Kremlinquote:
F16 was in het begin van alles mis mee.quote:Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
Ik kan me uit de jaren tachtig en negentig wel herinneren dat er nog wel eens een F16 neerstortte ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
F16 was in het begin van alles mis mee.
Die vielen bij wijze van spreken met bosjes uit de lucht.
Als kind wel bij zo'n gecrasht toestel gestaan, die bij de luchtbasis was neergestort.
Tegenwoordig hoor je daar niemand over en is de F16 een prima toestel.
Ja, ook dat was gewoon een rus psy-op.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Bron?
Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
Wie beweert dan dat de F35 mislukt is?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
ALs je googled kom je uit artikelen over het “falen” van de f35. Het doel was om de f16 te vervangen als zijnde een goedkope multi role fighter. Het probleem is dat dat goedkoop zijn niet is gelukt omdat het ding zo ingewikkeld is geworden.
Moet ik quoten, of lees je zelf even een pagina terug?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie beweert dan dat de F35 mislukt is?
Quote maar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Moet ik quoten, of lees je zelf even een pagina terug?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Natuurlijk, de Amerikaanse luchtmacht heeft zelf toegegeven dat de F-35 een mislukking is.
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Bron?
Dacht dat er in het begin wel wat problemen mee waren, maar dat het tegenwoordig een prima toestel is.
De f-35A kost rond 80 miljoen. De Gripen E/F zitten ook rond dat bedrag.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
ALs je googled kom je uit artikelen over het “falen” van de f35. Het doel was om de f16 te vervangen als zijnde een goedkope multi role fighter. Het probleem is dat dat goedkoop zijn niet is gelukt omdat het ding zo ingewikkeld is geworden.
Lees je zelf weleens de linkjes die je post?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/
Als ik googel vind ik dit:quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ace-this-boondoggle/
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.
Maar dat is nog geen mislukking natuurlijk.
In het begin waren er kinderziektes, maar volgens mij is het een prima toestel nu.
Daar heb je wel een punt jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?
Te goedkoop.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
De f-35A kost rond 80 miljoen. De Gripen E/F zitten ook rond dat bedrag.
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, je baseert je dus op de mening van etuidelapiel.
Goed onderbouwd hoor!
Zal iig beter zijn dan een Mig-29quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je echt kritisch wil zijn weet je toch pas of een wapen prima is als het zich in een oorlog bewezen heeft. Dat heeft de F35 nog niet toch of wel? Misschien Isral?
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
Als kind wel bij zo'n gecrasht toestel gestaan, die bij de luchtbasis was neergestort.
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.
Natuurlijk, maar als je gaat voor goedkoop, dan heb je op dat vlak gefaald.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Duurder en zwaarder dan de bedoeling was.
Maar dat is nog geen mislukking natuurlijk.
In het begin waren er kinderziektes, maar volgens mij is het een prima toestel nu.
Alleen Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?
Staat mij ook iets van bij dat de f16 juist prima functioneerde. De kostenbesparende keuze voor aluminium pakte ook goed uit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Starfighter? Die viel vooral bij de Duitsers om de haverklap uit de lucht omdat 'ie niet geschikt was voor het doel waar de Luftwaffe ze voor aangeschaft had. Uiteindelijk heeft de Luftwaffe 292 van zijn 916 Starfighters verloren en daarbij zijn 115 piloten omgekomen.
Yup, daarom werd de Starfighter bij de Duitsers dan ook de "Witwenmacher" genoemd. In de eerste helft van 1966 verloren de Duitsers er 61 waarbij meer dan de helft van de piloten om het leven kwam.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En dat zonder oorlog te hebben gevoerd?
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.quote:Ik geef duidelijk aan er eens naar gegoogeld te hebben en dat ik bij bronnen uitkom die het hebben over de (te) hoge kosten van het hele project. Zo bekeken kun je de f35 een gefaald project noemen.
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.quote:Ikzelf zou het niet weten, maar dat is ook het punt niet.
quote:."Unless World War III breaks out—or Biden gives Ukraine F-22 or F-35 fighters—I don't see America's best stealth fighters taking on Russia's Su-57. If that did happen, the Su-57 would be taken out very quickly," he said.
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.
[..]
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.
[..]
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.
Van de Su-57 vliegen enkel een paar prototypes rond. Dat toestel zal waarschijnlijk nooit in grote getallen in dienst komen, als het berhaupt al in serieproductie zal gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Een stukje uit Newsweek over de F35 in vergelijking met Russisch nieuwste jetfighter de SU-57
https://www.newsweek.com/(...)-ukraine-war-1772392
TLDR;
[..]
Starfighter is niet mislukt, het kostte alleen wat bloed, zweet en tranen om eraan te wennenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.
Artikel niet gelezen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Van de Su-57 vliegen enkel een paar prototypes rond. Dat toestel zal waarschijnlijk nooit in grote getallen in dienst komen, als het berhaupt al in serieproductie zal gaan.
Tokmak is dan vooral interessant vanwege de spoorlijnen en wegen. De stad zelf is de basis van de 19e Divisie.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voorlopig is er nog tijd zat. Stel Tokmak valt, de kans is groot dat men onder Tokmak al weer nieuwe linies heeft liggen. Tegen die tijd misschien wel weer Russen in eigen mijnenvelden, maar dat is dan een schrale troost.
Volgens mij gaf ik aan wat ik tegenkwam zodra ik googlede. Kun je zelf ook doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Russen gehad. Ik vind het gewoon matig, dat ik bij jou vraag om een bron, voor een bewering van jou. Maar dat jij dan een vervolgens iemand quote die het ook niet onderbouwt heeft.
[..]
Die bronnen deel je dus niet. Overigens heb je je standpunt al veranderd. Nu zeggen de bronnen al niet meer dat de F-35 gefaald heeft, maar zeg jij dat, vanwege de kosten.
[..]
Als je iets beweert, namelijk dat de F-35 mislukt is, dan ga ik er vanuit dat je iets weet.
Ja en dat was mijn punt. Ik had misschien niet aan moeten geven de stad in te nemen, maar aan de andere kant denk ik wel dat dit misschien wel een doel is en moet zijn.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Tokmak is dan vooral interessant vanwege de spoorlijnen en wegen. De stad zelf is de basis van de 19e Divisie.
Maar als Oekraine bij Tokmak komt, kunnen ze alle GLOC's in Zaporizhia met artillerie onder vuur nemen. Tokmak zelf ligt nu al binnen bereik van 155mm artillerie.
Ik ben er niet om jouw quotes met googelen te onderbouwen, dat moet je dus zelf doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ik aan wat ik tegenkwam zodra ik googlede. Kun je zelf ook doen.
En ik kwam dus wel met een inhoudelijke reactie. Jij zei: het vliegtuig is te duur en mislukt, en google lekker zelf.quote:Desbetreffende user beweerde wat. Kun je vragen om een bron en tot de conclusie komen, zonder zelf met een bron te komen, dat de Russen het beweren, of je gaat zelf even na en vervolgens kun je de user van een inhoudelijke reactie voorzien. In dit geval dat het vliegtuig prima blijkt alleen het hele project duurder uit viel dan de bedoeling.
Omdat er 5 stuks al missies hebben gevlogen icm conflict Oekrane. Ook volgens UK intel.quote:
Volgens mij heb jij geen avi9 of wel?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben er niet om jouw quotes met googelen te onderbouwen, dat moet je dus zelf doen.
[..]
En ik kwam dus wel met een inhoudelijke reactie. Jij zei: het vliegtuig is te duur en mislukt, en google lekker zelf.
Ik stelde dat het vliegtuig bedoeld is als een exportproduct en een manusje van alles. Daar gaf ik ook een quote bij.
Dat zijn dezelfde toestellen als wat de Russen in Syri "ingezet" (lees: getest) hebben. Die Su-57 is, net als de Su-75 (waarvan vooralsnog alleen een mockup bestaat) en de T-14 niet veel meer dan de Wunderwaffen waarmee de Nazi's het verloop van de tweede wereldoorlog dachten te kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat er 5 stuks al missies hebben gevlogen icm conflict Oekrane. Ook volgens UK intel.
Zie edit vorige post.
Als het inhoudelijk niet meer lukt, word je persoonlijk?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen avi9 of wel?
Nee, maar jij snapt me niet en ik heb geen zin nog 5 pagina’s te gebruiken tot je me wel snapt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het inhoudelijk niet meer lukt, word je persoonlijk?
Punt is ook dat de F-35 kwetsbaar is en duur in onderhoud.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. Etuidelapiel beweert wat. Meteen valt men erover dat hij geen bron noemt en het maar bij de Russen weg moet komen.
Ik geef duidelijk aan er eens naar gegoogeld te hebben en dat ik bij bronnen uitkom die het hebben over de (te) hoge kosten van het hele project. Zo bekeken kun je de f35 een gefaald project noemen.
Ikzelf zou het niet weten, maar dat is ook het punt niet.
Superieur aan alles? Hij is te langzaam op topspeed.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is in de war met de starfighter, de F35 is alleen wat duurder dan bedacht maar superieur aan alles.
te langzaam voor wat?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Superieur aan alles? Hij is te langzaam op topspeed.
Daar kun je best depri van worden. Ik neem aan dat de Russen die dingen oneindig kunnen blijven leggen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:03 schreef oheng het volgende:
In ander nieuws, een mooie moment opname waarom het offensief zo lang duurt. 8 mijnen in 1 vierkante meter.
Nee,F16. Starfighter weet ik ook nog wel. Die moesten eerst warm draaien. Hels kabaal was dat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja en ja en ja en ja.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar kun je best depri van worden. Ik neem aan dat de Russen die dingen oneindig kunnen blijven leggen?
Al vind je er militair een oplossing voor, dit gaat nog vele jaren enorme problemen geven.
In vergelijk met welke?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En dan? Alsof snelheid zo'n issue is... Net als met de F104 een bochtje ter grootte van Nederland maken zeker...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat valt wel wat mee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kremlin
[..]
Vind dat best veel...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt wel wat mee.
https://archive.is/SL2zT
Haha ik dacht al dat ik de enige was.quote:Op zondag 20 augustus 2023 00:37 schreef skysherrif het volgende:
Iets zegt me dat bekende russische oorlogsjournalist Romanov door een raampje gevallen is.
AL 4 dagen niets gepost (daarvoor meerdere keren elke dag en 1 van zijn laatste posts was dat hij gezocht werd)
Gaat Oekrane zich nu verlagen naar Russisch niveau?quote:Op zondag 20 augustus 2023 03:18 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Kursk treinstation in de fik door oekraiense drones
Ja, net als de Geallieerden in WO2quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Gaat Oekrane zich nu verlagen naar Russisch niveau?
Zegt wie?quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
dit soort acties zijn totaal nutteloos.
Ik hoop het. Meer van dit soort acties graag. Dat debiele Rusland moet je behandelen op de enige manier die ze begrijpen, dat vuilnis rondom Poetin in Moskou smeekt er gewoon om.quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Tja, voor mij lijkt het koopje . 2 voor de prijs van 1 , een logistieke hub beschadigen en de bevolking direct confronteren met de gevolgen van hun gecultiveerde apathie.quote:
Laat dat laffe russische volk ook maar lijden onder hun leider die ze nog niet hebben weggetrapt.quote:Op zondag 20 augustus 2023 07:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ze moeten de Russen het land uitwerken dit soort acties zijn totaal nutteloos.
Dat doen ze niet. Anders zouden ze drones gestuurd hebben op het moment dat er zoveel mogelijk kinderen in dat station zijn, niet midden in de nacht.quote:Op zondag 20 augustus 2023 06:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
En anders who the fuck gives a shit ... 'verlagen' ... dan moeten die tering russen maar eens opsodemieterenquote:Op zondag 20 augustus 2023 07:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Anders zouden ze drones gestuurd hebben op het moment dat er zoveel mogelijk kinderen in dat station zijn, niet midden in de nacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |