abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210786709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ja, dat is ook precies wat ik me afvroeg. Waarom is hij niet behandeld?

Dat was eigenlijk mijn punt.
Omdat je hulp mag afslaan.
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:44:09 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210786723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Justinn het volgende:

[..]
Dat is vooral kenmerkend voor mensen met een narcistische inslag en heeft niks te maken met 'dit land'.
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.
pi_210786731
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:42 schreef Justinn het volgende:

[..]
Omdat je hulp mag afslaan.
Omdat je mentaal zo ziek bent , dat je niet meer realiseert dat je ziek bent.
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:48:27 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210786756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 10:45 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja, want dit is de schuld van de overheid en de maatschappij. Individu lijkt geen enkele blaam te mogen treffen.
Wie zegt dat? :')
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:49:22 #280
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210786764
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?

@Bosbeetle
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 12:50:25 #281
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210786778
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:28 schreef superniger het volgende:

[..]

Komt wel dichtbij zo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210786779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die teksten van hem zijn inderdaad behalve zorgwekkend ook erg sneu. En wat eromheen werd geschreven was ook voor het grootste deel reden tot zorg.
Weet je wat bizar is?

De mensen die gereageerd hebben in zijn thread kwamen echt met goed advies. Zag minstens 15 a 20 posts waarvan ik dacht; kijk hier kan die wat mee ( wel in typische 4chan style maar dat was te verwachten:P)

Natuurlijk heeft hij er niets mee gedaan want hij kon werkelijk niets fouts doen. En als die dan reageerde waren het normies en faggots in zijn ogen :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:50:52 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210786782
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?

@:bosbeetle
Wat ik had gelezen was het wel nodig voor stages en werk later met patiënten natuurlijk.
pi_210786787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.
De redenen om zorg te mijden lopen vanzelfsprekend uiteen, maar beschouw ik niet als probleem van 'dit land' maar als een individuele keuze.

Van mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is algemeen bekend dat ze doorgaans zorg mijden door een gebrek aan eigen ziektebesef. Ik zeg verder niet dat deze dader deze stoornis heeft, het was alleen maar een voorbeeld dat de individuele keuze om zorg te willen mijden echt niet een gevolg is van 'dit land'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Omdat je mentaal zo ziek bent , dat je niet meer realiseert dat je ziek bent.
Klopt, gebrek aan ziektebesef is hoe het wel eens genoemd wordt. In dit geval een conclusie die je kan trekken op basis van zijn 4chan posts. En dat is een beetje de crux. Ongeacht wat de kwaliteit van zorg in Nederland is, zal men doorgaans zelf zorg moeten willen, aanvaarden en daadwerkelijk wat mee doen.

Gedwongen zorg of -opnames is zeer uitzonderlijk. Deze gast is zeer verknipt, maar vóór de situatie van gisteren zie ik eigenlijk geen redenen om hem gedwongen op te laten nemen. Een criteria daarvoor is dat je een direct gevaar bent voor jezelf of anderen. Dat haal ik niet uit zijn 4chan posts, hooguit een gevaar voor dieren en het aanhangen van gevaarlijke ideologieën (wat in principe gewoon mag omdat je vrij bent in meningsuiting).

[ Bericht 5% gewijzigd door Justinn op 29-09-2023 12:59:55 ]
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 12:52:24 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210786799
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

@:bosbeetle
Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:53:36 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210786815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 11:41 schreef Revanches het volgende:
Je ziet ook vaak dat het mannen met Asperger/ een andere aanverwante stoornis zijn. Meerdere 4chan leden noemen deze stoornis. Ook schoolshooters in de VS hebben vaak deze stoornis. Vaak een gevoel dat ze geen aansluiting hebben met de rest van de maatschappij. Gevoelens van eenzaamheid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Klopt, en zoals gezegd begint hoogbegaafd daar maar hij stelde geniaal te zijn.

Verder heb ik gisteren op 4Chan een post van hem zien langskomen waarin hij stelde dat Asperger eigenlijk niet bestond maar dat mensen met Asperger een IQ hebben dat zoveel hoger is dan dat van normale mensen dat ze degene met Asperger niet kunnen begrijpen.

Dan heb je het dus niet over een IQ van 130.
Daar waar hoogbegaafdheid in de gewone wereld een drempel kan zijn, en soms een drempel waar je stapvoets overheen moet, is een IQ van 130 een drempel waar je met 60 nog prima overheen kunt.
Dat je je zo ontzettend slim voelt en verheven boven de rest voelt terwijl je in de praktijk maar lastig meekomt op alle maatschappelijke gebieden, leidt tot zeer onaangename cognitieve dissonantie.

Deze knakker was iig niet slim genoeg om die dissonantie op te heffen door zijn eigen tekortkomingen onder ogen te zien maar heeft consequent al zijn problemen geëxternaliseerd.

Toch niet zo slim, helaas.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210786838
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:

Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.
Ik heb alleen verstand van de opleiding in Groningen 20 jaar geleden, maar toen was het voor je co-schappen niet nodig om een VOG te laten zien. Ik heb ook voor de vervolgopleiding en de daar aan voorafgaande sollicitatie nergens een VOG laten zien. Dat kan nu wel helemaal anders zijn natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210786851
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
Als iemand is veroordeeld mag je er toch van uitgaan dat het 100% zeker is?
pi_210786855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:

Ja, dat is dus het probleem, dat is het heel soms niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 september 2023 @ 12:58:08 #290
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210786857
quote:

[..]
/s
pi_210786859
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Plus daarvoor mishandelde hij toch al dieren?
Nee, hij had toen nog geen dieren mishandeld, dronk niet en hij had toen al bijna het traject tot basisarts afgerond.
Dat zo'n simpel incident voor hem zulke grote gevolgen had is natuurlijk wel opmerkelijk. Mogelijk is er meer gebeurd die dag en mogelijk had hij al meer mentale problemen op dat moment, maar vanaf toen is er veel geëscaleerd bij hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210786867
quote:

[..]
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.
pi_210786868
quote:

[..]
Nee. Er bestaat niet voor niets zoiets als herziening.

100% zekerheid ga je zelden tot nooit krijgen namelijk. Je mag er van uitgaan dat er geen redelijke twijfel meer is, maar er kan er altijd een doorheen glippen.
zie email 27 oktober
pi_210786877
quote:

[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".

Okee man...
pi_210786888
quote:

[..]
Daar mag je ook vanuit gaan, maar ook de rechtspreek is niet 100% feilloos. Er zijn voldoende voorbeelden van gerechtelijke dwalingen.
pi_210786889
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.
Daarom, maar @HowardRoark stelt iets voor waar je in de praktijk natuurlijk niet aan kunt beginnen. Iemand niet de doodstraf maar levenslang geven omdat er wel eens twijfels kunnen zijn aan de schuldvraag zou natuurlijk gewoon vrijspraak moeten zijn.
pi_210786892
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".

Okee man...
Dat kan natuurlijk niet. Het is alles of niets.* En mede daarom moet je geen doodstraf hebben.

* Wat je wel eens ziet in sommige rechtsstelsels is dat er na een opgelegde doodstraf van rechtswege een hoger beroep volgt. Maar dat is toch net wat anders.
zie email 27 oktober
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:03:06 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210786903
quote:

[..]
Aha. Dat is zo? Volgens welke natuurwet?
quote:
[..]
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?
Huilen dan.
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:04:03 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210786907
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Het is ook niet "even jezelf niet"

Je zit in een totaal andere realiteit. Je ziet dingen die er niet zijn, je hoort stemmen die er niet zijn Je denkt dat mensen je proberen te vergiftigen.

Ik geloofde het ook zelf niet toen ik het had. Zo in de war ben je.
Dat zit je niet. Je bent nog steeds hier. Hoe die persoon dat ervaart doen we veel te veel mee.
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:05:00 #300
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210786919
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?
Dan ga je de twijfelgevangenis in waar mensen zitten waar we eigenlijk niet helemaal zeker izjn of ze schuldig zijn, en dan wachten op aanvullend bewijs :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')