Dat begint al bij een sportwedstrijd. Mijn neefje van 6 vind het ook onbegrijpelijk dat het mij geen kont uitmaakt wie er wint bij een voetbalwedstrijd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom worden we allemaal zo gepushed om een kant te kiezen?
Ik vind het wel geinig, je ziet dat ook wel eens bij van die goedlopende topics over vermissingszaken dat men massaal de detective gaat uithangen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De vraag is hoe effectief dat is: veel users in dit topic zullen die waarheid nog niet eens vinden wanneer ze erover struikelen.
Ziek maar tactisch. Ik denk dat je geen morele grenzen meer hoeft te verwachten in dit conflict.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Als die geluidsopname legit is dan wel weer heel ziek dat hamas vanuit de achtertuin van een ziekenhuis rakketten afschiet.
Of op basis van een geluidsopname, dat was helemaal knap.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het wel geinig, je ziet dat ook wel eens bij van die goedlopende topics over vermissingszaken dat men massaal de detective gaat uithangen.
Nu weten we eigenlijk op basis van één foto of filmpje wat voor soort bom het is geweest, wie die heeft gegooid en in welke hoek deze de grond heeft geraakt. Men zou gewoon eens wat moeten doen met alle kennis hier.
Dat vind ik wel een stukje onschuldiger dan een oorlog.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat begint al bij een sportwedstrijd. Mijn neefje van 6 vind het ook onbegrijpelijk dat het mij geen kont uitmaakt wie er wint bij een voetbalwedstrijd.
Oja, die was ik vergeten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Of op basis van een geluidsopname, dat was helemaal knap.
Zou het je verbazen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Als die geluidsopname legit is dan wel weer heel ziek dat hamas vanuit de achtertuin van een ziekenhuis rakketten afschiet.
Heb je wel eens van de Taliban gehoord?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef TheVoice4ever het volgende:
snap niet dat Afghanistan Hamas steunt
ik had hun ietsjes hoger ingeschat of zo
Ja want dat doen ze anders nooit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben er al jaren achter dat de islamitische wereld er een compleet zieke moraal op na houdt, dat zien we dagelijks in ons land.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Mocht het inderdaad een afgeslagen raket vanuit Gaza zelf zijn, dan zal het hét moment zijn waarop de islamitische wereld zijn ware gezicht laat zien. Veroordeling en beschuldiging aan het adres van Israël, protesten bij Israëlische ambassades wereldwijd, nog voordat er enige waarheidsvinding heeft plaatsgevonden. Ik ben bang dat we dan definitief kunnen concluderen dat de islamitische wereld er helaas een andere moraal op nahoudt.
Mocht het een Israëlische raket zijn geweest, dan is dit gewoon een schending van de mensenrechten, en mag dit hard veroordeeld worden.
Ook niet zomaar gezegd dat dat klikt, die moslimgroeperingen vechten elkaar ook allemaal de tent uit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de Taliban gehoord?
Deze was ook mooi: "Er wordt nu beweert dat het om een MK-84 gaat. Dat is een nog zwaardere variant dan de MK-83. MK-84 bommen werden afgelopen dagen massaal door Amerika aan Israël geleverd."quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Oja, die was ik vergeten.
Dit is sowieso een B1-00 JDX kruisraket met een explosieve lading van 40-45 kilo en 3 liter benzine. Ik weet dit omdat ik wel eens eerder een filmpje heb gezien.
Uiteraard. Maar kijk eens wat er bij sportwedstrijden gebeurt: mensen laten zich door de meest banale gebeurtenissen volkomen meeslepen. Als ze winnen, is de vreugde enorm; als ze verliezen, dan zitten er soms volwassen mannen op de tribune te janken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een stukje onschuldiger dan een oorlog.
Dan heeft 'ie geen tijd meer om de hele dag door enorme verhalen te typen over hoe kut moslims, links en de media zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat we user Tekaschi naar het front moeten sturen voor waarheidsvinding.
Iran haat soennieten, Hamas is soennitisch maar ze ze zijn allemaal verenigd in Jodenhaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook niet zomaar gezegd dat dat klikt, die moslimgroeperingen vechten elkaar ook allemaal de tent uit.
Mooie opmerking, ik tel er meer dan 50 vanaf gisteravond van mensen die 100% overtuigd waren dat Israël het was, terwijl je tussen de regels door hun westen/Israël haat kon merken, ik zie jouw reactie op die mensen met plezier tegemoet. Er is maar één kant waardoor de propaganda ook in het westen voor een hoop ellende zorgt, klaag daar maar eens over als ze deze week weer op basis van die propaganda onschuldige Europeanen op straat afslachten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Op basis van één foto kan jij je conclusies al trekken.
Wat een god deze man
Niet echt, want Iran is gewoon weer anti-Saudi. Het is meer een machtsstrijd dan een ‘stromingen van’ strijd. Tot een bepaalde mate dan he. Eigenlijk vooral wanneer het uitkomt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iran haat soennieten, Hamas is soennitisch maar ze ze zijn allemaal verenigd in Jodenhaat.
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Israël dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:28 schreef Simmertje het volgende:
Hier hebben de (Westerse) media natuurlijk wel een belangrijke rol in gespeeld gisteravond, die zijn massaal door de mand gevallen - wat de waarheid ook is. Echt heel gevaarlijk hoe onzorgvuldig zij te werk zijn gegaan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Mocht het inderdaad een afgeslagen raket vanuit Gaza zelf zijn, dan zal het hét moment zijn waarop de islamitische wereld zijn ware gezicht laat zien. Veroordeling en beschuldiging aan het adres van Israël, protesten bij Israëlische ambassades wereldwijd, nog voordat er enige waarheidsvinding heeft plaatsgevonden. Ik ben bang dat we dan definitief kunnen concluderen dat de islamitische wereld er helaas een andere moraal op nahoudt.
Mocht het een Israëlische raket zijn geweest, dan is dit gewoon een schending van de mensenrechten, en mag dit hard veroordeeld worden.
quote:Russian diplomat condemns Gaza hospital attack as criminal act
Maria Zakharova called on the United States to provide satellite images that would help clarify the situation and identify the perpetrator of the deadly attack
"Naturally, we view such a <…> deadly attack as a crime," Zakharova told Sputnik radio.
She pushed for evidence of Israel’s non-involvement with the Gaza hospital attack. "[Israel] must not just comment in media outlets or on social media, it must produce the evidence," she added.
Zakharova also called on the United States to provide satellite images that would help clarify the situation and identify the perpetrator of the deadly attack.
Arab media reported earlier that the Israeli Air Force conducted several powerful strikes on central districts of Gaza City on Tuesday, with some rockets hitting the Al Ahli hospital there. The Palestinian group Hamas which controls the Gaza Strip said more than 500 people were killed in the attack, with hundreds of others being injured. According to Arab TV channels, there have been at least 800 casualties. The Israel Defense Forces (IDF) pinned the blame on Islamic Jihad which, in turn, dismissed the claims.
Tensions in the Middle East flared up again after Hamas militants infiltrated Israel from the Gaza Strip on October 7. The Palestinian movement described its attack as a response to the aggressive actions of Israeli authorities against the Al-Aqsa Mosque on the Temple Mount in Jerusalem’s Old City. Israel announced a total blockade of Gaza and started carrying out strikes on the Palestinian enclave, as well as on certain areas in Lebanon and Syria. Clashes are also taking place on the West Bank.
En anderzijds is dat, in de context van dit conflict, niet zo in het geval van Israël?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik ben er al jaren achter dat de islamitische wereld er een compleet zieke moraal op na houdt, dat zien we dagelijks in ons land.
Als SA voorstelt om samen op trekken staat Iran zo naast ze hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet echt, want Iran is gewoon weer anti-Saudi. Het is meer een machtsstrijd dan een ‘stromingen van’ strijd. Tot een bepaalde mate dan he. Eigenlijk vooral wanneer het uitkomt.
Het is pas schending als het een bewussie was. Was het een Israëlische raket die zijn doel miste dan was het een tragisch ‘ongeluk’quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Mensen die hun huis zijn ontvlucht en bivakkeren op de parkeerplaats? Wild gokje hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Net weer bijgelezen. Vaag allemaal.
Hoe kunnen er nou 300 doden zijn als alleen de parkeerplaats (met auto's) geraakt is met weinig schade aan het ziekenhuis...
20-50 doden zou ik dan begrijpen. Maar 300 op dat binnenpleintje?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen die hun huis zijn ontvlucht en bivakkeren op de parkeerplaats? Wild gokje hoor.
Dus als het vanuit Gaza zelf is is de complete Islamitische wereld verrot en als het vanuit Israël is dan is niet de complete Joodse wereld verrot?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Dat zou ik heel goed begrijpen als de parkeerplaats niet vol stond met auto's. Dat is een beetje mijn punt. Dat er mensen buiten slapen begrijp ik. Je ziet ook niks van kleedjes of bedden. Mensen liggen gewoon op het asfalt?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen die hun huis zijn ontvlucht en bivakkeren op de parkeerplaats? Wild gokje hoor.
Eens, laten we eerst maar eens wachten tot er meer bekend isquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Hier hebben de (Westerse) media natuurlijk wel een belangrijke rol in gespeeld gisteravond, die zijn massaal door de mand gevallen - wat de waarheid ook is. Echt heel gevaarlijk hoe onzorgvuldig zij te werk zijn gegaan.
Ik hoorde eerder deze week iemand vertellen dat veel mensen in de dichte nabijheid van het ziekenhuis verblijven vanwege inderdaad dat gevoel dat ze daar wat veiliger zouden kunnen zijn, maar óók omdat er een familielid in het ziekenhuis ligt en ze daar dichter bij willen zijn. En toch veilige woonplek hebben elders in Gaza stad. Dus daar in en om het ziekenhuis wordt dan beschouwd als een goede plek.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:43 schreef Salina het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ook wel weer even gek dat Israël dan blijkbaar niet in staat was om te achterhalen dat Hamas al twee jaar bezig was met de voorbereidingen van deze aanval.
Maar goed.
Even snel (getypt) mijn - hopelijk enigszins rationele en genuanceerde, neutrale - kijk op de vreselijke gebeurtenissen van gisteravond.
Er is "iets" vreselijks voorgevallen waardoor er schijnbaar honderden doden zijn gevallen.
Dat "iets" moet nog nader gespecificeerd gaan worden (evenals het aantal slachtoffers trouwens). Is er een grote bom gevallen of een kleine bom, die bijvoorbeeld een kettingreactie veroorzaakte?
Is er sprake geweest van opslag van militaire goederen onder of naast het ziekenhuis of de parkeerplaats daarvan, zoals volgens The Washington Post (zie gisteravond gepost artikel) regelmatig voorkomt?
Zo ja, kan die opslag van bijvoorbeeld munitie hebben gezorgd voor de enorme (ketting)reactie op een an sichself niet al te grote bom van welke partij dan ook?
Of is er inderdaad een grotere bom vanuit Israël terechtgekomen?
Dan de plek: blijkbaar de parkeerplaats en niet het ziekenhuis zelf. Waarom zoveel overledenen dan, lees ik?
Is die parkeerplaats een plek die door veel Palestijnen als redelijk "safe" (want direct naast het ziekenhuis, dat als bijna untouchable kan worden gezien) wordt gezien zodat men zich massaal daar ophoudt in de hoop niet geraakt te worden? Geen idee.
Kan me voorstellen dat mensen liever ergens verblijven daar waar ze denken safe te zijn, dan in pakweg elk willekeurige flat, zoals die er met vele tientallen zijn gebombardeerd door Israël.
De aanval zelf, als laatste. Was het Israél, was het de Islamitische Jihad. Of was het afweergeschut van Israël dat een vanuit Gaza afgeschoten bom onschadelijk maakte, uit de lucht werd geschoten en echt per ongeluk terecht kwam op die plek waar dan ook nog eens toevallig allerlei soorten munitie lagen opgeslagen door Hamas? Ik ben geen militair expert of strateeg, gelukkig. Kan dit überhaupt gebeuren?
Dat laatste zou wel zeer driedubbel toeval zijn, maar goed, er zijn gekkere dingen gebeurd in de wereld, dus alle opties open houden dan maar?
Dus, ja, zeg het maar.
Ik wacht nog even met beschuldigen, vingerwijzen en kwaad worden.
Toen het nog een raket van Israël was, werden er 500 of 800 doden genoemd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
20-50 doden zou ik dan begrijpen. Maar 300 op dat binnenpleintje?
Deze logica gaat mij boven de pet. Je zou toch denken dat de uitkomst niet heel erg van belang is bij het vaststellen of een conclusie voor het kennen van de feiten getrokken is lijkt me.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef 007700 het volgende:
Vind je het zelf niet vermoeiend om er de hele dag een wij-zij verhaal van te maken?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet meer nodig om daar nog ooit iets over te typen, het is nu mooi zichtbaar voor iedereen.
Valt mij trouwens op dat users die kritisch zijn op Hamas hier op heel wat meer haat en commentaar kunnen rekenen van users die de terroristische daden van Hamas maar weigeren te veroordelen, aparte constatering, maar niet verrast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |