Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen. Decennia terug hadden ze het wel eens over aso containers ergens op een industrie terrein, prima wat mij betreftquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze alleen ingrijpen als hij een gevaar voor zichzelf of omwonenden vormt. Dus zolang hij zijn eigen huis niet in de fik stak, konden ze weinig beginnen. En dieren tellen dan blijkbaar niet mee
Gooi je het toch op gevaar voor volksgezondheidquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef ZarB het volgende:
Als iemand in rotzooi wil blijven leven moet ie dat zelf weten.
Dat verhaal over de "eenzame gefrustreerde student" vind ik ook te walgelijk voor woorden. Zo enorm zalvend allemaal. Who fucking cares over die vent. Interessant op informele plekken, zoals hier, maar donder op met dat sensationele gedoe in de media.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat je dit het beste kunt omschrijven als een school shooting alleen zat die school helaas in/bij een ziekenhuis. De media klopt wel veel dingen op, de foto van de rennende verpleegsters in vol ornaat zijn bijvoorbeeld het reanimatie team dat daadwerkelijk naar de plek toe ging waar ze moesten zijn.
Eens. Zou voor veel mensen een perfecte oplossing zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen. Decennia terug hadden ze het wel eens over aso containers ergens op een industrie terrein, prima wat mij betreft
Nee dat lijkt me prima zo.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen.
Ik vind dat overlast in de woonomgeving ook veel te lang door kan gaan. Echt bizar die verhalen die je soms hoort.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Gooi je het toch op gevaar voor volksgezondheidbreekt nog een keer cholera uit door zo'n mafkees
Dit blijft idd een mooi probleem.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze week brak de pleuris uit omdat de basisverzekering 10 euro duurder is, vandaag de pleuris dat er wordt bezuinigd op de GGZ.
Is ook wel lastig natuurlijk.
Verpleegkundigen, Bosbeetle, verpleegkundigen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat je dit het beste kunt omschrijven als een school shooting alleen zat die school helaas in/bij een ziekenhuis. De media klopt wel veel dingen op, de foto van de rennende verpleegsters in vol ornaat zijn bijvoorbeeld het reanimatie team dat daadwerkelijk naar de plek toe ging waar ze moesten zijn.
Nog iets verder terug hadden ze pauper kolonies in Drenthequote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ja en ik denk dat daar iets moet veranderen. Decennia terug hadden ze het wel eens over aso containers ergens op een industrie terrein, prima wat mij betreft
En dat heeft alleen maar geleid tot een afkeur voor bruine bonenquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog iets verder terug hadden ze pauper kolonies in DrentheWaar mensen wel even opgevoed zouden worden.
Een tweede Drenthe moet je inderdaad niet willenquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog iets verder terug hadden ze pauper kolonies in DrentheWaar mensen wel even opgevoed zouden worden.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Verpleegkundigen, Bosbeetle, verpleegkundigen.
Die hebben ze aan de rand van Eindhoven wel, maar ook die zitten vol en er zullen ongetwijfeld wachtlijsten zijn. Verder zijn dat meestal mensen die wel overlast veroorzaken en een gevaar voor zichzelf vormen. Deze knakker betaalde blijkbaar zijn rekeningen, viel niemand aan en dan kun je niet zoveel uithalen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee dat klopt, ik heb zelf helaas ook ervaringen gehad met compleet doorgesnoven bovenburen, er is gewoon niets aan te doen, zeker in mijn geval, koopappartement. Maar het is natuurlijk een gotspe dat dit kan. En nee niet meteen je huis uit na een keer de muziek hard, maar als je herhaaldelijk ernstige overlast veroorzaakt dan moet er gewoon een interventie zijn, is mijn mening... en ja daar zal ik het mee moeten doenquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die hebben ze aan de rand van Eindhoven wel, maar ook die zitten vol en er zullen ongetwijfeld wachtlijsten zijn. Verder zijn dat meestal mensen die wel overlast veroorzaken en een gevaar voor zichzelf vormen. Deze knakker betaalde blijkbaar zijn rekeningen, viel niemand aan en dan kun je niet zoveel uithalen.
Er is een verband tussen toename cannabisgebruik en toename psychoses. Niet iedereen is er gevoeligvoor, maar je komt erachter als het te laat is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze week brak de pleuris uit omdat de basisverzekering 10 euro duurder is, vandaag de pleuris dat er wordt bezuinigd op de GGZ.
Is ook wel lastig natuurlijk.
Iemand tot behandeling dwingen (en deze man had duidelijk behandeling nodig) kan idd alleen als je een gevaar voor jezelf of anderen vormt. Maar die grens ligt heel hoog. Dan moet je bij wijze van spreken al met het wapen in je hand staan of al op het dak staan om er af te springen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze alleen ingrijpen als hij een gevaar voor zichzelf of omwonenden vormt. Dus zolang hij zijn eigen huis niet in de fik stak, konden ze weinig beginnen. En dieren tellen dan blijkbaar niet mee
Ook wel typisch NL, gelijk de 'maars' belichten (die ik wel van je begrijp). Laten we eens proberen hoe ver we komen met oplossingen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er is al een ander topic over dat de kosten van de zorg onhoudbaar zijn.
Maar, als alle instanties die je noemt optimaal moeten gaan draaien zodat iedereen bij afwijkend gedrag in de picture komt en gelijk aangepakt wordt.
Simpele vragen: Hoe gaan we dat betalen, hoe gaan we dat regelen in tijden van personeelstekort en ben je bereid om daar een aanzienljke belastingverhoging voor te accepteren?
Er is al een WGGZ wetquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ook wel typisch NL, gelijk de 'maars' belichten (die ik wel van je begrijp). Laten we eens proberen hoe ver we komen met oplossingen.
Ben je verdachte van of veroordeeld voor ernstige dierenmishandeling en zijn op dat moment signalen van psychotisch gedrag en verslavingsproblematiek aanwezig zou je bijvoorbeeld een onderzoek naar recidive-gevaar en psychisch gedrag kunnen verplichten.
De kosten hiervan breng je in rekening bij de veroordeelde.
Iemand die gepakt wordt voor alcoholmisbruik kun je ook verplichten tot het volgen van een cursus die ze zelf moeten betalen.
Het personeelstekort is wat lastiger op te vangen, maar je kunt ervoor kiezen om dit niet bij een zorginstelling maar bijvoorbeeld bij een reclassering neer te leggen.
Vet! Ik hoop dat ik de versierde lijkzak hebquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:38 schreef Horzula het volgende:
Kom je op mijn schietpartijtje?
Ik zeg nog niet wat we gaan doen, maar neem je pistool mee!
Heb ook in het stadsdeel gewoond waar die mijnheer vandaan kwam.
Is het al bekend of het aan de cultuur lag van de Tarik Ramadan universiteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |