SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.quote:ISW: Ukrainian troops advance as Russia cracks down on war images
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.quote:Aeroflot instructs pilots to turn brakes off on some Airbus & Boeing aircraft
Interessant artikel over hoe Putin en XI hun landen de afgrond in aan het helpen zijn. Dat het gewoon haast komisch is, maar dat er eigenlijk niet om gelachten kan worden. Daar de burgers het dupe zijn, en er niet veel tegen kunnen doen.quote:Putin and Xi are the Laurel and Hardy of statesmen - but it's no laughing matter
Wellicht is het brughoofd verder gevorderd dan we denkenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een beetje een vreemde plek voor artillerie. Aangezien ze amper een brughoofd hebben op de linker oever.
quote:Translation:
You thought we are nazis?
- Yes.
What about now?
- I still think the same.
Are you treated well here?
-Yes.
Do you think nazis would've treated you well?
- You're civilized nazis.
Eigenlijk vreemd dat ze dat nu al niet hebben?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:22 schreef Delenlill het volgende:
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.
Een soortgelijke wet is al in De Krim in werking gesteld na de aanvallen op de Kerch brug. De Russische overheid wil hierdoor meer controle krijgen over de Russische informatie ruimte en narratief van de oorlog.
Het zou dus zo maar kunnen dat in de toekomst heel wat minder beelden vrij komen van de oorlog van Russische zijde.
Weer KA-52'squote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:56 schreef ExTec het volgende:
Schijnen dus 2 van die KA-52's neergehaald te zijn.
Dat op begin totaal van rond de 100 is niet slecht.
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weer KA-52'sKwetsbare helikopters is het enige wat de Russische luchtmacht in durft te zetten?
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Wellicht is het brughoofd verder gevorderd dan we denken
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Wellicht is het brughoofd verder gevorderd dan we denken
Ze zouden 6 M3 Amphibious Rigs krijgen van Nederland. Die gaan 15km/u op het water. Da's snel genoeg.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.
Maar ik zou redeneren dat je dat liever niet doet. Als je op het water ontdekt wordt ben je het haasje, je kan immers niet snel weg navigeren.
"the Russians are losing the abillity for counter-battery fire"quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).
En de hele Zaporizhia frontlinie lijkt in beweging. Map bespreking door ATP:
Sancties omzeilen doe je met al bestaande digitale land-onafhankelijke munten, niet met je eigen digitale Russische munt. Maarja, ze kunnen het niet laten natuurlijk om niet de macht en controle over desbetreffende munt te willen hebbenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:46 schreef Aether het volgende:
Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen
https://tweakers.net/nieu(...)ies-te-omzeilen.html
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
Leuk dat ze ook even de moeite gedaan hebben om em te verven.
[ twitter ]
Het is echt het zielige: wij zijn zo groot sterk en machtig, duidelijk dat ALLEEN de VS zich met ons kan meten!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn de afgelopen maanden meerdere neergehaald. Dus de Oekrainers zitten dichterbij dan ze denken of ze nemen meer risico?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.
als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was
[ twitter ]
Russische piloten moeten dus verplicht de thrust reversal en de spoilers gebruiken om tot stoppen te komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef Delenlill het volgende:
https://www.aerotime.aero(...)rbus-boeing-aircraft
https://www.avweb.com/avi(...)ners-without-brakes/
[..]
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.
Lekker dan. Ik zou me in elk geval niet veilig voelen met onderdelen die uitgeschakeld zijn op een vliegtuig omdat ze versleten zijn en niet vervangen kunnen worden. En de remmen lijken me toch echt wel belangrijk bij het landen. En dan is de vraag natuurlijk zijn er nog meer onderdelen die eigenlijk vervangen hadden moeten worden. Maar gewoon genegeerd zijn/uitgeschakeld zijn.
En als dat versleten is, dan schakelen ze dag ook uit?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Russische piloten moeten dus verplicht de thrust reversal en de spoilers gebruiken om tot stoppen te komen.
In goede omstandigheden kan dat , maar er hoeft ook maar iets tegen te zitten en je hebt toch echt je remmen nodig. Bovendien is deze manier van stoppen bijzonder slecht voor je thrust reversal.
Ik hoop voor de passagiers dat ze dan helemaal stoppen met vliegen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En als dat versleten is, dan schakelen ze dag ook uit?
Rusland kennende....quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop voor de passagiers dat ze dan helemaal stoppen met vliegen.
Schaduwen kloppen niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dit zie je bij iedere (dreigende) doorbraak van Oekraine: dan gaat de rus hun luchtmacht inzetten, met verliezen van heli's en vliegtuigen als gevolg.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen maanden meerdere neergehaald. Dus de Oekrainers zitten dichterbij dan ze denken of ze nemen meer risico?
De vlaggen zijn ook gephotoshopt lijkt welquote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Schaduwen kloppen niet.
De soldats en de lantaarnpaal hebben lange schaduwen, de YPR heeft vrijwel geen schaduw.
zijjn ook wel hele kleine soldaatjesquote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Schaduwen kloppen niet.
De soldats en de lantaarnpaal hebben lange schaduwen, de YPR heeft vrijwel geen schaduw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee hoe ik inflatie moet begrijpen. Geen idee ook hoe ik ooit met een 8 voor economie ben geslaagd![]()
A Song of Ice on Firequote:
Ik geloof dat de juiste term "verticaal beperkte personen" is (dwergen).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijjn ook wel hele kleine soldaatjes
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik geloof dat de juiste term "verticaal beperkte personen" is (dwergen).
Hoe langer ik naar die foto kijk hoe meer vragen het oproept. Die camo ook, is dat niet van de Britten in de Noord Afrika campagne in WW2???
In zo’n blik wil je liever wat kleiner zijn met zijn allen dunkt mequote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nu zijn Nederlanders wat aan de lange kant maar damn ... die zijn klein beperkt hoor
nee joh, gewoon dakkie open en gaanquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In zo’n blik wil je liever wat kleiner zijn met zijn allen dunkt me
De Su-24 is dezelfde kist die door de Oekraners aangepast is om Storm Shadows mee te lanceren. Ik denk dat je eerder de Su-25 bedoelt? Die is nl. voor "close air support" bedoeld.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:41 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit zie je bij iedere (dreigende) doorbraak van Oekraine: dan gaat de rus hun luchtmacht inzetten, met verliezen van heli's en vliegtuigen als gevolg.
Ik voorspel dat de komende dagen er een aantal SU-24's e.d. gaan sneuvelen.
Godsamme, moet ik nu ook jou al verontwaardigd gaan benaderen aangaande open luikjes in gepantserd spul ?!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee joh, gewoon dakkie open en gaan
Waarschijnlijk overgespoten, het is iig niet de standaard NAVO camouflage.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik geloof dat de juiste term "verticaal beperkte personen" is (dwergen).
Hoe langer ik naar die foto kijk hoe meer vragen het oproept. Die camo ook, is dat niet van de Britten in de Noord Afrika campagne in WW2???
Dat zou wat zijnquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee joh, gewoon dakkie open en gaan
inblikken is voor de infanteriequote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Godsamme, moet ik nu ook jou al verontwaardigd gaan benaderen aangaande open luikjes in gepantserd spul ?!
rusland gebruikt de SU-24, SU-25, SU-30, SU-34 voor CAS. Zie Oryx verliezen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Su-24 is dezelfde kist die door de Oekraners aangepast is om Storm Shadows mee te lanceren. Ik denk dat je eerder de Su-25 bedoelt? Die is nl. voor "close air support" bedoeld.
Dat NAVO-embleepmje ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ik krijg een deja vu van mijn vakantie trip met 3 kleine kinderen achterin de auto. Anders zet je even een filmpje op.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:52 schreef LethalNinja het volgende:
Wanneer is RUsland uit Oekrane gekickt? hoe lang duurt het nog?
Ik zeg laten we een enorme ambush plannen met Van Moofsquote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ga nu maar eens ontkennen dat ze zich als nazi's fedragen.
Sorry, maar wat is dit voor fake shit?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Zag ook iemand die zei dat de Russen, door de opmars van de Oekraners, zich kennelijk genoodzaakt voelen om binnen het bereik te opereren van de manpads. Goed nieuws natuurlijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:30 schreef oheng het volgende:
Sommige russische bronnen denken dat de KA-52 neergehaald is door een Zweedse RBS 70, met een bereik van 9km. Wat kan kloppen met de lange vliegtijd van 16 seconden.
Ik wil Snowden aan het front zienquote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:37 schreef hangtime het volgende:
Nu migranten ook moeten dienen in het Russische leger, sturen ze Quincy Promes naar het front?
Dan ook Gerard depardieuquote:
Ik zie die 2 bejaarde vetzakken al vast zitten in een loopgraafquote:
Naja Russische "claims" moet je wel met korreltje zout nemen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.
als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was
[ twitter ]
Stoeltje erbij en lekker schieten. En als ze zich moeten verplaatsen een gespierde 20-jarige stuntdubbel inzetten.quote:
welke russische claims? die inschatting over het gevaar van de KA-52 voor het oekrainse offensief kwam van de britse militaire inlichtingendienst en die steunde ook op verklaringen van oekrainse defensie-officials.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
Naja Russische "claims" moet je wel met korreltje zout nemen.
Depardieu, Berlusconi en Stone waren toch al voor deze oorlog af?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:16 schreef oheng het volgende:
Hmmm ik zie een patroon....
Gerard Depardieu
Steven Seagal
Scott Ritter
Sylvio Berlusconi
Oliver Stone
etc
Ze hebben allemaal sexuele veroordelingen en/of aanklachten. Volgens mij wordt men geil van putin ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt, ben geen expert.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Depardieu, Berlusconi en Stone waren toch al voor deze oorlog af?
Vraag me nou niet wat ik gisteren gegeten heb maar ik weet wel dat ze viespeuken zijn en Depardieu zat dronken in een vliegtuig.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal sexuele veroordelingen en/of aanklachten. Volgens mij wordt men geil van putin ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt, ben geen expert.
Hopelijk zo'n russisch toestel zonder remmen?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
en Depardieu zat dronken in een vliegtuig.
Ik kan zo snel alleen dit vinden. Ook een viespeuk dus.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Hopelijk zo'n russisch toestel zonder remmen?
Oh ik ging ervan uit dat de Russen weer eens de boel veel mooier gepresenteerd hadden.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
welke russische claims? die inschatting over het gevaar van de KA-52 voor het oekrainse offensief kwam van de britse militaire inlichtingendienst en die steunde ook op verklaringen van oekrainse defensie-officials.
die uiteindelijk gewoon aangaven wat men merkte... nl dat die KA-52s door de inzet van LMUR raketten van zeer grote afstand konden vuren en zelfs buiten bereik van manpads bleven
[ twitter ]
en
https://www.flightglobal.(...)orces/154313.article
Mogelijk dat momenteel rusland door die LMURs heen is en ze domweg geen raketten meer hebben die ze van afstand kunnen inzetten waardoor die Helikopters ook dichterbij het front moeten komen (en vervolgens kwetsbaar zijn voor manpads die een bereik van 3 tot 5 km hebben)
it wasn't mequote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:31 schreef oheng het volgende:
Euh even serieus nieuws. De komst van de T-14 Armata tank op het slagveld wordt even uitgesteld, want er is brand in de fabriek die bepaalde T-14 onderdelen maakt.
De oorzaak is waarschijnlijk een spontane hitte ontwikkeling als gevolg van een onvoorziene omstandigheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2023 16:35:12 ]
Als piloot?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Depardieu zat dronken in een vliegtuig.
Grard Depardieu plast in gangpad vliegtuig - https://nos.nl/l/265088quote:
Heeft Putin gelijk zijn kindsoldaten...quote:
wutquote:
Nu zie ik dus een leger aan Mickey Mousen voor mequote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Heeft Putin gelijk zijn kindsoldaten...
Moorden en verkrachten, ok. Maar nou gaan ze te ver!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ga nu maar eens ontkennen dat ze zich als nazi's gedragen.
Zouden op een aantal plekken nog wel Russen zitten? Ook zonder Russen ben je dagen bezig om door de mijnenvelden heen te komen, misschien slimmer om die gebieden gewoon te laten voor wat ze zijn?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu Oekrane wat verder gevorderd is de linies in, zouden ze nog wat in de breedte gaan uitvallen?
Z zien er ook echt uit als een stel sloebers.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ga nu maar eens ontkennen dat ze zich als nazi's gedragen.
Bovendien is het geannexeerde gebied nog steeds niet volledig in handen van Rusland.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:24 schreef theguyver het volgende:
Russia has already reached the principal aim of its military operation in Ukraine, Belarusian President Alexander Lukashenko said in an interview aired on Thursday.
“As of today, the goals of the special military operation have been met,” Lukashenko told Ukrainian journalist Diana Panchenko, during a two-hour interview posted on YouTube.
“Ukraine will never be so aggressive towards Russia after this war ends, as it was before. Ukraine will be different. People in power [there] will be more cautious, smart, more cunning if you will,” Lukashenko said.
Bron: RT
Grappig is dat sinds de oorlog de afgelopen maanden Rusland nog niet eerder onder vuur is geweest.
Loekie mag wel uitkijken dat zijn Wagner boys niet de grens over steken bij polen.
quote:De pro-Russische separatisten in het oosten van Oekrane hebben woensdag en donderdag vijf Oekraense militairen tot zware straffen veroordeeld voor 'moord' en 'wrede behandeling van burgers'. Dit heeft het Russische Onderzoekscomit meegedeeld.
Twee van de vijf Oekraners, Vladimir Pafitsevitsj en Jevgeni Vakhnenko, werden schuldig verklaard aan ,,wrede behandeling van de burgerbevolking", het gebruik van ,,methodes die verboden zijn in een gewapend conflict" en ,,moord in groep met voorbedachten rade", aldus het comit, dat met de grote onderzoeken in Rusland belast is.
De Kadyrovs zijn totnutoe qua uitrusting als een van de beste uitgerust.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Z zien er ook echt uit als een stel sloebers.
Ik vraag me af welke brigades het beter voor elkaar hebben daar in het Russische kamp.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Staat er niet bij wat voor straffen dan?
quote:De twee, die bij het Russische offensief in Oekrane gevangengenomen werden, kregen elk een gevangenisstraf van 22 jaar van het hooggerechtshof van de volksrepubliek Donetsk. Ze werden beschuldigd van de executie van een 44-jarige man in maart 2022, die de Oekraense posities in de stad Mariepol zou hebben gezien. De stad werd daarna door het Russische leger veroverd na een maandenlange en verwoestende belegering.
Een derde Oekraense militair werd tot twaalf jaar cel veroordeeld voor mortiervuur in 2018 en 2020 dat in Donetsk schade, verwondingen en de dood van een burger veroorzaakte. Hij werd ook schuldig verklaard aan de executie van een burger in april 2022 in Marioepol toen hij in het Azovregiment diende.
Woensdagavond liet het Onderzoekscomit al weten dat nog twee andere leden van het Azovregiment tot 24 jaar opsluiting waren veroordeeld voor het bombarderen van een woongebouw en civiele infrastructuur in Marioepol.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ir-doelwit~afa4ee6c/
https://nyheder.tv2.dk/ud(...)r-det-inde-i-ruslandquote:He has already lost his father, two uncles, three cousins and an aunt to Russia's brutality in Chechnya.
Some have been tortured to death, others have been shot, and Fathi had to grow up in Denmark without his mother, who could not get asylum.
- Since my childhood I have been on the run because of the Russians. I have been a refugee in Denmark because of the Russians. I have lost my homeland and my family. It is not so easy to live as a refugee abroad. It's all Putin's fault. So that's why I'm fighting for Ukraine, says Fathi and adds:
- This is personal for me.
Dit is echt vermoeiend manquote:
Eerlijk is eerlijk: deze was best strakquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:50 schreef SillyWalks het volgende:
Zo blij dat de mods er bovenop zitten.
NOSquote:Turkije waarschuwt Rusland na incident met vrachtschip Zwarte Zee
Turkse autoriteiten hebben de Russen na een incident met een Russisch vrachtschip "op passende wijze" gewaarschuwd, meldt persbureau Reuters. Het incident vond plaats in de Zwarte Zee.
Zondag zei Rusland dat een Russisch patrouilleschip automatische wapens had afgevuurd, nadat de kapitein van het Turkse schip niet reageerde op een verzoek om te stoppen voor een inspectie. De Turken hebben naar aanleiding van dit incident aan de bel getrokken "om te voorkomen dat spanningen in de Zwarte Zee escaleren".
Tja, geen idee. Kan me voorstellen dat de Russen linies willen behouden zodat je weet waar de tegenstander waarschijnlijk aan zal vallen omdat men daar het verst is. In de breedte uitvallen brengt natuurlijk voordelen met zich mee en de Russen zullen dit beter verdedigen na mate de tijd verstrijkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zouden op een aantal plekken nog wel Russen zitten? Ook zonder Russen ben je dagen bezig om door de mijnenvelden heen te komen, misschien slimmer om die gebieden gewoon te laten voor wat ze zijn?
Een hersenscheet.
Gast is deletedquote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast is zwaar gewond...
https://twitter.com/antip(...)264282560315679?s=20
Sowieso is er aan de russische strategie geen touw aan vast te knopen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, geen idee. Kan me voorstellen dat de Russen linies willen behouden zodat je weet waar de tegenstander waarschijnlijk aan zal vallen omdat men daar het verst is. In de breedte uitvallen brengt natuurlijk voordelen met zich mee en de Russen zullen dit beter verdedigen na mate de tijd verstrijkt.
Aangezien Oekrane eindelijk een bres heeft geslagen in de eerste linies zullen we het weldra weten
Het doel in de Kharkiv regio is de Oskil rivier, dat is niet zo lastig om te zien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Sowieso is er aan de russische strategie geen touw aan vast te knopen.
- Ze nemen Bakhmut in met extreme verliezen want???
- Ze vallen nu in de Kharkiv regio aan om welk strategisch doel te behalen???
- Ze verdedigen in Zaporizhia met mariniers en VDV???
- Kherson wordt amper verdedigd tegen oversteken want???
Op strategisch niveau klopt er echt geen barst van.
Zeker waar, maar het maakt het niet per ze makkelijker voor Oekrane.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Sowieso is er aan de russische strategie geen touw aan vast te knopen.
- Ze nemen Bakhmut in met extreme verliezen want???
- Ze vallen nu in de Kharkiv regio aan om welk strategisch doel te behalen???
- Ze verdedigen in Zaporizhia met mariniers en VDV???
- Kherson wordt amper verdedigd tegen oversteken want???
Op strategisch niveau klopt er echt geen barst van.
Men kan wel bij veel zaken vraagtekens zetten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het doel in de Kharkiv regio is de Oskil rivier, dat is niet zo lastig om te zien.
Mariniers in dit soort gevechtstaken is niks nieuws en ook niet bepaald apart te noemen.
Kherson wordt amper verdedigend omdat het vanuit Russisch perspectief denk ik onmogelijk is dat de Oekraenrs daar aanvallen, en een grotere operatie daar kansloos geacht wordt.
Uiteraard, maar dan zijn dit, wat mij betreft, niet bepaald de punten waar het strategisch misgaat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Men kan wel bij veel zaken vraagtekens zetten.
De Russen komen over alsof een idee achter het hele gebeuren mist.
Breek me de bek niet open. Ik heb met verbazing afgelopen winter gezien hoe rusland hun strategische lange afstandsraketten verspilden aan... Transformators.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:29 schreef BlaZ het volgende:
Als we het over Russisch strategisch falen hebben lijkt me een betere vraag waarom men nooit geprobeerd heeft de bruggen over de Dnjepr te vernietigen.
Ik kan hier moeilijk een hele opsomming gaan geven van de merkwaardige of stompzinnige strategische beslissingen van de russen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan zijn dit, wat mij betreft, niet bepaald de punten waar het strategisch misgaat.
Geef nooit op.quote:Volgens Amerikaanse inlichtingendiensten zal Oekrane het belangrijkste doel van het huidige tegenoffensief niet halen, schrijft The Washington Post op basis van anonieme bronnen uit de inlichtingenwereld. Zij oordelen dat Oekraense troepen de zuidoostelijke stad Melitopol, een vitaal Russisch doorvoerknooppunt, niet voor het invallen van de winter kunnen bereiken. De krant sprak ook met Oekraense en andere westerse inlichtingenbronnen. Zij uitten dezelfde verwachting.
quote:russia claims another 'unsuccessful' attack on black sea fleet carried out by Ukrainian naval drones.
Het lijkt me dat ze dat achter de linies wel zullen gaan doenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu Oekrane wat verder gevorderd is de linies in, zouden ze nog wat in de breedte gaan uitvallen?
Ze waren net een weekje ervoor door de zware mijnenvelden heen gebroken, cq hadden deze geruimd:quote:
https://www.forbes.com/si(...)-to-break-urozhaine/quote:But not every mile on the road to Mariupol is equally foreboding for the attackers. Russian fortifications are thickest around Urozhaine and also around Heorhiivka, five miles south of Urozhaine. All that is to say, Urozhaine is one of at least two strongpoints the Ukrainians should break in order to begin a determined march on Mariupol.
Eindelijk ! Het grootste obstakel wat het lid worden van de NAVO in de weg stond geruimd!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 05:39 schreef Delenlill het volgende:
https://www.kyivpost.com/post/20650
Porno wordt legaal in Oekrane!
Onder de huidige Oekraense wetgeving kun je in theorie een maximale gevangenis straf van 3 jaar krijgen voor het importeren, maken, verspreiden of opslaan van porno. Hier valt zelfs het verzenden of krijgen van naakt foto's onder.
Dit doen ze omdat politie veel te veel tijd en mankrachten besteden aan het opsporen van porno/webcam meisjes enz. Terwijl dit beter besteed kan worden aan echte criminelen. In 2021 besteede politie agenten bijvoorbeeld 85.500 uur hieraan. Wat neerkomt op 41 agenten die een jaar lang dagelijks zonder vakantie hier aan het werk voor waren. (in praktijk dus een hoop meer, daar niemand 365 dagen in het jaar werkt).
In 2022 moesten meer dan 700.000 mensen voor het overtreden van deze wet voor de rechter verschijnen.
Deze wetgeving dateert nog uit de tijd van de Sovjet Unie.
Hebben ze het over alle wasmachines die de Russen jatten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:46 schreef MaxMark het volgende:
Ik zag de term al wat meer voorbij komen de laatste tijd. Blijkbaar is dit het huidige Kremlin-narratief:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:46 schreef MaxMark het volgende:
Ik zag de term al wat meer voorbij komen de laatste tijd. Blijkbaar is dit het huidige Kremlin-narratief:
[ twitter ]Russian Laundromat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je erover begint, keek ik gekleurd, dus ik zal het mis hebben... maar ontploft er door de artillerie inslagen rond 35 seconden niet een mijn?quote:
De eerste inslag lijkt me een rookgranaat en de tweede gewoon de inslag van een flinke HE granaat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Omdat je erover begint, keek ik gekleurd, dus ik zal het mis hebben... maar ontploft er door de artillerie inslagen rond 35 seconden niet een mijn?
Die containerterminal is vlakbij, 2-300 meter ofzo, het droogdok waar de lekke Olenegorsky Gornyak nu ligt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:20 schreef Perrin het volgende:
De haven van Novorossiejsk fikt.
[ twitter ]
Precies om deze reden onthoud ik mij doorgaans van dit soort commentaren, ik heb er geen verstand vanquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De eerste inslag lijkt me een rookgranaat en de tweede gewoon de inslag van een flinke HE granaat.
Hmm hoeveel explosieven heb je nodig om de sluisdeuren van zo’n droogdok open te krijgenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die containerterminal is vlakbij, 2-300 meter ofzo, het droogdok waar de lekke Olenegorsky Gornyak nu ligt.
https://mil.in.ua/en/news(...)hip-to-the-dry-dock/
[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)authuser=0&entry=ttu
Detail van Maps: containerterminal rechts, droogdokken links.
[ afbeelding ]
Best veel, vermoed ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm hoeveel explosieven heb je nodig om de sluisdeuren van zo’n droogdok open te krijgen
In ww2 in ieder geval nog een compleet schip volgepakt met explosieven:quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:14 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm hoeveel explosieven heb je nodig om de sluisdeuren van zo’n droogdok open te krijgen
Die boot gaat natuurlijk nog verder naar de klote als die een beetje rond stuitert in zo’n droogdok. Maar ja, hij is nu al uit de running. Het zou wel een flinke middelvinger naar de Russen zijn weer. “Russian warship, go fuck yourself” maar of je daar nog een drone ofzo aan moet verschieten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Best veel, vermoed ik.
En een droogdok is relatief makkelijk te fixen, vergeleken met een bootje.
Is die tijd niet gewoon van de gebruiker die het screenshot maakt? Hoeft niet in dezelfde tijdszone te zitten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 05:57 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)uccessful_attack_on/
[..]
[ afbeelding ]
Ze zijn wel erg snel met het uitbrengen van een verklaring dat de aanval van een zee drone afgeslagen is. Zou er een boot naar de kelder zijn gegaan ofzo? Sterker nog, het bericht is van 22.49, terwijl de aanval om 22.55 afgeslagen is. Dus deze is al geplaatst voordat de drone vernietigd was.
Dit zijn wel de echte efficinte maatregelen en steeds verder worden de depots geraakt.quote:
Met (zo mogelijk) een minimum aan burgerdoden..quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zijn wel de echte efficinte maatregelen en steeds verder worden de depots geraakt.
De Turken hebben inmiddels toch wel een aardige eigen wapenindustriequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:11 schreef Aether het volgende:
Second corvette for Ukraine laid down in Turkey
https://mil.in.ua/en/news(...)laid-down-in-turkey/
[ afbeelding ]
Zijn maar Russen h?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:53 schreef Maron het volgende:
[..]
Met (zo mogelijk) een minimum aan burgerdoden..
Dat is wel een aardig understatement. Ik durf wel te zeggen dat dit 1 van de weinige dingen is waar ze goed in zijn in Turkijequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De Turken hebben inmiddels toch wel een aardige eigen wapenindustrie
Hang'Em Highquote:Russia recruited operatives online to target weapons crossing Poland
Russian spy agencies built a network of amateurs for operations including sabotage, assassination and arson — plots disrupted by Polish authorities
...
Within weeks, recruits were tasked with scouting Polish seaports, placing cameras along railways and hiding tracking devices in military cargo, according to Polish investigators. Then, in March, came startling new orders to derail trains carrying weapons to Ukraine.
Als deze Russen liever geen slachtoffer willen worden kunnen ze maar beter in Rusland blijven. Dat is geen hogere wiskunde verder.quote:
CNNquote:Ukraine has ramped up missile strikes on Russian-occupied Crimea in recent weeks in an effort to disrupt Russian logistics and resupply efforts as fighting rages in southern Ukraine – but it’s a strategy that some US officials in Washington are viewing with skepticism.
For some military and Biden administration officials, Ukrainian attacks on Crimea are at best a distraction, and at worst, a valuable waste of resources in a strategy that many analysts now believe has left Ukraine stretched too thin between multiple axes of attack.
“It’s knocked the Russians off balance a bit, but it is not doing anything decisive,” a senior defense official told CNN. “And it would probably be better for everyone for them to just focus on the counteroffensive.”
Saboteurs en spionnen moet je gewoon executeren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hang'Em High
https://www.washingtonpos(...)KsQ5Rm11eCkHcfiFCzzo
Gifted link
Dat ligt enigszins gevoelig aangezien het grotendeels Oekraners betreft, die het ook nog eens voor het geld deden en niet ideologisch gemotiveerd waren. Als het 5e-colonne Polen waren dan straft dat wat makkelijker.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Saboteurs en spionnen moet je gewoon executeren.
Zonde!quote:
Ik zie geen nadelen in het disrupten van logistiek op de Krim. De Amerikanen zijn nog steeds bang voor escalatie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Ja die paar zeedrones en/of een omgebouwde raket, dat geld en de benodigde spullen hadden veel uitgemaakt elders![]()
Die zeedrones willen ze sowieso ontwikkelen en hebben als stukje alternatief voor een marine. De impact die je maakt als die brug naar de klote gaat is het wel waard. Op z'n minst zorg je ervoor dat de Russen ook aandacht en materieel elders moeten hebben.
'Stretched too thin' van Oekraine, die analisten willen dus dat Oekraine op bijvoorbeeld slechts 2 plekken acties ondernemen ofzo zodat Rusland precies weet waar ze alles moeten inzetten? Zo kan je het nooit goed doen in de ogen van de meneren zittende in vrede achter hun bureau thuis.
Een paar storm shadows schieten op een brug die 2 dagen later weer werkt is gewoon zonde van je kleine aantal raketten dat je hebt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie geen nadelen in het disrupten van logistiek op de Krim. De Amerikanen zijn nog steeds bang voor escalatie.
Partizanen overal.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:09 schreef Slayage het volgende:
Zorgwekkend voor de Russen dat de oekrinse inlichtingen diensten weten in welke kamer op welke tijdstip officieren vergaderen om vervolgens een drone in te laten vliegen [ twitter ]
Stel je eens een massagraf of bult voor met een half miljoen mensen. Een half miljoen.quote:
Bakhmut ligt ook echt al lang stil. Vraag me af of dat de bedoeling was of niet. Wie het weet mag het zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:39 schreef oheng het volgende:
De 3e Assault Brigade (bekend van de video's rond Bakhmut) is opgedoken rond Urezhaine....
Op operationeel niveau betekent dit dat Bakhmut op dit moment minder belangrijk is, en Oekraine vol voor een doorbraak richting Zee van Azov gaat.
Nee volgens mij (maar misschien achterhaald vandaag niet echt tijd gehad) is dat het reguliere Azov dat sinds een par dagen weer aan het front is bij kreminna en zapo. 3e zit vgm nog bij bakhmut gewoonquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:39 schreef oheng het volgende:
De 3e Assault Brigade (bekend van de video's rond Bakhmut) is opgedoken rond Urezhaine....
Op operationeel niveau betekent dit dat Bakhmut op dit moment minder belangrijk is, en Oekraine vol voor een doorbraak richting Zee van Azov gaat.
Ik denk dat je onderschat wat voor effect dit kan hebben op logistiek. Al is het 2 dagen, dat is 2 dagen lang geen aanvoer van manschappen, wapens, munitie goederen en eten. En als ze dat in willen gaan halen, gaat dat in hogere tempo, en dat betekend dat er grotere convooien zullen rijden, en dus betere targets voor je andere artillerie. Laat staan het psychologische aspect als soldaten horen dat er (al dan niet tijdelijk) minder aanvoer is, dat ze niet afgelost kunnen worden etc. Logistiek is het meest belangrijk in een oorlog, en altijd een high value target. Die brug had ook zwaarder beschadigd kunnen raken. Helaas dit keer niet, maar dat dit het niet waard is ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Een paar storm shadows schieten op een brug die 2 dagen later weer werkt is gewoon zonde van je kleine aantal raketten dat je hebt.
De tijd rechts onderin? Lijkt me niet. Is toch gewone informatie over hoeveel mensen het bericht bekeken hebben en om welke tijd deze geplaatst is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is die tijd niet gewoon van de gebruiker die het screenshot maakt? Hoeft niet in dezelfde tijdszone te zitten.
Verschil in tijdzones, wss degene die het schreenshot maakte zit in een andere tijdzone dan de tijd in moskou op dat moment.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is die tijd niet gewoon van de gebruiker die het screenshot maakt? Hoeft niet in dezelfde tijdszone te zitten.
We zullen zien, hier is de bron die ik zag.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee volgens mij (maar misschien achterhaald vandaag niet echt tijd gehad) is dat het reguliere Azov dat sinds een par dagen weer aan het front is bij kreminna en zapo. 3e zit vgm nog bij bakhmut gewoon
De russen hebben 2(?) weken aangekondigd best veel versterkingen naar Bakhmut te sturen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bakhmut ligt ook echt al lang stil. Vraag me af of dat de bedoeling was of niet. Wie het weet mag het zeggen.
90% zeker dat hij een fout maakt en dat het gaat om de mariupol Azov die weer terug naar het front zijn sinds begin deze week, veel mensen die dat gemist hebben en die fout maakten omdat ze Azov zien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:49 schreef oheng het volgende:
[..]
We zullen zien, hier is de bron die ik zag.
Het is wel "eenheden van", niet de hele brigade.
Dit soort dingen zien overvliegen is ook best demotiverend
[ twitter ]
Ik weet het niet, maar ik kreeg de indruk dat Oekrane daar gewoon een Bakmoet 2.0 heeft gecreerd voor de Russen: Oekraeners hebben de hoge grond, en de Russen blijven maar versterkingen sturen die allemaal de gehaktmolen ingaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Bakhmut ligt ook echt al lang stil. Vraag me af of dat de bedoeling was of niet. Wie het weet mag het zeggen.
Volgens een Oekrane mensenrechten organisatie zijn er sommige Russische bevelhebbers die familieleden van dode soldaten geld laten betalen om het lijk, of wat er van over is, terug te krijgen. Omdat volgens deze bevelhebbers het lijk zich in een lastige locatie voor transport bevindt. Het zou gaan om bedragen tussen de 1000 en 1500 euro.quote:Russia is charging families of dead soldiers $1,500 to get their bodies back, human-rights group claims
Ja, maar Azov Mariupol is naar Kremmina in het oosten gegaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
90% zeker dat hij een fout maakt en dat het gaat om de mariupol Azov die weer terug naar het front zijn sinds begin deze week, veel mensen die dat gemist hebben en die fout maakten omdat ze Azov zien.
Die van de pallet zijn niet zo moeilijk te transporterenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:18 schreef Delenlill het volgende:
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
[..]
Volgens een Oekrane mensenrechten organisatie zijn er sommige Russische bevelhebbers die familieleden van dode soldaten geld laten betalen om het lijk, of wat er van over is, terug te krijgen. Omdat volgens deze bevelhebbers het lijk zich in een lastige locatie voor transport bevindt. Het zou gaan om bedragen tussen de 1000 en 1500 euro.
Dit bericht kan niet onafhankelijk bevestigd worden. Maar dit is niet de eerste keer dat de Russen slecht met de doden omgaan. Daar al eerder bevestigd is dat ze liever de overleden soldaten als vermist opgeven zodat ze geen dodengeld aan de familie hoeven te betalen. En natuurlijk zijn ze zo corrupt als de pest. Dus dit zou mij niet verbazen.
Volgens mij wel. Hij is in Turkije gearriveerdquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
Heeft Rusland dat Hong Kongse schip met rust gelaten eigenlijk?
Hehe dat was waarsch. medisch afval he.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die van de pallet zijn niet zo moeilijk te transporteren![]()
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
Heeft Rusland dat Hong Kongse schip met rust gelaten eigenlijk?
Maar is hij gewoon door internationale wateren gegaan of langs de wateren van Roemenie, Bulgarije etc? Straks kunnen iig alle boten met Turkse en Chinese connecties dus rustig varen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:31 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Hij is in Turkije gearriveerd
Ah ok, probleem opgelost dan toch. Gewoon alles door die wateren. Of zijn die landen niet akkoord als het graanschepen betreft?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[ twitter ]
Al zie ik wel in het artikel dat de schip internationale waters heeft vermeden en door het water bij NATO landen gevaren is.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Maar is hij gewoon door internationale wateren gegaan of langs de wateren van Roemenie, Bulgarije etc? Straks kunnen iig alle boten met Turkse en Chinese connecties dus rustig varen.
CNNquote:A container ship laden with grain that departed from Ukraine's southern port of Odesa on Wednesday has transited through the Bosporus and arrived in the sea of Marmara near Turkey, its final destination.
The Hong Kong-flagged Joseph Schulte, carrying 30,000 metric tons of cargo including food products, is the first vessel to use a temporary Black Sea shipping corridor established following the breakdown of a UN-brokered grain deal last month, Kyiv officials said.
Ukrainian President Volodomyr Zelensky on Thursday hailed the "functioning of the 'grain corridor,'" as the ship sailed through the Black Sea along Romanian and Bulgarian territorial waters on its passage to Turkey.
"Off we go with the first one," Zelensky wrote on Telegram. "We are preparing the next steps."
Hoeveel pallets zouden de Russen nodig hebben als ze Steven Seagal zouden mobiliseren en die vleesberg sneuvelt?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die van de pallet zijn niet zo moeilijk te transporteren![]()
Wat meer kosten door het omvaren maar alsnog beter dan gedoe via Roemenie, de rivier, treinen/vrachtauto's.quote:
Als z'n ego vervlogen is dan blijft er alsnog wel een hoop over maar niet onoverkomelijk voor 1 pallet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hoeveel pallets zouden de Russen nodig hebben als ze Steven Seagal zouden mobiliseren en die vleesberg sneuvelt?
Groeten vanaf de Moskva!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:06 schreef oheng het volgende:
Als de blokkade via territoriale wateren kan worden omzeild, is dat de zoveelste geopolitieke nederlaag voor rusland.
Het enige wat nog mist aan deze shitshow is het zinken van een russisch marine schip.
Joh, het is geen hogere wiskunde dat logistiek belangrijk is. De vraag is of ze er echt zoveel last van hebben. We weten helemaal niet of er 3 dagen helemaal niks over zo'n brug kan of niet. En het hoeft ook helemaal niet zo te zijn dat ze dan 3 dagen niks te eten of te schieten hebben aan het front.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat voor effect dit kan hebben op logistiek. Al is het 2 dagen, dat is 2 dagen lang geen aanvoer van manschappen, wapens, munitie goederen en eten. En als ze dat in willen gaan halen, gaat dat in hogere tempo, en dat betekend dat er grotere convooien zullen rijden, en dus betere targets voor je andere artillerie. Laat staan het psychologische aspect als soldaten horen dat er (al dan niet tijdelijk) minder aanvoer is, dat ze niet afgelost kunnen worden etc. Logistiek is het meest belangrijk in een oorlog, en altijd een high value target. Die brug had ook zwaarder beschadigd kunnen raken. Helaas dit keer niet, maar dat dit het niet waard is ben ik niet met je eens.
Wat is het nut als je ze niet gebruikt, omdat je ze wil bewaren voor later? Dan weet je zeker dat ze geen waarde hebben. Die brug had ook volledig vernietigd kunnen zijn, dan was het absoluut het waard geweest. En ik verwacht wel dat er meer gestuurd gaan worden, de wapenfabrieken draaien inmiddels overuren, net als voor himars raketten en artillerie. Het domste wat je kunt doen met dit soort munitie, is ze niet gebruiken voor dit soort doeleinden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Joh, het is geen hogere wiskunde dat logistiek belangrijk is. De vraag is of ze er echt zoveel last van hebben. We weten helemaal niet of er 3 dagen helemaal niks over zo'n brug kan of niet. En het hoeft ook helemaal niet zo te zijn dat ze dan 3 dagen niks te eten of te schieten hebben aan het front.
Ze hebben iets van 2x 50 storm shadows / scalps gehad. Dat is geen gigantisch aantal ofzo. Zullen er al flink veel van zijn afgeschoten.
Krijgen ze dan wel de Lada van de overheid of blijft Rusland volhouden dat hun vader/zoon vermist is in Oekrane?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:18 schreef Delenlill het volgende:
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
[..]
Volgens een Oekrane mensenrechten organisatie zijn er sommige Russische bevelhebbers die familieleden van dode soldaten geld laten betalen om het lijk, of wat er van over is, terug te krijgen. Omdat volgens deze bevelhebbers het lijk zich in een lastige locatie voor transport bevindt. Het zou gaan om bedragen tussen de 1000 en 1500 euro.
Dit bericht kan niet onafhankelijk bevestigd worden. Maar dit is niet de eerste keer dat de Russen slecht met de doden omgaan. Daar al eerder bevestigd is dat ze liever de overleden soldaten als vermist opgeven zodat ze geen dodengeld aan de familie hoeven te betalen. En natuurlijk zijn ze zo corrupt als de pest. Dus dit zou mij niet verbazen.
Uiteraard :pquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:03 schreef skysherrif het volgende:
@:oheng
Kijk je ook weer andrews stream, meest interessante is dat er een gast was die in the know is over artillery en zegt dat amerika 4 tot 6 maanden voor op schema is in het opschalen van artillerie productie
Dat is wel erg goed nieuws
Als ze tot die tijd door kunnen gaan met die clustermunitie en die type munite met nog meer clusterbommen maar iets hoger dud rate (fuck dat) dan kan oekraine echt doorkomen als ze zo ver voorlopen tot productie genoeg is voor wat ze nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Uiteraard :p
Het Westen heeft een productie voordeel he. GLSDB komt in september/oktober.
