Alsof Hamas kritiek of tegenstanders gaat dulden, dan hang je binnen 5 seconden. Dictatuur pur sang.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zwak leiderschap onder de Palestijnen maakt dat Hamas dit kan doen. De weg naar vrede begint bij een Mandela of Rabin achtig persoon uit hun kring.
Vanuit het geloof.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En waar denk je dat die haat richting Israelis precies vandaan komt?
Jep, je zou bijna denken dat geen van de twee partijen hier een onschuldig slachtoffer is. En voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik - uiteraard - in het grote plaatje. Ik zeg het er maar even bij, want voor je het weet zeggen mensen dat je daarmee deze terreuraanval steunt ofzo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daarvoor lag het onder Turks gezag. En daarvoor was Gaza een vreemde mix van Turks en Egyptisch (en verlaten). Daarvoor waren het dan eindelijk de arabiers die de door Christenen gestartte nederzetting veroverden. Het land eromheen was ook nog een tijdje in handen van de Arabiers nadat de Romeinen er genoeg van hadden.
Je zou echt bijna denken dat deze situatie iets ingewikkelder is dan het lijkt.
Nou, iets dichterbij en binnen de tijdspanne die ok is volgens hem: ff Duitsland binnentrekken voor een rape and pillage.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:22 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik zal volgende week mijn kofferbak maar volgooien met spaanse meisjes dan. Om wat die eikels hier gedaan hebben in 1648.
Doe maar wel gap.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goos, hier ga ik niet aan beginnen.
het idee dat joden jesus gedood zouden hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Is dat een soort fetish ofzo, al die broeken naar beneden trekken?quote:
Volgens mij ook.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zwak leiderschap onder de Palestijnen maakt dat Hamas dit kan doen. De weg naar vrede begint bij een Mandela of Rabin achtig persoon uit hun kring.
Sowieso hebben mensen zin om in Gaza te wonen als dat niet hoeft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:07 schreef Bensel het volgende:
[..]
In israel is er ook geen apartheid. In de gaza zelf wel, daar woont geen enkele jood meer.
Als je al in staat bent om 7000 raketten af te schieten dan is de vraag. Hoe kom je eraan? Heb je er nog meer?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef ExTec het volgende:
Maar begint israel al weer de overhand te krijgen? Want dan gaan we al die mensen die nu (blijkbaar) kinderen in schuilkelders afmaken ineens dader af zijn, en zich natuurlijk snel optuigen met de mantel der slachtofferschap.
Dezelfde reden dat ze een afgesneden piemeltje hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet snel wegrennenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat een soort fetish ofzo, al die broeken naar beneden trekken?
Heb je een voorbeeld van iets recenter dan 80 jaar geleden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef Slayage het volgende:
Sommigen hiero be like: "Palestijnen zijn barbaren en israelisch zijn fatsoenlijke mensen"
Realiteit is oorlog zorgt ervoor dat mensen barbaarse daden verrichten zoals we vandaag hebben zien, zoals we in het verleden hebben gezien en we in de toekomst zullen blijven zien zolang er geen vrede is in de regio.
[ twitter ]
Nee. Wel standaardprocedure ivm bomgordels en dat werk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat een soort fetish ofzo, al die broeken naar beneden trekken?
Beetje stemmingmakerij wel, deze man klinkt niet bepaald als iemand die lacht omdat 'ie het grappig vond. Maar het is natuurlijk makkelijk oordelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef Slayage het volgende:
Sommigen hiero be like: "Palestijnen zijn barbaren en israelisch zijn fatsoenlijke mensen"
Realiteit is oorlog zorgt ervoor dat mensen barbaarse daden verrichten zoals we vandaag hebben zien, zoals we in het verleden hebben gezien en we in de toekomst zullen blijven zien zolang er geen vrede is in de regio.
[ twitter ]
Israel zei 2000, Hamas 5000, opgeteld 7000 of zo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Als je al in staat bent om 7000 raketten af te schieten dan is de vraag. Hoe kom je eraan? Heb je er nog meer?
Dat is mijn hele punt natuurlijk, nu is er de ruimte voor dit doordat er geen andere sterke leiders zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof Hamas kritiek of tegenstanders gaat dulden, dan hang je binnen 5 seconden. Dictatuur pur sang.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Oh ja, Hamas is het slachtoffer vandaag, oh wacht.
Er was eerder dit jaar al geweld tussen kolonisten en Palestijnen waarbij kolonisten moordend en plunderend door een stad zijn getrokken. Amnesty international heeft zich er wel mee bezig gehouden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb niet heel jullie gesprek gevolgd maar wat waren kolonisten, de Isralische burgerslachtoffers?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen, maar het is wel vreemd dat mensen naar beide kanten proberen te wijzen. Isral is als land nooit geaccepteerd en erkend door de omringende Islamtische en Arabische landen en volkeren (inclusief wat wij nu kennen als 'Palestijnen') daar ligt de kern van dit conflict.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, je zou bijna denken dat geen van de twee partijen hier een onschuldig slachtoffer is. En voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik - uiteraard - in het grote plaatje. Ik zeg het er maar even bij, want voor je het weet zeggen mensen dat je daarmee deze terreuraanval steunt ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |