Tientallen Palestijnse militanten trokken vanmorgen de streng beveiligde grens met Israël over, waarna op tal van plaatsen in Israël grondgevechten uitbraken. Het Israëlische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Israël trekken.
Er wordt geschat dat minstens 100 Israëliërs zijn omgekomen en meer dan 900 burgers gewond zijn geraakt. n de Gazastrook werden zeker 198 Palestijnen gedood en raakten 1600 mensen gewond na tegenaanvallen van het Israëlische leger, meldden Palestijnse artsen aan nieuwszender Al Jazeera. Tegelijkertijd worden er explosies gemeld in de stad Gaza. Zowel Hamas als de Israëlische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Israëlische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn geïnfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.
Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beëindigen."
Update 17.00 uur: Volgens een rapport van de Israëlische tv-zender N12 houden strijders van de radicaal-islamitische Palestijnse groep Hamas ongeveer vijftig gijzelaars vast in de Israëlische kibboets Beeri nabij de grens met de Gazastrook. Hamas-viceleider Saleh al-Aruri zei tegen de tv-zender Al-Jazeera dat "een groot aantal" Israëlische gijzelaars in handen was van Hamas.
Hamas-commandant Saleh Al-Arouri spreekt van "genoeg" gevangengenomen Israëli's om alle gevangengenomen Palestijnen te bevrijden. En hoe langer de gevechten duren, hoe hoger het aantal gevangenen zal zijn, meldt Al-Jazeera. Dienovereenkomstig zei hij verder: "We zijn een totale strijd begonnen." Dit is geen snelle operatie. Het doel is “onze vrijheid en de vrijheid van de heilige plaatsen.”
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties is van plan om een spoedvergadering in New York bijeen te roepen vanwege de toegenomen geweldsescalatie in Israël en de Palestijnse gebieden. De exacte datum van de bijeenkomst is nog niet bekend, volgens verschillende diplomaten die spraken met het Duitse persbureau dpa. Mogelijke data die genoemd worden zijn zondag en maandag.
Israël wil de grenzen met andere landen versterken om te voorkomen dat het vanuit verschillende richtingen wordt aangevallen. Volgens de Israëlische premier Benjamin Netanyahu is het doel om anderen ervan te weerhouden om zich ‘te vergissen’ en zich aan te sluiten bij de oorlog van Hamas.
Verschillende Arabische staten hebben de Israëlische regering de schuld gegeven van het uitbreken van het Palestijnse geweld. Israël moet een einde maken aan “de provocerende praktijken van hun bezetting” en aan het “beleid van uitbreiding van de nederzettingen”, aldus het Koeweitse ministerie van Buitenlandse Zaken.
De aanvallen van Hamas zijn het resultaat van tientallen jaren van ‘systematische onderdrukking’ door de ‘zionistische bezettingsautoriteit’, aldus een verklaring van de Iraakse regering.
Ook voor Qatar is alleen Israël verantwoordelijk te houden voor de escalatie van het geweld in het conflict met de Palestijnen. Het emiraat roept beide partijen op om gematigdheid te betrachten. De Verenigde Arabische Emiraten roepen beide partijen ook op om de gevechten te beëindigen.
Volgens defensieminister Lloyd Austin zullen de Verenigde Staten Israël ondersteunen in hun gevecht tegen de Palestijnen. Het Pentagon zal in de komende dagen ervoor zorgen dat Israël voorzien wordt van alles wat nodig is om zichzelf en haar burgers te verdedigen tegen willekeurig geweld en terrorisme.
SPOILER: Update 13.40 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 10.46 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liveblog Nu.nl
https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.htmlLive stream Gazastrook:
Andere livestream Israel:
SPOILER: Meer tweets
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:En toch hè… we lijken vergeten te zijn dat begin dit jaar ook veel onrust was doordat joodse kolonisten plunderend en moordend door de Palestijnse stad Humara trokken.
Dat vond ik ook wel redelijk bizar. En je hoorde er hier verder niet zoveel over.
Dat past niet in het lobby-verhaal.
tong80
Spleenheup
A full analysis of the situation in Gaza/Israel:
Hamas is a terror group
Palestinians deserve rights
Israeli civilians deserve safety
Assad will not be coming to aid Palestinians
Iran 🇮🇷 will be wishing death on Israel
America 🇺🇸 will stand with Israel 🇮🇱
Russia 🇷🇺 will use Palestinian oppression as propaganda
Muslims will blindly support Hamas believing that's how they support Palestinians
Israelis will call Palestinians cockroaches
Their will be victims on both sides
The oxygen in the room is being depleted yet again
News coverage will focus exclusively on "the conflict"
Nothing changes
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:Blijft fascinerend trouwens dat mensen in het westen zo passievol over dit dit conflict zijn.
Ik bedoel, bij onlusten in Sudan zijn afgelopen maanden al duizenden mensen omgekomen maar dat boeit mensen weinig.
Of de gevechten in Burma. Ik zie Bij1 niet roepen dat dat onze schuld is oid.
Israël is toch wat meer betrokken bij de westerse wereld denk ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
In het internationaal recht is een militaire blokkade een oorlogsdaad op zich toch?
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Ja dat is zo, maar veel drama die mensen maken voelt daardoor een beetje nep.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
-Rabia Al-Basri
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:Blijft fascinerend trouwens dat mensen in het westen zo passievol over dit dit conflict zijn.
Ik bedoel, bij onlusten in Sudan zijn afgelopen maanden al duizenden mensen omgekomen maar dat boeit mensen weinig.
Ik wel, maar ik ben raar
Israël is natuurlijk wel een land dat cultureel en politiek bij het westen (meent) te horen. Dan roep je sneller kritiek over je af.
Incelfrikandel
Die lui van bij1 laten overduidelijk zien waar hun voorliefde ligt en maken stelselmatig gebruik van de Nederlandse goedheid voor hun eigen haat en racisme. Gewoon opdoeken die hap en dat volk naar een land brengen wat het allemaal veel beter voor ze kan regelen. Pakistan ofzo
quote:
Voor het persoonlijke: Er woont best wat famllie daar. Gelukkig zijn ze vooralsnog veilig.
Voor het grotere plaatje is verdere escalatie die dichtbij kan komen hier een stuk waarschijnlijker dan de zoveelste strijd in Afrika.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Heb het idee dat pallies en joden over het algemeen redelijk normaal met elkaar om kunnen gaan als elkaars buur, klote hamas, politiek, uithuiszettingen en ander onrecht dat je niemand gunt, en buitenlandse shia terroristen verzieken het, palestijnen zijn bang voor hamas.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:12 schreef Frutsel het volgende:Die lui van bij1 laten overduidelijk zien waar hun voorliefde ligt en maken stelselmatig gebruik van de Nederlandse goedheid voor hun eigen haat en racisme. Gewoon opdoeken die hap en dat volk naar een land brengen wat het allemaal veel beter voor ze kan regelen. Pakistan ofzo
What did I miss?
-Rabia Al-Basri
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:[..]
Ik wel, maar ik ben raar
Israël is natuurlijk wel een land dat cultureel en politiek bij het westen (meent) te horen. Dan roep je sneller kritiek over je af.
Das waar. Maar waar ik me vooral aan erger is de dramatische houding zoals
'waar gaat het heen met de mensheid'. Alsof dit conflict opeens bepaald dat de wereld kut is.
Ik neem even een welverdiende pauze
Tot vanavond allemaal weer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
beantherio
4900 op de schaal van Richter
quote:
Dit is ook niet zo'n bijzonder nieuws. Het conflict duurt al ruim een halve eeuw en dit is slechts het zoveelste hoofdstuk ervan. Men is enkel wat in slaap gesust omdat Israël de laatste jaren zo domineerde en compleet ongestraft bleef voor zijn misdaden. Nu er weer eens een duidelijke tegenreactie is schrikt men wakker.
Natuurlijk zijn de daden van de Palestijnen van vandaag te veroordelen. Maar dat doen is natuurlijk ook wel een beetje hypocriet met de gedachte van wat Israël de laatste decennia heeft uitgevreten. Het was ook wel een beetje naïef om te denken dat er nooit eens een reactie zou komen: er was geen vrede en er is geen vrede.
bitterbal
Met mayo.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:15 schreef beantherio het volgende:[..]
Dit is ook niet zo'n bijzonder nieuws. Het conflict duurt al ruim een halve eeuw en dit is slechts het zoveelste hoofdstuk ervan. Men is enkel wat in slaap gesust omdat Israël de laatste jaren zo domineerde en compleet ongestraft bleef voor zijn misdaden. Nu er weer eens een duidelijke tegenreactie is schrikt men wakker.
Natuurlijk zijn de daden van de Palestijnen van vandaag te veroordelen. Maar dat doen is natuurlijk ook wel een beetje hypocriet met de gedachte van wat Israël de laatste decennia heeft uitgevreten. Het was ook wel een beetje naïef om te denken dat er nooit eens een reactie zou komen: er was geen vrede en er is geen vrede.
eens
quote:
Klopt inderdaad.
Er kunnen ergens wat wij zien als ''niet boeiend'' een miljoen mensen doodgeschoten worden en het krijgt nog geen seconde op welke nieuwsbron dan ook.
In Rotterdam is er 5 minuten iets aan de hand, worden 3 mensen doodgeschoten en er wordt zelfs een speciaal journaal voor ingelast en heel NL roept moord en brand
Zelfde met dit. Israel is echt een walgelijk land en doet vele moorden in Palestijns gebied, maar nu we dit zien in een iets meer met het Westen gelieerd land dan is het ineens een hot item.
Nieuws en menselijke gevoelens zijn raar.
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Israël heeft niets uitgevreten behalve het eigen land proberen te verdedigen tegen terrorisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
quote:
Altijd maar blijven terugkijken naar het verleden werkt ook zeker niet mee.
Deze aanval is echt het domste wat Hamas heeft kunnen doen. Israël zal zeer waarschijnlijk niet rusten voor die hele terroristische groep is uitgeroeid (of hoe je het ook wilt noemen).
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:20 schreef aloa het volgende:[..]
Deze aanval is echt het domste wat Hamas heeft kunnen doen. Israël zal zeer waarschijnlijk niet rusten voor die hele terroristische groep is uitgeroeid (of hoe je het ook wilt noemen).
Mja tsja, same old same old dus.
Je kan vast een topic reserveren voor 2033, wanneer dit ongetwijfeld weer gebeurd.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:17 schreef bianconeri het volgende:[..]
Klopt inderdaad.
Er kunnen ergens wat wij zien als ''niet boeiend'' een miljoen mensen doodgeschoten worden en het krijgt nog geen seconde op welke nieuwsbron dan ook.
In Rotterdam is er 5 minuten iets aan de hand, worden 3 mensen doodgeschoten en er wordt zelfs een speciaal journaal voor ingelast en heel NL roept moord en brand
Zelfde met dit. Israel is echt een walgelijk land en doet vele moorden in Palestijns gebied, maar nu we dit zien in een iets meer met het Westen gelieerd land dan is het ineens een hot item.
Draai het eens om. Zien mensen in Sudan of Palestina iets van de gebeurtenissen in Rotterdam? Of boeit hen dat geen drol omdat het toch maar wat blanke Europeanen betreft? Is dat geen racisme?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:17 schreef bianconeri het volgende:[..]
Klopt inderdaad.
Niks raars. Hoe dichterbij des te erger.
Vliegtuig neergestort? Ok, kan gebeuren. Oh, is het vliegtuig vertrokken vanaf Schiphol? Dan zijn we in paniek.
Gelukkig maar. Als we bij elke dode moeten rouwen is het leven natuurlijk niet leuk.
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Een gedeelte van de oplossing is de Gaza-strook ontruimen. Hoe oneerlijk dit ook is naar de Palestijnen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
MissButterflyy
quote:
Kolonisten zijn begin dit jaar nog moordend en plunderend door een Palestijnse stad getrokken. Het is hier maar summier in het nieuws geweest.
Bezsen
We Call Them Poor
quote:
Meen je dit?
Dit valt in het niets met wat Israël decennia heeft gedaan.
Dat kreeg alleen niet zoveel aandacht. Want dat werd uitgevoerd door de militairen van een bondgenoot.
quote:
Ik kan me vergissen, maar zoiets als dit heb ik nog niet eerder gezien (In Israël dan).
quote:
Maar, dat is ook weer niet helemaal waar. Israël is wat dat betreft echt geen haar beter.
quote:
Sterker nog, door al het oorlogsretoriek van de aanhang van Hamas geef je Israël een vrijgeleide om te escaleren. Immers, “omdat wij onderdrukt zijn doden wij jullie burgers” is voor Israël simpel
Om te zetten naar “omdat jullie onze burgers doden doden wij jullie burgers op zoek naar de daders”
Oliedom van Hamas als je het mij vraagt.
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:21 schreef Toefjes het volgende:[..]
Niks raars. Hoe dichterbij des te erger.
Vliegtuig neergestort? Ok, kan gebeuren. Oh, is het vliegtuig vertrokken vanaf Schiphol? Dan zijn we in paniek.
Gelukkig maar. Als we bij elke dode moeten rouwen is het leven natuurlijk niet leuk.
Ja dat is zeker zo. Dat iets in eigen land groot nieuws is lijkt me duidelijk.
Voor mij is het meer dat het Israel conflict even ver weg staat als, bijvoorbeeld, het conflict in Sudan. Ik kijk ernaar en denk 'damn heftig hoor'. Maar heb er geen stakes in. Ik ken de geschiedenis van Israel ook niet eigenlijk.
Maar dan ga je online en dan zie je al die extreme reacties erop en dan besef ik me: damn, voor veel mensen is dit extreem persoonlijk. Ookal hebben ze cultureel geen band met beide landen.
Echter ze projecteren bepaalde dingen die ze haten op dit conflict. En daar erger ik me aan.
Neem bijvoorbeeld die Bij1 tweet. De dame in kwestie lijkt me niet Palestijns, noch is ze Israelisch. Maar blijkbaar is dit extreem persoonlijk voor d'r. En als je dan gaat kijken waarom is het niet omdat ze iets om beide landen geeft, maar omdat ze de haat (ofzo) voor bepaald Nederlands beleid projecteert op dit conflict.
beantherio
quote:
Dan is het weer een paar jaartjes stil voordat het volgende incident plaats vindt. De oudste nieuwsitems die ik me herinner van eind jaren 70 en begin jaren 80 waren van dit conflict. Bijna 50 jaar later is er niets veranderd en waarschijnlijk is het over 50 jaar nog steeds precies hetzelfde.
Misschien is het gewoon een idee om vrede te sluiten? En dan bedoel ik ook een echte vrede en niet een waarbij Israël dicteert en de Palestijnen de rekening betalen. Dat laatste doen ze natuurlijk al decennia lang.
MissButterflyy
quote:
Ik wil geen partij trekken, vind ze beide fout bezig, maar denk dat wij heel veel niet te horen krijgen van wat Israël aan geweld pleegt tegen Palestijnen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:[..]
Das waar. Maar waar ik me vooral aan erger is de dramatische houding zoals
'waar gaat het heen met de mensheid'. Alsof dit conflict opeens bepaald dat de wereld kut is.
Wat dat betreft zijn nieuwe destabiliserende conflicten in de Sahel of Ethiopië veel ingrijpender inderdaad.
Incelfrikandel
Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:25:14
Nattekat
De roze zeekat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Bezsen het volgende:[..]
Meen je dit?
Dit valt in het niets met wat Israël decennia heeft gedaan.
Dat kreeg alleen niet zoveel aandacht. Want dat werd uitgevoerd door de militairen van een bondgenoot.
Noem één voorbeeld dat erger is dan wat hier nu gebeurt.
MissButterflyy
quote:
Ja, het is dom van Hamas. Maar het gaat Israël niet lukken om ze uit te schakelen. Voor elke dode strijder staan er weer 10 op.
quote:
Ontruimen en een brede strook volledig plat bulldozeren en o.a. vol mijnen en anti-tank grachten leggen, een soort 21e eeuwse variant van de Berlijnse muur.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Scorpie het volgende:[..]
Sterker nog, door al het oorlogsretoriek van de aanhang van Hamas geef je Israël een vrijgeleide om te escaleren. Immers, “omdat wij onderdrukt zijn doden wij jullie burgers” is voor Israël simpel
Om te zetten naar “omdat jullie onze burgers doden doden wij jullie burgers op zoek naar de daders”
Oliedom van Hamas als je het mij vraagt.
Zo werkt dat inderdaad.
Mortaxx
Doomer
quote:
Flinke secundaire explosie ook
Op
dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef
Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
quote:
Graag beelden van Israël die dode naakte vrouwen door de straten paraderen, die vrouwen en kinderen ontvoeren en God weet niet allemaal die vrouwen aandoen, graag beelden van Israëlische soldaten die dode Palestijnen rondrijden als trofeeën en beelden van kinderen die worden ingezet door Israël voor aanslagen?
Probeer anders maar eens beelden te vinden van ook maar één westers land die zich hier schuldig aan maakt, in de landen waar die verderfelijke cultuur heerst is het de standaard. Dit is appels met peren vergelijken, het is barbaars en niet één of ander verzet zoals in Oekraïne, en voor mij zijn mensen die dit goedpraten of ook maar een klein beetje begrip tonen voor dit zwaar radicaal barbaarse gedrag voor eeuwig af in deze samenleving.
In geen enkele oorlog wordt het aanvallen van burgerdoelen goedgepraat en steevast veroordeeld, blijft mij een raadsel waarom dit zo onbesproken blijft bij mensen uit die verderfelijke cultuur of ze nu zich nu hamas, IS, taliban of Al-qaida noemen en burgerdoelen aanvallen in Israël, Parijs, Londen of Brussel.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:24 schreef beantherio het volgende:[..]
Dan is het weer een paar jaartjes stil voordat het volgende incident plaats vindt. De oudste nieuwsitems die ik me herinner van eind jaren 70 en begin jaren 80 waren van dit conflict. Bijna 50 jaar later is er niets veranderd en waarschijnlijk is het over 50 jaar nog steeds precies hetzelfde.
Misschien is het gewoon een idee om vrede te sluiten? En dan bedoel ik ook een echte vrede en niet een waarbij Israël dicteert en de Palestijnen de rekening betalen. Dat laatste doen ze natuurlijk al decennia lang.
Vrede zou idd het mooist zijn. Ik zie het alleen nooit gebeuren.
quote:
Executeert Israël burgers op de straten van de Gazastrook? Kidnappen ze Palestijnen en nemen ze die mee als trofeeën ?
Breekfast
Ondertitel
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Ik blijf me daarover verbazen hoe nauwkeurig die Israëli een flat ertussenuit kunnen blazen. Ergens ooit gelezen dat ze dan gewoon de fundering eronder uit schieten met een raket. Voorheen lieten ze dan eerst een explosief op het dak afgaan (roof knocker) om te waarschuwen dat ze volgende raak is om zo geen burgerslachtoffers te maken
Bezsen
We Call Them Poor
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:[..]
Ontruimen en een brede strook volledig plat bulldozeren en o.a. vol mijnen en anti-tank grachten leggen, een soort 21e eeuwse variant van de Berlijnse muur.
Waarom? Dat stuk (de Gaza-strook) is dan gewoon Israël. Van mij part betalen ze de herhuisvesting van de inwoners, maar dit werkt natuurlijk niet meer
quote:
Palestijnen kunnen zich er beter bij neerleggen dat ze simpelweg niet gaan krijgen wat ze willen. Zodra ze realiseren dat Hamas in feite hun vijand is, des te beter.
Hoewel ik ernstig betwijfel dat Israël dan stopt met koloniseren, wat dat betreft lijkt het bestuur daar de laatste jaren steeds meer op de CCP.
Incelfrikandel
Bezsen
We Call Them Poor
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:[..]
Dat weegt op tegen 100en onschuldige mensen (waaronder kinderen) bij een inval gevangen nemen, harteloos neerschieten en martelen?
Nogmaals dat doet Israël al 50 jaar met ons geld inderdaad.
beantherio
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Tekaschi het volgende:[..]
Graag beelden van Israël die dode naakte vrouwen door de straten paraderen, die vrouwen en kinderen ontvoeren en God weet niet allemaal die vrouwen aandoen, graag beelden van Israëlische soldaten die dode Palestijnen rondrijden als trofeeën en beelden van kinderen die worden ingezet door Israël voor aanslagen?
Probeer anders maar eens beelden te vinden van ook maar één westers land die zich hier schuldig aan maakt, in de landen waar die verderfelijke cultuur heerst is het de standaard. Dit is appels met peren vergelijken, het is barbaars en niet één of ander verzet zoals in Oekraïne, en voor mij zijn mensen die dit goedpraten of ook maar een klein beetje begrip tonen voor dit zwaar radicaal barbaarse gedrag voor eeuwig af in deze samenleving.
Dit is een van de oudste nieuwsitems die ik me herinner uit mijn jeugd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacreGebeurde onder leiding van de IDF. En het is maar een voorbeeld.
quote:
Zijn duim en onderbuik.
Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:[..]
Palestijnen kunnen zich er beter bij neerleggen dat ze simpelweg niet gaan krijgen wat ze willen. Zodra ze realiseren dat Hamas in feite hun vijand is, des te beter.
Hoewel ik ernstig betwijfel dat Israël dan stopt met koloniseren, wat dat betreft lijkt het bestuur daar de laatste jaren steeds meer op de CCP.
Dat is natuurlijk ook meer gelegitimiseerd bij het Israëlische kamp door de Palestijnse liefde voor Hamas. Als de Palestijnen Hamas wegjagen en zich gaan gedragen, dan worden die settlers ineens echt de slechterikken.
slashdotter3
Arrow to the knee!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:[..]
Nergens voor nodig. Het enige wat je nodig hebt is een drone met een laserpointer en Iron Sting, een laser guided mortar met een bereik van 10km dus elke 20km heb je wat lanceer installaties en genoeg drones die rondvliegen om snel te lanceren en je bent klaar.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:24 schreef MissButterflyy het volgende:[..]
Ik wil geen partij trekken, vind ze beide fout bezig, maar denk dat wij heel veel niet te horen krijgen van wat Israël aan geweld pleegt tegen Palestijnen.
Das een aanname dus.
quote:
Zoiets schakel je nooit uit. Het is niet een fysiek iets met een kantoor ofzo, gedachtengoed is niet uit te schakelen.
En inderdaad, elke dode die ze nu maken creeert weer nieuwe recruten die een vader/moeder/zusje of kind willen wreken.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Bezsen het volgende:[..]
Die beelden waarin in het Arabisch wordt gezegd dat de roodharige vrouw met jonge kinderen met rust moet worden gelaten?
Die beelden waarin ze een Joodse vrouw met jonge kinderen naar een Arabisch
landgebied hebben ontvoerd?
quote:
Eén voordeel: die vermoedens dat BIJ1 ook weinig op heeft met de democratische rechtsstaat lijken ook steeds meer uit te komen. Wel zo fijn dat dat in elk geval duidelijk is.
Incelfrikandel
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Weet je begeleider wel dat je deze onzin op internet zit te posten. Man wat een bras kun jij typen zeg
quote:
Blijkbaar doet Israël dezelfde verschrikkelijke dingen. Ben benieuwd naar die beelden.
quote:
Je zegt dit alsof het allemaal 100 jaar geleden was? Ze zijn gewoon
nu nog steeds bezig hoor.
quote:
Prima, links en beelden graag zodat ze strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:[..]
Eén voordeel: die vermoedens dat BIJ1 ook weinig op heeft met de democratische rechtsstaat lijken ook steeds meer uit te komen. Wel zo fijn dat dat in elk geval duidelijk is.
Ik vind het idee van
@Frutsel wel leuk. Het is ook snel afgelopen met ze als ze één keer met dat regenboogvlaggetje in Pakistan gaan zwaaien.
quote:
Die beelden waarin in het Arabisch wordt gezegd dat de roodharige vrouw met jonge kinderen met rust moet worden gelaten?
Nadat ze vastgebonden is door Palestijnen en in een bus gezet wordt als trofee? Dat maakt het minder erg ofzo?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:30 schreef Richestorags het volgende:[..]
Dat is natuurlijk ook meer gelegitimiseerd bij het Israëlische kamp door de Palestijnse liefde voor Hamas. Als de Palestijnen Hamas wegjagen en zich gaan gedragen, dan worden die settlers ineens echt de slechterikken.
Vroeger wel, gezien de enorme invloed die de settlers tegenwoordig hebben in de politiek durf ik dat nu te betwijfelen.
Incelfrikandel
quote:
Ik wacht ook nog steeds.
Maar goed het leger van Israël heeft ook dingen gedaan die niet kunnen.
Zelfs de geallieerden in WO2 waren niet allemaal even lief en aardig.
0ne_of_the_few
Mate verslaafde
quote:
quote:
In February 1983, the Israeli Kahan Commission, appointed to investigate the incident, found that Israeli military personnel, aware that a massacre was in progress, had failed to take serious steps to stop it. The commission deemed Israel indirectly responsible, and Ariel Sharon, then Defense Minister, bore personal responsibility "for ignoring the danger of bloodshed and revenge", forcing him to resign.
En dat is het verschil. In een wedstrijdje wie heeft schone handen zijn beide partijen af. Hoeveel voorbeelden van Palestijnse accountability als bovenstaand zijn er? 0.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
quote:
Das geen handige manier van communiceren van bij1 inderdaad. Aan de andere kant de acties van Hamas, hoe fucked up ook, komen niet uit het niks, of zoals Biden het stelt, "unprovoked". Dat bij1 zich niet aansluit bij de klassieke blinde pro Israël politiek van Nederland is prima, maar dat zouden veel tactvoller moeten doen.
-Rabia Al-Basri
quote:
Hamas idd, dat zien we vandaag weer.
quote:
Vrede met barbaarse volkeren is alleen mogelijk wanneer je dat zelf aktief afdwingt en ook bereid bent geweld tegen hen te gebruiken om die vrede te handhaven.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:33 schreef aloa het volgende:[..]
Ik wacht ook nog steeds.
Maar goed het leger van Israël heeft ook dingen gedaan die niet kunnen.
Zelfs de geallieerden in WO2 waren niet allemaal even lief en aardig.
En daar moeten ook zeker consequenties aan hangen, dat is zonder twijfel.
quote:
Ooit Waltz im Bashir gezien? IDF was daar flink bij betrokken.(of lees de pagina).
Incelfrikandel
VOOR: De Palestijnen en de Israëli's
TEGEN: Hamas en de extreemrechtse Israëlische regering
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
Breekfast
Ondertitel
quote:
Nee, die waarin ze met zichtbare angst in hun ogen door de terroristen worden afgevoerd in een pick-up truck.
Ga je nou doen alsof Hamas zich momenteel eigenlijk heel netjes gedraagt?
quote:
Oh ja. Net als de 'genocide' gepleegd door Oekraïne in de Donbas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:[..]
Kolonisten zijn begin dit jaar nog moordend en plunderend door een Palestijnse stad getrokken. Het is hier maar summier in het nieuws geweest.
Nee hoor. Spaarzame schermutselingen tussen Arabieren en Joden zijn er op lokaal niveau zeker, vaak door provocaties van beide kanten. Maar er zijn geen Israëliërs die zomaar even zonder aanleiding plunderend door Palestijnse dorpen te trekken.
En dit soort schermutselingen of confrontaties worden hier altijd breeduit gemeten in de media, aangezien veel Westerse media tegenwoordig de kant van de Palestijnen kiezen. Er bestaat een steeds sterker wordend gevoel dat de Palestijnen een soort onderdrukte slachtoffers zijn.
Dit laatste is onjuist, het betreft voor een aanzienlijk deel een ongeciviliseerd en barbaars volk dat weigert hun gebieden op een democratische manier te besturen, maar bewust kiest voor terrorisme, gevoed door ongefundeerde haat, wraak en woede.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:34 schreef spicymchaggis het volgende:[..]
Vrede met barbaarse volkeren is alleen mogelijk wanneer je dat zelf aktief afdwingt en ook bereid bent geweld tegen hen te gebruiken om die vrede te handhaven.
Afghanistan is daar een goed voorbeeld van ja.
Misschien is het idee als de EU zowel het land van Israel als van de palestijnen afpakken en het land dan schenken aan de Oekraïners?
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:36 schreef beantherio het volgende:Hier een uitgesproken mening over hebben is trouwens zinloos. De Palestijnen hebben niks te verliezen en de Israëli's vinden dat ze geen compromissen hoeven te sluiten voor vrede. Ergo: over 100 jaar hebben we dit nog.
Ik snap deze uitspraak niet zo goed. Die kwam eerder ook al 'De Palestijnen hebben niks te verliezen'.
De Palestijnen hebben juist alles te verliezen. En dat gaan ze ook
beantherio
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:38 schreef Stoorzendert het volgende:[..]
Ik snap deze uitspraak niet zo goed. Die kwam eerder ook al 'De Palestijnen hebben niks te verliezen'.
De Palestijnen hebben juist alles te verliezen. En dat gaan ze ook
Wat hebben ze dan te verliezen? Heb je een holocaust op het oog ofzo?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:38 schreef xminator het volgende:Misschien is het idee als de EU zowel het land van Israel als van de palestijnen afpakken en het land dan schenken aan de Oekraïners?
Ameroka moet dat wel goedvinden, niks gebeurt tenzij Amerika het eerst goed vindt.
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Hun resterend stukje land
Walgelijk taferelen. Laten we hope dat het gezond verstand snel terugkeert.
zie email 27 oktober
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:39 schreef Molo het volgende:Inmiddels wel duidelijk dat een partij als Rusland of China hier achter zit. Lekker een wereldoorlog uitlokken

Lijkt me duidelijk werk van Elon Musk. Duidelijke winnaar hier is Twitter met veel meer traffic dan gebruikelijk.
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:36 schreef beantherio het volgende:Hier een uitgesproken mening over hebben is trouwens zinloos. De Palestijnen hebben niks te verliezen en de Israëli's vinden dat ze geen compromissen hoeven te sluiten voor vrede. Ergo: over 100 jaar hebben we dit nog.
Het zou fijn zijn als bijvoorbeeld Saoedi-Arabië een flink deel van de Palestijnen zou willen opvangen, zij hebben ruimte zat en het sluit mbt normen en waarden goed op elkaar aan. In Saoedi-Arabië heb je ook nog allerlei middeleeuwse vergeldingsacties zoals publieke executies, onthoofdingen en martelingen. We hebben vandaag weer gezien dat zulke schokkende acties het goed doen in Palestijnse kringen. Dat vinden ze geweldig daar.
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Terugkeert? Het is er ooit geweest daar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:
Ik heb over dit conflict geen mening, veel te complex voor. Maar dat neemt niet weg dat ik wél een mening heb over het uitmoorden en gijzelen van onschuldige burgers en het platbranden van hun huizen.
zie email 27 oktober
Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:42:00
Nattekat
De roze zeekat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:34 schreef beantherio het volgende:[..]
Misschien moet je die bron eens lezen voordat je reageert: die Libanese rebellen deden hun smerige werk onder bescherming en met goedkeuring van de IDF. Honderden mannen, vrouwen en kinderen werden omgebracht en IDF keek toe.
Dat stukje bescherming en goedkeuring verzin je er zelf bij. Ze stonden erbij en keken ernaar, verder wordt niks vermeld.
quote:
Elie Hobeika's bodyguard, stated in his book From Israel to Damascus that Hobeika ordered the massacre of civilians in defiance of Israeli instructions to behave like a "dignified" army
Molo
Völlig losgelöst
quote:
Jan Kallberg en consorten op LinkedIn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:[..]
Het zou fijn zijn als bijvoorbeeld Saoedi-Arabië een flink deel van de Palestijnen zou willen opvangen, zij hebben ruimte zat en het sluit mbt normen en waarden goed op elkaar aan. In Saoedi-Arabië heb je ook nog allerlei middeleeuwse vergeldingsacties zoals publieke executies, onthoofdingen en martelingen. We hebben vandaag weer gezien dat zulke schokkende acties het goed doen in Palestijnse kringen. Dat vinden ze geweldig daar.
Dit is echt van het kaliber "stuur de Joden maar naar de VS, want de Joden zijn daar toch al de baas".
beantherio
quote:
Je denkt dat ze verdwijnen ofzo? En zou je op basis van de gebeurtenissen van vandaag niet moeten concluderen dat het afpakken van land van de afgelopen decennia niet voor een reactie zorgt?
In Israël lijkt men steeds maar weer te denken dat een harde reactie ervoor gaat zorgen dat het probleem zich op gaat lossen. En keer op keer weer blijkt het tegendeel.
quote:
Zal veel hoger uitvallen. Als je die filmpjes ziet van Palestijnen die van deur tot deur gaan op jodenjacht in de gebieden die ze nu controleren.
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Het heb op LinkedIn gestaan. Tegenwoordig is dat gewoon Facebook trouwens. Zie daar echt de meest wappie berichten voorbij komen.
Molo
Völlig losgelöst
quote:
https://www.researchgate.net/profile/Jan-KallbergEn yep, opiniestukken verschijnen daar ook met discussies van experts
En ja, serieus, snap je reactie niet, alsof het andere waarde heeft als het op een site of op Twitter staat
Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:45:11
Nattekat
De roze zeekat
quote:
465.000 reservisten. Dit gaat echt uit de hand lopen.
quote:
Ja. Hier zit meer achter. En met steun van Iran.
There is a name for it:
We call them Poor"
slashdotter3
Arrow to the knee!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:[..]
Dat stukje bescherming en goedkeuring verzin je er zelf bij. Ze stonden erbij en keken ernaar, verder wordt niks vermeld.
[..]
Een Srebrenica'tje dus.
Volgens de logica van die mafklapper is Nederland dan dus ook verandwoordelijk voor alle shit van de Serven
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Ik ben vorig jaar in Israël geweest, en ik verbaasde me echt over de hoeveelheid 'militairen' die daar rondlopen. In de trein zat ik volledig tussen de soldaten

Allemaal jonge gasten en meiden met dienstplicht, maar reken maar dat Israël nogal wat soldaten kan optrommelen.
Waarom ze reservisten oproepen snap ik niet zo goed. Zijn ze dan een grootschalige oorlog van plan? Gaza binnenvallen en Israël verdedigen kan toch wel met de beroepssoldaten?
quote:
Zegt genoeg naar mijn mening.
Te walgelijk voor woorden.
quote:
Ze hebben toch ook gewoon gelijk, of niet? Israel is al tientallen jaren de aggressor en heeft miljoenen mensen er van overtuigd dat ze het slachtoffer zijn in dit conflict want "boehoe maar de tweede wereldoorlog dan

". Israel heeft nog net geen concentratiekampen staan maar verder zijn ze geen haar beter. Wat ik vooral enorm opvallend vind is hoeveel mensen dit gewoon nog steeds niet zien, terwijl het recht voor hun ogen gebeurt. Bizar.
No amount of money ever bought a second of time.
beantherio
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:41 schreef trein2000 het volgende:[..]
Ik heb over dit conflict geen mening, veel te complex voor. Maar dat neemt niet weg dat ik wél een mening heb over het uitmoorden en gijzelen van onschuldige burgers en het platbranden van hun huizen.
Ik normaal gesproken ook wel maar als je bijna 50 jaar deze situatie aanziet dan begin je er wel steeds cynischer over te worden. Deze situatie kent een oorzaak en ik geloof niet meer dat ik de oplossing ervan in mijn leven ga zien.
quote:
Nou ja, die kan ook alleen maar hardliner spelen nu, iets anders wordt ten eerste niet door de Israëliërs verwacht en geaccepteerd en ten tweede - niet hard terugslaan doet het lijken alsof Israël zwak is ten opzichte van alle vijandige landen in het Midden Oosten.
quote:
Verschrikkelijke, beestachtige beelden ja. Die vrouw met een bebloede broek

.
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:43 schreef beantherio het volgende:[..]
Je denkt dat ze verdwijnen ofzo? En zou je op basis van de gebeurtenissen van vandaag niet moeten concluderen dat het afpakken van land van de afgelopen decennia niet voor een reactie zorgt?
In Israël lijkt men steeds maar weer te denken dat een harde reactie ervoor gaat zorgen dat het probleem zich op gaat lossen. En keer op keer weer blijkt het tegendeel.
In ieder geval uit Gaza ja. Daarna wordt er nog geknokt bij Jeruzalem, maar dat blijf je houden. Gaza is onhoudbaar
quote:
Snap ik. Maar ze hebben wat achter de hand bedoel ik.
quote:
Volgens de reacties was dat maar een waarschuwing voor de echte boem die later komt.
Ik zag een filmpje hier van een drone aanval van Hamas op een ambulance, daar liep iedereen gewoon weg alsof het een kiezelsteentje was.
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:46 schreef Stoorzendert het volgende:[..]
Ik ben vorig jaar in Israël geweest, en ik verbaasde me echt over de hoeveelheid 'militairen' die daar rondlopen. In de trein zat ik volledig tussen de soldaten

Allemaal jonge gasten en meiden met dienstplicht, maar reken maar dat Israël nogal wat soldaten kan optrommelen.
Waarom ze reservisten oproepen snap ik niet zo goed. Zijn ze dan een grootschalige oorlog van plan? Gaza binnenvallen en Israël verdedigen kan toch wel met de beroepssoldaten?
Medics, koks, logistiek, bewaken van steden in Israël etc. etc.
Molo
Völlig losgelöst
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:49 schreef Netsplitter het volgende:[..]
LinkedIn heeft bij mij dezelfde waarde als facebook qua nieuws.
Maar ik heb even rond gekeken en researchgate ziet er legitiem uit.
Het ligt er uiteraard
nogal aan wie dat op LinkedIn roepen
Bensel
Ladderzat
quote:
waarom zou israel een compromis moeten sluiten? Hamas is degene die geen vrede wil uberhaupr, dus hoeveel zin heeft het om toe te geven als je weet dat het nooit genoeg zal zijn?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
Flow3r
Forever in my life O(+>
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:51 schreef Bensel het volgende:[..]
waarom zou israel een compromis moeten sluiten? Hamas is degene die geen vrede wil uberhaupr, dus hoeveel zin heeft het om toe te geven als je weet dat het nooit genoeg zal zijn?
Okraine wil ook geen vrede
Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:49 schreef xzaz het volgende:Zoveel explosies nog op die livestream. Vraag me wel af wat de intels doen in Israel als je dit niet hebt aan zien komen.
Welkom in de echte wereld.
De Intels zagen de ineenstorting van het Oostblok ook niet aankomen.
Molo
Völlig losgelöst
quote:
En andere bronnen geldt dat niet voor? Zonde
Slingert overal een hoop schijt rond. Net als dat er prachtige discussies op social media staan
De bron jn de vorm van de persoon en context maakt vooral uit, niet het medium
quote:
WTF
Nieuw is niet altijd beter.
beantherio
quote:
En deze gedachte is dus precies waarom we dit gezeik over 100 jaar nog hebben.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:49 schreef xzaz het volgende:Zoveel explosies nog op die livestream.
Vraag me wel af wat de intels doen in Israel als je dit niet hebt aan zien komen.
Ik geloof er dan ook niets van.
quote:

Ja. Die laten zich nooit meer zomaar afvoeren als tijdens de WWII. En gelijk hebben ze.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:
Israel is de gene die al tientallen jaren land inpikt en mensen hun huis uit jaagt. Misschien daar eens mee stoppen als eerste stap, is maar een idee.
Bensel
Ladderzat
quote:
jawel. Maar rusland is de enige partij die voor vrede kan zorgen door zich terug te trekken. En nu rusland zwak is, zal oekraine er voor zorgen dat ze zoveel mogelijk hun eigen land weer terugveroveren. maar ze zullen niet rusland in trekken. Als ze het terug hebben, zullen ze stoppen en is er vrede
Twitch.tv/bensel15
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:56 schreef Bensel het volgende:[..]
jawel. Maar rusland is de enige partij die voor vrede kan zorgen door zich terug te trekken. En nu rusland zwak is, zal oekraine er voor zorgen dat ze zoveel mogelijk hun eigen land weer terugveroveren. maar ze zullen niet rusland in trekken. Als ze het terug hebben, zullen ze stoppen en is er vrede
Nee hoor; Oekraine kan ook (tijdelijk) voor vrede zorgen. En Rusland is niet zwak. Maar goed
quote:
Yup
-Rabia Al-Basri
Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
quote:
Nee zolang ze hun eigen land verdedigen niet.
Godsamme zeg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
xzaz
McBacon to the rescue!
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:55 schreef TigerXtrm het volgende:[..]
Israel is de gene die al tientallen jaren land inpikt en mensen hun huis uit jaagt. Misschien daar eens mee stoppen als eerste stap, is maar een idee.
Het is hun eigen fucking land. Z hebben het gekregen van de britten, en hebben het gecementeerd in de verdedigingsoorlogen volgens oorlogsrecht. Ze hebben concessies gedaan, maar blijkbaar is het nooit genoeg, Ik veroordeel overigens het geweld van de kolonisten
Twitch.tv/bensel15
quote:

Als je hoort dat Hamas leden systematisch van huis tot huis op jacht zijn naar burgers, dan lijkt het een goed idee om zoveel mogelijk reservisten onder die bevolking te bewapenen.
0ne_of_the_few
Mate verslaafde
quote:
Dat is allemaal voor interne consumptie natuurlijk, net zo goed als dat bij ons is.
Als je kijkt wat de Arabische landen daadwerkelijk doen voor de Palestijnen dan valt het nogal mee. Zelfs een Iran steunt maar tot zekere hoogte, enkel het geopolitieke belang. Als ze echt om de Palestijnen gaven dan zaten ze niet nog in zo'n armoedige situatie. Als je het mensen in landen als Jordanië gewoon op straat vraagt zijn ze helemaal niet zo pro Palestina, die hebben daar ook gewoon vluchtelingen problematiek waar ze vanaf willen. Maar openlijk nu Israël steunen is intern en geopolitiek voor zo'n land enorm doen, dus krijg je dit soort statements.
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:58 schreef Bensel het volgende:[..]
Het is hun eigen fucking land. Z hebben het gekregen van de britten, en hebben het gecementeerd in de verdedigingsoorlogen volgens oorlogsrecht. Ze hebben concessies gedaan, maar blijkbaar is het nooit genoeg, Ik veroordeel overigens het geweld van de kolonisten
Nou ja, je kan je afvragen hoeveel 't westen had te zeggen over een stukje land bij de Middenlandse zee
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:58 schreef xzaz het volgende:[..]
Misschien zit je sowieso in het verkeerde topic als je niet snapt dat ze vinden dan Israel daar niet hoort en dat het land is afgepakt. Maar goed; het wordt vaak al te moeilijk voor de meeste FOK!'ers.
Dat is nog geen reden om woonwijken met raketten te bestoken.
quote:
Hoe konden ze het krijgen van de Britten als het niet van de Britten was?
Zou Hezbollah of Iran nog kunnen joinen? Het lijkt er namelijk op dat Hamas zo ontzettend dom is om dit te doen, aangezien ze toch gaan verliezen, maar zo dom zijn ze natuurlijk ook niet. Is natuurlijk wat anders dan die paar raketjes elk jaar hier en daar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:
Dan zouden we ons afvragen of we niet genoeg buurthuizen hebben gebouwd, en dat we het toch eigenlijk wel over ons hebben uitgeroepen met ons racisme en het geen kansen geven.
quote:
Oh god, een Poetin-fan.
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:00 schreef TheJanitor het volgende:[..]
Dan zouden we ons afvragen of we niet genoeg buurthuizen hebben gebouwd, en dat we het toch eigenlijk wel over ons hebben uitgeroepen met ons racisme en het geen kansen geven.
Niet genoeg thee
Bensel
Ladderzat
quote:
Het viel onder brits mandaat. Beetje opletten in de geschiedenis. En nee, er was geen palestina. Noem maar eens een leider van palestina begin 20e eeuw
Twitch.tv/bensel15
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Tering... op -40 minuten (van moment van schrijven) idd een mega klap waarbij een heel gebouwen complex neer gaat.
GewoonUitNL
In De Naam van Allah
quote:
Dat geldt dan toch precies voor de Palestijnen wiens land al jaren wordt ingepikt?
En Allah weet het het beste
beantherio
quote:
Het land dat ze inpikken hebben ze niet van de Britten gekregen: de Westbank viel daar niet onder. Voor zover de Britten sowieso al zeggenschap hadden moeten hebben over dat gebied natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:59 schreef Discombobulate het volgende:Zou Hezbollah of Iran nog kunnen joinen? Het lijkt er namelijk op dat Hamas zo ontzettend dom is om dit te doen, aangezien ze toch gaan verliezen, maar zo dom zijn ze natuurlijk ook niet. Is natuurlijk wat anders dan die paar raketjes elk jaar hier en daar.
İn een eerdere topic had ik een video gedeeld waar men Farsi spreekt, dus wie zegt dat Iran niet meedoet?
-Rabia Al-Basri
quote:
Er werd net gezegd dat IDF ook systematisch burgers executeert en dat het daarom prima was wat Hamas nu aan het doen is.
We wachten overigens nog steeds op de beelden van IDF die dat soort praktijken uitvoerden.
xzaz
McBacon to the rescue!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:00 schreef Bensel het volgende:[..]
Het viel onder brits mandaat. Beetje opletten in de geschiedenis. En nee, er was geen palestina. Noem maar eens een leider van palestina begin 20e eeuw
Je kan Palestina terugvoeren naar de het jaar 0 als je dat wilt. Er leefde in dat gebied al heel veel mensen al heel erg lang. Dat het onder brits mandaat lag (aka wij bezitten het nu) zegt helemaal NIETS over de legitimiteit. Als je zo gaat redeneren kunnen wij ongestoord Indonesia aanvallen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:59 schreef Discombobulate het volgende:Zou Hezbollah of Iran nog kunnen joinen? Het lijkt er namelijk op dat Hamas zo ontzettend dom is om dit te doen, aangezien ze toch gaan verliezen, maar zo dom zijn ze natuurlijk ook niet. Is natuurlijk wat anders dan die paar raketjes elk jaar hier en daar.
Ik zag wel een twitter filmpje waarbij er blijkbaar farsi werd gesproken door de terroristen.
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:02 schreef xzaz het volgende:[..]
Je kan Palestina terugvoeren naar de het jaar 0 als je dat wilt. Er leefde in dat gebied al heel veel mensen al heel erg lang. Dat het onder brits mandaat lag (aka wij bezitten het nu) zegt helemaal NIETS over de legitimiteit. Als je zo gaat redeneren kunnen wij ongestoord Indonesia aanvallen.
Klopt, en het begon met de joden. Die zich ironisch genoeg palestijnen noemden
Twitch.tv/bensel15
quote:
Dit soort anti-Westers volk vertikt het om naar het Midden Oosten te verhuizen.
Als het allemaal zo kut is hier, waarom woon je hier dan? Rare jongens.
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Nee hoor, er wordt van de Palestijnen/Arabieren geen land ingepikt.
quote:
Nou, er is wel wat land ingepikt, maar dan de Jordaanoever. De Gazastrook is vrijer van Joden dan men het in de jaren ‘40 in Duitsland probeerde te krijgen. Vreemd dus dat elke keer daarvandaan de strijd om ‘bevrijding’ komt.
Los daarvan, het geweld van deze categorie is niet te legitimeren.
🇮🇱🇮🇱🇮🇱
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:00 schreef TheJanitor het volgende:[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat we dan bijvoorbeeld echt een barrage aan rechtse regeringen zouden krijgen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:00 schreef Bensel het volgende:[..]
Dan was het nog niet van hun. Konden de Britten het beter geven aan de bewoners die daar toen woonden. Nu zitten we al meer dan 100 jaar met dit gezeik.
quote:
Je zou je ook kunnnen afvragen waarom dit
niet vanuit Molenbeek of Schilderswijk op deze manier gebeurt.
Iets met hier hebben we geen apartheid, dus er is geen animo voor.
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:04 schreef Drxx het volgende:[..]
niet in Molenbeek of Schilderswijk gebeurt op deze manier.
Iets met hier hebben we geen apartheid.

Breekfast
Ondertitel
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:02 schreef xzaz het volgende:[..]
En de Palestijnse claim op het gebied is wel legitiem omdat? Je kunt moeilijk beweren dat de Joodse bevolking geen lange geschiedenis heeft in dat gebied en dat ze pas na de 2e wereldoorlog daar bij toevalligheid terecht zijn gekomen.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:58 schreef xzaz het volgende:[..]
Misschien zit je sowieso in het verkeerde topic als je niet snapt dat ze vinden dan Israel daar niet hoort en dat het land is afgepakt. Maar goed; het wordt vaak al te moeilijk voor de meeste FOK!'ers.
Nee hoor. Dat past prima in dit topic.
Op deze manier je case maken gaat averechts werken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Neergemaaide bebloede vrouwen bij een bushokje doet het nooit goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:04 schreef Breekfast het volgende:[..]
En de Palestijnse claim op het gebied is wel legitiem omdat? Je kunt moeilijk beweren dat de Joodse bevolking geen lange geschiedenis heeft in dat gebied en dat ze pas na de 2e wereldoorlog daar bij toevalligheid terecht zijn gekomen.
Ik denk vaak aan de Romeinen.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:
De grenzen van het land dat ze van de Britten hebben gekregen zijn ze inmiddels al ver voorbij. Israel annexeert land dat niet van hen is, en ook niet door de internationale gemeenschap wordt erkend. Hun claim op Palestijns grondgebied is net zo onwettig als Rusland's claim op de Donbas. Het is exact hetzelfde, niet meer, niet minder. Alleen hier doen we ineens alsof de aggressor het slachtoffer is, het gaat echt nergens over

Maar als je dat hardop zegt ben je antisemitisch.
-Rabia Al-Basri
Molo
Völlig losgelöst
quote:
AIVD kom er maar in
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:03 schreef Terrorizer het volgende:[..]
Dan was het nog niet van hun. Konden de Britten het beter geven aan de bewoners die daar toen woonden. Nu zitten we al meer dan 100 jaar met dit gezeik.
Die oorspronkelijke bewoners hadden er weinig problemen mee, dat voornamelijk nomadisch volk (geen pal;estijnen, en max 100.000 personen). het werd pas een probleem toen israel succesvol hun bestaan opbouwde en floreerden. Daarna kwamen de aanvallen. Die ze afsloegen en zelfs hun territorium wisten uit te breiden. Daarna hebben ze het gebied (sinai) vrijwillig, als concessie, ingeleverd, met uitzondering van de Golan hoogvlakte, omdat deze te strategisch was
Twitch.tv/bensel15
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:[..]
Er werd net gezegd dat IDF ook systematisch burgers executeert en dat het daarom prima was wat Hamas nu aan het doen is.
We wachten overigens nog steeds op de beelden van IDF die dat soort praktijken uitvoerden.
Wat is de definitie van systematisch?
Executeert Hamas systematisch Israëlische burgers?
Het staat buiten kijf dat IDF een veel fatsoenlijkere partij dan Hamas is. Alleen IDF heeft ook wel wat op haar kerfstok. Enigszins te begrijpen aangezien ze vechten tegen terroristen die niks schuwen, alleen we moeten nu niet gaan doen alsof IDF een prettige partij is. Ook IDF heeft kinderen als schild gebruikt en dan is IDF zogenaamd de fatsoenlijke club.
quote:
Dit gaat 10 jaar oorlog betekenen.
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:04 schreef Drxx het volgende:[..]
niet vanuit Molenbeek of Schilderswijk op deze manier gebeurt.
Iets met hier hebben we geen apartheid, dus er is geen animo voor.

In israel is er ook geen apartheid. In de gaza zelf wel, daar woont geen enkele jood meer.
Twitch.tv/bensel15
beantherio
quote:
Geweldsverheerlijking door Palestijnse aanhangers. Je verwacht het niet.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:06 schreef TigerXtrm het volgende:[..]
De grenzen van het land dat ze van de Britten hebben gekregen zijn ze inmiddels al ver voorbij. Israel annexeert land dat niet van hen is, en ook niet door de internationale gemeenschap wordt erkend. Hun claim op Palestijns grondgebied is net zo onwettig als Rusland's claim op de Donbas. Het is exact hetzelfde, niet meer, niet minder. Alleen hier doen we ineens alsof de aggressor het slachtoffer is, het gaat echt nergens over

Maar als je dat hardop zegt ben je antisemitisch.
Ik denk dat je hier weinig voorstanders van de settler politiek gaat vinden.
Maar wat vandaag gebeurde gaat alle perken te buiten. Huis na huis gezinnen afschieten. Zelfs in schuilkelders.
There is a name for it:
We call them Poor"
De meest geavanceerde intelligence agency ter wereld genaamd de Mossad zag dit niet aankomen???
No way dat ze dit niet wisten, hoe kan je zo slecht voorbereid zijn?? Dit hele situatie stinkt.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
ExTec
<subtitle here>
quote:
Nee, iemand die putin propaganda nablaat = "POETEN FAN~!!!! EINZ"
<signature here>.
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:07 schreef opgebaarde het volgende:[..]
Wat is de definitie van systematisch?
Executeert Hamas systematisch Israëlische burgers?
Het staat buiten kijf dat IDF een veel fatsoenlijkere partij dan Hamas is. Alleen IDF heeft ook wel wat op haar kerfstok. Enigszins te begrijpen aangezien ze vechten tegen terroristen die niks schuwen, alleen we moeten nu niet gaan doen alsof IDF een prettige partij is. Ook IDF heeft kinderen als schild gebruikt en dan is IDF zogenaamd de fatsoenlijke club.
Maar misstanden bij de IDF worden wel aangepakt en mensen worden daarbij veroordeeld. Dat is wel een verschil met Hamas. Daar staan ze te juichen om misdaden tegen de menselijkheid
Twitch.tv/bensel15
quote:
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Dat het niet rustig wordt, dat klopt. Is het al 75 jaar niet.
Maar die acties van het Israëlische leger duren hooguit een paar weken. Als ze slim zijn, gaan ze met de bulldozer naar de Gazastrook en wordt dat gebied even goed leeggeveegd.
🇮🇱
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:03 schreef Magister_Artium het volgende:[..]
Nou, er is wel wat land ingepikt, maar dan de Jordaanoever. De Gazastrook is vrijer van Joden dan men het in de jaren ‘40 in Duitsland probeerde te krijgen. Vreemd dus dat elke keer daarvandaan de strijd om ‘bevrijding’ komt.
Los daarvan, het geweld van deze categorie is niet te legitimeren.
🇮🇱🇮🇱🇮🇱
Er wonen inderdaad verscheidene Joden op de Westelijke Jordaanoever, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met het 'inpikken' van land. Het is namelijk vreemd dat de Palestijnse gebieden etnisch homogeen zouden moeten blijven, terwijl er miljoenen niet-Joodse minderheden in Israël kunnen wonen. Dan heb je een hele rare dubbele standaard.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Dat het niet rustig wordt, dat klopt. Is het al 75 jaar niet.
Maar die acties van het Israëlische leger duren hooguit een paar weken. Als ze slim zijn, gaan ze met de bulldozer naar de Gazastrook en wordt dat gebied even goed leeggeveegd.
🇮🇱
Bedoel je dat alle gebouwen in Gaza plat moeten?
En de mensen ook?
Bensel
Ladderzat
quote:
de secundaire explosie daarna was veelzeggender. Daar lag wel wat spul opgeslagen
Twitch.tv/bensel15
quote:
🇮🇱
Ik denk dat het deze keer wel langer gaat duren dan een paar weken.
Dit is, letterlijk, alle grenzen te buiten gegaan.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:09 schreef Bensel het volgende:[..]
Maar misstanden bij de IDF worden wel aangepakt en mensen worden daarbij veroordeeld. Dat is wel een verschil met Hamas. Daar staan ze te juichen om misdaden tegen de menselijkheid
Is er na de schuld bij Palestijnen te leggen en daarna na onderzoek waar niks uit kwam toch uiteindelijk iemand veroordeeld voor die in het hoofd doodgeschoten journaliste
RamboDirk
Queers 4 Palestine!
quote:
Wat is je probleem?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:08 schreef capricia het volgende:[..]
Ik denk dat je hier weinig voorstanders van de settler politiek gaat vinden.
Maar wat vandaag gebeurde gaat alle perken te buiten. Huis na huis gezinnen afschieten. Zelfs in schuilkelders.
Dat zul je mij niet zien verdedigen. Maar op een hoger niveau vind ik wel dat als je een hond aan een ketting 50 jaar lang elke dag een trap geeft, er een dag komt dat die hond je te grazen neemt. Dat de hond in dit geval onschuldige mensen verscheurt is tragisch, maar dat maakt Israel niet minder schuldig aan de spanning die al decennia in dit gebied heerst en die direct aanleiding zijn voor dit nieuwe conflict.
Waar ik specifiek niet tegen kan is dat Israel (als land/regering) wordt gezien als het ultieme slachtoffer in deze, terwijl dat natuurlijk je reinste bullshit is.
Richestorags
quote:
🇮🇱
Als ze 100k bieden voor de naam en de locatie van elke militant kunnen ze 10.000 terroristen te pakken nemen en kost het hun economie 1 miljard euro. En er zijn 10.000 Palestijnen heel blij.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:09 schreef HowardRoark het volgende:[..]
Er wonen inderdaad verscheidene Joden op de Westelijke Jordaanoever, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met het 'inpikken' van land. Het is namelijk vreemd dat de Palestijnse gebieden etnisch homogeen zouden moeten blijven, terwijl er miljoenen niet-Joodse minderheden in Israël kunnen wonen. Dan heb je een hele rare dubbele standaard.
Niet helemaal mee eens, maar dat zou dit topic vervuilen. Die Gazastrook is een stuk onkruid dat maar niet vergaat.
🇮🇱
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:09 schreef HowardRoark het volgende:[..]
Weinig mensen zullen ergens wonen gelijkstellen aan inpikken.
Inpikken is zoals het woord zegt al, inpikken. Zoals settlers die huizen inpikken van Palestijnen, zowel 'legaal' als 'illegaal' terwijl Israëlische politie wegkijkt.
MissButterflyy
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:36 schreef HowardRoark het volgende:[..]
Nee hoor. Spaarzame schermutselingen tussen Arabieren en Joden zijn er op lokaal niveau zeker, vaak door provocaties van beide kanten. Maar er zijn geen Israëliërs die zomaar even zonder aanleiding plunderend door Palestijnse dorpen te trekken.
En dit soort schermutselingen of confrontaties worden hier altijd breeduit gemeten in de media, aangezien veel Westerse media tegenwoordig de kant van de Palestijnen kiezen. Er bestaat een steeds sterker wordend gevoel dat de Palestijnen een soort onderdrukte slachtoffers zijn.
Dit laatste is onjuist, het betreft voor een aanzienlijk deel een ongeciviliseerd en barbaars volk dat weigert hun gebieden op een democratische manier te besturen, maar bewust kiest voor terrorisme, gevoed door ongefundeerde haat, wraak en woede.
Het waren kolonisten en geen gewone Israëliërs.
Maar prima als jij dat nieuws afdoet als flauwekul. Het zal wel niet om je straatje passen.
Bensel
Ladderzat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:14 schreef Drxx het volgende:[..]
Weinig mensen zullen ergens wonen gelijkstellen aan inpikken.
Inpikken is zoals het woord zegt al, inpikken. Zoals settlers die huizen inpikken van Palestijnen, zowel 'legaal' als 'illegaal' terwijl Israëlische politie wegkijkt.
dan is de gaza ingepikt door palestijnen. Eens?
Twitch.tv/bensel15
quote:
Ik zal maar niet zeggen wat ze van mij met afval mogen doen
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:13 schreef TigerXtrm het volgende:[..]
Dat zul je mij niet zien verdedigen. Maar op een hoger niveau vind ik wel dat als je een hond aan een ketting 50 jaar lang elke dag een trap geeft, er een dag komt dat die hond je te grazen neemt. Dat de hond in dit geval onschuldige mensen verscheurt is tragisch, maar dat maakt Israel niet minder schuldig aan de spanning die al decennia in dit gebied heerst en die direct aanleiding zijn voor dit nieuwe conflict.
Waar ik specifiek niet tegen kan is dat Israel (als land/regering) wordt gezien als het ultieme slachtoffer in deze, terwijl dat natuurlijk je reinste bullshit is.
Dat werkt 2 richtingen op eh. Wat als Israëli's vanwege dit geweld vandaag de gazastrook intrekken en burgers gaan ontvoeren en vermoorden om met lijken van kinderen en oma's door Tel Aviv te cruisen?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 17:13 schreef Alarmonoff het volgende:Heb het idee dat pallies en joden over het algemeen redelijk normaal met elkaar om kunnen gaan als elkaars buur, klote hamas, politiek, uithuiszettingen en ander onrecht dat je niemand gunt, en buitenlandse shia terroristen verzieken het, palestijnen zijn bang voor hamas.
Nee, ik denk dat dit beeld niet correct is.
Hamas is een voortvloeisel van de Palestijnse bevolking. Ik geloof niet langer dat Hamas en de andere terreurgroepen de enigen zijn die vol haat zitten. Ze genieten brede steun van de Palestijnse bevolking.
Intolerant voor intolerantie
Sommigen hiero be like: "Palestijnen zijn barbaren en israelisch zijn fatsoenlijke mensen"
Realiteit is oorlog zorgt ervoor dat mensen barbaarse daden verrichten zoals we vandaag hebben zien, zoals we in het verleden hebben gezien en we in de toekomst zullen blijven zien zolang er geen vrede is in de regio.
-Rabia Al-Basri
quote:
Deze volg ik niet, waar haakt dit precies op in?
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:16 schreef havanagila het volgende:[..]
Dat werkt 2 richtingen op eh. Wat als Israëli's vanwege dit geweld vandaag de gazastrook intrekken en burgers gaan ontvoeren en vermoorden om met lijken van kinderen en oma's door Tel Aviv te cruisen?
Dat zouden we terecht afkeuren in het Westen. Het Westen heeft nog heel veel te leren maar we zijn echt wel een superieure beschaving. The best of the worst. Daarom wil iedereen hier wonen.
MissButterflyy
[quote]
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:[..]
Het waren kolonisten en geen gewone Israëliërs.
Maar prima als jij dat nieuws afdoet als flauwekul. Het zal wel niet om je straatje passen.
Hier meer info.
https://www.amnesty.nl/ac(...)or-geweld-kolonisten
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef Slayage het volgende:Sommigen hiero be like: "Palestijnen zijn barbaren en israelisch zijn fatsoenlijke mensen"
Realiteit is oorlog zorgt ervoor dat mensen barbaarse daden verrichten zoals we vandaag hebben zien, zoals we in het verleden hebben gezien en we in de toekomst zullen blijven zien
zolang er geen vrede is in de regio.
[
twitter ]
En dan vervolgens een filmpje posten met feiten van 70+ jaar geleden
quote:
Dan wat? Wat is je punt? Waar twee vechten hebben twee schuld. Ik zeg toch letterlijk dat Israel net zo goed schuldig is aan dit drama als Hamas en de Palestijnen. Er zijn geen onschuldige partijen in dit conflict.
De Israëlieten waren er al voordat er Palestijnen bestonden. Namelijk in 1200 v.chr.
Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:19:40
Nattekat
De roze zeekat
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef Slayage het volgende:Sommigen hiero be like: "Palestijnen zijn barbaren en israelisch zijn fatsoenlijke mensen"
Realiteit is oorlog zorgt ervoor dat mensen barbaarse daden verrichten zoals we vandaag hebben zien, zoals we in het verleden hebben gezien en we in de toekomst zullen blijven zien zolang er geen vrede is in de regio.
[
twitter ]
Ok, dus omdat Israel iets deed 80 jaar geleden toen Israel op 3 fronten werd binnengevallen is wat hier nu gebeurt helemaal goed?
Richestorags
quote:
[
twitter ]
Bla bla bla. Ja dat is ook erg maar dat is niet van toepassing nu.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:19 schreef TigerXtrm het volgende:[..]
Dan wat? Wat is je punt? Waar twee vechten hebben twee schuld. Ik zeg toch letterlijk dat Israel net zo goed schuldig is aan dit drama als Hamas en de Palestijnen. Er zijn geen onschuldige partijen in dit conflict.
Hamas doet dit nu.
quote:
Ja en daarvoor de Neanderthalers.
Richestorags
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:19 schreef Nattekat het volgende:[..]
Ok, dus omdat Israel iets deed 80 jaar geleden toen Israel op 3 fronten werd binnengevallen is wat hier nu gebeurt helemaal goed?
Er zijn al meerdere van zijn comments verwijderd hier. Het antisemitisme druipt van ervan af.
Niet alsof Hamas verder een keuze heeft, hun hele verdienmodel is dode Palestijnen.
0ne_of_the_few
Mate verslaafde
quote:
Wat als telt niet. Op beelden is te zien. Dat er geboeide hamas strijders te zien zijn. Lui die eerder vrolijk moordend rond gingen en vrouwen verkrachten.
En daarbij is de fout van de ander geen excuus voor je eigen fout. Geldt ook voor beiden.
quote:
En waar denk je dat die haat richting Israelis precies vandaan komt?
quote:
[
twitter ]
Damn, had hier nooit eerder van gehoord.
Ik lees net dat het 40 jaar heeft geduurd voordat deze veteranen hun zegje deden.
quote:
Ik heb niet heel jullie gesprek gevolgd maar wat waren kolonisten, de Israëlische burgerslachtoffers?
0ne_of_the_few
Mate verslaafde
quote:
Zwak leiderschap onder de Palestijnen maakt dat Hamas dit kan doen. De weg naar vrede begint bij een Mandela of Rabin achtig persoon uit hun kring.
quote:
Oh ja, Hamas is het slachtoffer vandaag, oh wacht.
quote:
[
twitter ]
Ik zal volgende week mijn kofferbak maar volgooien met spaanse meisjes dan. Om wat die eikels hier gedaan hebben in 1648.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:[..]
Zwak leiderschap onder de Palestijnen maakt dat Hamas dit kan doen. De weg naar vrede begint bij een Mandela of Rabin achtig persoon uit hun kring.
Alsof Hamas kritiek of tegenstanders gaat dulden, dan hang je binnen 5 seconden. Dictatuur pur sang.
Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:23:27
heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:07 schreef Nattekat het volgende:[..]
En daarvoor lag het onder Turks gezag. En daarvoor was Gaza een vreemde mix van Turks en Egyptisch (en verlaten). Daarvoor waren het dan eindelijk de arabiers die de door Christenen gestartte nederzetting veroverden. Het land eromheen was ook nog een tijdje in handen van de Arabiers nadat de Romeinen er genoeg van hadden.
Je zou echt bijna denken dat deze situatie iets ingewikkelder is dan het lijkt.
Jep, je zou bijna denken dat geen van de twee partijen hier een onschuldig slachtoffer is. En voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik - uiteraard - in het grote plaatje. Ik zeg het er maar even bij, want voor je het weet zeggen mensen dat je daarmee deze terreuraanval steunt ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Richestorags
quote:
Nou, iets dichterbij en binnen de tijdspanne die ok is volgens hem: ff Duitsland binnentrekken voor een rape and pillage.
Of toch maar niet?
Bensel
Ladderzat
quote:
het idee dat joden jesus gedood zouden hebben
Twitch.tv/bensel15
quote:
Volgens mij ook.
Het is deze weg, of de weg van geweld die uiteindelijk eindigt met etnische zuivering.
quote:
Sowieso hebben mensen zin om in Gaza te wonen als dat niet hoeft.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:17 schreef ExTec het volgende:Maar begint israel al weer de overhand te krijgen? Want dan gaan we al die mensen die nu (blijkbaar) kinderen in schuilkelders afmaken ineens dader af zijn, en zich natuurlijk snel optuigen met de mantel der slachtofferschap.
Als je al in staat bent om 7000 raketten af te schieten dan is de vraag. Hoe kom je eraan? Heb je er nog meer?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
quote:
Dezelfde reden dat ze een afgesneden piemeltje hebben.
quote:
Dan kunnen ze niet snel wegrennen
quote:
[
twitter ]
Heb je een voorbeeld van iets recenter dan 80 jaar geleden?
quote:
Nee. Wel standaardprocedure ivm bomgordels en dat werk.
zie email 27 oktober
Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:27:17
heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
quote:
[
twitter ]
Beetje stemmingmakerij wel, deze man klinkt niet bepaald als iemand die lacht omdat 'ie het grappig vond. Maar het is natuurlijk makkelijk oordelen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:
Israel zei 2000, Hamas 5000, opgeteld 7000 of zo?

Hebben we hier nou al beelden van gevonden? Wat ik zag was een stuk of 20. Met duizenden raketten opscheppen lijkt mij iets logischer dan met naakte vrouwen mishandelen.
0ne_of_the_few
Mate verslaafde
quote:
Dat is mijn hele punt natuurlijk, nu is er de ruimte voor dit doordat er geen andere sterke leiders zijn.
Arafat had voldoende overwicht om Hamas klein te houden, maar was te zwak en zat zelf te diep in terreur om een Mandela rol te kunnen spelen. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
quote:
Dat zeg ik toch niet?
Ik zou hooguit zeggen dat dit 'fuck around, find out' is op het allerhoogste niveau.
MissButterflyy
quote:
Er was eerder dit jaar al geweld tussen kolonisten en Palestijnen waarbij kolonisten moordend en plunderend door een stad zijn getrokken. Amnesty international heeft zich er wel mee bezig gehouden.
Ik wil het hiermee niet opnemen voor die daden van vandaag maar er is wel iets aan vooraf gegaan en er zijn eerder dingen gebeurd die hier nauwelijks het nieuws hebben gehaald.
Ik denk dat die kolonisten die maar steeds meer land opeisen ook een groot probleem zijn voor de vrede.
MissButterflyy
quote:
Inderdaad.
MissButterflyy
quote:
Nee dat denk ik niet.
HowardRoark
Tacticalized!
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2023 18:23 schreef heywoodu het volgende:[..]
Jep, je zou bijna denken dat geen van de twee partijen hier een onschuldig slachtoffer is. En voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik - uiteraard - in het grote plaatje.
Ik zeg het er maar even bij, want voor je het weet zeggen mensen dat je daarmee deze terreuraanval steunt ofzo.
Dat zou ik niet zeggen, maar het is wel vreemd dat mensen naar beide kanten proberen te wijzen. Israël is als land nooit geaccepteerd en erkend door de omringende Islamtische en Arabische landen en volkeren (inclusief wat wij nu kennen als 'Palestijnen') daar ligt de kern van dit conflict.
Als het uitgangspunt is dat Israël geen bestaansrecht heeft en geen legitiem land is, kan er ook nooit worden toegewerkt naar een constructieve oplossing, en dat is dus ook precies wat we nu zien. Één kant is constant bezig met zichzelf te beschermen tegen terrorisme, de andere kant is alleen maar bezig met dit terrorisme gericht op het land dat zij van de kaart willen vegen.
MissButterflyy
quote:
Gewoon ook meteen actie ondernemen. Ik snap niet dat ze eerst niet eens rustig gaan nadenken over hoe ze het gaan aanpakken.
Heethoofden van beide kanten.
quote:
Wat ik nooit begrepen heb he, als ze weten dat dit gebouwen zijn waar Hamas terroristische shit bekokstooft, waarom stond het er dan uberhaupt nog?
Komen ze daar nu pas achter? Bewaren ze het voor dit soort momenten?