Nee hoor. Hij kreeg zijn basisartsbul niet tenzij hij een psychologisch onderzoek onderging. En dat had hij tot en met gisteren nog niet gedaan. Dus zijn nul kan helemaal kan ook helemaal nergens gelegen hebben voor erkenning.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze er mee in hun maag zaten, ze zijn wettelijk verplicht melding te maken omdat ze te horen kregen dat de idioot geslaagd was voor de medische opleiding. Er lag een aanvraag voor erkenning bij (ik denk) het VWS
Bron: NOSquote:Erasmus MC verplichtte verdachte tot psychologisch onderzoek
De verdachte van de schietpartijen stond op het punt om arts te worden, maar moest eerst een psychologisch onderzoek afronden voordat hij zijn bul in ontvangst kon nemen. Dat zegt bestuursvoorzitter van het Erasmus MC Stefan Sleijfer tegen de NOS. Het onderzoek was ingesteld naar aanleiding van waarschuwingen van het Openbaar Ministerie.
"Hij had aan alle formele criteria voldaan om arts te worden, al zijn toetsen had hij met succes afgerond", zegt Sleijfer, maar de examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden. "Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek." Volgens Sleijfer liep het proces van het onderzoek nog.
Sleijfer bevestigt dat het OM waarschuwde voor de verdachte Fouad L., vanwege een veroordeling voor dierenmishandeling en ander "zorgwekkend gedrag". In een mail kwam ter sprake dat L. "halfnaakt in de tuin op een stapel bladeren" zou liggen, hard zou schreeuwen en lachen en "psychotisch gedrag" zou vertonen.
Volgens mij had de buurvrouw gefilmd dat hij de pup mishandelde, inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat gefilmd.
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezienwe zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
Er komt vast nog een stille tochtquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens nog weinig "thoughts and prayers" gezienwe zijn toch wel wat seculierder dan de U S of A.
Stel voor dat iemand als bagageschouwer aan de slag gaat op Schiphol.quote:
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:
[..]
maar wat is het bewijs van het schoppen?
is daar een bewijs voor?
daar gaat het anno 2023 helaas allemaal om.
als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
Hopelijk omdat men snapt dat God er niks mee te maken heeft. Het zijn allemaal menselijke problemen, die wij in principe ook deels kunnen oplossen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja facebook dat bestaat ook nog...quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De Nederlandse Facebook reactie van thoughts and prayers zijn gifjes van kaarsjes en mensen die hun profielfoto een andere filter geven.
ONschuldig tot het tegendeel is bewezen bedoel je denk ikquote:Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.
Verder snap ik ook wel dat je hele wereld in elkaar stort als je na tien jaar studeren (waarvan 2,5 jaar geschorst) eindelijk klaar bent en je alsnog je diploma niet blijkt te krijgen. En daardoor ook niet de baan waar je al voor was aangenomen. Alles gehaald, diploma-uitreiking lijkt nog slechts een formaliteit, maar toch krijg je het niet. Ik vind dat daar wel echt iets is misgegaan. Elke student, psychische problemen of niet, zou daar enorm door geraakt zijn.
Ergens is het ook vreemd dat dit met name is gebeurd op basis van dingen waarvoor hij uiteindelijk helemaal niet veroordeeld is. De duif, de hond, de vissen... allemaal niet voor veroordeeld, maar wordt wel doorgegeven aan de universiteit. Dat lijkt niet te stroken met het idee dat je schuldig bent tot het tegendeel bewezen is.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Maar het kan natuurlijk vele jaren goed zijn gegaan met hem.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Dus als deze man geen strafblad zou hebben gehad en/of de OM geen brief aan de universiteit had gestuurd, dan zou ie gewoon zijn diploma basisarts gehaald/gekregen hebben.
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, wettelijk gezien zal dat wellicht zo zijn. Gevoelsmatig vind ik het raar. Het OM die jouw universiteit informeert over dingen waarvan je vrijgesproken bent. Er is dus vastgesteld dat je niet schuldig bent, toch wordt het doorgegeven.
Stel dat jij verdacht wordt van een winkeldiefstal, maar je hebt dat helemaal niet gedaan. Je wordt dus vrijgesproken. Hoe zou je het dan vinden als je werkgever of je school een brief van het OM krijgt, waarin staat 'weet u wel dat Gizmogirl28 verdachte was van diefstal?'
We mogen dit aannemen en die vriendin en overleden vrouw zal het ook niet uit haar duim zuigen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat klopt, alleen als er een veroordeling is zal het OM hiervan melding maken. Niet als er alleen een vermoeden was.
echter in dit geval acht ik de uitspraak van de vriendin genoeg bewijs dat wij hier achteraf best kunnen aannemen dat dat klopt.
Net als dat het schieten op de duif niet genoeg bewezen is voor de rechter om hem daarvoor te veroordelen, nu mogen we aannemen dat dat wel een feit is dat hij gepleegd heeft.
Media melden dit nu ook als een vaststaand feit.
Je hebt gelijk, en ik ook.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat was het mishandelen van de konijnen waar hij 40u taakstraf voor heeft gekregen dat ze gefilmd had.
Is gefilmd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:25 schreef Ponsai het volgende:
[..]
maar wat is het bewijs van het schoppen?
is daar een bewijs voor?
daar gaat het anno 2023 helaas allemaal om.
als er geen bewijs is kun je niet als OM naar Erasmus sturen dat iemand zijn hond mishandelt.
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaatquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:12 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik bied geen behandelingen aan.
Ik voer alleen maar een behandelplan uit![]()
Laten we voorop stellen dat ik zeker vindt dat mensen als Fouad niet in de maatschappij thuis horen, maar dat het juist vaak nu meer mis gaat met mensen als hem omdat er juist geen fatsoenlijke zorg geboden kan worden.
Zegt Fouad nee ik wil geen hulp dan is dat prima. In 2013 was dat echt niet het geval, dan werd je tijdelijk opgenomen en beoordeeld. En als je pech had ging je de woonvoorziening in. Je had de maatschappij dan beschermd.
Ik zeg dus niet dat Fouad, Thijs H, Michael P vrij rond moeten lopen.
Helder.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, en ik ook.
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/(...)ns-death-to-normies/
Welke instanties bepalen dat eigenlijk, dat mensen dit steeds vaker mogen weigeren?quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:54 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar wat zou jij dan willen met mensen die ziek geboren worden? Die kun je moeilijk een kogel door het hoofd jagen. Want dat mag niet in Nederland.
Wat wel mag: gedwongen opname en vericht in woonvorm
Maar steeds minder. Als een patient niet wilt.
We moeten inzien dat hier buiten de patient ook flink gefaald wordt.
Wie heeft het over wandelende zombies en opsluiten? Dat heb ik nergens benoemd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
''Zorg'' in jouw ogen is mensen opsluiten en hun vol stoppen met farmaceutische troep. Als die als een zombie door de wandelgangen loopt is dit de teken dat de ''behandeling'' aanslaat
Heb oprechte medelijden met mensen die afhankelijk zijn van jouw zorg en je achterhaalde behandelplannen
Daarnaast verschil je niet zoveel van Faoud, ook die had misplaatste gevoelens van superioriteit. De een heeft wel zijn papieren gekregen en de ander niet. Meer verschil is er niet
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:35 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Helder.
Als OM had je dan beter kunnen tippen aan de uni om nog eens zijn VOG op te vragen.
Want dat had je hem op die manier kunnen uitsluiten.
Maar ja dit is de wetgeving van VOG (bullshit dus):
Hoe lang is een VOG geldig? De VOG is niet geldig voor een bepaalde periode, omdat de beoordeling voor de VOG-aanvraag een momentopname is. Wanneer u een nieuwe VOG nodig heeft, hangt af van de werkgever of het ministerie dat verantwoordelijk is voor de regelgeving. Bron https://www.justis.nl/ser(...)r%20de%20regelgeving.
voor het beroep op zich niet, echter bij verschillende plaatsingen bij bepaalde instellingen kan het wel gevraagd worden om een VOG te overleggen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
Is vast standaard bij toetreding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het niet standaard is dat een VOG nodig is voor dit beroep of het diploma ervoor te halen.
Dat had ik wel verwacht.
Het probleem was nog niet eens dat hij 10 minuten te laat was maar dat hij zich niet verontschuldigde en dat ook naderhand niet wilde. Een simpele "sorry dat ik laat ben, m'n vorige les liep uit" was voldoende geweest.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
Deze reeks is te uitgebreid om alles door te lezen, dus wellicht is het al eerder gezegd. Edoch, wat mij opvalt aan die thread op 4chan is dat-ie maar door en door blijft gaan over die ene keer dat-ie 10 minuten te laat was voor een college, zonder zich daarvoor te verontschuldigen bij de docent. Terwijl die gebeurtenis negen (!!!) jaar geleden is. Ik kan me toch heel lastig voorstellen dat z'n hele tienjarige studententijd bepaald is door die ene keer dat-ie te laat was.
Waarom zou jij überhaupt bij je werkgever op het matje moeten komen om je te verdedigen?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat ik dan op het matje geroepen ga worden en het uit kan leggen dat ik er niks mee te maken heb.
Dat is voor mij makkelijk uit te leggen omdat ik geen strafblad heb voor eerdere diefstallen omdat ik dat nooit gedaan heb.
Deze gast is voor andere soortgelijke dingen wel veroordeeld en dat zijn geen dingen als een winkeldiefstal maar verontrustende sadistische misdaden.
Optelsom.
Zijn bul was hem (nog) niet definitief geweigerd. Hij moest een psychologisch onderzoek ondergaan. Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
Wetgeving.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:36 schreef HowardRoark het volgende:
Welke instanties bepalen dat eigenlijk, dat mensen dit steeds vaker mogen weigeren?
Dat huis van Faoud L was vol uitwerpselen bedoel je?quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Niet, maar, bij dit specifieke geval was er wel degelijk duidelijk dat er een onhoudbare situatie was ontstaan. En dat gebeurt veel vaker, mensen die eigenlijk niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. De politie constateert dat zijn huis vervuild is, vol uitwerpselen.
Dat is wel een moment waarop er eigenlijk ingegrepen moet worden, al is alleen al vanuit het oogpunt van de volksgezondheid.
Geen GGZ gaat dit soort drama's voorkomen, maar er is in dit geval wel een aantal momenten geweest waar ingegrepen had kunnen worden.
Ik snap het.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
voor het beroep op zich niet, echter bij verschillende plaatsingen bij bepaalde instellingen kan het wel gevraagd worden om een VOG te overleggen.
Ja, dat moest vanwege die brief. Dus als die brief van het OM er niet geweest was...quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn bul was hem (nog) niet definitief geweigerd. Hoe moest een psychologisch onderzoek ondergaan. Dat heeft hij niet gedaan.
https://nos.nl/collectie/(...)wit-was-van-de-dader
Bij 9:43 uur
Volgens mij was dat met het konijn nog maar een paar jaar geleden in elk geval.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Is vast standaard bij toetreding.
Maar goed in geval van F zal dit al 10 jaar geleden zijn geweest.
VOG is daarom een grote wassen neus.
In dit soort beroepen zou je die ieder jaar moeten kunnen overleggen.
Ik bekijk het van twee kanten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het probleem was nog niet eens dat hij 10 minuten te laat was maar dat hij zich niet verontschuldigde en dat ook naderhand niet wilde. Een simpele "sorry dat ik laat ben, m'n vorige les liep uit" was voldoende geweest.
omdat jij een VOG nodig had om te werken met bedrijfsgevoelige informatie en bankgegevens bijv. Krijg je een VOG verzoek voor feitcode 3,1 3,2 etc...quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap het.![]()
Maar blijft toch vreemd, toen ik bij KPN ging werken moest ik VOG opvragen en een beroep waar mensen het leven van andere mensen in handen hebben hoeft dat soms niet.
Eenmalig of continue?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat huis van Faoud L was vol uitwerpselen bedoel je?
3. Misschien de mogelijkheid dat hij dingen verdraait en mooier maakt voor zijn eigen gewin?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:43 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik bekijk het van twee kanten.
1.
Sorry zeggen en uitleg geven waarom je te laat bent is netjes
2.
Waarom zou een leraar voor zoiets simpels zo moeilijk over doen.
Wie weet. Maar hij is blijkbaar ook al meerdere keren geschorst geweest. Hij was al 10 jaar bezig z’n master te halen. Dus erg happig was de universiteit ook niet op het uitdelen van een diploma aan deze man.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat moest vanwege die brief. Dus als die brief van het OM er niet geweest was...
Stel je voor dat het OM bij elke beroepsgroep brieven gaat sturen naar werkgevers… dan komt een groot deel van de bevolking nooit meer aan de bak.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zou jij überhaupt bij je werkgever op het matje moeten komen om je te verdedigen?
Deze kerel is één keer veroordeeld voor het mishandelen van een konijn. Verder niks.
Ja verbaasde mij ook.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap het.![]()
Maar blijft toch vreemd, toen ik bij KPN ging werken moest ik VOG opvragen en een beroep waar mensen het leven van andere mensen in handen hebben hoeft dat soms niet.
https://www.vognodig.nl/b(...)e-een-vog-nodig-hebtquote:Als artsen zich inschrijven of herregistreren in het Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (BIG)-register, dan is het overleggen van een VOG verplicht. Zo tonen zij aan dat ze vrij zijn van onbesproken gedrag en het plegen van een strafbaar feit. Ook bewijst het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag dat iemand om kan gaan met vertrouwelijke gegevens zoals patiëntgegevens.
Als het continu was geweest, ga ik ervan uit dat iemand dat wel zou hebben geroken, ja.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:44 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Eenmalig of continue?
Ik denk eerder in een "dronken weekend" oid.
Maar ook bij zelfverwaarlozing krijg je niet meer 123 hulp. Wel wordt dit gekeken hoe dit komt.
In zijn geval zal hier ook de alcoholverslaving een rol in spelen.
Maar ook bij verslaving geldt: "bezorg je geen overlast kun je zuipen wat je wilt"
Ik vermoed dat het hand in hand ging met een grote bek of anderszins raar gedrag. Juist omdat het zo'n belangrijk punt voor hem is dat het niet zijn schuld was dat hij te laat was. Dat normale mensen zich ook regelmatig verontschuldigen voor dingen die niet echt hun schuld zijn uit beleefdheid snapt hij waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:43 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik bekijk het van twee kanten.
1.
Sorry zeggen en uitleg geven waarom je te laat bent is netjes
2.
Waarom zou een leraar voor zoiets simpels zo moeilijk over doen.
Het kan ook net een momentopname zijn geweest.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:44 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Eenmalig of continue?
Ik denk eerder in een "dronken weekend" oid.
Maar ook bij zelfverwaarlozing krijg je niet meer 123 hulp. Wel wordt dit gekeken hoe dit komt.
In zijn geval zal hier ook de alcoholverslaving een rol in spelen.
Maar ook bij verslaving geldt: "bezorg je geen overlast kun je zuipen wat je wilt"
Ja. Van dieren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat huis van Faoud L was vol uitwerpselen bedoel je?
Als ik het goed begrijp en de posts op 4chan kloppen, heeft-ie er 2,5 jaar uitgelegen omdat-ie keer op keer het afsluitende examen van z'n bachelor niet haalde. Hij haalde dat niet, omdat (volgens hem) afgesproken was dat hij dat niet mócht halen, hoe goed-ie het ook zou doen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie weet. Maar hij is blijkbaar ook al meerdere keren geschorst geweest. Hij was al 10 jaar bezig z’n master te halen. Dus erg happig was de universiteit ook niet op het uitdelen van een diploma aan deze man.
Hij wilde geen arts worden. Hij wilde een kunstmatige baarmoeder uitvinden om vrouwen overbodig te makenquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom dan de opleiding doen/blijven doen als je daarna niet in BIG kan registeren?
Hij deed een opleiding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap het.![]()
Ligt eraan waar je werkt. Als je bij bijv. een bank werkt dan is diefstal toch echt wel een probleem.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zou jij überhaupt bij je werkgever op het matje moeten komen om je te verdedigen?
Deze kerel is één keer veroordeeld voor het mishandelen van een konijn. Verder niks.
Klopt. Maar er werd gezegd dat zijn bul hem geweigerd was. Dat was nog niet zo. Er werd een aanvullende voorwaarde gesteld.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat moest vanwege die brief. Dus als die brief van het OM er niet geweest was...
Gaat nog een "leuke" worden in de rechtzaal.quote:
Ow ja een dier word gezien als voorwerp toch?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat jij een VOG nodig had om te werken met bedrijfsgevoelige informatie en bankgegevens bijv. Krijg je een VOG verzoek voor feitcode 3,1 3,2 etc...
echter als jij 40u taakstraf hebt gehad omdat je een konijn als voetbal hebt gebruikt krijg jij nog gewoon je VOG
Zal je dan niet als nog op een moment wel ergens stage moeten lopen waar je wel een registratie nodig hebt ofzo? Kan mij ook voorstellen dat bepaalde onderzoekinstanties ook een VOG zouden hebben, zeker als je met materie als vruchtbaarheid zou willen spelen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij wilde geen arts worden. Hij wilde een kunstmatige baarmoeder uitvinden om vrouwen overbodig te maken
Hoe werkt dat sowieso trouwens? Ik bedoel, ok dan heb je je robo-baarmoeder, en dan? Je hebt nog steeds een vrouwelijke ei-cel nodig, met twee zaadcellen kun je geen baby maken.
Hef heel de psychiatrie maar op, dat is beste oplossing in mijn ogen. Te beginnen met de kwakzalvers van de GGZquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:38 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Wie heeft het over wandelende zombies en opsluiten? Dat heb ik nergens benoemd.
Ik heb het over woongroepen waar mensen leven of in eigen appartementen, maar wel binnen de hekken van de GGZ. Waar toezicht is of iemand niet ontspoort en snel ingegrepen kan worden om bij te sturen/hulp waar nodig.
Waar ik wel fel op tegen ben is hoe het nu gaat.
Iemand is uitbehandeld in de GGZ. Hier heb je een doos pillen mee, hier krijg je een huisje van de gemeente en ga daar maar zitten. Dan komt 2x per week iemand van de ambulante hulpverlening naar je toe.
Waar heb je het dan beter in jou ogen:
Ambulant of woonvoorziening ggz?
Hij klaagde in één van z'n posts dat hij steeds door hoepels moest springen en dat hij dat op een gegeven moment weigerde. Aanvullende voorwaarde zal hij wel als een hoepel gezien hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Maar er werd gezegd dat zijn bul hem geweigerd was. Dat was nog niet zo. Er werd een aanvullende voorwaarde gesteld.
Dat is vreemd idd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja verbaasde mij ook.
[..]
https://www.vognodig.nl/b(...)e-een-vog-nodig-hebt
Waarom dan de opleiding doen/blijven doen als je daarna niet in BIG kan registeren?
Dit is natuurlijk een onzin reactie.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hef heel de psychiatrie maar op, dat is beste oplossing in mijn ogen. Te beginnen met de kwakzalvers van de GGZ![]()
Wat denk jij dan? Dat de rechter oordeelt dat het allemaal de schuld van het OM is ofzo?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gaat nog een "leuke" worden in de rechtzaal.
Ik denk dat hij dit gaat aanvoeren waarom hij het heeft gedaan.
Kon nog wel eens een staartje krijgen.
Waarschijnlijk zou hij wel een VOG nodig hebben als er ergens in dienst zou treden ná de opleiding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je werkt. Als je bij bijv. een bank werkt dan is diefstal toch echt wel een probleem.
Net als iemand de verantwoording geven over levens terwijl hij een gevaar is voor mensen.
Als je op zo'n sadistische manier een dier mishandeld dan vertrouw ik er niet op dat ie met een mens beter omgaat.
Ja, precies. Dus de bank waar jij werkt krijgt opeens een brief waarin staat dat jij verdachte was van diefstal. Terwijl je dat helemaal niet gedaan hebt en daar van bent vrijgesproken. Het is toch bizar dat zoiets zou gebeuren? Je hele bestaan komt op het spel te staan vanwege iets waaraan je niet eens schuldig bent.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je werkt. Als je bij bijv. een bank werkt dan is diefstal toch echt wel een probleem.
Net als iemand de verantwoording geven over levens terwijl hij een gevaar is voor mensen.
Als je op zo'n sadistische manier een dier mishandeld dan vertrouw ik er niet op dat ie met een mens beter omgaat.
In het buitenland misschien niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou hij wel een VOG modig hebben als er ergens in dienst zou treden ná de opleiding.
Dat rechtvaardigd nog niet een driedubbele moord.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dat is mijn gevoel ook.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest.
Denk je dat die brief van het OM voor strafvermindering zou kunnen zorgen?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Strikt genomen is het beide waar. Z'n bul was 'm geweigerd, maar nog niet definitief. Hij zou 'm sowieso niet op de geplande datum gekregen hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Maar er werd gezegd dat zijn bul hem geweigerd was. Dat was nog niet zo. Er werd een aanvullende voorwaarde gesteld.
Zelf negatieve ervaringen met de GGZ of behandelaren?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hef heel de psychiatrie maar op, dat is beste oplossing in mijn ogen. Te beginnen met de kwakzalvers van de GGZ![]()
Ook als je ontoerekeningsvatbaar bent kun je je slachtoffers uitkiezen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:54 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Denk je dat die brief van het OM voor strafvermindering zou kunnen zorgen?
Hij heeft wel 3 moorden gepleegd. Ik geloof bijna niet dat ze hem volledig ontoerekeningsvatbaar achten. Hij heeft min of meer zijn slachtoffers uitgekozen.
Ook uit heit feit dat-ie een kogelvrij vest droeg en zich later heeft omgekleed om in de menigte proberen op te gaan kun je opmaken dat-ie heel goed wist waar-ie mee bezig was.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:54 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik geloof bijna niet dat ze hem volledig ontoerekeningsvatbaar achten. Hij heeft min of meer zijn slachtoffers uitgekozen.
Mijn bloed begint te komen bij het lezen van zijn post. Elke andere variant had mij een ban opgeleverdquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een onzin reactie.
Hij heeft zijn halve leven naar dat diploma toegewerkt en dan wordt het opeens uit zijn handen gerukt. Tuurlijk doet dat iets met een mens.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, precies. Dus de bank waar jij werkt krijgt opeens een brief waarin staat dat jij verdachte was van diefstal. Terwijl je dat helemaal niet gedaan hebt en daar van bent vrijgesproken. Het is toch bizar dat zoiets zou gebeuren? Je hele bestaan komt op het spel te staan vanwege iets waaraan je niet eens schuldig bent.
In het recht is een dier een zaak ja. Maar dat is het punt hier niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow ja een dier word gezien als voorwerp toch?
Ik denk dat het in de praktijk weinig uit zal maken. Hoe lang-ie opgesloten zit, zal met name afhangen van de vraag hoe lang z'n tbs uiteindelijk duurt. Ik kan me namelijk lastig voorstellen dat-ie geen tbs gaat krijgen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Hoe zie jij de behandeling van ernstig verwarde personen?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mijn bloed begint te komen bij het lezen van zijn post. Elke andere variant had mij een ban opgeleverd
Vind wel dat de hele systeem moet veranderen. Dat is mijn echte antwoord
helaas wel jaquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow ja een dier word gezien als voorwerp toch?
Maar dat heeft hij zelf gedaan door dieren te mishandelen, is niet dat dat buiten hem om gebeurde.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hij heeft zijn halve leven naar dat diploma toegewerkt en dan wordt het opeens uit zijn handen gerukt. Tuurlijk doet dat iets met een mens.
Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest, zulke types verzwijgen doorgaans wel meer zaken die tegen hun werken. Hij zal zich vooral als slachtoffer presenteren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hij heeft zijn halve leven naar dat diploma toegewerkt en dan wordt het opeens uit zijn handen gerukt. Tuurlijk doet dat iets met een mens.
Geen idee. Het enige dat ik lees is dat-ie blijkbaar wel een medisch-gerelateerde baan had, waar-ie pas werd ontslagen toen bleek dat-ie z’n diploma niet zomaar ging halen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar had hij dat gedaan dan? En zouden ze daar alsnog dat niet kunnen zien (in de EU). ?
Dat denk ik ook. Desalniettemin was zijn bul hem dus (nog) niet definitief geweigerd. En het leek me van belang die nuance even aan te brengenquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij klaagde in één van z'n posts dat hij steeds door hoepels moest springen en dat hij dat op een gegeven moment weigerde. Aanvullende voorwaarde zal hij wel als een hoepel gezien hebben.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit. Ik geloof voor geen seconde dat hij het werkelijke slachtoffer was die hij zich heeft geportretteerd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zal echt wel meer aan de hand zijn geweest, zulke types verzwijgen doorgaans wel meer zaken die tegen hun werken. Hij zal zich vooral als slachtoffer presenteren.
Oké, wil je deze discussie ook nog hier voeren?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dierenmishandeling?
die konijnen worden letterlijk op/aan de lopende band afgeslacht en op je bord gezet met 'bon appetit', hoop dat het gesmaakt heb.
fvd of pvdd, dan zeg ik pvdd, als ik een keuze uit deze 2 moest maken
Het lijkt er juist op dat die brief heeft voorkomen dat deze leipo zich als dokter kon uitgeven.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:58 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook het zeer gevaarlijk wat degene van het OM heeft gedaan.
Ik zet er ook een vraagteken bij hoe ernstig dit is geweest.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dierenmishandeling?
die konijnen worden letterlijk op/aan de lopende band afgeslacht en op je bord gezet met 'bon appetit', hoop dat het gesmaakt heb.
Beetje contrast hier he. Dieren martelen en doden of een stuk vlees in de supermarkt waar geen dier aan te herkennen is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dierenmishandeling?
ja dat blijf ik nog steeds bijzoder vinden dat de eerste mediaberichten aangeven dat hij een kogelwerend *hopelijk zijn alle vesten kogelvrij* aan zou hebben bij de aanhouding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook uit heit feit dat-ie een kogelvrij vest droeg en zich later heeft omgekleed om in de menigte proberen op te gaan kun je opmaken dat-ie heel goed wist waar-ie mee bezig was.
Ik denk dat je het flink bont moet maken wil je 40 uur taakstraf krijgen voor het toetakelen van een konijn, hoor.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:00 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik zet er ook een vraagteken bij hoe ernstig dit is geweest.
40 uur taakstraf klinkt nl niet als heel erg veel.
Of het strafrecht is ook nog eens zo verrot.
Het is hier voor familie van de overleden vrouw niet gepast om wat neer te zetten.
Maar we weten die kant van het verhaal in iedergeval ook niet.
In hoeverre wat precies klopt.
Haha, natuurlijk kun je ook hier prima aan wapens komen. Alleen niet zo makkelijk als in de VS. Hier liggen niet bij de AH, daar wel in de Walmart.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik hoop niet dat dit trouwens een trend gaat ontketenen a la colombine.
Het is gelukkig minder mogelijk doordat je hier bijna niet aan wapens kan komen
Het lijkt erop dat zijn advocaat het dossier heeft opgevraagd van afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt er juist op dat die brief heeft voorkomen dat deze leipo zich als dokter kon uitgeven.
Zeker. Maar gelukkig niet zo toegankelijk voor elke puber die kwaad is op de maatschappij.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haha, natuurlijk kun je ook hier prima aan wapens komen. Alleen niet zo makkelijk als in de VS. Hier liggen niet bij de AH, daar wel in de Walmart.
Ik betwijfel dat.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je het flink bont moet maken wil je 40 uur taakstraf krijgen voor het toetakelen van een konijn, hoor.
Ik snap niet wat dat artikel 7.10a betekend.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dat niet, wel ken ik mensen in mijn persoonlijke kring met mentale problemen. Ze zijn de ene na de andere behandeling gestart zonder, maar zijn geen millimeter opgeschotenquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:55 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zelf negatieve ervaringen met de GGZ of behandelaren?
Dan moet je het artikel even opzoekenquote:Op vrijdag 29 september 2023 17:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat dat artikel 7.10a betekend.
[ afbeelding ]
Lijkt mij ook sterk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, precies. Dus de bank waar jij werkt krijgt opeens een brief waarin staat dat jij verdachte was van diefstal. Terwijl je dat helemaal niet gedaan hebt en daar van bent vrijgesproken. Het is toch bizar dat zoiets zou gebeuren? Je hele bestaan komt op het spel te staan vanwege iets waaraan je niet eens schuldig bent.
Ik denk wel dat je een grote lijn moet trekken tussen mensen met mentale problemen en forensische psychiatrie en de zware gevallen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat niet, wel ken ik mensen in mijn persoonlijke kring met mentale problemen. Ze zijn de ene na de andere behandeling gestart zonder, maar zijn geen millimeter opgeschoten
Vandaar dat ik ook allergisch ben voor de woorden plan, hulp, medicijen ect
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |