abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210867927
Tientallen Palestijnse militanten trokken vanmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.

Er wordt geschat dat minstens 100 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 900 burgers gewond zijn geraakt. n de Gazastrook werden zeker 198 Palestijnen gedood en raakten 1600 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger, meldden Palestijnse artsen aan nieuwszender Al Jazeera. Tegelijkertijd worden er explosies gemeld in de stad Gaza. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.

Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.

Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."

Update 17.00 uur:
Volgens een rapport van de Isralische tv-zender N12 houden strijders van de radicaal-islamitische Palestijnse groep Hamas ongeveer vijftig gijzelaars vast in de Isralische kibboets Beeri nabij de grens met de Gazastrook. Hamas-viceleider Saleh al-Aruri zei tegen de tv-zender Al-Jazeera dat "een groot aantal" Isralische gijzelaars in handen was van Hamas.

Hamas-commandant Saleh Al-Arouri spreekt van "genoeg" gevangengenomen Israli's om alle gevangengenomen Palestijnen te bevrijden. En hoe langer de gevechten duren, hoe hoger het aantal gevangenen zal zijn, meldt Al-Jazeera. Dienovereenkomstig zei hij verder: "We zijn een totale strijd begonnen." Dit is geen snelle operatie. Het doel is “onze vrijheid en de vrijheid van de heilige plaatsen.”

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties is van plan om een spoedvergadering in New York bijeen te roepen vanwege de toegenomen geweldsescalatie in Isral en de Palestijnse gebieden. De exacte datum van de bijeenkomst is nog niet bekend, volgens verschillende diplomaten die spraken met het Duitse persbureau dpa. Mogelijke data die genoemd worden zijn zondag en maandag.

Isral wil de grenzen met andere landen versterken om te voorkomen dat het vanuit verschillende richtingen wordt aangevallen. Volgens de Isralische premier Benjamin Netanyahu is het doel om anderen ervan te weerhouden om zich ‘te vergissen’ en zich aan te sluiten bij de oorlog van Hamas.

Verschillende Arabische staten hebben de Isralische regering de schuld gegeven van het uitbreken van het Palestijnse geweld. Isral moet een einde maken aan “de provocerende praktijken van hun bezetting” en aan het “beleid van uitbreiding van de nederzettingen”, aldus het Koeweitse ministerie van Buitenlandse Zaken.

De aanvallen van Hamas zijn het resultaat van tientallen jaren van ‘systematische onderdrukking’ door de ‘zionistische bezettingsautoriteit’, aldus een verklaring van de Iraakse regering.

Ook voor Qatar is alleen Isral verantwoordelijk te houden voor de escalatie van het geweld in het conflict met de Palestijnen. Het emiraat roept beide partijen op om gematigdheid te betrachten. De Verenigde Arabische Emiraten roepen beide partijen ook op om de gevechten te beindigen.

Volgens defensieminister Lloyd Austin zullen de Verenigde Staten Isral ondersteunen in hun gevecht tegen de Palestijnen. Het Pentagon zal in de komende dagen ervoor zorgen dat Isral voorzien wordt van alles wat nodig is om zichzelf en haar burgers te verdedigen tegen willekeurig geweld en terrorisme.

SPOILER: Tweets update 17 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Live stream Gazastrook:

Andere livestream Israel:

SPOILER: Diverse tweets

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 07-10-2023 21:41:52 ]
pi_210867929
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet.
Nou ja. Geloof en extremisten dan.
En de pure haat tegen joden
pi_210867935
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dezelfde reden dat ze een afgesneden piemeltje hebben.
tmyk
In de VS is 80% van de mannen besneden

:o
pi_210867941
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
tmyk
In de VS is 80% van de mannen besneden

:o
Is vrij normaal daar idd.
pi_210867944
Wat willen ze eigenlijk bereiken met het gijzelen van mensen.
pi_210867949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:34 schreef Zoon_John het volgende:
Hamas-woordvoerder leek te hinten naar een gevangenenruil.
pi_210867950
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gewoon ook meteen actie ondernemen. Ik snap niet dat ze eerst niet eens rustig gaan nadenken over hoe ze het gaan aanpakken.
Heethoofden van beide kanten.
Lijkt prima doordacht te zijn. Eerst een waarschuwingstikje op het dak om te ontruimen en daarna de bom erop. En toen het gebouw omlaag kwam nog een mooie vuurbal van alle terroristische teringzooi die in dat gebouw was opgeslagen die de lucht in ging.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:32 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat ik nooit begrepen heb he, als ze weten dat dit gebouwen zijn waar Hamas terroristische shit bekokstooft, waarom stond het er dan uberhaupt nog? :@

Komen ze daar nu pas achter? Bewaren ze het voor dit soort momenten?
Omdat het eromheen volzit met burgers. Dan staan daar weer mensen over te janken.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210867952
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:22 schreef Cheeseburgert het volgende: [..] Ik zal volgende week mijn kofferbak maar volgooien met spaanse meisjes dan. Om wat die eikels hier gedaan hebben in 1648.
Als het (weinige) Nederlandse verzet in WW2 had gedraaid om het ontvoeren van Duitse vrouwen en het paraderen van lijken op straat, dan hadden we waarschijnlijk wat minder films erover gehad. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit barbaarse gedrag "verzet" durven noemen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:35:35 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210867955
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:32 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat ik nooit begrepen heb he, als ze weten dat dit gebouwen zijn waar Hamas terroristische shit bekokstooft, waarom stond het er dan uberhaupt nog? :@

Komen ze daar nu pas achter? Bewaren ze het voor dit soort momenten?
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:35:37 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210867958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:34 schreef Zoon_John het volgende:
Waarschijnlijk gevangenruil.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210867964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef beantherio het volgende:

[..]
Het klinkt als onzin. Waarom zouden terroristen willen vergaderen in de meest hoge, opvallende en meest kwetsbare gebouwen in een gebied?
Ik vind het ook gek, OBL deed het gewoon in een grot zonder WiFi. Maar wie weet.
pi_210867973
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarschijnlijk gevangenruil.
Zou kunnen ja.
pi_210867978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld van iets recenter dan 80 jaar geleden?
Dat niet alleen, waar zijn de bewijzen van deze claims? Die ontbreken namelijk. Maar ja, het is natuurlijk koren op de molen van de mensen die anti-Isral en antizionisme zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210867984
quote:

[..]
Als je een tegenstander hebt die moeite heeft met het veroorzaken van burgerdoden is het grootste gebouw juist de beste plek.
pi_210867985
quote:

[..]
Je zag de ontploffing toch? Dat is geen normaal gebouw wat de lucht in ging. Daar heeft iets opgeslagen gelegen wat zeer explosief en zeer brandbaar was.
pi_210867989
:')

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:40:19 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210867995
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zeg dat tegen Oekraine.
Kijk, een Poetinbegrijper
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:41:11 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210868001
quote:
Oppakken en deporteren naar Gaza
pi_210868005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, een Poetinbegrijper
Poetin en Iran zijn volgens mij de enige twee winnaars van vandaag.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:41:58 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210868006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als het (weinige) Nederlandse verzet in WW2 had gedraaid om het ontvoeren van Duitse vrouwen en het paraderen van lijken op straat, dan hadden we waarschijnlijk wat minder films erover gehad. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit barbaarse gedrag "verzet" durven noemen.
Dit is key om het gedrag van sommige users hier ook te verklaren. Hun milieu vindt dit kennelijk een legitieme vorm van verzet.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:42:16 #21
438527 MissButterflyy
pi_210868010
quote:

[..]
De Gaza strook is zo dichtbevolkt, lijkt me ook onmogelijk geen onschuldige burgerdoden te maken met bombarderen.
En daarom vind ik elke keer dit soort reacties van Isral niet slim en meer voor de korte termijn.
Er komen zoveel onschuldige mensen om het leven dat er alleen maar meer vijandigheid ontstaat.

Toen in 2004 Madrid werd opgeschrokken door aanslagen door een paar Marokkanen gingen de Spanjaarden toch ook niet Marokko bombarderen?
pi_210868012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oppakken en deporteren naar Gaza
Die gaan rechtstreeks de aivd database in.
pi_210868013
quote:
Er waren mensen die claimden dat niemand juichte voor deze aanval. Guess again.
pi_210868019
quote:
Verjaag ze met muziek van Andr Rieu.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:43:29 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210868024
quote:

[..]
Kan zijn omdat men dan gebruik maakt van een menselijk schild: wanneer het in gebouwen middenin een woonwijk is, wordt er wellicht minder snel tot een zware vergeldingsaanval met raketten overgegaan, i.v.m. de hoge kans op burgerslachtoffers. Alleen bij acties zoals vandaag zal die terughoudendheid niet groot meer zijn geweest.
pi_210868027
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De Gaza strook is zo dichtbevolkt, lijkt me ook onmogelijk geen onschuldige burgerdoden te maken met bombarderen.
En daarom vind ik elke keer dit soort reacties van Isral niet slim en meer voor de korte termijn.
Er komen zoveel onschuldige mensen om het leven dat er alleen maar meer vijandigheid ontstaat.

Toen in 2004 Madrid werd opgeschrokken door aanslagen door een paar Marokkanen gingen de Spanjaarden toch ook niet Marokko bombarderen?
Niks doen is geen optie.
pi_210868028
quote:
Oppakken en uitzetten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210868033
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210868036
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef superniger het volgende:

[..]
Dat Hamas zich schuldig maakt aan misdaden tegen de mensheid betekend niet dat wij dat ook moeten doen }:|
pi_210868042
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef superniger het volgende:

[..]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210868045
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is key om het gedrag van sommige users hier ook te verklaren. Hun milieu vindt dit kennelijk een legitieme vorm van verzet.
Dat is wel verontrustend idd.
Dit goedkeuren is echt te ziek voor woorden.

Met als enige reactie....kijk wat Isral voor erge dingen gedaan heeft in het verleden.
pi_210868046
quote:
Jep. Net doen alsof ipv gewapende terroristen die iedereen die ze tegenkomen vermoorden uit pure haat, gewoon een groepje onschuldige burgers in opstand komt tegen onderdrukking.....

Die onschuldige onderdrukte Palestijnen zitten nu net als de Israli's thuis in een kelder doodsangsten uit te slaan. Niet op een brommer om met een AK uit pure haat willekeurig iedereen die ze zien neer te maaien om vervolgens met lijken door een stad te paraderen. Bah bah
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:45:49 #33
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210868047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Haags het volgende:

[..]
Als je zo begaan bent met Hamas, pak dan lekker je spullen en tyf op naar de Gazastrook.
Sowieso opnemen voor verkrachtingen, veel dieper kun je volgens mij niet gaan.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210868050
No one saw it coming...

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210868051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoever is toch niet te filmen dit. :')
pi_210868052
twitter
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:47:05 #37
438527 MissButterflyy
pi_210868055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niks doen is geen optie.
Ik zeg niet dat ze niks moeten doen. En die aanslagplegers in Madrid zijn uiteindelijk ook gepakt.
Maar het moet toch anders kunnen dan op deze manier.
pi_210868062
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze niks moeten doen. En die aanslagplegers in Madrid zijn uiteindelijk ook gepakt.
Nee. Dat kan niet.
pi_210868063
quote:

[..]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210868068
Zou Iran niet kans zien om nu even via de andere kant aan te vallen?
pi_210868075
quote:

[..]
Sorry, maar wat .................. :{

Heb je enig idee tussen het verschil van beide dingen?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210868079
Collectieve straffen is Isral goed in

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210868080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:49 schreef kurk_droog het volgende:
Zullen ze dat even snel doen?
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:50:29 #44
8781 crew  Frutsel
pi_210868081
quote:
Die gok gaan ze niet nemen en dat laat Amerika niet gebeuren gok ik

Al denk dat er wel Iraanse tandartsen, leraren en instructeurs bij de aanvallers zouden kunnen zitten :)

Kan hooguit dat Hezbollah ook nog mee gaat doen.
pi_210868085
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:45 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat is wel verontrustend idd.
Dit goedkeuren is echt te ziek voor woorden.

Met als enige reactie....kijk wat Isral voor erge dingen gedaan heeft in het verleden.
Misschien moeten mensen het afkeuren wat er vandaag gebeurde maar tevens een kritische blik werpen op Isral waarom het gebeurde...Isral is zelf ook niet vies van landjepik en mensen onderdrukken.
pi_210868088
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Kan zijn omdat men dan gebruik maakt van een menselijk schild: wanneer het in gebouwen middenin een woonwijk is, wordt er wellicht minder snel tot een zware vergeldingsaanval met raketten overgegaan, i.v.m. de hoge kans op burgerslachtoffers. Alleen bij acties zoals vandaag zal die terughoudendheid niet groot meer zijn geweest.
Bestaat er in Gaza berhaupt een stuk grond waar geen burgers wonen :')
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:52:01 #47
438527 MissButterflyy
pi_210868092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarom die reactie?
Nogmaals, ik zeg niet dat ze niks moeten doen. Maar deze manier leidt weer alleen maar tot een neerwaardse spiraal met meer geweld.
pi_210868093
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
't staat Gaza vrij om hun eigen elektriciteit te maken met alle "onderdelen" die ze importeren.
Misschien meer generatoren en minder vuurpijltjes de grens over gooien.
pi_210868096
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom die reactie?
Nogmaals, ik zeg niet dat ze niks moeten doen. Maar deze manier leidt weer alleen maar tot een neerwaardse spiraal met meer geweld.
Heb je de afgelopen 50 jaar gemist?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210868099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Misschien moeten mensen het afkeuren wat er vandaag gebeurde maar tevens een kritische blik werpen op Isral waarom het gebeurde...Isral is zelf ook niet vies van landjepik en mensen onderdrukken.
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:53:00 #51
438527 MissButterflyy
pi_210868102
quote:
Nee joh, die worden anders zo van de kaart geveegd door de VS.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:54:05 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210868114
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ze kunnen ook hun eigen electriciteit maken met alle zon en wind die je daar hebt. Oh nee ze bouwen liever bommen dan een toekomst.

Het staat ze ook vrij om Hamas eruit te trappen.
pi_210868115
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:

[..]
Het is geen verleden maar het nu. Dat is het hele probleem juist. Vandaag is het Hamas, gisteren was het Isral bijv.
pi_210868133
An Israeli resident says Yom Kippur failure was NOTHING compared to what happened today

"I have been a resident of the Otef for 50 years, nothing like this has ever happened. We waited for more than 6 hours while terrorists roamed the kibbutz until the first soldier arrived. The Yom Kippur failure was nothing compared to what is happening here - hell, and I am not exaggerating my words"

— Merav Cohen, a resident of Kibbutz Ein HaSholosh

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210868135
IDF regains control of Re’im military base from Hamas terrorists in southern Israel
https://www.timesofisrael(...)-in-southern-israel/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:55:24 #56
8781 crew  Frutsel
pi_210868136
quote:

[..]
Denk dat er nog genoeg Nederlanders zijn die daarom niets met Duitsers hebben trouwens

Maar de joodse kolonisten en hun landjepik zijn nog niet zo lang geleden.
Feit is wel dat ik me afvraag of de doden aan Israel kolonisten zijn. Ik heb zon idee van niet.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:55:30 #57
438527 MissButterflyy
pi_210868139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen 50 jaar gemist?
Ja, het is niks nieuws wat nu gebeurd. Actie van Palestijnen, reactie van Isral.
Het werkt niet tot vrede.

Ze zouden eens wat anders moeten proberen!
pi_210868140
quote:
Liggen nog wat landen tussen he. Het is niet even zomaar.
Plus dit is misschien juist wel niet het moment, als ze zo aan het mobiliseren zijn.
Plus dat de VS dan ook gaat meedoen.
En wie weet wat SA dan doet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210868143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als je hoort dat Hamas leden systematisch van huis tot huis op jacht zijn naar burgers, dan lijkt het een goed idee om zoveel mogelijk reservisten onder die bevolking te bewapenen.
Daar heb je natuurlijk een goed punt
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:55:51 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210868149
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bestaat er in Gaza berhaupt een stuk grond waar geen burgers wonen :')
Weinig denk ik. Maar er werd gezegd dat het als onzin klinkt, met de vraag waarom je je terroristische hoofdkwartier in de meest opvallende en hoge gebouwen zou hebben. Blujkbaar verwacht men supergeheime ondergrondse bunkers ofzo. De reden is juist dat er bij vergelding veel burgerslachtoffers kunnen vallen. Een menselijk schild dus.
pi_210868151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach dat wordt altijd geroepen bij elke aanval. En bij elke aanval van moslims op niet moslims zie je alleen juichfilmpjes en nooit een demonstratie van: Dit is niet mijn geloof. Je weet dus wel genoeg waar het overgrote deel voor staat als je een beetje logisch na kan denken en dat ook durft.
pi_210868158
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Het is geen verleden maar het nu. Dat is het hele probleem juist. Vandaag is het Hamas, gisteren was het Isral bijv.
Dit is al jaren een 'Oog om oog, tand om tand' situatie.
Gaat nooit meer veranderen ook, maar deze keer is Hamas wel heel ver gegaan en dat wordt zeer waarschijnlijk keihard afgestraft.
pi_210868167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euhm nee? Ik zeg dat als je de daden van Hamas als legitiem beschouwt dat je dan de daden van de PKK ook als legitiem moet beschouwen. Ik vind ze beide compleet debiel. Maar jij wil de PKK demoniseren en daden van Hamas vergoelijken. Dat het een inconsistent waardensysteem.
Eerder loog je nog over mij dat ik dingen zei terwijl dat niet zo is. Nu begin je weer met ''nee ik zeg dat''. Jouw geloofwaardigheid is een sterk geval van twijfel.

