SPOILER: Tweets update 17 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html
Live stream Gazastrook:
Andere livestream Israel:SPOILER: Diverse tweetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-10-2023 21:41:52 ]![]()
tmykquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat ze een afgesneden piemeltje hebben.
In de VS is 80% van de mannen besneden
![]()
![]()
Is vrij normaal daar idd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
tmyk
In de VS is 80% van de mannen besneden
![]()
Hamas-woordvoerder leek te hinten naar een gevangenenruil.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:34 schreef Zoon_John het volgende:
Wat willen ze eigenlijk bereiken met het gijzelen van mensen.![]()
Lijkt prima doordacht te zijn. Eerst een waarschuwingstikje op het dak om te ontruimen en daarna de bom erop. En toen het gebouw omlaag kwam nog een mooie vuurbal van alle terroristische teringzooi die in dat gebouw was opgeslagen die de lucht in ging.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gewoon ook meteen actie ondernemen. Ik snap niet dat ze eerst niet eens rustig gaan nadenken over hoe ze het gaan aanpakken.
Heethoofden van beide kanten.Omdat het eromheen volzit met burgers. Dan staan daar weer mensen over te janken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:32 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat ik nooit begrepen heb he, als ze weten dat dit gebouwen zijn waar Hamas terroristische shit bekokstooft, waarom stond het er dan uberhaupt nog?![]()
Komen ze daar nu pas achter? Bewaren ze het voor dit soort momenten?You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Als het (weinige) Nederlandse verzet in WW2 had gedraaid om het ontvoeren van Duitse vrouwen en het paraderen van lijken op straat, dan hadden we waarschijnlijk wat minder films erover gehad. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit barbaarse gedrag "verzet" durven noemen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:22 schreef Cheeseburgert het volgende: [..] Ik zal volgende week mijn kofferbak maar volgooien met spaanse meisjes dan. Om wat die eikels hier gedaan hebben in 1648.
![]()
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:32 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat ik nooit begrepen heb he, als ze weten dat dit gebouwen zijn waar Hamas terroristische shit bekokstooft, waarom stond het er dan uberhaupt nog?![]()
Komen ze daar nu pas achter? Bewaren ze het voor dit soort momenten?![]()
Waarschijnlijk gevangenruil.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:34 schreef Zoon_John het volgende:
Wat willen ze eigenlijk bereiken met het gijzelen van mensen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik vind het ook gek, OBL deed het gewoon in een grot zonder WiFi. Maar wie weet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?![]()
Zou kunnen ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gevangenruil.![]()
Dat niet alleen, waar zijn de bewijzen van deze claims? Die ontbreken namelijk. Maar ja, het is natuurlijk koren op de molen van de mensen die anti-Isral en antizionisme zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van iets recenter dan 80 jaar geleden?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als je een tegenstander hebt die moeite heeft met het veroorzaken van burgerdoden is het grootste gebouw juist de beste plek.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?![]()
Je zag de ontploffing toch? Dat is geen normaal gebouw wat de lucht in ging. Daar heeft iets opgeslagen gelegen wat zeer explosief en zeer brandbaar was.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is key om het gedrag van sommige users hier ook te verklaren. Hun milieu vindt dit kennelijk een legitieme vorm van verzet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als het (weinige) Nederlandse verzet in WW2 had gedraaid om het ontvoeren van Duitse vrouwen en het paraderen van lijken op straat, dan hadden we waarschijnlijk wat minder films erover gehad. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit barbaarse gedrag "verzet" durven noemen.![]()
De Gaza strook is zo dichtbevolkt, lijkt me ook onmogelijk geen onschuldige burgerdoden te maken met bombarderen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?
En daarom vind ik elke keer dit soort reacties van Isral niet slim en meer voor de korte termijn.
Er komen zoveel onschuldige mensen om het leven dat er alleen maar meer vijandigheid ontstaat.
Toen in 2004 Madrid werd opgeschrokken door aanslagen door een paar Marokkanen gingen de Spanjaarden toch ook niet Marokko bombarderen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Die gaan rechtstreeks de aivd database in.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oppakken en deporteren naar Gaza![]()
Kan zijn omdat men dan gebruik maakt van een menselijk schild: wanneer het in gebouwen middenin een woonwijk is, wordt er wellicht minder snel tot een zware vergeldingsaanval met raketten overgegaan, i.v.m. de hoge kans op burgerslachtoffers. Alleen bij acties zoals vandaag zal die terughoudendheid niet groot meer zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Niks doen is geen optie.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Gaza strook is zo dichtbevolkt, lijkt me ook onmogelijk geen onschuldige burgerdoden te maken met bombarderen.
En daarom vind ik elke keer dit soort reacties van Isral niet slim en meer voor de korte termijn.
Er komen zoveel onschuldige mensen om het leven dat er alleen maar meer vijandigheid ontstaat.
Toen in 2004 Madrid werd opgeschrokken door aanslagen door een paar Marokkanen gingen de Spanjaarden toch ook niet Marokko bombarderen?![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat Hamas zich schuldig maakt aan misdaden tegen de mensheid betekend niet dat wij dat ook moeten doenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef superniger het volgende:
[..]
Verjaag ze met muziek van Andr Rieu.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef superniger het volgende:
[..]
Verjaag ze met muziek van Andr Rieu.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Dat is wel verontrustend idd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is key om het gedrag van sommige users hier ook te verklaren. Hun milieu vindt dit kennelijk een legitieme vorm van verzet.
Dit goedkeuren is echt te ziek voor woorden.
Met als enige reactie....kijk wat Isral voor erge dingen gedaan heeft in het verleden.![]()
Jep. Net doen alsof ipv gewapende terroristen die iedereen die ze tegenkomen vermoorden uit pure haat, gewoon een groepje onschuldige burgers in opstand komt tegen onderdrukking.....quote:
Die onschuldige onderdrukte Palestijnen zitten nu net als de Israli's thuis in een kelder doodsangsten uit te slaan. Niet op een brommer om met een AK uit pure haat willekeurig iedereen die ze zien neer te maaien om vervolgens met lijken door een stad te paraderen. Bah bah![]()
Sowieso opnemen voor verkrachtingen, veel dieper kun je volgens mij niet gaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Als je zo begaan bent met Hamas, pak dan lekker je spullen en tyf op naar de Gazastrook.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
No one saw it coming...Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoever is toch niet te filmen dit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er waren mensen die claimden dat niemand juichte voor deze aanval. Guess again.![]()
![]()
Ik zeg niet dat ze niks moeten doen. En die aanslagplegers in Madrid zijn uiteindelijk ook gepakt.quote:
Maar het moet toch anders kunnen dan op deze manier.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nee. Dat kan niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niks moeten doen. En die aanslagplegers in Madrid zijn uiteindelijk ook gepakt.
Maar het moet toch anders kunnen dan op deze manier.![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niks moeten doen. En die aanslagplegers in Madrid zijn uiteindelijk ook gepakt.
Maar het moet toch anders kunnen dan op deze manier.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Sorry, maar wat ..................quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar het moet toch anders kunnen dan op deze manier.
Heb je enig idee tussen het verschil van beide dingen?stupidity has become as common as common sense was before![]()
Collectieve straffen is Isral goed inIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zullen ze dat even snel doen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef kurk_droog het volgende:
Zou Iran niet kans zien om nu even via de andere kant aan te vallen?![]()
Die gok gaan ze niet nemen en dat laat Amerika niet gebeuren gok ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef kurk_droog het volgende:
Zou Iran niet kans zien om nu even via de andere kant aan te vallen?
Al denk dat er wel Iraanse tandartsen, leraren en instructeurs bij de aanvallers zouden kunnen zitten![]()
Kan hooguit dat Hezbollah ook nog mee gaat doen.![]()
Misschien moeten mensen het afkeuren wat er vandaag gebeurde maar tevens een kritische blik werpen op Isral waarom het gebeurde...Isral is zelf ook niet vies van landjepik en mensen onderdrukken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is wel verontrustend idd.
Dit goedkeuren is echt te ziek voor woorden.
Met als enige reactie....kijk wat Isral voor erge dingen gedaan heeft in het verleden.![]()
Bestaat er in Gaza berhaupt een stuk grond waar geen burgers wonenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kan zijn omdat men dan gebruik maakt van een menselijk schild: wanneer het in gebouwen middenin een woonwijk is, wordt er wellicht minder snel tot een zware vergeldingsaanval met raketten overgegaan, i.v.m. de hoge kans op burgerslachtoffers. Alleen bij acties zoals vandaag zal die terughoudendheid niet groot meer zijn geweest.![]()
![]()
Waarom die reactie?quote:
Nogmaals, ik zeg niet dat ze niks moeten doen. Maar deze manier leidt weer alleen maar tot een neerwaardse spiraal met meer geweld.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
't staat Gaza vrij om hun eigen elektriciteit te maken met alle "onderdelen" die ze importeren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
Collectieve straffen is Isral goed in
[ twitter ]
Misschien meer generatoren en minder vuurpijltjes de grens over gooien.You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Heb je de afgelopen 50 jaar gemist?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom die reactie?
Nogmaals, ik zeg niet dat ze niks moeten doen. Maar deze manier leidt weer alleen maar tot een neerwaardse spiraal met meer geweld.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen het afkeuren wat er vandaag gebeurde maar tevens een kritische blik werpen op Isral waarom het gebeurde...Isral is zelf ook niet vies van landjepik en mensen onderdrukken.
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?![]()
Nee joh, die worden anders zo van de kaart geveegd door de VS.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef kurk_droog het volgende:
Zou Iran niet kans zien om nu even via de andere kant aan te vallen?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ze kunnen ook hun eigen electriciteit maken met alle zon en wind die je daar hebt. Oh nee ze bouwen liever bommen dan een toekomst.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het staat ze ook vrij om Hamas eruit te trappen.![]()
Het is geen verleden maar het nu. Dat is het hele probleem juist. Vandaag is het Hamas, gisteren was het Isral bijv.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.
An Israeli resident says Yom Kippur failure was NOTHING compared to what happened today
"I have been a resident of the Otef for 50 years, nothing like this has ever happened. We waited for more than 6 hours while terrorists roamed the kibbutz until the first soldier arrived. The Yom Kippur failure was nothing compared to what is happening here - hell, and I am not exaggerating my words"
— Merav Cohen, a resident of Kibbutz Ein HaSholoshIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
IDF regains control of Re’im military base from Hamas terrorists in southern Israel
https://www.timesofisrael(...)-in-southern-israel/When the student is ready, the teacher will appear.
Denk dat er nog genoeg Nederlanders zijn die daarom niets met Duitsers hebben trouwensquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
Maar de joodse kolonisten en hun landjepik zijn nog niet zo lang geleden.
Feit is wel dat ik me afvraag of de doden aan Israel kolonisten zijn. Ik heb zon idee van niet.![]()
Ja, het is niks nieuws wat nu gebeurd. Actie van Palestijnen, reactie van Isral.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen 50 jaar gemist?
Het werkt niet tot vrede.
Ze zouden eens wat anders moeten proberen!Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Liggen nog wat landen tussen he. Het is niet even zomaar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef kurk_droog het volgende:
Zou Iran niet kans zien om nu even via de andere kant aan te vallen?
Plus dit is misschien juist wel niet het moment, als ze zo aan het mobiliseren zijn.
Plus dat de VS dan ook gaat meedoen.
En wie weet wat SA dan doet.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Daar heb je natuurlijk een goed puntquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je hoort dat Hamas leden systematisch van huis tot huis op jacht zijn naar burgers, dan lijkt het een goed idee om zoveel mogelijk reservisten onder die bevolking te bewapenen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Weinig denk ik. Maar er werd gezegd dat het als onzin klinkt, met de vraag waarom je je terroristische hoofdkwartier in de meest opvallende en hoge gebouwen zou hebben. Blujkbaar verwacht men supergeheime ondergrondse bunkers ofzo. De reden is juist dat er bij vergelding veel burgerslachtoffers kunnen vallen. Een menselijk schild dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bestaat er in Gaza berhaupt een stuk grond waar geen burgers wonen![]()
Ach dat wordt altijd geroepen bij elke aanval. En bij elke aanval van moslims op niet moslims zie je alleen juichfilmpjes en nooit een demonstratie van: Dit is niet mijn geloof. Je weet dus wel genoeg waar het overgrote deel voor staat als je een beetje logisch na kan denken en dat ook durft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er waren mensen die claimden dat niemand juichte voor deze aanval. Guess again.![]()
Dit is al jaren een 'Oog om oog, tand om tand' situatie.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het is geen verleden maar het nu. Dat is het hele probleem juist. Vandaag is het Hamas, gisteren was het Isral bijv.
Gaat nooit meer veranderen ook, maar deze keer is Hamas wel heel ver gegaan en dat wordt zeer waarschijnlijk keihard afgestraft.![]()
Eerder loog je nog over mij dat ik dingen zei terwijl dat niet zo is. Nu begin je weer met ''nee ik zeg dat''. Jouw geloofwaardigheid is een sterk geval van twijfel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm nee? Ik zeg dat als je de daden van Hamas als legitiem beschouwt dat je dan de daden van de PKK ook als legitiem moet beschouwen. Ik vind ze beide compleet debiel. Maar jij wil de PKK demoniseren en daden van Hamas vergoelijken. Dat het een inconsistent waardensysteem.
De situatie tussen Turkije en PKK vergelijken met de situatie tussen Isral en Palestina is al een andere debiele iets. Isral bezet Palestijnse grondgebieden en terroriseert jarenlang het Palestijnse volk. Turkije verdedigt zijn legitieme grenzen tegen terreurgroepen zoals PKK/YPG/PYD.![]()
Isral controleert wat Gaza binnenkomt. Isral bepaalt. Je kan bij de gaza niet spreken van ‘importeren’quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
't staat Gaza vrij om hun eigen elektriciteit te maken met alle "onderdelen" die ze importeren.
Misschien meer generatoren en minder vuurpijltjes de grens over gooien.![]()
Je moet je ook afvragen wat je daar van moet voorstellen. Hoe ziet zo'n HQ van Hamas eruit? Tapijtje op de grond, geen bankstel, sisha in het midden en wat theeglaasjes op de grond?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Weinig denk ik. Maar er werd gezegd dat het als onzin klinkt, met de vraag waarom je je terroristische hoofdkwartier in de meest opvallende en hoge gebouwen zou hebben. Blujkbaar verwacht men supergeheime ondergrondse bunkers ofzo. De reden is juist dat er bij vergelding veel burgerslachtoffers kunnen vallen. Een menselijk schild dus.
Het zal vast geen Pentagon / Norad achtig iets zijn![]()
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat denk ik ook. Dat eeuwige wijzen naar het verleden, tot hoe ver ga je dan terug..de Romeinen, of nog verder?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
Isral bestaat nu eenmaal, en gaat voorlopig niet weg. Met die werkelijkheid hebben de Arabieren en de Palestijnen etc gewoon te dealen. Het is toch compleet onreeel om te denken dat je Israel wel even wegvaagt, of om haar bestaansrecht in twijfel te trekken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vermoedelijk de eetkamer van een kleuterschoolquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je moet je ook afvragen wat je daar van moet voorstellen. Hoe zie zo'n HQ van Hamas eruit?![]()
Na de ene leugenaar komt de andere. Als elkaar woorden in de mond leggen voortaan het criterium hier is dan kan ik ook wel allerlei dingen over jou verzinnen hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:11 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Vervelend he. Jij noemde mij een landverrader toen ik kritiek op Erdogan had.![]()
Denk dat de Palestijnen weinig onderscheid maakten. Eerst moorden, daarna pas vragen..of helemaal niet vragen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat er nog genoeg Nederlanders zijn die daarom niets met Duitsers hebben trouwens
Maar de joodse kolonisten en hun landjepik zijn nog niet zo lang geleden.
Feit is wel dat ik me afvraag of de doden aan Israel kolonisten zijn. Ik heb zon idee van niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de handquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Dat eeuwige wijzen naar het verleden, tot hoe ver ga je dan terug..de Romeinen, of nog verder?
Isral bestaat nu eenmaal, en gaat voorlopig niet weg. Met die werkelijkheid hebben de Arabieren en de Palestijnen etc gewoon te dealen. Het is toch compleet onreeel om te denken dat je Israel wel even wegvaagt, of om haar bestaansrecht in twijfel te trekken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Genoeg invoerkanalen zonder controle. Al die vuurwerkjes komen natuurlijk uit de lucht gevallenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Isral controleert wat Gaza binnenkomt. Isral bepaalt. Je kan bij de gaza niet spreken van ‘importeren’
En onderdelen voor energiegeneratie (en brandstof ervoor) vallen buiten de blokkade sancties. 't is een kwestie van prioriteiten.You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Ik denk dat je het dan nog hoog inschatquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vermoedelijk de eetkamer van een kleuterschool
Na vandaag zou je als Israelier compleet gestoord zijn als je daar nog mee wil dealen want je weet dat dit zich om de zoveel tijd gaat herhalen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de hand![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Daar kan Isral prima mee leven, andersom is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de handVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Gaza heeft ook een grens met Egypte. Maar dat gaat ook niet helemaal lekker.. vreemd toch?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Isral controleert wat Gaza binnenkomt. Isral bepaalt. Je kan bij de gaza niet spreken van ‘importeren’"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
juist niet, ideaal menselijk schild voor je terreurpraktijken tochquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat je het dan nog hoog inschat![]()
![]()
Iran proxy's be likeIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat hadden ze dan ook jaren geleden moeten doenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Na vandaag zou je als Israelier compleet gestoord zijn als je daar nog mee wil dealen want je weet dat dit zich om de zoveel tijd gaat herhalen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Waar zie je dit?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Ah, er gaan weer wat raketjes de lucht inOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Daar kun je ook wel wat vraagtekens bij zetten, getuige de hele illegale nederzettingen politiek. Maar dit conflict is zo complex dat je het met onliners altijd te kort doet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar kan Isral prima mee leven, andersom is dat niet het geval.zie email 27 oktober![]()
Volkomen begrijpelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Eens. Hoeveel raketten waren het eigenlijk vanmorgen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de hand"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja hoe walgelijk ook, al denk ik dat ze daar na vandaag niet meer zoveel aan hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
juist niet, ideaal menselijk schild voor je terreurpraktijken toch“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Deze. Ongeveer 5min. geleden flink wat vuurwerk en direct hit op ietsquote:
Maar dat gaat nooit gebeuren helaasquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Hoeveel raketten waren het eigenlijk vanmorgen?
Er wonen miljoenen Arabieren in Isral, hoeveel Joden in Gaza? Wat heeft Hamas ook alweer in zijn handvest staan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar kun je ook wel wat vraagtekens bij zetten, getuige de hele illegale nederzettingen politiek. Maar dit conflict is zo complex dat je het met onliners altijd te kort doet.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Als ik het voor het zeggen zou hebben in Isral, dan zouden de laffe terreur aanvallen van vandaag absoluut het point of no return zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Na vandaag zou je als Israelier compleet gestoord zijn als je daar nog mee wil dealen want je weet dat dit zich om de zoveel tijd gaat herhalen.![]()
Hamas heeft het over 5000, Isral over duizenden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Hoeveel raketten waren het eigenlijk vanmorgen?When the student is ready, the teacher will appear.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En dan? Gebied compleet bezetten? Genocide?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Als ik het voor het zeggen zou hebben in Isral, dan zouden de laffe terreur aanvallen van vandaag absoluut het point of no return zijn.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Turkey declines to condemn Hamas as it calls for restoration of calm in region
https://www.timesofisrael(...)n-of-calm-in-region/When the student is ready, the teacher will appear.
Het is wel aan Isral of ze dat toestaan en ze staan heel veel niet toe. Zoals pesterijtjes met de het drinkwaterbedrijf dat net zoals het elektriciteitsbedrijf dagelijks een storing heeft. Die mensen (inclusief Hamas) zitten er opgesloten, dat is niet ok. Nu hebben we er vrede mee omdat Hamas zo groot is en dat is het engste volk wat er is alleen die gevangenis creeert ook een eindeloze lijst terroristen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Genoeg invoerkanalen zonder controle. Al die vuurwerkjes komen natuurlijk uit de lucht gevallen
En onderdelen voor energiegeneratie (en brandstof ervoor) vallen buiten de blokkade sancties. 't is een kwestie van prioriteiten.![]()
Niet echt verrassend van de van-twee-walletjes-etende Erdoganquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:07 schreef Aether het volgende:
https://www.timesofisrael(...)n-of-calm-in-region/![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Denk dat het bezetten van gaza onvermijdelijk is eigenlijk. Gaat heel veel shit opleveren, veel doden, veel repressie, maar uiteindelijk is het beter.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dan? Gebied compleet bezetten? Genocide?For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Logischquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:07 schreef Aether het volgende:
https://www.timesofisrael(...)n-of-calm-in-region/Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Een deel van de supporters van Celtic zijn erg links, dan krijg je dit soort domme acties. Zie bijvoorbeeld ook dit.quote:En niet alleen Arabieren, maar ook Druze en christenen. Isral is een multiculturele staat wat dat betreft. Maar zodra er Joden in de Palestijnse gebieden gaat wonen wordt er gesproken over bezetting, kolonialisme en illegale nederzettingen. Die dubbele standaard is bespottelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er wonen miljoenen Arabieren in Isral, hoeveel Joden in Gaza? Wat heeft Hamas ook alweer in zijn handvest staan?
Isral heeft nota bene (in de hoop dat het vrede zou opleveren) in 2005 zelf alle Joodse inwoners van Gaza met harde hand verwijderd zodat het een etnisch homogeen gebied zou worden. Maar uiteraard heeft het niets geholpen. Veel Palestijnen willen de complete vernietiging van Isral, niets minder.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Niets logisch aan. Als je dit niet meer veroordeeld dan ben je gezonken tot niveautje IS.quote:zie email 27 oktober![]()
Daar gaan weer rakettenOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Volgens sommigen is IS door Turkije gecreerd dus zo gek is dat niveau van ome Erdo nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets logisch aan. Als je dit niet meer veroordeeld dan ben je gezonken tot niveautje IS.![]()
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:09 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk dat het bezetten van gaza onvermijdelijk is eigenlijk. Gaat heel veel shit opleveren, veel doden, veel repressie, maar uiteindelijk is het beter.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
2000 meen ik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Hoeveel raketten waren het eigenlijk vanmorgen?![]()
IDF said to hit Gaza home of Hamas chief Yahya Sinwar amid terror group assault
https://www.timesofisrael(...)error-group-assault/When the student is ready, the teacher will appear.
Natuurlijk niet. Zonder af te willen doen aan de achterlijke barbarij van vandaag. Maar de schendingen van oorlogs- en mensenrechten zijn aan beide kanten legio.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?zie email 27 oktober![]()
Dat niet, maar in de beginjaren werden veel gewonde IS-ers in Turkse ziekenhuizen behandeld, en daarna konden ze vrolijk weer terug om te gaan vechten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens sommigen is IS door Turkije gecreerd dus zo gek is dat niveau van ome Erdo niet
Ook Erdo's zoon deed veel (olie) zaken met IS.![]()
Biden gaat vaker te horen krijgen dat het niet verstandig was om miljarden aan Iran te gevenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Prima, gevangenen ruilen en daarna nog een rondje bommen op Hamas, dat lijkt me een mooie uitkomst.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Die moslims worden net zoals ons van nieuws voorzien vanuit een eigen optiek. Wij zijn over het algemeen pro (pro’ish) Isral.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ach dat wordt altijd geroepen bij elke aanval. En bij elke aanval van moslims op niet moslims zie je alleen juichfilmpjes en nooit een demonstratie van: Dit is niet mijn geloof. Je weet dus wel genoeg waar het overgrote deel voor staat als je een beetje logisch na kan denken en dat ook durft.
Dat Joodse kolonisten af en toe aanvallen op Palestijnen uitvoeren (zwaar geweld, huizen in brand, met doden tot gevolg etc) daar horen we soms maar iets van. Wat we niet horen is bijvoorbeeld uit onderzoek van de Isralische organisatie Yesh Din bleek dat 93 procent van al het onderzoek naar aanvallen door kolonisten op Palestijnen op de bezette Westoever tussen 2005 en 2022 zonder aanklacht werden gesloten. Yesh Din kwam er ook achter dat meer dan 80 procent van alle Palestijnse klachten bij de Isralische politie helemaal niet werden onderzocht.
93%. 93% door ‘the good guys’, de superieure westerse wereld. Die moslims die zich enigszins verwant voelen met de Palestijnen (al dan niet door hun antisemitisme) die krijgen dat soort berichten wel. Dat voedt emotie![]()
tijdelijke repressie. oprollen van hamas en aanverwante groepen, om daarna beetje bij beetje de teugels te vieren. ja, het wordt bloederig en pijnlijk. Maar feitelijk zitten ze nu ook in een repressieve omeving met Hamas aan het roer, dus feitelijk veranderd in dat opzicht niet zo heel veel in eerste instantiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ik wil wel even toevoegen dat christelijk Arabieren en Druzen in Isral behoorlijk achtergesteld zijn. Ze leven vaak in grote armoede. Daar is ook van alles aan de hand.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een deel van de supporters van Celtic zijn erg links, dan krijg je dit soort domme acties. Zie bijvoorbeeld ook dit.
[..]
En niet alleen Arabieren, maar ook Druze en christenen. Isral is een multiculturele staat wat dat betreft. Maar zodra er Joden in de Palestijnse gebieden gaat wonen wordt er gesproken over bezetting, kolonialisme en illegale nederzettingen. Die dubbele standaard is bespottelijk.
Isral heeft nota bene (in de hoop dat het vrede zou opleveren) in 2005 zelf alle Joodse inwoners van Gaza met harde hand verwijderd zodat het een etnisch homogeen gebied zou worden. Maar uiteraard heeft het niets geholpen. Veel Palestijnen willen de complete vernietiging van Isral, niets minder.
Ze zijn alleen met een stuk minder. Maar de k niet dat ze zo blij en tevreden en happy samenleven met het ‘gewone’ Isralische volk.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
De toekomst ligt bij de jongeren. Aan beide kanten. De jonge palestijnen moeten van hamas af zien te komen en de jonge israeliers van de orthodoxen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:19 schreef Bensel het volgende:
[..]
tijdelijke repressie. oprollen van hamas en aanverwante groepen, om daarna beetje bij beetje de teugels te vieren. ja, het wordt bloederig en pijnlijk. Maar feitelijk zitten ze nu ook in een repressieve omeving met Hamas aan het roer, dus feitelijk veranderd in dat opzicht niet zo heel veel in eerste instantieOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Isral heeft Apartheid opnieuw uitgevonden. Vreemd, gezien hun geschiedenis.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wil wel even toevoegen dat christelijk Arabieren en Druzen in Isral behoorlijk achtergesteld zijn. Ze leven vaak in grote armoede. Daar is ook van alles aan de hand.
Ze zijn alleen met een stuk minder. Maar de k niet dat ze zo blij en tevreden en happy samenleven met het ‘gewone’ Isralische volk.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Vrij kansloos dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De toekomst ligt bij de jongeren. Aan beide kanten. De jonge palestijnen moeten van hamas af zien te komen en de jonge israeliers van de orthodoxen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Dat denk ik niet. Er zijn behoorlijk wat protesten geweest tegen benjamin met zijn "hervormingen".quote:
Naar wat ik begrepen heb gebeurde ongeveer hetzelfde in Gaza.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
En dus een heel goed idee van Hamas om al die progressieve Isralirs nu allemaal ulra nationalistisch te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Er zijn behoorlijk wat protesten geweest tegen benjamin met zijn "hervormingen".
Naar wat ik begrepen heb gebeurde ongeveer hetzelfde in Gaza.
Hamas gijzelt Palestina. Er komt nooit vrede, dat zou hun bestaansrecht vernietigen.![]()
![]()
Dit ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De toekomst ligt bij de jongeren. Aan beide kanten. De jonge palestijnen moeten van hamas af zien te komen en de jonge israeliers van de orthodoxen.
Langdurig proces zal dat worden.![]()
White House slams Republican ‘disinformation’ blaming Biden administration for Hamas attack on Israel
https://www.timesofisrael(...)as-attack-on-israel/When the student is ready, the teacher will appear.
wat een onzin. Er leven 2 miljoen arabieren in israel, op een populatie van 8 miljoen, en dit aantal stijgt. Er leen 200k joden in de arabische wereld, en dat getal daalt. En het is niet heel verwonderlijk, gezien de geschiedenis, dat er bepaalde regels zijn die voor bepaalde groepen gelden. Maar apartheid, nee, verre van. Als arabier kun je goed leven in israel. In gaza echter, daar woont geen jood meer.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Isral heeft Apartheid opnieuw uitgevonden. Vreemd, gezien hun geschiedenis.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Maakt het uit? Uiteindelijk mondt dit uit in het recht van de sterkste. Dat betekent dat Isral de Gaza strook gaat bezetten en de Palestijnen nog meer zal onderdrukken, met veel geweld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?
Wil iemand buiten Isral dat ? Nee. Is het de realiteit? Ja.![]()
Zijn de terroristen nog steeds op een georganiseerde manier aanwezig in Israel of is het een kwestie van verstoppertje tussen IDF en hamas![]()
Die blijheid in de moslim wereld is altijd zo cringe. Nou nou nou het is wat hoor met alle moeite kunnen ze wat slachtoffers maken vanuit hun shanty towns. Vervolgens worden ze compleet afgemaakt door een van de meest sophisticated landen en defensieapparaten ter wereld. Hamas is nu wel klaar en wordt vernietigt . Wees er maar trots op![]()
![]()
Dat wil je als Jood zijnde ook nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
wat een onzin. Er leven 2 miljoen arabieren in israel, op een populatie van 8 miljoen, en dit aantal stijgt. Er leen 200k joden in de arabische wereld, en dat getal daalt. En het is niet heel verwonderlijk, gezien de geschiedenis, dat er bepaalde regels zijn die voor bepaalde groepen gelden. Maar apartheid, nee, verre van. Als arabier kun je goed leven in israel. In gaza echter, daar woont geen jood meer.![]()
![]()
Israel’s new laser defense system to become operational in 2024
Iron Beam is helaas nog niet operationeel.![]()
Ja dat lijkt me ook.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Er is echt wel discriminatie en apartheid binnen Isral. Sorry, heb het met eigen ogen gezien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
wat een onzin. Er leven 2 miljoen arabieren in israel, op een populatie van 8 miljoen, en dit aantal stijgt. Er leen 200k joden in de arabische wereld, en dat getal daalt. En het is niet heel verwonderlijk, gezien de geschiedenis, dat er bepaalde regels zijn die voor bepaalde groepen gelden. Maar apartheid, nee, verre van. Als arabier kun je goed leven in israel. In gaza echter, daar woont geen jood meer.
Heb in een bus gezeten waarbij alle Arabisch uitziende mensen moesten uitstappen en zich opstellen in een rij. Ik mocht blijven zitten, samen met andere toeristen en de joden.
En de Arabieren hebben ook de flutbaantjes.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Achtergesteld door wie precies? Er is in Israel absoluut veel ongelijkheid, maar die heb je tussen alle groepen. Dat zorgt bijvoorbeeld ook voor veel frictie in de politiek, waar voornamelijk hoogopgeleide en welgestelde Asjkenazische Joden de dienst uitmaken. Sefardim en Mizrachim (vaak traditioneler, conservatiever en rechtser) ervaren minder welvaart en hebben minder institutionele macht. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Beta Isral (de Ethiopische Joden).quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wil wel even toevoegen dat christelijk Arabieren en Druzen in Isral behoorlijk achtergesteld zijn. Ze leven vaak in grote armoede. Daar is ook van alles aan de hand.
Ze zijn alleen met een stuk minder. Maar de k niet dat ze zo blij en tevreden en happy samenleven met het ‘gewone’ Isralische volk.
Kortom, het beeld dat het zo simpel is om te zeggen de Arabieren en Druze zijn achtergesteld klopt niet. Binnen die groepen heb je weer allerlei verschillen, je hebt bijvoorbeeld islamtische Arabieren en christelijke Arabieren. Ook daar zie je verschillen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Met zo'n instelling is vrede niet mogelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:30 schreef RamboDirk het volgende:
Die blijheid in de moslim wereld is altijd zo cringe. Nou nou nou het is wat hoor met alle moeite kunnen ze wat slachtoffers maken vanuit hun shanty towns. Vervolgens worden ze compleet afgemaakt door een van de meest sophisticated landen en defensieapparaten ter wereld. Hamas is nu wel klaar en wordt vernietigt . Wees er maar trots opAnd what rough beast, its hour come round at last,
Dit escaleert voorlopig nog wel even door.And what rough beast, its hour come round at last,
joh, dit is geen escalatie natuurlijk, maar een direct en heel begrijpelijk gevolg. Waarom zou je na zo'n beestachtige slachtpartij de gaza blijven voorzien van stroom?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:37 schreef Perrin het volgende:
Dit escaleert voorlopig nog wel even door.
[ twitter ]For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Die Tofik Dibi is ook volledig van het padje. En dat heeft nb voor Groen Links in de tweede kamer gezeten... Manmanman...![]()
![]()
Dit soort momenten laten de rotte stukken fruit wel opvallen ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
Die Tofik Dibi is ook volledig van het padje. En dat heeft nb voor Groen Links in de tweede kamer gezeten... Manmanman...
[ afbeelding ]''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hmm, waar was dit precies dan? Het klinkt namelijk opmerkelijk. Je realiseert dat Mizrachim de Joden uit Arabische landen zijn? Deels zien Sefardim er ook zo uit. Enkel op uiterlijk kun je dus niet zomaar een onderscheid maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is echt wel discriminatie en apartheid binnen Isral. Sorry, heb het met eigen ogen gezien.
Heb in een bus gezeten waarbij alle Arabisch uitziende mensen moesten uitstappen en zich opstellen in een rij. Ik mocht blijven zitten, samen met andere toeristen en de joden.
En de Arabieren hebben ook de flutbaantjes.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Weining info over te vinden. Beide kanten hebben er geen baat bij om zich nu te filmen (en is nacht) dus lastig in te schatten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:30 schreef koos_vriendloos het volgende:
Zijn de terroristen nog steeds op een georganiseerde manier aanwezig in Israel of is het een kwestie van verstoppertje tussen IDF en hamasOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ach, totale ontmaskering van deze debiel, maar ben er niet verbaasd over.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
Die Tofik Dibi is ook volledig van het padje. En dat heeft nb voor Groen Links in de tweede kamer gezeten... Manmanman...
[ afbeelding ]![]()
Tel Aviv lijkt wel geraakt te zijn bij die laatste rocket barrage van net
https://www.reddit.com/r/(...)_aviv_at_the_moment/Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Naar Gaza gaan en zeggen tegen Hamas dat 'ie homo is, leren ze hem gelijk vliegen. Die achterlijke dubbele standaard van dit soort kneuzen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat hebben ze de hele dag al amper, en toch doen ze het massaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weining info over te vinden. Beide kanten hebben er geen baat bij om zich nu te filmen (en is nacht) dus lastig in te schatten.
Waarom zou het nu anders zijn
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Ik denk dat je onder de stemmers van een partij als GroenLinks helaas ook wel genoeg steun voor de Palestijnen zult vinden, hetzelfde geldt voor D66, het zal allemaal lang niet zo radicaal zijn als bij BIJ1, maar het zal er zeker wel leven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:39 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Met het grote verschil dat progressief links de Nederlanders erbuiten laat. Is die Esdon Olf nou helemaal krankzinnig geworden!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je onder de stemmers van een partij als GroenLinks helaas ook wel genoeg steun voor de Palestijnen zult vinden, hetzelfde geldt voor D66, het zal allemaal lang niet zo radicaal zijn als bij BIJ1, maar het zal er zeker wel leven.![]()
🇮🇱![]()
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je onder de stemmers van een partij als GroenLinks helaas ook wel genoeg steun voor de Palestijnen zult vinden, hetzelfde geldt voor D66, het zal allemaal lang niet zo radicaal zijn als bij BIJ1, maar het zal er zeker wel leven.![]()
Enige verklaring die ik kan bedenken nu. Leger zei eerder dat er op 22 plaatsen gevochten zou worden maar je ziet weinig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat hebben ze de hele dag al amper, en toch doen ze het massaal.
Waarom zou het nu anders zijn
Eerder was er wel een soort verrasings element van hamas natuurlijk, nu wordt het meer een soort verstoppertje nu het leger van Israel flink op gang is gekomen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Aan pro-Jordaanoever is weinig verkeerd, al is het geen voetbalwedstrijd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?
??![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Aan pro-Jordaanoever is weinig verkeerd, al is het geen voetbalwedstrijd.![]()
Pro-Palestijnen dan, wat jij wil.![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:07 schreef Slayage het volgende:
Even een counter voor jouw antisemitische leugenbrei:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.britannica.com/place/Gaza-Strip/Blockadequote:After rule by the Ottoman Empire ended there in World War I (1914–18), the Gaza area became part of the League of Nations mandate of Palestine under British rule. Before this mandate ended, the General Assembly of the United Nations (UN) in November 1947 accepted a plan for the Arab-Jewish partition of Palestine under which the town of Gaza and an area of surrounding territory were to be allotted to the Arabs. The British mandate ended on May 15, 1948, and on that same day the first Arab-Israeli war began. Egyptian forces soon entered the town of Gaza, which became the headquarters of the Egyptian expeditionary force in Palestine. As a result of heavy fighting in autumn 1948, the area around the town under Arab occupation was reduced to a strip of territory 25 miles (40 km) long and 4–5 miles (6–8 km) wide. This area became known as the Gaza Strip. Its boundaries were demarcated in the Egyptian-Israeli armistice agreement of February 24, 1949.
The Gaza Strip was under Egyptian military rule from 1949 to 1956 and again from 1957 to 1967. From the beginning, the area’s chief economic and social problem was the presence of large numbers of Palestinian Arab refugees living in extreme poverty in squalid camps. The Egyptian government did not consider the area part of Egypt and did not allow the refugees to become Egyptian citizens or to migrate to Egypt or to other Arab countries where they might be integrated into the population. Israel did not allow them to return to their former homes or to receive compensation for their loss of property. The refugees were maintained largely through the aid of the UNRWA. Many of the younger refugees became fedayeen (Arab guerrillas operating against Israel); their attacks on Israel were one of the causes precipitating the Sinai campaign during the Suez Crisis of 1956, when the strip was taken by Israel. The strip reverted to Egyptian control in 1957 following strong international pressures on Israel.
Six-Day War in Gaza
In the Six-Day War of June 1967, the Gaza Strip was again taken by Israel, which occupied the region for the next quarter century. In December 1987 rioting and violent street clashes between Gaza’s Palestinians and occupying Israeli troops marked the birth of an uprising that came to be known as the intifada (Arabic intifāḍah, “shaking off”). In 1994 Israel began a phased transfer of governmental authority in the Gaza Strip to the Palestinian Authority (PA) under the terms of the Oslo Accords that were signed by Israel and the Palestine Liberation Organization (PLO). The fledgling Palestinian government, led by Yasser Arafat, struggled with such problems as a stagnant economy, divided popular support, stalled negotiations with Israel over further troop withdrawals and territoriality, and the threat of terrorism from militant Muslim groups such as Islamic Jihad and Hamas, which refused to compromise with Israel and were intent on derailing the peace process. Beginning in late 2000, a breakdown in negotiations between the PA and Israel was followed by a further, more extreme outbreak of violence, termed the second, or Aqṣā, intifada. In an effort to end the fighting, Israeli Prime Minister Ariel Sharon announced in late 2003 a plan that centred on withdrawing Israeli soldiers and settlers from the Gaza Strip. In September 2005 Israel completed the pullout from the territory, and control of the Gaza Strip was transferred to the PA, although Israel continued to patrol its borders and airspace.
Under Hamas’s governance
In the 2006 PA parliamentary elections, Fatah—which had dominated Palestinian politics since its founding in the 1950s—suffered a decisive loss to Hamas, reflecting years of dissatisfaction with Fatah’s governance, which was criticized as corrupt and inefficient. Hamas’s victory prompted sanctions by Israel, the United States, and the European Union, each of which had placed the organization on its official list of terrorist groups. The Gaza Strip was the site of escalating violence between the competing groups, and a short-lived coalition government was ended in June 2007 after Hamas took control of the Gaza Strip and a Fatah-led emergency cabinet took control of the West Bank. Despite calls by PA Pres. Mahmoud Abbas for Hamas to relinquish its position in the Gaza Strip, the territory remained under Hamas’s control.
Attempts at reconciliation with Fatah
A number of attempts were made to reconcile with the Fatah-led PA. An initial deal was reached in 2011 but did not bring about much change. A new deal was achieved in 2014, in which Hamas agreed to hand over administration of the Gaza Strip to the PA and recognize the prime ministership of Rami Hamdallah. As such, the Hamas government in the Gaza Strip resigned, including the prime minister, Ismail Haniyeh. The PA was not allowed to resume control of public institutions in the Gaza Strip until late 2017, however, after implementation of a new agreement. The PA failed to gain full governance in the area, though, and decided to cut funding to the Gaza Strip in 2018. As disagreements continued to escalate, the PA ceased operating the Rafah border crossing with Egypt in January 2019. Later that month Hamdallah resigned, ending the unity government.
Blockade of Gaza Strip
In autumn 2007 Israel declared the Gaza Strip under Hamas a hostile entity and approved a series of sanctions that included power cuts, heavily restricted imports, and border closures. In January 2008, facing sustained rocket assaults into its southern settlements, Israel broadened its sanctions, completely sealing its border with the Gaza Strip and temporarily preventing fuel imports. Later that month, after nearly a week of the intensified Israeli blockade, Hamas’s forces demolished portions of the barrier along the Gaza Strip–Egypt border (closed from Hamas’s mid-2007 takeover until 2011), opening gaps through which, according to some estimates, hundreds of thousands of Gazans passed into Egypt to purchase food, fuel, and goods unavailable under the blockade. Egyptian Pres. Hosni Mubarak temporarily permitted the breach to alleviate civilian hardship in Gaza before efforts could begin to restore the border.
In the years after the Israeli blockade on Gaza was instated, an organization known as the Free Gaza Movement made a number of maritime efforts to breach it. The first such mission—which consisted of a pair of vessels bearing medical supplies and some 45 activists—was permitted to reach Gaza in August 2008, and four missions in subsequent months were also successful. In May 2010 a flotilla bound for Gaza was the scene of a clash between activists and Israeli commandos in which 9 of the more than 600 activists involved were killed.
Under Mubarak, Egypt’s cooperation in enforcing the blockade was deeply unpopular with the Egyptian public. In May 2011, four months after a popular uprising in Egypt forced Mubarak to step down as president, Egypt’s interim government announced that it would permanently reopen the Rafah border crossing, allowing Palestinians to pass between Egypt and Gaza. About 1,200 people were allowed to cross the border daily, though it remained closed for trade. However, in the turmoil following the ouster of Egyptian Pres. Mohamed Morsi in the summer of 2013, traffic through the border crossing was reduced to 50 people per day because of security concerns and was later closed altogether.
After the PA took control of the Rafah border crossing in late 2017, Egypt began allowing 200 people per day to cross the border in May 2018. The border was closed briefly after the PA quit the Gaza Strip in January 2019, but it was reopened weeks later by Hamas. During this rare and prolonged easing of the border, tens of thousands of Gazans were reported to have permanently emigrated from the Gaza Strip.
After months of violence between Israel and Hamas in mid-2018, Israel began to ease restrictions on its blockade as a part of an effort to incentivize a more long-term cease-fire agreement between the two. In 2019 Israel allowed the flow of additional goods into and out of the territory, expanded the permitted fishing zone for Gazans to its largest extent in more than a decade, and began allowing thousands of Gazans to cross the border to work in Israel.
Qatar, meanwhile, began offering tens of millions of dollars in humanitarian aid to the Gaza Strip at the end of 2018, after both Israel and Egypt agreed to allow the aid. By 2021 it had disbursed nearly $400 million to the territory.
Conflict with Israel
In June 2008, after months of back-and-forth strikes and incursions, Israel and Hamas agreed to implement a truce scheduled to last six months. However, this was threatened shortly thereafter as each accused the other of violations, which escalated in the last months of the agreement. When the truce officially expired on December 19, Hamas announced that it did not intend to extend it. Broader hostilities erupted shortly thereafter as Israel, responding to sustained rocket fire, mounted a series of air strikes across the region—among the strongest in years—meant to target Hamas. After a week of air strikes, Israeli forces initiated a ground campaign into the Gaza Strip amid calls from the international community for a cease-fire. Following more than three weeks of hostilities—in which perhaps more than 1,000 were killed and tens of thousands were left homeless—Israel and Hamas each declared a unilateral cease-fire.
Beginning on November 14, 2012, Israel launched a series of air strikes in Gaza, in response to an increase in the number of rockets fired from Gaza into Israeli territory over the previous nine months. The head of the military wing of Hamas, Ahmed Said Khalil al-Jabari, was killed in the initial strike. Hamas retaliated with increasing rocket attacks on Israel, and fighting continued until the two sides reached a cease-fire agreement on November 21.
In June 2014 three Israeli teenagers were kidnapped; Israel conducted a massive crackdown in the West Bank and increased air strikes in the Gaza Strip, prompting retaliatory rocket fire from Hamas. As fighting continued to escalate, Israel launched a 50-day offensive into the Gaza Strip on July 8. Some 2,100 Palestinians and more than 70 Israelis were killed in the ensuing conflict, with about 5,000 targets hit in the Gaza Strip. Despite the devastation, Hamas’s handling of the conflict was viewed positively by Palestinians and boosted the group’s popularity.
In the spring of 2018 a series of protests along the border with Israel, which included attempts to cross the border and flying flaming kites, was met with a violent response from Israel. Both the protests and the violence reached a peak on May 14 when about 40,000 Gazans attended the protests. When many of them tried to cross the border at once, Israeli troops opened fire, killing about 60 people and wounding 2,700 others. The violence escalated into military strikes from Israel and rocket fire from Hamas and continued for several months.
Amid the occasional skirmishes, and as Egypt tried to mediate a long-term truce between them, Israel and Hamas appeared to make some effort to de-escalate tense situations. In October, when rocket fire from the Gaza Strip hit Israel, Israel concluded that the rockets had been set off by a lightning strike. In November a covert Israeli operation in the Gaza Strip was exposed, and Hamas responded by firing hundreds of rockets into Israel. Israel retaliated with more than 100 air strikes. The two sides quickly agreed to a truce, however, and, throughout 2019 and into 2020, they continued to negotiate a long-term “understanding” for the maintenance of peace and easing of the blockade. The discussions, though occasionally interrupted by brief outbreaks of tit-for-tat violence, were reinforced by halted border protests and a loosening of the restrictions on trade and travel through the Gaza border.
A major escalation took place in May 2021. Weeks of simmering tensions in Jerusalem boiled over when Israel’s Supreme Court was set to rule on the eviction of dozens of Palestinian residents in the Jerusalem neighbourhood of Sheikh Jarrah. Confrontations between Israeli police and Palestinian demonstrators prompted Hamas to launch rockets into Jerusalem and parts of southern Israel; Israel responded with air strikes in the Gaza Strip.![]()
150 doden nu officieel trouwens, in israelOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Begrijp het dan alle Arabieren zijn beesten! Zo zit de simplistische wereld van de sinterklaas aanbiddende extreemrechtse “clusterbommen op Gaza” simplisten eruit. Zo grappig hoe dat soort volk precies even haatdragend, onverdraagzaam en gewelddadig is als de islam-terroristen die ze zo haten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?![]()
Waarom is het zo belangrijk voor het westen om in dit conflict op de meest extreme manier partij te kiezen?
In mijn ogen zijn beide landen hartstikke fout bezig met als lachende derde onze 'beschaafde en superieure' westerlingen.![]()
Waar woon je liever? Tel Aviv of de Gazastrip. Dat telt ook mee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is het zo belangrijk voor het westen om in dit conflict op de meest extreme manier partij te kiezen?
In mijn ogen zijn beide landen hartstikke fout bezig met als lachende derde onze 'beschaafde en superieure' westerlingen.![]()
Damn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
150 doden nu officieel trouwens, in israel![]()
Damn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tel Aviv lijkt wel geraakt te zijn bij die laatste rocket barrage van net
https://www.reddit.com/r/(...)_aviv_at_the_moment/![]()
Gaan ze hier al vierend door de straten?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Israeli death toll from devastating Hamas attack rises to more than 200quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
150 doden nu officieel trouwens, in israel
https://www.timesofisrael(...)es-to-more-than-200/When the student is ready, the teacher will appear.
Ik woon niet in zo’n geslamiseerd roversnest - wij hebben televisie via de kabel - maar dadelijk ga ik nog op bezoek aan de andere kant. Gelijk eens kijken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan ze hier al vierend door de straten?![]()
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Met het steunen van Palestijnen is niks mis mee, alleen is nu niet het juiste moment om dat zonder nuance te doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je onder de stemmers van een partij als GroenLinks helaas ook wel genoeg steun voor de Palestijnen zult vinden, hetzelfde geldt voor D66, het zal allemaal lang niet zo radicaal zijn als bij BIJ1, maar het zal er zeker wel leven.
In dit conflict zijn er geen 'good guys'.![]()
DamnA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Het gros zou zich rot schrikken omdat dat de eerste keer zou zijn dat ze werkelijk iets van doen hadden met Palestina. Dat hele gedoe van "broedervolk" dat ze aangepraat is valt dan in duigen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Als je zo begaan bent met Hamas, pak dan lekker je spullen en tyf op naar de Gazastrook.![]()
Als er inslagen zijn in Tel Aviv, waarom zie ik daar dan nog vliegtuigen opstijgen en landen
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Daar gaan weer 50 elektriciteitscentrale onderdelenquote:
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Taliban? Waarom niet![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Niet half zoveel als er onder de Palestijnen gaan rollen. Dit gaat zo ontzettend uit de klauwen lopen...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de Isralische inlichtingendiensten gaan koppen rollen.
Ik snap het ook niet vanuit hoe Hamas altijd alles strategisch plant. Ik kan niet veel verzinnen over hoe die beelden van dode en gewonde en ontvoerde vrouwen en kinderen gespind kunnen worden. Iedereen op die filmpjes is gewoon dood en alles wat eromheen woont of ooit koffie heeft gedronken met ze ook.![]()
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wl passend.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Begrijp het dan alle Arabieren zijn beesten! Zo zit de simplistische wereld van de sinterklaas aanbiddende extreemrechtse “clusterbommen op Gaza” simplisten eruit. Zo grappig hoe dat soort volk precies even haatdragend, onverdraagzaam en gewelddadig is als de islam-terroristen die ze zo haten.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Waarom zou je een volk gaan toejuichen dat Isral niet eens als land wil herkennen en terrorisme viert en romantiseert? Een volk dat alle mogelijkheden tot vrede van tafel heeft geveegd en zich telkens laat gelden via aanslagen en terreur. Als de lichamen van gesneuvelde Isralirs worden meegenomen, wordt dit door hele dorpen gevierd. Daar hebben we vandaag meerdere walgelijke beelden van gezien. Kortom, wat zet mensen er toe om deze ongeciviliseerde barbaren te steunen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Isral dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:06 schreef Qarrad het volgende:
Ik kan niet veel verzinnen over hoe die beelden van dode en gewonde en ontvoerde vrouwen en kinderen gespind kunnen worden. Iedereen op die filmpjes is gewoon dood en alles wat eromheen woont of ooit koffie heeft gedronken met ze ook.
Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.<signature here>.![]()
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat doet Isral de Palestijnen precies aan dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Isral dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?Wie zegt dit?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat doet Isral de Palestijnen precies aan dan?![]()
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.quote:
En dit zeg ik niet omdat ik het leuk vind. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met de terreurorganisatie Hamas en de brede steun daarvoor onder de Palestijnse bevolking.
[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 07-10-2023 20:17:26 ]![]()
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Isral zijn recent.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is niet ongewoon nee dat ze juichen, maar beelden zoals die bloedende vrouw, die dode vrouw, die vrouwen en kinderen die afgevoerd worden, die oudere vrouwen op de motor, dat hebben we nog niet eerder gezien. Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.
Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.![]()
China lukt dat anders prima met Tibet.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Dus omdat er Isralische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Isralir? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wl passend.
Altijd briljant die logica van dom rechts.![]()
Turkije ook bij Noord-Cyprus. Echt de hypocrisie is grenzeloos.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
China lukt dat anders prima met Tibet.![]()
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de Isralische inlichtingendiensten gaan koppen rollen.![]()
Andy Mok, Center for China and Globalization
@andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.![]()
Absurde aantallen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Hamas heeft het over 5000, Isral over duizenden.
Zelfs Rusland doet dat niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik wilde dit al posten: het heeft er wel iets van weg ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Tet_Offensive![]()
Clusterbommen op de woonwijken van Sint-Petersburg, Belgorod en Moskou?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wl passend.![]()
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Isral was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Isral en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Isral dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?![]()
Alleen met het verschil dat de locatie van de vijand lastig in kaart te brengen was, dat is nu wel even anders. IDF kan heel Gaza plat gooien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Nee hoor, die situatie hebben de Palestijnen helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?
De enorm strenge controle rondom Gaza en de andere Palestijnse gebieden komt doordat Isral constant terrorisme moet bestrijden. Daarom zijn er bijvoorbeeld ook overal militaire checkpoints en enorme beveiliging. Isral moet helaas de eigen burgers beschermen tegen een terreurzuchtig volk. Als men geen overzicht heeft op wat er Isral binnen weet te komen, neemt de kans weer toe dat er overal aanslagen worden gepleegd.Welke wandaden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Isral zijn recent.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit zou hilarisch zijn als het echt zou gebeuren. Hilarisch omdat de enige reden dat ze konden overleven in Afghanistan tegen de VS omdat ze zich konden verstoppen onder de bevolking en onverwachtse kamikaze acties op soft targets konden doenquote:
Al die voordelen hebben ze niet bij een rechtstreekse confrontatie met Israel en ze worden zodoende kansloos afgemaakt![]()
Bedankt voor de duidingquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Isral was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Isral en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.![]()
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.<signature here>.![]()
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar woon je liever? Tel Aviv of de Gazastrip. Dat telt ook mee.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.
Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.
Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.
Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.
Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.
Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/
Dus wees reel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.![]()
Dit lijkt me een wanhoops offensief.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Waarom zouden ze zich daar druk om moeten maken? Omdat Isral terug gaat slaan als ze zo schandalig worden aangevallen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.![]()
Barbaarse aanval van Hamas.
Isral moet Hamas hard bestraffen.
Hopelijk vallen er geen burgerdoden meer.![]()
Welke boter heb ik precies op mijn hoofd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.
Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.
[ afbeelding ]
Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.
[ afbeelding ]
Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.
Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.
Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/
Dus wees reel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.
Ik zie hier trouwens niet dat mensen die nuance willen aanbrengen met emmers stront worden bekogeld hoor
Ik weet ook niet waar je nou precies naartoe wil met dit verhaal eigenlijk.![]()
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wl passend.
Eerst oog om oog, en dan gaan ze met elkaar praten?
Waarover moet er dan gesproken worden?![]()
200+ dode Isralirs laten straks echt wel koppen rollen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.![]()
Hey we kunnen het ook een keer eens zijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef polderturk het volgende:
Barbaarse aanval van Hamas.
Isral moet Hamas hard bestraffen.
Hopelijk vallen er geen burgerdoden meer.![]()
![]()
Zolang Hamas daar aan de macht is, kan er sowieso helemaal nergens meer over worden gesproken. Eerst moet Hamas worden vernietigd door de gematigde Palestijnen en door Isral, dan kan het praten beginnen. Het liefst krijgt Isral dan ook een wat meer gematigde regering maar ik zie ze wel als de meer redelijke partij in deze.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?
Waarover moet er dan gesproken worden?![]()
De lachende derde? In welk opzicht dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
![]()
Is Harry van Bommel al op een marktplein met een Palestijnse vlag gesignaleerd?De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..![]()
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
200+ dode Isralirs laten straks echt wel koppen rollen.![]()
De benadering van Isral maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Isral wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Isral. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.
En dit zeg ik niet omdat ik het leuk vind. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met de terreurorganisatie Hamas en de brede steun daarvoor onder de Palestijnse bevolking.![]()
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Isral bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
De benadering van Isral maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Isral wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Isral. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.![]()
IDF heeft 24/7 surveillance boven Gaza, die wisten ook wel in mindere mate dat er wat stond te gebeuren. Deze gebeurtenis is een mooie aanleiding Hamas te elimineren zonder bemoeienis van de buitenwereld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.![]()
![]()
_!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er zijn ik weet niet hoeveel Palestijnse doden gevallen, Palestijnse bezittingen vernietigd of gestolen, veel Palestijns land ingepikt en de Palestijnen leven feitelijk als gevangenen in een gebied dat onder controle staat van Isral. De enige hogere prijs die je ze zou kunnen laten betalen is een algehele holocaust.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Isral bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.![]()
De wapenhandel. Oorlog is hun pakkie an, brengt geld in het laatje.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De lachende derde? In welk opzicht dan?
Ik bedoelde dus niet jou of je buurman.
Maar het westen dat zoveel waarde hecht aan vrijheid, vrede en democratie.
Amerika voorop.![]()
Zo’n groep palestijnen die in Gaza met het lijk van een israeli paradeert en een juichende menigte eromheen? Daar staan geen onschuldigen, daar kan prima clustermunitie op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus omdat er Isralische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Isralir? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!
Altijd briljant die logica van dom rechts.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Hoe hebben ze in hemelsnaam zoveel van die vuurpijlen kunnen bouwen? Ze checken toch wat daar binnenkomt? Dit is niet een avondje knutselen in de schuurquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Met dit soort mensen die allahu akbar roepen bij zo'n gebeurtenis kun je toch niet verwachten dat ze vredig integreren in de Westerse samenleving? Ik kan er gewoon niet bij dat we zulk soort mensen hier willen opvangen.quote:![]()
Je zou net zo goed een Hamas-supporter kunnen zijn met dit soort meningen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zo’n groep palestijnen die in Gaza met het lijk van een israeli paradeert en een juichende menigte eromheen? Daar staan geen onschuldigen, daar kan prima clustermunitie op.![]()
Geloof ik niet, Hamas konden ze zonder deze aanval ook elimineren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
IDF heeft 24/7 surveillance boven Gaza, die wisten ook wel in mindere mate dat er wat stond te gebeuren. Deze gebeurtenis is een mooie aanleiding Hamas te elimineren zonder bemoeienis van de buitenwereld.![]()
Dan bestaat die prijs dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er zijn ik weet niet hoeveel Palestijnse doden gevallen, Palestijnse bezittingen vernietigd of gestolen, veel Palestijns land ingepikt en de Palestijnen leven feitelijk als gevangenen in een gebied dat onder controle staat van Isral. De enige hogere prijs die je ze zou kunnen laten betalen is een algehele holocaust.![]()
Met naziduitsland is het uiteindelijk ook goed gekomen nadat ze overduidelijk verslagen waren en het halve land in puin lag. Misschien is er nog hoop voor de palestijnen als ze ook in die positie gebracht worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?
Waarover moet er dan gesproken worden?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ik zie veel Turkse oppositie accounts hun steun voor Isral uitspreken.
Het Turkse Ateist tv steunt ook Israel.
De populaire Turkse social media influencer Jahrein steunt ook Isral.![]()
Die 6 miljard die Biden gegeven heeft aan Iran zal vast geholpen hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe hebben ze in hemelsnaam zoveel van die vuurpijlen kunnen bouwen? Ze checken toch wat daar binnenkomt? Dit is niet een avondje knutselen in de schuur
-Rabia Al-Basri![]()
Wij doen zoiets niet wil je zeggen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zo’n groep palestijnen die in Gaza met het lijk van een israeli paradeert en een juichende menigte eromheen? Daar staan geen onschuldigen, daar kan prima clustermunitie op.
Ben je die foto's uit Guantanamo bay al vergeten?
Of het gejuich toen de USA eindelijk het kopstuk van Al quado had gedood?
Of, meer regionaal, toen die tasjesdief werd platgedrukt met die truttenschudder in haar otootje?
Of de bedreigingen die richting Volkert gingen toen hij zijn straf had uitgezeten?![]()
Openlijke steun als dit zou grond moeten zijn voor directe reis terug.quote:Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
een land als israel moet dit toch wel zelf kunnen oplossen?quote:
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Bedankt Hans.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: beide kanten verliezen enkel![]()
![]()
Holy war
Die faalhazen weten niet wat ze overkomt als ze tegenover de IDF komen te staan maar goed. Hoe wil Iran ze trouwens Isral in krijgen?quote:![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Walgelijke beeldenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:38 schreef polderturk het volgende:
Ik zie veel Turkse oppositie accounts hun steun voor Isral uitspreken.
Het Turkse Ateist tv steunt ook Israel.
[ twitter ]
De populaire Turkse social media influencer Jahrein steunt ook Isral.
[ twitter ]![]()
![]()
Je leest overal dat ze Gaza weer willen gaan bezetten met boots on the ground net als voor 2005. Dat zou nimmer en nooit door de internationale gemeenschap goedgekeurd zijn zonder deze aanslagen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geloof ik niet, Hamas konden ze zonder deze aanval ook elimineren.
Je ziet het ook in dit topic en de internationale media, iedereen is nu op de hand van Israel.![]()
Het zou echt amusant zijn als die landen ze doorlieten.quote:
Helaas, gaat niet gebeuren.<signature here>.![]()
Helaas?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het zou echt amusant zijn als die landen ze doorlieten.
Helaas, gaat niet gebeuren.![]()
En terecht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je leest overal dat ze Gaza weer willen gaan bezetten met boots on the ground net als voor 2005. Dat zou nimmer en nooit door de internationale gemeenschap goedgekeurd zijn zonder deze aanslagen.
Je ziet het ook in dit topic en de internationale media, iedereen is nu op de hand van Israel.![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb het ook niet tegen jou persoonlijk. Ik reageer gewoon op de berichten die ik hier lees.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke boter heb ik precies op mijn hoofd?
Ik zie hier trouwens niet dat mensen die nuance willen aanbrengen met emmers stront worden bekogeld hoor
Ik weet ook niet waar je nou precies naartoe wil met dit verhaal eigenlijk.
Sorry als ik jou hier mee in het 'verkeerde kamp' heb geplaatst.
Maar geen enkel weldenkend mens kan met droge ogen beweren dat dit conflict iets is tussen palestina en israel.
Dit conflict verdeeld de hele wereld. Links tegen rechts, westers tegen oosters, religie tegen religie, ik zou zelfs zo ver willen gaan, man tegen vrouw of vrouw tegen man.
Neem een gemiddelde vechtscheiding, ik geef je op een briefje dat hier ook alle middelen zelfs kinderen worden ingezet.
En voor ik weer het hele Fokforum in mijn nek krijg, het is slechts een vergelijking, geen persoonlijke aanval.![]()
Taliban? Toch niks aan verloren? Opgeruimd staat netjes ofzo?quote:
Of dacht je dat die ook maar een deuk in pakje boter kunnen slaan, nu israel z'n hele militaire apparaat aanzwengeld?<signature here>.![]()
Ik ben niet zo van de complotten maar je gaat je wel afvragen of er niet bewust is weggekeken door Isralische veiligheidsdiensten. Een paar honderd van je eigen burgers opofferen om Gaza weer te kunnen innemen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je leest overal dat ze Gaza weer willen gaan bezetten met boots on the ground net als voor 2005. Dat zou nimmer en nooit door de internationale gemeenschap goedgekeurd zijn zonder deze aanslagen.
Je ziet het ook in dit topic en de internationale media, iedereen is nu op de hand van Israel.
Nee ik waag me niet op BNW.![]()
![]()
Ah. Op die manier.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Taliban? Toch niks aan verloren? Opgeruimd staat netjes ofzo?
Of dacht je dat die ook maar een deuk in pakje boter kunnen slaan, nu israel z'n hele militaire apparaat aanzwengeld?
Ze maken geen kans.![]()
Allah will guide their pathquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die faalhazen weten niet wat ze overkomt als ze tegenover de IDF komen te staan maar goed. Hoe wil Iran ze trouwens Isral in krijgen?
Klopt, dit conflict is een spiegel voor alle conflicten die we zien. We zien mannelijke en vrouwelijke dynamieken erin terug, (geo)politieke en religieuze dimensies. Dat maakt het zo interessant.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet tegen jou persoonlijk. Ik reageer gewoon op de berichten die ik hier lees.
Sorry als ik jou hier mee in het 'verkeerde kamp' heb geplaatst.
Maar geen enkel weldenkend mens kan met droge ogen beweren dat dit conflict iets is tussen palestina en israel.
Dit conflict verdeeld de hele wereld. Links tegen rechts, westers tegen oosters, religie tegen religie, ik zou zelfs zo ver willen gaan, man tegen vrouw of vrouw tegen man.
Neem een gemiddelde vechtscheiding, ik geef je op een briefje dat hier ook alle middelen zelfs kinderen worden ingezet.
En voor ik weer het hele Fokforum in mijn nek krijg, het is slechts een vergelijking, geen persoonlijke aanval.![]()
Nee dit is ''anders''quote:''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ah, jij gaat voor een 'false flag'?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je ziet het ook in dit topic en de internationale media, iedereen is nu op de hand van Israel.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Een aantal hoge heren in Israel was ook wel verdacht snel klaar met hun strijdpraatje met Netanyahu voorop. Hamas heeft zich lekker laten gebruiken, maar goed die staan ook niet echt bekend als intellectueel groepjequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de complotten maar je gaat je wel afvragen of er niet bewust is weggekeken door Isralische veiligheidsdiensten. Een paar honderd van je eigen burgers opofferen om Gaza weer te kunnen innemen.
Nee ik waag me niet op BNW.![]()
![]()
Ze hadden toch genoeg Amerikaanse tanks, vliegtuigen, helikopters ect?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Taliban? Toch niks aan verloren? Opgeruimd staat netjes ofzo?
Of dacht je dat die ook maar een deuk in pakje boter kunnen slaan, nu israel z'n hele militaire apparaat aanzwengeld?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
En dat vind ik heel eng. Net zolang blijven prikken tot Israel zich 'genoodzaakt' voelt om kernshit uit te scheiten.quote:
Tja en dan...?
Dag olie. Hai Rusland. Vriendjes?![]()
Niet perse maar Israel heeft een van beste inlichtingendiensten ter wereld, zo niet de beste. En Gaza wordt 24/7 gemonitord van top tot teen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, jij gaat voor een 'false flag'?![]()
Ah is het complot nu dat dit zo is gemanipuleerd door Isral zodat dat er iets bij wint?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een aantal hoge heren in Israel was ook wel verdacht snel klaar met hun strijdpraatje met Netanyahu voorop. Hamas heeft zich lekker laten gebruiken, maar goed die staan ook niet echt bekend als intellectueel groepje![]()
![]()
We hebben een drinker allenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat vind ik heel eng. Net zolang blijven prikken tot Israel zich 'genoodzaakt' voelt om kernshit uit te scheiten.
Tja en dan...?
Dag olie. Hai Rusland. Vriendjes?![]()
![]()
Dat is ook echt te vergelijken allemaal met een lijk door de straten paraderen, waarbij de willekeurige mensen op straat er juichend en joelend achteraan gaan....NOT!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wij doen zoiets niet wil je zeggen?
Ben je die foto's uit Guantanamo bay al vergeten?
Of het gejuich toen de USA eindelijk het kopstuk van Al quado had gedood?
Of, meer regionaal, toen die tasjesdief werd platgedrukt met die truttenschudder in haar otootje?
Of de bedreigingen die richting Volkert gingen toen hij zijn straf had uitgezeten?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Zeker, en waar oekraine mag smeken om zware tanks en vliegtuigen,quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze hadden toch genoeg Amerikaanse tanks, vliegtuigen, helikopters ect?
Krijgt Israel die meteen als ze ze vragen.<signature here>.![]()
wat staat hier?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah is het complot nu dat dit zo is gemanipuleerd door Isral zodat dat er iets bij wint?![]()
![]()
Ja, de Joodse evil overlord moet er natuurlijk altijd zijn he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah is het complot nu dat dit zo is gemanipuleerd door Isral zodat dat er iets bij wint?![]()
Nee liefje, ik ben niet dronken. Bij hoge uitzondering dan.quote:
Ben jij nuchter genoeg om inhoudelijk te reageren of heb je momenteel niet genoeg drank in huis om dat te kunnen of durven?![]()
Het komt wel verdomde handig uit, maar voor je het weet wordt je doorverwezen naar BNWquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet perse maar Israel heeft een van beste inlichtingendiensten ter wereld, zo niet de beste. En Gaza wordt 24/7 gemonitord van top tot teen.Ik wacht het nog even af
Akkoord, laten we niet te snel zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het komt wel verdomde handig uit, maar voor je het weet wordt je doorverwezen naar BNWIk wacht het nog even af
![]()
Net wanneer je denkt dat het niet erger kan......
Hezbollah has joined the party
De theorie dat israel het e.e.a. geengineerd heeft, heb ik nog niet gezien. Dat israel het zag aankomen, en wegkeek, doet wel de ronde.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah is het complot nu dat dit zo is gemanipuleerd door Isral zodat dat er iets bij wint?<signature here>.![]()
Dat ik je bedank voor het schetsen van hoe dat nu gaat qua bedenken van complottheorien waarin Isral toch de schuldige puppetmaster is.quote:
Blijkbaar is het ondenkbaar dat de inlichtingendiensten daar kunnen blunderen en dat Hamas zelf zoiets bedankt.![]()
Niet zo'n gekke gedachte idd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet perse maar Israel heeft een van beste inlichtingendiensten ter wereld, zo niet de beste. En Gaza wordt 24/7 gemonitord van top tot teen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Health Ministry updates number of wounded to more than 1,400
https://www.timesofisrael(...)d-to-more-than-1400/When the student is ready, the teacher will appear.
Als je ooit dacht dat dit een "smaakvol" conflict was: dat is het niet en was het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is ook echt te vergelijken allemaal met een lijk door de straten paraderen, waarbij de willekeurige mensen op straat er juichend en joelend achteraan gaan....NOT!![]()
Hezbollah, bestaat die club nog ja?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:58 schreef Ali_boo het volgende:
Net wanneer je denkt dat het niet erger kan......
Hezbollah has joined the party![]()
[ twitter ]
klopt, tegen zulke kritische denkers die alleen maar vragen stellen durf ik niet opquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee liefje, ik ben niet dronken. Bij hoge uitzondering dan.
Ben jij nuchter genoeg om inhoudelijk te reageren of heb je momenteel niet genoeg drank in huis om dat te kunnen of durven?![]()
![]()
![]()
Logisch, de een is gekozen door God en de ander nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, en waar oekraine mag smeken om zware tanks en vliegtuigen,
Krijgt Israel die meteen als ze ze vragen.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Snap niet waarom Israel nog geen Nukes gebruikt heeft, eens en voor altijd afrekenen met dat inferieur volk![]()
Maar die hebben ze niet volgens hunzelf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:01 schreef plesner het volgende:
Snap niet waarom Israel nog geen Nukes gebruikt heeft, eens en voor altijd afrekenen met die barbaren![]()
![]()
Gallant extends emergency situation to entire country
https://www.timesofisrael(...)n-to-entire-country/When the student is ready, the teacher will appear.
Vind ik een rare vergelijking. Isral heeft heel wat meer in de pap te brokkelen op het wereldtoneelquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Krijgt Israel die meteen als ze ze vragen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja hoor, springlevend en welquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hezbollah, bestaat die club nog ja?
Wacht maar tot morgen als IDF op volle toeren draait.....quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: beide kanten verliezen enkelVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Er gaan nog steeds flink wat Qassam's de lucht in...“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Omdat ze die officieel niet hebben, en omdat het niet zo handig is om zo'n ding in je eigen achtertuin te laten ontploffen. Oh, en omdat de hele wereld je uitkotst als je het zou doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:01 schreef plesner het volgende:
Snap niet waarom Israel nog geen Nukes gebruikt heeft, eens en voor altijd afrekenen met dat inferieur volkOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah ok, had al een tijdje niets meer van ze gehoord. Ik dacht dat daar inmiddels alleen nog wat oude baarden zatenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ja hoor, springlevend en wel![]()
[ twitter ]
Toch belachelijk als je er goed over nadenkt. Het gaat over belastinggeld. Geld waar jij en ik en al die andere lieve fokkers voor gewerkt hebben en nog steeds doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Krijgt Israel die meteen als ze ze vragen.
Niemand vraagt om onze toestemming als er geld wordt besteed aan oorlogstuig, dat moeten we gewoon voor lief nemen.
Sorry als ik weer als een ouwe zeur overkom, maar toen de getrouwde vrouwen na veel strijd werd toegestaan om een betaalde baan te nemen had dat wel als voorwaarde dat de vrouwen dit zuurverdiende geld alleen zouden besteden aan het huishouden. Dus niet aan een nieuwe jurk of een leuk niemendalletje, nee het moest in het huishoudpotje.
Wij betalen allemaal belasting, prima heb ik geen moeite mee, maar wel als onze zuurverdiende centen door deze poppenkastfiguren die zich onze overheid noemen, worden besteed aan wapens om een oorlog te spekken.
Gaaf land! aldus Mark Rutte.![]()
![]()
Google eens: The Sampon optionquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:01 schreef plesner het volgende:
Snap niet waarom Israel nog geen Nukes gebruikt heeft, eens en voor altijd afrekenen met dat inferieur volkA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
straks zijn die GAZA mensen weer de zielepieten zonder stroom in t ziekenhuis en dan heeft Israel het gedaanquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Er gaan nog steeds flink wat Qassam's de lucht in...Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Je komt over als een oude zeur. Ik ben blij dat ze 'ons' niet vragen of we tanks of ander wapentuig zouden moeten leveren. Laat ze dat lekker op hoog strategisch niveau bepalen of dat wel of geen goed idee isquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Toch belachelijk als je er goed over nadenkt. Het gaat over belastinggeld. Geld waar jij en ik en al die andere lieve fokkers voor gewerkt hebben en nog steeds doen.
Niemand vraagt om onze toestemming als er geld wordt besteed aan oorlogstuig, dat moeten we gewoon voor lief nemen.
Sorry als ik weer als een ouwe zeur overkom, maar toen de getrouwde vrouwen na veel strijd werd toegestaan om een betaalde baan te nemen had dat wel als voorwaarde dat de vrouwen dit zuurverdiende geld alleen zouden besteden aan het huishouden. Dus niet aan een nieuwe jurk of een leuk niemendalletje, nee het moest in het huishoudpotje.
Wij betalen allemaal belasting, prima heb ik geen moeite mee, maar wel als onze zuurverdiende centen door deze poppenkastfiguren die zich onze overheid noemen, worden besteed aan wapens om een oorlog te spekken.
Gaaf land! aldus Mark Rutte.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Kijk eens naar beide landen. Doe het eens. Het zijn geen buurlanden, we kunnen niet eens zeggen dat de landen ‘door elkaar heen’ lopen, er wordt zelfs af en toe een stukje droog land gestolen. Je gooit toch geen bom op jezelf om je buurman te straffen of wel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:01 schreef plesner het volgende:
Snap niet waarom Israel nog geen Nukes gebruikt heeft, eens en voor altijd afrekenen met dat inferieur volk![]()
Lee die zin nog eens een keer.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Intolerant voor intolerantie![]()
Puppetmaster zeker niet, maar je kunt hier en daar een oogje dichtknijpen over iets wat je politiek strategisch in de toekomst voordeel kan opleveren. Hamas is maar al te eager om te bijten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat ik je bedank voor het schetsen van hoe dat nu gaat qua bedenken van complottheorien waarin Isral toch de schuldige puppetmaster is.
Blijkbaar is het ondenkbaar dat de inlichtingendiensten daar kunnen blunderen en dat Hamas zelf zoiets bedankt.![]()
Laat me raden, je wil een referendum erover?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Toch belachelijk als je er goed over nadenkt. Het gaat over belastinggeld. Geld waar jij en ik en al die andere lieve fokkers voor gewerkt hebben en nog steeds doen.
Gaaf land! aldus Mark Rutte.
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: