abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210314413
https://kyivindependent.c(...)ionalists-criticize/
quote:
ISW: Ukrainian troops advance as Russia cracks down on war images
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.

Een soortgelijke wet is al in De Krim in werking gesteld na de aanvallen op de Kerch brug. De Russische overheid wil hierdoor meer controle krijgen over de Russische informatie ruimte en narratief van de oorlog.

Het zou dus zo maar kunnen dat in de toekomst heel wat minder beelden vrij komen van de oorlog van Russische zijde. En dat een hele hoop van de zogenaamde Russische oorlogsjournalisten (propagandisten) zonder werk komen te zitten. Of in elk geval minder echt nieuws brengen. Wat natuurlijk al minimaal was. Maar ook burger beelden zullen hier onder vallen.

.........

https://www.ukrinform.net(...)khmut-direction.html
In de Bakhmut regio is weer een Russische Ka52 helikopter neergehaald deze morgen.

.........

https://www.aerotime.aero(...)rbus-boeing-aircraft
https://www.avweb.com/avi(...)ners-without-brakes/

quote:
Aeroflot instructs pilots to turn brakes off on some Airbus & Boeing aircraft
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.

Lekker dan. Ik zou me in elk geval niet veilig voelen met onderdelen die uitgeschakeld zijn op een vliegtuig omdat ze versleten zijn en niet vervangen kunnen worden. En de remmen lijken me toch echt wel belangrijk bij het landen. En dan is de vraag natuurlijk zijn er nog meer onderdelen die eigenlijk vervangen hadden moeten worden. Maar gewoon genegeerd zijn/uitgeschakeld zijn.

...........

https://www.theguardian.c(...)s-no-laughing-matter
quote:
Putin and Xi are the Laurel and Hardy of statesmen - but it's no laughing matter
Interessant artikel over hoe Putin en XI hun landen de afgrond in aan het helpen zijn. Dat het gewoon haast komisch is, maar dat er eigenlijk niet om gelachten kan worden. Daar de burgers het dupe zijn, en er niet veel tegen kunnen doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 17-08-2023 10:28:54 ]
pi_210314469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar dat is een beetje een vreemde plek voor artillerie. Aangezien ze amper een brughoofd hebben op de linker oever.
Wellicht is het brughoofd verder gevorderd dan we denken ;)
pi_210314545
https://www.reddit.com/r/(...)krainians_are_nazis/ (video)
Russische krijgsgevangene denkt nog steeds dat Oekraners nazi's zijn, maar wel beschaafde nazi's lol. Vele van hun zijn zo gehersenspoeld dat ze nog steeds in de Russische propaganda geloven, zelfs terwijl het tegendeel bewezen is.
quote:
Translation:

You thought we are nazis?
- Yes.

What about now?
- I still think the same.

Are you treated well here?
-Yes.

Do you think nazis would've treated you well?
- You're civilized nazis.
pi_210314666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:22 schreef Delenlill het volgende:
Wetgevers in Rusland hebben een wetswijziging voorgesteld die het delen van foto's en videos van de oorlog illegaal maakt. Dit gaat vooral om beelden waarin de inzet van troepen en hun locaties te zien zijn. Maar ook beelden die verliezen van het Russische leger bevestigen vallen hier onder. Er zal een boete van maximaal 500.000 roebel op komen te staan of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Content van het ministerie van defensie zal hier niet onder vallen natuurlijk.

Een soortgelijke wet is al in De Krim in werking gesteld na de aanvallen op de Kerch brug. De Russische overheid wil hierdoor meer controle krijgen over de Russische informatie ruimte en narratief van de oorlog.

Het zou dus zo maar kunnen dat in de toekomst heel wat minder beelden vrij komen van de oorlog van Russische zijde.
Eigenlijk vreemd dat ze dat nu al niet hebben?
In een Oorlogssituatie is dat heel normaal (mogelijk dat ze echter niet kunnen teruggrijpen op bestaande wetgeving daarover omdat ze zo graag wilden 'ontkennen' dat de invasie van de oekraine een oorlog was).

