abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210784718
toch apart dat iemand die zo'n zieke geest heeft uitgerekend arts wil worden.
pi_210784728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:12 schreef britneycheers het volgende:
Dus als ik het goed begrijp:

- Fouad L. Is 32 jaar en studeert geneeskunde.
- Fouad L. schopt zijn konijn.
- De buurvrouw van Fouad L. maakt een melding bij de politie.
- Fouad L wordt opgepakt en veroordeeld.
- De officier wil het hier niet bij laten en stuurt een brief met zijn veroordeling naar het MC Erasmus.
- Fouad L. wordt als gevolg daarvan uitgesloten van het halen van een diploma na 14 jaar studeren en raakt zijn baan kwijt.
- Fouad L. besluit zijn buurvrouw die hem getipt had bij de politie dood te schieten en haar dochter.
- Fouad L. gaat daarna naar het Erasmus en schiet daarna ( waarschijnlijk) een docent dood die wellicht iets te maken heeft met waardoor hij geen diploma kan halen.
- Fouad L. wordt gearresteerd en is vermoedelijk verward.

Het doodschieten is niet goed te praten maar ik vraag mij af of het OM zomaar zo een brief mocht sturen met betrekking tot de privacywet. Er staan ook details in die brief die er niet toe doen.
Maatschappelijk belang gaat vóór. Het OM had het dus bij het juiste eind. Deze persoon had nooit arts mogen worden. De consequenties daarvan zouden niet meer te overzien zijn.
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:21:04 #253
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210784745
quote:

- De officier wil het hier niet bij laten en stuurt een brief met zijn veroordeling naar het MC Erasmus.
- Fouad L. wordt als gevolg daarvan uitgesloten van het halen van een diploma na 14 jaar studeren en raakt zijn baan kwijt.
- Fouad L. besluit zijn buurvrouw die hem getipt had bij de politie dood te schieten en haar dochter.
- Fouad L. gaat daarna naar het Erasmus en schiet daarna ( waarschijnlijk) een docent dood die wellicht iets te maken heeft met waardoor hij geen diploma kan halen.

Het doodschieten is niet goed te praten maar ik vraag mij af of het OM zomaar zo een brief mocht sturen met betrekking tot de privacywet. Er staan ook details in die brief die er niet toe doen.
Dat zo iemand überhaupt ooit in aanmerking kwam om Geneeskunde te studeren :{
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:21:25 #254
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210784748
pi_210784753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:17 schreef Moederenkind het volgende:
Hij was 5 toen hij dit besloot. Als arts kun je bezig zijn met je geest en het is altijd nuttig. Niet zoals advocaten waar je bijvoorbeeld tijdens oorlog niks aan hebt. Met zijn asperger superkrachten heeft hij sindsdien naar dit einddoel gewerkt.

De bedenker van het bovenstaande vindt zichzelf een supergenie :')
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 08:22:06 #256
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210784755
Dus...

Is dit een religekkie gezien zijn achtergrond, een rechtsextremist/wappie want FvD-adept, of 'gewoon een gevaarlijke gek' omdat.. ja, waarom niet?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Spellchecker vrijdag 29 september 2023 @ 08:22:48 #257
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210784758
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus...

Is dit een religekkie gezien zijn achtergrond, een rechtsextremist/wappie want FvD-adept, of 'gewoon een gevaarlijke gek' omdat.. ja, waarom niet?
Het kan nog alle kanten op -O-
pi_210784802
14 jaar doen over een studie van zes jaar. Ik snap wel dat ie gek werd
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:30:15 #259
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210784810
Ze moeten hem straks in Vught maar naast de tramschutter zetten. Kunnen ze leuke discussies houden over wie superieurder zijn, Marokkanen, Turken of toch de kaaskoppen....
pi_210784838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Klopt. Ik wist ook heel goed te verbergen bij mijn behandelaren dat het niet goed ging. Maar die spraken dagelijks een uurtje met me.. toen ik vrijwillig opgenomen was, tjah toen konden ze me goed observeren en was falen niet mogelijk.

Daarnaast wij hebben nu deze posts van hem, die zijn wss geheel niet bekend bij het OM, Erasmus en eventuele GGZ instelling
Inderdaad. En zelfs al ken je die posts wel, ga je iemand tegen diens wil opsluiten vanwege zieke gedachten? Met de kennis van nu is het makkelijk om te zeggen dat het geheid mis zou gaan en er ingegrepen had moeten worden. Maar dat weet je niet.

Het klinkt mij in de oren alsof er best adequaat is gehandeld. De buurvrouw was alert en heeft actie ondernomen, de instanties hebben werk gemaakt van de dierenmishandeling, bij de opleiding lag zijn gedrag onder een vergrootglas en heeft men ervoor gezorgd dat hij geen diploma kreeg. Had er meer kunnen gebeuren? Mogelijk. Was dat effectief geweest? Dat is twijfelachtig. Helaas is niet alle ellende te voorkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:34:17 #261
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_210784848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat zo iemand überhaupt ooit in aanmerking kwam om Geneeskunde te studeren :{
In elk geval intelligent genoeg om zelfs de opleiding af te kunnen ronden.
pi_210784907
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:22 schreef maily het volgende:

[..]
*insert Snolllebollekes :7
  Spellchecker vrijdag 29 september 2023 @ 08:41:41 #263
197773 crew  maily
pi_210784910
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
*insert Snolllebollekes :7
_O-
pi_210784924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:52 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Eerder psychopaat dan narcist. Narcisten zijn een soort verwende kinderen die alles doen om te krijgen waar ze volgens henzelf recht op hebben. Psychopaten gaan tot over hun grenzen heen om macht te hebben over iemand anders en genieten van het leed dat ze aanrichten.
Point made
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210784927
quote:

[..]
De kant van achter gesloten deuren en sleutel weggooien.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210784936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Serieus? Gaat het om honderdduizenden?! No way.
Ik weet niet om hoeveel mensen het gaat, maar het zou me niet verbazen als het er veel zijn. Ik heb zelf tijdens de begindagen van IRC met best veel "angry youg men" gepraat, die zich buiten de maatschappij geplaatst voelden en daar verbolgen over waren. Ook zij vonden doorgaans geen aansluiting bij anderen en hadden moeite met het doorlopen van hun opleiding.

Van een aantal weet ik wat er terecht is gekomen. Sommigen hebben een plek in de maatschappij gevonden. Zij hebben bijvoorbeeld een baan bemachtigd of een geliefde gekregen waardoor ze voelden dat ze perspectief hadden. Anderen hebben hun ongenoegen weten te kanaliseren, bijvoorbeeld door zich te richten op onderwijs voor hoogbegaafden. Van één weet ik dat hij psychoses heeft gehad en tijdens de coronaperiode paranoïde is geworden. Ik ben me er niet van bewust dat één van hen is gaan moorden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210784972
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:29 schreef Pheno het volgende:
Hij had beter MBO kunnen doen.
U MAD?
  vrijdag 29 september 2023 @ 08:52:44 #268
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210784974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik weet niet om hoeveel mensen het gaat, maar het zou me niet verbazen als het er veel zijn. Ik heb zelf tijdens de begindagen
En bij een ieder van ons kan iets gebeuren waardoor de stoppen in de bovenkamer doorslaan....

Als is het bij een psychopaat aangeboren geloof ik
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210784982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
En bij een ieder van ons kan iets gebeuren waardoor de stoppen in de bovenkamer doorslaan....

Als is het bij een psychopaat aangeboren geloof ik
Had ie beter electrien kunnen worden :s)
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 08:57:19 #270
pi_210784998
quote:

[..]
Allemaal tegelijk. Elk politiek spectrum in verwarring.
pi_210784999
quote:
En die wilden ze een diploma basisarts geven?
:')
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 08:59:48 #272
pi_210785007
Maar goed, hier zijn fouten gemaakt. Dit had nooit mogen gebeuren als deze man gewoon het juiste hulpcircuit in was gestuurd wanneer hij ontoerekeningsvatbaar was verklaard.

Nu hebben er eerst 3 doden moeten vallen voor diezelfde conclusie.
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 09:01:04 #273
269689 crew  Viv
pi_210785016
quote:
Volgens één van zijn 4chan-posts werd hij ieder studiejaar voor 6 maanden geschorst. :X
pi_210785018
quote:

Mishandelde zijn hond, schoot met een kruisboog op karpers en duiven, en vertoonde psychotisch gedrag (halfnaakt hysterisch lachend door de tuin rollen).
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210785025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:19 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Maatschappelijk belang gaat vóór. Het OM had het dus bij het juiste eind. Deze persoon had nooit arts mogen worden. De consequenties daarvan zouden niet meer te overzien zijn.
Dit ja. Zo'n figuur wil je toch nooit als arts laten werken?
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:03:56 #276
338319 ZarB
Piña colada
pi_210785030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. En zelfs al ken je die posts wel, ga je iemand tegen diens wil opsluiten vanwege zieke gedachten? Met de kennis van nu is het makkelijk om te zeggen dat het geheid mis zou gaan en er ingegrepen had moeten worden. Maar dat weet je niet.

Het klinkt mij in de oren alsof er best adequaat is gehandeld. De buurvrouw was alert en heeft actie ondernomen, de instanties hebben werk gemaakt van de dierenmishandeling, bij de opleiding lag zijn gedrag onder een vergrootglas en heeft men ervoor gezorgd dat hij geen diploma kreeg. Had er meer kunnen gebeuren? Mogelijk. Was dat effectief geweest? Dat is twijfelachtig. Helaas is niet alle ellende te voorkomen.
Veel mensen denken van wel. Want oh wee als de wereld niet maakbaar is. En men wijst graag een verantwoordelijke aan (niet alleen de dader), dat geeft ook het gevoel van ( schijn)veiligheid.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 09:05:13 #277
pi_210785032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:01 schreef Viv het volgende:

[..]
Volgens één van zijn 4chan-posts werd hij ieder studiejaar voor 6 maanden geschorst. :X
Maar hij wist zelf blijkbaar niet waarom?
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:05:17 #278
338319 ZarB
Piña colada
pi_210785034
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:17 schreef Moederenkind het volgende:
Nee hoor, die achten zichzelf ontzettend belangrijk en zijn van mening dat zij degene zijn die de wereld nodig heeft.
pi_210785037
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mishandelde zijn hond, schoot met een kruisboog op karpers en duiven, en vertoonde psychotisch gedrag (halfnaakt hysterisch lachend door de tuin rollen).
Plus hij had (als Marokkaan nota bene) extreemrechtse afbeeldingen op zijn telefoon en filmpjes waarop mensen werden doodgestoken.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:08:17 #280
338319 ZarB
Piña colada
pi_210785047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als hij daadwerkelijk autisme heeft (wat ik obv zijn posts op 4chan wel neig te geloven) dan kan het introspectief en empatisch vermogen wat beperkt zijn. De rigiditeit spat van het scherm af.

En nee, hiermee zeg ik niet dat iedereen met autisme in staat is toch dit soort acties.
pi_210785048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je moet het 4chan draadje eens lezen. Hij had daar zo zijn eigen ideeën over.
pi_210785064
Wat een psychopaat, het engste is nog wel dat dit het topje van de ijsberg is, waarbij er nog vele tikkende tijdbommen vrij rondlopen

https://archive.4plebs.org/pol/thread/436995585
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 09:13:36 #283
pi_210785066
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:08 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als hij daadwerkelijk autisme heeft (wat ik obv zijn posts op 4chan wel neig te geloven) dan kan het introspectief en empatisch vermogen wat beperkt zijn. De rigiditeit spat van het scherm af.

En nee, hiermee zeg ik niet dat iedereen met autisme in staat is toch dit soort acties.
Het lijkt me sterk dat je zonder reden geschorst wordt. Hij zal dus informatie achter hebben gehouden, of daarover gelogen hebben, of gedacht hebben dat de reden totale onzin is. Iets in die trant.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze blijven schorsen maar je niet van de opleiding trappen. Dus ook hier denk ik dat hij zijn eigen werkelijkheid heeft gecreeerd.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:16:12 #284
338319 ZarB
Piña colada
pi_210785080
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat je zonder reden geschorst wordt. Hij zal dus informatie achter hebben gehouden, of daarover gelogen hebben, of gedacht hebben dat de reden totale onzin is. Iets in die trant.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze blijven schorsen maar je niet van de opleiding trappen. Dus ook hier denk ik dat hij zijn eigen werkelijkheid heeft gecreeerd.
Ik denk ook dat hij wel degelijk met een reden geschorst is maar als je totaal niet in staat bent om te reflecteren dan creeer je inderdaad je eigen realiteit en ligt het áltijd aan iets buiten jezelf. Je eigen aandeel en gedrag zien in dingen en daarop reflecteren (introspectie) dat lukt hem dus niet. Vandaar zijn bizarre gedachtegangen.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:16:54 #285
338319 ZarB
Piña colada
pi_210785086
Ik weet niet wat de criteria zijn om iemand van de opleiding te kicken. Dat zal wel een typisch gevalletje van "computer says no" zijn.
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:12 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210785091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

N=1, maar ik heb zelf meegemaakt dat iemand van een bachelor werd afgehaald na herhaaldelijk wangedrag. Zijn wel eerder waarschuwingen en gesprekken geweest. Maar toen was het na een tijdje ook klaar. Geen tijdelijke schorsingen ofzo.
pi_210785094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 00:43 schreef FYazz het volgende:
Ik wijs niet zo snel met het vingertje naar de overheid, maar in dit geval laat de wetgever de burger in de steek. Deze man had al niet meer vrij rond mogen lopen of had onder behandeling en controle moeten staan.

Laatst was die docu over de Beul van Twente nog op tv. Helaas is er 20 jaar later niet veel veranderd qua wetgeving voor dit soort gevallen.
Herhaaldelijk ernstige dierenmishandeling/misbruik in combinatie met psychotisch gedrag en sociaal isolement zou wettelijk gezien gewoon tot een verplicht psychologisch onderzoek moeten kunnen leiden inclusief (tijdelijke) opname.
Ik snap je punt, maar dit is achteraf wel makkelijk wijzen hè. Zo kan je iedereen met een narcistische insteek direct op gaan sluiten. Dierenmishandeling komt veel voor, psychotisch gedrag ook, en mensen in een sociaal isolement al helemaal.

Er zullen in Nederland tienduizenden, misschien wel 100.000+, mensen lopen die vergelijkbare signalen of karaktertrekken vertonen. De realiteit is dat het grootste deel nooit zal overgaan op (extreem) geweld naar andere mensen. Zolang voor dat laatste geen harde directe signalen zijn, kan je nooit pro-actief mensen gedwongen behandelen.

M.a.w. ook een dierenmishandelende psychopaat in een sociaal isolement zal zelf behandeling moeten aanvaarden en dat gaat voor dit soort figuren met een narcistische insteek nooit lukken (die willen dat gewoon niet). Dan heeft het al helemaal geen zin om te wijzen naar 'de overheid'. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 29-09-2023 09:23:58 ]
  Spellchecker vrijdag 29 september 2023 @ 09:19:04 #288
197773 crew  maily
pi_210785099
Ik lees net dat dat overleden meisje nog een tweelingzus heeft :'(
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:19:49 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210785103
quote:
Hoe is dit allemaal betaald? En een huis ipv een studentenkamer en een motor..
Kreeg hij vet wajong om eindeloos mee te studeren?
The End Times are wild
  vrijdag 29 september 2023 @ 09:23:25 #290
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210785122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:18 schreef Momo het volgende:

[..]
N=1, maar ik heb zelf meegemaakt dat iemand van een bachelor werd afgehaald na herhaaldelijk wangedrag. Zijn wel eerder waarschuwingen en gesprekken geweest. Maar toen was het na een tijdje ook klaar. Geen tijdelijke schorsingen ofzo.
Zo snel doen ze dat niet. Briefje van een advocaat en je krijgt weer "een laatste kans".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210785130
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:19 schreef LXIV het volgende:

Hoe is dit allemaal betaald? En een huis ipv een studentenkamer en een motor..
Kreeg hij vet wajong om eindeloos mee te studeren?
Ik vermoed ook een Wajong. En hij schrijft op 4chan dat hij 'rijk' is en dat hij bij een goed betaalde baan was ontslagen, omdat het basisartsdiploma daar een vereiste voor was en dat dat diploma hem onthouden werd. Hij ging nu maar verder door het leven als NEET. Ik heb gisteravond heel veel nieuwe woorden geleerd, waarvan ik de helft kon missen als kiespijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 09:30:09 #292
pi_210785158
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vermoed ook een Wajong. En hij schrijft op 4chan dat hij 'rijk' is en dat hij bij een goed betaalde baan was ontslagen, omdat het basisartsdiploma daar een vereiste voor was en dat dat diploma hem onthouden werd. Hij ging nu maar verder door het leven als NEET. Ik heb gisteravond heel veel nieuwe woorden geleerd, waarvan ik de helft kon missen als kiespijn.
Een neet is toch gewoon een luizeneitje?
pi_210785177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

Een neet is toch gewoon een luizeneitje?
In dit geval een Not in Education, Employed or in Training. Hij ging daar nog al prat op, leek het. En ja, ook een luizeneitje :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210785183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
NEET is een term uit de Amerikaanse zorgindustrie om jongeren in hun doelgroep aan te duiden. De doelgroep is er vervolgens zelf mee aan de haal gegaan.
pi_210785193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hij kreeg gewoon wat centjes van Gideon.
Hij wenste zelf dat hij maar gewoon drugsdealer was geworden.
  Moderator vrijdag 29 september 2023 @ 09:35:52 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210785201
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 09:19 schreef maily het volgende:
Ik lees net dat dat overleden meisje nog een tweelingzus heeft :'(
;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')