SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat klinkt simpelquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
“Gewoon om de steden heenwerken en daarna gewoon uithongeren”, nee dat klinkt niet simpel nee..
https://sofmag.com/hell-in-mariupol-escaped-captivity/quote:Gena’s psychological torture also included constantly being told the major cities of Ukraine had fallen to Russia. “Kyiv is gone.” “Lviv is gone.” But one day he was brought to the upper level of the house and was told his captors were going to join others to storm the Azovstal factory. He didn’t understand how the major cities of Kyiv and Lviv had fallen but the factory was still unconquered
Het is allemaal ellende, maar Oekrane zal wel moeten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt simpel, maar is het niet, en nog steeds een betere keuze dan gewoon "kamer voor kamer" proberen een f*ckin' stad te clearen.
Dat hoeft ook niet. Dichtbij genoeg zijn om die snelweg die aan het water ligt te kunnen bombarderen is genoeg.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Mijn punt is vooral dat men niet moet denken bij de zee te geraken.
In de regel laat je dan wel wat troepen achter om te voorkomen dat je logistieke lijnen afgesneden worden, h.quote:En Oekrane zal vast eerder een stad proberen te knijpen en hem zo in te nemen, maar er langstrekken om vervolgens proberen verder te komen is gewoon niet verstandig.
Dat zeg ik al vanaf het starten van het geheel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Dichtbij genoeg zijn om die snelweg die aan het water ligt te kunnen bombarderen is genoeg.
[..]
In de regel laat je dan wel wat troepen achter om te voorkomen dat je logistieke lijnen afgesneden worden, h.
Maar dat is nog steeds niet hetzelfde als een stad intrekken waar werkelijk achter elk raam een soldaat kan zitten.
De Hummer word niet geraakt, maar rijd op een mijn.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:56 schreef theguyver het volgende:
Geen idee of deze al eens gepost is.
Betreft een aanval en je ziet op 8:30 +- dat een Hummer geraakt word en de 2 die nog in zitten vrijwel ongedeerd uitstappen.
Je kan gewoon het artikel in originele vorm lezen.quote:
Zorg je dat je "vuurcontrole" krijgt over de wegen in en uit die stad.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch zal Oekrane er aan moeten steden te nemen, zeker als alle logistiek via zo’n stad gaat.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zorg je dat je "vuurcontrole" krijgt over de wegen in en uit die stad.
Maar e.e.a. is natuurlijk een zeer complex geheel; het "rock paper scissor" benaderen doet er geen recht aan.
En dat laatste veronderstelt dat rus echt elke mm4 heeft volgegooid met mijnen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker niet.
Kijk je op de kaarten is de regio rond de stad ook geen picnic. Zware verdediging, ook rondom andere steden en plekken van belang. Voordelen van wel de stad intrekken zullen minder mijnen en voor jezelf meer dekking zijn.
Voodeel van mijnen is dat beide partijen er niet door kunnen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker niet.
Kijk je op de kaarten is de regio rond de stad ook geen picnic. Zware verdediging, ook rondom andere steden en plekken van belang. Voordelen van wel de stad intrekken zullen minder mijnen en voor jezelf meer dekking zijn.
Nou ja het offensief is nu 2 maanden bezig dus dan mag je best het resultaat beoordelen. En dan is dat er gewoon nietquote:
Nee, het is een compleet idiote stelling. En aantoonbaar fout.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nou ja het offensief is nu 2 maanden bezig dus dan mag je best het resultaat beoordelen. En dan is dat er gewoon niet
quote:
Wanneer gaat de vn rusland nu eens uit de veiligheidsraad trappen en actie ondernemen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Smerige ratten
Maar oh wee als Oekrane een brug raakt, dan is het opeens terreur![]()
Ging me er meer om dat wat "anonymous officials" blijkbaar op de stoel van zaluzhny gaan zitten en wel ff bepalen welke stad of niet er ingenomen dient te worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nou ja het offensief is nu 2 maanden bezig dus dan mag je best het resultaat beoordelen. En dan is dat er gewoon niet
Oude airframes zeggen bij vliegtuigen niet veel...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Logisch. De F16's zijn leuk, maar een lapmiddel. Gewoon omdat de airframes oud zijn.
Nou, op gegeven moment gaan toch echt richting 'niet meer te onderhouden'. En reken maar dat die oude Nederlandse toestellen afgebeuld gaan worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oude airframes zeggen bij vliegtuigen niet veel...
dus moet je ze maar niet gebruiken?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, op gegeven moment gaan toch echt richting 'niet meer te onderhouden'. En reken maar dat die oude Nederlandse toestellen afgebeuld gaan worden.
Je hoeft niet zo te drammen, we hebben het lang en breed over Melitopol gehad.quote:
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
dus moet je ze maar niet gebruiken?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Logisch. De F16's zijn leuk, maar een lapmiddel. Gewoon omdat de airframes oud zijn.
Dat geld voor alle vliegtuigen in een oorlogssituatie, Overigens, daarvoor zijn ze bedoeld, om ingezet te worden in oorlogssituaties. het is een werktuig, geen kunstwerk om naar te kijken. En ze inzetten is nog altijd beter dan ze niet inzettenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.
Nu is de Amerikaanse Intel wel gerustgesteld.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo te drammen, we hebben het lang en breed over Melitopol gehad.
Een F16 airframe is gemaakt voor zo'n 8-10.000 uur. Da's omgerekend 30 jaar lang 300 keer per jaar een uurtje vliegen. Die F16's komen ondertussen wel in de richting van die aantallen. Ze gaan heus nog wel even mee, maar nu gaan die oude beestjes wel even worden afgebeuld. Dus dat Oekrane gelijk naar een opvolger kijkt lijkt me heel verstandig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Tevens sneller dan die F35.
Drop and run
Dat zijn jouw woorden. Ik zou iig er niet voor gekozen hebben er zij betere alternatieven.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een F16 airframe is gemaakt voor zo'n 8-10.000 uur. Da's omgerekend 30 jaar lang 300 keer per jaar een uurtje vliegen. Die F16's komen ondertussen wel in de richting van die aantallen. Ze gaan heus nog wel even mee, maar nu gaan die oude beestjes wel even worden afgebeuld. Dus dat Oekrane gelijk naar een opvolger kijkt lijkt me heel verstandig.
En wat klets je nou over de F35? Dacht je dat deze oorlog bedacht was door het Amerikaanse militair-industrile complex om nieuwe wapens te slijten of zo?
Ze waren al een tijdje in bespreking over de CV90 als IFV. Ik hoorde dat ze iets van 1000 voertuigen wilden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:04 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelenski is ook bezig om de productie van CV90s naar Oekrane te halen zie ik. Als het zo door gaat dan zal Oekrane een grote speler op het gebied van defensie materiaal worden na de oorlog.
Dan wat?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Ik zou iig er niet voor gekozen hebben er zij betere alternatieven.
Dus gewoon een burgerdoel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:12 schreef Neezoistniet het volgende:
Het was dus blijkbaar een drone tentoonstelling en waarschijnlijk heeft iemand dat gelekt naar de Russen....
https://www.ukrinform.net(...)cal-authorities.html
Voor mij een twijfelgeval maar voor de Russen maakt het niets uit, die gooien bommen op alles en iedereen.quote:
Even een paar opmerkingen:quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.
Onder de linies naast Tokmak zullen ze toch zeker niet zo overdreven hebben?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Voodeel van mijnen is dat beide partijen er niet door kunnen.
Voor de verdedigende partij zijn mijnen ook een probleem; het is overduidelijk wat de veilige aanvoerroutes zijn. En ze helpen bij het veiligstellen van de Oekrainsche flanken.
Zal me niks verbazen als de russen geheel Tokmak hebben omringd met mijnen.
Kon ze nog weleens duur komen te staan.
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Even een paar opmerkingen:
- Oekraine heeft zo snel mogelijk westerse vliegtuigen nodig
- De F-16 is een mooie kans om te wennen aan westerse vliegtuigen.
- De VS gaat de F-16 mogelijk nog 18-20 jaar gebruiken.
Zelensky moet gewoon maar ff langs Macron gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:26 schreef oheng het volgende:
De vraag welk toestel beter is voor Oekraine, de F-16 of Gripen is zo'n ontzettend moeilijk onderwerp vanwege de grote hoeveelheid variabelen, qua technische ondersteuning en logistiek. Daar waag ik me niet aan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.
Ik denk dat Oekrane ze gaat vervangen door Gripens zodra ze de Russen uit hun land hebben getrapt. Er zijn volgens mij niet veel landen die hun Gripenvloot aan uitfaseren zijn, en ik gok dat ze moderne vliegtuigen willen die in staat zijn een SU-35 op grote afstand aan te pakken. De nieuwste varianten dus. Dus die zie ik niet heel snel worden geleverd. Omdat ze nog gebouwd moeten worden.
Die van NL hebben pas geleden nog een volledige onderhouds beurt gehad. Zodat ze voorlopig met gemak mee kunnen voor Oekrane.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.
Ik denk dat Oekrane ze gaat vervangen door Gripens zodra ze de Russen uit hun land hebben getrapt. Er zijn volgens mij niet veel landen die hun Gripenvloot aan uitfaseren zijn, en ik gok dat ze moderne vliegtuigen willen die in staat zijn een SU-35 op grote afstand aan te pakken. De nieuwste varianten dus. Dus die zie ik niet heel snel worden geleverd. Omdat ze nog gebouwd moeten worden.
Ik zit nu net satelietbeelden te bekijken, en ik denk het toch niet. De lange loopgraven en drakentanden missen nu ook nog.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Onder de linies naast Tokmak zullen ze toch zeker niet zo overdreven hebben?
Dat is om mijnen te verwijderen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zit nu net satelietbeelden te bekijken, en ik denk het toch niet. De lange loopgraven en drakentanden missen nu nog.
En ik zal wel in herhaling vallen, maar vlak Boven Tokmak staat er ook al een graanveld in de fik.
Op dit moment de F16, die is in aardige hoeveelheden beschikbaar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:15 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag welk toestel beter is voor Oekraine, de F-16 of Gripen is zo'n ontzettend moeilijk onderwerp vanwege de grote hoeveelheid variabelen, qua technische ondersteuning en logistiek. Daar waag ik me niet aan.
Ik hoop dat de beste beslissing wordt genomen. :p
Hoeveel vrachtvliegtuigen nemen een 9G bocht met 1500 km/u?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die van NL hebben pas geleden nog een volledige onderhouds beurt gehad. Zodat ze voorlopig met gemak mee kunnen voor Oekrane.
Again bij vliegtuigen bestaat "niet meer te onderhouden" amper..
Zolang onderdelen nog gemaakt worden. Kijk voor grap maar eens wat de USA nog allemaal in dienst heeft. Of in de burgerluchtvaart waarbij cargo maatschappijen stokoude vliegtuigen in gebruik zijn.
Nee, aan de sporen te zien is het een russische artillerie positie. Je pikt de russische posities er zo uit, gewoon naar sporen zoeken die dwars door een veld gaan lol.quote:
En dat zegt helemaal niks over wat je met goed onderhoud aan extra vlieguren uit een vliegtuig kan halen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeveel vrachtvliegtuigen nemen een 9G bocht met 1500 km/u?
De vraag die ik stel is wat Oekraine voor de middellange termijn zal kiezen. Ik gok op Gripens. Maak je meer EU landen blij mee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:38 schreef ExTec het volgende:
Sowieso valse tegenstelling.
De vraag is niet: wat is beter, een F16 met kweenie hoeveel vlieguren, of een Gripen die dat niet heeft.
Natuurlijk, de Amerikaanse luchtmacht heeft zelf toegegeven dat de F-35 een mislukking is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:26 schreef oheng het volgende:
[..]
- De F-16 is een mooie kans om te wennen aan westerse vliegtuigen.
- De VS gaat de F-16 mogelijk nog 18-20 jaar gebruiken.
Bron?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Natuurlijk, de Amerikaanse luchtmacht heeft zelf toegegeven dat de F-35 een mislukking is.
TrustMeBroquote:
Voorlopig is er nog tijd zat. Stel Tokmak valt, de kans is groot dat men onder Tokmak al weer nieuwe linies heeft liggen. Tegen die tijd misschien wel weer Russen in eigen mijnenvelden, maar dat is dan een schrale troost.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zit nu net satelietbeelden te bekijken, en ik denk het toch niet. De lange loopgraven en drakentanden missen nu ook nog.
En ik zal wel in herhaling vallen, maar vlak boven Tokmak staat er ook al een graanveld in de fik.
Kremlinquote:
F16 was in het begin van alles mis mee.quote:Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
Ik kan me uit de jaren tachtig en negentig wel herinneren dat er nog wel eens een F16 neerstortte ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
F16 was in het begin van alles mis mee.
Die vielen bij wijze van spreken met bosjes uit de lucht.
Als kind wel bij zo'n gecrasht toestel gestaan, die bij de luchtbasis was neergestort.
Tegenwoordig hoor je daar niemand over en is de F16 een prima toestel.
Ja, ook dat was gewoon een rus psy-op.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Bron?
Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
Wie beweert dan dat de F35 mislukt is?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
ALs je googled kom je uit artikelen over het “falen” van de f35. Het doel was om de f16 te vervangen als zijnde een goedkope multi role fighter. Het probleem is dat dat goedkoop zijn niet is gelukt omdat het ding zo ingewikkeld is geworden.
Moet ik quoten, of lees je zelf even een pagina terug?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie beweert dan dat de F35 mislukt is?
Quote maar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Moet ik quoten, of lees je zelf even een pagina terug?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Natuurlijk, de Amerikaanse luchtmacht heeft zelf toegegeven dat de F-35 een mislukking is.
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Bron?
Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
De f-35A kost rond 80 miljoen. De Gripen E/F zitten ook rond dat bedrag.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
ALs je googled kom je uit artikelen over het “falen” van de f35. Het doel was om de f16 te vervangen als zijnde een goedkope multi role fighter. Het probleem is dat dat goedkoop zijn niet is gelukt omdat het ding zo ingewikkeld is geworden.
Lees je zelf weleens de linkjes die je post?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/
Als ik googel vind ik dit:quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.
Maar dat is nog geen mislukking natuurlijk.
In het begin waren er kinderziektes, maar volgens mij is het een prima toestel nu.
Daar heb je wel een punt jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?
Te goedkoop.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
De f-35A kost rond 80 miljoen. De Gripen E/F zitten ook rond dat bedrag.
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, je baseert je dus op de mening van etuidelapiel.
Goed onderbouwd hoor!
Zal iig beter zijn dan een Mig-29quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
Als kind wel bij zo'n gecrasht toestel gestaan, die bij de luchtbasis was neergestort.
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.
Natuurlijk, maar als je gaat voor goedkoop, dan heb je op dat vlak gefaald.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.
Maar dat is nog geen mislukking natuurlijk.
In het begin waren er kinderziektes, maar volgens mij is het een prima toestel nu.
Alleen Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?
Staat mij ook iets van bij dat de f16 juist prima functioneerde. De kostenbesparende keuze voor aluminium pakte ook goed uit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.
Yup, daarom werd de Starfighter bij de Duitsers dan ook de "Witwenmacher" genoemd. In de eerste helft van 1966 verloren de Duitsers er 61 waarbij meer dan de helft van de piloten om het leven kwam.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.quote:Ik geef duidelijk aan er eens naar gegoogeld te hebben en dat ik bij bronnen uitkom die het hebben over de (te) hoge kosten van het hele project. Zo bekeken kun je de f35 een gefaald project noemen.
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.quote:Ikzelf zou het niet weten, maar dat is ook het punt niet.
quote:."Unless World War III breaks out—or Biden gives Ukraine F-22 or F-35 fighters—I don't see America's best stealth fighters taking on Russia's Su-57. If that did happen, the Su-57 would be taken out very quickly," he said.
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.
[..]
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.
[..]
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.
Van de Su-57 vliegen enkel een paar prototypes rond. Dat toestel zal waarschijnlijk nooit in grote getallen in dienst komen, als het berhaupt al in serieproductie zal gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Een stukje uit Newsweek over de F35 in vergelijking met Russisch nieuwste jetfighter de SU-57
https://www.newsweek.com/(...)-ukraine-war-1772392
TLDR;
[..]
Starfighter is niet mislukt, het kostte alleen wat bloed, zweet en tranen om eraan te wennenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.
Artikel niet gelezen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Van de Su-57 vliegen enkel een paar prototypes rond. Dat toestel zal waarschijnlijk nooit in grote getallen in dienst komen, als het berhaupt al in serieproductie zal gaan.
Tokmak is dan vooral interessant vanwege de spoorlijnen en wegen. De stad zelf is de basis van de 19e Divisie.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voorlopig is er nog tijd zat. Stel Tokmak valt, de kans is groot dat men onder Tokmak al weer nieuwe linies heeft liggen. Tegen die tijd misschien wel weer Russen in eigen mijnenvelden, maar dat is dan een schrale troost.
Volgens mij gaf ik aan wat ik tegenkwam zodra ik googlede. Kun je zelf ook doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.
[..]
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.
[..]
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.
Ja en dat was mijn punt. Ik had misschien niet aan moeten geven de stad in te nemen, maar aan de andere kant denk ik wel dat dit misschien wel een doel is en moet zijn.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Tokmak is dan vooral interessant vanwege de spoorlijnen en wegen. De stad zelf is de basis van de 19e Divisie.
Maar als Oekraine bij Tokmak komt, kunnen ze alle GLOC's in Zaporizhia met artillerie onder vuur nemen. Tokmak zelf ligt nu al binnen bereik van 155mm artillerie.
Ik ben er niet om jouw quotes met googelen te onderbouwen, dat moet je dus zelf doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ik aan wat ik tegenkwam zodra ik googlede. Kun je zelf ook doen.
En ik kwam dus wel met een inhoudelijke reactie. Jij zei: het vliegtuig is te duur en mislukt, en google lekker zelf.quote:Desbetreffende user beweerde wat. Kun je vragen om een bron en tot de conclusie komen, zonder zelf met een bron te komen, dat de Russen het beweren, of je gaat zelf even na en vervolgens kun je de user van een inhoudelijke reactie voorzien. In dit geval dat het vliegtuig prima blijkt alleen het hele project duurder uit viel dan de bedoeling.
Omdat er 5 stuks al missies hebben gevlogen icm conflict Oekrane. Ook volgens UK intel.quote:
Volgens mij heb jij geen avi9 of wel?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben er niet om jouw quotes met googelen te onderbouwen, dat moet je dus zelf doen.
[..]
En ik kwam dus wel met een inhoudelijke reactie. Jij zei: het vliegtuig is te duur en mislukt, en google lekker zelf.
Ik stelde dat het vliegtuig bedoeld is als een exportproduct en een manusje van alles. Daar gaf ik ook een quote bij.
Dat zijn dezelfde toestellen als wat de Russen in Syri "ingezet" (lees: getest) hebben. Die Su-57 is, net als de Su-75 (waarvan vooralsnog alleen een mockup bestaat) en de T-14 niet veel meer dan de Wunderwaffen waarmee de Nazi's het verloop van de tweede wereldoorlog dachten te kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat er 5 stuks al missies hebben gevlogen icm conflict Oekrane. Ook volgens UK intel.
Zie edit vorige post.
Als het inhoudelijk niet meer lukt, word je persoonlijk?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen avi9 of wel?
Nee, maar jij snapt me niet en ik heb geen zin nog 5 pagina’s te gebruiken tot je me wel snapt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het inhoudelijk niet meer lukt, word je persoonlijk?
Punt is ook dat de F-35 kwetsbaar is en duur in onderhoud.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.
Ik geef duidelijk aan er eens naar gegoogeld te hebben en dat ik bij bronnen uitkom die het hebben over de (te) hoge kosten van het hele project. Zo bekeken kun je de f35 een gefaald project noemen.
Ikzelf zou het niet weten, maar dat is ook het punt niet.
Superieur aan alles? Hij is te langzaam op topspeed.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.
te langzaam voor wat?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Superieur aan alles? Hij is te langzaam op topspeed.
Daar kun je best depri van worden. Ik neem aan dat de Russen die dingen oneindig kunnen blijven leggen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:03 schreef oheng het volgende:
In ander nieuws, een mooie moment opname waarom het offensief zo lang duurt. 8 mijnen in 1 vierkante meter.
Nee,F16. Starfighter weet ik ook nog wel. Die moesten eerst warm draaien. Hels kabaal was dat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja en ja en ja en ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar kun je best depri van worden. Ik neem aan dat de Russen die dingen oneindig kunnen blijven leggen?
Al vind je er militair een oplossing voor, dit gaat nog vele jaren enorme problemen geven.
In vergelijk met welke?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En dan? Alsof snelheid zo'n issue is... Net als met de F104 een bochtje ter grootte van Nederland maken zeker...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat valt wel wat mee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
Vind dat best veel...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt wel wat mee.
https://archive.is/SL2zT
Haha ik dacht al dat ik de enige was.quote:Op zondag 20 augustus 2023 00:37 schreef skysherrif het volgende:
Iets zegt me dat bekende russische oorlogsjournalist Romanov door een raampje gevallen is.
AL 4 dagen niets gepost (daarvoor meerdere keren elke dag en 1 van zijn laatste posts was dat hij gezocht werd)
Gaat Oekrane zich nu verlagen naar Russisch niveau?quote:Op zondag 20 augustus 2023 03:18 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Kursk treinstation in de fik door oekraiense drones
Ja, net als de Geallieerden in WO2quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Gaat Oekrane zich nu verlagen naar Russisch niveau?
Zegt wie?quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
dit soort acties zijn totaal nutteloos.
Ik hoop het. Meer van dit soort acties graag. Dat debiele Rusland moet je behandelen op de enige manier die ze begrijpen, dat vuilnis rondom Poetin in Moskou smeekt er gewoon om.quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Tja, voor mij lijkt het koopje . 2 voor de prijs van 1 , een logistieke hub beschadigen en de bevolking direct confronteren met de gevolgen van hun gecultiveerde apathie.quote:
Laat dat laffe russische volk ook maar lijden onder hun leider die ze nog niet hebben weggetrapt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ze moeten de Russen het land uitwerken dit soort acties zijn totaal nutteloos.
Dat doen ze niet. Anders zouden ze drones gestuurd hebben op het moment dat er zoveel mogelijk kinderen in dat station zijn, niet midden in de nacht.quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En anders who the fuck gives a shit ... 'verlagen' ... dan moeten die tering russen maar eens opsodemieterenquote:Op zondag 20 augustus 2023 07:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Anders zouden ze drones gestuurd hebben op het moment dat er zoveel mogelijk kinderen in dat station zijn, niet midden in de nacht.
Iets waar de Duitser moeite mee hadden.. Ding had daar niet voor niets de bijnaam: "Witwenmacher".quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Starfighter is niet mislukt, het kostte alleen wat bloed, zweet en tranen om eraan te wennen
Een drone een station invliegen is wel iet sheel anders dan een volgepropt station met vluchtelingen met kruisraketten raken me dunkt?quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Als je die Akhtubinsk airbase bekijkt op Google maps zie je gewoon al die jets daar op een rijtje buiten staan. Zouden ze dat speciaal voor de satellieten die Google gebruikt neergezet hebben of zou het altijd zo staan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Artikel niet gelezen?
En volgens UK mod
[ twitter ]
Je gaat er toch niet onderuit komen als je de Krim terug wil winnen. Dan zijn burgerslachtoffers helaas bijkomende schade...quote:Op zondag 20 augustus 2023 08:56 schreef skysherrif het volgende:
Overigens na alle oorlogsmisdaden zal het me eerlijk gezegd een worst wezen wat de Russische burger overkomt als Oekraine maar wint maar dan spreek ik voor mezelf
De Duitse Starfighters waren ook vaak loeizwaar door hun bewapening om gronddoelen aan te kunnen vallen terwijl het toestel eigenlijk als onderscheppingsjager ontworpen is. Slecht weer deed dan de rest.quote:Op zondag 20 augustus 2023 08:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Iets waar de Duitser moeite mee hadden.. Ding had daar niet voor niets de bijnaam: "Witwenmacher".
Had vooral te maken met de training aldaar..
* MatthijsDJ heeft de laatste tijd spoed cursus militaire luchtvaart gehad van een maat die bij de luchtmacht zat.
Gokje dat zoiets in elke oorlog gebeurd...quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:34 schreef superniger het volgende:
Oei
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)in-moreel-oekrainers
Dat sowieso, en corruptie zit diepgeworteld in Oekraine, Zelensky doet zijn best om het op te ruimen maar dat gaat niet in een paar jaar.......quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gokje dat zoiets in elke oorlog gebeurd...
Oud nieuws.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:34 schreef superniger het volgende:
Oei
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)in-moreel-oekrainers
Dat kost wel even tijd, maar goed Zelensky maakt stappen in de goede richting, en nog belangrijker het overgrote deel van de bevolking wil verandering.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:36 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Dat sowieso, en corruptie zit diepgeworteld in Oekraine, Zelensky doet zijn best om het op te ruimen maar dat gaat niet in een paar jaar.......
Nederland is qua corruptie zeker niet het braafste jongetje van de klas. Denk aan Rutte met alle directe telefoonnummers van ceo’s van grote bedrijven in zijn Nokia (niet erg) en vice versa (wel bedenkelijk) en het dividendbelastingafschaffen voor Unilever-schandaal. So wie so vinden heel wat landen Nederlandse belastingconstructies voor buitenlanders met hier hun hoofdkantoor corrupte diefstal.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:36 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Dat sowieso, en corruptie zit diepgeworteld in Oekraine, Zelensky doet zijn best om het op te ruimen maar dat gaat niet in een paar jaar.......
Kijk eens in Nederland met figuren als Sywert van Lienden met zijn mondkapjes, corruptie is overal
Nederland corrupt noemenquote:Op zondag 20 augustus 2023 09:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is qua corruptie zeker niet het braafste jongetje van de klas. Denk aan Rutte met alle directe telefoonnummers van ceo’s van grote bedrijven in zijn Nokia (niet erg) en vice versa (wel bedenkelijk) en het dividendbelastingafschaffen voor Unilever-schandaal. So wie so vinden heel wat landen Nederlandse belastingconstructies voor buitenlanders met hier hun hoofdkantoor corrupte diefstal.
En Oekrane doet al jaren moeite er een eind aan te maken.
Ga er maar van uit dat de kinderen van Nederlandse hotemetoten ook niet "onder de wapenen geroepen worden" mocht de pleuris ooit uitbreken, die zitten dan gewoon in Dubai hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:36 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Kijk eens in Nederland met figuren als Sywert van Lienden met zijn mondkapjes, corruptie is overal
Die lijkt eerder naar ergens in Duitsland te gaan.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:
Nederlands vliegtuig net opgestegen in Zweden!!!!!! Achter een Zweedse militaire privejet aanDit zou Zelensky kunnen zijn
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederland is qua corruptie zeker niet het braafste jongetje van de klas. Denk aan Rutte met alle directe telefoonnummers van ceo’s van grote bedrijven in zijn Nokia (niet erg) en vice versa (wel bedenkelijk) en het dividendbelastingafschaffen voor Unilever-schandaal. So wie so vinden heel wat landen Nederlandse belastingconstructies voor buitenlanders met hier hun hoofdkantoor corrupte diefstal.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)orruptie-het-systeemquote:In Oekrane is corruptie het systeem
Handel lost corruptie niet op, de corruptie tast de eerlijke handel aan
Het verdrag met Oekrane zou goed zijn voor de bestrijding van corruptie. Die bestrijding is hard nodig want in dit land heeft corruptie het systeem niet aangetast; corruptie s het systeem. Daarom heeft het land een hoge notering op de corruptie-index. De Nederlandse scheepsbouwer Damen Shipyards ondervond dat pijnlijk in de praktijk.
'Dit verdrag is goed voor de handel' en 'dit verdrag bestrijdt de corruptie', zo prijzen voorstanders van het Associatie Akkoord het verdrag met Oekrane aan. Daar denken ze bij Damen Shipyards heel anders over. Hun conclusie is dat er met Oekrane niet te handelen is zolang corruptie er het systeem is. Handel lost corruptie niet op, de corruptie tast de eerlijke handel aan. Daarom zou eerst alles op alles moeten worden gezet om in Oekrane de corruptie terug te dringen. Pas daarna kan er sprake zijn van vrijhandel.
Te gek 'Het hele project daar was een drama. Ze hadden me van tevoren gewaarschuwd, maar we zetten toch door. Oekrane is het meest corrupte land dat ik ooit heb meegemaakt.' Aldus Kommer Damen, directievoorzitter van Damen Shipyards. Damen Shipyards is met 32 scheepswerven in binnen- en buitenland een speler om rekening mee te houden. Jaarlijks levert het bedrijf zo'n 160 schepen: grote luxe jachten, schepen die worden ingezet in de olie- en gaswinning, sleepboten en patrouilleboten voor de kustwacht en politie. Niets lijkt het bedrijf te gek te zijn en het draaide in 2014 een omzet van 2 miljard euro.
Zaken doen in Oekrane bleek echter wl te gek en niet te doen te zijn. Volgens Kommer Damen heeft hij zijn grootste internationale blunder begaan toen het bedrijf in 2000 78 procent van de aandelen van scheepswerf Okean in Oekrane overnam. Okean is een van de grootste scheepswerven in Oekrane en gecombineerd met de lage lonen aldaar leek dit een aantrekkelijke kans. In 2001 werden nog meer aandelen gekocht waarmee Damen 98,7 procent van de aandelen in handen had. De scheepswerf werd omgedoopt tot 'Damen Shipyards Okean'. De waarschuwingen over corruptie die Damen had gekregen bleken niet onterecht. Kommer Damen vertelt: 'We ontvingen bijvoorbeeld de btw niet terug en kregen zelfs gefakete rechtszaken aan onze broek. Zo zou er staal geleverd zijn in de periode voor de overname, maar daarover stond niets in de boeken en het staal hebben we nooit gezien.'
Joesjenko Voormalig medewerkers en ervaren scheepsbouwers stellen nooit bang te zijn geweest, 'behalve daar op die werf'. Toen Damen Shipyards de naar eigen zeggen gefakete rechtszaak verloor en ondanks belofte geen hulp van de toenmalige president Joesjenko mocht ontvangen, trok zij haar conclusies en vertrok. In 2006 werd de scheepswerf weer verkocht. Over wat er allemaal heeft plaatsgevonden is niet veel gepubliceerd. Dat is Damen ook aan niemand verplicht, maar dat het de corruptie was die roet in het eten gooide, mag geen geheim zijn. Zoals een anonieme ex-medewerker schreef: 'Maar ja, als je weet dat ze aan dat avontuur bijna over de kop gingen. Zou ik het ook niet van de daken schreeuwen.'
Oekrane is nog altijd het meest corrupte land van Europa en behoort volgens Transparency International ook tot een van de meest corrupte landen ter wereld. Met een plaatsing op plek 130 van de 167 begeeft het zich in het illustere gezelschap van landen als Paraguay en Nepal. Een nieuwe openbaar aanklager die bijvoorbeeld probeerde de 'diamanten aanklagers' aan te pakken en daarbij 400.000 dollar in cash, 65 diamanten en een Kalashnikov vond, werd vervolgens door de hoofdaanklager Viktor Shokin teruggefloten.
Dit verdrag rept terecht heel vaak over de noodzakelijkheid van corruptiebestrijding maar zolang mensen als Viktor Shokin aan de touwtjes trekken gaat daar niets van terechtkomen. Ondertussen stellen wij wel onze markt open voor corrupte ondernemers uit Oekrane en sturen wij onze ondernemers de corrupte slangenkuil van de Oekraense handel in. Vrdat Oekrane ooit integreert in de gemeenschappelijke markt van de EU moet daarom rst de corruptie worden aangepakt. Daar is geen Associatie Akkoord voor nodig, integendeel. Met dat verdrag bannen we de corruptie niet uit maar halen we het de EU binnen.
Komt z'n oranje F16 ophalen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:
Nederlands vliegtuig net opgestegen in Zweden!!!!!! Achter een Zweedse militaire privejet aanDit zou Zelensky kunnen zijn
[ afbeelding ]
Figuren als Van Lienden zou ik eerder scharen onder schaamteloze zelfverrijking dan corruptie. Net als wijlen Henry Keizer en zijn crematoria.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
?quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Komt z'n oranje F16 ophalen.
[ afbeelding ]
Die is 12 jaar geleden alweer overgespoten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Komt z'n oranje F16 ophalen.
[ afbeelding ]
Hoeveel burgerslachtoffers is het waard om dat gebied terug te winnen?quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je gaat er toch niet onderuit komen als je de Krim terug wil winnen. Dan zijn burgerslachtoffers helaas bijkomende schade...
Schijnbaar vindt een groot deel van de Oekraense bevolking dat Zelenskyy (mede)verantwoordelijk is voor corruptie binnen de overheid. Dat is natuurlijk vrij opvallend. Maar zoals je ook al zegt is corruptie uit een land verwijderen ontzettend lastig, dat is iets anders dan een goede leider zijn in tijden van oorlog.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat kost wel even tijd, maar goed Zelensky maakt stappen in de goede richting, en nog belangrijker het overgrote deel van de bevolking wil verandering.
Nederland scoort erg laag als het om corruptie gaat. Dat is dus niet te vergelijken met de situatie in sommige Oostbloklanden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Tja, ik hoef ze ook niet bij de EU. Die is al groot zat met de nodige uitdagingen van dien. Maar staat wat mij betreft 110% los van de hele kwestie dat Rusland daar een bak ellende aanricht waar je u tegen zegt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Dit was 2016, maar geeft aan hoe corrupt het toen was, dat is nog niet eruit. Dus vergelijken met nl is wel een forse stap.
Nee hoor, de publieke opinie moet zich tegen het Kremlin richten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ze moeten de Russen het land uitwerken dit soort acties zijn totaal nutteloos.
Artikel: "In 2006 werd de scheepswerf weer verkocht."quote:
Hij is de president. Dat betekend dat hij inderdaad direct verantwoordelijk is voor corruptie in de overheid. Of in zijn geval het opruimen van deze corruptie. Niemand anders die er iets aan kan/gaat doen. Vandaar dat hij ook druk aan het werk is om dit aan te pakken. Dat wil niet zeggen dat het volk denkt dat hij corrupt is. Tenminste niet bijna 80 procent van de bevolking. Dat heeft hij in mijn ogen toch al wel bewezen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoeveel burgerslachtoffers is het waard om dat gebied terug te winnen?
[..]
Schijnbaar vindt een groot deel van de Oekraense bevolking dat Zelenskyy (mede)verantwoordelijk is voor corruptie binnen de overheid. Dat is natuurlijk vrij opvallend. Maar zoals je ook al zegt is corruptie uit een land verwijderen ontzettend lastig, dat is iets anders dan een goede leider zijn in tijden van oorlog.
[..]
Nederland scoort erg laag als het om corruptie gaat. Dat is dus niet te vergelijken met de situatie in sommige Oostbloklanden.
Alle daar wonende Russische burgers.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lospedrosa's posts zijn wel vaker corrupt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:54 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Artikel: "In 2006 werd de scheepswerf weer verkocht."
Lospedrosa: "Dit was 2016".
SillyWalks: "?"
Zolang dat gebied in Russische handen is vallen er toch ook burgerslachtoffers? De Russen hebben zich immers niet bepaald ontpopt als een nette bezettingsmacht in de afgelopen maanden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet ingrijpen zorgt voor veel meer slachtoffers, omdat de russen het Oekrainsche volk willen uitroeien.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kan je afvragen waarom Rusland het nog steeds toestaat dat er nog burgers van die brug gebruik mogen maken, want die brug is natuurlijk ook gewoon een legitiem doelwit. Dit is trouwens weer iets wat de naeve westerse vredesduiven nalaten zichzelf af te vragen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 09:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je gaat er toch niet onderuit komen als je de Krim terug wil winnen. Dan zijn burgerslachtoffers helaas bijkomende schade...
Zoals eerder genoemd, het kost nu ook burgerslachtoffers door de Russische praktijken. Er is maar n persoon die meer (Russische) burgerslachtoffers kan voorkomen en dat is Poetin. Alleen volledige terugtrekking uit de bezette gebieden is nodig..quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
Als je nou gewoon duidelijk bent en de bron vraagt (had ik er gelijk bij kunnen zetten) of je vraag stelt was het met 3 posten minder opgelost.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:54 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Artikel: "In 2006 werd de scheepswerf weer verkocht."
Lospedrosa: "Dit was 2016".
SillyWalks: "?"
Dat Rusland het hele Oekraense volk wil uitroeien klopt natuurlijk niet. Daarnaast stel ik alleen maar een vraag h, meer niet.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet ingrijpen zorgt voor veel meer slachtoffers, omdat de russen het Oekrainsche volk willen uitroeien.
De russen hebben nogal wat genocides op hun naam staan, en zijn er trots op.
Bovendien, als deze oorlog voorbij is, starten ze toch weer een nieuwe. Dus jouw "appeasement" is zinloos en gebaseerd op gebakken lucht.
Rusland wil eenieder die niet achter Putin staat vernietigen..quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Rusland het hele Oekraense volk wil uitroeien klopt natuurlijk niet. Daarnaast stel ik alleen maar een vraag h, meer niet.
Als jij nou gewoon duidelijk bent en met bronnen komt..... De linkjes heb je dus waarom zet je die er nooit bij?quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je nou gewoon duidelijk bent en de bron vraagt (had ik er gelijk bij kunnen zetten) of je vraag stelt was het met 3 posten minder opgelost.
Ik bedoel Dit was 2016: https://www.bnnvara.nl/jo(...)orruptie-het-systeem
Lol! Wat een blamage weer voor de Russen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:07 schreef oheng het volgende:
De hoop voor de russische ruimtevaart is gecrashed op de maan.
Jammer joh.
Klopt. Oa de kinderen gaan naar heropvoedingskampen en pleegouders. Dat is inderdaad niet uitroeienquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Rusland het hele Oekraense volk wil uitroeien klopt natuurlijk niet.
quote:Daarnaast stel ik alleen maar een vraag h, meer niet.
Uit alle acties die ze uitvoeren in bezet gebied blijkt wel degelijk dat ze genocidale intenties hebben. Daar hoef je niet per s een volk voor uit te moorden, ook andere stappen die je neemt die tot het (lokaal) uitwissen van hun identiteit leiden zoals bijv. het onderdrukken van hun taal en cultuur kunnen daar onder vallen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Rusland het hele Oekraense volk wil uitroeien klopt natuurlijk niet. Daarnaast stel ik alleen maar een vraag h, meer niet.
Dat had echt niemand verwachtquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:07 schreef oheng het volgende:
Jammer joh.
Dat is ongeveer de hele wereld en trouwens ook een aanzienlijk aantal van de Russen zelf, dan hou je niet veel mensen over.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland wil eenieder die niet achter Putin staat vernietigen..
Ok Glenn Beck.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zeg maar de Gargamel van de wereld.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is ongeveer de hele wereld en trouwens ook een aanzienlijk aantal van de Russen zelf, dan hou je niet veel mensen over.
Jup, maar de beste man is dan ook best wel ziekquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is ongeveer de hele wereld en trouwens ook een aanzienlijk aantal van de Russen zelf, dan hou je niet veel mensen over.
quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
Daarnaast stel ik alleen maar een vraag h,
Eerder "the Brain"quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
He
[..]
Het is zeg maar de Gargamel van de wereld.
Tass: Groot Russisch maan-succes:> Landing ging sneller dan geplanned.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:07 schreef oheng het volgende:
Jammer joh.
Rusland heeft tientallen miljoenen uitgemoord de afgelopen eeuw, en is daar aantoonbaar trots op.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoek eens op hoe de USSR huishield op plekken die ze overnamen. Hoe ze met zogenaamde “vijanden van het volk” omgingen. Die werden ter plekke zonder proces als beesten afgeschoten, ongewapende burgers, ouderen, kinderen, maakt niet uit.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We gaan zien hoeveel Rusland dat waard vindt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
.
De holodomor heeft ook nooit echt plaatsgevonden. Dat was natuurlijk een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden. Het was nooit Stalins intentie om Oekrane uit te wissen, net zoals dat nooit de intentie van Poetin is geweest.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zoek eens op hoe de USSR huishield op plekken die ze overnamen. Hoe ze met zogenaamde “vijanden van het volk” omgingen. Die werden ter plekke zonder proces als beesten afgeschoten, ongewapende burgers, ouderen, kinderen, maakt niet uit.
Kijk eens wat de Russen hebben aangericht in plaatsen als Bucha. Er is helemaal niets veranderd. Het is gewoon een genocidaal kutvolk dat niets anders kan dan dood en verderf zaaien en niets positiefs brengt.
Je linkje is uit 2016, maar gaat over iets uit 2006.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je nou gewoon duidelijk bent en de bron vraagt (had ik er gelijk bij kunnen zetten) of je vraag stelt was het met 3 posten minder opgelost.
Ik bedoel Dit was 2016: https://www.bnnvara.nl/jo(...)orruptie-het-systeem
In Rusland geven ze daar helaas niets om, die sturen zonder enig probleem talloze 18-jarigen naar het front en bombarderen burgers, dat was allang duidelijk. Maar mijn vraag was dan ook niet gericht aan Rusland maar aan een user hier op FOK!.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
We gaan zien hoeveel Rusland dat waard vindt.
En waaruit zou nu precies blijken dat Rusland NU (dus niet in de geschiedenis of specifieke incidenten) het HELE Oekraense volk zou willen uitmoorden? Dat was immers de claim en die is gewoon onjuist. En dan kan je dat draaien zoals je wilt, maar het lijkt er vooral op dat jijzelf niet goed genformeerd bent ofwel redeneert op basis van de onderbuik.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Rusland heeft tientallen miljoenen uitgemoord de afgelopen eeuw, en is daar aantoonbaar trots op.
Deportaties zijn al gebeurd, en meer deportaties komen eraan.
Het is niet erg om vragen te stellen, maar doe dat dan, in plaats van je compleet ongeinformeerde mening te spuwen.
Net zoiets als het bloedbad van Katyn. Gewoon de systematische moord op de complete bovenlaag van de Poolse samenleving, om een opstand tegen het communisme te smoren.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
De holodomor heeft ook nooit echt plaatsgevonden. Dat was natuurlijk een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden. Het was nooit Stalins intentie om Oekrane uit te wissen, net zoals dat nooit de intentie van Poetin is geweest.
Al het bewijs dat hier langs is gekomen van het uitwissen van de Oekraense identiteit in bezet gebied is natuurlijk anti Rusland propaganda....
Of zoiets...
Tja, een maanlander gemaakt van propjes aluminiumfolie.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:07 schreef oheng het volgende:
Jammer joh.
Een onzinnige vraag, aangezien niemand op Fok daar invloed op heeft.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Rusland geven ze daar helaas niets om, die sturen zonder enig probleem talloze 18-jarigen naar het front en bombarderen burgers, dat was allang duidelijk. Maar mijn vraag was dan ook niet gericht aan Rusland maar aan een user hier op FOK!.
[..]
Had Oekraine al lang niet overlopen moeten zijn volgens deze "duider"?quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Heerlijk die Fitty’s op Twitter.
Rob zijn reactie is ook wel lekker denigrerend.
[ twitter ]
FTFYquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle daar wonende Russische burgers omvolkers.
"natuurlijk niet". Je klinkt als iemand die het moeilijk kan geloven maar alle acties van Rusland in de bezette gebieden, haar genocidale praat door de media/pr en de dagelijkse moordpartijen op burgers geven toch een ander signaal af. "natuurlijk niet" is geen sterke ontkrachting...quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rob kent maar 2 woorden, namelijk “patstelling” en “escalatie”. En dat herhaalt hij al 1,5 jaar.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Had Oekraine al lang niet overlopen moeten zijn volgens deze "duider"?
Ik ken net zo veel waarde toe aan het inzicht van een Fok!ker die zich verdiept heeft in de oorlog. But thats just me.
Hier is nog een linkje voor de andere mensen hier op Fok, maar niet voor jou, want jij geeft zelf 0 informatie en het is duidelijk dat jij hier met een verborgen agenda komt. Met je "ik stel alleen maar vragen".quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
En waaruit zou nu precies blijken dat Rusland NU (dus niet in de geschiedenis of specifieke incidenten) het HELE Oekraense volk zou willen uitmoorden? Dat was immers de claim en die is gewoon onjuist. En dan kan je dat draaien zoals je wilt, maar het lijkt er vooral op dat jijzelf niet goed genformeerd bent ofwel redeneert op basis van de onderbuik.
Best wel oude kreten uit deze topic: meeste mensen associeren genocide met de bekende kampen waar je in de oven eindigd. En dan ook meteen dat minder dan dat geen genocide kan zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Rusland geven ze daar helaas niets om, die sturen zonder enig probleem talloze 18-jarigen naar het front en bombarderen burgers, dat was allang duidelijk. Maar mijn vraag was dan ook niet gericht aan Rusland maar aan een user hier op FOK!.
[..]
En waaruit zou nu precies blijken dat Rusland NU (dus niet in de geschiedenis of specifieke incidenten) het HELE Oekraense volk zou willen uitmoorden? Dat was immers de claim en die is gewoon onjuist. En dan kan je dat draaien zoals je wilt, maar het lijkt er vooral op dat jijzelf niet goed genformeerd bent ofwel redeneert op basis van de onderbuik.
Een verborgen agenda? ..quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier is nog een linkje voor de andere mensen hier op Fok, maar niet voor jou, want jij geeft zelf 0 informatie en het is duidelijk dat jij hier met een verborgen agenda komt. Met je "ik stel alleen maar vragen".
[url="Oproep tot genocide door russische politici"]https://khpg.org/en/1608810723[/url]
En dit is alweer meer dan een jaar oud.
Hier een tip voor je: sla eens een geschiedenisboek open, dan leer je nog eens wat.
Nogmaals. Bucha, Izyum, hoe duid je dat dan? De martelkamers, de filtratiekampen, de standrechtelijke executies, het seksueel misbruik van kleine kinderen?quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een verborgen agenda? ..
Het is niet meer dan logisch dat als iemand een claim maakt dat n land een ander land totaal probeert uit te roeien, er hier tenminste enige bewijzen van mogen worden geleverd. En die bewijzen zijn op dit moment simpelweg niet overtuigend. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Rusland zich schuldig maakt aan allerlei walgelijke schendingen van de mensenrechten, ook dat is allang duidelijk. Maar dat is iets anders dan een heel land van ruim 40 miljoen mensen even etnisch te willen zuiveren.
Heb je de Amerikaanse maanlander wel eens gezien? De wanden van de Eagle waren net zo dik als die van een frisdrankblikje. Ik heb dat ding in Seattle in het luchtvaartmuseum zien hangen, nog niet misschien dat ik daar in zou kruipen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, een maanlander gemaakt van propjes aluminiumfolie.
Daar trapten ze in de jaren zestig al niet in, laat staan in 2023...
![]()
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)bezoek-aan-nederlandquote:De Oekraense president Zelensky is geland in Eindhoven voor een tweede bezoek aan Nederland sinds het uitbreken van de oorlog met Rusland. Demissionair premier Rutte ontvangt hem rond het middaguur op de militaire vliegbasis in Eindhoven. Later geeft het staatshoofd van Oekrane een persconferentie.
Walgelijke oorlogsmisdaden, maar geen bewijs een heel land te willen uitroeien.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nogmaals. Bucha, Izyum, hoe duid je dat dan? De martelkamers, de filtratiekampen, de standrechtelijke executies, het seksueel misbruik van kleine kinderen?
Dus ze moeten eerst een heel land uitroeien voor je het als bewijs ziet? Soortgelijke verhalen zie je in ALLE bezette gebieden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Walgelijke oorlogsmisdaden, maar geen bewijs een heel land te willen uitroeien.
Deporteren en uitroeien van de lokale bevolking en deze vervangen door omvolkers is al eeuwenlang een Russische koloniale strategie, dat is ook nu niet anders.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus ze moeten eerst een heel land uitroeien voor je het als bewijs ziet? Soortgelijke verhalen zie je in ALLE bezette gebieden.
Volgens wie is er geen bewijs?quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
maar geen bewijs een heel land te willen uitroeien.
Het was een knipoog naar de maanlanding ontkenners. Uiteraard is die folie niet de daadwerkelijke constructie van de maanlander, maar beschermende folie.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Heb je de Amerikaanse maanlander wel eens gezien? De wanden van de Eagle waren net zo dik als die van een frisdrankblikje. Ik heb dat ding in Seattle in het luchtvaartmuseum zien hangen, nog niet misschien dat ik daar in zou kruipen.
Nou, als Poetin 1 Oekraener in leven laat, dan is dus bewezen dat hij niet heel Oekrane wilde uitroeien...quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens wie is er geen bewijs?
Een of andere troll die graag de contrarian uithangt?
Lekker belangrijk.
Er is meer dan genoeg bewijs dat Rusland de Oekraiense identiteit uit wil roeien. Dat je dat niet op landelijke schaal hebt zien gebeuren is logisch omdat ze er alleen in geslaagd is enkele oblasten te (willen) bezetten en Russificeren.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus zo snel kan het als het moet.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:18 schreef Aether het volgende:
Rheinmetall will start maintaining tanks in Ukraine by the end of August
https://mil.in.ua/en/news(...)y-the-end-of-august/
Niet overtuigend voor jou.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is niet meer dan logisch dat als iemand een claim maakt dat n land een ander land totaal probeert uit te roeien, er hier tenminste enige bewijzen van mogen worden geleverd. En die bewijzen zijn op dit moment simpelweg niet overtuigend.
idioot dat deze bedrijven dit niet uit eigen keuze doen, maar nog erger dat ze blijkbaar tussen de mazen door kunnen handelen. waarom valt het door de overheid/europa niet gewoon volledig te verbieden dat europese bedrijven zich bezighouden in ruslandquote:
Of dat lijkt zo als je niet alles van te voren aan de grote klok hangt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus zo snel kan het als het moet.
quote:
Hmmm... als gezegd is een term niet iets wat iemand zelf daarbij zich(zelf) voorstelt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een verborgen agenda? ..
Het is niet meer dan logisch dat als iemand een claim maakt dat n land een ander land totaal probeert uit te roeien, er hier tenminste enige bewijzen van mogen worden geleverd. En die bewijzen zijn op dit moment simpelweg niet overtuigend. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Rusland zich schuldig maakt aan allerlei walgelijke schendingen van de mensenrechten, ook dat is allang duidelijk. Maar dat is iets anders dan een heel land van ruim 40 miljoen mensen even etnisch te willen zuiveren.
Maanden is best snel volgens Rob de Wijk's koude oorlog kalender.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of dat lijkt zo als je niet alles van te voren aan de grote klok hangt.
Dit werd maanden geleden al aangekondigd.
Hij komt weer om geld bedelen!!1!quote:
Ik ben ook blij dat ik totaal NL twitter niet volg. De hoeveelheid menselijk vuilnis onder de tweet is niet te harden.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Hij komt weer om geld bedelen!!1!
Hij heeft weer hetzelfde pakkie aan!!
Hij laat zijn bevolking in de steek!!1!
De reacties op nu.nl en hier op de frontpage zijn niet veel beterquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik totaal NL twitter niet volg. De hoeveelheid menselijk vuilnis onder de tweet is niet te harden.
En daar de steun voor oekraine hoog in de 90% zit, toont dat alleen maar aan hoe niet representatief al die outlets zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De reacties op nu.nl en hier op de frontpage zijn niet veel beter
En openlijk roepen dat het Oekraense volk geen bestaansrecht heeft. En die heks die loopt te klauwen..quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
de VS kan de verkoop van Gripen gewoon blokkeren toch?quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:
Ja, dreigen dan maar voor Zweeds te gaan heeft blijkbaar geholpen.
Angst voor minder omzet voor het militair industriele complex > angst voor "escalatie".
Schijnt dat de motor VS is, dus ja.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
de VS kan de verkoop van Gripen gewoon blokkeren toch?
Grote griebels, die comments hebben een hoog "ik krijgt geen scootmobiel met COPD machine omdat de Hooge Heren in Den Haag alle mijn centen aan Oekraine hebben gegeven". <insert conspiracy theorie>quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Hij komt weer om geld bedelen!!1!
Hij heeft weer hetzelfde pakkie aan!!
Hij laat zijn bevolking in de steek!!1!
Misschien is dat juist de bedoeling?quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja dat een beetje onder de radar houden van leveringen van F16 is schijnbaar wat lastig.
klinkt een beetje BNW dit, ik kan er niet zo heel veel mee tbhquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnt dat de motor VS is, dus ja.
Maar de deescalatie factie lijkt zich te laten leiden door gevoelsmatigheden. Alhoewel ze omkomen in de abrams, hangen we lekker op de rem, want we willen geen beelden van VS tanks die orcs afknallen. Alhoewel ze omkomen in black hawks, en die eruit gaan, leveren ze die niet. Beide zijn wel redelijk iconische voertuigen die at a glance al geidentificeerd worden als VS' made. Uitzondering hierop is de humvee, maar dat stelt offensief niet veel voor.
Een gripen ziet er niet VS made uit.
Ook zijn de kont excusen a'la: maar je moet blijkbaar eerst zweeds leren?om aan een training te beginnen dan een stuk schaarser. Je kunt immers moeilijk vol houden dat jij een vinger in de pap dient te hebben, louter omdat de motor uit de VS komt. Dan zal je kleur moeten bekennen en gaan uitleggen waarom je op de rem hangt.
Nee, ik weet het; het is voor enkelen hier een leuke bezigheid om elk excuus dat de VS uit z'n achterste trekt om iets niet te leveren, het daar klinkend mee eens te zijn, dat was me al eerder opgevallen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:10 schreef sp3c het volgende:
klinkt een beetje BNW dit, ik kan er niet zo heel veel mee tbh
Gelukkig wordt de grootste vunzigheid stevig weggemodereerd.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De reacties op nu.nl en hier op de frontpage zijn niet veel beter
volgens mij ben ik het nog met geen enkel excuus van de VS om niet te leveren eens geweest dus die schoen van je kun je lekker in je eigen achterste steken ... kijken wat je dan allemaal opvaltquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik weet het; het is voor enkelen hier een leuke bezigheid om elk excuus dat de VS uit z'n achterste trekt om iets niet te leveren, het daar klinkend mee eens te zijn, dat was me al eerder opgevallen.
Gezegde met de schoen h? Doe ermee wat je wil.
Ik bedoelde qua die zinssnede ook meer dat wmb jij die schoen niet aan hoeft te trekken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij ben ik het nog met geen enkel excuus van de VS om niet te leveren eens geweest dus die schoen van je kun je lekker in je eigen achterste steken ... kijken wat je dan allemaal opvalt
En ze denken ook nog eens een keer namens 'het volk' te spreken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik totaal NL twitter niet volg. De hoeveelheid menselijk vuilnis onder de tweet is niet te harden.
Mee eens.quote:
Uh huh. Hier kan ik niet zo veel mee, vind ik maar BNW tbh.quote:zou niet de eerste keer zijn want ze willen graag F16's verkopen, Amerikaanse F16's dus de verkoop van Nederlandse F16's hebben ze in het verleden ook wel geblokkeerd gewoon omdat het kan
geen ideequote:Op zondag 20 augustus 2023 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar wat voor mooi excuus gaan ze dan uit hun achterste trekken?
Dat je "technisch engels" moet kunnen, anders snap je de motor niet ofzo, en die cursus duurt natuurlijk 4 maanden, en er kunnen om zeer mysterische redenen ook niet meer dan 6 personen die cursus tegelijk doen, en in lieu daarvan vind de VS dat ze het mogen veto'en?
nou niet om niksquote:[..]
Uh huh. Hier kan ik niet zo veel mee, vind ik maar BNW tbh.
Maar hilarisch, hoe jij hier competing truths etaleert: Nee, kan niet zo zijn, dat ze het slowwalken, dat is maar BNW, maar tegelijkertijd wel: ja, ze blokkeren om niks, gewoon omdat het kan.
Niet “gewoon” natuurlijk. Dat kost ze een hoop. (Geo)politiek kapitaal. Zeker als ze het uit puur protectionisme doen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee
[..]
nou niet om niks
ze willen zelf verkopen, dat gaat gewoon om dollars
maar als je het bij de feiten wilt houten prima ... als ze bang zouden worden dat Oekraine voor Gripens gaat dan hebben ze gewoon de mogelijkheid om die verkoop te blokkeren
punt
Gripen gebruikt een General Electrics F404 motor, zelfde als bv F18 (meen ik), als ze die niet leveren dan heb je niets aan het toestelquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet “gewoon” natuurlijk. Dat kost ze een hoop. (Geo)politiek kapitaal. Zeker als ze het uit puur protectionisme doen.
Nog daargelaten of ze die mogelijkheid praktisch berhaupt hebben. Want dat weet ik simpelweg niet.
Er zit ook altijd een vingertje bij, dat de democratie niet perfekt is en dat er ook een hoop fout gaat. En dat klopt. Maar als het grotendeels werkt, werkt het.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig wordt de grootste vunzigheid stevig weggemodereerd.
Wat mij alleen nog steeds blijft verbazen is dat veel reaguurders iets hebben dat de strijd daar niet hun strijd zou zijn en dan kennelijk niet begrijpen dat juist hun vrijheid dat te kunnen zeggen; rechtstreeks voortkomt uit de strijd voor vrijheid dat te mogen uitbraken.
De een andere partij vrijheid niet ziet als onlosmakelijke mensenrecht, zal ws hetzelfde oreren door er allerlei dan secundaire (eigen)belangen bij te halen die hun toe-eigening van andermans rechten zou rechtvaardigen zoals historie, erving, cultuur of religie of mijn part een ondertekende wilsbeschikking.
Zelfs een ondertekende keuze maakt nooit dat iemand, als individu het eigendom wordt van een ander.
Dat iemand het niet eens is met andermans vrijheidsrechten, is iemands recht als mening maar ga die overtuiging niet gebruiken om de keuze daarvoor te kunnen hebben, te ondermijnen. M.a.w. mensen die het niet eens zijn met democratische vrijheidswaarden kunnen zich er zich qua keuze van onthouden en zich daarbij realiseren dat het vrijheden geen dienblad is waarvan naar believen kan worden genuttigd.
Wat is vrij gewoon? Het om puur protectionistische redenen achterhouden van wapens aan een partner in oorlog. Dat betwijfel ik toch.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gripen gebruikt een General Electrics F404 motor, zelfde als bv F18 (meen ik), als ze die niet leveren dan heb je niets aan het toestel
en ja dat is vrij "gewoon" in de wapenindustrie
Dat zei ik ook al, h?quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:43 schreef sp3c het volgende:
maar als je het bij de feiten wilt houten prima ... als ze bang zouden worden dat Oekraine voor Gripens gaat dan hebben ze gewoon de mogelijkheid om die verkoop te blokkeren
Alleen zal de deescalatie factie dan met de billen bloot moeten, over het waarom ze dat doen. Want kont excusen gaan niet meer op, de VS weet 0 van mensen voor Gripen's opleiden, wat daar bij komt kijken weet Zweden.quote:
Inclusief de F16s die met ductape aan elkaar hangenquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:50 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Alle F-16s die we hebben dus. Die zullen denk ik niet in een keer worden overgedragen.
we hebben het hier ook al gezien tochquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is vrij gewoon? Het om puur protectionistische redenen achterhouden van wapens aan een partner in oorlog. Dat betwijfel ik toch.
Al was het mas omdat die situatie zich amper voordoet.
Wij hebben momenteel nog 24 vliegende F16's in actieve dienst.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Inclusief de F16s die met ductape aan elkaar hangen.
Denken dat er 42 gevechtsklare F16s geleverd worden door NL... dat is best naef.
Pre-oorlog. Onvergelijkbaar.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
we hebben het hier ook al gezien toch
https://www.dw.com/en/ger(...)ne-report/a-60520988
verder kan ik nog wel een lijstje maken van zaken die zich amper voordoen maar dat lijkt me niet echt productief
Wat die duitse bevolking nu meemaakt is ook niet niks. Ze zijn een 180 graden draai aan het maken op het gebied van een leger. Het gaat langzaam, heel langzaam.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
we hebben het hier ook al gezien toch
https://www.dw.com/en/ger(...)ne-report/a-60520988
verder kan ik nog wel een lijstje maken van zaken die zich amper voordoen maar dat lijkt me niet echt productief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |