SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een kletskoek man!quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die dam zegt ipv dan. Stoer hoor
We delen en voelen die pijn? Wat een onzin. Heel erg, maar het zijn onbekenden. Gebeurde ver weg.
Iedereen leeft weer verder. Alsof je bij elke ramp zo gaat stil staan
quote:LIVE | 'Geheime gesprekken tussen Amerikanen en hooggeplaatste Russen'
Updated 48 min geleden
51 min geleden in BUITENLAND
Oekraïne is bezig met een tegenoffensief.
Dit offensief lijkt, mede door de verwoesting van de Kachovka-dam en de vele landmijnen, moeilijker te verlopen dan verwacht. Volg hier de laatste ontwikkelingen.
quote:Geheime gesprekken tussen voormalige VS-vertegenwoordigers en hooggeplaatste Russen'
Een groep voormalige Amerikaanse veiligheidsfunctionarissen heeft met een aantal prominente Russen verschillende keren over de oorlog in Oekraine gesproken en een mogelijke vredesovereenkomst.
Daarbij zou ook een Russische topdiplomaat aanwezig zijn geweest.
De gesprekken vonden in de afgelopen maanden plaats, meldt NBC News op basis van meerdere bronnen.
Een van de ontmoetingen zou in april plaats hebben gevonden in New York met onder meer de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov.
De Amerikaanse nieuwszender spreekt van een inkijkje in diplomatie achter de schermen waarbij gevoelige kwesties niet werden vermeden.
Zo kwam het lot van de door Rusland bezette gebieden in Oekraïne aan bod.
De direct betrokkenen in kwestie willen echter niet verder ingaan op de inhoud van de strikt vertrouwelijke gesprekken.
Een van hen zou zelfs naar Rusland zijn afgereisd om ook daar gesprekken te voeren.
Volgens NBC is het overleg bedoeld om de communicatielijnen tussen Moskou en Washington open te houden.
President Joe Biden zou op de hoogte zijn van de gevoerde overleggen, maar daar geen opdracht toe hebben gegeven.
Hoe vaak de ontmoetingen plaatsvonden, is niet duidelijk.
Ik kende niemand in dat vliegtuig, ik zat in Frankrijk toen het gebeurde, maar ik was woedend en intens verdrietig.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die dam zegt ipv dan. Stoer hoor
We delen en voelen die pijn? Wat een onzin. Heel erg, maar het zijn onbekenden. Gebeurde ver weg.
Iedereen leeft weer verder. Alsof je bij elke ramp zo gaat stil staan
Hadden de Russen een passagierstoestel met 200 Amerikanen neergehaald dan stond er geen Kremlin meer in Moskou en zou as het enige overblijfsel van de Russische elite zijn...quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Was laatst een artikel over ook. Nadat MH17 uit de lucht was geschoten was de politiek aanvankelijk op zij achterste pootjes, maar binnen no time vond men toch dat de handelsbelangen te zwaar wogen en we vooral maar moesten blijven zaken doen. En in 2015, dus enkele maanden na mh17 ging Rutte gezellig met Putin op de foto. Met de aftrap van ons Nord Stream 2 waar Shell een aardige vinger in de pap had. Ja we vonden het zo erg wat er was gebeurd met onze landgenoten.
Ik denk niet dat het Nederlanders zijn, ‘die vliegtuig’ en ‘ die vlucht’ is tamelijk verraderlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit wel met verbazing te lezen hier. 99% van NL didn't care toen MH17 neer ging. Wtf jongens. Serieus. Wtf. Zijn jullie Nederlanders? Hopelijk niet. Want ik schaam mij voor jullie. Voor jullie denkbeelden, voor jullie fucking bubble, voor jullie totaal gebrekkige geheugen. Echt serieus. Wtf.
Nouja, bianconeri post al ff mee en is dacht ik van origine Italiaan. Maar er waren er meerdere met dat soort uitspraken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk niet dat net Nederlanders zijn, ‘die vliegtuig’ en ‘ die vlucht’ is tamelijk verraderlijk.
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar er waren er meerdere met dat soort uitspraken.
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekraïnse nazi's of NATO?quote:
Propaganda was al lang bezig natuurlijk. Toen ik er was moest ik 'Fuck Obama' roepen om de disco in te mogen. Dat was half jaar na MH17. Toen waren ze al zo opgefokt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekraïnse nazi's of NATO?
Lgbqt demon Nazisquote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekraïnse nazi's of NATO?
Maar gaat dit niet ook een deel van Rusland zelf treffen? Zo ver van de grens is die toch niet?quote:
Ligt er maar net aan wat er mogelijk mee gebeurt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 06:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar gaat dit niet ook een deel van Rusland zelf treffen? Zo ver van de grens is die toch niet?
WEF WAFquote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.
Plus de leuke Facebook/Twitter/Google bubbel waar ze ingetrapt zijn. Niet iedereen is zich bewust van die bubbels en ze zien dan niets anders meer dan pertinente onzin.. De Russische trol legers hebben echt dankbaar gebruikt gemaakt van die bubbels, lekker onrust kweken in het Nazistische Westen...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.
Waar slaat deze opmerking nou weer op... groot respect voor deze man, hoe hij zich opstelt in deze oorlog is echt een voorbeeld voor vele andere leiders.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 04:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij geniet met volle teugen. Misschien moet die ff met zijn gezin op vakantie naar het front.
Zeker weten, er zijn een aantal mensen waar ik tegenwoordig met een wijde boog omheenloop, omdat er totaal geen zinnig gesprek meer mee te voeren valt. Van die mensen die zogenaamd zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan en omdat jij dat niet hebt gedaan, jij een slaaf van de MSM bent, en meer van dat soort geleuter. Ik heb mijn geduld met dat soort lui volledig verloren, ook al zitten er enkelen bij die ik al sinds mijn jeugd ken en in het verleden prettig gezelschap waren. Dat is voltooid verleden tijd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 07:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker weten, er zijn een aantal mensen waar ik tegenwoordig met een wijde boog omheenloop, omdat er totaal geen zinnig gesprek meer mee te voeren valt. Van die mensen die zogenaamd zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan en omdat jij dat niet hebt gedaan, jij een slaaf van de MSM bent, en meer van dat soort geleuter. Ik heb mijn geduld met dat soort lui volledig verloren, ook al zitten er enkelen bij die ik al sinds mijn jeugd ken en in het verleden prettig gezelschap waren. Dat is voltooid verleden tijd.
Is dat echt pas nu erkend?quote:
Ik kan zelf wel niet over dat soort onderwerpen beginnen, maar vroeg of laat doen zij het wel, het is gewoon een obsessie. Beste voorbeeld is mijn ouwe overbuurjongen, die ik dus al ken vanaf de lagere school. Jarenlang mee omgegaan, mee wezen stappen en volop lol gehad. Zijn interesses lagen voornamelijk bij muziek, hij is zelf ook een aantal jaren deejay geweest. Ik ben op een gegeven moment gaan verhuizen en vanaf dat moment is het contact een beetje verwaterd, maar een jaar of twee geleden voegde hij me toe aan zijn vriendenlijst op Facebook. Ik vond het wel leuk om het contact weer wat aan te halen, maar als snel bleek dat hij niet meer dezelfde was als voorheen. Hij postte alleen rommel afkomstig van 4chan en Reddit, en had het daarbij dan over een storm van bijbelse proporties die ging komen, hoe de elite, waaronder ook ons koningshuis, een soort Cabal waren, achter elke boom school een satanische pedo, etc.....Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar als ik wat argumenten op tafel gooide was dat ik zelf maar eens op onderzoek moest gaan en dat ik teveel luisterde naar de MSM. Let wel, zijn 'onderzoek' bestond volledig uit knip en plakwerk van 4chan en Reddit, een en al conspiracy mafkezen die elkaar allemaal naar de mond praten. Na enkele weken had ik het allemaal wel gezien, en begon al die zooi die hij deelde op Facebook me de strot uit te komen en heb ik hem verwijderd. Het leven is te kort om me met dat soort onzin bezig te houden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.
Ik kan prima praten met doorgedraaide wappies, maar ook met mensen die werkelijk alle propaganda van de overheid voor zoete koek slikken.
Ook iemand met wie ik het niet eens ben kan een prettig mens zijn.
Ik kan mij wel voorstellen dat aan de uiteinden je mensen hebt die te opdringerig worden met hun ‘kruistocht’ en dat je daarop afknapt.
Maar in zijn algemeenheid denk ik dat het waardevol is om met elkaar in gesprek te blijven.
Die beelden gingen de wereld over.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:23 schreef Perox het volgende:
[..]
Wat een kletskoek man!
Die ramp was een nationaal trauma.
[ afbeelding ]
De Russen hebben op 17 juli 2014 een groter gedeelte van de Nederlandse bevolking vermoord dan Al-Quaida op 9/11 van de Amerikaanse bevolking. 9/11 Heeft de wereld waarin we leven drastisch veranderd...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die beelden gingen de wereld over.
Soms zit ik met stomheid geslagen posts te lezen. Deze ochtend is er een van. Allejezus
Nope, mijn broer kan het dus over niets anders meer hebben. Zelfs als ik het nadrukkelijk vraag. Gewoon gezellig gesprek is er niet meer bij.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.
Ik heb er 3 in mijn kennissenkring. Allemaal die ene duidelijke overeenkomst: permanent single en kansloos op de datingmarkt (niet zozeer incel overigens). Eenzaamheid en frustratie zijn echte top-indicatoren om in de wappiebubbel terecht te komen. Vroeger was het altijd gezellig in de app-groepen waar ze inzaten, maar er moesten steeds meer regeltjes worden ingevoerd om het vriendelijk te houden. 'geen wappie-memes, niet discussieren over maatschappelijke onderwerpen'. Maar naarmate de tijd vorderde zagen we ze gewoon verzuren. Allemaal FvD adept, MAGA, Qanon, anti-vaxx... het profiel is crystal clear. Met 2 is door bijna iedereen het contact inmiddels verbroken omdat koetjes, kalfjes en gezelligheid niet meer tot de mogelijkheden horen. Met de ander lukt het nog zolang we de gevoelige onderwerpen vermijden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan zelf wel niet over dat soort onderwerpen beginnen, maar vroeg of laat doen zij het wel, het is gewoon een obsessie. Beste voorbeeld is mijn ouwe overbuurjongen, die ik dus al ken vanaf de lagere school. Jarenlang mee omgegaan, mee wezen stappen en volop lol gehad. Zijn interesses lagen voornamelijk bij muziek, hij is zelf ook een aantal jaren deejay geweest. Ik ben op een gegeven moment gaan verhuizen en vanaf dat moment is het contact een beetje verwaterd, maar een jaar of twee geleden voegde hij me toe aan zijn vriendenlijst op Facebook. Ik vond het wel leuk om het contact weer wat aan te halen, maar als snel bleek dat hij niet meer dezelfde was als voorheen. Hij postte alleen rommel afkomstig van 4chan en Reddit, en had het daarbij dan over een storm van bijbelse proporties die ging komen, hoe de elite, waaronder ook ons koningshuis, een soort Cabal waren, achter elke boom school een satanische pedo, etc.....Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar als ik wat argumenten op tafel gooide was dat ik zelf maar eens op onderzoek moest gaan en dat ik teveel luisterde naar de MSM. Let wel, zijn 'onderzoek' bestond volledig uit knip en plakwerk van 4chan en Reddit, een en al conspiracy mafkezen die elkaar allemaal naar de mond praten. Na enkele weken had ik het allemaal wel gezien, en begon al die zooi die hij deelde op Facebook me de strot uit te komen en heb ik hem verwijderd. Het leven is te kort om me met dat soort onzin bezig te houden.
watquote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
is Amerika aan het winnen?
is het niet een beetje vroeg om aan de genotsmiddelen te zitten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Ik kan sowieso bijna niks bedenken aan wapens technologie wat rus feitelijk niet allang heeft. Misschien wat EW spul wat oekraine heeft gehad, waar niemand het over heeft, en ook nooit op lijsten staat van wat er geleverd wordt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)hot_down_by_russian/
A Storm Shadow missile shot down by Russian forces in Ukraine's Zaporizhzhya Region has been sent to Moscow for analysis
Reddit comment:
France and the UK allready used storm shadows in syria when they hit assads chemical arms infrastructure. Russia allready has parts of storm shaddows, this is just propaganda to say "dont send more arms, we will capture your secrets"
Misschien moet je uitleggen wat precies het probleem is. Aan munitie die rus al sinds dag 1 gebruikt nu leveren aan oekraine.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Let op het woordje could.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/McFaul/status/1677227462684561408
Zou het?
Gewoon een gedachtespinsel op Twitter.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Zou het?
Ik ken maar 1 iemand die trots met zijn FvD kaart loopt te zwaaien en dat is ook een jongen die kansloos op de datingmarkt is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:27 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik heb er 3 in mijn kennissenkring. Allemaal die ene duidelijke overeenkomst: permanent single en kansloos op de datingmarkt (niet zozeer incel overigens). Eenzaamheid en frustratie zijn echte top-indicatoren om in de wappiebubbel terecht te komen. Vroeger was het altijd gezellig in de app-groepen waar ze inzaten, maar er moesten steeds meer regeltjes worden ingevoerd om het vriendelijk te houden. 'geen wappie-memes, niet discussieren over maatschappelijke onderwerpen'. Maar naarmate de tijd vorderde zagen we ze gewoon verzuren. Allemaal FvD adept, MAGA, Qanon, anti-vaxx... het profiel is crystal clear. Met 2 is door bijna iedereen het contact inmiddels verbroken omdat koetjes, kalfjes en gezelligheid niet meer tot de mogelijkheden horen. Met de ander lukt het nog zolang we de gevoelige onderwerpen vermijden.
Iedereen heeft een "rare" oom in de familie, alleen is het nu je broer.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nope, mijn broer kan het dus over niets anders meer hebben. Zelfs als ik het nadrukkelijk vraag. Gewoon gezellig gesprek is er niet meer bij.
...
maar heeft wel ongefundeerd commentaar op alles.
Ja, dit is redelijk plausibel. Zoals iemand al tijden geleden zei; als rusland ipv Oekraine bijvoorbeeld een van hun eigen steden had platgebombardeerd "want nazi's", dan had je dezelfde onverschillige reactie gehad van de bevolking.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Zou het?
Hebben Amnesty en Human Rights Watch ook wat gezegd toen Rusland dat deed of wisten ze dat ze uitgelachen zouden worden en deden ze niet eens de moeite voor een kansloze statement?quote:De mensenrechtenorganisatie Amnesty International sprak zich uit tegen een levering. Clustermunitie "vormt een grote bedreiging voor het leven van burgers, zelfs lang nadat een conflict is geëindigd", zei Amnesty. Levering en inzet - door welk land dan ook - is sowieso onverenigbaar met internationaal recht.
Ik heb een tante die volledig verloren is. Ik probeer elk onderwerp uit de weg te gaan wat voor wappie-genuil kan zorgen, maar dit is vaak onmogelijk. Ik heb dit hier volgens mij wel eens verteld: ik kwam haar vorig jaar in maart een keer tegen. Ik dacht nog bij mezelf: "niet over covid beginnen, niet over Oekraïne beginnen". Ik hou het dus zo oppervlakkig mogelijk: "Wel lekker weer hè vandaag". En je krijgt direct als antwoord terug: "ja, geen chemtrails in de lucht, want Poetin is de biolabs in Oekraïne aan het bombaderen". Dan is het meteen klaar, met deze figuren kun je helemaal niks meer mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan zelf wel niet over dat soort onderwerpen beginnen, maar vroeg of laat doen zij het wel, het is gewoon een obsessie. Beste voorbeeld is mijn ouwe overbuurjongen, die ik dus al ken vanaf de lagere school. Jarenlang mee omgegaan, mee wezen stappen en volop lol gehad. Zijn interesses lagen voornamelijk bij muziek, hij is zelf ook een aantal jaren deejay geweest. Ik ben op een gegeven moment gaan verhuizen en vanaf dat moment is het contact een beetje verwaterd, maar een jaar of twee geleden voegde hij me toe aan zijn vriendenlijst op Facebook. Ik vond het wel leuk om het contact weer wat aan te halen, maar als snel bleek dat hij niet meer dezelfde was als voorheen. Hij postte alleen rommel afkomstig van 4chan en Reddit, en had het daarbij dan over een storm van bijbelse proporties die ging komen, hoe de elite, waaronder ook ons koningshuis, een soort Cabal waren, achter elke boom school een satanische pedo, etc.....Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar als ik wat argumenten op tafel gooide was dat ik zelf maar eens op onderzoek moest gaan en dat ik teveel luisterde naar de MSM. Let wel, zijn 'onderzoek' bestond volledig uit knip en plakwerk van 4chan en Reddit, een en al conspiracy mafkezen die elkaar allemaal naar de mond praten. Na enkele weken had ik het allemaal wel gezien, en begon al die zooi die hij deelde op Facebook me de strot uit te komen en heb ik hem verwijderd. Het leven is te kort om me met dat soort onzin bezig te houden.
Lolquote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb een tante die volledig verloren is. Ik probeer elk onderwerp uit de weg te gaan wat voor wappie-genuil kan zorgen, maar dit is vaak onmogelijk. Ik heb dit hier volgens mij wel eens verteld: ik kwam haar vorig jaar in maart een keer tegen. Ik dacht nog bij mezelf: "niet over covid beginnen, niet over Oekraïne beginnen". Ik hou het dus zo oppervlakkig mogelijk: "Wel lekker weer hè vandaag". En je krijgt direct als antwoord terug: "ja, geen chemtrails in de lucht, want Poetin is de biolabs in Oekraïne aan het bombaderen". Dan is het meteen klaar, met deze figuren kun je helemaal niks meer mee.
Sommige mensen zijn de satire voorbij.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
: "Wel lekker weer hè vandaag". En je krijgt direct als antwoord terug: "ja, geen chemtrails in de lucht, want Poetin is de biolabs in Oekraïne aan het bombaderen". .
dat is ronduit hilarisch. Mag ik het telefoonnummer van je tante?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb een tante die volledig verloren is. Ik probeer elk onderwerp uit de weg te gaan wat voor wappie-genuil kan zorgen, maar dit is vaak onmogelijk. Ik heb dit hier volgens mij wel eens verteld: ik kwam haar vorig jaar in maart een keer tegen. Ik dacht nog bij mezelf: "niet over covid beginnen, niet over Oekraïne beginnen". Ik hou het dus zo oppervlakkig mogelijk: "Wel lekker weer hè vandaag". En je krijgt direct als antwoord terug: "ja, geen chemtrails in de lucht, want Poetin is de biolabs in Oekraïne aan het bombaderen". Dan is het meteen klaar, met deze figuren kun je helemaal niks meer mee.
Laten we het maar op de Sovjets houden dan, de Nazi's zijn tenslotte maar enkele jaren over de vloer geweest, maar de sovjets zaten er al vanaf begin vorige eeuw. Stalin alleen al heeft wss minimaal net zoveel doden op zijn geweten als Hitler.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voor iedereen die geïnteresseerd is in die geschiedenis:
[ afbeelding ]
Het is echt amper te bevatten hoeveel ellende en leed Oost-Europa is aangedaan door zowel de Nazi's als de Sovjets. Het is lastig te kiezen welke partij uiteindelijk erger was.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Plus dat rus er niets van heeft geleerd, en nog steeds op oude voet verder aan het gaan is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laten we het maar op de Sovjets houden dan, de Nazi's zijn tenslotte maar enkele jaren over de vloer geweest, maar de sovjets zaten er al vanaf begin vorige eeuw. Stalin alleen al heeft wss minimaal net zoveel doden op zijn geweten als Hitler.
Het verdrag is niet getekend door de VS, Rusland en Oekraïne. Dus we kunnen zeker zorgen hebben maar zowel gever als gebruiker als ontvanger vinden dat dit kan. Al zal Rusland ongetwijfeld schande gaan spreken en dit onderwerp gebruiken om te stoken, hypocriet dat ze zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Een 'storm shadow'-raket zal, eenmaal neergehaald, ook wel in tienduizend stukjes uit elkaar liggen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan sowieso bijna niks bedenken aan wapens technologie wat rus feitelijk niet allang heeft. Misschien wat EW spul wat oekraine heeft gehad, waar niemand het over heeft, en ook nooit op lijsten staat van wat er geleverd wordt.
Maar rus is gewoon te incompetent en te corrupt om er echt iets mee te kunnen.
Orban zal ongetwijfeld gaan zeiken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Delenlill het volgende:
Ik weet niet hoe ik voel over dat Oekraïne cluster munitie gaat krijgen en dus ook gebruiken. Ik weet dat het niet illegaal is in Oekraïne, Amerika en Rusland. Maar het is niets voor niets illegaal in meer dan de helft van de rest van de wereld.
Ik weet dat er een groot verschil is met hoe Oekraïne het zal gebruiken versus hoe Rusland dat doet. Maar Dat Rusland het gebruikt heeft zou geen argument moeten zijn voor het gebruik door Oekraïne. Anders zou Oekraïne al moordend en verkrachtend zich een weg door Rusland kunnen banen. (En nee, ik stel deze dingen niet op gelijke hoogte. Het is slechts een dramatisch voorbeeld) Er moet ergens een grens zijn.
En zou dit een belemmering kunnen zijn voor het toelaten van Oekraïne in de EU en NATO? Er hoeft maar 1 land tussen te zitten die daadwerkelijk compleet tegen is op het gebruik ervan. Of een land die dit als argument gebruikt hiervoor.
De tijd zal het vertellen. Maar natuurlijk ben ik nog steeds 100 procent voor Oekraïne. En moet Rusland gewoon opdonderen uit Oekraïne. En hun schadeloos stellen. Waar dat mogelijk is natuurlijk. Sommige dingen zijn nu eenmaal onbetaalbaar.
Amerika zit aan de andere kant dan weer moeilijk te doen over F-16's te leveren. Dus dit is dan een soort goedmakertje ofzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Delenlill het volgende:
Ik weet niet hoe ik voel over dat Oekraïne cluster munitie gaat krijgen en dus ook gebruiken. Ik weet dat het niet illegaal is in Oekraïne, Amerika en Rusland. Maar het is niets voor niets illegaal in meer dan de helft van de rest van de wereld.
Ik weet dat er een groot verschil is met hoe Oekraïne het zal gebruiken versus hoe Rusland dat doet. Maar Dat Rusland het gebruikt heeft zou geen argument moeten zijn voor het gebruik door Oekraïne. Anders zou Oekraïne al moordend en verkrachtend zich een weg door Rusland kunnen banen. (En nee, ik stel deze dingen niet op gelijke hoogte. Het is slechts een dramatisch voorbeeld) Er moet ergens een grens zijn.
En zou dit een belemmering kunnen zijn voor het toelaten van Oekraïne in de EU en NATO? Er hoeft maar 1 land tussen te zitten die daadwerkelijk compleet tegen is op het gebruik ervan. Of een land die dit als argument gebruikt hiervoor.
De tijd zal het vertellen. Natuurlijk ben ik nog steeds 100 procent voor Oekraïne, en moet Rusland gewoon opdonderen uit Oekraïne. Ook moet Rusland hun compleet schadeloos stellen. Tenminste waar dat mogelijk is natuurlijk. Sommige dingen zijn nu eenmaal onbetaalbaar.
Finland heeft het ook niet ondertekend en is bij de NAVO gekomen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Delenlill het volgende:
De tijd zal het vertellen. Natuurlijk ben ik nog steeds 100 procent voor Oekraïne, en moet Rusland gewoon opdonderen uit Oekraïne. Ook moet Rusland hun compleet schadeloos stellen. Tenminste waar dat mogelijk is natuurlijk. Sommige dingen zijn nu eenmaal onbetaalbaar.
Ik vind dat de emoties omtrent dit erg gekleurd zijn door partijen zoals HRW, die wat dat betreft een goeie klus hebben geklaard mbt ons 'tegen' dit wapentuig laten zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Delenlill het volgende:
Ik weet niet hoe ik voel over dat Oekraïne cluster munitie gaat krijgen en dus ook gebruiken.
Finland gebruikt ze op dit ogenblik niet En er is ook geen verwachting dat zij ze binnenkort gaat gebruiken. Het was een non issue voor Finland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Finland heeft het ook niet ondertekend en is bij de NAVO gekomen.
Het blijft op zijn minst opmerkelijk dat de vredesduivenbewegingen dit punt maar blijven negeren of niet eens durven te noemen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:04 schreef Ulx het volgende:
Oekraïne zal hoe dan ook wel opletten hoe ze het inzetten. Ze moeten er tenslotte zelf ook langs. Volgens mij is het modernere spul van de VS voorzien van timers waardoor ze na x aantal uur of zichzelf uitschakelen of ontploffen. Het lijkt me dat ze om die hebben gevraagd.
Dat is natuurlijk niet echt relevant.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft op zijn minst opmerkelijk dat de vredesduivenbewegingen dit punt maar blijven negeren of niet eens durven te noemen.
Dat is acceptabel. Ook omdat er toch wel heel veel blindgangers en mijnen blijven liggen. Dus er zal hoe dan ook moeten worden geruimd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet echt relevant.
Want ook die super-duper-hypermoderne clustermunities "met timer" hebben een failure rate van 1%.
Tja als men een deuk wil maken in de verdediging en nu gaat het niet snel genoeg..quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:33 schreef Aether het volgende:
Hoogleraar: clustermunitie zeer effectief, niet per se in strijd met oorlogsrecht
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70524977
Vreemd dat men de kijk blijft baseren op hoe zo'n bom vroeger was met hoogstwaarschijnlijk veel meer submunitie die niet afging. Velden vol mijnen zijn net zo, of zelfs erger en dat is ook gewoon de realiteit al in gebieden die Oekraine nu probeert terug te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat de emoties omtrent dit erg gekleurd zijn door partijen zoals HRW, die wat dat betreft een goeie klus hebben geklaard mbt ons 'tegen' dit wapentuig laten zijn.
Maar we laten ons beeld wel heel erg bepalen door gevallen waar er volstrekt onverantwoord met die dingen omgegaan is. Dus: rijkelijk die dingen overal neerdonderen, en niet de intentie hebben om bij te houden waar je dat gedaan hebt, om ze zo later op te ruimen. Ongetwijfeld erger gemaakt door relatief slechte kwaliteit van die dingen.
Oekraine kan, en zal gewoon netjes bijhouden waar ze het spul gebruiken, om het daarna op te ruimen.
En de kwaliteit van westers spul is anno nu veel hoogwaardiger, pakken we bv die GMLRS versie die clusterbommen heeft, zitten er rond de 400 in, en ja, zelfs met betere kwaliteit kun je rekenen op 1% die niet afgaat en dus op langere termijn een probleem wordt.
Maar dat is nog steeds heel ver weg van zoals in vietnam, cambodja maar de complete jungle ondersproeien met matige kwaliteit cluster munities, waarvan ongeveer 1/3 het niet deed.
Voor NAVO lidmaatschap is het zeker geen factor, de VS zelf heeft dat verdrag niet ondertekent, en ik denk Turkije ook niet (gezien die het al geleverd hebben aan oekraine), en die zijn ook lid.
Eensquote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tja als men een deuk wil maken in de verdediging en nu gaat het niet snel genoeg..
Dan maar onconventionele manier.
Waiting for a cluster fuck!
In mijn optiek wel ja, en in de optiek van oekraine ook, anders vragen ze er niet om.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is acceptabel. Ook omdat er toch wel heel veel blindgangers en mijnen blijven liggen. Dus er zal hoe dan ook moeten worden geruimd.
Voor wie alles wil lezen zonder Twitter:quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:20 schreef Slayage het volgende:
Hertling heeft ervaring met culster munitie in Irak en staat niet te springen op de Amerikaanse leveringen aan oekrine. Hij benoemt de voor en nadelen.
[ twitter ]
Volgend jaar een artikel. Why is the Sovjet T-18 tank better than the American Abram tank.quote:
Zou goed kunnen. Wij zijn in Nederland wel heel trots op de Zeven Provinciën fregatten, maar zijn die wel opgewassen tegen galeien met vastberaden roeiers?quote:
Met Grieks vuur 😱quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Wij zijn in Nederland wel heel trots op de Zeven Provinciën fregatten, maar zijn die wel opgewassen tegen galeien met vastberaden roeiers?
Tja, iedereen weet dat ze op een één of andere manier steun ontvangen van het Kremlin. Jammer dat het nog niet bewezen is, want je wilt het liefst deze partij verbieden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
Dit vroegen sommigen van ons zich af. Ik had Bij1 ook wel tegen verwacht, want die zitten immers zo in de race dat alleen bruine mensen slachtoffer kunnen zijn. Maar viel mee dus. Alleen de putin partij was tegen.
[ afbeelding ]
Valt niet tegen. Had wel verwacht dat van Haga en PVV ook tegen zouden stemmen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
Dit vroegen sommigen van ons zich af. Ik had Bij1 ook wel tegen verwacht, want die zitten immers zo in de race dat alleen bruine mensen slachtoffer kunnen zijn. Maar viel mee dus. Alleen de putin partij was tegen.
[ afbeelding ]
En Ja21.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Valt niet tegen. Had wel verwacht dat van Haga en PVV ook tegen zouden stemmen.
En het trieste is dat zulke mensen gewoon mogen stemmen, politieke partijen op mogen richten, kinderen op de wereld mogen zetten en deze tot net zulke achterlijke dwazen mogen opvoeden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet, want daar doe je ze juist een groot plezier mee. Beter is het als deze foute club in de 2e kamer gewoon genegeerd zou worden en daarnaast is het ook leuk om ze steeds verder ten onder zien gaan in hun Russische complotonzin.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, iedereen weet dat ze op een één of andere manier steun ontvangen van het Kremlin. Jammer dat het nog niet bewezen is, want je wilt het liefst deze partij verbieden.
Dit lijstje zegt weinig. boeiender is wanneer je het met gdp vergelijkt.quote:
Zo weinig mogelijk zien. Als het niet mijn broer was geweest had ik het contact verbroken. Is uit hetzelfde hout gesneden als de tante die hierboven werd genoemd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedereen heeft een "rare" oom in de familie, alleen is het nu je broer.
Geen ignore-knop?
Toch lastig. Mensen die een andere manier van "winnen" definiëren, en daar dan bijbehorende data voor zoeken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit lijstje zegt weinig. boeiender is wanneer je het met gdp vergelijkt.
Me too, als straks 'Call of Duty Ukraine' uitkomt wil ik wel kunnen rondvliegen in een F16quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:06 schreef byah het volgende:
Ik hoop nog wat F16's boven Oekraïne te zien voordat deze oorlog afgelopen is.
Lijkt me prima editie online mensen irriteren met een granaat aan een dronequote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Me too, als straks 'Call of Duty Ukraine' uitkomt wil ik wel kunnen rondvliegen in een F16
Dat sucks behoorlijk. Hopelijk trekt het nog wat bij, ook al zie je dat nu nog niet gebeuren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zo weinig mogelijk zien. Als het niet mijn broer was geweest had ik het contact verbroken. Is uit hetzelfde hout gesneden als de tante die hierboven werd genoemd.
En dan de wind van voren krijgen van zijn vriendin (precies hetzelfde qua denkbeelden) dat we een harteloze familie zijn, omdat we amper naar hem omkijken.
Ik heb hem zo vaak gevraagd het over koetjes en kalfjes te hebben. Maar hij kan dat gewoon niet. Dan is het gewoon klaar
Helaas.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Me too, als straks 'Call of Duty Ukraine' uitkomt wil ik wel kunnen rondvliegen in een F16
Hadden de Chinezen het niet al een beetje over genomen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helaas.
[ afbeelding ]
Is niet echt, maar het is voor die franchise zeer uitzonderlijk om een game op de recente geschiedenis te baseren.
En rus, is natuurlijk idd bad-guy af. Van hun geen games meer waar rus de bad-guy is. Zijn ze gewoon te incompetent voor.
Dat kan, dat weet ik niet, weet wel dat er die ene was waar ze tegen een Zuid-Amerikaans blok aan het matten waren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hadden de Chinezen het niet al een beetje over genomen?
heeft weinig met winnen te maken. Maar is naar mijn mening een betere maatstaaf.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Toch lastig. Mensen die een andere manier van "winnen" definiëren, en daar dan bijbehorende data voor zoeken.
S.T.A.L.K.E.R. 2 komt eraan. Ik denk dat het te laat is om alsnog een tweede Zone in te bouwen als hetquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helaas.
[ afbeelding ]
Is niet echt, maar het is voor die franchise zeer uitzonderlijk om een game op de recente geschiedenis te baseren.
En rus, is natuurlijk idd bad-guy af. Van hun geen games meer waar rus de bad-guy is. Zijn ze gewoon te incompetent voor.
NSBers hou je altijd.quote:
De ontwikkelaars van de Metro games (ook Oekraïnse studio) heeft al een tijd niks meer uitgebracht sinds Metro Exodus.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
S.T.A.L.K.E.R. 2 komt eraan. Ik denk dat het te laat is om alsnog een tweede Zone in te bouwen als hetgaat, maar misschien in een uitbreiding.
Ze zijn wel van het Russisch afgestapt overigens. Benieuwd of ze wrakken van opgeblazen T-90's en gezombificeerde mobiks in de zelfgegraven radioactieve schuttersputjes rond de kerncentrale hebben gestopt.
quote:The Belarusian government on Friday showed CNN and other foreign media outlets a disused military camp about an hour outside Minsk that they say could be used to house Wagner fighters, should they come to the country.
The plan to host Wagner in Belarus is on hold, President Alexander Lukashenko told CNN during a news conference on Friday.
Neither Wagner mercenary fighters nor their leader Yevgeny Prigozhin are in Belarus, Lukashenko said, adding "it doesn’t depend on me, but on Russian authorities and Wagner PMC [private military company] itself whether they come to Belarus or not."
Pregozhin is dus zoek?quote:
Hij zat niet in Belarus maar St Peterburg werd genoemd maar men weet het niet of wil het niet zeggen (oa Pentagon)quote:
CNNquote:More than 9,000 civilians, including over 500 children, have been killed since Russia’s full-scale invasion of Ukraine began in February 2022, some 500 days ago, the United Nations has said.
The UN also warned that the true number of fatalities could be much higher than what they have been able to confirm.
May and June have seen an increase in the number of civilians killed, the UN added, after a relative decline in civilian fatalities in the first four months of the year. This weekend marks exactly 500 days since the war began.
Maar hij leeft kennelijk dus nog wel. Okay.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij zat niet in Belarus maar St Peterburg werd genoemd maar men weet het niet of wil het niet zeggen (oa Pentagon)
CNNquote:The International Atomic Energy Agency is "making progress" inspecting several areas of Ukraine's Zaporizhzhia nuclear power plant, IAEA chief Rafael Grossi said Friday, following claims by Kyiv that the facility had been mined.
""I think we are making progress," Grossi told reporters in Tokyo."
Grossi said IAEA officials had visited sites including cooling pools and hadn't seen "any indication of explosives or mines in these places."
On Tuesday, Ukrainian President Volodymyr Zelensky warned that Russia may be using the nuclear plant as a weapon. He accused Russian troops of placing “objects resembling explosives” on roofs at the plant.
The United Nations' nuclear watchdog had not yet been given access to the rooftop, Grossi said. He also reminded reporters the plant is in an "active war zone" and that access takes time.
NOSquote:Bergingactie Lviv afgerond, dodental op tien
Het bergingswerk na het bombardement in de Oekraïense stad Lviv is afgerond, meldt regiogouverneur Kozytsky op Telegram. Vanochtend zijn nog enkele lichamen onder het puin vandaan gehaald. Het dodental is daarmee opgelopen tot tien. Bij de aanval raakten 42 mensen gewond, van wie er zestien in het ziekenhuis zijn opgenomen, zegt de gouverneur.
Die uitspraken zeggen niet zo veel. Ze hebben niet eens de vrijheid om alles (goed) te inspecteren, alleen hetgeen waar ze nadrukkelijk toestemming voor krijgen. Dat ze het dak niet opmogen zegt ook weer alles natuurlijk.quote:
Zou kwalijk zijn als ze een verkeerde indruk wekken, wetende dat ze geen goed beeld kunnen geven.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die uitspraken zeggen niet zo veel. Ze hebben niet eens de vrijheid om alles (goed) te inspecteren, alleen hetgeen waar ze nadrukkelijk toestemming voor krijgen. Dat ze het dak niet opmogen zegt ook weer alles natuurlijk.
Zijn satelliet beelden waar er op de turbine hal objecten op het dak liggen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die uitspraken zeggen niet zo veel. Ze hebben niet eens de vrijheid om alles (goed) te inspecteren, alleen hetgeen waar ze nadrukkelijk toestemming voor krijgen. Dat ze het dak niet opmogen zegt ook weer alles natuurlijk.
Ik denk dat ze nu beter bommenwerpers kunnen hebben. Die frontlinie van de Russen helemaal de moeder bombarderen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:06 schreef byah het volgende:
Ik hoop nog wat F16's boven Oekraïne te zien voordat deze oorlog afgelopen is.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:56 schreef byah het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)fears-russia-attack/
Although the Soviet-built Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is the biggest in Europe, experts have downplayed the fallout of an explosion.
“Its six reactors have been shut down for over 10 months and are no longer making enough heat to cause a prompt radiological release,” the American Nuclear Society said this week.
https://play.google.com/s(...).Bavovna&hl=nl&gl=USquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:43 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Lijkt me prima editie online mensen irriteren met een granaat aan een drone
Er zijn wel andere redenen om tegen te stemmen. Persoonlijk denk ik dat dit niet iets is waar de politiek zich mee moet bemoeien, dit is eerder een kwestie die in de academische wereld moet worden besproken. Er is momenteel ook nog geen consensus over in de academische wereld.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Bij1 is van mening veranderd? Of Sylvana snapt niet hoe ze moet stemmen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:21 schreef skysherrif het volgende:
Er was 1 partij dus die niet voor het erkennen van holodomor als genocide was, FVD. Maar Bij1 zegt net dat ze een foutje maakte en ook niet voor waren.
BIJ1 en FvD , hoefijzertheorie en zulks.
De FSB gaf de verkeerde opdracht door vermoed ik.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij1 is van mening veranderd? Of Sylvana snapt niet hoe ze moet stemmen?
Sylvana zal wel in de communistische propaganda getrapt zijn dat er helemaal geen hongersnood was.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
De FSB gaf de verkeerde opdracht door vermoed ik.
Snap die hele discussie sowieso niet. De VS, Rusland en Oekraine hebben het Ottowa verdrag niet ondertekend dus bestaat er geen enkel bezwaar.quote:
Ik ben alleen bang dat de VS ze nog geen B21 raiders gaat leveren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu beter bommenwerpers kunnen hebben. Die frontlinie van de Russen helemaal de moeder bombarderen.
Sylvana is te druk bezig met het veranderen van haar achternaamquote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij1 is van mening veranderd? Of Sylvana snapt niet hoe ze moet stemmen?
Ik ben niet tegen de levering van clustermunitie tegen de Russische invasie. Maar je hoeft je moraliteit niet aan een verdrag op te hangen. Daarvoor kan je nog altijd zelf denken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Snap die hele discussie sowieso niet. De VS, Rusland en Oekraine hebben het Ottowa verdrag niet ondertekend dus bestaat er geen enkel bezwaar.
Mss een paar Warthogs. Die zijn ook iets nuttiger voor de huidige taak.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat de VS ze nog geen B21 raiders gaat leveren.
Waarom laat men die twee Russische vazalstaten toe tot een Europees defensieproject?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:27 schreef Aether het volgende:
Oostenrijk en Zwitersland sluiten zich aan bij samenwerkingsverband Sky Shield
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70539107
Oostenrijk en Zwitserland gaan meedoen aan het Europese luchtverdedigingsnetwerk Sky Shield, dat vorig jaar door Duitsland is opgezet. De beide landen hebben vandaag een intentieverklaring getekend in de Zwitserse stad Bern. Aan de samenwerking doen nu negentien landen mee, waaronder Nederland.
Why Russian mobiks are better than American fighter jets. It doesn't take highly skilled workers to produce them, every retard can do it. It just takes a little time before you can throw them in the meat grinder.quote:
'Daad van wanhoop omdat het Oekrainse offensief niet lukt'quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:32 schreef ExTec het volgende:
Heeft TASS al gemeld dat ze het eerste depot met clustermunities opgeblazen hebben?
quote:The United States’ intention to provide cluster munitions to Ukraine is "a move of desperation" as Kyiv’s counteroffensive did not go according to plan, Russia's Ambassador to Belarus Boris Gryzlov said Friday.
"Now, the ‘hawks’ in the West have realized that the much-advertised counter-offensive of the Ukrainian armed forces did not go according to plan, so they are trying at all costs to give at least some impetus to it. In fact, it is a move of desperation," Gryzlov told Russian state news agency TASS.
Nee, een handgranaat buiten het reactorgebouw zal geen ramp veroorzaken.quote:
Oh, wat zijn we wanhopig.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
'Daad van wanhoop omdat het Oekrainse offensief niet lukt'
[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking, die Oost-Europese landen konden makkelijker hun spullen doorschuiven toch. Ze voelen de noodzaak ook wel meer itt eerst Duitsland bijv. Vraag me af of dat beloofd puur over aantallen gaat van totaal beloofd of dat er een datum was beloofd en die niet is gehaald.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:35 schreef Delenlill het volgende:
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Slechts ongeveer de helft van alle beloofde zware wapens aan Oekraïne is daadwerkelijk geleverd. Vooral Amerika, de UK en Duitsland lopen achter.
Terwijl Oost Europese landen er met de kop bovenuit steken, met zo'n 80 procent geleverd. Dit gaat om Polen, Slovenië, Tsjechië en Slowakije.
[ twitter ]
Ook is er een explosie geweest in een explosieven fabriek. Volgens de Russen is er naderhand geen brand uitgebroken. Wat ik eerlijk gezegd niet geloof.
Idd. Er zijn ook veel wapens toegezegd die we nog neit eens hebben, zoals onze 100 leopards.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking, die Oost-Europese landen konden makkelijker hun spullen doorschuiven toch. Ze voelen de noodzaak ook wel meer itt eerst Duitsland bijv. Vraag me af of dat beloofd puur over aantallen gaat van totaal beloofd of dat er een datum was beloofd en die niet is gehaald.
Dat is zo. De aanvoer lijnen van Oost Europa zijn veel korter. En het is niet precies duidelijk of er inderdaad beloofde data overschreden zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking, die Oost-Europese landen konden makkelijker hun spullen doorschuiven toch. Ze voelen de noodzaak ook wel meer itt eerst Duitsland bijv. Vraag me af of dat beloofd puur over aantallen gaat van totaal beloofd of dat er een datum was beloofd en die niet is gehaald.
Het zijn niet alleen de aanvoerlijnen, in Oost-Europa heeft men vaak ook hetzelfde materieel en dezelfde munitie zodat die door Oekraïne direct ingezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat is zo. De aanvoer lijnen van Oost Europa zijn veel korter. En het is niet precies duidelijk of er inderdaad beloofde data overschreden zijn.
Maar wat ik mij wel kan voorstellen is dat het gemakkelijker is om beloftes te maken dan ze daadwerkelijk na te komen. Of dat er om wat voor reden dan ook vertraging plaats heeft gevonden.
Of zoals bijvoorbeeld bij Nederland tanks beloven die we helemaal niet hebben. En eerst nog moeten aanschaffen (Tanks die in bezit zijn van Duitsland maar gehuurd worden door ons, Of die tanks van Zwitserland? die zij tegengehouden hebben, waardoor er nu naar een alternatief gezocht moet worden.
Dat is ook zo. Er hoeft geen training uitgevoerd te worden. En er waren/zijn massale opslagen van oude Sovjet Unie munitie en wapens in die landen, die ze maar al te graag van hun hand doen. En waar Oekraïne gelijk gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de aanvoerlijnen, in Oost-Europa heeft men vaak ook hetzelfde materieel en dezelfde munitie zodat die door Oekraïne direct ingezet kunnen worden.
Veel zal het natuurlijk niet schelen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja die zijn ook niet morgen al in Oekraïne.
Kolere 32 Strykers, 32 Bradleys, en 37 recovery vehicles. Noice.quote:
Tenzij de FvD ineens 76 zetels gaat halen, heeft dat geen invloed.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:44 schreef Delenlill het volgende:
Oooh, ik zie net dat het kabinet gevallen is. Hopelijk heeft dat geen invloed op onze steun aan Oekraïne.
Kan best zijn dat we nu geen f16s kunnen leveren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij de FvD ineens 76 zetels gaat halen, heeft dat geen invloed.
Overigens zei Stoltenberg pas nog dat 95% geleverd was dus het gaat vast om hoe je de cijfers interpreteertquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de aanvoerlijnen, in Oost-Europa heeft men vaak ook hetzelfde materieel en dezelfde munitie zodat die door Oekraïne direct ingezet kunnen worden.
FvD, PVV, BBB zie ik alle 3 als partijen die wel eens kunnen gaan tegensputteren (Alle 3 populistische partijen). (en nog enkele kleinere partijen). Al is FvD natuurlijk gewoon puur voor Rusland. Ook zijn er nog andere partijen die graag de rem er op zouden zien. Of in elk geval het loslaten van het gaspedaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij de FvD ineens 76 zetels gaat halen, heeft dat geen invloed.
Ja, alles kan, behalve Wim, die kon.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Kan best zijn dat we nu geen f16s kunnen leveren.
Een demissionair kabinet kan gewoon een aantal belangrijke zaken niet doen en leveren van f16s kan zomaar zo'n geval zijn. Dat is echt niet ver gezocht.quote:
Die kunnen geen "controversiele punten" oppakken. Steun voor oekraine is bepaald niet controversieel.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Een demissionair kabinet kan gewoon een aantal belangrijke zaken niet doen en leveren van f16s kan zomaar zo'n geval zijn. Dat is echt niet ver gezocht.
Whoopsie.quote:
Holy shit als dat zo is.quote:
Vooroordeelquote:
Voor de dagelijkse dosis surprise butsex.quote:
The dildo of consequence.quote:
Kan ook zijn omdat de vorige lading kapot is geschoten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 01:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Das wel positief nieuws idd
[ twitter ]
Alsof die partijen een meerderheid gaan halen in de nieuwe TK. Nee dus.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:02 schreef Delenlill het volgende:
[..]
FvD, PVV, BBB zie ik alle 3 als partijen die wel eens kunnen gaan tegensputteren (Alle 3 populistische partijen). (en nog enkele kleinere partijen). Al is FvD natuurlijk gewoon puur voor Rusland. Ook zijn er nog andere partijen die graag de rem er op zouden zien. Of in elk geval het loslaten van het gaspedaal.
Ik ben niet zo politiek begaan. Dus ik kan de plank compleet misslaan hiermee. Tenminste dat hoop ik.
Er zijn inderdaad een aantal vernietigd, en Oekeainsche legerbronnen melden dat een gedeelte van de SPGs te versleten was om te gebruiken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan ook zijn omdat de vorige lading kapot is geschoten.
Sowieso lijkt het me vrijwel onmogelijk dat er een stabiele samenwerking uit komt. FVD met Thierry kun je sowieso al afschrijven, Geert is al een keer eerder weggelopen, en Caroline moet de goede mensen ook nog vinden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alsof die partijen een meerderheid gaan halen in de nieuwe TK. Nee dus.
Heb wel meer soortgelijke berichten gezien de afgelopen dagen. Russen die klagen dat ze geen munitie en bevoorrading meer krijgen. Hoopvolle tekens.quote:
Ze klagen al maandenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heb wel meer soortgelijke berichten gezien de afgelopen dagen. Russen die klagen dat ze geen munitie en bevoorrading meer krijgen. Hoopvolle tekens.
Dat lijkt mij ook geen haalbare kaart. En daarnaast helpen alle kleine beetjes, maar laten we nou ook niet doen alsof de steun van Nederland absoluut cruciaal is. In Oekraïne zullen ze veel bezorgder kijken naar de aankomende Amerikaanse verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het me vrijwel onmogelijk dat er een stabiele samenwerking uit komt. FVD met Thierry kun je sowieso al afschrijven, Geert is al een keer eerder weggelopen, en Caroline moet de goede mensen ook nog vinden.
Behalve dat wij begonnen met de pzh2000 en zonder ons we nu misschien nog steeds zaten te praten over f16squote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook geen haalbare kaart. En daarnaast helpen alle kleine beetjes, maar laten we nou ook niet doen alsof de steun van Nederland absoluut cruciaal is. In Oekraïne zullen ze veel bezorgder kijken naar de aankomende Amerikaanse verkiezingen.
https://nos.nl/artikel/24(...)gaat-de-oorlog-durenquote:500 dagen na Russische inval in Oekraïne: hoelang gaat de oorlog duren?
Artillerie en mijnenvelden zorgen er voor dat Oekraiene niet of amper vooruit komt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Hieruit kan je ook wel weer concluderen dat heel gestaag terreinwinst moet maken maar ook weer niet teveel zodat Rusland langzaam in een hoek gedrukt wordt en ze vanzelf realiseren dat ze naar de onderhandelingstafel moeten.
Maar het gaat te traag dus vandaar dat er nu wel betere wapens komen.
=========================
Pentagon: 'VS stuurt clustermunitie vanwege trage voortgang tegenoffensief'
De Verenigde Staten hebben de beslissing genomen om clustermunitie naar Oekraïne te sturen als onderdeel van hun nieuwste wapenhulppakket, daarbij benoemden ze de trage voortgang van het tegenoffensief van Oekraïne als een primaire factor, zei Pentagon-functionaris Colin Kahl.
Kahl vertelde verslaggevers dat de 'urgentie van het moment' dit vereist, maar zei ook: 'We willen ervoor zorgen dat de Oekraïners voldoende artillerie hebben om zich te kunnen verdedigen in het tegenoffensief waarvan' de voortgang langzamer gaat dan sommigen hadden gehoopt.'
Uh huh,quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we je na het front sturen, keyboardwarrior. Het enige waar jij voor staat is een anonieme internetfiguur die dood en verdervenis toejuicht zonder einde.
Kloon van die anti-Westerse extremist Jellereppe.quote:
Geen zorg, kwestie van tijd voor die je *ss gaan bannen, een beetje geduld aub.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:57 schreef Peppert het volgende:
[..]
En waar zijn de moderators op dit forum. Abnormaal hoe jullie hier tekeer gaan over de rug van miljoenen levens.
Andere mensen betichten van racisme als je met termen als smerige blanke internethelden komt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
Maar er wordt hier prima gemodereerd, de mods zijn alleen niet zulke smerige, geweldadige racisten zoals jij.
Tja kan ze leuk roepenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:13 schreef Starhopper het volgende:
Is vast al gepost hier maar ik kwam net deze tegen. Fijn dat ondanks de val van het kabinet de steun voor Oekraïne blijft![]()
![]()
[ twitter ]
TikTok, dan moet het wel waar zijn want iedereen op het internet is een expert in alles en heeft toegang tot alle informatie ontdaan van alle propaganda, leugens en fakenews.quote:
Elke keer hetzelfde verhaal over de zogenaamde kracht van het Russische leger..quote:
Zal uiteindelijk gaan om de vraag welke onderwerpen controversieel verklaard worden door de Kamer. Denk niet dat het Oekraine beleid controversieel gaat worden eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja kan ze leuk roepenMaar dat is dus nog maar de vraag
Het is allemaal zo voorspelbaar. Ook dat Calimeroverhaal over uranium weken terug.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dit is misschien best wel een beetje een self-own als je zelf jarenlang overal clusterbommen inzet.
Ik was een paar weken geleden nog een duikboot expert en daarvoor was ik een pandemie specialist 👍quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:16 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
TikTok, dan moet het wel waar zijn want iedereen op het internet is een expert in alles en heeft toegang tot alle informatie ontdaan van alle propaganda, leugens en fakenews.
Wie is het?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar iedereen. En het klinkt best aannemelijk nu Biden klusterbommen gaat gebruiken.
Overigens is dit na het nieuws gisteren van Turkije die vindt dat Oekraine het recht hefet om de NAVO in te gaan weer een teken van enorme steun aan Oekraine.quote:
1 vd oprichters van Paypal.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wie is het?
Heb geen Twitter en ken niet alle miljardairs.
Al lang niet meer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Is Azov niet dat extreem rechtste leger van Oekraïne?
Voor losgeslagen BNW'ers/Rusland supporters blijft Azov altijd extreem rechts.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al lang niet meer.
Al jaren nu een regulier onderdeel van het Oekraïnse leger.
Nee.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Pffffft. Niet weeeer zulk getroll zeg.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar iedereen. En het klinkt best aannemelijk nu Biden klusterbommen gaat gebruiken.
Ja, dat klopt. Om die reden zijn ze inderdaad veelvuldig in opspraak gekomen in sommige Westerse media de afgelopen jaren. Maar geen idee of dit nu nog zo breed wordt gedragen. Volgens mij zijn verscheidene kopstukken die toen bij het Azovbataljon zaten daar inmiddels geen onderdeel meer van en ik neem ook aan dat er toch wel gezegd dat ze wellicht maar eens moeten stoppen met allerlei discutabele symboliek.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Rusland gebruikt het al maanden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Juist daarom. Je moet je niet tot zulk niveau gaan verlagen. Het probleem voor het Westen is vooral dat zij die wapens leveren, dus indirect verantwoordelijk kunnen worden gehouden wat Oekraïne er vervolgens mee gaat doen. Als die ze dit soort munitie nu zelf zouden produceren was het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland gebruikt het al maanden.
Wat zegt dat over het Russische leger?
Turkije heeft in het verleden ook clustermunitie aan Oekraïne geleverd en daarnaast heeft geen van de partijen die bij deze leveringen betrokken (Amerika, Oekraïne en zelfs Rusland niet) zijn dat verdrag tegen clustermunitie getekend.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist daarom. Je moet je niet tot zulk niveau gaan verlagen. Het probleem voor het Westen is vooral dat zij die wapens leveren, dus indirect verantwoordelijk kunnen worden gehouden wat Oekraïne er vervolgens mee gaat doen. Als die ze dit soort munitie nu zelf zouden produceren was het een ander verhaal.
Ze moeten iets hè als er verder geen argumenten zijn voor het voeren van de oorlog.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor losgeslagen BNW'ers/Rusland supporters blijft Azov altijd extreem rechts.
Denk je dat de Russen hun fout nu inzien en direct zullen stoppen met deze wapens?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist daarom. Je moet je niet tot zulk niveau gaan verlagen. Het probleem voor het Westen is vooral dat zij die wapens leveren, dus indirect verantwoordelijk kunnen worden gehouden wat Oekraïne er vervolgens mee gaat doen. Als die ze dit soort munitie nu zelf zouden produceren was het een ander verhaal.
Dat is dus de reden waarom zelensky naar Turkije ging.quote:
De VS heeft het verdrag tegen clusterbommen niet ondertekend. Dus hen staats niets in de weg ze te leveren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is die lul die oa. vind dat vrouwen maar geen stemrecht mogen hebben.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Rusland moeilijk doet over de graan deal en dat dit de reactie is van Erdogan, maar blijft speculeren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom zelensky naar Turkije ging.
Ik vermoed dat dit ook is afgestemd met de Russen, want de deal was dat deze mannen in Turkije zouden blijven tot het einde van de oorlog. Als Erdogan zonder afstemming met de Russen hen zou toestaan om naar oekrine te zou dat Erdogans leverage ondermijnen.
Dat zou slechte diplomatie zijn van Erdogan omdat het tot wederzijdse escalatie zou leiden met de Russen. Waarom zou Erdogan de relatie met de Russen laten verzuren door deze mannen vrij te laten. Wat wint Erdogan daarmee? Klinkt niet als een slechte deal. Denk daarom dat er in de achterkamertjes het een en ander is afgesproken. Maar wat dat is?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Rusland moeilijk doet over de graan deal en dat dit de reactie is van Erdogan, maar blijft speculeren.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom zelensky naar Turkije ging.
Ik vermoed dat dit ook is afgestemd met de Russen, want de deal was dat deze mannen in Turkije zouden blijven tot het einde van de oorlog. Als Erdogan zonder afstemming met de Russen hen zou toestaan om naar oekrine te zou dat Erdogans leverage ondermijnen.
Ik weet het ook niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat zou slechte diplomatie zijn van Erdogan omdat het tot wederzijdse escalatie zou leiden met de Russen. Waarom zou Erdogan de relatie met de Russen laten verzuren door deze mannen vrij te laten. Wat wint Erdogan daarmee? Klinkt niet als een slechte deal. Denk daarom dat er in de achterkamertjes het een en ander is afgesproken. Maar wat dat is?
Dit is ook speculatie natuurlijk.quote:
Natuurlijk, maar er is echt nog veel minder reden voor Rusland om deze 5 los te laten.quote:
Terwijl die FvDertjes zelf extreemrechts zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor losgeslagen BNW'ers/Rusland supporters blijft Azov altijd extreem rechts.
Want wint rus, door Azov soldaten te laten gaan? Dat ondermijnt hun hele "denazificeren" narratief.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef Slayage het volgende:
Komende maand komt Putin naar Turkije. Misschien komt daar ook weer een verrassing en zullen we weten hoe het echt zit met deze move van de vrijlating.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want wint rus, door Azov soldaten te laten gaan? Dat ondermijnt hun hele "denazificeren" narratief.
Waarom zou Erdo zelfs iets op tafel leggen, als ruil om die gasten te laten gaan?
Begrijp me niet verkeerd; in dit conflict speelt hij een fantastische rol, vind ik, maar zo'n grote humanist is het natuurlijk ook weer niet. Ik geloof voor geen seconde dat hij zelfs iets wezenlijks zou geven in ruil voor de vrijheid van die mensen.
Dus ik denk dat dit redelijk duidelijk wijst naar een dikke vinger richting putin.
Erdoğan zit nu al in quarantaine om Poetin te kunnen ontvangen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een van z'n dubbelgangers?
Ik geloof geen seconde dat hij echt gaat.
Wat een klap weer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:36 schreef Slayage het volgende:
Though it is possible they blew up a TOS-1A, it’s more likely this was an anti-mine device, like UR-77, which has this type of blast.
[ twitter ]
Ik denk dat Erdogan ondertussen wel doorheeft wie zijn echte bromance is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een van z'n dubbelgangers?
Ik geloof geen seconde dat hij echt gaat.
Klopt. Op TikTok is iedereen een expert in alles. De TikTok content creators zijn absolute alwetende goden die hun wijsheid met ons delen uit pure barmhartigheid en alturisme. Ze hebben absoluut nooit een onderliggende agenda.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:24 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat deze orc er geen been meer in ziet.
Let op, spolier hé, voor de mensen die niet kunnen lezen?.die is akelig. Ik denk niet dat ie het overleeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
Bezige bij zelensky heeft ook nog het hoofd van de orthodoxe kerk bezocht in Istanbul [ twitter ]
De Russen liegen zo vaak. Ik geloof bijna niks wat ze zeggen. Vooral peskov kunnen we niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nog even over onze eerdere discussie.
Waarom zou die daar over jokken?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
De Russen liegen zo vaak. Ik geloof bijna niks wat ze zeggen. Vooral peskov kunnen we niet serieus nemen.
Dan heb je wel veel mazzel als je uberhaupt de gelegenheid krijgt om je te kunnen overgeven.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel interessant verhaal
A native of Georgia, Nodar was imprisoned in Russia, allegedly not guilty, but because of corrupt law enforcement entities in the federation, he served a sentence in the Russian prison. He used the opportunity to 'sign a contract with the army' and leave prison to fight in the war of aggression against Ukraine. According to his words, he had not fought even for a single day and immediately surrendered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |