Oude airframes zeggen bij vliegtuigen niet veel...quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Logisch. De F16's zijn leuk, maar een lapmiddel. Gewoon omdat de airframes oud zijn.
Nou, op gegeven moment gaan toch echt richting 'niet meer te onderhouden'. En reken maar dat die oude Nederlandse toestellen afgebeuld gaan worden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oude airframes zeggen bij vliegtuigen niet veel...
dus moet je ze maar niet gebruiken?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, op gegeven moment gaan toch echt richting 'niet meer te onderhouden'. En reken maar dat die oude Nederlandse toestellen afgebeuld gaan worden.
Je hoeft niet zo te drammen, we hebben het lang en breed over Melitopol gehad.quote:
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
dus moet je ze maar niet gebruiken?
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Logisch. De F16's zijn leuk, maar een lapmiddel. Gewoon omdat de airframes oud zijn.
Dat geld voor alle vliegtuigen in een oorlogssituatie, Overigens, daarvoor zijn ze bedoeld, om ingezet te worden in oorlogssituaties. het is een werktuig, geen kunstwerk om naar te kijken. En ze inzetten is nog altijd beter dan ze niet inzettenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.
Nu is de Amerikaanse Intel wel gerustgesteld.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo te drammen, we hebben het lang en breed over Melitopol gehad.
Een F16 airframe is gemaakt voor zo'n 8-10.000 uur. Da's omgerekend 30 jaar lang 300 keer per jaar een uurtje vliegen. Die F16's komen ondertussen wel in de richting van die aantallen. Ze gaan heus nog wel even mee, maar nu gaan die oude beestjes wel even worden afgebeuld. Dus dat Oekrane gelijk naar een opvolger kijkt lijkt me heel verstandig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Tevens sneller dan die F35.
Drop and run
Dat zijn jouw woorden. Ik zou iig er niet voor gekozen hebben er zij betere alternatieven.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een F16 airframe is gemaakt voor zo'n 8-10.000 uur. Da's omgerekend 30 jaar lang 300 keer per jaar een uurtje vliegen. Die F16's komen ondertussen wel in de richting van die aantallen. Ze gaan heus nog wel even mee, maar nu gaan die oude beestjes wel even worden afgebeuld. Dus dat Oekrane gelijk naar een opvolger kijkt lijkt me heel verstandig.
En wat klets je nou over de F35? Dacht je dat deze oorlog bedacht was door het Amerikaanse militair-industrile complex om nieuwe wapens te slijten of zo?
Ze waren al een tijdje in bespreking over de CV90 als IFV. Ik hoorde dat ze iets van 1000 voertuigen wilden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:04 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zelenski is ook bezig om de productie van CV90s naar Oekrane te halen zie ik. Als het zo door gaat dan zal Oekrane een grote speler op het gebied van defensie materiaal worden na de oorlog.
Dan wat?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Ik zou iig er niet voor gekozen hebben er zij betere alternatieven.
Dus gewoon een burgerdoel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:12 schreef Neezoistniet het volgende:
Het was dus blijkbaar een drone tentoonstelling en waarschijnlijk heeft iemand dat gelekt naar de Russen....
https://www.ukrinform.net(...)cal-authorities.html
Voor mij een twijfelgeval maar voor de Russen maakt het niets uit, die gooien bommen op alles en iedereen.quote:
Even een paar opmerkingen:quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar je moet niet gaan denken dat je er over tien jaar nog mee kunt vliegen.
Onder de linies naast Tokmak zullen ze toch zeker niet zo overdreven hebben?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 15:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Voodeel van mijnen is dat beide partijen er niet door kunnen.
Voor de verdedigende partij zijn mijnen ook een probleem; het is overduidelijk wat de veilige aanvoerroutes zijn. En ze helpen bij het veiligstellen van de Oekrainsche flanken.
Zal me niks verbazen als de russen geheel Tokmak hebben omringd met mijnen.
Kon ze nog weleens duur komen te staan.
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Even een paar opmerkingen:
- Oekraine heeft zo snel mogelijk westerse vliegtuigen nodig
- De F-16 is een mooie kans om te wennen aan westerse vliegtuigen.
- De VS gaat de F-16 mogelijk nog 18-20 jaar gebruiken.
Zelensky moet gewoon maar ff langs Macron gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:26 schreef oheng het volgende:
Even een paar opmerkingen:
- Oekraine heeft zo snel mogelijk westerse vliegtuigen nodig
De vraag welk toestel beter is voor Oekraine, de F-16 of Gripen is zo'n ontzettend moeilijk onderwerp vanwege de grote hoeveelheid variabelen, qua technische ondersteuning en logistiek. Daar waag ik me niet aan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.
Ik denk dat Oekrane ze gaat vervangen door Gripens zodra ze de Russen uit hun land hebben getrapt. Er zijn volgens mij niet veel landen die hun Gripenvloot aan uitfaseren zijn, en ik gok dat ze moderne vliegtuigen willen die in staat zijn een SU-35 op grote afstand aan te pakken. De nieuwste varianten dus. Dus die zie ik niet heel snel worden geleverd. Omdat ze nog gebouwd moeten worden.
Die van NL hebben pas geleden nog een volledige onderhouds beurt gehad. Zodat ze voorlopig met gemak mee kunnen voor Oekrane.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, maar die NL toestellen zijn bouwjaar 1985-1995.
Ik denk dat Oekrane ze gaat vervangen door Gripens zodra ze de Russen uit hun land hebben getrapt. Er zijn volgens mij niet veel landen die hun Gripenvloot aan uitfaseren zijn, en ik gok dat ze moderne vliegtuigen willen die in staat zijn een SU-35 op grote afstand aan te pakken. De nieuwste varianten dus. Dus die zie ik niet heel snel worden geleverd. Omdat ze nog gebouwd moeten worden.
Ik zit nu net satelietbeelden te bekijken, en ik denk het toch niet. De lange loopgraven en drakentanden missen nu ook nog.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Onder de linies naast Tokmak zullen ze toch zeker niet zo overdreven hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |