Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef Qarrad het volgende:
Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar woon je liever? Tel Aviv of de Gazastrip. Dat telt ook mee.
Waarom zouden ze zich daar druk om moeten maken? Omdat Israël terug gaat slaan als ze zo schandalig worden aangevallen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zeg je het heel netjes. Isreal is rap eenheden aan het formeren, straks 10.000en IDF troepen gaza in. En geen westerse regering die zich er druk om maakt.
Welke boter heb ik precies op mijn hoofd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen van de twee steden of beter gezegd twee landen die je noemt.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.
Hier in Nederland hebben we ook zo onze eigen problemen en dit conflict maakt het niet makkelijker.
Het is prima als men overal een mening over wil hebben, maar in dit conflict is de scheidslijn wel heel streng.
Je bent goed of fout. Meer smaken hebben we blijkbaar niet. Mensen die een zekere mate van nuance willen aanbrengen worden direct met emmers stront bekogeld.
En nee, ik bedoel dus niet dat je het rondrijden van een naakte dode vrouw moet nuanceren, maar gewoon het conflict op zich. Nou ja, conflict, het is niks anders dan een kinderachtige ruzie die met bommen, granaten en weetikveel wat nog meer wordt uitgevochten. In de zandbak, zoals echte kleuters dat doen.
Ik herinner me nog dat er in de beginjaren van dit 'conflict' palestijnse snotjochies met stenen gooiden naar Israelische tanks.
Dat waren dus kinderen. Kinderen die of geindoctrineerd waren door volwassen of kinderen die het reuze spannend vonden om dit te doen. Net zoals wij in onze kindertijd belletje trokken bij die toverheks in haar spookhuisje. Om maar een achterlijk voorbeeld te noemen.
[ afbeelding ]
Ik herinner me ook nog de vliegtuigkaping onder leiding van de Palestijnse schoonheid Leila Khaled.
[ afbeelding ]
Boeketreeksromantiek pur sang.
Bij deze kaping is er geen enkele dode gevallen. Maar wel zijn er Israelische gijzelaars geruild voor krijgsgevangenen.
Waar ging het dan wel mis? Geen idee, maar ik denk wel dat de westerse wapenhandelaars een hele dikke vinger in dit papje hebben. En die slapen goed. Want die hebben schijt aan alles en iedereen.
Donald Trump mag dan bekend staan als de eerste president die geen oorlog startte maar hij heeft wel een miljoenencontract met de sheiks van SA.
https://www.businessinsid(...)eal-van-110-miljard/
Dus wees reëel en negeer niet langer al die boter op je hoofd.
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
200+ dode Israëliërs laten straks echt wel koppen rollen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.
Hey we kunnen het ook een keer eens zijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef polderturk het volgende:
Barbaarse aanval van Hamas.
Israël moet Hamas hard bestraffen.
Hopelijk vallen er geen burgerdoden meer.
Zolang Hamas daar aan de macht is, kan er sowieso helemaal nergens meer over worden gesproken. Eerst moet Hamas worden vernietigd door de gematigde Palestijnen en door Israël, dan kan het praten beginnen. Het liefst krijgt Israël dan ook een wat meer gematigde regering maar ik zie ze wel als de meer redelijke partij in deze.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan houdt je toch het conflict in stand. Of zie ik dat verkeerd?
Eerst oog om oog, en dan gaan ze met elkaar praten?
Waarover moet er dan gesproken worden?
De lachende derde? In welk opzicht dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is het zo belangrijk voor het westen om in dit conflict op de meest extreme manier partij te kiezen?
In mijn ogen zijn beide landen hartstikke fout bezig met als lachende derde onze 'beschaafde en superieure' westerlingen.
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
200+ dode Israëliërs laten straks echt wel koppen rollen.
De benadering van Israël maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Israël wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Israël. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.
En dit zeg ik niet omdat ik het leuk vind. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met de terreurorganisatie Hamas en de brede steun daarvoor onder de Palestijnse bevolking.
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Israël bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
De benadering van Israël maakt Hamas al decennia lang alleen maar populairder. Als Israël wraak neemt op de Palestijnen wordt Hamas als helden gezien als ze iets terugdoen tegen Israël. Van het idee van represailles als dwangmiddel is al heel lang duidelijk dat het alleen maar averechts werkt.
IDF heeft 24/7 surveillance boven Gaza, die wisten ook wel in mindere mate dat er wat stond te gebeuren. Deze gebeurtenis is een mooie aanleiding Hamas te elimineren zonder bemoeienis van de buitenwereld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit dus, alle signalen gemist van deze grote aanval.
Er zijn ik weet niet hoeveel Palestijnse doden gevallen, Palestijnse bezittingen vernietigd of gestolen, veel Palestijns land ingepikt en de Palestijnen leven feitelijk als gevangenen in een gebied dat onder controle staat van Israël. De enige hogere prijs die je ze zou kunnen laten betalen is een algehele holocaust.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet als de prijs hoog genoeg is die je moet betalen. De vraag is welke prijs Israël bereid is ze te laten betalen, maar als de prijs hoog genoeg is, heeft men geen keus.
De wapenhandel. Oorlog is hun pakkie an, brengt geld in het laatje.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De lachende derde? In welk opzicht dan?
Zo’n groep palestijnen die in Gaza met het lijk van een israeli paradeert en een juichende menigte eromheen? Daar staan geen onschuldigen, daar kan prima clustermunitie op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus omdat er Israëlische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Israëliër? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!
Altijd briljant die logica van dom rechts.
Hoe hebben ze in hemelsnaam zoveel van die vuurpijlen kunnen bouwen? Ze checken toch wat daar binnenkomt? Dit is niet een avondje knutselen in de schuurquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |