Waarom zou je een volk gaan toejuichen dat Israël niet eens als land wil herkennen en terrorisme viert en romantiseert? Een volk dat alle mogelijkheden tot vrede van tafel heeft geveegd en zich telkens laat gelden via aanslagen en terreur. Als de lichamen van gesneuvelde Israëliërs worden meegenomen, wordt dit door hele dorpen gevierd. Daar hebben we vandaag meerdere walgelijke beelden van gezien. Kortom, wat zet mensen er toe om deze ongeciviliseerde barbaren te steunen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:06 schreef Qarrad het volgende:
Ik kan niet veel verzinnen over hoe die beelden van dode en gewonde en ontvoerde vrouwen en kinderen gespind kunnen worden. Iedereen op die filmpjes is gewoon dood en alles wat eromheen woont of ooit koffie heeft gedronken met ze ook.
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het verkeerd om pro-Palestina (niet Hamas) te zijn dan?
Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
Wie zegt dit?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omdat Palestijnen Untermenschen zijn...
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat doet Israël de Palestijnen precies aan dan?
Laat de bevolking maar moeite doen om Hamas uit te leveren. Geef ze een ultimatum totdat er een postpakketje van alle Hamas kopstukken en middenmanagement bij het hek staat en de gevangen terug zijn.quote:
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Kijken naar het verleden lost echt niks op.
Moet ik nu ook nog steeds kwaad zijn op Duitsers om de 2 WO?
Het is niet ongewoon nee dat ze juichen, maar beelden zoals die bloedende vrouw, die dode vrouw, die vrouwen en kinderen die afgevoerd worden, die oudere vrouwen op de motor, dat hebben we nog niet eerder gezien. Ik denk dat dat pr-technisch echt wel consequenties gaat hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Don't want to burst your bubble, maar het is helaas niet ongewoon dat er om deze doden gejuicht wordt, onder een zekere aanhang van hamas.
Dus nee, hamas vind die beelden PR-technisch niet zo'n probleem.
China lukt dat anders prima met Tibet.quote:
Dus omdat er Israëlische burgers sterven moeten er Palestijnse burgers sterven. En laat me raden, minimaal 10 Palestijnse onschuldigen voor elke Israëliër? Oh nee wacht, dom van mij Arabieren zijn untermenschen vanaf hun geboorte! Onschuldige Palestijnen bestaan niet!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Turkije ook bij Noord-Cyprus. Echt de hypocrisie is grenzeloos.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
China lukt dat anders prima met Tibet.
Alleen voor de buhne, dit komt ze niet heel verkeerd uit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de Israëlische inlichtingendiensten gaan koppen rollen.
Absurde aantallen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Hamas heeft het over 5000, Israël over duizenden.
Ik wilde dit al posten: het heeft er wel iets van weg ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Andy Mok, Center for China and Globalization
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]
Clusterbommen op de woonwijken van Sint-Petersburg, Belgorod en Moskou?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als de palestijnen niets doen, dan zul je me niet horen dat er clusterbommen op Gaza moeten. Alleen als een reactie op dit barbarisme vind ik het wèl passend.
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb geen verstand van het conflict en ik zeg dit niet om te trollen maar waarom doet Israël dit de Palestijnen aan nadat ze in de Tweede Wereldoorlog zo zijn aangepakt door de Duitsers? Is zo'n vreselijke reactie van een kat in het nauw dan zo vreemd?
Alleen met het verschil dat de locatie van de vijand lastig in kaart te brengen was, dat is nu wel even anders. IDF kan heel Gaza plat gooien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Andy Mok, Center for China and Globalization
@:andymok
Hamas attack in Israel has strong echoes of the Tet Offensive which was initiated during the Tet holiday and saw the North Vietnamese and Viet Cong clandestinely infiltrate cities and towns across South Vietnam, catching U.S. and South Vietnamese forces unprepared. This unexpected large-scale attack, juxtaposed against prior optimistic official reports, profoundly eroded U.S. public confidence in the war effort, leading to shifts in U.S. policy towards de-escalation and the eventual withdrawal of American troops from Vietnam.
[ twitter ]
Nee hoor, die situatie hebben de Palestijnen helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ze in bepaalde gebieden in een hokje stoppen en zorgen dat het leven daar niet zo prettig is?
Welke wandaden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die vergelijking met WO2 slaat nergens op want de wandaden van Israël zijn recent.
Dit zou hilarisch zijn als het echt zou gebeuren. Hilarisch omdat de enige reden dat ze konden overleven in Afghanistan tegen de VS omdat ze zich konden verstoppen onder de bevolking en onverwachtse kamikaze acties op soft targets konden doenquote:
Bedankt voor de duidingquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat ze zo door de Duitsers zijn aangepakt. Israël was al in 1947 akkoord met een twee staten plan maar de tegenpartij is daar altijd op tegen geweest en accepteren niets minder dan het verdwijnen van de staat van Israël en heeft sindsdien meerdere pogingen ondernomen om dat voor elkaar te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |