Ik herinner me nog de tijd, 20 jaar geleden, dat ik serieus op dit soort reacties inging.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft niets uitgevreten behalve het eigen land proberen te verdedigen tegen terrorisme.
Flinke secundaire explosie ookquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Tourniquet het volgende:
Zo, beste voltreffer net op de stream.
[ afbeelding ]
Graag beelden van Israël die dode naakte vrouwen door de straten paraderen, die vrouwen en kinderen ontvoeren en God weet niet allemaal die vrouwen aandoen, graag beelden van Israëlische soldaten die dode Palestijnen rondrijden als trofeeën en beelden van kinderen die worden ingezet door Israël voor aanslagen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is ook niet zo'n bijzonder nieuws. Het conflict duurt al ruim een halve eeuw en dit is slechts het zoveelste hoofdstuk ervan. Men is enkel wat in slaap gesust omdat Israël de laatste jaren zo domineerde en compleet ongestraft bleef voor zijn misdaden. Nu er weer eens een duidelijke tegenreactie is schrikt men wakker.
Natuurlijk zijn de daden van de Palestijnen van vandaag te veroordelen. Maar dat doen is natuurlijk ook wel een beetje hypocriet met de gedachte van wat Israël de laatste decennia heeft uitgevreten. Het was ook wel een beetje naïef om te denken dat er nooit eens een reactie zou komen: er was geen vrede en er is geen vrede.
Vrede zou idd het mooist zijn. Ik zie het alleen nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan is het weer een paar jaartjes stil voordat het volgende incident plaats vindt. De oudste nieuwsitems die ik me herinner van eind jaren 70 en begin jaren 80 waren van dit conflict. Bijna 50 jaar later is er niets veranderd en waarschijnlijk is het over 50 jaar nog steeds precies hetzelfde.
Misschien is het gewoon een idee om vrede te sluiten? En dan bedoel ik ook een echte vrede en niet een waarbij Israël dicteert en de Palestijnen de rekening betalen. Dat laatste doen ze natuurlijk al decennia lang.
Ik heb hier in dit topic dit gedrag ook voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:12 schreef Frutsel het volgende:
Die lui van bij1 laten overduidelijk zien waar hun voorliefde ligt en maken stelselmatig gebruik van de Nederlandse goedheid voor hun eigen haat en racisme. Gewoon opdoeken die hap en dat volk naar een land brengen wat het allemaal veel beter voor ze kan regelen. Pakistan ofzo
Executeert Israël burgers op de straten van de Gazastrook? Kidnappen ze Palestijnen en nemen ze die mee als trofeeën ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar, dat is ook weer niet helemaal waar. Israël is wat dat betreft echt geen haar beter.
De 100en kindslachtoffers door de IDF?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noem één voorbeeld dat erger is dan wat hier nu gebeurt.
Ik blijf me daarover verbazen hoe nauwkeurig die Israëli een flat ertussenuit kunnen blazen. Ergens ooit gelezen dat ze dan gewoon de fundering eronder uit schieten met een raket. Voorheen lieten ze dan eerst een explosief op het dak afgaan (roof knocker) om te waarschuwen dat ze volgende raak is om zo geen burgerslachtoffers te makenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:23 schreef Tourniquet het volgende:
Zo, beste voltreffer net op de stream.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Executeert Israël burgers op de straten van de Gazastrook?
Ja van de week ook, 12 kinderen en een clown kwamen omquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Bezsen het volgende:
[..]
De 100en kindslachtoffers door de IDF?
Dat weegt op tegen 100en onschuldige mensen (waaronder kinderen) bij een inval gevangen nemen, harteloos neerschieten en martelen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Bezsen het volgende:
[..]
De 100en kindslachtoffers door de IDF?
Die beelden waarin in het Arabisch wordt gezegd dat de roodharige vrouw met jonge kinderen met rust moet worden gelaten?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Die beelden met gegijzelde moeders met kinderen zijn echt heel pijnlijk om te zien
Waarom? Dat stuk (de Gaza-strook) is dan gewoon Israël. Van mij part betalen ze de herhuisvesting van de inwoners, maar dit werkt natuurlijk niet meerquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ontruimen en een brede strook volledig plat bulldozeren en o.a. vol mijnen en anti-tank grachten leggen, een soort 21e eeuwse variant van de Berlijnse muur.
Palestijnen kunnen zich er beter bij neerleggen dat ze simpelweg niet gaan krijgen wat ze willen. Zodra ze realiseren dat Hamas in feite hun vijand is, des te beter.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd maar blijven terugkijken naar het verleden werkt ook zeker niet mee.
Deze aanval is echt het domste wat Hamas heeft kunnen doen. Israël zal zeer waarschijnlijk niet rusten voor die hele terroristische groep is uitgeroeid (of hoe je het ook wilt noemen).
Nogmaals dat doet Israël al 50 jaar met ons geld inderdaad.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat weegt op tegen 100en onschuldige mensen (waaronder kinderen) bij een inval gevangen nemen, harteloos neerschieten en martelen?
Als Egypte tegen Ethiopië echt los gaat is zelfs een complete genocide op de Palestijnen nog peanuts. Zeker qua wat de gevolgen voor Europa betreft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn nieuwe destabiliserende conflicten in de Sahel of Ethiopië veel ingrijpender inderdaad.
Bron van Israelische miliatiren die Gaza binnenvallen, burgers harteloos neerknallen, gevangen nemen en martelen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nogmaals dat doet Israël al 50 jaar met ons geld inderdaad.
Dit is een van de oudste nieuwsitems die ik me herinner uit mijn jeugd: https://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacrequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Graag beelden van Israël die dode naakte vrouwen door de straten paraderen, die vrouwen en kinderen ontvoeren en God weet niet allemaal die vrouwen aandoen, graag beelden van Israëlische soldaten die dode Palestijnen rondrijden als trofeeën en beelden van kinderen die worden ingezet door Israël voor aanslagen?
Probeer anders maar eens beelden te vinden van ook maar één westers land die zich hier schuldig aan maakt, in de landen waar die verderfelijke cultuur heerst is het de standaard. Dit is appels met peren vergelijken, het is barbaars en niet één of ander verzet zoals in Oekraïne, en voor mij zijn mensen die dit goedpraten of ook maar een klein beetje begrip tonen voor dit zwaar radicaal barbaarse gedrag voor eeuwig af in deze samenleving.
Zijn duim en onderbuik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron van Israelische miliatiren die Gaza binnenvallen, burgers harteloos neerknallen, gevangen nemen en martelen?
Dat is natuurlijk ook meer gelegitimiseerd bij het Israëlische kamp door de Palestijnse liefde voor Hamas. Als de Palestijnen Hamas wegjagen en zich gaan gedragen, dan worden die settlers ineens echt de slechterikken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Palestijnen kunnen zich er beter bij neerleggen dat ze simpelweg niet gaan krijgen wat ze willen. Zodra ze realiseren dat Hamas in feite hun vijand is, des te beter.
Hoewel ik ernstig betwijfel dat Israël dan stopt met koloniseren, wat dat betreft lijkt het bestuur daar de laatste jaren steeds meer op de CCP.
Nergens voor nodig. Het enige wat je nodig hebt is een drone met een laserpointer en Iron Sting, een laser guided mortar met een bereik van 10km dus elke 20km heb je wat lanceer installaties en genoeg drones die rondvliegen om snel te lanceren en je bent klaar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ontruimen en een brede strook volledig plat bulldozeren en o.a. vol mijnen en anti-tank grachten leggen, een soort 21e eeuwse variant van de Berlijnse muur.
Das een aanname dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik wil geen partij trekken, vind ze beide fout bezig, maar denk dat wij heel veel niet te horen krijgen van wat Israël aan geweld pleegt tegen Palestijnen.
Zoiets schakel je nooit uit. Het is niet een fysiek iets met een kantoor ofzo, gedachtengoed is niet uit te schakelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het is dom van Hamas. Maar het gaat Israël niet lukken om ze uit te schakelen. Voor elke dode strijder staan er weer 10 op.
Die beelden waarin ze een Joodse vrouw met jonge kinderen naar een Arabisch landgebied hebben ontvoerd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die beelden waarin in het Arabisch wordt gezegd dat de roodharige vrouw met jonge kinderen met rust moet worden gelaten?
Je eigen bron spreekt je tegen, dit waren Libanese rebellen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is een van de oudste nieuwsitems die ik me herinner uit mijn jeugd: https://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
Gebeurde onder leiding van de IDF. En het is maar een voorbeeld.
Eén voordeel: die vermoedens dat BIJ1 ook weinig op heeft met de democratische rechtsstaat lijken ook steeds meer uit te komen. Wel zo fijn dat dat in elk geval duidelijk is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb hier in dit topic dit gedrag ook voorbij zien komen.
Weet je begeleider wel dat je deze onzin op internet zit te posten. Man wat een bras kun jij typen zegquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nogmaals dat doet Israël al 50 jaar met ons geld inderdaad.
Blijkbaar doet Israël dezelfde verschrikkelijke dingen. Ben benieuwd naar die beelden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Breekfast het volgende:
Die beelden met gegijzelde moeders met kinderen zijn echt heel pijnlijk om te zien
Je zegt dit alsof het allemaal 100 jaar geleden was? Ze zijn gewoon nu nog steeds bezig hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd maar blijven terugkijken naar het verleden werkt ook zeker niet mee.
Ik vind het idee van @Frutsel wel leuk. Het is ook snel afgelopen met ze als ze één keer met dat regenboogvlaggetje in Pakistan gaan zwaaien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Eén voordeel: die vermoedens dat BIJ1 ook weinig op heeft met de democratische rechtsstaat lijken ook steeds meer uit te komen. Wel zo fijn dat dat in elk geval duidelijk is.
Nadat ze vastgebonden is door Palestijnen en in een bus gezet wordt als trofee? Dat maakt het minder erg ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die beelden waarin in het Arabisch wordt gezegd dat de roodharige vrouw met jonge kinderen met rust moet worden gelaten?
Vroeger wel, gezien de enorme invloed die de settlers tegenwoordig hebben in de politiek durf ik dat nu te betwijfelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook meer gelegitimiseerd bij het Israëlische kamp door de Palestijnse liefde voor Hamas. Als de Palestijnen Hamas wegjagen en zich gaan gedragen, dan worden die settlers ineens echt de slechterikken.
Ik wacht ook nog steeds.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar doet Israël dezelfde verschrikkelijke dingen. Ben benieuwd naar die beelden.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is een van de oudste nieuwsitems die ik me herinner uit mijn jeugd: https://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
Gebeurde onder leiding van de IDF. En het is maar een voorbeeld.
En dat is het verschil. In een wedstrijdje wie heeft schone handen zijn beide partijen af. Hoeveel voorbeelden van Palestijnse accountability als bovenstaand zijn er? 0.quote:In February 1983, the Israeli Kahan Commission, appointed to investigate the incident, found that Israeli military personnel, aware that a massacre was in progress, had failed to take serious steps to stop it. The commission deemed Israel indirectly responsible, and Ariel Sharon, then Defense Minister, bore personal responsibility "for ignoring the danger of bloodshed and revenge", forcing him to resign.
Das geen handige manier van communiceren van bij1 inderdaad. Aan de andere kant de acties van Hamas, hoe fucked up ook, komen niet uit het niks, of zoals Biden het stelt, "unprovoked". Dat bij1 zich niet aansluit bij de klassieke blinde pro Israël politiek van Nederland is prima, maar dat zouden veel tactvoller moeten doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:15 schreef aloa het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eeft-hier-schuld-aan
Hamas idd, dat zien we vandaag weer.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:32 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je zegt dit alsof het allemaal 100 jaar geleden was? Ze zijn gewoon nu nog steeds bezig hoor.
Vrede met barbaarse volkeren is alleen mogelijk wanneer je dat zelf aktief afdwingt en ook bereid bent geweld tegen hen te gebruiken om die vrede te handhaven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrede zou idd het mooist zijn. Ik zie het alleen nooit gebeuren.
Misschien moet je die bron eens lezen voordat je reageert: die Libanese rebellen deden hun smerige werk onder bescherming en met goedkeuring van de IDF. Honderden mannen, vrouwen en kinderen werden omgebracht en IDF keek toe.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je eigen bron spreekt je tegen, dit waren Libanese rebellen.
Kan mij nog een incident herinneren met een journaliste?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron van Israelische miliatiren die Gaza binnenvallen, burgers harteloos neerknallen, gevangen nemen en martelen?
En daar moeten ook zeker consequenties aan hangen, dat is zonder twijfel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds.
Maar goed het leger van Israël heeft ook dingen gedaan die niet kunnen.
Zelfs de geallieerden in WO2 waren niet allemaal even lief en aardig.
Ooit Waltz im Bashir gezien? IDF was daar flink bij betrokken.(of lees de pagina).quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je eigen bron spreekt je tegen, dit waren Libanese rebellen.
Nee, die waarin ze met zichtbare angst in hun ogen door de terroristen worden afgevoerd in een pick-up truck.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:27 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh ja. Net als de 'genocide' gepleegd door Oekraïne in de Donbas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar doet Israël dezelfde verschrikkelijke dingen. Ben benieuwd naar die beelden.
Nee hoor. Spaarzame schermutselingen tussen Arabieren en Joden zijn er op lokaal niveau zeker, vaak door provocaties van beide kanten. Maar er zijn geen Israëliërs die zomaar even zonder aanleiding plunderend door Palestijnse dorpen te trekken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kolonisten zijn begin dit jaar nog moordend en plunderend door een Palestijnse stad getrokken. Het is hier maar summier in het nieuws geweest.
Afghanistan is daar een goed voorbeeld van ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vrede met barbaarse volkeren is alleen mogelijk wanneer je dat zelf aktief afdwingt en ook bereid bent geweld tegen hen te gebruiken om die vrede te handhaven.
Ja, het is natuurlijk wel zo dat de Orthodoxen flink doorfokken. Het aantal "SGP" Joden neemt elk jaar toe als percentage van de bevolking ipv af.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Vroeger wel, gezien de enorme invloed die de settlers tegenwoordig hebben in de politiek durf ik dat nu te betwijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |