https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/quote:Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.
De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.
Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.
De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.
Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.
Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.
Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.
Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
Er was ook nog sprake van drugshandel, geen idee of dat klopt. Maar die motor betaalt zichzelf zeker niet en Wajong is ook geen vetpot.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe is dit allemaal betaald? En een huis ipv een studentenkamer en een motor..
Kreeg hij vet wajong om eindeloos mee te studeren?
Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet omdat hij mensen wilde helpen. Maar meer vanuit de gedachte dat hij superieur is en dé oplossing is voor mensen hun problemenquote:Op vrijdag 29 september 2023 08:17 schreef Moederenkind het volgende:
toch apart dat iemand die zo'n zieke geest heeft uitgerekend arts wil worden.
Dre buurvrouw had 4 kinderen, de docent 2 kinderen (van wat ik begreep)quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:41 schreef StephanL het volgende:
Wel goed gewerkt dat die zo snel kon worden opgepakt.
De afloop is wel treurig. Ze hadden twee dochters begreep ik
Wat heeft de buurvrouw hier mee te maken? Kan zijn dat ik dat gemist heb omdat ik aan het werk was.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dre buurvrouw had 4 kinderen, de docent 2 kinderen (van wat ik begreep)
Ik had een collega die al jaren bleek te worstelen met zichzelf voor hij er een eind aan maakte. Toen ze zijn huis leeghaalde konden ze door de puinzooi de vloer niet zien en kwamen ze post tegen van 3 jaar terug tussen de etensresten, vliegen, urine, uitwerpselen etc.quote:Op vrijdag 29 september 2023 07:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iemand op 4chan had de terechte observatie dat een alcoholist die in een huis vol poep leeft waarschijnlijk behoorlijk stinkt. Instant creepy vibe dat.
Die is dood, net als haar dochter. En ja het huis is ook uitgebrand.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:47 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat heeft de buurvrouw hier mee te maken? Kan zijn dat ik dat gemist heb omdat ik aan het werk was.
Daar was ook brand?
Nogal bevreemdend lijkt me dat. Zal nog wel even duren voor iedereen dat echt heeft geregistreerd en verwerkt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Sfeer op het werk is wel apart nu, overal groepjes mensen aan het praten, het is een raar besef dat er gewoon een collega is vermoord.
Dat meisje van 14 was er één van een tweeling las ik gisteren ergens..quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:41 schreef StephanL het volgende:
Wel goed gewerkt dat die zo snel kon worden opgepakt.
De afloop is wel treurig. Ze hadden twee dochters begreep ik
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet omdat hij mensen wilde helpen. Maar meer vanuit de gedachte dat hij superieur is en dé oplossing is voor mensen hun problemen
Ja er was een 4chan post dat hij kunstmatige baarmoeders wou maken zodat vrouwen niet meer nodig waren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen.
Dr Death vibes..quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet omdat hij mensen wilde helpen. Maar meer vanuit de gedachte dat hij superieur is en dé oplossing is voor mensen hun problemen
Hij wilde expirimenteel onderzoek doen naar artificiele baarmoeders om zich te kunnen voortplanten zonder vrouw want die hebben geen interesse in hem. Z'n 4chan staat er vol mee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:45 schreef Bamba het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En vooral voor zijn eigen problemen met vrouwen normies.
Ohh wacht ik begrijp hem. Dacht dat die vrouw en man, een stel waren maar dat is niet waar. Treurig.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Die is dood, net als haar dochter. En ja het huis is ook uitgebrand.
Ja ik ookquote:Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat meisje van 14 was er één van een tweeling las ik gisteren ergens..
Treurig hoe iemand zo kan vereenzamen in de huidige maatschappij. Familie, vrienden, buren, overheid.. allemaal bezig met andere dingen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:48 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Ik had een collega die al jaren bleek te worstelen met zichzelf voor hij er een eind aan maakte. Toen ze zijn huis leeghaalde konden ze door de puinzooi de vloer niet zien en kwamen ze post tegen van 3 jaar terug tussen de etensresten, vliegen, urine, uitwerpselen etc.
Niemand heeft ooit iets aan die gozer gemerkt.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Hij wilde expirimenteel onderzoek doen naar artificiele baarmoeders om zich te kunnen voortplanten zonder vrouw want die hebben geen interesse in hem. Z'n 4chan staat er vol mee.
Wat was er met mij gisteren?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:49 schreef Oostblokkert het volgende:
@:erasmus gaat het alweer een beetje na gisteren?
Dit klinkt een beetje vreemd verwijtend.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Treurig hoe iemand zo kan vereenzamen in de huidige maatschappij. Familie, vrienden, buren, overheid.. allemaal bezig met andere dingen.
Ja echt zo uit een Stephen King verhaal.quote:
Buurvrouw had hem aangegeven toen hij zijn konijn mishandelde door er tegen aan te schoppen en baksteen erop te gooien, daar heeft hij 40 uur werkstraf voor gehad. Daarna heeft ze hem vaker aangegeven voor mishandeling van konijnen, het trappen van puppy's en schieten op vogels. De man (niet haar man) was een docent op de universiteit waar hij aan het falen was.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ohh wacht ik begrijp hem. Dacht dat die vrouw en man, een stel waren maar dat is niet waar. Treurig.
[..]
Ja ik ook
Hier grotendeels offtopic verder, maar door het wegvallen van veel van de traditionele samenhang in de maatschappij en de (naar mijn smaak doorgeslagen) individualisering vallen mensen makkelijker buiten de boot.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit klinkt een beetje vreemd verwijtend.
Oh wow, zover had ik me niet ingelezen. Ziek figuurquote:Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Hij wilde expirimenteel onderzoek doen naar artificiele baarmoeders om zich te kunnen voortplanten zonder vrouw want die hebben geen interesse in hem. Z'n 4chan staat er vol mee.
Als je na werktijd alleen binnen gaat zitten en nergens aan deel wil nemen, wordt het moeilijk voor mensen om jou ergens bij te betrekken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier grotendeels offtopic verder, maar door het wegvallen van veel van de traditionele samenhang in de maatschappij en de (naar mijn smaak doorgeslagen) individualisering vallen mensen makkelijker buiten de boot.
Ooit een column gelezen (van een psychologe), over dat er wel heel erg snel gewezen wordt richting de GGZ, als het gaat om toename incidenten met verwarde personen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Treurig hoe iemand zo kan vereenzamen in de huidige maatschappij. Familie, vrienden, buren, overheid.. allemaal bezig met andere dingen.
Dan nog heb je toch familie die af en toe eens incheckt, zou je denken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je na werktijd alleen binnen gaat zitten en nergens aan deel wil nemen, wordt het moeilijk voor mensen om jou ergens bij te betrekken.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier grotendeels offtopic verder, maar door het wegvallen van veel van de traditionele samenhang in de maatschappij en de (naar mijn smaak doorgeslagen) individualisering vallen mensen makkelijker buiten de boot.
Ik ben het met je eens. Mensen zijn te vaak geen 'onderdeel' meer van iets en staan er alleen voor. Soms ook door eigen beslissingen en gedrag.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:55 schreef Perrin het volgende:
Misschien heb je een mes tussen je ribben als je die verwarde persoon probeert te helpen. Dat maakt het lastig.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar grootste probleem is het wegvallen van sociale controle. Ipv dat we eens een arm om een verwarde persoon slaan, bellen we nu de politie omdat ie een keer stond te gillen..
En als jij niet opneemt of de deur opent?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan nog heb je toch familie die af en toe eens incheckt, zou je denken.
Ervanuitgaande dat door de politie te bellen zo iemand dan misschien de hulp krijgt die hij nodig heeft ipv een paar uur taakstraf en verder niks.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ooit een column gelezen (van een psychologe), over dat er wel heel erg snel gewezen wordt richting de GGZ, als het gaat om toename incidenten met verwarde personen.
Natuurlijk zijn er minder bedden en is de zorg vooral aan huis ipv opname. Dat helpt allemaal niet.
Maar grootste probleem is het wegvallen van sociale controle. Ipv dat we eens een arm om een verwarde persoon slaan, bellen we nu de politie omdat ie een keer stond te gillen..
Als ik m’n moeder op die manier in de kou laat staan, gaan er grote alarmbellen af, hoorquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als jij niet opneemt of de deur opent?
Koekoekquote:Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Zo ver liggen de FvD en de arabieren niet meer uit elkaar. Eng clubje.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzondere gedachtegangen van iemand die ook "allochtoon" was
Geen geluk bij de dames?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:51 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Nou ja, hij was tenslotte geniaal - naar eigen zeggen -, in tegenstelling tot 99,9% van het normale mensvolk (de 'normies') dat volgens hem achterlijk was vergeleken met hem.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gat (quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Geen geluk bij de dames?
Gewoon je eigen vrouw ontwerpen.
Dat is waarschijnlijk ook hoe hij vrouwen zag, niet als persoon om een relatie mee te beginnen op volwaardig mentaal niveau.quote:
Omdat mama er op zijn 5e vandoor ging met de drugsdealer.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook hoe hij vrouwen zag, niet als persoon om een relatie mee te beginnen op volwaardig mentaal niveau.
Uitstekende reclame ook voor FvD. Kan Baudet zo opnemen in het partij programma.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had heul niet de halve avond op 4chan hoeven doorbrengen en mijn hersenen pijnigen met hoe ze daar praten en wat ze daar zeggen. Ik had gewoon dit moeten lezenquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:02 schreef Leandra het volgende:
Ook het verslag van het verloop van de dag is bij Rijnmond erg uitgebreid:
https://www.rijnmond.nl/n(...)f-zaait-in-rotterdam
quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:53 schreef Leandra het volgende:
Rijnmond geeft een uitgebreide samenvatting en heeft 4chan ook goed doorgespit:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ul-wraak-wilde-nemen
Nouja die gek was ook pro Rusland, anti vaccins, antisemitisch, keek neer op donkere mensen, kwam met (neo)nazi wartaal aanzetten, vond dat vrouwen geen rechten moesten hebben. Komt redelijk dicht bij FvD programma....quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uitstekende reclame ook voor FvD. Kan Baudet zo opnemen in het partij programma.
Ik vind het wel interessant om te horen wat mensen naar boven halen, maar ik hoef zelf die kutsite ook niet te lezen, nee. Man man man, wat een taalgebruik.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had heul niet de halve avond op 4chan hoeven doorbrengen en mijn hersenen pijnigen met hoe ze daar praten en wat ze daar zeggen. Ik had gewoon dit moeten lezen
Mooi, dan kunnen we het nu over de FvD hebben in plaats van zijn afkomst.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop steeds dat mijn vriend gelijk heeft en dat het vooral trollen is. Want oh wat zijn we fucked als zoveel mensen zulke nare ideeën en gedachten hebbenquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:28 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het wel interessant om te horen wat mensen naar boven halen, maar ik hoef zelf die kutsite ook niet te lezen, nee. Man man man, wat een taalgebruik.
Nee zo werkt dat niet pik.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:29 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we het nu over de FvD hebben in plaats van zijn afkomst.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Moet je aan de rechter vragen. Die heeft 'm tenslotte heengezonden met 40uur taakstraf. De vrouw, politie en OM valt weinig te verwijten lijkt mequote:Op vrijdag 29 september 2023 10:23 schreef Isdatzo het volgende:
Knettergek dus.
Bij mensen die dieren mishandelen zouden direct alle alarmbellen moeten afgaan. Waarom werd deze knul niet behandeld?
Ik ben een beetje bang dat de generatie die het uit lolbroekerij deed inmiddels is vervangen door een generatie die het serieus meent.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop steeds dat mijn vriend gelijk heeft en dat het vooral trollen is. Want oh wat zijn we fucked als zoveel mensen zulke nare ideeën en gedachten hebben
Dat mocht natuurlijk niet, zie post 57.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het zal allemaal vrij controversieel zijn maar bij dit soort aanslagplegers vraag ik me oprecht af of het niet beter zou zijn geweest als de politie ze ter plekke neer had geschoten. (Dat is dus iets anders dan pleiten voor de doodstraf)
Je hebt er niets aan. De rest van hun leven zitten ze in TBS-klinieken en de kans dat hier ooit nog iets van te maken is, is miniem.
Liefst eentje die niet zeurtquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:14 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Geen geluk bij de dames?
Gewoon je eigen vrouw ontwerpen.
Oja, natuurlijk. Dit is een complot.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat mocht natuurlijk niet, zie post 57.
Ze zullen toch eerst even moeten checken of ze de juiste persoon hebben. Alles daarna is executie...quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het zal allemaal vrij controversieel zijn maar bij dit soort aanslagplegers vraag ik me oprecht af of het niet beter zou zijn geweest als de politie ze ter plekke neer had geschoten. (Dat is dus iets anders dan pleiten voor de doodstraf)
Je hebt er niets aan. De rest van hun leven zitten ze in TBS-klinieken en de kans dat hier ooit nog iets van te maken is, is miniem.
Werk je op het Erasmus?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Sfeer op het werk is wel apart nu, overal groepjes mensen aan het praten, het is een raar besef dat er gewoon een collega is vermoord.
Hier staat het belangrijkste wel in https://www.rijnmond.nl/n(...)ul-wraak-wilde-nemenquote:
Ik ben hier ook bang voorquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef Tijn het volgende:
Ik ben een beetje bang dat de generatie die het uit lolbroekerij deed inmiddels is vervangen door een generatie die het serieus meent.
Daarnaast groot fan van Baudet en Hitler (want Hitler kwam op voor dierenrechten en de geallieerden hebben genocide gepleegd op het Duitse volk).quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja die gek was ook pro Rusland, anti vaccins, antisemitisch, keek neer op donkere mensen, kwam met (neo)nazi wartaal aanzetten, vond dat vrouwen geen rechten moesten hebben. Komt redelijk dicht bij FvD programma....
Oeps verkeerde lange man van midden 20 geëxecuteerd. Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Daarom wisten ze op 4chan ook zeker dat hij het was.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Z'n motor staat op Google Maps![]()
https://www.google.com/ma(...)authuser=0&entry=ttu
Oh ja, de arme vegetarische kunstenaarquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:
Daarnaast groot fan van Baudet en Hitler (want Hitler kwam op voor dierenrechten en de geallieerden hebben genocide gepleegd op het Duitse volk).
Naja er is altijd een periode (op accute psychoses na) waarin je mensen ziet afglijden. Juist in die periode kan je iemand helpen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien heb je een mes tussen je ribben als je die verwarde persoon probeert te helpen. Dat maakt het lastig.
quote:>Jij verwacht oprecht dat we een resurgence gaan zien zoals de afbeelding?
Het volk is serieus dom, homo en links. Ik heb nul vertrouwen in ze en daarom is die parallele samenleving zo slim. Fuck normies.
Ik hoop dat Thierry gaat memen en niet-FvD-ers gaat vertellen dat ze zich moeten laten boosteren.
Gewoon lekker trollen en alleen je eigen achterban helpen en informeren. Ga maar lekker dood normies.
>>419836832
>gideon
Heeft Rutte keihard gepakt toen hij deed alsof hij Schawb /WEF niet kende.
>freek
Is een van ons en jong genoeg om nog 50 jaar te trollen in de kamer.
Een van de vele wappies die in de haatfuik van extreemrechts is gevallen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarnaast groot fan van Baudet en Hitler (want Hitler kwam op voor dierenrechten en de geallieerden hebben genocide gepleegd op het Duitse volk).
Ziet er niet goedkoop uit. Benieuwd waarvan ie dat betaalde.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Z'n motor staat op Google Maps![]()
https://www.google.com/ma(...)authuser=0&entry=ttu
Hij baalde dat hij medicijnen was gaan studeren en geen drugsdealer was geworden want van drugs dealen wordt je veel rijker. Wellicht was hij al een beetje begonnen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziet er niet goedkoop uit. Benieuwd waarvan ie dat betaalde.
Er was sprake van drugsoverlast volgens straatbewoners, dus lijkt me niet heel vergezocht nee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij baalde dat hij medicijnen was gaan studeren en geen drugsdealer was geworden want van drugs dealen wordt je veel rijker. Wellicht was hij al een beetje begonnen.
Oh nee alsjeblieft niet zeg. Ben juist blij dat zo'n kerel eens gepakt is ipv zelfmoord pleegt aan het einde van z'n 'spree'.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik krijg het gevoel dat hij het niet zo heeft op normies.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://archive.4plebs.or(...)/username/motorAnon/
Ja, want dit is de schuld van de overheid en de maatschappij. Individu lijkt geen enkele blaam te mogen treffen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:41 schreef Zwansen het volgende:
Maar vooral stemmen op partijen die willen ‘bezuinigen op de overheid’.
quote:motorAnon ID:wmgTr5O0 Wed 17 Nov 2021 14:02:13 No.348014747 View
>>348010745
Vanaf nu geen vrouwen in de partij aub. We winnen er toch geen vrouwenstemmen mee. Van nu af aan alleen autistische en geroodpilde mannen zoals gideon.
quote:motorAnon ID:wmgTr5O0 Wed 17 Nov 2021 14:22:24 No.348016572 View
>>348014882
Dat wijf had 1 taak: huilie huilie doen in de tweede kamer en alle vrouwenhartjes in Nederland voor zich winnen om ZuidAfrikaanse Boeren een "right of return" te geven zodat ze kunnen ontsnappen aan de negeraanvallen.
Wat doet ze in plaats daarvan? Simpen voor israel! 100000 nieuwe immigranten en geen een ervan is Boer! 1 taak! Ik zweer het je vrouwen zijn nutteloos. Gideon knalt de premier het water uit, betrapt hem live op liegen over Klaus Schwab en vertelt de minister van justitie even later dat zijn topambtenaren pedos zijn en er bewijs is.
Kies er 1.
Volgens mij een Honda NC750X Nieuwprijs 2023: ¤9800,-quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziet er niet goedkoop uit. Benieuwd waarvan ie dat betaalde.
Dit. En overheid had de universiteit al geïnformeerd over het zorgwekkende gedrag. Mij is alleen niet duidelijk of de universiteit daarna stappen heeft ondernomen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:45 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja, want dit is de schuld van de overheid en de maatschappij. Individu lijkt geen enkele blaam te mogen treffen.
Wat kun je er van leren dan?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh nee alsjeblieft niet zeg. Ben juist blij dat zo'n kerel eens gepakt is ipv zelfmoord pleegt aan het einde van z'n 'spree'.
Tuurlijk het kost geld en tijd om ze op te sluiten, maar je kan er ook wat van leren. En hopelijk de volgende gek mee voorkomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)odgestoken~a6845551/quote:De duif die werd doorboord met een pijl. © Monique de Vrijer Stichting Vogelklas Karel Schot
Maar hij kocht hem vorig jaar wel nieuw.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mij een Honda NC750X Nieuwprijs 2023: ¤9800,-
Valt wel mee dus
En het maar gek vinden waarom hij niemand kon vindenquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook hoe hij vrouwen zag, niet als persoon om een relatie mee te beginnen op volwaardig mentaal niveau.
Ja nieuwprijs dit jaar ¤9800,- vorig jaar waarschijnlijk een paar honderd minder. Geen idee wat hij er nog langs deed, maar dat zijn toch geen astronomische bedragen voor een motor?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hij kocht hem vorig jaar wel nieuw.
Ik had laatst "Falling Down" weer gezien met daarin ook een loner in psychische nood die doorslaat na een scheiding en ontslag en op wraaktocht door de maatschappij trekt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Krijg er ook een beetje een 'Joker' gevoel bij trouwens. Mensen die vanuit een totaal absurd rechtvaardigheidsgevoel op de meest gruwelijke wijze worden afgeslacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Aantal dingen die ik zo kan bedenken zijn:quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat kun je er van leren dan?
Je komt niet makkelijk aan 10k als student hoor, zeker niet als je huis met tuin in Rotterdam hebt die je huurt. Ook niet van een eventuele wajong uitkering.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hij kocht hem vorig jaar wel nieuw.
Voor iemand met alleen een uitkerinkje lijkt me dat een fors bedrag.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja nieuwprijs dit jaar ¤9800,- vorig jaar waarschijnlijk een paar honderd minder. Geen idee wat hij er nog langs deed, maar dat zijn toch geen astronomische bedragen voor een motor?
Precies..quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Je komt niet makkelijk aan 10k als student hoor, zeker niet als je huis met tuin in Rotterdam hebt die je huurt. Ook niet van een eventuele wajong uitkering.
Er bestaat ook nog zoiets als financieren. Bank zal echter lastig worden, maar er zijn vast andere manierenquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor iemand met alleen een uitkerinkje lijkt me dat een fors bedrag.
Hij had een baan toch?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, hij had een goed betaalde baan waarbij de voorwaarde voor de baan was dat hij straks zijn basisartsdiploma had. Die kreeg hij niet meer en dus werd hij ontslagen/contract niet verlengd. Daar was hij ook goed pissig over. Allemaal natuurlijk niet zijn eigen schuld.quote:
quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik had laatst "Falling Down" weer gezien met daarin ook een loner in psychische nood die doorslaat na een scheiding en ontslag en op wraaktocht door de maatschappij trekt.Goede filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als student heb je geen recht op een uitkering?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel Wajong.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:58 schreef Oostblokkert het volgende:
Als student heb je geen recht op een uitkering?
Wel Wajong als je daar recht op hebt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Als student heb je geen recht op een uitkering?
Dacht het niet.. Hij was trots om een NEET te zijn. ("Not in Education, Employment, or Training")quote:
quote:>Sorry about your rabbits and your career.
Thank you.
>Can you go to a different medical school?
Dont want to. Ill just NEET until its time to go. Life is a scam where being allegedly arrogant once will make a boomer waste years of your life gaslighted into thinking theres something wrong with you when it was really just a boomer mad that you didnt think his class was more important than a masterclass that dragged out for a few minutes..
[..]
Ik had laatst "Falling Down" weer gezien met daarin ook een loner in psychische nood die doorslaat na een scheiding en ontslag en op wraaktocht door de maatschappij trekt.Die heb ik lang geleden ook weleens gezien ja. Tja, weet niet of dat helemaal vergelijkbaar is met die gek in Rotterdam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was behoorlijk fanatiek over crypto. Vermoed dat die daarmee zijn motor heeft betaaldquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Je komt niet makkelijk aan 10k als student hoor, zeker niet als je huis met tuin in Rotterdam hebt die je huurt. Ook niet van een eventuele wajong uitkering.
Komt op mij wel over als iemand die al zijn frustraties op de lui in zijn leven afreageert..quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die heb ik lang geleden ook weleens gezien ja. Tja, weet niet of dat helemaal vergelijkbaar is met die gek in Rotterdam.
Voor iemand die niet werkt is het een behoorlijk bedrag.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja nieuwprijs dit jaar ¤9800,- vorig jaar waarschijnlijk een paar honderd minder. Geen idee wat hij er nog langs deed, maar dat zijn toch geen astronomische bedragen voor een motor?
Volgens diverse berichten had-ie een baan, maar werd-ie ontslagen omdat-ie geen uitzicht had op een diploma van de uni.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dacht het niet.. Hij was trots om een NEET te zijn. ("Not in Education, Employment, or Training")
[..]
[..]
Ik had laatst "Falling Down" weer gezien met daarin ook een loner in psychische nood die doorslaat na een scheiding en ontslag en op wraaktocht door de maatschappij trekt.Is natuurlijk makkelijker te verteren dat het aan rest ligt dan het falen van jezelf. Zit wel een terugkerend thema in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://archive.4plebs.or(...)/username/motorAnon/
Ik denk dat hij dat uit frustratie maar ging omarmen. "Ze" wilden blijkbaar niet dat hij ging werken, dus dan maar trotse NEET for life. Zoiets.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:59 schreef Perrin het volgende:
Dacht het niet.. Hij was trots om een NEET te zijn. ("Not in Education, Employment, or Training")
Ik waarschuwde nogquote:
Ja hij zal vast wel eens ergens een baan gehad hebben, maar gezien zijn persoonlijkheid kan dat nooit lang geduurd hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens diverse berichten had-ie een baan, maar werd-ie ontslagen omdat-ie geen uitzicht had op een diploma van de uni.
Ja dat kun je wel zeggen jaquote:
Voor iemand die zo afgeeft op normies, was-ie zelf wel een enorm stereotype figuurquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij was behoorlijk fanatiek over crypto. Vermoed dat die daarmee zijn motor heeft betaald
Jep, plus op 1 plek wel gewaardeerd worden: Dat 4chan subforum. Die 'begrepen' hem. Vrij klassieke situatie eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Is natuurlijk makkelijker te verteren dat het aan rest ligt dan het falen van jezelf. Zit wel een terugkerend thema in.
Haha, bedankt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik waarschuwde nogEn ja, goede conclusie.
En vrouwenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Moet je je voorstellen hoeveel slachtoffers hij had kunnen maken als hij wel arts was geworden 😱
Immers die idiote denkbeelden over boomers en normies had hij al.
Ja voor je het weet mis je ineens je baarmoeder nadat hij je aan je blinde darm opereert.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vrouwenEn domme mensen
Wat dus een groot deel van je patiëntenaandeel is.
Plus zijn vrouwenhaat daar nog bij.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Moet je je voorstellen hoeveel slachtoffers hij had kunnen maken als hij wel arts was geworden 😱
Immers die idiote denkbeelden over boomers en normies had hij al.
Oh, die heb je ook hoor.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wat een held!quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:12 schreef Stupidisco het volgende:
Een van hen, een externe medewerker, zag Fouad, ontdekte een handvuurwapen in een trappenhuis en belde 112. Onder meer op zijn aanwijzingen kon een arrestatieteam de student aanhouden op die plek.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:12 schreef Stupidisco het volgende:
’Verdachte Erasmus kleedde zich om na schietpartij’
Het lijkt erop dat Fouad L (32), de man die ervan verdacht wordt donderdag drie mensen te hebben doodgeschoten, wilde ontsnappen door zich tussen het publiek in het Erasmus MC te mengen. Hij heeft zich in gebouw AE ontdaan van zijn gevechtstenue, een kogelwerend vest en een rugtas en liep rustig weg.
Dat melden getuigen aan De Telegraaf. Een van hen, een externe medewerker, zag Fouad, ontdekte een handvuurwapen in een trappenhuis en belde 112. Onder meer op zijn aanwijzingen kon een arrestatieteam de student aanhouden op die plek. Op foto’s die de getuige heeft gemaakt is een Glock-vuurwapen te zien met een laser eronder. Dat wapen is door de politie in beslag genomen voor onderzoek.
,,De man is na de brandstichting in het onderwijscentrum gevlucht naar het naastgelegen gebouw AE. Hij kwam daar op de vierde verdieping aan. Hij dacht waarschijnlijk dat hij er op de eerste verdieping uit kon. De man sprak hier, opvallend rustig, een medewerker van een installatiebedrijf aan met de vraag waar de uitgang was. Die vertelde hem nog lachend dat hij een verdieping moest zakken", vertelt de externe medewerker, die volstrekt anoniem wil blijven.
Fouad L. ging toen naar de begane grond waar hij zich heeft omgekleed. ,,Hij deed een andere broek aan en liet zijn kogelvrije vest en rugtas achter. Hij is toen het pand uitgelopen", zegt de getuige. Op de trap tussen de eerste en tweede verdieping zag de getuige het pistool liggen dat Fouad mogelijk op de vlucht is verloren.
Bron: Telegraaf
Hij had even een normie-moment.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Ja dat heeft inderdaad alle kenmerken van een superhoog IQ. Denken dat er op de vierde verdieping een uitgang is
Gevalletje gevaar voor anderen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vraag me toch wel af of het OM zomaar informatie mag delen met een examen commissie?
Hoorde net op de radio dat ie een psychologische test/evaluatie moest doen voordat ie verder mocht/zijn diploma zou krijgen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand die weet of en welke stappen de universiteit heeft genomen toen OM ze inlichtte over het zorgwekkende gedrag van één van hun studenten?
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand die weet of en welke stappen de universiteit heeft genomen toen OM ze inlichtte over het zorgwekkende gedrag van één van hun studenten?
ADquote:Fouad L., die ervan wordt verdacht dat hij donderdag in Rotterdam drie mensen heeft doodgeschoten, moest van de Erasmus Universiteit een psychologisch onderzoek laten doen voordat hij eventueel zijn artsenbul zou krijgen. Dat heeft Stefan Sleijer, voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus MC en decaan van de faculteit Geneeskunde, vrijdag gezegd.
De BIG-registatie gaat via het VWSquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vraag me toch wel af of het OM zomaar informatie mag delen met een examen commissie?
Bennie Jolink does approvequote:Op vrijdag 29 september 2023 11:16 schreef Perrin het volgende:
Zo zie je maar, onderschat die normies nooit
Het is te walgelijk voor woorden joh.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees op reddit dat er ook op 4chan alweer threads zijn vol met lof over deze kerel. Mag je hopen dat ze niet bij op school studeren of je buurman zijn...
Wie zijn die mensen? Amerikanen of gewoon Nederlanders?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees op reddit dat er ook op 4chan alweer threads zijn vol met lof over deze kerel. Mag je hopen dat ze niet bij op school studeren of je buurman zijn...
Gewoon mensen over de hele wereld. 4chan is vrij bekend, met name voor gebruikers die al lang op het internet zittenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen? Amerikanen of gewoon Nederlanders?
Ik zag alleen dat die ene post hier in het Nederlands was dus ik denk andere Nederlanders. Maar ik ga het niet checken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen? Amerikanen of gewoon Nederlanders?
Maar justitie heeft daar toch geen rol in?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De BIG-registatie gaat via het VWS
"Het BIG-register wordt onder verantwoordelijkheid van de minister van VWS door het CIBG uitgevoerd."
Waarom vraag je je dat af? Ben je bang dat de privacy van deze man geschonden is?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, ik ken 4chan wel, maar wie gaan reageren dat die gozer top is, moet ook wel een bepaald publiek zijn. Zijn echt mensen in Nederland die hem serieus nu een held vinden?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gewoon mensen over de hele wereld. 4chan is vrij bekend, met name voor gebruikers die al lang op het internet zitten
Ik neem aan dat er op de 4e verdieping wel nooduitgangen zijn die naar beneden leidenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Ja dat heeft inderdaad alle kenmerken van een superhoog IQ. Denken dat er op de vierde verdieping een uitgang is
Linkje naar de reddit thread?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
het schijnt dat ze hem een psychologische test wilden laten doen voordat ze over zouden gaan tot de uitreiking van het diploma.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Link?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even om deze gek te linken met FvD.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zijn 4chan kots gaat ook steeds meer naar mainstream media
iedereen die based en redpilled is natuurlijk!quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik ken 4chan wel, maar wie gaan reageren dat die gozer top is, moet ook wel een bepaald publiek zijn. Zijn echt mensen in Nederland die hem serieus nu een held vinden?
Ik heb geen idee, maar ik ben blij dat er af en toe nog mensen zelf nadenken en actie ondernemen, in plaats van als een zombie de regeltjes en protocollen volgen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Je weet dan zelf toch ook wel dat 4chan vol zit met trollen en debielenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik ken 4chan wel, maar wie gaan reageren dat die gozer top is, moet ook wel een bepaald publiek zijn. Zijn echt mensen in Nederland die hem serieus nu een held vinden?
Sowieso kun je achter het Sophia naar buiten waar je al twee verdiepingen hoger zit dan de hoofdgang van het EMC... die weer twee verdiepingen hoger ligt dan het straatniveau. Kortom best plausibel inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er op de 4e verdieping wel nooduitgangen zijn die naar beneden leiden
toen fortuyn werd vermoord hebben we nog jarenlang moeten aanhoren hoe volkert een aanhanger was van groenlinks en hoe "de kogel van links kwam" door uitspraken van mensen als els borst en ad melkert. maar nu mogen al zijn lofzangen voor thierry, gideon, freek en pepijn ineens niet uitgemeten worden ofzo?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:31 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Even om deze gek te linken met FvD.
Los van het feit dat FvD een gestoorde partij is, vind ik dit wel laag van de journalistiek.
https://www.reddit.com/r/(...)have_been_killed_in/quote:
Ja, zeg ik dat?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
toen fortuyn werd vermoord hebben we nog jarenlang moeten aanhoren hoe volkert een aanhanger was van groenlinks en hoe "de kogel van links kwam" door uitspraken van mensen als els borst en ad melkert. maar nu mogen al zijn lofzangen voor thierry, gideon, freek en pepijn ineens niet uitgemeten worden ofzo?
Een forumgekkie, hoe treurig ook, maar ik zat al jaren op de eerste te wachten. Kon niet goed blijven gaan. Hopelijk gaan er wat ogen open nu.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik kan dat niet helemaal letterlijk vinden, maar het Parool meldt het volgende: "Volgens de wet heeft het OM de plicht om ‘ernstige twijfels’ te delen"quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar justitie heeft daar toch geen rol in?
Ik kan best begrijpen dat zodra je een registratie aanvraagt er een VOG/uitvraag naar justitie gaat.
Maar het actief benaderen van een compleet andere partij door het OM?
Enige oplossing is mentale zorg toegankelijker maken. Imo zou het compleet gratis moeten zijn (zonder eigen risico kosten).quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een forumgekkie, hoe treurig ook, maar ik zat al jaren op de eerste te wachten. Kon niet goed blijven gaan. Hopelijk gaan er wat ogen open nu.
De AIVD waarschuwde niet voor niks al voor gevaar uit die hoek.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een forumgekkie, hoe treurig ook, maar ik zat al jaren op de eerste te wachten. Kon niet goed blijven gaan. Hopelijk gaan er wat ogen open nu.
quote:
Dat soort lui hebben niet door dat ze "ziek" zijn...quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Enige oplossing is mentale zorg toegankelijker maken. Imo zou het compleet gratis moeten zijn (zonder eigen risico kosten).
Ik zou geen websites bannen, maar misschien kan 4chan wel verplicht worden om mentale zorg banners oid te plaatsen? Geen idee of dat zou helpen.
Dit is toch niet de eerste johquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zit al op internet sinds de 56k inbel modems (kggggggggggrrrrrrkkkkk) en ken 4chan wel van naam, maar eigenlijk nooit op gekeken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gewoon mensen over de hele wereld. 4chan is vrij bekend, met name voor gebruikers die al lang op het internet zitten
Klopt, maar ze hebben wel vaak behoefte aan een luisterend oor (anders zaten ze daar niet).quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat soort lui hebben niet door dat ze "ziek" zijn...
Welke denk jij aan dan?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is toch niet de eerste joh
Ik kan me voorstellen dat er bij je BIG registratie een aanvraag uitgaat naar justitie ja.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Waarom vraag je je dat af? Ben je bang dat de privacy van deze man geschonden is?
Zeg dat nou niet te hard ik ben ook docent op het erasmusmc en ook nog normiequote:
Ik heb berichten gezien die hem prezen voor het doden van een *insert slang woord voor Jood* en een 'coalburner'. Ik leerde gisteravond helaas dat dat een blanke vrouw is die op zwarte mannen valt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:29 schreef Momo het volgende:
Dit betreft geen politieke aanslag wat het op Fortuyn natuurlijk wel was. En daar waren hier in dit topic trouwens gisteren nog allerlei goedkeurende posts over te lezen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
toen fortuyn werd vermoord hebben we nog jarenlang moeten aanhoren hoe volkert een aanhanger was van groenlinks en hoe "de kogel van links kwam" door uitspraken van mensen als els borst en ad melkert. maar nu mogen al zijn lofzangen voor thierry, gideon, freek en pepijn ineens niet uitgemeten worden ofzo?
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb berichten gezien die hem prezen voor het doden van een *insert slang woord voor Jood* en een 'coalburner'. Ik leerde gisteravond helaas dat dat een blanke vrouw is die op zwarte mannen valt.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb berichten gezien die hem prezen voor het doden van een *insert slang woord voor Jood* en een 'coalburner'. Ik leerde gisteravond helaas dat dat een blanke vrouw is die op zwarte mannen valt.
De man was een tikkende tijdbom. Het was geen normaal persoon, gezien de mishandeling van dieren. Het was slechts een kwestie van tijd voordat die iets stupide zou doenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:31 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Even om deze gek te linken met FvD.
Los van het feit dat FvD een gestoorde partij is, vind ik dit wel laag van de journalistiek.
Nee, maar de docent die hem zo dwars had gezeten (waar hij iets te laat in de les was gekomen en waar hij 100 posts aan heeft gewijd) wel. En blijkbaar werd gewoon aangenomen dat dat de overleden docent was.quote:
Die in Nieuw-Zeeland toen toch?quote:
Dat was een FvD-aanhanger?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die in Nieuw-Zeeland toen toch?
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En daarmee denkt hij geniaal te zijn?quote:en heeft hij naar eigen zeggen een zeer hoog iq van 130.
Die docent waar hij over klaagt is een andere man, van het daadwerkelijke slachtoffer is het volgens mij nog niet bekend of hij joods was.quote:
minstens de helft van FOK heeft een iq van 130+, toch?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
En daarmee denkt hij geniaal te zijn?
130 is de ondergrens van hoogbegaafd.
450quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
minstens de helft van FOK heeft een iq van 130+, toch?
En ook nog eens de vraag of dat is vastgesteld met een officiële test of internet quiz waar iedereen 130+ scoort.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Ik wel iigquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
minstens de helft van FOK heeft een iq van 130+, toch?
Misschien wilde ie wel geen BIG registratiequote:Op vrijdag 29 september 2023 11:45 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze idioot dacht dat hij een VOG zou krijgen met een strafblad. Iets wat mijn inziens essentieel is als je een BIG-registratie wilt
Ongetwijfeld, en die zou je zo maar eens in de hoek kunnen vinden van de Andrew Tate aanbidders.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
130 is nog steeds boven gemiddeldquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Is @Oriente al gesignaleerd?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, en die zou je zo maar eens in de hoek kunnen vinden van de Andrew Tate aanbidders.
Ik haat die vent, je moet bij @FireFox1 zijnquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is @:oriente al gesignaleerd?
Heb je misschien ook niet nodig als je in de robotbaarmoederindustrie wil werkenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien wilde ie wel geen BIG registratie
Preciesquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je misschien ook niet nodig als je in de robotbaarmoederindustrie wil werken
Ik vraag me ineens af hoe die docent die hij herhaaldelijk bij naam noemt op 4Chan zich nu voelt. Als die man gistermiddag in het onderwijscentrum aanwezig was geweest dan weet ik zeker dat hij was dood geschoten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Nee, maar de docent die hem zo dwars had gezeten (waar hij iets te laat in de les was gekomen en waar hij 100 posts aan heeft gewijd) wel. En blijkbaar werd gewoon aangenomen dat dat de overleden docent was.
Hij wilde onderzoek doen. Naar kunstmatige baarmoeders. Ik weet niet of je daar een VOG voor moet hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Molo het volgende:
*trekt cargobroek aanquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet te hard ik ben ook docent op het erasmusmc en ook nog normie
Dat is toch de erkenning van het diploma?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, en zoals gezegd begint hoogbegaafd daar maar hij stelde geniaal te zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
130 is nog steeds boven gemiddeld
https://www.erasmusmagazi(...)-van-het-erasmus-mc/quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me ineens af hoe die docent die hij herhaaldelijk bij naam noemt op 4Chan zich nu voelt. Als die man gistermiddag in het onderwijscentrum aanwezig was geweest dan weet ik zeker dat hij was dood geschoten.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij wilde onderzoek doen. Naar kunstmatige baarmoeders. Ik weet niet of je daar een VOG voor moet hebben.
Daar wordt al onderzoek naar gedaan hoor: https://edition.cnn.com/2(...)trial-fda/index.htmlquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij wilde onderzoek doen. Naar kunstmatige baarmoeders. Ik weet niet of je daar een VOG voor moet hebben.
Oh, hij bedoelde een forumgekkie als in een FvD-gekkie. My bad.quote:
Ja, dat is de naam die hij constant noemt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
https://www.erasmusmagazi(...)-van-het-erasmus-mc/
Die man bedoel je?
Die zou daar al sinds 2015 niet meer werkzaam zijn
Ja, dat weet ik. Het is niet dat er dan verder niemand anders onderzoek naar mag doen hè.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:55 schreef Ali_boo het volgende:
Daar wordt al onderzoek naar gedaan hoor: https://edition.cnn.com/2(...)trial-fda/index.html
Wel een VAGquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Rechts-extremisten hebben we meer gehad ja. Maar forumwappies?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die in Nieuw-Zeeland toen toch?
Al heeft onze Fuad wel een totaal andere reden om die dingen te maken...quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Het is niet dat er dan verder niemand anders onderzoek naar mag doen hè.
Dit dus. Het is juist om dit soort aanslagen dat een land een de doodstraf moet hanteren, op een gegeven moment houdt het op met gevangenisstraffen, resocialisatie en re-integratie. En let maar op hoor, allerlei zielige verhalen over een moeilijke jeugd en psychische problematiek en zo'n levensgevaarlijk terrorist staat over twee decennia gewoon weer op straat.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:38 schreef superniger het volgende:
En nog steeds zijn er mensen tegen de doodstraf.
Het blijft een lastig onderwerp moreel gezien. Maar ik denk inderdaad niet dat veel mensen dit soort zwijnen zullen missen nee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit dus. Het is juist om dit soort aanslagen dat een land een de doodstraf moet hanteren, op een gegeven moment houdt het op met gevangenisstraffen, resocialisatie en re-integratie. En let maar op hoor, allerlei zielige verhalen over een moeilijke jeugd en psychische problematiek en zo'n levensgevaarlijk terrorist staat over twee decennia gewoon weer op straat.
Nou inderdaad. Waarschijnlijk was het in zijn ogen een klein incident geweest waarbij iemand te laat kwam, hij er iets van zei, hij een rare reactie terug kreeg, hij dat heeft gerapporteerd en daarna is het voor hem uit beeld geraakt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me ineens af hoe die docent die hij herhaaldelijk bij naam noemt op 4Chan zich nu voelt. Als die man gistermiddag in het onderwijscentrum aanwezig was geweest dan weet ik zeker dat hij was dood geschoten.
Deze gozer (en ik ben geen psycholoog/psychiater) tikt echt alle vinkjes van een psychopaat aan. Die laten ze echt niet meer vrij. Die komt op de longstay van een TBS.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit dus. Het is juist om dit soort aanslagen dat een land een de doodstraf moet hanteren, op een gegeven moment houdt het op met gevangenisstraffen, resocialisatie en re-integratie. En let maar op hoor, allerlei zielige verhalen over een moeilijke jeugd en psychische problematiek en zo'n levensgevaarlijk terrorist staat over twee decennia gewoon weer op straat.
Ik heb niet alles terug gelezen, want 6 delen, maar is er een reden te benoemen dat hij zo verknipt is geworden?quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De man was een tikkende tijdbom. Het was geen normaal persoon, gezien de mishandeling van dieren. Het was slechts een kwestie van tijd voordat die iets stupide zou doen
Vind het nu heel goedkoop om over de rug van de Fvd te willen scoren
Zou die op een jihadi website zijn terecht genomen dan zou die een aanslag plegen
Zou die op een antifa website zijn terecht gekomen dan zou de wereld verlost zijn van enkele nazi's hier en daar
Zou die op een XR website zijn terecht gekomen dan zou die het planeet redden door een paar mensen om te leggen
Het was al behoorlijk verknipt voordat die zijn weg naar 4chan heeft weten te vinden. Om hier te suggereren dat FvD hem verder heeft geradicaliseerd is idioot te noemen
En dan mag hij over 20 jaar met onbegeleid verlof en wordt hem over 40 jaar alsnog gratie verleend.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Deze gozer (en ik ben geen psycholoog/psychiater) tikt echt alle vinkjes van een psychopaat aan. Die laten ze echt niet meer vrij. Die komt op de longstay van een TBS..
Nee, dat is inderdaad uitsluitend toegestaan als de dader een linkse affilliatie heeft.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De man was een tikkende tijdbom. Het was geen normaal persoon, gezien de mishandeling van dieren. Het was slechts een kwestie van tijd voordat die iets stupide zou doen
Vind het nu heel goedkoop om over de rug van de Fvd te willen scoren
Zou die op een jihadi website zijn terecht genomen dan zou die een aanslag plegen
Zou die op een antifa website zijn terecht gekomen dan zou de wereld verlost zijn van enkele nazi's hier en daar
Zou die op een XR website zijn terecht gekomen dan zou die het planeet redden door een paar mensen om te leggen
Het was al behoorlijk verknipt voordat die zijn weg naar 4chan heeft weten te vinden. Om hier te suggereren dat FvD hem verder heeft geradicaliseerd is idioot te noemen
Nee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]. En let maar op hoor, allerlei zielige verhalen over een moeilijke jeugd en psychische problematiek en zo'n levensgevaarlijk terrorist staat over twee decennia gewoon weer op straat.
Klopt, gisterenavond heb ik twee uur lang zijn thread doorgenomen. Daar kwam natuurlijk naar boven hoe hoogbegaafd en briljant die wel niet was. Ondanks de hevige backlash dat die kreeg, kon die het niet vaak genoeg benoemenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, en zoals gezegd begint hoogbegaafd daar maar hij stelde geniaal te zijn.
Verder heb ik gisteren op 4Chan een post van hem zien langskomen waarin hij stelde dat Asperger eigenlijk niet bestond maar dat mensen met Asperger een IQ hebben dat zoveel hoger is dan dat van normale mensen dat ze degene met Asperger niet kunnen begrijpen.
Dan heb je het dus niet over een IQ van 130.
Daar waar hoogbegaafdheid in de gewone wereld een drempel kan zijn, en soms een drempel waar je stapvoets overheen moet, is een IQ van 130 een drempel waar je met 60 nog prima overheen kunt.
Hij zegt Asperger te hebben en niemand begrijpt hem. Zoiets?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik heb niet alles terug gelezen, want 6 delen, maar is er een reden te benoemen dat hij zo verknipt is geworden?
Mag ik alsjeblieft die link?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt, gisterenavond heb ik twee uur lang zijn thread doorgenomen. Daar kwam natuurlijk naar boven hoe hoogbegaafd en briljant die wel niet was. Ondanks de hevige backlash dat die kreeg, kon die het niet vaak genoeg benoemen![]()
Wat verder opviel, is dat die zichzelf vaak tegenspreekt, moeite heeft om zichzelf te articuleren, vaak er geen touw aan vast te knopen aan zijn verhaal of welke punt die nu wil maken
Vol verbazing en ongeloof heb ik het topic gelezen. En mijn arme brain heeft nog wat tijd nodig om dit allemaal te verwerken
Hij zat wrs al die tijd in een psychose, dan is er geen touw vast te knopen aan iemands gedachten en wat hij zegt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt, gisterenavond heb ik twee uur lang zijn thread doorgenomen. Daar kwam natuurlijk naar boven hoe hoogbegaafd en briljant die wel niet was. Ondanks de hevige backlash dat die kreeg, kon die het niet vaak genoeg benoemen![]()
Wat verder opviel, is dat die zichzelf vaak tegenspreekt, moeite heeft om zichzelf te articuleren, vaak er geen touw aan vast te knopen aan zijn verhaal of welke punt die nu wil maken
Vol verbazing en ongeloof heb ik het topic gelezen. En mijn arme brain heeft nog wat tijd nodig om dit allemaal te verwerken
Gebaseerd op je onderbuikgevoel? Verdiep je eerst eens in zaken ipv populistische lui na te praten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Windhapper het volgende:
[..]
En dan mag hij over 20 jaar met onbegeleid verlof en wordt hem over 40 jaar alsnog gratie verleend.
Niet doenquote:
De normie boomer joden hebben zijn briljante carriere geblokkeerd. Ofzo. Dat 4chan is echt amper doorheen te komen, het leest vooral als geraaskal van een ernstig verwarde geest.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij zegt Asperger te hebben en niemand begrijpt hem. Zoiets?
Never mind.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maatschappelijk belang gaat voor.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ted de Turk schoot er in een vlaag van verstandsverbijstering 7 dood in Delft, die kreeg levenslang, zat op de tbs en kreeg 2 jaar geleden ook gratie. Er lijkt weinig te zijn wat je hier kan doen waarvoor ze niet overwegen je ooit weer los te laten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gebaseerd op je onderbuikgevoel? Verdiep je eerst eens in zaken ipv populistische lui na te praten.
Gisterenavond heb ik de thread op 4chan zitten lezen. En daar kwam een interessant detail naar voren. Zijn moeder heeft zijn vader verlaten toen die 5 was om een relatie aan te gaan met een drugsdealer. En dat dit een grote impact had op zijn levenquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb niet alles terug gelezen, want 6 delen, maar is er een reden te benoemen dat hij zo verknipt is geworden?
Ja laten we vooral psychiatrisch patiënten die in een instelling horen de doodstraf geven.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, als hij in een psychose zat had hij die waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De normie boomer joden hebben zijn briljante carriere geblokkeerd. Ofzo. Dat 4chan is echt amper doorheen te komen, het leest vooral als geraaskal van een ernstig verwarde geest.
Het zou kunnen en er zullen wel meer zaken meespelen. We zullen de komende dagen wel meer details over hem horen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gisterenavond heb ik de thread op 4chan zitten lezen. En daar kwam een interessant detail naar voren. Zijn moeder heeft zijn vader verlaten toen die 5 was om een relatie aan te gaan met een drugsdealer. En dat dit een grote impact had op zijn leven
Helaas ging die er verder niet op in, maar vermoed dat het heeft bijgedragen en hem heeft gevormd tot de persoon die hij vandaag is
Ik heb die post ook gelezen. Hij vond mensen met een IQ van 100 eigenlijk de dommeriken net als dat mensen met een IQ van 100 de mensen met een IQ van 80 dommeriken vinden. Dat mensen met een IQ van 100 de mensen met een hoog IQ niet begrijpen is hun probleem en geen afwijking (Asperger).quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verder heb ik gisteren op 4Chan een post van hem zien langskomen waarin hij stelde dat Asperger eigenlijk niet bestond maar dat mensen met Asperger een IQ hebben dat zoveel hoger is dan dat van normale mensen dat ze degene met Asperger niet kunnen begrijpen.
De doodstraf zal potentiele daders niet afschrikken. Zie de VS. En verder vind ik levenslange opsluiting een veel puikere straf dan de doodstraf qua genoegdoening.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij schaamde zich kapot voor de dierenmishandeling, maar een paar posts later was het echte probleem was dat hij niet hectaren land had zonder buren die konden klagen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Op zich niet verbazingwekkend voor een alcoholist.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mijn beste vriend kreeg op de een op de andere dag een psychose en ook daar was geen touw aan vast te knopen hoor. Extreme paniek, paranoïde denken, telkens denken dat mensen je achtervolgenquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij zat wrs al die tijd in een psychose, dan is er geen touw vast te knopen aan iemands gedachten en wat hij zegt.
quote:De Jonge treurt om eigen huisarts: 'Dit komt heel dichtbij'
Demissionair minister De Jonge van Binnenlandse Zaken vindt de gebeurtenissen gisteren in zijn woonplaats "verschrikkelijk". Voor de vergadering van het kabinet sprak hij van een zwarte dag. De doodgeschoten man was zijn eigen huisarts. "Hij was een geweldige dokter. Dus het komt ook heel dichtbij."
De Jonge zegt dat je in de hele stad merkt dat het veiligheidsgevoel van Rotterdammers geschokt is. "Je kent allemaal wel iemand die werkt in het ziekenhuis, of die daar college had, of iemand in Delfshaven die het gezien heeft."
Volgens De Jonge moet onderzocht worden of de daad van de schutter voorkomen had kunnen worden, maar is het te vroeg om daar nu wat over te zeggen. "Naar het zich laat aanzien was de man ziek. De vraag is natuurlijk of er eerder geacteerd had kunnen worden. Maar die vraag is nu moeilijk te beantwoorden." Er moet nu eerst ruimte zijn voor rouw en verdriet, zegt hij.
Denk niet dat hij nu specifiek een psychose had, hij was gewoon fulltime psychopaatquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, als hij in een psychose zat had hij die waarschijnlijk ook.
Die teksten van hem zijn inderdaad behalve zorgwekkend ook erg sneu. En wat eromheen werd geschreven was ook voor het grootste deel reden tot zorg.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hahah; je kan ook overdrijven he. Deze persoon heeft niet gefraudeerd met kinderopvangtoeslag; zo erg zal het allemaal wel niet zijnquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Deze gozer (en ik ben geen psycholoog/psychiater) tikt echt alle vinkjes van een psychopaat aan. Die laten ze echt niet meer vrij. Die komt op de longstay van een TBS
Ik heb zelf ook een psychose gehad, maar bij mij is die behandeld en nooit meer terug gekomen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mijn beste vriend kreeg op de een op de andere dag een psychose en ook daar was geen touw aan vast te knopen hoor. Extreme paniek, paranoïde denken, telkens denken dat mensen je achtervolgen
Ik zie voldoende overeenkomsten
Hij downplayde z'n geweld tegen dieren heel erg. Alsof dat met die konijnen een eenmalig iets was tijdens een dronken bui. Maar de brief van het OM geeft een heel ander beeld. Vissen, duiven, konijnen en honden waren allemaal niet veilig bij hem over meerdere jaren heen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij schaamde zich kapot voor de dierenmishandeling, maar een paar posts later was het echte probleem was dat hij niet hectaren land had zonder buren die konden klagen.
nja, dat is wel het enige positieve, stel dat deze idioot werkelijk arts was gewordenquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Heb je een keer iemand die de brains heeft om medicus te worden, doet ie dit......
Persoonlijk heb ik een hekel als dat wordt aangehaald wat je hebt gehad doet er niet toe je hebt het gedaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een psychose gehad, maar bij mij is die behandeld en nooit meer terug gekomen.
Maar je bent dan in een totaal andere wereld. Je verliest alle grip met de realiteit.
Hier een lijstje met redenen waarom we absoluut geen doodstraf moeten hanteren. O.a. Lucia de Berk en de Puttense moordzaakquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tjah zo kan je altijd aankomen met uitzonderingen op de regel.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:21 schreef Windhapper het volgende:
.
[..]
Ted de Turk schoot er in een vlaag van verstandsverbijstering 7 dood in Delft, die kreeg levenslang, zat op de tbs en kreeg 2 jaar geleden ook gratie. Er lijkt weinig te zijn wat je hier kan doen waarvoor ze niet overwegen je ooit weer los te laten.
Maar juist als je het zelf gehad hebt, kan je je beter voorstellen dat mensen die het niet gehad hebben het niet begrijpen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik een hekel als dat wordt aangehaald wat je hebt gehad doet er niet toe je hebt het gedaan.
Die mensen moeten uberhaupt geen TBS meer krijgen. Gewoon celletje en 1 x per dag eten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tjah zo kan je altijd aankomen met uitzonderingen op de regel.
In de realiteit is het zo dat er genoeg lui zijn die de rest van hun leven in de TBS zitten.
Maar nog steeds irrlevant voor wat die persoon op dat moment doet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:33 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar juist als je het zelf gehad hebt, kan je je beter voorstellen dat mensen die het niet gehad hebben het niet begrijpen.
Dat is echt.
Maar jij wilde je laten helpen, en behandelen. Helaas is er een groot deel van zulke mensen die hulp afslaat, en pas krijgt als het gruwelijk misgaat. Dat is mis in dit land.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een psychose gehad, maar bij mij is die behandeld en nooit meer terug gekomen.
Maar je bent dan in een totaal andere wereld. Je verliest alle grip met de realiteit.
Het is heel eng, en ik ben tot op de dag van vandaag nog blij met die behandeling.
Komt omdat je niet weet wat een psychose is. Ik schijn een beginnende gehad te hebben.. en was er zeker van dat ik bezeten was. Maar heb ook gezien/gehoord van hele lieve mensen die ineens verpleegkundigen gingen aanvallen..quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik een hekel als dat wordt aangehaald wat je hebt gehad doet er niet toe je hebt het gedaan.
Hij deed ook alsof het alleen toen gebeurde. Mister genie is dus bij 100% van zijn mishandelingen gesnapt. Ik geloof dat niet zo.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij downplayde z'n geweld tegen dieren heel erg. Alsof dat met die konijnen een eenmalig iets was tijdens een dronken bui. Maar de brief van het OM geeft een heel ander beeld. Vissen, duiven, konijnen en honden waren allemaal niet veilig bij hem over meerdere jaren heen.
Dit was idd wel heel opvallendquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hij downplayde z'n geweld tegen dieren heel erg. Alsof dat met die konijnen een eenmalig iets was tijdens een dronken bui. Maar de brief van het OM geeft een heel ander beeld. Vissen, duiven, konijnen en honden waren allemaal niet veilig bij hem over meerdere jaren heen.
Ik herkende mijn vriend ook helemaal niet. Vandaag de dag is die zwaar aan de pillen, en die pillen hebben zijn persoonlijkheid getransformeerd, in negatieve zinquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het is heel eng, en ik ben tot op de dag van vandaag nog blij met die behandeling.
Volgens hemzelf is alles begonnen 7 jaar geleden in zijn 3e studiejaar toen hij op een ochtend 10 minuten te laat was voor zijn les psychologie en hij daar zich niet voor verontschuldigde. De 'boomer docent' hem daar een standje voor en vanaf dat moment is zijn leven een hel geworden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aantal dingen die ik zo kan bedenken zijn:
- Ergens is hij 'zo' gaan denken. Waar en wanneer gebeurde dat. Wat waren de triggers?
Het is ook niet "even jezelf niet"quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar nog steeds irrlevant voor wat die persoon op dat moment doet.
Politie: weet u hoe hard u reed?
Ik: sorry was even mezelf niet
Politie: ok hier een snicker.
Dat is vooral kenmerkend voor mensen met een narcistische inslag en heeft niks te maken met 'dit land'.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Helaas is er een groot deel van zulke mensen die hulp afslaat, en pas krijgt als het gruwelijk misgaat. Dat is mis in dit land.
Die buurvrouw belde niet voor niets regelmatig met de politie. Ze is niet voor niets gaan filmen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Hij deed ook alsof het alleen toen gebeurde. Mister genie is dus bij 100% van zijn mishandelingen gesnapt. Ik geloof dat niet zo.
Ja, dat is ook precies wat ik me afvroeg. Waarom is hij niet behandeld?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar jij wilde je laten helpen, en behandelen. Helaas is er een groot deel van zulke mensen die hulp afslaat, en pas krijgt als het gruwelijk misgaat. Dat is mis in dit land.
Komt deels door gebrek aan kennis of ervaring met psychiatrische ziektebeelden/patiënten.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja laten we vooral psychiatrisch patiënten die in een instelling horen de doodstraf geven.
* Isdatzo met ogen rolt.
Ik heb medicatie en therapie gehad. Die medicatie is langszaam afgebouwd.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik herkende mijn vriend ook helemaal niet. Vandaag de dag is die zwaar aan de pillen, en die pillen hebben zijn persoonlijkheid getransformeerd, in negatieve zin
Ja maar een normaal persoon zou gewoon zn schouders ophalen en doorgaan. Iets in hem zorgde al voor zo'n extreme reactie. Plus daarvoor mishandelde hij toch al dieren?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens hemzelf is alles begonnen 7 jaar geleden in zijn 3e studiejaar toen hij op een ochtend 10 minuten te laat was voor zijn les psychologie en hij daar zich niet voor verontschuldigde. De 'boomer docent' hem daar een standje voor en vanaf dat moment is zijn leven een hel geworden.
Hij schrijft tientallen keren over dat ene incident en wijt daar alle andere ellende aan.
Ik denk op het moment dat hij het gevoel kreeg dat hem zijn diploma ontnomen werd. Dat heeft er blijkbaar flink ingehakt bij hem.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zou kunnen en er zullen wel meer zaken meespelen. We zullen de komende dagen wel meer details over hem horen.
Het moet toch een tijd goed met hem zijn gegaan dat hij geneeskunde is gaan studeren. Ergens is het mis gegaan daarna.
Ik denk dat je eigen situatie teveel vergelijkt met die van hem. In 2018 heeft de politie voor het eerst betrapt op het schieten van vissen. Buurvrouw heeft over jaren meerdere meldingen gemaakt van dierenmishandeling. Het is niet 1 psychotische episode van hem. Op 4chan verhalen ziet hij de buitenwereld als allemaal slecht en hij is de enige die het goed ziet. Waarom zou je behandeling nemen als je denkt dat er juist iets mis is met de rest? Hij is juist de buurvrouw gaan vermoorden die hem had gemeld.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies wat ik me afvroeg. Waarom is hij niet behandeld?
Dat was eigenlijk mijn punt.
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja laten we vooral psychiatrisch patiënten die in een instelling horen de doodstraf geven.
* Isdatzo met ogen rolt.
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hier een lijstje met redenen waarom we absoluut geen doodstraf moeten hanteren. O.a. Lucia de Berk en de Puttense moordzaak
https://nl.wikipedia.org/(...)alingen_in_Nederland
Ik vind het jammer dat je mijn post wat uit de nuance trekt. Maar dat ligt mogelijk aan de korte lengte van de post.quote:Op vrijdag 29 september 2023 07:36 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is naïef.
Waar had hij precies behandeld voor moeten worden?
Op dat moment (voor dat hij gisteren ging moorden) was hij wel wreed voor dieren, maar niemand gaat 4chan daarna uit pluizen om te zien wat hij allemaal denkt.
Verder was hij geneeskunde student en had tot aan de dieren geen strafblad. Wel waarschijnlijk een grote bek tegen zijn buurvrouw, maar dat hebben er zo veel. Als die allemaal hulp opgedrongen moeten worden
Tenslotte is het hier in NL: hulp moet je vragen, tenzij er gevaar voor de persoon en anderen zijn. Dat was tot gisteren niet te bewijzen. Wel van die dieren, maar in de afweging "gevaar" wordt volgens mij uit gegaan van potentieel voor burgers en niet dieren.
Omdat je hulp mag afslaan.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:37 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook precies wat ik me afvroeg. Waarom is hij niet behandeld?
Dat was eigenlijk mijn punt.
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat is vooral kenmerkend voor mensen met een narcistische inslag en heeft niks te maken met 'dit land'.
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:45 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja, want dit is de schuld van de overheid en de maatschappij. Individu lijkt geen enkele blaam te mogen treffen.
Komt wel dichtbij zoquote:
Weet je wat bizar is?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die teksten van hem zijn inderdaad behalve zorgwekkend ook erg sneu. En wat eromheen werd geschreven was ook voor het grootste deel reden tot zorg.
Wat ik had gelezen was het wel nodig voor stages en werk later met patiënten natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?
@:bosbeetle
De redenen om zorg te mijden lopen vanzelfsprekend uiteen, maar beschouw ik niet als probleem van 'dit land' maar als een individuele keuze.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor, dat het vooral mensen met dat etiketje zijn of is dat jouw indruk? Want mijn ervaring is dat veel meer mensen met veel meer ziektebeelden en stoornissen de zorg mijden in groten getale. Mensen die verder prettig en zeker niet narcistisch zijn maar die door hun ziekte niet in staat zijn in te schatten over zichzelf dat ze hulp nodig hebben.
Klopt, gebrek aan ziektebesef is hoe het wel eens genoemd wordt. In dit geval een conclusie die je kan trekken op basis van zijn 4chan posts. En dat is een beetje de crux. Ongeacht wat de kwaliteit van zorg in Nederland is, zal men doorgaans zelf zorg moeten willen, aanvaarden en daadwerkelijk wat mee doen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Omdat je mentaal zo ziek bent , dat je niet meer realiseert dat je ziek bent.
Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je geen VOG nodig als arts in opleiding? ik bedoel, je komt toch al vrij snel met patiënten in contact lijkt mij?
@:bosbeetle
quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:41 schreef Revanches het volgende:
Je ziet ook vaak dat het mannen met Asperger/ een andere aanverwante stoornis zijn. Meerdere 4chan leden noemen deze stoornis. Ook schoolshooters in de VS hebben vaak deze stoornis. Vaak een gevoel dat ze geen aansluiting hebben met de rest van de maatschappij. Gevoelens van eenzaamheid.
Dat je je zo ontzettend slim voelt en verheven boven de rest voelt terwijl je in de praktijk maar lastig meekomt op alle maatschappelijke gebieden, leidt tot zeer onaangename cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet over een IQ van 130.
Daar waar hoogbegaafdheid in de gewone wereld een drempel kan zijn, en soms een drempel waar je stapvoets overheen moet, is een IQ van 130 een drempel waar je met 60 nog prima overheen kunt.
Ik heb alleen verstand van de opleiding in Groningen 20 jaar geleden, maar toen was het voor je co-schappen niet nodig om een VOG te laten zien. Ik heb ook voor de vervolgopleiding en de daar aan voorafgaande sollicitatie nergens een VOG laten zien. Dat kan nu wel helemaal anders zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee ik werk wel als onderzoeker/docent bij het eramusmc maar ben geen arts, en weet ook niet zoveel van de artsenopleiding.
Als iemand is veroordeeld mag je er toch van uitgaan dat het 100% zeker is?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
Ja, dat is dus het probleem, dat is het heel soms niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
Als iemand is veroordeeld mag je er toch van uitgaan dat het 100% zeker is?
/squote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, hij had toen nog geen dieren mishandeld, dronk niet en hij had toen al bijna het traject tot basisarts afgerond.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Plus daarvoor mishandelde hij toch al dieren?
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee. Er bestaat niet voor niets zoiets als herziening.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt met je ogen rollen wat je wilt, maar als mensen dit soort dingen verschrikkelijke uitvreten is de doodstraf gepast.
[..]
Ieder weldenkend mens begrijpt dat je de doodstraf alleen hanteert als het 100% zeker is wie een dader is, bij deze aanslag bestaat daar geen twijfel over. Gerechtelijke dwalingen vormen dus geen goede reden om de doodstraf niet te hanteren.
Daar mag je ook vanuit gaan, maar ook de rechtspreek is niet 100% feilloos. Er zijn voldoende voorbeelden van gerechtelijke dwalingen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom, maar @HowardRoark stelt iets voor waar je in de praktijk natuurlijk niet aan kunt beginnen. Iemand niet de doodstraf maar levenslang geven omdat er wel eens twijfels kunnen zijn aan de schuldvraag zou natuurlijk gewoon vrijspraak moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wat voorbeelden waarvan achteraf bleek dat de veroordeelden onschuldig waren, met de Puttense moordzaak en Lucia B als bekendste voorbeelden.
Dat kan natuurlijk niet. Het is alles of niets.* En mede daarom moet je geen doodstraf hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
"De rechtbank bevindt u schuldig aan deze driedubbele moord, maar omdat we niet 100% zeker weten of u het echt gedaan heeft krijgt u levenslang in plaats van de doodstraf".
Okee man...
Aha. Dat is zo? Volgens welke natuurwet?quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?quote:[..]
Dat zit je niet. Je bent nog steeds hier. Hoe die persoon dat ervaart doen we veel te veel mee.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het is ook niet "even jezelf niet"
Je zit in een totaal andere realiteit. Je ziet dingen die er niet zijn, je hoort stemmen die er niet zijn Je denkt dat mensen je proberen te vergiftigen.
Ik geloofde het ook zelf niet toen ik het had. Zo in de war ben je.
Dan ga je de twijfelgevangenis in waar mensen zitten waar we eigenlijk niet helemaal zeker izjn of ze schuldig zijn, en dan wachten op aanvullend bewijsquote:Op vrijdag 29 september 2023 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
Je begrijpt dat je, doodstraf of geen doodstraf, in het geval van twijfels over de schuldvraag gewoon vrijgesproken wordt?
Dit kan dus niet. Er zijn geen percentages in het recht. De rechter oordeelt dat de verdachte schuldig is of niet. Er is niet zoiets als “nou, we weten het niet helemaal zeker, maar we vertrouwen het niet helemaal, dus sluit maar op”.quote:Op vrijdag 29 september 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |