Omdat je hulp mag afslaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies wat ik me afvroeg. Waarom is hij niet behandeld?
Dat was eigenlijk mijn punt.
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is vooral kenmerkend voor mensen met een narcistische inslag en heeft niks te maken met 'dit land'.
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:45 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja, want dit is de schuld van de overheid en de maatschappij. Individu lijkt geen enkele blaam te mogen treffen.
Komt wel dichtbij zoquote:
Weet je wat bizar is?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die teksten van hem zijn inderdaad behalve zorgwekkend ook erg sneu. En wat eromheen werd geschreven was ook voor het grootste deel reden tot zorg.
Wat ik had gelezen was het wel nodig voor stages en werk later met patiënten natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?
@:bosbeetle
De redenen om zorg te mijden lopen vanzelfsprekend uiteen, maar beschouw ik niet als probleem van 'dit land' maar als een individuele keuze.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.
Klopt, gebrek aan ziektebesef is hoe het wel eens genoemd wordt. In dit geval een conclusie die je kan trekken op basis van zijn 4chan posts. En dat is een beetje de crux. Ongeacht wat de kwaliteit van zorg in Nederland is, zal men doorgaans zelf zorg moeten willen, aanvaarden en daadwerkelijk wat mee doen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat je mentaal zo ziek bent , dat je niet meer realiseert dat je ziek bent.
Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?
@:bosbeetle
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:41 schreef Revanches het volgende:
Je ziet ook vaak dat het mannen met Asperger/ een andere aanverwante stoornis zijn. Meerdere 4chan leden noemen deze stoornis. Ook schoolshooters in de VS hebben vaak deze stoornis. Vaak een gevoel dat ze geen aansluiting hebben met de rest van de maatschappij. Gevoelens van eenzaamheid.
Dat je je zo ontzettend slim voelt en verheven boven de rest voelt terwijl je in de praktijk maar lastig meekomt op alle maatschappelijke gebieden, leidt tot zeer onaangename cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, en zoals gezegd begint hoogbegaafd daar maar hij stelde geniaal te zijn.
Verder heb ik gisteren op 4Chan een post van hem zien langskomen waarin hij stelde dat Asperger eigenlijk niet bestond maar dat mensen met Asperger een IQ hebben dat zoveel hoger is dan dat van normale mensen dat ze degene met Asperger niet kunnen begrijpen.
Dan heb je het dus niet over een IQ van 130.
Daar waar hoogbegaafdheid in de gewone wereld een drempel kan zijn, en soms een drempel waar je stapvoets overheen moet, is een IQ van 130 een drempel waar je met 60 nog prima overheen kunt.
Ik heb alleen verstand van de opleiding in Groningen 20 jaar geleden, maar toen was het voor je co-schappen niet nodig om een VOG te laten zien. Ik heb ook voor de vervolgopleiding en de daar aan voorafgaande sollicitatie nergens een VOG laten zien. Dat kan nu wel helemaal anders zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.
Als iemand is veroordeeld mag je er toch van uitgaan dat het 100% zeker is?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
Ja, dat is dus het probleem, dat is het heel soms niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
Als iemand is veroordeeld mag je er toch van uitgaan dat het 100% zeker is?
/squote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, hij had toen nog geen dieren mishandeld, dronk niet en hij had toen al bijna het traject tot basisarts afgerond.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Plus daarvoor mishandelde hij toch al dieren?
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee. Er bestaat niet voor niets zoiets als herziening.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
Daar mag je ook vanuit gaan, maar ook de rechtspreek is niet 100% feilloos. Er zijn voldoende voorbeelden van gerechtelijke dwalingen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom, maar @HowardRoark stelt iets voor waar je in de praktijk natuurlijk niet aan kunt beginnen. Iemand niet de doodstraf maar levenslang geven omdat er wel eens twijfels kunnen zijn aan de schuldvraag zou natuurlijk gewoon vrijspraak moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.
Dat kan natuurlijk niet. Het is alles of niets.* En mede daarom moet je geen doodstraf hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".
Okee man...
Aha. Dat is zo? Volgens welke natuurwet?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?quote:[..]
Dat zit je niet. Je bent nog steeds hier. Hoe die persoon dat ervaart doen we veel te veel mee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het is ook niet "even jezelf niet"
Je zit in een totaal andere realiteit. Je ziet dingen die er niet zijn, je hoort stemmen die er niet zijn Je denkt dat mensen je proberen te vergiftigen.
Ik geloofde het ook zelf niet toen ik het had. Zo in de war ben je.
Dan ga je de twijfelgevangenis in waar mensen zitten waar we eigenlijk niet helemaal zeker izjn of ze schuldig zijn, en dan wachten op aanvullend bewijsquote:Op vrijdag 29 september 2023 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |