde van die discussie zijn al tientallen filmpjes van interviews van journalisten hier geplaatst die keer op keer hetzelfde aangaven, niet op basis van verhalen op basis van wat ze zelf gezien hadden.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens!
[..]
Een beetje eens, het verhaal dat maar één persoon iets riep en 1 journalist wat zou hebben gehoord is juist het fake nieuws om dit te ontkrachten, genoeg onafhankelijke journalisten die daar op locatie waren, mee liepen met IDF die het verhaal en de gruwelheden allemaal in koor het bevestigden, Franse, Amerikaanse en Engelse journalisten. Dat is een beetje het grote verschil met die propaganda show, neutrale oorlogsjournalisten zijn blijkbaar minder geloofwaardig dan één of andere Mohammed op Twitter en een feed vol antisemitisme.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Aloulu het volgende:
Het verhaal van de "onthoofde baby's":
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
=====================
Het lijkt mij verstandig beide partijen te wantrouwen wanneer zij eenzijdig allerlei zaken claimen/beweren in het heetst van de strijd nu en als er geen onafhankelijkere partijen zijn die enigszins beweringen kunnen bevestigen. Wel kan je aangeven dat het "aannemelijker lijkt dat", maar absolute claims is het echt te vroeg voor. Meestal duurt het even voordat derde partijen na grondiger research zaken vrijwel kunnen uitsluiten of helemaal.
Zowel Hamas als de Israelische regering hebben er alle baat bij zaken op te blazen, te verdoezelen etc. En beiden hebben ook een actief track record daarin. Zoals in elk conflict en zeker eentje dat al zo lang teruggaat en waar de haat en het wantrouwen zo enorm diep zit.
Betwijfel? Ik weet wel zeker dat we daar geen objectieve berichtgeving gaat vindenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]_!
Een hele opmerkelijke subreddit, ik betwijfel of je hier de meest objectieve berichtgeving en narratieven zult vinden.
Staat er nou echt 'Anti-hate' in de beschrijving van die subreddit?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]_!
Een hele opmerkelijke subreddit, ik betwijfel of je hier de meest objectieve berichtgeving en narratieven zult vinden.
Geexcuteerd hoe gruwelijk dat ook is) is niet hetzelfde als onthoofd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, en er wordt weer gevallen over 1 tweet en de rapportages van journalisten totaal genegeerd. Heb die van de BBC toch echt aangeslagen op de grond zien zitten waar ze hun verhaal deden over de gruwelheden die ze zagen waaronder ook vastgebonden kinderen die gewoon geëxecuteerd waren. Als je blijft geloven dat het hele verhaal alleen gebaseerd is op die tweet en de verhalen van andere journalisten negeert dan begrijp ik dat je van mening bent dat het niet klopt. Maar ten tijde van die discussie zijn al tientallen filmpjes van interviews van journalisten hier geplaatst die keer op keer hetzelfde aangaven, niet op basis van verhalen op basis van wat ze zelf gezien hadden.
Je ziet nu toch exact dezelfde discussie ontstaan over die aanslag op het ziekenhuis, heel twitter blijft losgaan over een verwijderde tweet van Israël, waar de vraag natuurlijk is of het waar is. Maar stel dat het waar is dan heeft Israël een tweet verwijderd waar niet de juiste beelden bij zaten en meteen een nieuwe tweet geplaatst met juiste beelden, maar voor een gedeelte is dat gewoon het overtuigende bewijs dat Israël liegt. Elke punt elke komma wat verkeerd staat, alles wordt aangegrepen om bepaalde zaken te ontkrachten.
Of ze nu verkracht zijn, verbrand, onthoofd of wat voor een gruwelijkheden dan ook, ze zijn afgeslacht, onschuldige kinderen afgeslacht, het hoe en wat boeit mij nog het minst, soms wil ik het nog niet eens weten, en die onmenselijke oorlogsdaad mag nooit vergeten en vergeven worden.
Weer een schoolvoorbeeld van een terminaal tegenstrijdig clubje:quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Staat er nou echt 'Anti-hate' in de beschrijving van die subreddit?
Anti hate, behalve als je het over joden hebt heb ik zo'n gevoel.
De waarheid is dat er die dag mensen op gruwelijke wijze zijn verkracht, vermoord, verminkt, verbrand en misbruikt als een oorlogstrofee, dat is de waarheid beste miss_sly, dat er nu gezeurd wordt over details en dat de discussie vooral moet gaan over waar een punt of komma dient te staan vind ik misselijkmakend over de rug van dode onschuldige slachtoffers. Het zou je moeten gaan om die onschuldige slachtoffers, dat is al erg genoeg. Alsof mensen zich nu druk maken en een discussie willen voeren omdat een groepje nazi's op 5 december 1942 echt niet een groepje Joden in elkaar heeft gemept, dat is een beetje het niveau van de discussie hier over die dode babys.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geexcuteerd hoe gruwelijk dat ook is) is niet hetzelfde als onthoofd.
De waarheid doet ertoe.
Inderdaad, dit soort teksten komen vaak van mensen met een enorme haat jegens Israël koesteren, wat een glijdende schaal is richting ongebreideld antisemitisme. Je moet je ook afvragen waarom een hele kleine Joodse staat, de enige ter wereld, als een rode lap op een stier werkt bij sommigen. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Staat er nou echt 'Anti-hate' in de beschrijving van die subreddit?
Anti hate, behalve als je her over joden hebt heb ik zo'n gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |