abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:19:30 #201
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210869834
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.
pi_210869835
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

Welke wandaden?
Not sure if serious.
pi_210869843
Bijzonder ook om degene die je stroom levert zo aan te vallen. Dan heb je toch een zelfmoordwens.
pi_210869845
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar woon je liever? Tel Aviv of de Gazastrip. Dat telt ook mee.
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.

Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.

Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.

Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.

Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.

Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/

Dus wees reëel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.
pi_210869902
Dit lijkt me een wanhoops offensief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210869912
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.
Waarom zouden ze zich daar druk om moeten maken? Omdat Israël terug gaat slaan als ze zo schandalig worden aangevallen?
pi_210869914
Barbaarse aanval van Hamas.

Israël moet Hamas hard bestraffen.

Hopelijk vallen er geen burgerdoden meer.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:23:22 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210869920
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.

Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.

[ afbeelding ]

Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.

[ afbeelding ]
Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.

Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.

Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/

Dus wees reëel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.
Welke boter heb ik precies op mijn hoofd?

Ik zie hier trouwens niet dat mensen die nuance willen aanbrengen met emmers stront worden bekogeld hoor :)

Ik weet ook niet waar je nou precies naartoe wil met dit verhaal eigenlijk.
pi_210869933
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?
Eerst oog om oog, en dan gaan ze met elkaar praten?
Waarover moet er dan gesproken worden?
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:24:09 #210
8781 crew  Frutsel
pi_210869941
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.
200+ dode Israëliërs laten straks echt wel koppen rollen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:24:16 #211
396550 Richestorags
pi_210869942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef polderturk het volgende:
Barbaarse aanval van Hamas.

Israël moet Hamas hard bestraffen.

Hopelijk vallen er geen burgerdoden meer.
Hey we kunnen het ook een keer eens zijn :)
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:26:02 #212
396550 Richestorags
pi_210869972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?
Eerst oog om oog, en dan gaan ze met elkaar praten?
Waarover moet er dan gesproken worden?
Zolang Hamas daar aan de macht is, kan er sowieso helemaal nergens meer over worden gesproken. Eerst moet Hamas worden vernietigd door de gematigde Palestijnen en door Israël, dan kan het praten beginnen. Het liefst krijgt Israël dan ook een wat meer gematigde regering maar ik zie ze wel als de meer redelijke partij in deze.
pi_210869973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is het zo belangrijk voor het westen om in dit conflict op de meest extreme manier partij te kiezen?
In mijn ogen zijn beide landen hartstikke fout bezig met als lachende derde onze 'beschaafde en superieure' westerlingen.
De lachende derde? In welk opzicht dan? :?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:26:51 #214
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_210869985
Is Harry van Bommel al op een marktplein met een Palestijnse vlag gesignaleerd?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_210869988
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]
200+ dode Israëliërs laten straks echt wel koppen rollen.
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:27:17 #216
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210869989
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.

En dit zeg ik niet omdat ik het leuk vind. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met de terreurorganisatie Hamas en de brede steun daarvoor onder de Palestijnse bevolking.
De benadering van Israël maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Israël wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Israël. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:29:15 #217
396550 Richestorags
pi_210870021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef beantherio het volgende:

[..]
De benadering van Israël maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Israël wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Israël. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Israël bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:32:53 #218
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210870060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.
IDF heeft 24/7 surveillance boven Gaza, die wisten ook wel in mindere mate dat er wat stond te gebeuren. Deze gebeurtenis is een mooie aanleiding Hamas te elimineren zonder bemoeienis van de buitenwereld.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:32:58 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210870061
:')_!

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:33:10 #221
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210870065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Israël bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.
Er zijn ik weet niet hoeveel Palestijnse doden gevallen, Palestijnse bezittingen vernietigd of gestolen, veel Palestijns land ingepikt en de Palestijnen leven feitelijk als gevangenen in een gebied dat onder controle staat van Israël. De enige hogere prijs die je ze zou kunnen laten betalen is een algehele holocaust.
pi_210870078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De lachende derde? In welk opzicht dan? :?
De wapenhandel. Oorlog is hun pakkie an, brengt geld in het laatje.
Ik bedoelde dus niet jou of je buurman.
Maar het westen dat zoveel waarde hecht aan vrijheid, vrede en democratie.
Amerika voorop.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:34:07 #223
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210870080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dus omdat er Israëlische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Israëliër? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!

Altijd briljant die logica van dom rechts.
Zo’n groep palestijnen die in Gaza met het lijk van een israeli paradeert en een juichende menigte eromheen? Daar staan geen onschuldigen, daar kan prima clustermunitie op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210870087
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:00 schreef Ali_boo het volgende:
Damn

[ twitter ]
Hoe hebben ze in hemelsnaam zoveel van die vuurpijlen kunnen bouwen? Ze checken toch wat daar binnenkomt? Dit is niet een avondje knutselen in de schuur
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210870092
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
:')_!

[ twitter ]
Met dit soort mensen die allahu akbar roepen bij zo'n gebeurtenis kun je toch niet verwachten dat ze vredig integreren in de Westerse samenleving? Ik kan er gewoon niet bij dat we zulk soort mensen hier willen opvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')