De situatie tussen Turkije en PKK vergelijken met de situatie tussen Isral en Palestina is al een andere debiele iets. Isral bezet Palestijnse grondgebieden en terroriseert jarenlang het Palestijnse volk. Turkije verdedigt zijn legitieme grenzen tegen terreurgroepen zoals PKK/YPG/PYD.
pi_210868168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
't staat Gaza vrij om hun eigen elektriciteit te maken met alle "onderdelen" die ze importeren.
Misschien meer generatoren en minder vuurpijltjes de grens over gooien.
Isral controleert wat Gaza binnenkomt. Isral bepaalt. Je kan bij de gaza niet spreken van ‘importeren’
pi_210868172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Weinig denk ik. Maar er werd gezegd dat het als onzin klinkt, met de vraag waarom je je terroristische hoofdkwartier in de meest opvallende en hoge gebouwen zou hebben. Blujkbaar verwacht men supergeheime ondergrondse bunkers ofzo. De reden is juist dat er bij vergelding veel burgerslachtoffers kunnen vallen. Een menselijk schild dus.
Je moet je ook afvragen wat je daar van moet voorstellen. Hoe ziet zo'n HQ van Hamas eruit? Tapijtje op de grond, geen bankstel, sisha in het midden en wat theeglaasjes op de grond?

Het zal vast geen Pentagon / Norad achtig iets zijn :') :P
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:57:47 #66
236264 crew  capricia
pi_210868173
quote:

[..]
Dat denk ik ook. Dat eeuwige wijzen naar het verleden, tot hoe ver ga je dan terug..de Romeinen, of nog verder?
Isral bestaat nu eenmaal, en gaat voorlopig niet weg. Met die werkelijkheid hebben de Arabieren en de Palestijnen etc gewoon te dealen. Het is toch compleet onreeel om te denken dat je Israel wel even wegvaagt, of om haar bestaansrecht in twijfel te trekken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:59:03 #67
8781 crew  Frutsel
pi_210868194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Je moet je ook afvragen wat je daar van moet voorstellen. Hoe zie zo'n HQ van Hamas eruit?
Vermoedelijk de eetkamer van een kleuterschool
pi_210868197
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:11 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Vervelend he. Jij noemde mij een landverrader toen ik kritiek op Erdogan had.
Na de ene leugenaar komt de andere. Als elkaar woorden in de mond leggen voortaan het criterium hier is dan kan ik ook wel allerlei dingen over jou verzinnen hoor.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:59:22 #69
236264 crew  capricia
pi_210868199
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Denk dat er nog genoeg Nederlanders zijn die daarom niets met Duitsers hebben trouwens

Maar de joodse kolonisten en hun landjepik zijn nog niet zo lang geleden.
Feit is wel dat ik me afvraag of de doden aan Israel kolonisten zijn. Ik heb zon idee van niet.
Denk dat de Palestijnen weinig onderscheid maakten. Eerst moorden, daarna pas vragen..of helemaal niet vragen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:59:25 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210868200
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Dat eeuwige wijzen naar het verleden, tot hoe ver ga je dan terug..de Romeinen, of nog verder?
Isral bestaat nu eenmaal, en gaat voorlopig niet weg. Met die werkelijkheid hebben de Arabieren en de Palestijnen etc gewoon te dealen. Het is toch compleet onreeel om te denken dat je Israel wel even wegvaagt, of om haar bestaansrecht in twijfel te trekken.
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de hand ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210868203
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Isral controleert wat Gaza binnenkomt. Isral bepaalt. Je kan bij de gaza niet spreken van ‘importeren’
Genoeg invoerkanalen zonder controle. Al die vuurwerkjes komen natuurlijk uit de lucht gevallen :')

En onderdelen voor energiegeneratie (en brandstof ervoor) vallen buiten de blokkade sancties. 't is een kwestie van prioriteiten.
pi_210868206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Vermoedelijk de eetkamer van een kleuterschool
Ik denk dat je het dan nog hoog inschat :P
pi_210868208
Ah, er gaan weer wat raketjes de lucht in
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:00:40 #74
8781 crew  Frutsel
pi_210868211
quote:
84s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En als Israel kan dealen met het feit dat er palestijnen bestaan en leven, dan is er niets meer aan de hand ^O^
Na vandaag zou je als Israelier compleet gestoord zijn als je daar nog mee wil dealen want je weet dat dit zich om de zoveel tijd gaat herhalen.
pi_210868212
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')