Iig hebben de oekrainers dat al heel lang zo ingesteld, dat zij juist vrijwel altijd heel beperkt houden welke informatie er uitgebracht wordt vanuit hun zijde en het liefst eerder zo min mogelijk informatie uitgebracht wordt...

Voor de russen is het echter ook al een probleem dat er een behoorlijk aantal semi-onafhankelijk of zelfs volledig onstuurbaar opererende groepjes aktief zijn, die bv zelf ook dolgraag al hun akties op sociale media delen (denk aan de tiktok-soldaten van Kadyrov)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:56:53 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210314933
Schijnen dus 2 van die KA-52's neergehaald te zijn.

Dat op begin totaal van rond de 100 is niet slecht.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:59:12 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210314986
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:56 schreef ExTec het volgende:
Schijnen dus 2 van die KA-52's neergehaald te zijn.

Dat op begin totaal van rond de 100 is niet slecht.
Weer KA-52's :D Kwetsbare helikopters is het enige wat de Russische luchtmacht in durft te zetten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210315107
quote:
84s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Weer KA-52's :D Kwetsbare helikopters is het enige wat de Russische luchtmacht in durft te zetten?
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.

als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was

twitter
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_210315458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).

En de hele Zaporizhia frontlinie lijkt in beweging. Map bespreking door ATP:

donderdag 17 augustus 2023 @ 11:35:33 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:28 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.

Maar ik zou redeneren dat je dat liever niet doet. Als je op het water ontdekt wordt ben je het haasje, je kan immers niet snel weg navigeren.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 11:39:44 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210315563
Mij lijkt het logisch als er zwaarder spul naar het bruggehoofd gebracht werd/wordt/is. Ze zijn vorige week toch ook een keer met lichtere voertuigen shit gaan schoppen in die omgeving?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 11:43:31 #12
3928 Ulx
pi_210315614
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tenzij het praktisch is om elders (?) het water over te gaan dmv een ponton brug aan een boot koppelen.

Maar ik zou redeneren dat je dat liever niet doet. Als je op het water ontdekt wordt ben je het haasje, je kan immers niet snel weg navigeren.
Ze zouden 6 M3 Amphibious Rigs krijgen van Nederland. Die gaan 15km/u op het water. Da's snel genoeg.
Frankrijk zou ook iets vergelijkbaars sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:46:01 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210315647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Inderdaad, artillerie hou je normaal gesproken 10+km van de frontlinie.... De russen claimen echter dat ze het bruggehoofd bij Kherson vernietigd hebben (zonder bewijs).

En de hele Zaporizhia frontlinie lijkt in beweging. Map bespreking door ATP:

"the Russians are losing the abillity for counter-battery fire"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210315648
Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen
https://tweakers.net/nieu(...)ies-te-omzeilen.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:51:59 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315736
Leuk dat ze ook even de moeite gedaan hebben om em te verven.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_210315860
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:46 schreef Aether het volgende:
Rusland begint test met digitale roebel, mogelijk om sancties te omzeilen
https://tweakers.net/nieu(...)ies-te-omzeilen.html
Sancties omzeilen doe je met al bestaande digitale land-onafhankelijke munten, niet met je eigen digitale Russische munt. Maarja, ze kunnen het niet laten natuurlijk om niet de macht en controle over desbetreffende munt te willen hebben :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210315915
Beter steken al die russen ff alles in bitcoin
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:03:16 #18
pi_210315950
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:06:33 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210315999
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Kunnen ze het niet hebben dat ze door Mark Rutte in de kont genomen worden?
Het is echt het zielige: wij zijn zo groot sterk en machtig, duidelijk dat ALLEEN de VS zich met ons kan meten!
&lt;signature here&gt;.
pi_210316033
quote:

[ twitter ]
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd. :+
pi_210316050
twitter

POV van de mensen die hem afschoten

BLYAT
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:21:26 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:09 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarschijnlijk uit angst voor onnodige provocatie van Nederland en daarmee escalatie, daar heeft Rob de Wijk hen immers al vaak genoeg voor gewaarschuwd. :+
_O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:22:54 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik dacht dat de KA-52 juist zeer gevaarlijk was en een best wel grote bedreiging, omdat ze zo'n 10km achter het front aktief kunnen zijn en van die afstand guided missiles afvuren, zonder zelf in een direkt gevaar te komen.

als er op een dag twee te grazen genomen zijn kan dat erop duiden dat deze misschien dichter bij het front _moesten_ komen..
zeker die bij Robotnyne zou door de 47th mechanized neergehaald zijn met Manpads, en er zijn dronebeelden van de crash, wat doet vermoeden dat die veel dichterbij de frontlinie aktief was

[ twitter ]
Er zijn de afgelopen maanden meerdere neergehaald. Dus de Oekrainers zitten dichterbij dan ze denken of ze nemen meer risico?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:23:19 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316167
twitter
pi_210316199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef Delenlill het volgende:
https://www.aerotime.aero(...)rbus-boeing-aircraft
https://www.avweb.com/avi(...)ners-without-brakes/
[..]
Aeroflot, de Russische nationale luchtvervoerder heeft van 9 vliegtuigen van Airbus en Boeing de remmen uitgeschakeld omdat door de sancties het erg moeilijk is om vervangende onderdelen te krijgen. Dit zou volgens de maatschappij voor een maximaal van 10 dagen mogen indien de onderdelen niet direct vervangen kunnen worden. De piloten zijn gewaarschuwd om bij het landen hiermee rekening te houden.

Lekker dan. Ik zou me in elk geval niet veilig voelen met onderdelen die uitgeschakeld zijn op een vliegtuig omdat ze versleten zijn en niet vervangen kunnen worden. En de remmen lijken me toch echt wel belangrijk bij het landen. En dan is de vraag natuurlijk zijn er nog meer onderdelen die eigenlijk vervangen hadden moeten worden. Maar gewoon genegeerd zijn/uitgeschakeld zijn.
Russische piloten moeten dus verplicht de thrust reversal en de spoilers gebruiken om tot stoppen te komen.
In goede omstandigheden kan dat , maar er hoeft ook maar iets tegen te zitten en je hebt toch echt je remmen nodig. Bovendien is deze manier van stoppen bijzonder slecht voor je thrust reversal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:28:27 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Russische piloten moeten dus verplicht de thrust reversal en de spoilers gebruiken om tot stoppen te komen.
In goede omstandigheden kan dat , maar er hoeft ook maar iets tegen te zitten en je hebt toch echt je remmen nodig. Bovendien is deze manier van stoppen bijzonder slecht voor je thrust reversal.
En als dat versleten is, dan schakelen ze dag ook uit? :+
pi_210316231
quote:
84s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En als dat versleten is, dan schakelen ze dag ook uit? :+
Ik hoop voor de passagiers dat ze dan helemaal stoppen met vliegen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:32:08 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316261
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik hoop voor de passagiers dat ze dan helemaal stoppen met vliegen.
Rusland kennende....
pi_210316299
quote:

[ twitter ]
Schaduwen kloppen niet.

De soldats en de lantaarnpaal hebben lange schaduwen, de YPR heeft vrijwel geen schaduw.
pi_210316355
quote:
84s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er zijn de afgelopen maanden meerdere neergehaald. Dus de Oekrainers zitten dichterbij dan ze denken of ze nemen meer risico?
Dit zie je bij iedere (dreigende) doorbraak van Oekraine: dan gaat de rus hun luchtmacht inzetten, met verliezen van heli's en vliegtuigen als gevolg.

Ik voorspel dat de komende dagen er een aantal SU-24's e.d. gaan sneuvelen.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:42:00 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210316362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Schaduwen kloppen niet.

De soldats en de lantaarnpaal hebben lange schaduwen, de YPR heeft vrijwel geen schaduw.
De vlaggen zijn ook gephotoshopt lijkt wel
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 12:45:03 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210316388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Schaduwen kloppen niet.

zijjn ook wel hele kleine soldaatjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210316451
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee hoe ik inflatie moet begrijpen. Geen idee ook hoe ik ooit met een 8 voor economie ben geslaagd :')
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 12:54:48 #34
3928 Ulx
pi_210316458
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 12:56:23 #35
3928 Ulx
pi_210316474
4539 rookgranaten. Hebben we het hier over Willie Pete?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 12:56:24 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210316475
quote:
A Song of Ice on Fire

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 17-08-2023 13:36:38 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210316510
quote:
88s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
zijjn ook wel hele kleine soldaatjes
Ik geloof dat de juiste term "verticaal beperkte personen" is (dwergen).

Hoe langer ik naar die foto kijk hoe meer vragen het oproept. Die camo ook, is dat niet van de Britten in de Noord Afrika campagne in WW2???

:')
pi_210316572
Geen idee of al gedeeld, maar Azov (het originele vanuit Mariupol) is weer terug aan het front (bos van kreminna, ze treffen het ook niet)

Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 13:11:29 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210316618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Hoe langer ik naar die foto kijk hoe meer vragen het oproept. Die camo ook, is dat niet van de Britten in de Noord Afrika campagne in WW2???

nu zijn Nederlanders wat aan de lange kant maar damn ... die zijn klein beperkt hoor
pi_210316769
quote:
88s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

nu zijn Nederlanders wat aan de lange kant maar damn ... die zijn klein beperkt hoor
In zo’n blik wil je liever wat kleiner zijn met zijn allen dunkt me
pi_210316774
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 13:27:02 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210316810
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
In zo’n blik wil je liever wat kleiner zijn met zijn allen dunkt me
nee joh, gewoon dakkie open en gaan
pi_210316882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 12:41 schreef oheng het volgende:

[..]
Dit zie je bij iedere (dreigende) doorbraak van Oekraine: dan gaat de rus hun luchtmacht inzetten, met verliezen van heli's en vliegtuigen als gevolg.

Ik voorspel dat de komende dagen er een aantal SU-24's e.d. gaan sneuvelen.
De Su-24 is dezelfde kist die door de Oekraners aangepast is om Storm Shadows mee te lanceren. Ik denk dat je eerder de Su-25 bedoelt? Die is nl. voor "close air support" bedoeld.
pi_210316891
quote:
88s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Godsamme, moet ik nu ook jou al verontwaardigd gaan benaderen aangaande open luikjes in gepantserd spul ?! :'(
pi_210316921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Waarschijnlijk overgespoten, het is iig niet de standaard NAVO camouflage.
pi_210316934
quote:
88s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat zou wat zijn _O_
Leopard cabrio's *O*

Beetje booskijkend 100 keer over de boulevard heen en weer rijden.
pi_210316947
En Azov post zelf net een video waar ze iets van de russen kapot maken in Zaporizhia

Dus Azov vecht nu ook in het zuiden mee met het counteroffensief :7
  donderdag 17 augustus 2023 @ 13:36:02 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210316997
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 13:42:02 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210317071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Godsamme, moet ik nu ook jou al verontwaardigd gaan benaderen aangaande open luikjes in gepantserd spul ?! :'(
inblikken is voor de infanterie
pi_210317114
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Su-24 is dezelfde kist die door de Oekraners aangepast is om Storm Shadows mee te lanceren. Ik denk dat je eerder de Su-25 bedoelt? Die is nl. voor "close air support" bedoeld.
rusland gebruikt de SU-24, SU-25, SU-30, SU-34 voor CAS. Zie Oryx verliezen.

In ander nieuws, Wargonzo geeft een bloemlezing van de Oekrainsche taktieken:

From the field they report that the battle does not stop and the pressure of the Armed Forces of Ukraine only intensifies. The enemy returned to the original tactics, with which the counteroffensive in this sector began. Massive artillery strikes disassemble the positions of our fighters, leaving them no other option but to roll back to the next line. According to one of the sources, more than a thousand shells fly into the settlement every day.

Cassettes, phosphorus, and shrapnel are used - everything that the Armed Forces of Ukraine have on this sector of the front.
And if our fighters cope with enemy tanks and other armored vehicles perfectly, then there are problems with counter-battery combat and this has long been no secret to anyone.
pi_210317460
quote:

[ twitter ]
Dat NAVO-embleepmje ook.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 14:46:47 #53
3928 Ulx
pi_210317675
twitter

Ga nu maar eens ontkennen dat ze zich als nazi's gedragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 17-08-2023 15:28:46 ]
pi_210317834
De roebel heeft een tijdelijke opleving. Er zijn aanwijzingen dat dit onder andere komt door de gedwongen verkoop van buitenlandse valuta door russische export bedrijven.

Minder serieus economisch nieuws: de knappe koppen in rusland bedenken een permanente oplossing voor de economische crisis:

- Politiek leider Mironov: Rostat direct onder auspicin brengen van putin
- Alexander Dugin: rusland heeft helegaar geen buitenlandse handel nodig
- Minister President van rusland: we moeten airconditioners installeren in de fabriek

Zoals je ziet, het komt helemaal goed met rusland. Maar waarom geeft Rutte geen airconditioning advies? :7
pi_210317867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:52 schreef LethalNinja het volgende:
Wanneer is RUsland uit Oekrane gekickt? hoe lang duurt het nog?
Ik krijg een deja vu van mijn vakantie trip met 3 kleine kinderen achterin de auto. Anders zet je even een filmpje op.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 17-08-2023 15:05:25 ]
pi_210317916
Weet je wat, flikker ik er ook nog even een vernietigend commentaar van een russische colonel tegenaan:

Okay, about them, let's go back to our sheep ...

About cluster munitions
The situation with cluster munitions is extremely difficult. Undoubtedly, we have the largest stocks of such ammunition. But all the good news ends there.
- First, any ammunition needs a carrier. And with us, with counter-battery combat, the situation is a little worse than catastrophic, with a deteriorating trend. To this day, there is no systematic solution, while the generals and officers who raised this issue were exiled to the very edge of the borders or to Syria.
- Secondly, the parity of losses from the use of cluster munitions by both sides. I do not want to please the enemy by bringing accurate data with reference to different sectors of the front, but so far the ratio of "cluster war" is in the range between 1:4 to 1:7. And this is not in our favor. Taking into account the fact that the technique is also knocked out, the ratio will grow in an even worse direction for us on the rise.
- Thirdly, it is necessary to separately consider the strategy for the integrated use of these munitions. The enemy does not just attack - he initially cuts off both the supply routes and the retreat of our units with such shelling. Without a comprehensive solution (space reconnaissance, aerial reconnaissance on the ground, the availability of operational reserves and evacuation mechanisms), we cannot give a normal answer.
- Fourth, there is nothing wrong with admitting that there is a problem and starting to solve it. If only because until the problem is recognized, its solution cannot be decomposed into an administrative-command structure of decisions.
- Fifth, it is foolish to hope that, although excellent for their time, but today much morally (and technically) outdated ammunition can compete on equal terms with modern foreign developments. The enemy side has significant dominance in both ammo level and carrier level. No one talks about panic, but in such conditions we are about to run into a qualitative shift in the parity of forces. Are we ready to pay for one destroyed enemy 25-30 by our guys? The answer is obvious, right? Well, then why are we doing everything so that we come to such parity? Or rather, why are we not doing anything to prevent such parity?
- Sixth, if we continue to hush up the problem, then the enemy will take over its promotion. As a result, in addition to problems with losses, we will get a powerful demoralizing factor at the front. And then it will be possible to arrest both 10 and 100 generals, and even shoot the colonels totally - it will not get any better.
Guys, the problem needs to be solved. So far, we have a local catastrophe with parity in the use of cluster munitions. We will not react - the catastrophe will not go away, but will become global.

Strategisch. Voordeel.
pi_210317992
Ik zou mijn adem niet inhouden. Toch gaan ze/we gestaag verder totdat de klus geklaard is.
pi_210318102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ga nu maar eens ontkennen dat ze zich als nazi's fedragen.
Ik zeg laten we een enorme ambush plannen met Van Moofs O-)
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 15:30:44 #59
3928 Ulx
pi_210318285
twitter

Da's mooi.
pi_210318292
Sommige russische bronnen denken dat de KA-52 neergehaald is door een Zweedse RBS 70, met een bereik van 9km. Wat kan kloppen met de lange vliegtijd van 16 seconden.
pi_210318374
quote:

[ twitter ]
Sorry, maar wat is dit voor fake shit?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210318408
Nu migranten ook moeten dienen in het Russische leger, sturen ze Quincy Promes naar het front?
pi_210318422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:30 schreef oheng het volgende:
Sommige russische bronnen denken dat de KA-52 neergehaald is door een Zweedse RBS 70, met een bereik van 9km. Wat kan kloppen met de lange vliegtijd van 16 seconden.
Zag ook iemand die zei dat de Russen, door de opmars van de Oekraners, zich kennelijk genoodzaakt voelen om binnen het bereik te opereren van de manpads. Goed nieuws natuurlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210318429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Da's mooi.
Ze willen Zavitne in de tang nemen vanaf de hoger gelegen flanken.
pi_210318453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:37 schreef hangtime het volgende:
Nu migranten ook moeten dienen in het Russische leger, sturen ze Quincy Promes naar het front?
Ik wil Snowden aan het front zien
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 15:39:28 #66
3928 Ulx
pi_210318461
En Steven Seagal.
pi_210318665
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:39 schreef Ulx het volgende:
En Steven Seagal.
Dan ook Gerard depardieu
-Rabia Al-Basri
pi_210318717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dan ook Gerard depardieu
Ik zie die 2 bejaarde vetzakken al vast zitten in een loopgraaf :') Eentje met een wortel in z'n bakkes, de ander met z'n laatste franse belastingaangifte _O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210318787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[ twitter ]
Naja Russische "claims" moet je wel met korreltje zout nemen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-25?wprov=sfla1
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_210318790
quote:
En Steven Seagal.
Stoeltje erbij en lekker schieten. En als ze zich moeten verplaatsen een gespierde 20-jarige stuntdubbel inzetten.
Цой жив
pi_210318880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
Naja Russische "claims" moet je wel met korreltje zout nemen.
welke russische claims? die inschatting over het gevaar van de KA-52 voor het oekrainse offensief kwam van de britse militaire inlichtingendienst en die steunde ook op verklaringen van oekrainse defensie-officials.
die uiteindelijk gewoon aangaven wat men merkte... nl dat die KA-52s door de inzet van LMUR raketten van zeer grote afstand konden vuren en zelfs buiten bereik van manpads bleven

twitter

en
https://www.flightglobal.(...)orces/154313.article

Mogelijk dat momenteel rusland door die LMURs heen is en ze domweg geen raketten meer hebben die ze van afstand kunnen inzetten waardoor die Helikopters ook dichterbij het front moeten komen (en vervolgens kwetsbaar zijn voor manpads die een bereik van 3 tot 5 km hebben)
pi_210319006
quote:
Depardieu, Berlusconi en Stone waren toch al voor deze oorlog af?
pi_210319015
En Steven ook
pi_210319043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Depardieu, Berlusconi en Stone waren toch al voor deze oorlog af?
Ze hebben allemaal sexuele veroordelingen en/of aanklachten. Volgens mij wordt men geil van putin ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt, ben geen expert.
:7
pi_210319055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Ze hebben allemaal sexuele veroordelingen en/of aanklachten. Volgens mij wordt men geil van putin ofzo? Ik weet niet hoe dat werkt, ben geen expert.
:7
Vraag me nou niet wat ik gisteren gegeten heb maar ik weet wel dat ze viespeuken zijn en Depardieu zat dronken in een vliegtuig.
pi_210319071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
en Depardieu zat dronken in een vliegtuig.
Hopelijk zo'n russisch toestel zonder remmen?
pi_210319106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:26 schreef oheng het volgende:

[..]
Hopelijk zo'n russisch toestel zonder remmen?
Ik kan zo snel alleen dit vinden. Ook een viespeuk dus.
Acteur Depardieu aangeklaagd vanwege verkrachting

Volgens mij had hij hier of in SHO ook een eigen topic wb dronkenschap in vliegtuig.
pi_210319123
Euh even serieus nieuws. De komst van de T-14 Armata tank op het slagveld wordt even uitgesteld, want er is brand in de fabriek die bepaalde T-14 onderdelen maakt.

De oorzaak is waarschijnlijk een spontane hitte ontwikkeling als gevolg van een onvoorziene omstandigheid.
pi_210319128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]
welke russische claims? die inschatting over het gevaar van de KA-52 voor het oekrainse offensief kwam van de britse militaire inlichtingendienst en die steunde ook op verklaringen van oekrainse defensie-officials.
die uiteindelijk gewoon aangaven wat men merkte... nl dat die KA-52s door de inzet van LMUR raketten van zeer grote afstand konden vuren en zelfs buiten bereik van manpads bleven

[ twitter ]

en
https://www.flightglobal.(...)orces/154313.article

Mogelijk dat momenteel rusland door die LMURs heen is en ze domweg geen raketten meer hebben die ze van afstand kunnen inzetten waardoor die Helikopters ook dichterbij het front moeten komen (en vervolgens kwetsbaar zijn voor manpads die een bereik van 3 tot 5 km hebben)
Oh ik ging ervan uit dat de Russen weer eens de boel veel mooier gepresenteerd hadden.

Mea Culpa. Ik weet heel veel van de burgerluchtvaart maar oorlogs "meuk" begin ik pas net mee.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_210319146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:31 schreef oheng het volgende:
Euh even serieus nieuws. De komst van de T-14 Armata tank op het slagveld wordt even uitgesteld, want er is brand in de fabriek die bepaalde T-14 onderdelen maakt.

De oorzaak is waarschijnlijk een spontane hitte ontwikkeling als gevolg van een onvoorziene omstandigheid.
it wasn't me :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2023 16:35:12 ]
pi_210319301
Van de week naar de Duitse (WOI en WOII) begraafplaats in Ysselsteyn geweest. Bijna 32.000 doden waaronder oorlogsmisdadigers. Maar ook jonge Duisters die de lul waren door de dienstplicht..

Zo fucking zinloos allemaal, en er blijven idioten opstaan die dit soort zieke oorlogen beginnen.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 16:49:03 #83
3928 Ulx
pi_210319307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:24 schreef mascara-klodder het volgende:

Depardieu zat dronken in een vliegtuig.
Als piloot?
  Overall beste user 2022 donderdag 17 augustus 2023 @ 16:52:44 #84
3928 Ulx
pi_210319357
De KA-52 moet vooral laag blijven omdat er anders van grote afstand een middellangeafstands raket op geschoten wordt. Daardoor moeten ze dichter bij het front komen en worden ze kwetsbaarder worden voor lichter spul.
pi_210319358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als piloot?
Grard Depardieu plast in gangpad vliegtuig - https://nos.nl/l/265088

En hij moest nog plassen ook :(
pi_210319416
quote:
En Steven Seagal.
En Wibi Soerjadi
Vakman pur sang
pi_210319495
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En Wibi Soerjadi
Heeft Putin gelijk zijn kindsoldaten...
pi_210319540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En Wibi Soerjadi
wut
pi_210319569
Ik moest een beetje lachen om Wibi :@
pi_210319579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Heeft Putin gelijk zijn kindsoldaten...
Nu zie ik dus een leger aan Mickey Mousen voor me :(
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:13:44 #91
pi_210319582
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Moorden en verkrachten, ok. Maar nou gaan ze te ver! :(
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:16:44 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210319615
Bij Steven Seagal moet ik altijd aan Napalm denken.
Weet ook niet waarom. })
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210319840
Drie Russische passagiersvliegtuigen gaan (noodgedwongen) EU-luchtruim in
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71424137

Drie Russische passagiersvliegtuigen zijn gisteren het Europese luchtruim binnengegaan. Russische vliegtuigen mogen daar eigenlijk niet komen vanwege de sancties die de Europese Unie tegen Rusland heeft ingesteld.

Voor de drie passagiersvliegtuigen werd echter een uitzondering gemaakt, omdat ze onweer in het Russische luchtruim moesten ontwijken. Hierdoor weken zij uit naar het luchtruim van buurlanden Finland en Estland. De Russische luchtvaartautoriteit Rosawiazija bedankte de EU en de twee landen voor het verlenen van toestemming.

Volgens persbureau DPA ging het om drie vluchten van maatschappijen Rossija, Ural Airlines en Nordwind van of naar Kaliningrad. Normaal moeten Russische piloten een omweg via de Oostzee maken om buiten Europees luchtruim om de exclave te bereiken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 18:16:20 #94
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_210320138
Moskou riskeert oorlog met NAVO door acties in Zwarte Zee
„De Russische acties in internationale wateren van de Zwarte Zee creren een reel risico dat dit escaleert tot een oorlog op zee tussen de NAVO en de Russische Federatie”, stelt de Stavridis. „De NAVO ondersteunt Oekrane niet met wapens en geld om daarna toe te kijken hoe Rusland de Oekraense economie verwurgt met een illegale blokkade.”

https://www.telegraaf.nl/(...)acties-in-zwarte-zee
pi_210320394
Nu Oekrane wat verder gevorderd is de linies in, zouden ze nog wat in de breedte gaan uitvallen?
pi_210320875
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nu Oekrane wat verder gevorderd is de linies in, zouden ze nog wat in de breedte gaan uitvallen?
Zouden op een aantal plekken nog wel Russen zitten? Ook zonder Russen ben je dagen bezig om door de mijnenvelden heen te komen, misschien slimmer om die gebieden gewoon te laten voor wat ze zijn?

Een hersenscheet.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:24:03 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210322183
Russia has already reached the principal aim of its military operation in Ukraine, Belarusian President Alexander Lukashenko said in an interview aired on Thursday.

“As of today, the goals of the special military operation have been met,” Lukashenko told Ukrainian journalist Diana Panchenko, during a two-hour interview posted on YouTube.

“Ukraine will never be so aggressive towards Russia after this war ends, as it was before. Ukraine will be different. People in power [there] will be more cautious, smart, more cunning if you will,” Lukashenko said.

Bron: RT

Grappig is dat sinds de oorlog de afgelopen maanden Rusland nog niet eerder onder vuur is geweest.

Loekie mag wel uitkijken dat zijn Wagner boys niet de grens over steken bij polen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210322343

:@ :@
  donderdag 17 augustus 2023 @ 20:36:53 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210322383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 14:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Z zien er ook echt uit als een stel sloebers.

Ik vraag me af welke brigades het beter voor elkaar hebben daar in het Russische kamp.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210322409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:24 schreef theguyver het volgende:
Russia has already reached the principal aim of its military operation in Ukraine, Belarusian President Alexander Lukashenko said in an interview aired on Thursday.

“As of today, the goals of the special military operation have been met,” Lukashenko told Ukrainian journalist Diana Panchenko, during a two-hour interview posted on YouTube.

“Ukraine will never be so aggressive towards Russia after this war ends, as it was before. Ukraine will be different. People in power [there] will be more cautious, smart, more cunning if you will,” Lukashenko said.

Bron: RT

Grappig is dat sinds de oorlog de afgelopen maanden Rusland nog niet eerder onder vuur is geweest.

Loekie mag wel uitkijken dat zijn Wagner boys niet de grens over steken bij polen.
Bovendien is het geannexeerde gebied nog steeds niet volledig in handen van Rusland.

Loeki loopt maar wat te zwammen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')