abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210786938

quote:
Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.

De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.

Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.

De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.

Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.

Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.

Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.

Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/
twitter

twitter

twitter

Nieuwe toevoeging
: https://www.geenstijl.nl/5172776/roundup-rotterdam/ aardige samenvatting van de gebeurtenissen en de achtergrond van de dader.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:09:11 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210786945
Goffer, ik had de lapo maar zit op mobiel en had het niet door ;(
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 13:10:19 #3
70532 loveli
N
pi_210786956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:39 schreef Hathor het volgende: [..] Ik denk op het moment dat hij het gevoel kreeg dat hem zijn diploma ontnomen werd. Dat heeft er blijkbaar flink ingehakt bij hem.
Zijn advocate heeft zijn dossier opgevraagd, daar stonden mails in over hem (kreeg hij eind juli/begin augustus, een week voor de meest gedeelde 4chan link). https://archive.4plebs.org/pol/thread/436995585/#q437025278
quote:
I took responsibility! I redid that bachelors test 6 times because I kept thinking I was the problem. I now have written emails proof that the teachers had a meeting where they decided that they were going to flunk me no matter what I did on the test. How is that not literally sabotage?
Ze adviseerde mee te werken aan een onderzoek, hij wilde niet door een hoepel springen.
quote:
I already have a lawyer. She says I need to cooperate with the faculty to try to patch things up so i still get the diploma but im demoralized. I will forever suffer because of my aspergers, so fixing this one problem will just make me a wagie.
crap in = crap out
pi_210786963
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:09 schreef Tijn het volgende:
Tijd om een account te openen op 4chan!
pi_210786966
Verschrikkelijk toch dat 3 levens zomaar beëindigd worden door zo'n halvegare mongool.
pi_210786969
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:09 schreef Tijn het volgende:
:(

*trekt gevechtskleding aan en opent 4Chan }:|
pi_210786989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Tijd om een account te openen op 4chan!
Wij waren erbij, het moment dat er echt inhakte bij hem ;(
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:17:26 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210786997
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dit kan dus niet. Er zijn geen percentages in het recht. De rechter oordeelt dat de verdachte schuldig is of niet. Er is niet zoiets als “nou, we weten het niet helemaal zeker, maar we vertrouwen het niet helemaal, dus sluit maar op”.

Als je de doodstraf hanteert, gaan er met 100% zekerheid onschuldige mensen hier het slachtoffer van worden. Rechterlijke dwalingen gebeuren nou eenmaal, dat is een gegeven.
Zou wat zijn als de strafmaat afhangt van hoe zeker men is dat je schuldig bent: Jaaaa weet je, ongeveer 50% kans dat je 't gedaan hebt (of je hebt het gedaan of je hebt het niet gedaan snap je) dus in plaats van 20 jaar geven we je 10 jaar.
Huilen dan.
pi_210787021
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zou wat zijn als de strafmaat afhangt van hoe zeker men is dat je schuldig bent: Jaaaa weet je, ongeveer 50% kans dat je 't gedaan hebt (of je hebt het gedaan of je hebt het niet gedaan snap je) dus in plaats van 20 jaar geven we je 10 jaar.
"U bent de dader van die schietpartij waarschijnlijk niet, maar ach dan hebben we in ieder geval toch iemand ervoor veroordeeld. 20 uur schoffelen voor u!"
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:20:47 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787024
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik stel voor je ze gewoon een beetje doodmaakt. Een half uur naar Guus Meeuwis luisteren ofzo
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 13:24:25 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210787053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik denk op het moment dat hij het gevoel kreeg dat hem zijn diploma ontnomen werd. Dat heeft er blijkbaar flink ingehakt bij hem.
zoals ik het las heeft de buurvrouw er voor gezorgd dat de dierenbescherming o.a. de hond weg heeft gehaald.
Nu heb ik geen idee wanneer dat gebeurd is, maar dat kan ook het punt van omslag geweest te zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210787105
Hoe vaak moet het nog mis gaan met die debielen die los lopen...

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Zal er nog wel zat vergeten zijn ben ik bang....

Nog meer bezuinigen op de GGZ, dát heeft geholpen hoor.....
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:35:55 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210787123
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:33 schreef Toine51 het volgende:

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Rutte heeft nieuw porselein besteld, zijn oude vaas bleek niet meer te lijmen.
pi_210787126
quote:

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Bart van U heet de moordenaar van Els Borst.

Al die moordenaars uit dat rijtje hebben allen een T in hun naam zitten 🤔
pi_210787129
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik had gelezen was het wel nodig voor stages en werk later met patiënten natuurlijk.
Die stages moet hij gedaan hebben, want hij had de opleiding immers afgerond. Hij kreeg alleen het diploma niet op aandringen van het OM
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210787131
In mijn echte naam zit ook een T 😱
pi_210787138
quote:

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Aan de andere kant, het probleem lost zichzelf uiteindelijk wel vanzelf op. Dat heeft die Rutte toch wel goed gezien
pi_210787139
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:36 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In mijn echte naam zit ook een T 😱
AIVD ingelicht.
pi_210787144
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:37 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Aan de andere kant, het probleem lost zichzelf uiteindelijk wel vanzelf op. Dat heeft die Rutte toch wel goed gezien
Beetje jammer alleen van de onschuldige slachtoffers, maar ach :7
pi_210787146
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
AIVD ingelicht.
:'(
pi_210787163
quote:

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Tja, dat zijn er 4 op de 18.000.000 die zoiets doen en niet dus voldoende opgemerkt werden.

Hoe is 0 volgens jou haalbaar?
pi_210787209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tja, dat zijn er 4 op de 18.000.000 die zoiets doen en niet dus voldoende opgemerkt werden.

Eerder handelen bij aangiftes en signalen van de omgeving.

Bij veel van de daders was er al voorkennis van de GGZ of justitie.
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:48:58 #23
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787220
quote:

[..]

Niet, maar, bij dit specifieke geval was er wel degelijk duidelijk dat er een onhoudbare situatie was ontstaan. En dat gebeurt veel vaker, mensen die eigenlijk niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. De politie constateert dat zijn huis vervuild is, vol uitwerpselen.

Dat is wel een moment waarop er eigenlijk ingegrepen moet worden, al is alleen al vanuit het oogpunt van de volksgezondheid.

Geen GGZ gaat dit soort drama's voorkomen, maar er is in dit geval wel een aantal momenten geweest waar ingegrepen had kunnen worden.
pi_210787227
quote:

[..]

Plus, mensen moeten zich wel willen laten behandelen.

Je kan niet zeggen: goh je bent erg raar, in een dwangbuis en afzonderen van de maatschappij.

Maar ja, even met het vingertje wijzen en boos doen op Rutte, het lucht op voor sommigen. Wat op zich wel goed is.
pi_210787228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Maar deze vent is toch ook voor de rechter gekomen of niet? Hij is dus opgemerkt. Dat de rechter daar vervolgens niets of te weinig mee doet is niet aan het GGZ
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:52:30 #26
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210787249
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Vooral bij dierenmishandeling, zwaar belachelijk dat hij ervan af gekomen is met een taakstraf en geen behandeling van zijn zieke geest :r
pi_210787259
4chan heeft niet de beste reputatie als het gaat om de vele racistische posts die je daar terugvind

Maar als er een ding is waar ze niet tegen kunnen is het wel dierenleed. Niets maakt ze meer woest wanneer een onschuldig dier wordt mishandeld en ze gaan echt ver on de dader alsnog te vinden en aan te geven bij de politie

Zo is er veel leed bespaard gebleven door de inmenging van 4chan

Wil je meer weten, check dan deze video:
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210787267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Maar deze vent is toch ook voor de rechter gekomen of niet? Hij is dus opgemerkt. Dat de rechter daar vervolgens niets of te weinig mee doet is niet aan het GGZ
Zeg ik toch ook? Sneller handelen en niet zomaar iemand los laten lopen. Hulpinstanties inschakelen oid. Maar de bezuinigingen op zorg werpt wel steeds zijn negatieve vruchten af..

Je kan niet alles tegenhouden maar het komt wel vaak voor dat hulp en justitie flink te kort zijn geschoten bij veel van zulke incidenten..
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:56:40 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210787298
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zeg ik toch ook? Sneller handelen en niet zomaar iemand los laten lopen. Hulpinstanties inschakelen oid. Maar de bezuinigingen op zorg werpt wel steeds zijn negatieve vruchten af..

Je kan niet alles tegenhouden maar het komt wel vaak voor dat hulp en justitie flink te kort zijn geschoten bij veel van zulke incidenten..
Er is al een ander topic over dat de kosten van de zorg onhoudbaar zijn.

Maar, als alle instanties die je noemt optimaal moeten gaan draaien zodat iedereen bij afwijkend gedrag in de picture komt en gelijk aangepakt wordt.

Simpele vragen: Hoe gaan we dat betalen, hoe gaan we dat regelen in tijden van personeelstekort en ben je bereid om daar een aanzienljke belastingverhoging voor te accepteren?
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:00:06 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Verschrikkelijk toch dat 3 levens zomaar beëindigd worden door zo'n halvegare mongool.
En een ziekenhuis de komende tijd zwaar beschadigd door brandschade.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:02:17 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar, als alle instanties die je noemt optimaal moeten gaan draaien zodat iedereen bij afwijkend gedrag in de picture komt en gelijk aangepakt wordt.

Simpele vragen: Hoe gaan we dat betalen, hoe gaan we dat regelen in tijden van personeelstekort en ben je bereid om daar een aanzienljke belastingverhoging voor te accepteren?
En niet geheel onbelangrijk: hoe ga je dat inhoudelijk doen? Het lijkt wel of men denkt dat de ggz een toverstafje heeft of dat mensen over het algemeen zonder problemen meewerken aan behandeling en met een paar maanden weer perfect functioneren.

Stel dat de ggz was ingeschakeld nadat de straf voor dierenmishandeling erop zat. Dan was dat op vrijwillige basis geweest. Denkt men dat deze meneer de deur had open gedaan en gezegd: ah jongens kom erin! Koffie staat klaar, laten we mij eens even goed behandelen.

Ik denk dat de kans, zeg maar ongeveer, 0 is. Of zou de ggz moeten zeggen: tja u bent veroordeeld, dat weten we, maar het zit ons toch niet helemaal lekker dus huppekee opsluiten. Zekere voor het onzekere.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:03:42 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210787341
quote:

[..]

Tja, dat is de hamvraag en we moeten van ver komen want zelfs voor veel mildere gevallen zijn de wachtlijsten al afgrijselijk blaartrekkend lang en daar worden mensen natuurlijk ook niet veel gezonder van.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 14:03:48 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210787343
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Alleen klaslokalen, er is niets beschadigd in het ziekenhuis (1 CT, door sprinklers maar daar is al alternatief voor)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:05:54 #35
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tja, dat is de hamvraag en we moeten van ver komen want zelfs voor veel mildere gevallen zijn de wachtlijsten al afgrijselijk blaartrekkend lang en daar worden mensen natuurlijk ook niet veel gezonder van.
Het zou al een hoop schelen als "milde gevallen" geweerd worden en dat er ook ergens een soort acceptatie komt dat het leven niet altijd leuk is. Die tiktok jongvolwassenen, die drukken op de wachtlijsten.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:06:56 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:02 schreef ZarB het volgende:

Stel dat de ggz was ingeschakeld nadat de straf voor dierenmishandeling erop zat. Dan was dat op vrijwillige basis geweest. Denkt men dat deze meneer de deur had open gedaan en gezegd: ah jongens kom erin! Koffie staat klaar, laten we mij eens even goed behandelen.

Ik denk dat de kans, zeg maar ongeveer, 0 is. Of zou de ggz moeten zeggen: tja u bent veroordeeld, dat weten we, maar het zit ons toch niet helemaal lekker dus huppekee opsluiten. Zekere voor het onzekere.
Ja, dit. Zijn bereidheid tot zelfinzicht was bijzonder klein/niet bestaand. Hij voelde zich tegengewerkt, maar kon niet te rade gaan bij zichzelf waarom dat was en hoe zijn eigen abnormale gedrag daar o.a. de reden voor was. Vraag me af of hij uberhaupt de strekking van de Eed van Hippocrates begreep.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210787372
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is staat zeg maar helemaal onderaan de lijst met dingen die belangrijk zijn na zo'n aanslag
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:08:24 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:05 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het zou al een hoop schelen als "milde gevallen" geweerd worden en dat er ook ergens een soort acceptatie komt dat het leven niet altijd leuk is. Die tiktok jongvolwassenen, die drukken op de wachtlijsten.
Milde gevallen leveren het meest op, want die zijn makkelijk behandelbaar en dus is de zorgverzekeraar daar groot fan van ("Doe maar een cursusje mindfulness, succes he"). Ingewikkelde patienten met meerdere stoornissen en problematiek vallen steeds vaker buiten de boot.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:09:14 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat is staat zeg maar helemaal onderaan de lijst met dingen die belangrijk zijn na zo'n aanslag
True, maar wel als het een vleugel zou zijn geweest waar patienten werden behandeld. Ik lees hierboven echter dat dat niet het geval was.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:09:15 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210787388
Is er ook bekend of zijn familie nog contact met hem had?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 14:09:26 #41
70532 loveli
N
pi_210787390
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Milde gevallen leveren het meest op, want die zijn makkelijk behandelbaar en dus is de zorgverzekeraar daar groot fan van ("Doe maar een cursusje mindfulness, succes he"). Ingewikkelde patienten met meerdere stoornissen en problematiek vallen steeds vaker buiten de boot.
Participatiesamenleving. In plaats van een instelling in het bos, nu bij u in de wijk.
crap in = crap out
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:10:11 #42
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787394
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:06 schreef SEMTEX het volgende: Vraag me af of hij uberhaupt de strekking van de Eed van Hippocrates begreep.
Ik dus ook, ik snap niet hoe hij op zo'n opleiding wordt toegelaten, ik ben maar een simpele ziel en heb geen idee, maar, wordt alleen maar het intellect getest voor toelating? Geen psychologische testen of iets?
pi_210787396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:02 schreef ZarB het volgende:

[..]
En niet geheel onbelangrijk: hoe ga je dat inhoudelijk doen? Het lijkt wel of men denkt dat de ggz een toverstafje heeft of dat mensen over het algemeen zonder problemen meewerken aan behandeling en met een paar maanden weer perfect functioneren.

Klopt. Er is best wat mogelijk hoor. Maar daarvoor moeten we dan niet alleen geld inleveren maar ook fundementele vrijheden. Bij twijfel opsluiten.

En dan nog zullen er dwazen rond blijven lopen die opeens flippen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:11:06 #44
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787399
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, dit. Zijn bereidheid tot zelfinzicht was bijzonder klein/niet bestaand. Hij voelde zich tegengewerkt, maar kon niet te rade gaan bij zichzelf waarom dat was en hoe zijn eigen abnormale gedrag daar o.a. de reden voor was. Vraag me af of hij uberhaupt de strekking van de Eed van Hippocrates begreep.
En dit is dus de crux, dat valt gewoon (bijna) niet te behandelen. Je kunt hopen dat iemand begrijpt dat het zo werkt bij diegene en dat ze op basis daarvan niet in de problemen komen. Bij de meesten lukt dat wel (al blijven de meesten zich altijd slachtoffer voelen maar doen ze niet zulke domme dingen). In -gelukkig- zeldzame gevallen leidt het tot dit soort acties en daar kun je gewoon echt verrekte weinig aan doen.
pi_210787405
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
True, maar wel als het een vleugel zou zijn geweest waar patienten werden behandeld. Ik lees hierboven echter dat dat niet het geval was.
Dat wel, ik bedoel dat materiele schade totaal niet relevant is. Als er een hele vleugel in rook op gaat (zonder patiënten :+ ), dan komt daar gewoon snel een oplossing voor
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:12:28 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787407
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik dus ook, ik snap niet hoe hij op zo'n opleiding wordt toegelaten, ik ben maar een simpele ziel en heb geen idee, maar, wordt alleen maar het intellect getest voor toelating? Geen psychologische testen of iets?
Ik heb jarenlang in settingen gewerkt waarbij je zou verwachten dat het personeel enigszins stabiel is, maar de grootste mafkezen bevonden zich in de teams ipv achter de dikke deuren.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:12:37 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787408
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
En dit is dus de crux, dat valt gewoon (bijna) niet te behandelen. Je kunt hopen dat iemand begrijpt dat het zo werkt bij diegene en dat ze op basis daarvan niet in de problemen komen. Bij de meesten lukt dat wel (al blijven de meesten zich altijd slachtoffer voelen maar doen ze niet zulke domme dingen). In -gelukkig- zeldzame gevallen leidt het tot dit soort acties en daar kun je gewoon echt verrekte weinig aan doen.
Vraag me uberhaupt af of psychopathie te behandelen, laat staan te genezen is.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:14:21 #48
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787413
Nogmaals stel ik niet dat de GGZ of welke instantie dit drama had kunnen voorkomen. Waar ik wel echt een probleem mee heb is dat er kennelijk wordt geconstateerd dat zijn huis ernstig vervuild was en hij onredelijk veel overlast veroorzaakte, door de politie, en dat het kennelijk daar dan bij blijft.

Dat is echt wel een gebrek in het systeem waarin we allemaal een leefbare woonomgeving willen, hoe kan het bestaan dat zo iemand gewoon daar de boel kan blijven verzieken. Ik zou het prima vinden als hier wetgeving voor kwam, en best streng.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:15:30 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787421
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Nogmaals stel ik niet dat de GGZ of welke instantie dit drama had kunnen voorkomen. Waar ik wel echt een probleem mee heb is dat er kennelijk wordt geconstateerd dat zijn huis ernstig vervuild was en hij onredelijk veel overlast veroorzaakte, door de politie, en dat het kennelijk daar dan bij blijft.

Dat is echt wel een gebrek in het systeem waarin we allemaal een leefbare woonomgeving willen, hoe kan het bestaan dat zo iemand gewoon daar de boel kan blijven verzieken. Ik zou het prima vinden als hier wetgeving voor kwam, en best streng.
Volgens mij kunnen ze alleen ingrijpen als hij een gevaar voor zichzelf of omwonenden vormt. Dus zolang hij zijn eigen huis niet in de fik stak, konden ze weinig beginnen. En dieren tellen dan blijkbaar niet mee ;(
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:17:17 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787433
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Totdat iemand een gevaar voor zichzelf of omgeving vormt blijft hulpverlening op vrijwillige basis. Als iemand in rotzooi wil blijven leven moet ie dat zelf weten. Maar wat betreft dierenmishandeling ben ik het helemaal eens. Dat moeten ze echt veel en veel strenger aanpakken want dat zegt zoveel over hoe gestoord iemand is.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 14:17:24 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210787435
Ik denk dat je dit het beste kunt omschrijven als een school shooting alleen zat die school helaas in/bij een ziekenhuis. De media klopt wel veel dingen op, de foto van de rennende verpleegkundigen in vol ornaat zijn bijvoorbeeld het reanimatie team dat daadwerkelijk naar de plek toe ging waar ze moesten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 29-09-2023 14:26:05 ]
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:17:37 #52
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787436
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Volgens mij kunnen ze alleen ingrijpen als hij een gevaar voor zichzelf of omwonenden vormt. Dus zolang hij zijn eigen huis niet in de fik stak, konden ze weinig beginnen. En dieren tellen dan blijkbaar niet mee ;(
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen. Decennia terug hadden ze het wel eens over aso containers ergens op een industrie terrein, prima wat mij betreft
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:18:58 #53
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787449
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef ZarB het volgende:
Als iemand in rotzooi wil blijven leven moet ie dat zelf weten.
Gooi je het toch op gevaar voor volksgezondheid :D breekt nog een keer cholera uit door zo'n mafkees
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:20:09 #54
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787453
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat je dit het beste kunt omschrijven als een school shooting alleen zat die school helaas in/bij een ziekenhuis. De media klopt wel veel dingen op, de foto van de rennende verpleegsters in vol ornaat zijn bijvoorbeeld het reanimatie team dat daadwerkelijk naar de plek toe ging waar ze moesten zijn.
Dat verhaal over de "eenzame gefrustreerde student" vind ik ook te walgelijk voor woorden. Zo enorm zalvend allemaal. Who fucking cares over die vent. Interessant op informele plekken, zoals hier, maar donder op met dat sensationele gedoe in de media.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:20:39 #55
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787456
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen. Decennia terug hadden ze het wel eens over aso containers ergens op een industrie terrein, prima wat mij betreft
Eens. Zou voor veel mensen een perfecte oplossing zijn.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:20:49 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210787458
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen.
Nee dat lijkt me prima zo.
Anders worden straks hordes mensen hun huis uit gezet omdat ze een keer een ruzietje thuis hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210787459
Deze week brak de pleuris uit omdat de basisverzekering 10 euro duurder is, vandaag de pleuris dat er wordt bezuinigd op de GGZ.

Is ook wel lastig natuurlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:21:26 #58
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787460
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Gooi je het toch op gevaar voor volksgezondheid :D breekt nog een keer cholera uit door zo'n mafkees
Ik vind dat overlast in de woonomgeving ook veel te lang door kan gaan. Echt bizar die verhalen die je soms hoort.
pi_210787470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze week brak de pleuris uit omdat de basisverzekering 10 euro duurder is, vandaag de pleuris dat er wordt bezuinigd op de GGZ.

Dit blijft idd een mooi probleem.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210787471
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat je dit het beste kunt omschrijven als een school shooting alleen zat die school helaas in/bij een ziekenhuis. De media klopt wel veel dingen op, de foto van de rennende verpleegsters in vol ornaat zijn bijvoorbeeld het reanimatie team dat daadwerkelijk naar de plek toe ging waar ze moesten zijn.
Verpleegkundigen, Bosbeetle, verpleegkundigen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210787474
quote:

Nog iets verder terug hadden ze pauper kolonies in Drenthe :D Waar mensen wel even opgevoed zouden worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210787482
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nog iets verder terug hadden ze pauper kolonies in Drenthe :D Waar mensen wel even opgevoed zouden worden.
En dat heeft alleen maar geleid tot een afkeur voor bruine bonen :'(
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:10 #63
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een tweede Drenthe moet je inderdaad niet willen
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:24 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210787486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Verpleegkundigen, Bosbeetle, verpleegkundigen.
:@ anagepast, inderdaad verpleegkundigen :Y
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:26:48 #65
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787487
Verpleegchicks
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:29:18 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787495
quote:

[..]
Die hebben ze aan de rand van Eindhoven wel, maar ook die zitten vol en er zullen ongetwijfeld wachtlijsten zijn. Verder zijn dat meestal mensen die wel overlast veroorzaken en een gevaar voor zichzelf vormen. Deze knakker betaalde blijkbaar zijn rekeningen, viel niemand aan en dan kun je niet zoveel uithalen.
pi_210787497
Deze incel verdient gewoon een nekschot en verder geen aandacht. Hij kickt er namelijk op.
Purr.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:31:38 #68
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787507
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die hebben ze aan de rand van Eindhoven wel, maar ook die zitten vol en er zullen ongetwijfeld wachtlijsten zijn. Verder zijn dat meestal mensen die wel overlast veroorzaken en een gevaar voor zichzelf vormen. Deze knakker betaalde blijkbaar zijn rekeningen, viel niemand aan en dan kun je niet zoveel uithalen.
Nee dat klopt, ik heb zelf helaas ook ervaringen gehad met compleet doorgesnoven bovenburen, er is gewoon niets aan te doen, zeker in mijn geval, koopappartement. Maar het is natuurlijk een gotspe dat dit kan. En nee niet meteen je huis uit na een keer de muziek hard, maar als je herhaaldelijk ernstige overlast veroorzaakt dan moet er gewoon een interventie zijn, is mijn mening... en ja daar zal ik het mee moeten doen
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 14:35:25 #69
70532 loveli
N
pi_210787522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

Er is een verband tussen toename cannabisgebruik en toename psychoses. Niet iedereen is er gevoeligvoor, maar je komt erachter als het te laat is.

Zo zijn er wel meer dingen die invloed hebben op de druk op de GGZ, maar die niet zo makkelijk meer te veranderen zijn.
crap in = crap out
pi_210787530
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Iemand tot behandeling dwingen (en deze man had duidelijk behandeling nodig) kan idd alleen als je een gevaar voor jezelf of anderen vormt. Maar die grens ligt heel hoog. Dan moet je bij wijze van spreken al met het wapen in je hand staan of al op het dak staan om er af te springen.

Dat die grens zo hoog ligt heeft verschillende oorzaken. Aan de ene kant is er het juridisch/ethische vlak. Iemand opsluiten en gedwongen medicatie toedienen (want dat is wat behandeling bij dit soort gevallen inhoudt) is nogal een stap. Aan de andere kant toetst de GGZ ook heel streng omdat ze gewoon geen capaciteit hebben. En dan kan ik me goed voorstellen dat ze in Rotterdam nog wat krapper zitten dan op de meeste andere plekken in het land.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_210787532
quote:

[..]

Ook wel typisch NL, gelijk de 'maars' belichten (die ik wel van je begrijp). Laten we eens proberen hoe ver we komen met oplossingen.

Ben je verdachte van of veroordeeld voor ernstige dierenmishandeling en zijn op dat moment signalen van psychotisch gedrag en verslavingsproblematiek aanwezig zou je bijvoorbeeld een onderzoek naar recidive-gevaar en psychisch gedrag kunnen verplichten.
De kosten hiervan breng je in rekening bij de veroordeelde.

Iemand die gepakt wordt voor alcoholmisbruik kun je ook verplichten tot het volgen van een cursus die ze zelf moeten betalen.

Het personeelstekort is wat lastiger op te vangen, maar je kunt ervoor kiezen om dit niet bij een zorginstelling maar bijvoorbeeld bij een reclassering neer te leggen.
pi_210787541
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ook wel typisch NL, gelijk de 'maars' belichten (die ik wel van je begrijp). Laten we eens proberen hoe ver we komen met oplossingen.

Ben je verdachte van of veroordeeld voor ernstige dierenmishandeling en zijn op dat moment signalen van psychotisch gedrag en verslavingsproblematiek aanwezig zou je bijvoorbeeld een onderzoek naar recidive-gevaar en psychisch gedrag kunnen verplichten.

Iemand die gepakt wordt voor alcoholmisbruik kun je ook verplichten tot het volgen van een cursus die ze zelf moeten betalen.

Het personeelstekort is wat lastiger op te vangen, maar je kunt ervoor kiezen om dit niet bij een zorginstelling maar bijvoorbeeld bij een reclassering neer te leggen.
Er is al een WGGZ wet
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210787550
Kom je op mijn schietpartijtje?

Ik zeg nog niet wat we gaan doen, maar neem je pistool mee!

Heb ook in het stadsdeel gewoond waar die mijnheer vandaan kwam.

Is het al bekend of het aan de cultuur lag van de Tarik Ramadan universiteit?
pi_210787552
Zag net een tiktok van de vrouw en kind. Ze zijn nog zo jong en mooi ;(
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:41:11 #75
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787564
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:38 schreef Horzula het volgende:
Kom je op mijn schietpartijtje?

Ik zeg nog niet wat we gaan doen, maar neem je pistool mee!

Heb ook in het stadsdeel gewoond waar die mijnheer vandaan kwam.

Is het al bekend of het aan de cultuur lag van de Tarik Ramadan universiteit?
Vet! Ik hoop dat ik de versierde lijkzak heb
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:43:56 #76
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787579
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:36 schreef FYazz het volgende:

[..]

Zo werkt het over het algemeen al.

Alleen op het moment dat blijkt dat een stoornis het recidiverisico verhoogd dan zal de ggz toch om de hoek komen kijken. De reclassering is er om erop toe te zien dat de opgelegde maatregel (dus verplichte behandeling) wordt uitgevoerd. Je ondervangt er dus niets mee om ggz te vervangen door reclassering.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:46:07 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210787600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:39 schreef Rupibma het volgende:
Zag net een tiktok van de vrouw en kind. Ze zijn nog zo jong en mooi ;(
Want is het minder erg wanneer mensen niet jong en mooi zijn?
Huilen dan.
pi_210787622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Er is al een WGGZ wet
Ik weet dat de Wvggz bestaat ;).

Het gaat mij niet enkel om het ggz-deel, ook het recidive-risico bij ernstige dierenmishandeling en wettelijke mogelijkheden om daarna te kunnen monitoren en handhaven.

In dit geval maakt de combi van het ggz-deel en recidive-risico het nog meer een dossier/persoon wat het monitoren waard was.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:50:19 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787645
Een betere oplossing zou zijn dat moeizame behandeltrajecten veel eerder stopgezet worden. Sommige mensen zullen nooit succesvol behandeld worden. Dat er een stoornis is wil vervolgens niet zeggen dat het behandeld kan worden. Dus eerder de stekker uit die behandeling en overplaatsen naar de pi. Dan kan de ggz zich weer op iemand anders richten.

Mensen die delicten plegen waarbij ze vervolgens een antisociale persoonlijkheidstoornis vaststellen hoef je het uberhaupt al niet te proberen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:52:05 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:50 schreef ZarB het volgende:
Een betere oplossing zou zijn dat moeizame behandeltrajecten veel eerder stopgezet worden. Sommige mensen zullen nooit succesvol behandeld worden. Dat er een stoornis is wil vervolgens niet zeggen dat het behandeld kan worden. Dus eerder de stekker uit die behandeling en overplaatsen naar de pi. Dan kan de ggz zich weer op iemand anders richten.

Mensen die delicten plegen waarbij ze vervolgens een antisociale persoonlijkheidstoornis vaststellen hoef je het uberhaupt al niet te proberen.
Maar wat dan? Permanent opsluiten? Dat vindt menig mens dus ook onmenselijk. Je hebt ze erbij zitten, mensen die al 25 jaar in een TBS-kliniek zitten. Meestal willen die er ook niet meer uit.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:52:47 #81
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:50 schreef ZarB het volgende:

Dat denk ik ook zo vaak, sommige mensen zijn niet te helpen, als je moord uit lust, of pedofiel bent ofzo, ik denk dat dat niet te genezen is. Maar goed, weet ik veel
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:53:15 #82
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787674
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maar wat dan? Permanent opsluiten? Dat vindt menig mens dus ook onmenselijk. Je hebt ze erbij zitten, mensen die al 25 jaar in een TBS-kliniek zitten. Meestal willen die er ook niet meer uit.
Nee naar Drenthe
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:53:26 #83
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787676
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tbs kan ook een leven lang duren dus of je dan in de bajes zit of in een tbs kliniek maakt dan niet zoveel meer uit. En als je een gevaar voor de maatschappij blijft dan vind ik het helemaal prima om levenslang op te sluiten.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:54:13 #84
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787678
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat denk ik ook zo vaak, sommige mensen zijn niet te helpen, als je moord uit lust, of pedofiel bent ofzo, ik denk dat dat niet te genezen is. Maar goed, weet ik veel
Deze docu haakt daar wel mooi op in: https://www.2doc.nl/documentaires/2023/08/in-de-tbs.html
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:54:50 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787682
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee naar Drenthe
Frederiksoord en de Veenkolonies zijn tegenwoordig toeristische attracties :P
pi_210787686
Ik werk al lange tijd in de GGZ met mensen als F de dader. Vijftien jaar geleden kregen dit soort mensen veel sneller (gedwongen) hulp.

Er was toen personeel genoeg, wat fatsoenlijk betaald kreeg.
Nu is het zo dat je iemand echt niet snel gedwongen kan opnemen, dat was vroeger ook anders.
De dingen die F deed voor gisteren zijn verschrikkelijk, maar staan heel ver van de lijn gedwongen opname anno 2023 conform wetgeving.

Hij wilde zelf vast niet opgenomen worden dus dan kun je niks als GGZ. Of hij werd ambulant behandeld, en dat is voor veel mensen vaak niet genoeg. Zeker niet voor F.

Het probleem is dat geld een veel te grote rol is gaan spelen in oa de ggz zorg.
Personeel mag zich laten afslachten voor een habbekrats (als je het vergelijkt met bv kantoorbaan salaris).
Dus ze lopen massaal de deur uit en gaan elders werken.
Cliënten moeten zo snel mogelijk de deur weer uit, want het is te duur voor de zorgverzekeraars.

Dat dit gisteren is gebeurd is heel erg voor de nabestaanden, maar ook voor ons als land.
Het laat zien dat we mensen als F, die heel ernstig ziek is en daar uit handelt, absoluut niet onder controle kunnen houden / behandeling kunnen geven / mede burgers beschermen.

En neem van mij aan;
Mensen zoals F zijn overal. Dichterbij dan we denken.
Iedereen kan slachtoffer worden van de bezuinigingen op de ggz.
Laten we daar aan denken als we in november gaan stemmen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:56:47 #87
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787687
Ik heb overigens totaal geen probleem om uitzichtloze gevallen gewoon levenslang zonder kans op gratie te geven. Ik zal wel de empathie van een witte haai met pms hebben, maar het boeit me gewoon niet bij dat soort gevallen.
pi_210787700
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

Nee naar Drenthe
:{w }:| :(
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:59:15 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787707
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik heb overigens totaal geen probleem om uitzichtloze gevallen gewoon levenslang zonder kans op gratie te geven. Ik zal wel de empathie van een witte haai met pms hebben, maar het boeit me gewoon niet bij dat soort gevallen.
Ik denk dat iedereen dat wel denkt, maar dat zo iemand dan vaak een advocaat als Gerard Roethof neemt die allerlei tegenargumenten probeert te verzinnen.
pi_210787720
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik vind het een lastige.
Mensen als F zijn heel erg ziek.
Ze kunnen daar niks aan doen en ze hebben ook het vermogen niet om in te zien dat ze hulp nodig hebben.
Goede hulp, gedwongen hulp, in het begin stadium voorkomt situaties als de Erasmus Ramp.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:01:33 #91
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787726
Ben ik de enige die vind dat wat het OM gedaan heeft echt niet door de beugel kan?

Hoe kan het zo zijn dat het OM een brief stuurt naar een opleidingsinstituut met zeer privacy gevoelige informatie. Zijn diploma lag notabene al klaar. Tijdens een VOG -aanvraag komt zelfs deze gedetailleerde info niet naar voren, slechts waar je voor veroordeeld ben kijken ze naar.

Dit betekent in de praktijk dat als ik bijvoorbeeld een keer uit woede iemand een schop geef, het OM deze informatie naar mijn opleiding kan sturen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:01:51 #92
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787730
quote:
Ik heb in de forensische ggz gewerkt en ben het met je eens. Ik ben er niet voor niks mee gestopt. En dat had niet te maken met bezuinigingen of incompetent personeel (deels maar) , maar vooral met heel veel letterlijk kansloze gevallen die veel te veel kansen kregen. Ik weet dat het er nog is maar ik ben blij dat ik het niet meer dagelijks hoef te aanschouwen.
pi_210787737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:01 schreef britneycheers het volgende:
Ben ik de enige die vind dat wat het OM gedaan heeft echt niet door de beugel kan?

Hoe kan het zo zijn dat het OM een brief stuurt naar een opleidingsinstituut met zeer privacy gevoelige informatie. Zijn diploma lag notabene al klaar. Tijdens een VOG -aanvraag komt zelfs deze gedetailleerde info niet naar voren, slechts waar je voor veroordeeld ben kijken ze naar.

Dit betekent in de praktijk dat als ik bijvoorbeeld een keer uit woede iemand een schop geef, het OM deze informatie naar mijn opleiding kan sturen.
Niet iemand uit woede schoppen hè.

Ik denk dat het niet mag wat het OM deed. Ben ik blij dat daar toch mensen zitten die nadenken en aan de veiligheid van zijn patiënten denken? Ja.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:03:57 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787744
quote:

Omdat een opleiding tot basisarts een grondige screening vereist, denk ik. Ik ben ook wel benieuwd of dat bij elke arts in spe gedaan wordt.
pi_210787747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:01 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb in de forensische ggz gewerkt en ben het met je eens. Ik ben er niet voor niks mee gestopt. En dat had niet te maken met bezuinigingen of incompetent personeel (deels maar) , maar vooral met heel veel letterlijk kansloze gevallen die veel te veel kansen kregen. Ik weet dat het er nog is maar ik ben blij dat ik het niet meer dagelijks hoef te aanschouwen.
Herkenbaar.
Hier ook forensische psychiatrie.
Nu ben ik ziek en kom wellicht niet meer terug in mijn huidige functie. Vind ik het erg? Deels omdat ik de ggz heel mooi vindt. Maar deels ook zeker niet door dat deze tak van zorg echt kneiterhard achteruit gaat
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:06:47 #96
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210787766
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Omdat een opleiding tot basisarts een grondige screening vereist, denk ik. Ik ben ook wel benieuwd of dat bij elke arts in spe gedaan wordt.
Ik vermoed dat er meer speelde en dat hij al langer onder de radar was.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210787769
quote:

Mag zeker niet
Voor een arts geldt een VOG.
De aanvrager vraagt aan waarop gescreend moet worden en die info mag gedeeld worden.

Ik denk dat de actie van het OM zelfs doorslaggevend is geweest.
Een psychopaat denkt dan niet meer na maar gaat handelen en denkt: "ik de Sjaak, dan maak ik wereldnieuws"
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:07:17 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787770
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:04 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Herkenbaar.
Hier ook forensische psychiatrie.
Nu ben ik ziek en kom wellicht niet meer terug in mijn huidige functie. Vind ik het erg? Deels omdat ik de ggz heel mooi vindt. Maar deels ook zeker niet door dat deze tak van zorg echt kneiterhard achteruit gaat
Het meest schrijnende vond ik de hoeveelheid shit die onder de pet wordt gehouden. Naar de buitenwereld doen alsof het allemaal fantastische zorg is en dat er maar heel weinig incidenten zijn blablabla. Ik heb talloze zieke incidenten meegemaakt maar dat werd door de afdeling communicatie keurig onder de pet gehouden. En de volgende dag stond er weer een flut verhaaltje in de landelijke krant. Over hoe goed het allemaal gaat. Onbehandelbare patienten die 100 kansen krijgen terwijl ze gewoon níet willen en incident na incident veroorzaken.
Maar hey, het is de zorg die niet toereikend is. Ja dag.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:07:57 #99
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Niet iemand uit woede schoppen hè.

Ik denk dat het niet mag wat het OM deed. Ben ik blij dat daar toch mensen zitten die nadenken en aan de veiligheid van zijn patiënten denken? Ja.
Het zal vast een ethische dilemma zijn geweest.

In dit geval kan ik wel begrijpen dat het voor Fouad L aanvoelde alsof hij door de overheid wordt tegen gewerkt aan alle kanten. Vooral omdat hij al psychotische kenmerken had. Mensen met een psychose zijn vaak wantrouwig naar de staat.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:09:46 #100
438527 MissButterflyy
pi_210787783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:07 schreef britneycheers het volgende:

[..]

In dit geval kan ik wel begrijpen dat het voor Fouad L aanvoelde alsof hij door de overheid wordt tegen gewerkt aan alle kanten. Vooral omdat hij al psychotische kenmerken had. Mensen met een psychose zijn vaak wantrouwig naar de staat.
En nu wordt ie ter beschikking gesteld aan de staat. :')
pi_210787786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:07 schreef britneycheers het volgende:

Ja, ik denk dat ze er ook best mee in hun maag zaten en oprecht vonden dat deze knul volkomen ongeschikt was als arts en toch hebben willen waarschuwen. Wat doe je dan hè. Dus toch maar een bericht naar de examencommissie om het mee te laten wegen in hun beslissing.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:11:25 #102
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:07 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Mag zeker niet
Voor een arts geldt een VOG.
De aanvrager vraagt aan waarop gescreend moet worden en die info mag gedeeld worden.

Ik betwijfel wat je zegt. Ik ken namelijk een persoon die een strafblad had en bij aanvraag van zijn VOG bij de AIVD op gesprek mocht komen om een verklaring te geven voor wat er was gebeurt. Volgens mij wordt er niet zulke gedetailleerde info gedeeld met instanties.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:11:56 #103
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787796
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat ze er ook best mee in hun maag zaten en oprecht vonden dat deze knul volkomen ongeschikt was als arts en toch hebben willen waarschuwen. Wat doe je dan hè. Dus toch maar een bericht naar de examencommissie om het mee te laten wegen in hun beslissing.
Wat mij betreft zou er wel vaker buiten het boekje gegaan mogen worden als dat ten goede komt van de maatschappelijke veiligheid.
pi_210787800
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:07 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het meest schrijnende vond ik de hoeveelheid shit die onder de pet wordt gehouden. Naar de buitenwereld doen alsof het allemaal fantastische zorg is en dat er maar heel weinig incidenten zijn blablabla. Ik heb talloze zieke incidenten meegemaakt maar dat werd door de afdeling communicatie keurig onder de pet gehouden. En de volgende dag stond er weer een flut verhaaltje in de landelijke krant. Over hoe goed het allemaal gaat. Onbehandelbare patienten die 100 kansen krijgen terwijl ze gewoon níet willen en incident na incident veroorzaken.
Maar hey, het is de zorg die niet toereikend is. Ja dag.
Ook dat.
Maar ook dat mensen die dusdanig ziek zijn nog zoveel rechten kunnen hebben. En bv zo de koffer weer kunnen pakken en vertrekken. Dat vind ik moeilijk.

Bovenstaande weten jij en ik.
Maar veel mensen denken dat de ggz top geregeld is.

Ik vind wel dat je mensen die geestelijk ziek zijn niet als grofvuil mag behandelen. Daar vragen hun ook niet om. Maar je moet als overheid wel deze mensen beschermen voor de rest van de burgers. En dat kan steeds minder merk ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Ponsai op 29-09-2023 16:18:22 ]
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:12:40 #105
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210787801
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:00 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ik vind het een lastige.
Dat vind ik prettig, want ik begrijp dat je met mensen werkt. Ik niet, ik draai ergens een schroefje in en dan doet ie het weer, of niet en dan moeten we een nieuwe
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:15:21 #106
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787812
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:12 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ook dat.
Maar ook dat mensen die dusdanig ziek zijn nog zoveel rechten kunnen hebben. En bv zo de koffer weer kunnen pakken en vertrekken. Dat vind ik moeilijk.

Ik vind wel dat je mensen die geestelijk ziek zijn als grofvuil mag behandelen. Daar vragen hun ook niet om. Maar je moet als overheid wel deze mensen beschermen voor de rest van de burgers. En dat kan steeds minder merk ik
Grofvuil hoeft niet, maar wel eerder erkennen dat sommige niet te behandelen zijn en dus iig uit de ggz zetten (en elders opsluiten). Ik ben de fggz ingegaan vanuit maatschappelijk oogpunt (de maatschappij beschermen), maar ik ben er achtergekomen dat de fggz dat zelf helemaal niet als uitgangspunt heeft. Cashen en fluwelen handschoentjes naar de grootste geestezieken want "we moeten wel humaan blijven". Dat begon me heel erg tegen te staan.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:15:48 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210787814
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat vind ik prettig, want ik begrijp dat je met mensen werkt. Ik niet, ik draai ergens een schroefje in en dan doet ie het weer, of niet en dan moeten we een nieuwe
Orthopedie is dan ook een vele leukere tak van sport dan zieleknijper. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:16:15 #108
438527 MissButterflyy
pi_210787819
quote:

[..]
Ook dat.

Ik vind wel dat je mensen die geestelijk ziek zijn als grofvuil mag behandelen. Daar vragen hun ook niet om. Maar je moet als overheid wel deze mensen beschermen voor de rest van de burgers. En dat kan steeds minder merk ik
Je mag mensen die geestelijk ziek zijn als grofvuil behandelen? Lees ik dit goed?
pi_210787823
quote:

Moordenaar Els Borst
Tramschutter Gökman T
Thijs H
Tristan van der V

Dat monster die een medewerkster van de AH neerstak was ook bizar.
Hoe kon die nou loslopen.
pi_210787827
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:11 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik betwijfel wat je zegt. Ik ken namelijk een persoon die een strafblad had en bij aanvraag van zijn VOG bij de AIVD op gesprek mocht komen om een verklaring te geven voor wat er was gebeurt. Volgens mij wordt er niet zulke gedetailleerde info gedeeld met instanties.
Ik vraag ze vaak zelf aan.
Bij een arts hoort ook bij of je ooit iets kwaads hebt gedaan met mens en dier, winkeldiefstal etc.
Heb je wat op je kerfstok wat matcht met hetgeen wat wordt aan gevraagd krijg je geen VOG.
Er gaat geen reden uit waarom niet

Maar VOG is een wassen neus.
Ik werk 25 jaar met mensen.
De enige VOG van mij dateert van het tekenen van mijn contract.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:17:39 #111
438527 MissButterflyy
pi_210787830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef ZarB het volgende:

[..]
Grofvuil hoeft niet, maar wel eerder erkennen dat sommige niet te behandelen zijn en dus iig uit de ggz zetten (en elders opsluiten). Ik ben de fggz ingegaan vanuit maatschappelijk oogpunt (de maatschappij beschermen), maar ik ben er achtergekomen dat de fggz dat zelf helemaal niet als uitgangspunt heeft. Cashen en fluwelen handschoentjes naar de grootste geestezieken want "we moeten wel humaan blijven". Dat begon me heel erg tegen te staan.
Kan ik me voorstellen. Vertrekken meer mensen na een tijdje uit de forensische zorg met dezelfde gedachten als jou?
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:19:03 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210787841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:05 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja dat zou een hoop schelen in de zin dat je dan mensen niet de hulp biedt die ze nodig hebben zodat hun ziektebeeld lekker kan escaleren en er meer ellende uit voortkomt dan wanneer je ze meteen hulp had geboden.

Dat hele beeld dat mensen geestelijk in de knel komen "omdat het leven niet altijd leuk is" helpt niet echt bij de signalering en hulpverlening.
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 15:19:44 #113
70532 loveli
N
pi_210787845
quote:

Het lijkt me dat ze hun verantwoordelijkheid hebben genomen.

Geen idee welke opleiding je doet, maar als je een opleiding volgt om later met kwetsbare mensen te werken, dan lijkt me een veroordeling (voor een geweldsdelict in staat van psychose) relevante informatie over geschiktheid.
crap in = crap out
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:20:59 #114
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787851
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan ik me voorstellen. Vertrekken meer mensen na een tijdje uit de forensische zorg met dezelfde gedachten als jou?
De meesten die ik heb zien vertrekken die zijn gegaan wegens falend management. Wat natuurlijk wel indirect weer te maken heeft met de patienten(zorg).

En veel mensen die, ondanks dat ze er net als ik over denken, wel in blijven hangen. Ik ben misschien ook wel wat cynisch geworden na al die jaren. Ook dat was een reden om ermee te stoppen en de overstap te maken naar de reguliere ggz.
pi_210787854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je mag mensen die geestelijk ziek zijn als grofvuil behandelen? Lees ik dit goed?
Klopt. Vind ik. Moet ook wel als je in de ggz werkt ;)

Die mensen zijn vaak al ernstig ziek geboren. Daar kun je niks aan doen. Die veranderen niet.
Doe je er niks tegen ontsporen ze wel steeds meer.

Vroeger ging het zo:
Gedwongen opname, opname geen effect jaar verlenging, geen effect of twijfel hup de ggz woonvoorziening in en nooit meer vrij.
Die woonvoorzieningen is zeer fors op bezuinigd. Dus die mensen komen weer onbehandeld vrij. Nemen hun pillen niet meer en ellende begint van voor af aan.

Helaas is dit anno 2023 de realiteit in de ggz zorg.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:21:29 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787855
quote:

[..]
Denk een typo, dacht hetzelfde..
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:22:50 #117
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787866
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat zou een hoop schelen in de zin dat je dan mensen niet de hulp biedt die ze nodig hebben zodat hun ziektebeeld lekker kan escaleren en er meer ellende uit voortkomt dan wanneer je ze meteen hulp had geboden.

Dat hele beeld dat mensen geestelijk in de knel komen "omdat het leven niet altijd leuk is" helpt niet echt bij de signalering en hulpverlening.
Niet elk ziektebeeld escaleert. Het gaat hier om milde gevallen. Ik heb het over mensen die op tiktok zien dat je mogelijk adhd hebt als je je schoenen een keer vergeet.

Ik heb vrij goed zicht op de wachtlijsten en verwijzingen en deze populatie beslaat een groot deel. Uiteraard zegt dat ook wel wat over onze maatschappij.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:03 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210787868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:21 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Die mensen zijn vaak al ernstig ziek geboren. Daar kun je niks aan doen. Die veranderen niet.

Vroeger ging het zo:
Gedwongen opname, opname geen effect jaar verlenging, geen effect of twijfel hup de ggz woonvoorziening in en nooit meer vrij.
Die woonvoorzieningen is zeer fors op bezuinigd. Dus die mensen komen weer onbehandeld vrij. Nemen hun pillen niet meer en ellende begint van voor af aan.

He maar wat... iemand met ene milde angststoornis (ook een stoornis) is niet hetzelfde als iemand met een psychotische of anti-sociale persoonlijkheidstoornis, hoezo moeten die beide als grofvuil behandeld worden?
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:42 #119
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:19 schreef loveli het volgende:

[..]
Het lijkt me dat ze hun verantwoordelijkheid hebben genomen.

Geen idee welke opleiding je doet, maar als je een opleiding volgt om later met kwetsbare mensen te werken, dan lijkt me een veroordeling (voor een geweldsdelict in staat van psychose) relevante informatie over geschiktheid.
Ik begrijp je punt maar het medisch geheim mag nooit geschonden worden.

Zelfs toen Thijs H. 3 moorden had gepleegd wilde de psychiatrische kliniek geen informatie verstrekken aan justitie over hun patiënt.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:24:01 #120
438527 MissButterflyy
pi_210787875
quote:

[..]

Vroeger ging het zo:

En waar leg je de grens in geestelijk ziek zijn?
Maarre… back to the middeleeuwen voor jou dan.
Ik weet niet wat ik lees, echt. :')
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:24:40 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210787883
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:22 schreef ZarB het volgende:

[..]
Niet elk ziektebeeld escaleert. Het gaat hier om milde gevallen. Ik heb het over mensen die op tiktok zien dat je mogelijk adhd hebt als je je schoenen een keer vergeet.

Ik heb vrij goed zicht op de wachtlijsten en verwijzingen en deze populatie beslaat een groot deel. Uiteraard zegt dat ook wel wat over onze maatschappij.
Alsof een huisarts of andere zorgprofessional mensen gaat verwijzen omdat ze op TikTok iets hebben gezien.
pi_210787886
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:15 schreef ZarB het volgende:

[..]
Precies.
En ook omdat ik geloof dat die mensen hulp nodig hebben, en je op deze manier de maatschappij beschermd.

Maar dat humaan gedoe en privacy komt steeds meer op. Tsja dan wordt zorg leveren aan zorgmijders heel lastig
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:25:06 #123
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:23 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Zelfs toen Thijs H. 3 moorden had gepleegd wilde de psychiatrische kliniek geen informatie verstrekken aan justitie over hun patiënt.
Hier zou echt een uitzonderingswet voor gemaakt moeten worden.
  Vis een optie? vrijdag 29 september 2023 @ 15:26:34 #124
70532 loveli
N
pi_210787909
quote:

[..]

Het OM is geen instelling met medisch beroepsgeheim.
crap in = crap out
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:26:36 #125
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Alsof een huisarts of andere zorgprofessional mensen gaat verwijzen omdat ze op TikTok iets hebben gezien.
Ojahoor. Huisartsen hebben weinig verstand van psychiatrische stoornissen (en daar is de ggz ook voor dus dat is in principe niks om ze kwalijk te nemen). Ze hebben 10 min per patient, dus als jij je daar meldt met: ik denk dat ik adhd heb, verwijs me aub door. Dan doet de huisarts dat.

Dan komt iemand gewoon op de wachtlijst bij de ggz. En dat loopt enorm op..
pi_210787916
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
He maar wat... iemand met ene milde angststoornis (ook een stoornis) is niet hetzelfde als iemand met een psychotische of anti-sociale persoonlijkheidstoornis, hoezo moeten die beide als grofvuil behandeld worden?
Juist niet.
Ook iemand met een angststoornis moet de hulp krijgen.

Ik heb het wel over de forensische psychiatrie
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:26:59 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210787917
quote:

[..]

Zelfs toen Michael P. naar een andere kliniek verhuisde mocht een deel van zijn dossier niet doorgegeven worden in verband met privacygevoeligheid. Het lijkt dus inderdaad niet te rijmen.

Ik heb dus geen idee of het standaard is dat het OM dergelijke signalen doorgeeft aan werkgevers, maar er is vast iemand met verstand van zaken die kan uitleggen of dit wel of niet zo is :)
pi_210787918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze er mee in hun maag zaten, ze zijn wettelijk verplicht melding te maken omdat ze te horen kregen dat de idioot geslaagd was voor de medische opleiding. Er lag een aanvraag voor erkenning bij (ik denk) het VWS
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:29:16 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210787933
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:26 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ojahoor. Huisartsen hebben weinig verstand van psychiatrische stoornissen (en daar is de ggz ook voor dus dat is in principe niks om ze kwalijk te nemen). Ze hebben 10 min per patient, dus als jij je daar meldt met: ik denk dat ik adhd heb, verwijs me aub door. Dan doet de huisarts dat.

Dan komt iemand gewoon op de wachtlijst bij de ggz. En dat loopt enorm op..
Mijn ervaring is dat je echt wel met iets meer moet komen met "ik denk dat", dat huisartsen echt wel doorvragen en eerder te zuinig doorzetten dan dat ze die lijsten klakkeloos verder verstoppen. Ze zijn er niet in gespecialiseerd maar het zijn ook geen koekenbakkers.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:29:23 #130
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:26 schreef loveli het volgende:

[..]
Het OM is geen instelling met medisch beroepsgeheim.
Zij hebben beroepsgeheim en mogen niet zomaar informatie delen zonder medeweten/ toestemming van de cliënt.
pi_210787935
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.

Verder snap ik ook wel dat je hele wereld in elkaar stort als je na tien jaar studeren (waarvan 2,5 jaar geschorst) eindelijk klaar bent en je alsnog je diploma niet blijkt te krijgen. En daardoor ook niet de baan waar je al voor was aangenomen. Alles gehaald, diploma-uitreiking lijkt nog slechts een formaliteit, maar toch krijg je het niet. Ik vind dat daar wel echt iets is misgegaan. Elke student, psychische problemen of niet, zou daar enorm door geraakt zijn.

Ergens is het ook vreemd dat dit met name is gebeurd op basis van dingen waarvoor hij uiteindelijk helemaal niet veroordeeld is. De duif, de hond, de vissen... allemaal niet voor veroordeeld, maar wordt wel doorgegeven aan de universiteit. Dat lijkt niet te stroken met het idee dat je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
pi_210787940
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Iemand die als psychopaat geboren wordt kan hier niks aan doen. Dat gaat heel vroeg al mis. Zo iemand als grofvuil behandelen (links laten liggen, niet gedwongen kunnen opnemen) werkt averechts.
Dan krijgen ze geen hulp, geen medicijnen, worden ze nog gekker in het hoofd ... en BAM.

Ik ben dan ook voor zoals het in de middeleeuwen idd ging. Opsluiten in een veilige omgeving en daar hun leven laten lijden.
Maar dat mag in 2023 niet meer van vadertje staat
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:31:07 #133
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210787942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zelfs toen Michael P. naar een andere kliniek verhuisde mocht een deel van zijn dossier niet doorgegeven worden in verband met privacygevoeligheid. Het lijkt dus inderdaad niet te rijmen.

Ik heb dus geen idee of het standaard is dat het OM dergelijke signalen doorgeeft aan werkgevers, maar er is vast iemand met verstand van zaken die kan uitleggen of dit wel of niet zo is :)
Hetzelfde als met de Parnassia moorden. Tot op de dag van vandaag wil Parnassia niet meewerken.
pi_210787944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hier zou echt een uitzonderingswet voor gemaakt moeten worden.
Die is er toch gewoon? Conflict van plichten, belangenafweging. Alleen als die moorden eenmaal gepleegd zijn en je patiënt zit veilig binnen dan is dat belang ineens een stuk minder groot.
zie email 27 oktober
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:32:23 #135
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat je echt wel met iets meer moet komen met "ik denk dat", dat huisartsen echt wel doorvragen en eerder te zuinig doorzetten dan dat ze die lijsten klakkeloos verder verstoppen. Ze zijn er niet in gespecialiseerd maar het zijn ook geen koekenbakkers.
Dan heb jij gelukkig een andere ervaring maar de verwijzingen die wij binnen krijgen zijn vaak echt extreem summier. Ze kijken sowieso op een heel andere manier dan de ggz. Prima, maar het kost de ggz wel eerst werk.
pi_210787956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.

Verder snap ik ook wel dat je hele wereld in elkaar stort als je na tien jaar studeren (waarvan 2,5 jaar geschorst) eindelijk klaar bent en je alsnog je diploma niet blijkt te krijgen. En daardoor ook niet de baan waar je al voor was aangenomen. Alles gehaald, diploma-uitreiking lijkt nog slechts een formaliteit, maar toch krijg je het niet. Ik vind dat daar wel echt iets is misgegaan. Elke student, psychische problemen of niet, zou daar enorm door geraakt zijn.

Ergens is het ook vreemd dat dit met name is gebeurd op basis van dingen waarvoor hij uiteindelijk helemaal niet veroordeeld is. De duif, de hond, de vissen... allemaal niet voor veroordeeld, maar wordt wel doorgegeven aan de universiteit. Dat lijkt niet te stroken met het idee dat je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Artsen moeten toch een eed afleggen dat ze patienten ten aller tijde helpen?
Iemand die al niet eens voor een dier kan zorgen, een psychisch probleem heeft, die kan je niet als art laten werken lijkt mij.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:33:57 #137
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die is er toch gewoon? Conflict van plichten, belangenafweging. Alleen als die moorden eenmaal gepleegd zijn en je patiënt zit veilig binnen dan is dat belang ineens een stuk minder groot.
Ik heb geen idee? Privacy van de patient gaat heel ver. En niet ten goede van de maatschappij.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:34:40 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210787966
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:56 schreef Ponsai het volgende:
Ik werk al lange tijd in de GGZ met mensen als F de dader. Vijftien jaar geleden kregen dit soort mensen veel sneller (gedwongen) hulp.

Er was toen personeel genoeg, wat fatsoenlijk betaald kreeg.
Nu is het zo dat je iemand echt niet snel gedwongen kan opnemen, dat was vroeger ook anders.
De dingen die F deed voor gisteren zijn verschrikkelijk, maar staan heel ver van de lijn gedwongen opname anno 2023 conform wetgeving.

Hij wilde zelf vast niet opgenomen worden dus dan kun je niks als GGZ. Of hij werd ambulant behandeld, en dat is voor veel mensen vaak niet genoeg. Zeker niet voor F.

Het probleem is dat geld een veel te grote rol is gaan spelen in oa de ggz zorg.
Personeel mag zich laten afslachten voor een habbekrats (als je het vergelijkt met bv kantoorbaan salaris).
Dus ze lopen massaal de deur uit en gaan elders werken.
Cliënten moeten zo snel mogelijk de deur weer uit, want het is te duur voor de zorgverzekeraars.

Dat dit gisteren is gebeurd is heel erg voor de nabestaanden, maar ook voor ons als land.
Het laat zien dat we mensen als F, die heel ernstig ziek is en daar uit handelt, absoluut niet onder controle kunnen houden / behandeling kunnen geven / mede burgers beschermen.

En neem van mij aan;
Mensen zoals F zijn overal. Dichterbij dan we denken.
Iedereen kan slachtoffer worden van de bezuinigingen op de ggz.
Laten we daar aan denken als we in november gaan stemmen.
Echt vreselijk. Net zoals alle maatschappelijke voorzieningen zoals de rest van de zorg, het onderwijs en politie en justitie allemaal stelselmatig uitgekleed de laatste 20 jaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210787970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:31 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Hetzelfde als met de Parnassia moorden. Tot op de dag van vandaag wil Parnassia niet meewerken.
Het is niet dat Parnassia niet wil mee werken. Het is de wetgeving waar een instelling zich aan moet houden.

Dat geldt ook voor Thijs H en Michael P.
Geloof maar dat instellingen willen beschermen en meewerken.
Maar het mag niet.

Net zoals je niet door rood mag rijden
pi_210787976
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb geen idee? Privacy van de patient gaat heel ver. En niet ten goede van de maatschappij.
quote:
4. Conflict van plichten

Het kan gebeuren, dat je als arts in een ‘conflict van plichten’ komt. In zo’n situatie moet je als arts afwegen of je je zwijgplicht doorbreekt vanwege een ander belang, het voorkomen van mogelijk ernstige schade voor een ander of meerdere anderen.

Een conflict van plichten ontstaat bijvoorbeeld als een patiënt aangeeft iemand anders iets ernstigs te willen aandoen. Het voorkomen van schade kan dan zwaarder wegen dan de privacy van de patiënt. Je kunt in zo’n situatie besluiten de politie (of het slachtoffer) in te lichten. Een ander voorbeeld is een dronken patiënt die zelf met zijn auto naar huis wil rijden. Door de politie in te schakelen kun je mogelijk voorkomen dat deze patiënt zichzelf verwondt of een ander schade toebrengt.

Om een beroep te kunnen doen op het ‘conflict van plichten’ moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:

- Alles is in het werk gesteld om toestemming tot doorbreking van het geheim te verkrijgen.
- Het niet-doorbreken van het geheim levert voor een ander ernstige schade op.
- De arts verkeert in gewetensnood door het handhaven van de zwijgplicht.
- Er is geen andere weg dan doorbreking van het geheim om het probleem op te lossen.
- Het moet vrijwel zeker zijn dat door de geheimdoorbreking de schade aan de ander kan worden voorkomen of beperkt.
- Het geheim wordt zo min mogelijk geschonden.
https://www.knmg.nl/advie(...)m/wanneer-doorbreken
zie email 27 oktober
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:36:39 #141
338319 ZarB
Piña colada
pi_210787987
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]

Ja dat ken ik. Maar als het gaat om dossiers vanuit eerdere instellingen dan mogen pten wat gewoom weigeren. Terwijl de informatie mogelijk cruciaal kan zijn (zie bijv michael P of Thijs H)
pi_210787988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Artsen moeten toch een eed afleggen dat ze patienten ten aller tijde helpen?
Iemand die al niet eens voor een dier kan zorgen, een psychisch probleem heeft, die kan je niet als art laten werken lijkt mij.
Klaarblijkelijk wilde hij geen arts worden. Althans geen arts die patiënten behandeld.

Verder doet dit niks af aan mijn punten. Jij zegt dat-ie niet voor dieren kan zorgen, maar daar is-ie juist van vrijgesproken. Er kan dus niet bewezen worden dat-ie die dingen echt gedaan heeft. Behalve die ene keer met dat konijn dus. Toch geeft het OM alles door aan de universiteit, inclusief alle onbewezen dingen. Dat is haast roddel.
pi_210788004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Precies.

Ik heb in mijn dienst eens een pedofiel naar een indoor speeltuin moeten laten gaan omdat iemand van zijn familie hem had uitgenodigd om op te passen, want hij kom zo leuk met kinderen omgaan.

Hij kreeg toestemming om te gaan. Uit humaan oogpunt en je mag niet zomaar vrijheden weigeren.
We mochten familie ook niet informeren waarom hij bij ons zat.

Zo gaat het in de ggz mensen.
Het spijt me
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:40:50 #144
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210788016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:34 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Het is niet dat Parnassia niet wil mee werken. Het is de wetgeving waar een instelling zich aan moet houden.

Dat geldt ook voor Thijs H en Michael P.
Geloof maar dat instellingen willen beschermen en meewerken.
Maar het mag niet.

Net zoals je niet door rood mag rijden
Maar het OM kan dus wel zomaar zijn gang gaan? Ze hebben zeer vertrouwelijke informatie gedeeld.
Dat dierenmishandeling erg is staat vast.

Maar dat hij naakt in zijn tuin ligt en dat zijn huis vies is? Tja.. heeft weinig toegevoegde waarde vind ik.
pi_210788039
Hoe zo'n gek arts kan worden .. ? :')

Enfin, hij zal wel een baantje krijgen in de ziekenboeg van de gevangenis
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210788042
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Maar het OM kan dus wel zomaar zijn gang gaan? Ze hebben zeer vertrouwelijke informatie gedeeld.
Dat dierenmishandeling erg is staat vast.

Maar dat hij naakt in zijn tuin ligt en dat zijn huis vies is? Tja.. heeft weinig toegevoegde waarde vind ik.
Nee OM had dit mijn inziens niet mogen doen volgens de wet.

Maar die doen wel meer. Zie je ook bij Jos B. Hij geeft een verklaring hoe zijn dna op de onderbroek komt van Nicky. We weten allemaal hoe dat komt. Maar geen bewijs, maar OM drukt door.

Dat gebeurd bij F ook.
We weten allemaal dat deze man erg ziek is en nooit een goede arts had kunnen zijn. Maar je kan het niet maken als OM om zo door te drukken.
Daarom zeg ik eerder; vrees zelfs dat deze mail de olie op het vuur is geweest
pi_210788049
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dan vragen mensen zich af waarom er niemand beter word bij de ggz met totaal idioten zoals hij

Gatverdamme wat walg ik van dit soort ''mensen''

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 29-09-2023 15:50:55 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210788056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk wilde hij geen arts worden. Althans geen arts die patiënten behandeld.

Verder doet dit niks af aan mijn punten. Jij zegt dat-ie niet voor dieren kan zorgen, maar daar is-ie juist van vrijgesproken. Er kan dus niet bewezen worden dat-ie die dingen echt gedaan heeft. Behalve die ene keer met dat konijn dus. Toch geeft het OM alles door aan de universiteit, inclusief alle onbewezen dingen. Dat is haast roddel.
Als hij de diploma's krijgt dan is hij arts. Wat hij met de papieren doet moet hij weten.

Verschillende keren in aanraking met justitie OM is blijkbaar verplicht om ze te informeren lees ik eruit.
Ik heb er ook geen verstand van, maar het klinkt mij wel logisch in de oren dat iemand die een gevaar voor mensen kan zijn geen arts kan worden.
En als ik zijn reactie op deze afwijzing zie is dat in mijn ogen geen verkeerde keuze geweest.
  Miss 200.000.000! vrijdag 29 september 2023 @ 15:48:43 #149
367000 roos94
pi_210788077
quote:

[..]

Wat wilde Fouad dan worden?
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:13 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788081
quote:

[..]

Het was zijn laatste stap om beedigd te worden als arts. Hij wilde dus wel arts worden. Waarom studeer je anders geneeskunde?

Hij is trouwens ook veroordeeld voor het schieten op een duif met een kruisboog. Verder lag zijn complete huis vol met (dieren)stront. Een dier niet uitlaten telt ook als dierenmishandeling.
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:49:50 #151
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210788088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Hij wou een robot baarmoeder ontwikkelen zodat er geen vrouwen meer hoefde te bestaan zei hij op 4chan.
  Miss 200.000.000! vrijdag 29 september 2023 @ 15:50:11 #152
367000 roos94
pi_210788092
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij wou een robot baarmoeder ontwikkelen zodat er geen vrouwen meer hoefde te bestaan zei hij op 4chan.
Looool
pi_210788095
quote:

[..]
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:52:08 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210788103
quote:

[..]
Sowieso wordt daar al heel lang onderzoek naar gedaan. Beetje vaag eigenlijk dat ie dat niet lijkt te weten. Of hij wou zich aansluiten bij bestaande teams ofzo?

Maarja uiteindelijk zijn zijn 4chan posts ook niet 100% de waarheid van wat hij echt denkt he. Ook daar deed ie zich op een bepaalde manier voort om te passen bij de rest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 15:52:19 #155
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788104
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het was zijn laatste stap om beedigd te worden als arts. Hij wilde dus wel arts worden. Waarom studeer je anders geneeskunde?

Hij is trouwens ook veroordeeld voor het schieten op een duif met een kruisboog. Verder lag zijn complete huis vol met (dieren)stront. Een dier niet uitlaten telt ook als dierenmishandeling.
nope
dat kon niet bewezen worden
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210788119
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En dan vragen mensen zich af waarom er niemand beter word bij de ggz met totaal idioten zoals hij

Gatverdamme wat walg ik van dit soort ''mensen''
Maar wat zou jij dan willen met mensen die ziek geboren worden? Die kun je moeilijk een kogel door het hoofd jagen. Want dat mag niet in Nederland.

Wat wel mag: gedwongen opname en vericht in woonvorm
Maar steeds minder. Als een patient niet wilt.
We moeten inzien dat hier buiten de patient ook flink gefaald wordt.
pi_210788121
Fouad L. Was dus lid van de FvD en racistisch tegenover zwarten. Hier wil ik wel een sociologisch onderzoek naar hebben
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:55:24 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210788125
Erasmus MC ontving signalen dat examencommissie doelwit was van de dader

Het Erasmus MC had signalen ontvangen dat de examencommissie van de opleiding geneeskunde een doelwit was van de dader. Dat schrijft de voorzitter van de raad van bestuur Stefan Sleijfer in een verklaring. Een van de leden van de examencommissie is op tijd in veiligheid gebracht door de politie. Uit de verklaring wordt niet duidelijk wanneer dit precies is gebeurd.

Eerder vandaag zei Sleijfer al tegen de NOS dat de verdachte op het punt stond om arts te worden, maar eerst een psychologisch onderzoek moest afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Daartoe besloot de examencommissie na zorgen van het Openbaar Ministerie. Het OM had het Erasmus MC gewaarschuwd vanwege een veroordeling voor dierenmishandeling en ander "zorgwekkend gedrag", zei Sleijfer.

In de verklaring zegt Sleijfer dat de student niet afwijzend tegenover het verzoek stond, maar dat hij niet aan de voorwaarde heeft voldaan. "Er kwam geen verklaring van een psycholoog en op dit moment is onbekend of er contact is geweest met een psycholoog."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2023 @ 15:57:25 #159
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210788134
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Alleen klaslokalen, er is niets beschadigd in het ziekenhuis (1 CT, door sprinklers maar daar is al alternatief voor)
En die, wat leek op een receptie?
deze:
twitter
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:01:14 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788145
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Inderdaad, daar was schade te zien die tot aan het plafond te zien was.
pi_210788151
quote:

[..]
Lmao, vergat hij voor het gemak even dat voor een baby je ook ei cellen nodig hebt of ging hij turbo mannen kweken? _O-
Twiddel
pi_210788153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
Fouad L. Was dus lid van de FvD en racistisch tegenover zwarten. Hier wil ik wel een sociologisch onderzoek naar hebben
Hoezo? Wat is daar bijzonder aan?

Het enige wat ik bijzonder vind is dat hij racistisch is naar z'n eigen afkomst (in zijn eigen woorden: "zandnegers"). Maar iemand met Noord-Afrikaanse roots die een hekel heeft aan zwarten is niet bijzonder. En dat ie lid is van een rechtse wappie-partij ook niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210788155
quote:

[..]
ik denk dat ie issues heeft met zijn moeder
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 september 2023 @ 16:02:54 #164
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210788156
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hier een filmpje na het blussen
twitter
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_210788159
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In het huis van de vrouw en haar dochter was geen klein brandje.
pi_210788160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik heb best wel vaak Marokkanen gezien die racistisch zijn tegenover zwarte mensen.
pi_210788164
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als hij de diploma's krijgt dan is hij arts. Wat hij met de papieren doet moet hij weten.

Verschillende keren in aanraking met justitie OM is blijkbaar verplicht om ze te informeren lees ik eruit.
Ik heb er ook geen verstand van, maar het klinkt mij wel logisch in de oren dat iemand die een gevaar voor mensen kan zijn geen arts kan worden.
En als ik zijn reactie op deze afwijzing zie is dat in mijn ogen geen verkeerde keuze geweest.
Natuurlijk had hij geen arts moeten worden, ik denk niet dat er nog iemand is die daaraan twijfelt.

Het punt is dat het de universiteit tien jaar lang niet is gelukt om die conclusie te trekken. Pas toen-ie al helemaal klaar was, hebben ze in die brief van het OM aanleiding gezien om 'm alsnog z'n diploma te onthouden. Dan kun je toch wel concluderen dat daar iets is misgegaan, lijkt me. Je houdt iemand tien jaar lang een wortel voor, om dan op het moment suprême te zeggen: oh nee, toch maar niet. Welke student zou zich dan niet geknakt voelen?

Tweede punt is dat in die brief van het OM allerlei dingen genoemd staan waarvan hij is vrijgesproken. Ik vind het vreemd dat zulke dingen worden aangedragen als motivatie, terwijl een rechter heeft vastgesteld dat er onvoldoende bewijs voor is. Onschuldig dus, aangezien het tegendeel niet bewezen is.
pi_210788166
Die verhalen dat er gisteren drie daders zouden zijn, waren gewoon agenten. Door de rook konden ze het niet zien.

Zo krijg je fabeltjes.
pi_210788168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:02 schreef Kloppend_Hart het volgende:

[..]
ik denk dat ie issues heeft met zijn moeder
Klopt, hij zei dat z'n moeder met z'n vader is gescheiden om met een drugsdealer verder te gaan.
pi_210788175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Hij wilde fundamenteel medisch onderzoek doen. Diep weggestopt in een laboratorium. 'Mensen zouden niet eens weten dat ik besta,' aldus een post op 4chan.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:05:17 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210788176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:04 schreef Zipportal het volgende:
Die verhalen dat er gisteren drie daders zouden zijn, waren gewoon agenten. Door de rook konden ze het niet zien.

Zo krijg je fabeltjes.
Dat heb je altijd in dat soort situaties dat in de paniek mensen allerlei vreemde conclusies trekken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:05:23 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef Sodemieters het volgende:
Welke student zou zich dan niet geknakt voelen?
Ah, maar niet elke student gaat over tot massamoord en molotov cocktails...
pi_210788179
Vraag me af hoe zo’n gek aan wapens enzo komt.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:06:12 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210788181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Ik heb best wel vaak Marokkanen gezien die racistisch zijn tegenover zwarte mensen.
Nederlanders denken soms dat alle mensen van kleur samenspannen met elkaar. Eigenlijk juist omdat ze vaak alleen maar naar huidskleur kijken (twee bruine mensen moeten wel vrienden van elkaar zijn toch?)
pi_210788191
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:06 schreef Sledgehammer. het volgende:
Ik denk via het tor netwerk. Als hij op 4 Chan zat denk ik dat hij vaardig genoeg was om een wapen met bitcoins op het dark web te kopen.
Twiddel
pi_210788193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar wat zou jij dan willen met mensen die ziek geboren worden? Die kun je moeilijk een kogel door het hoofd jagen. Want dat mag niet in Nederland.

Ik weet oprecht niet hoe je met jezelf kan leven. Heel je beroep is gebaseerd pseudo wetenschappelijke theorieën die niemand kan bewijzen. Van de behandelingen die je aanbiedt, in welke vorm dan ook, word vrijwel niemand beter

Het is voornamelijk mensen drogeren om de symptomen te onderdrukken

Maar wel het gore lef hebben om 100 tot 180 euro gem per uur te declareren bij de zorgverzekeraar voor de bewezen ''diensten''
pi_210788197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:06 schreef Sledgehammer. het volgende:
Die koop je op iedere hoek van de straat in een stad als Rotterdam
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:10:29 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
deze:
[ twitter ]
Dat is het onderwijscentrum studieruimtes met leslokalen er omheen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Hier een filmpje na het blussen
[ twitter ]
Je ziet ook een wand met boeken op de achtergrond dat is de bibliotheek. Het is nog onduidelijk wanneer de lokalen weer beschikbaar zijn.

Tijdens corona is dit centrum gebruikt als landelijk corona centrum, wellicht dat het dak en het meubelement bekend voorkomt.
pi_210788200
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, niet veroordeeld voor het doorboren van die duif. Te weinig bewijs.

Je zegt dat een dier niet uitlaten ook telt als dierenmishandeling, maar dat is dus niet als zodanig opgevat. Hij is ook daar niet voor veroordeeld. Overigens weet ik niet van welk dier de stront kwam, maar de konijnen hoeven natuurlijk niet uitgelaten te worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2023 16:15:04 ]
pi_210788206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Natuurlijk had hij geen arts moeten worden, ik denk niet dat er nog iemand is die daaraan twijfelt.

Het punt is dat het de universiteit tien jaar lang niet is gelukt om die conclusie te trekken. Pas toen-ie al helemaal klaar was, hebben ze in die brief van het OM aanleiding gezien om 'm alsnog z'n diploma te onthouden. Dan kun je toch wel concluderen dat daar iets is misgegaan, lijkt me. Je houdt iemand tien jaar lang een wortel voor, om dan op het moment suprême te zeggen: oh nee, toch maar niet. Welke student zou zich dan niet geknakt voelen?

Tweede punt is dat in die brief van het OM allerlei dingen genoemd staan waarvan hij is vrijgesproken. Ik vind het vreemd dat zulke dingen worden aangedragen als motivatie, terwijl een rechter heeft vastgesteld dat er onvoldoende bewijs voor is. Onschuldig dus, aangezien het tegendeel niet bewezen is.
Wel vreemd dat dat nu pas naar boven is gekomen idd.

In de tekst die ik zag van die mail stond er iets van wettelijk, ik weet niet wat de regels daarvan zijn, het lijkt me niet dat het OM zijn vingers daaraan zal branden om zoiets zomaar te doen.
Ik krijg meer de indruk dat er een meldplicht of zo is om mensen te beschermen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:11:43 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788208
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, niet veroordeeld voor het doorboren van die duif. Te weinig bewijs.

Je zegt dat een dier niet uitlaten ook telt als dierenmishandeling, maar dat is dus als zodanig opgevat. Hij is ook daar niet voor veroordeeld. Overigens weet ik niet van welk dier de stront kwam, maar de konijnen hoeven natuurlijk niet uitgelaten te worden.
Hij had een hond, las ik ergens. Die hij trapte geloof ik.
pi_210788212
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:08 schreef Ali_boo het volgende:
Van de behandelingen die je aanbiedt, in welke vorm dan ook, word vrijwel niemand beter
Ik bied geen behandelingen aan.
Ik voer alleen maar een behandelplan uit :)

Laten we voorop stellen dat ik zeker vindt dat mensen als Fouad niet in de maatschappij thuis horen, maar dat het juist vaak nu meer mis gaat met mensen als hem omdat er juist geen fatsoenlijke zorg geboden kan worden.
Zegt Fouad nee ik wil geen hulp dan is dat prima. In 2013 was dat echt niet het geval, dan werd je tijdelijk opgenomen en beoordeeld. En als je pech had ging je de woonvoorziening in. Je had de maatschappij dan beschermd.
Ik zeg dus niet dat Fouad, Thijs H, Michael P vrij rond moeten lopen.
pi_210788220
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:11 schreef SEMTEX het volgende:
Hij had een hond, las ik ergens. Die hij trapte geloof ik.
Maar is dat bewezen.
Of is dat omdat de buurman de hond hoorde janken? En op basis daar van dit de wereld in is gegaan?
pi_210788222
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ah, maar niet elke student gaat over tot massamoord en molotov cocktails...
Ik snap dat het veel makkelijker is om alles zwart-wit te zien, maar dat Fouad een gestoorde is, betekent nog niet dat anderen niks te verwijten valt.

Nuance, probeer het eens.
pi_210788223
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar is dat bewezen.
Of is dat omdat de buurman de hond hoorde janken?
Volgens mij was dat gefilmd.
pi_210788225
quote:

@Ponsai , lees nog eens heel goed wat je zelf hebt geschreven en waarom mensen zo reageerden. Want alles wat je verder zegt geeft duidelijk aan dat je NIET wil dat mensen als grof vuil worden behandeld. Maar in bovenstaand citaat ben je het woordje NIET vergeten ;)

Vervolgens citeert MissButterflyy je zoals je het zelf had geschreven, maar je leest het zelf anders in je hoofd:
quote:

En jij zegt weer:
quote:

Ter verheldering :+ Want ik denk in alles wat je verder schrijft te lezen dat je NIET vindt dat die mensen als grof vuil moeten worden behandeld.
pi_210788233
Ik vind dat er sowieso 2 dingen moeten gebeuren naar aanleiding hiervan:

1. Er achter komen hoe hij aan z'n wapens kwam en die loophole dichten indien mogelijk.

2. Protocol verzinnen hoe om te gaan met studenten die wel capabel genoeg zijn om de studie af te ronden maar waar het eigenlijk niet verantwoord is om aan die persoon de titel toe te kennen die aan die studie vastzit vanwege veroordelingen. Dat zo'n iemand eeuwig student blijft is voor niemand goed.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:17:17 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:12 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat ik zeker vindt dat mensen als Fouad niet in de maatschappij thuis horen, maar dat het juist vaak nu meer mis gaat met mensen als hem omdat er juist geen fatsoenlijke zorg geboden kan worden.
Zegt Fouad nee ik wil geen hulp dan is dat prima.
Hulp willen begint met onder ogen zien dat er iets mis is met je. Zijn 4Chan historie en sowieso deze daad uitvoeren bewijst toch al dat hij dat niet had?
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:18:24 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210788240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
2. Protocol verzinnen hoe om te gaan met studenten die wel capabel genoeg zijn om de studie af te ronden maar waar het eigenlijk niet verantwoord is om aan die persoon de titel toe te kennen die aan die studie vastzit vanwege veroordelingen. Dat zo'n iemand eeuwig student blijft is voor niemand goed.
Vraag me ineens af of-ie stage heeft gelopen... weet niet wat de opleiding vereist.
pi_210788247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
@:Ponsai , lees nog eens heel goed wat je zelf hebt geschreven en waarom mensen zo reageerden. Want alles wat je verder zegt geeft duidelijk aan dat je NIET wil dat mensen als grof vuil worden behandeld. Maar in bovenstaand citaat ben je het woordje NIET vergeten ;)

Vervolgens citeert MissButterflyy je zoals je het zelf had geschreven, maar je leest het zelf anders in je hoofd:
[..]
En jij zegt weer:
[..]
Ter verheldering :+ Want ik denk in alles wat je verder schrijft te lezen dat je NIET vindt dat die mensen als grof vuil moeten worden behandeld.
Wow inderdaad

Excuus onder andere @MissButterflyy en @SEMTEX
pi_210788251
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:18 schreef SEMTEX het volgende:

Vraag me ineens af of-ie stage heeft gelopen... weet niet wat de opleiding vereist.
Ja, coschappen, anders kan je geen basisarts worden.
pi_210788253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wel vreemd dat dat nu pas naar boven is gekomen idd.

In de tekst die ik zag van die mail stond er iets van wettelijk, ik weet niet wat de regels daarvan zijn, het lijkt me niet dat het OM zijn vingers daaraan zal branden om zoiets zomaar te doen.
Ik krijg meer de indruk dat er een meldplicht of zo is om mensen te beschermen.
Ja, wettelijk gezien zal dat wellicht zo zijn. Gevoelsmatig vind ik het raar. Het OM die jouw universiteit informeert over dingen waarvan je vrijgesproken bent. Er is dus vastgesteld dat je niet schuldig bent, toch wordt het doorgegeven.

Stel dat jij verdacht wordt van een winkeldiefstal, maar je hebt dat helemaal niet gedaan. Je wordt dus vrijgesproken. Hoe zou je het dan vinden als je werkgever of je school een brief van het OM krijgt, waarin staat 'weet u wel dat Gizmogirl28 verdachte was van diefstal?'
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:21:02 #193
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788255
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maar is dat bewezen.
Of is dat omdat de buurman de hond hoorde janken? En op basis daar van dit de wereld in is gegaan?
dat was een goede vriendin van de buurvrouw die dat hoorde terwijl ze daar bij haar was. Dat hij de hond schopte. Op basis daarvan is de dierenbescherming geweest en heeft de hond weg gehaald. Die moest operaties hebben
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:21:27 #194
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
dat was het mishandelen van de konijnen waar hij 40u taakstraf voor heeft gekregen dat ze gefilmd had.
pi_210788261
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210788264
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Ja, waarschijnlijk wel.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:23:32 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788269
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
de titel toe te kennen
basisartsen hebben toch geen titel?
oeps natuurlijk wel een master titel.
pi_210788272
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hulp willen begint met onder ogen zien dat er iets mis is met je. Zijn 4Chan historie en sowieso deze daad uitvoeren bewijst toch al dat hij dat niet had?
Dat klopt.

Maar ik bedoel het in deze context.
X wordt opgenomen nadat hij is opgepakt door de politie ivm vreemd gedraag.
X gaat even naar de GGZ ter beoordeling voor een paar weken, want het lijkt menis.
X zegt na een paar weken bij de behandelplanevaluatie: "Ik heb geen hulp nodig, ik ga er weer van tussen"

In 2013 bv werd dan gezegd: "nee dat gaan we niet doen, je blijft een jaartje bij ons.
Tien jaar later moet je van goede huize komen wil je zo iemand houden, tenzij je echt gek bent of misdrijf gevaar plegen loopt.

In het geval van F is er niet gedreigd met de dood of met verwonden zover nu bekend.
Door de chats op 4chan zie je dat hij totaal geen ziekte inzicht heeft en zal zeggen dat hij geen hulp nodig heeft.
Maar anno 2023 zijn er geen punten op basis waarvan je hem wel gedwongen kan opnemen bv.

Dierenmishandeling in de orde zoals hij deed valt daar niet onder.
Stinkend en dronken op een berg bladeren liggen en dan zingen ook niet.

Wel als hij had gedreigd de buurvrouw of school wat aan te doen.
Of als hij met messen over straat liep in een psychochose al dan niet door middelengebruik.
pi_210788278
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Basisartsen hebben toch geen titel?
Volgens mij wel. Je bent basisarts als je je studie hebt afgerond, maar (nog) geen specialisatie hebt gedaan. Elke universitaire studie wordt afgerond met een titel.
pi_210788279
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat was een goede vriendin van de buurvrouw die dat hoorde terwijl ze daar bij haar was. Dat hij de hond schopte. Op basis daarvan is de dierenbescherming geweest en heeft de hond weg gehaald. Die moest operaties hebben
maar wat is het bewijs van het schoppen?
is daar een bewijs voor?

daar gaat het anno 2023 helaas allemaal om.
als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:26:32 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze er mee in hun maag zaten, ze zijn wettelijk verplicht melding te maken omdat ze te horen kregen dat de idioot geslaagd was voor de medische opleiding. Er lag een aanvraag voor erkenning bij (ik denk) het VWS
Nee hoor. Hij kreeg zijn basisartsbul niet tenzij hij een psychologisch onderzoek onderging. En dat had hij tot en met gisteren nog niet gedaan. Dus zijn nul kan helemaal kan ook helemaal nergens gelegen hebben voor erkenning.
quote:
Erasmus MC verplichtte verdachte tot psychologisch onderzoek
De verdachte van de schietpartijen stond op het punt om arts te worden, maar moest eerst een psychologisch onderzoek afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Dat zegt bestuursvoorzitter van het Erasmus MC Stefan Sleijfer tegen de NOS. Het onderzoek was ingesteld naar aanleiding van waarschuwingen van het Openbaar Ministerie.

"Hij had aan alle formele criteria voldaan om arts te worden, al zijn toetsen had hij met succes afgerond", zegt Sleijfer, maar de examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden. "Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek." Volgens Sleijfer liep het proces van het onderzoek nog.

Sleijfer bevestigt dat het OM waarschuwde voor de verdachte Fouad L., vanwege een veroordeling voor dierenmishandeling en ander "zorgwekkend gedrag". In een mail kwam ter sprake dat L. "halfnaakt in de tuin op een stapel bladeren" zou liggen, hard zou schreeuwen en lachen en "psychotisch gedrag" zou vertonen.
Bron: NOS
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210788284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Volgens mij had de buurvrouw gefilmd dat hij de pup mishandelde, inderdaad.

Nee. laat maar dat ging over het konijn.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:26:52 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788289
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezien :o we zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
pi_210788293
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezien :o we zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.
Twiddel
pi_210788295
quote:
Er komt vast nog een stille tocht
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210788296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, waarschijnlijk wel.
Stel voor dat iemand als bagageschouwer aan de slag gaat op Schiphol.
Eisen: geen strafblad moeten hebben.
Iemand solliciteert en wordt aangenomen, deze persoon liegt over het hebben van een strafblad.
Hij werkt 3 jaar, krijgt 3 keer een jaar contract zeg maar.
Na 3 jaar heeft ie recht op een vaste contract.
Net voordat ie zijn vaste contract gaat krijgen, wordt ie door de werkgever ontslagen, omdat ie gelogen heeft over zijn strafblad.
Is het voor de werkgever niet aantrekkelijk om zo een persoon aan te nemen als werknemer, omdat ie hem kan ontslaan wanneer ie wil?
Zou de werknemer niet boos worden?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:36 #207
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

[..]
is daar een bewijs voor?

als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.

echter in dit geval acht ik de uitspraak van de vriendin genoeg bewijs dat wij hier achteraf best kunnen aannemen dat dat klopt.

Net als dat het schieten op de duif niet genoeg bewezen is voor de rechter om hem daarvoor te veroordelen, nu mogen we aannemen dat dat wel een feit is dat hij gepleegd heeft.
Media melden dit nu ook als een vaststaand feit.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:38 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210788298
quote:
Hopelijk omdat men snapt dat God er niks mee te maken heeft. Het zijn allemaal menselijke problemen, die wij in principe ook deels kunnen oplossen.

Als je ergens voor wil bidden kan je beter bidden dat het volgende kabinet ziet hoe belangrijk de GGD is .
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:39 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210788299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.
Ohja facebook dat bestaat ook nog...
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:48 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788301
quote:

ONschuldig tot het tegendeel is bewezen bedoel je denk ik ;)
pi_210788302
quote:
Begrijp ik het nou goed?
Dat klopt.
Maar begrijp ik het goed dat jij denkt dat dit de enige arts is die zo ter toneel verschijnt?

Ik ken een zeer kundig arts die ieder weekend illegale feesten af gaat om pillen te slikken.
Op maandagochtend zitten er ook mensen aan zijn bureau. Maakt hij hier dan de juiste inschatting?
Ik heb er vaak discussies over gevoerd. Maar dan wordt gezegd: "privé is privé"

Of de gynaecoloog die met een fles wodka de bevallingen deed.
Zou die goed hebben kunnen anticiperen als er iets mis ging met de geboorte?
Ook een toparts overigens.

Artsen zijn net gewoon mensen als jij en ik.
Alleen worden ze vaak op een standbeeld gezet. Dat is nergens voor nodig.
Daarom vind ik het ook niet erg raar dat F. dronken in huis lag te rollenbollen over de vloer. Dat doen ook niet artsen. Ook mensen die maandag weer als belastingadviseur voor je neus zitten bij wijze van.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:29:16 #212
438527 MissButterflyy
pi_210788306
quote:
Begrijp ik het nou goed?
Maar het kan natuurlijk vele jaren goed zijn gegaan met hem.
pi_210788315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, wettelijk gezien zal dat wellicht zo zijn. Gevoelsmatig vind ik het raar. Het OM die jouw universiteit informeert over dingen waarvan je vrijgesproken bent. Er is dus vastgesteld dat je niet schuldig bent, toch wordt het doorgegeven.

Stel dat jij verdacht wordt van een winkeldiefstal, maar je hebt dat helemaal niet gedaan. Je wordt dus vrijgesproken. Hoe zou je het dan vinden als je werkgever of je school een brief van het OM krijgt, waarin staat 'weet u wel dat Gizmogirl28 verdachte was van diefstal?'
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.
Dat is voor mij makkelijk uit te leggen omdat ik geen strafblad heb voor eerdere diefstallen omdat ik dat nooit gedaan heb.
Deze gast is voor andere soortgelijke dingen wel veroordeeld en dat zijn geen dingen als een winkeldiefstal maar verontrustende sadistische misdaden.
Optelsom.
pi_210788321
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.

echter in dit geval acht ik de uitspraak van de vriendin genoeg bewijs dat wij hier achteraf best kunnen aannemen dat dat klopt.

Net als dat het schieten op de duif niet genoeg bewezen is voor de rechter om hem daarvoor te veroordelen, nu mogen we aannemen dat dat wel een feit is dat hij gepleegd heeft.
Media melden dit nu ook als een vaststaand feit.
We mogen dit aannemen en die vriendin en overleden vrouw zal het ook niet uit haar duim zuigen.
Laten we dat voorop stellen.

Maar op basis van aannames mag niemand uitspraken doen.
Zou te gek zijn als dat wel mag. Is geloof ik zelfs laster of smaad
pi_210788327
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef Nizno het volgende:

[..]
dat was het mishandelen van de konijnen waar hij 40u taakstraf voor heeft gekregen dat ze gefilmd had.
Je hebt gelijk, en ik ook. :)

https://www.geenstijl.nl/(...)ns-death-to-normies/
pi_210788340
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:

[..]
is daar een bewijs voor?

Is gefilmd.
pi_210788341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:12 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Zegt Fouad nee ik wil geen hulp dan is dat prima. In 2013 was dat echt niet het geval, dan werd je tijdelijk opgenomen en beoordeeld. En als je pech had ging je de woonvoorziening in. Je had de maatschappij dan beschermd.
Ik zeg dus niet dat Fouad, Thijs H, Michael P vrij rond moeten lopen.
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaat

Heb oprechte medelijden met mensen die afhankelijk zijn van jouw zorg en je achterhaalde behandelplannen

Daarnaast verschil je niet zoveel van Faoud, ook die had misplaatste gevoelens van superioriteit. De een heeft wel zijn papieren gekregen en de ander niet. Meer verschil is er niet :D
pi_210788346
quote:
Helder.
Als OM had je dan beter kunnen tippen aan de uni om nog eens zijn VOG op te vragen.
Want dat had je hem op die manier kunnen uitsluiten.

Maar ja dit is de wetgeving van VOG (bullshit dus):
Hoe lang is een VOG geldig? De VOG is niet geldig voor een bepaalde periode, omdat de beoordeling voor de VOG-aanvraag een momentopname is. Wanneer u een nieuwe VOG nodig heeft, hangt af van de werkgever of het ministerie dat verantwoordelijk is voor de regelgeving. Bron https://www.justis.nl/ser(...)r%20de%20regelgeving.
pi_210788349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef Ponsai het volgende:

[..]

Welke instanties bepalen dat eigenlijk, dat mensen dit steeds vaker mogen weigeren?

Het is gewoon een opstap naar Amerikaanse toestanden, daar heb je allerlei ernstig drugsverslaafde en/of verwarde individuen in tentenkampen op straat. Dit allemaal vanuit het idee dat zulke problematiek harder aanpakken 'inhumaan' is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210788365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaat

Heb oprechte medelijden met mensen die afhankelijk zijn van jouw zorg en je achterhaalde behandelplannen

Daarnaast verschil je niet zoveel van Faoud, ook die had misplaatste gevoelens van superioriteit. De een heeft wel zijn papieren gekregen en de ander niet. Meer verschil is er niet :D
Wie heeft het over wandelende zombies en opsluiten? Dat heb ik nergens benoemd.
Ik heb het over woongroepen waar mensen leven of in eigen appartementen, maar wel binnen de hekken van de GGZ. Waar toezicht is of iemand niet ontspoort en snel ingegrepen kan worden om bij te sturen/hulp waar nodig.

Waar ik wel fel op tegen ben is hoe het nu gaat.
Iemand is uitbehandeld in de GGZ. Hier heb je een doos pillen mee, hier krijg je een huisje van de gemeente en ga daar maar zitten. Dan komt 2x per week iemand van de ambulante hulpverlening naar je toe.

Waar heb je het dan beter in jou ogen:
Ambulant of woonvoorziening ggz?
pi_210788366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:35 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Helder.
Als OM had je dan beter kunnen tippen aan de uni om nog eens zijn VOG op te vragen.
Want dat had je hem op die manier kunnen uitsluiten.

Maar ja dit is de wetgeving van VOG (bullshit dus):
Hoe lang is een VOG geldig? De VOG is niet geldig voor een bepaalde periode, omdat de beoordeling voor de VOG-aanvraag een momentopname is. Wanneer u een nieuwe VOG nodig heeft, hangt af van de werkgever of het ministerie dat verantwoordelijk is voor de regelgeving. Bron https://www.justis.nl/ser(...)r%20de%20regelgeving.
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:39:47 #222
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
voor het beroep op zich niet, echter bij verschillende plaatsingen bij bepaalde instellingen kan het wel gevraagd worden om een VOG te overleggen.
pi_210788374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat had ik wel verwacht.
Is vast standaard bij toetreding.
Maar goed in geval van F zal dit al 10 jaar geleden zijn geweest.

VOG is daarom een grote wassen neus.
In dit soort beroepen zou je die ieder jaar moeten kunnen overleggen.
pi_210788378
quote:
Het probleem was nog niet eens dat hij 10 minuten te laat was maar dat hij zich niet verontschuldigde en dat ook naderhand niet wilde. Een simpele "sorry dat ik laat ben, m'n vorige les liep uit" was voldoende geweest.
pi_210788383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.
Dat is voor mij makkelijk uit te leggen omdat ik geen strafblad heb voor eerdere diefstallen omdat ik dat nooit gedaan heb.
Deze gast is voor andere soortgelijke dingen wel veroordeeld en dat zijn geen dingen als een winkeldiefstal maar verontrustende sadistische misdaden.
Optelsom.
Waarom zou jij überhaupt bij je werkgever op het matje moeten komen om je te verdedigen?

Deze kerel is één keer veroordeeld voor het mishandelen van een konijn. Verder niks.
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:41:13 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210788387
quote:
Begrijp ik het nou goed?
Zijn bul was hem (nog) niet definitief geweigerd. Hij moest een psychologisch onderzoek ondergaan. Dat heeft hij niet gedaan.

https://nos.nl/collectie/(...)wit-was-van-de-dader
Bij 9:43 uur

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-09-2023 16:47:33 ]
pi_210788390
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
Welke instanties bepalen dat eigenlijk, dat mensen dit steeds vaker mogen weigeren?
Wetgeving.
O.a. https://www.dwangindezorg.nl/wzd
pi_210788397
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Niet, maar, bij dit specifieke geval was er wel degelijk duidelijk dat er een onhoudbare situatie was ontstaan. En dat gebeurt veel vaker, mensen die eigenlijk niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. De politie constateert dat zijn huis vervuild is, vol uitwerpselen.

Dat is wel een moment waarop er eigenlijk ingegrepen moet worden, al is alleen al vanuit het oogpunt van de volksgezondheid.

Geen GGZ gaat dit soort drama's voorkomen, maar er is in dit geval wel een aantal momenten geweest waar ingegrepen had kunnen worden.
Dat huis van Faoud L was vol uitwerpselen bedoel je?
pi_210788398
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:39 schreef Nizno het volgende:

[..]
voor het beroep op zich niet, echter bij verschillende plaatsingen bij bepaalde instellingen kan het wel gevraagd worden om een VOG te overleggen.
Ik snap het. ^O^

Maar blijft toch vreemd, toen ik bij KPN ging werken moest ik VOG opvragen en een beroep waar mensen het leven van andere mensen in handen hebben hoeft dat soms niet.
pi_210788399
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zijn bul was hem (nog) niet definitief geweigerd. Hoe moest een psychologisch onderzoek ondergaan. Dat heeft hij niet gedaan.

https://nos.nl/collectie/(...)wit-was-van-de-dader
Bij 9:43 uur
Ja, dat moest vanwege die brief. Dus als die brief van het OM er niet geweest was...
pi_210788400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:39 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Is vast standaard bij toetreding.
Maar goed in geval van F zal dit al 10 jaar geleden zijn geweest.

VOG is daarom een grote wassen neus.
In dit soort beroepen zou je die ieder jaar moeten kunnen overleggen.
Volgens mij was dat met het konijn nog maar een paar jaar geleden in elk geval.
pi_210788401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het probleem was nog niet eens dat hij 10 minuten te laat was maar dat hij zich niet verontschuldigde en dat ook naderhand niet wilde. Een simpele "sorry dat ik laat ben, m'n vorige les liep uit" was voldoende geweest.
Ik bekijk het van twee kanten.

1.
Sorry zeggen en uitleg geven waarom je te laat bent is netjes

2.
Waarom zou een leraar voor zoiets simpels zo moeilijk over doen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 september 2023 @ 16:44:22 #233
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210788405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik snap het. ^O^

Maar blijft toch vreemd, toen ik bij KPN ging werken moest ik VOG opvragen en een beroep waar mensen het leven van andere mensen in handen hebben hoeft dat soms niet.
omdat jij een VOG nodig had om te werken met bedrijfsgevoelige informatie en bankgegevens bijv. Krijg je een VOG verzoek voor feitcode 3,1 3,2 etc...
echter als jij 40u taakstraf hebt gehad omdat je een konijn als voetbal hebt gebruikt krijg jij nog gewoon je VOG
pi_210788409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat huis van Faoud L was vol uitwerpselen bedoel je?
Eenmalig of continue?
Ik denk eerder in een "dronken weekend" oid.
Maar ook bij zelfverwaarlozing krijg je niet meer 123 hulp. Wel wordt dit gekeken hoe dit komt.

In zijn geval zal hier ook de alcoholverslaving een rol in spelen.
Maar ook bij verslaving geldt: "bezorg je geen overlast kun je zuipen wat je wilt"
pi_210788410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 16:43 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Ik bekijk het van twee kanten.

1.
Sorry zeggen en uitleg geven waarom je te laat bent is netjes

2.
Waarom zou een leraar voor zoiets simpels zo moeilijk over doen.
3. Misschien de mogelijkheid dat hij dingen verdraait en mooier maakt voor zijn eigen gewin?

Ik weet het niet hoor, tis natuurlijk maar zelden dat mensen liegen op het internet.
Twiddel
  vrijdag 29 september 2023 @ 16:45:19 #236
12221 Tijn