Logischquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:07 schreef Aether het volgende:
Turkey declines to condemn Hamas as it calls for restoration of calm in region
https://www.timesofisrael(...)n-of-calm-in-region/
Een deel van de supporters van Celtic zijn erg links, dan krijg je dit soort domme acties. Zie bijvoorbeeld ook dit.quote:
En niet alleen Arabieren, maar ook Druze en christenen. Israël is een multiculturele staat wat dat betreft. Maar zodra er Joden in de Palestijnse gebieden gaat wonen wordt er gesproken over bezetting, kolonialisme en illegale nederzettingen. Die dubbele standaard is bespottelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er wonen miljoenen Arabieren in Israël, hoeveel Joden in Gaza? Wat heeft Hamas ook alweer in zijn handvest staan?
Niets logisch aan. Als je dit niet meer veroordeeld dan ben je gezonken tot niveautje IS.quote:
Volgens sommigen is IS door Turkije gecreëerd dus zo gek is dat niveau van ome Erdo nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets logisch aan. Als je dit niet meer veroordeeld dan ben je gezonken tot niveautje IS.
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:09 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk dat het bezetten van gaza onvermijdelijk is eigenlijk. Gaat heel veel shit opleveren, veel doden, veel repressie, maar uiteindelijk is het beter.
2000 meen ik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Hoeveel raketten waren het eigenlijk vanmorgen?
Natuurlijk niet. Zonder af te willen doen aan de achterlijke barbarij van vandaag. Maar de schendingen van oorlogs- en mensenrechten zijn aan beide kanten legio.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?
Dat niet, maar in de beginjaren werden veel gewonde IS-ers in Turkse ziekenhuizen behandeld, en daarna konden ze vrolijk weer terug om te gaan vechten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens sommigen is IS door Turkije gecreëerd dus zo gek is dat niveau van ome Erdo niet
Prima, gevangenen ruilen en daarna nog een rondje bommen op Hamas, dat lijkt me een mooie uitkomst.quote:
Die moslims worden net zoals ons van nieuws voorzien vanuit een eigen optiek. Wij zijn over het algemeen pro (pro’ish) Israël.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ach dat wordt altijd geroepen bij elke aanval. En bij elke aanval van moslims op niet moslims zie je alleen juichfilmpjes en nooit een demonstratie van: Dit is niet mijn geloof. Je weet dus wel genoeg waar het overgrote deel voor staat als je een beetje logisch na kan denken en dat ook durft.
tijdelijke repressie. oprollen van hamas en aanverwante groepen, om daarna beetje bij beetje de teugels te vieren. ja, het wordt bloederig en pijnlijk. Maar feitelijk zitten ze nu ook in een repressieve omeving met Hamas aan het roer, dus feitelijk veranderd in dat opzicht niet zo heel veel in eerste instantiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je denkt serieus dat dat goed blijft gaan? Dat soort repressie?
Ik wil wel even toevoegen dat christelijk Arabieren en Druzen in Israël behoorlijk achtergesteld zijn. Ze leven vaak in grote armoede. Daar is ook van alles aan de hand.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een deel van de supporters van Celtic zijn erg links, dan krijg je dit soort domme acties. Zie bijvoorbeeld ook dit.
[..]
En niet alleen Arabieren, maar ook Druze en christenen. Israël is een multiculturele staat wat dat betreft. Maar zodra er Joden in de Palestijnse gebieden gaat wonen wordt er gesproken over bezetting, kolonialisme en illegale nederzettingen. Die dubbele standaard is bespottelijk.
Israël heeft nota bene (in de hoop dat het vrede zou opleveren) in 2005 zelf alle Joodse inwoners van Gaza met harde hand verwijderd zodat het een etnisch homogeen gebied zou worden. Maar uiteraard heeft het niets geholpen. Veel Palestijnen willen de complete vernietiging van Israël, niets minder.
De toekomst ligt bij de jongeren. Aan beide kanten. De jonge palestijnen moeten van hamas af zien te komen en de jonge israeliers van de orthodoxen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:19 schreef Bensel het volgende:
[..]
tijdelijke repressie. oprollen van hamas en aanverwante groepen, om daarna beetje bij beetje de teugels te vieren. ja, het wordt bloederig en pijnlijk. Maar feitelijk zitten ze nu ook in een repressieve omeving met Hamas aan het roer, dus feitelijk veranderd in dat opzicht niet zo heel veel in eerste instantie
Israël heeft Apartheid opnieuw uitgevonden. Vreemd, gezien hun geschiedenis.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wil wel even toevoegen dat christelijk Arabieren en Druzen in Israël behoorlijk achtergesteld zijn. Ze leven vaak in grote armoede. Daar is ook van alles aan de hand.
Ze zijn alleen met een stuk minder. Maar de k niet dat ze zo blij en tevreden en happy samenleven met het ‘gewone’ Israëlische volk.
Vrij kansloos dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De toekomst ligt bij de jongeren. Aan beide kanten. De jonge palestijnen moeten van hamas af zien te komen en de jonge israeliers van de orthodoxen.
Dat denk ik niet. Er zijn behoorlijk wat protesten geweest tegen benjamin met zijn "hervormingen".quote:
En dus een heel goed idee van Hamas om al die progressieve Israëliërs nu allemaal ulra nationalistisch te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Er zijn behoorlijk wat protesten geweest tegen benjamin met zijn "hervormingen".
Naar wat ik begrepen heb gebeurde ongeveer hetzelfde in Gaza.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |