abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:08:29 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210869598
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:

[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?
Waarom zou je een volk gaan toejuichen dat Israël niet eens als land wil herkennen en terrorisme viert en romantiseert? Een volk dat alle mogelijkheden tot vrede van tafel heeft geveegd en zich telkens laat gelden via aanslagen en terreur. Als de lichamen van gesneuvelde Israëliërs worden meegenomen, wordt dit door hele dorpen gevierd. Daar hebben we vandaag meerdere walgelijke beelden van gezien. Kortom, wat zet mensen er toe om deze ongeciviliseerde barbaren te steunen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210869627
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
pi_210869632
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:10:07 #179
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210869643
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:06 schreef Qarrad het volgende:
Ik kan niet veel verzinnen over hoe die beelden van dode en gewonde en ontvoerde vrouwen en kinderen gespind kunnen worden. Iedereen op die filmpjes is gewoon dood en alles wat eromheen woont of ooit koffie heeft gedronken met ze ook.
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.

Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.
pi_210869657
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:

[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:10:55 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210869663
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...
Wie zegt dit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210869687
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:12:23 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210869693
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.

En dit zeg ik niet omdat ik het leuk vind. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met de terreurorganisatie Hamas en de brede steun daarvoor onder de Palestijnse bevolking.

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 07-10-2023 20:17:26 ]
pi_210869710
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:13:21 #185
396550 Richestorags
pi_210869714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Welke occupation heb je het nou de hele tijd precies over abi?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:13:29 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210869716
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.

Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.
Het is niet ongewoon nee dat ze juichen, maar beelden zoals die bloedende vrouw, die dode vrouw, die vrouwen en kinderen die afgevoerd worden, die oudere vrouwen op de motor, dat hebben we nog niet eerder gezien. Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.
pi_210869731
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
China lukt dat anders prima met Tibet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:15:00 #188
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_210869748
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Dus omdat er Israëlische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Israëliër? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!

Altijd briljant die logica van dom rechts.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:15:08 #189
396550 Richestorags
pi_210869750
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
China lukt dat anders prima met Tibet.
Turkije ook bij Noord-Cyprus. Echt de hypocrisie is grenzeloos.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:15:25 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210869758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de Israëlische inlichtingendiensten gaan koppen rollen.
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:15:34 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210869761
Andy Mok, Center for China and Globalization
@andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.

twitter
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:15:39 #192
236264 crew  capricia
pi_210869764
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 19:06 schreef Aether het volgende:

[..]
Hamas heeft het over 5000, Israël over duizenden.
Absurde aantallen.
Zelfs Rusland doet dat niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:16:38 #193
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210869787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.

[ twitter ]
Ik wilde dit al posten: het heeft er wel iets van weg ja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tet_Offensive
pi_210869794
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Clusterbommen op de woonwijken van Sint-Petersburg, Belgorod en Moskou?
pi_210869806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.
pi_210869813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
@:andymok

[ twitter ]
Alleen met het verschil dat de locatie van de vijand lastig in kaart te brengen was, dat is nu wel even anders. IDF kan heel Gaza plat gooien.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:18:25 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210869818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?
Nee hoor, die situatie hebben de Palestijnen helemaal aan zichzelf te danken.

De enorm strenge controle rondom Gaza en de andere Palestijnse gebieden komt doordat Israël constant terrorisme moet bestrijden. Daarom zijn er bijvoorbeeld ook overal militaire checkpoints en enorme beveiliging. Israël moet helaas de eigen burgers beschermen tegen een terreurzuchtig volk. Als men geen overzicht heeft op wat er Israël binnen weet te komen, neemt de kans weer toe dat er overal aanslagen worden gepleegd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.
Welke wandaden?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:18:47 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210869823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:06 schreef Ali_boo het volgende:
Taliban? Waarom niet :') :')

[ twitter ]
Dit zou hilarisch zijn als het echt zou gebeuren. Hilarisch omdat de enige reden dat ze konden overleven in Afghanistan tegen de VS omdat ze zich konden verstoppen onder de bevolking en onverwachtse kamikaze acties op soft targets konden doen

Al die voordelen hebben ze niet bij een rechtstreekse confrontatie met Israel en ze worden zodoende kansloos afgemaakt
pi_210869824
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 20:17 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.
Bedankt voor de duiding
pi_210869826
Stelletje gekken van Hamas, wat een parasieten, Israël mag keihard terugslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')