De VS heeft 3 miljoen cluster munitie, en kan eventueel kopen van Zuid Koreanse productie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ze tot die tijd door kunnen gaan met die clustermunitie en die type munite met nog meer clusterbommen maar iets hoger dud rate (fuck dat) dan kan oekraine echt doorkomen als ze zo ver voorlopen tot productie genoeg is voor wat ze nodig hebben.
hmmmm dat is misschien een beetje rooskleurig, zoveel Munitie heeft Oekraine nog niet en het is niet alsof die drie miljoen ook daadwerkelijk naar Oekraine gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:28 schreef oheng het volgende:
[..]
De VS heeft 3 miljoen cluster munitie, en kan eventueel kopen van Zuid Koreanse productie.
Ik denk dat Oekraine wel goed zit qua munitie de komende jaren.
Boeing heeft ook gigantische ongebruikte capaciteit voor GLSDB (1000 gebruikt van de 9000 beschikbaar).
Vergelijk dat maar met de gigantische, continue stroom aan klachten over munitietekorten van russische zijde.
Het strategische russische voordeel is nu een strategisch voordeel voor Oekraine geworden.
Voor de winter is Rusland Oekrane uitgeschopt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:28 schreef oheng het volgende:
[..]
De VS heeft 3 miljoen cluster munitie, en kan eventueel kopen van Zuid Koreanse productie.
Ik denk dat Oekraine wel goed zit qua munitie de komende jaren.
Boeing heeft ook gigantische ongebruikte capaciteit voor GLSDB (1000 gebruikt van de 9000 beschikbaar).
Vergelijk dat maar met de gigantische, continue stroom aan klachten over munitietekorten van russische zijde.
Het strategische russische voordeel is nu een strategisch voordeel voor Oekraine geworden.
De VS kan haar voorraad aanvullen uit Zuid Koreaanse voorraden, net als ze met 155mm hebben gedaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
hmmmm dat is misschien een beetje rooskleurig, zoveel Munitie heeft Oekraine nog niet en het is niet alsof die drie miljoen ook daadwerkelijk naar Oekraine gaan.
En uiteraard klagen de Russen, die klagen altijd maar ze hebben echt nog we leen fikse lading aan munitie over plus wat ze kunnen produceren. Maargoed de Russen zijn nu wel al anderhalf jaar gewend om met ongeveer 5 a 10 keer meer artillerie te vechten, dan ga je het wel merken als je het straks naar 1:2 gaat bijv.
Net zo essentieel als magnums.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:21 schreef BEFEM het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)d-te-vertrekken.html
Koffie en thee essentieel
Misschien om de wodka wat mee te verdunnen ja.
Clustermunitie die sws & idd al op het punt stond om afgevoerd worden, ook omdat het toch bijna nergens meer - vanwege een ontwapeningsverdrag - kan worden toegepast.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:28 schreef oheng het volgende:
...
...
Amerika heeft overigens ook niet getekend.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Clustermunitie die sws al op het punt stond om afgevoerd worden, ook omdat het toch bijna nergens meer - vanwege een ontwapeningsverdrag - kan worden toegepast.
NB: Oekrane, Rusland hebben dat verdrag niet ondertekend en Amerika gebruikt/levert het zelf niet in verdragslanden.
Wel prima voor de aandeelhouder.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Net zo essentieel als magnums.
Unilever breekt beloftes: winst in Rusland verdubbeld, reclamekosten gestegen
Je kunt je afvragen of ze er slecht aan doen. Door te hoge prijzen te berekenen en veel geld uit de Russische economie te trekken doe je misschien wel meer dan er weg te gaan en je productie te “schenken” aan de locals.quote:
Klopt maar heeft een (eigen wet) dat zij zelf die munitie niet gebruikt noch levert aan verdragslanden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Amerika heeft overigens ook niet getekend. ....
Ach wat een onzin.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze er slecht aan doen. Door te hoge prijzen te berekenen en veel geld uit de Russische economie te trekken doe je misschien wel meer dan er weg te gaan en je productie te “schenken” aan de locals.
Bedrijven als unilever betalen personeel en belasting , onderhouden fabrieken en besteden geld aan marketing.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of ze er slecht aan doen. Door te hoge prijzen te berekenen en veel geld uit de Russische economie te trekken doe je misschien wel meer dan er weg te gaan en je productie te “schenken” aan de locals.
Het is geld uit Rusland dat naar de EU vloeit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bedrijven als unilever betalen personeel en belasting , onderhouden fabrieken en besteden geld aan marketing.
Je snapt er weinig van als je dat geld uit de economie trekken noemt.
Oh noesquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Amerika heeft overigens ook niet getekend.
Maar dit is een mooi doel voor de munitie inderdaad.
Al zal dat ook een trigger zijn voor Rusland op zijn beurt om meer “smerige” wapens in te zetten.
Oh noesquote:
De Russen waren er juist mee begonnen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat betekent, ook clustermunitie terug, of bv gifgasaanvallen. Dat is nou eenmaal hoe oorlog werkt. Vooralsnog kan het westen de betere munitie leveren.
Ja dan is de keuze snel gemaakt ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Russen waren er juist mee begonnen.
Volgens mij krijgen ze die niet meer en worden dat de 1a1squote:
Dus welk punt wilde je maken?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan is de keuze snel gemaakt ja.
Gifgas (zenuwgas) gebruikten de Russen toch ook in Syri? Zou wel weer een rode lijn zijn.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:28 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, clustermunitie deden ze al tijden en is ook echt geen issue als Oekrane dat gebruikt in hun strijd binnen Oekrane. Gifgas... durf ik niet te zeggen, en de russen ook niet. Anders hadden ze het al ingezet. Nucleaire troep. Dan weten ze dat ze de pineut zijn.
Ander conflict volgens mij, toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gifgas (zenuwgas) gebruikten de Russen toch ook in Syri? Zou wel weer een rode lijn zijn.
Ander conflict volgens mij, toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou wel weer een rode lijn zijn.
Waar staat dat. Interessante conclusie die je trektquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus Rusland kan sarin inzetten op wat steden om de bevolking zoveel paniek en angst te geven dat het hun helpt?
Rusland gebruikt al vanaf dag 1 clustermunitie. Dus mensen die daar nu pas over beginnen zijn wel redelijk blind geweest de afgelopen anderhalf jaar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:28 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, clustermunitie deden ze al tijden en is ook echt geen issue als Oekrane dat gebruikt in hun strijd binnen Oekrane. Gifgas... durf ik niet te zeggen, en de russen ook niet. Anders hadden ze het al ingezet. Nucleaire troep. Dan weten ze dat ze de pineut zijn.
En de gemiddelde Rus kan Douwe Egberts niet eens betalen. Die kopen liever goedkopere koffie/thee. Net zoals Unilever. Die verkoopt eigenlijk ook alleen maar luxe producten die de gemiddelde Rus niet kan betalen. Er zijn meer dan genoeg goedkopere opties.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:21 schreef BEFEM het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)d-te-vertrekken.html
Koffie en thee essentieel
Misschien om de wodka wat mee te verdunnen ja.
Optimist.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 06:05 schreef kibo het volgende:
[..]
Ongeveer 50% van alles wat jij in dit topic uitbaggert.
Waar zit ru niet achter?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Oorlog in Europa, Afrika, Midden oosten, Azi binnenkort? Hoeveel hebben we nodig voor een 3e WW? 4 continenten toch? Wat een schande toch deze wereld
"Het beste dat we kunnen doen om een land economische schade toe te brengen is: niks doen"quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat jij daar stelt. Het hele bedrijf opdoeken en vertrekken is in alle gevallen altijd schadelijker voor de economie van een land.quote:
Ukraine making progress in counteroffensive, U.S. officials sayquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor de winter is Rusland Oekrane uitgeschopt.
quote:A U.S. official told CBS News on Thursday that Ukrainian forces have made it through a Russian minefield north of Tokmak and are now engaging with the first line of Russian defenses holding the city.
Recapturing cities like Tokmak, and a further advance on to Melitipol, will be a daunting task for a Ukrainian counteroffensive that has made incremental gains since it launched earlier this summer.
Wanneer ontvangen ze die?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee we wachten eerst nog op de Challenger 2.
Hebben ze die al ontvangen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze die niet meer en worden dat de 1a1s
Ja hoor, zijn al gespot in het zuiden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Wanneer ontvangen ze die?
[..]
Hebben ze die al ontvangen?
Ik blijf erbij dat het al heel wat is als ze dit jaar Tokmak weten te heroveren. Vanuit daar kun je al verschil maken en kijken naar vervolg stappen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ukraine making progress in counteroffensive, U.S. officials say
[..]
Tokmak uitschakelen als logistiek kruispunt is al een enorm voordeel voor Oekraine.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het al heel wat is als ze dit jaar Tokmak weten te heroveren. Vanuit daar kun je al verschil maken en kijken naar vervolg stappen.
Maar was dit nu een zelfmoord aktie?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:22 schreef Ulx het volgende:
Meer details over het opblazen van de Kerchbrug vorig jaar.
[ twitter ]
Waarom zou Oekraine Tokmak willen veroveren?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het al heel wat is als ze dit jaar Tokmak weten te heroveren. Vanuit daar kun je al verschil maken en kijken naar vervolg stappen.
Het is allemaal een beetje van dik hout zaagt men planken simpelheid h. Netjes de kaart afgaan en elke stad die je ziet bevrijden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraine Tokmak willen veroveren?
Het doel is het afsnijden van De Krim, niet steden veroveren.
Nou ja daarom zie je dus geen navo boots on ground.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het duurde even maar daar is die weer.
Lavrov: kernwapenbezit Rusland is reactie op bedreigingen
De Russische minister van Buitenlandse zaken Sergej Lavrov heeft zaterdag gezegd dat het bezit van nucleaire wapens Rusland beschermt tegen bedreigingen. Volgens Lavrov blijft Moskou het Westen aan de risico's herinneren, om een conflict tussen nucleaire machten te voorkomen.
Lavrov zei dat de Verenigde Staten en de NAVO riskeren verzeild te raken in "een directe bewapende confrontatie van nucleaire machten". Zijn uitspraken werden zaterdag op de website van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken gepubliceerd.
"We geloven dat zo'n ontwikkeling voorkomen zou moeten worden. Daarom moeten we aan de grote militaire en politieke risico's blijven herinneren en ontnuchterende signalen sturen naar onze tegenstanders", zei hij verder.
De Amerikaanse president Joe Biden heeft het dreigement van Rusland om tactische nucleaire wapens te gebruiken "echt" genoemd. NAVO-topman Jens Stoltenberg heeft deze week gezegd dat de militaire alliantie geen veranderingen heeft waargenomen in de nucleaire strijdkrachten van Rusland.
Dit zijn niet de gewone Russen dit zijn Russen met geld en machtquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium
Thailand en Bali worden overspoeld door Russen. Ze kopen alle huizen op, huren alle nannies, klussen illegaal bij als taxi chauffeur en zorgen voor criminaliteit en moorden.
https://www.telegraaf.nl/(...)anny-meer-te-krijgen
Russen nemen Zuidoost-Azi over: ’Geen nanny meer te krijgen’
BANGKOK - Sinds de invasie van Oekrane kunnen Russen niet meer zomaar naar populaire vakantiebestemmingen in Europa reizen. Dat heeft over de hele wereld nieuwe markten geopend voor de Russische toeristenindustrie die miljarden euro’s waard is. Velen blijven voor langere tijd, maar in Azi is niet iedereen blij met hun komst. Phuket werd in juni opgeschrikt door een schietpartij op Boat Avenue, een uitgaansgebied voor zowel toeristen als expats in het populaire Thaise vakantieoord. De 44-jarige Rus Dmitry Aleynikov werd op klaarlichte dag te midden van winkelend publiek vier keer in zijn borst geschoten door de voorruit van zijn auto die hij voor zijn favoriete caf aan het parkeren was.
Ik blijf er bij; als er ooit een nucleaire wapen ingezet wordt terwijl je eigen territoria niet in gevaar is , dan gaat het sowieso toch eens gebeuren. Hopelijk flikkert de VS dus deze bullshit direct in de prullenbak. Net als al die dreigementen ervoor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja daarom zie je dus geen navo boots on ground.
als reactie de volgende raketten op het rode plein/kathedraal, hermitage en het Bolsjojtheaterquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Smerige ratten
Maar oh wee als Oekrane een brug raakt, dan is het opeens terreur![]()
Gewoon weer een theater beschieten he. Klootzakken.quote:
Natuurlijk dat zit in hun aard. Als ze Oekrane uitgetrapt zijn gaan ze gewoon door. Beter Rusland voor eens en altijd de mond snoeren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon weer een theater beschieten he. Klootzakken.
Jamaar, jamaar, jamaar.... noeksquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Natuurlijk dat zit in hun aard. Als ze Oekrane uitgetrapt zijn gaan ze gewoon door. Beter Rusland voor eens en altijd de mond snoeren.
Zodra ze uit Oekrane zijn getrapt dat land direct NAVO in. Gooien ze zoiets als een kiezelsteen over de grens, is het gelijk artikel 5.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Natuurlijk dat zit in hun aard. Als ze Oekrane uitgetrapt zijn gaan ze gewoon door. Beter Rusland voor eens en altijd de mond snoeren.
Misschien niet perse die stad, maar als men die regio kan bereiken ben je al een heel eind. Ik denk wel dat je de stad moet innemen wil je je eigen troepen en lijnen naar die troepen kunnen beschermen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraine Tokmak willen veroveren?
Het doel is het afsnijden van De Krim, niet steden veroveren.
“Gewoon om de steden heenwerken en daarna gewoon uithongeren”, nee dat klinkt niet simpel nee..quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is allemaal een beetje van dik hout zaagt men planken simpelheid h. Netjes de kaart afgaan en elke stad die je ziet bevrijden.
Maar ik zou me gewoon om steden heenwerken en die steden daarna gewoon uithongeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |