SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De raketten van Oekrane die de aanval kunnen doen worden gemonitord door de leveranciers. Nogal een moeilijke om stiekem uit te voeren dus. Bovendien waren er tientallen himars nodig om een gat in een brug te schieten. Geharde doelwitten zoals een kerncentrale zijn ze niet zo goed tegen. Dus nee dat is geen optie. Sabotage wel, maar als ze dat zou lukken, dan heeft Rusland op zoveel manieren gefaald dat heel de wereld moet vrezen voor zijn leven, omdat die overheid dan overduidelijk geen controle over nucleaire locaties heeft.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:57 schreef Za het volgende:
[..]
Een aanval van buitenaf is onmogelijk, ondanks dat het vol staat met Russisch materieel en in Russische handen is?
Wat ik vreemd vind is de suggestie dat er in het land zelf rondom een kerncentrale zich geen detectoren bevinden en gestuurd zouden moeten worden. Er moet toch altijd monitoring plaatsvinden dunkt me?
Nou die himars hebben ook simpeltjes een dam opgeblazen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De raketten van Oekrane die de aanval kunnen doen worden gemonitord door de leveranciers. Nogal een moeilijke om stiekem uit te voeren dus. Bovendien waren er tientallen himars nodig om een gat in een brug te schieten. Geharde doelwitten zoals een kerncentrale zijn ze niet zo goed tegen. Dus nee dat is geen optie. Sabotage wel, maar als ze dat zou lukken, dan heeft Rusland op zoveel manieren gefaald dat heel de wereld moet vrezen voor zijn leven, omdat die overheid dan overduidelijk geen controle over nucleaire locaties heeft.
Ja dat moet, maar degene die de monitoring op locatie doet (Rusland) heeft al meerdere misdrijven die onder genocide vallen begaan en is dus wat minder betrouwbaar als het gaat om waarschuwen als burgers gevaar lopen.
Ohja die dam waar Russen trots over aan het posten waren hoe ze hem hadden opgeblazen tot bleek dat hun eigen troepen ook aan het verzuipen waren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou die himars hebben ook simpeltjes een dam opgeblazen.
Dankjewel voor deze uitleg.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
De raketten van Oekrane die de aanval kunnen doen worden gemonitord door de leveranciers. Nogal een moeilijke om stiekem uit te voeren dus. Bovendien waren er tientallen himars nodig om een gat in een brug te schieten. Geharde doelwitten zoals een kerncentrale zijn ze niet zo goed tegen. Dus nee dat is geen optie. Sabotage wel, maar als ze dat zou lukken, dan heeft Rusland op zoveel manieren gefaald dat heel de wereld moet vrezen voor zijn leven, omdat die overheid dan overduidelijk geen controle over nucleaire locaties heeft.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:24 schreef Za het volgende:
Het zou dus alleen kunnen met toestemming van de leveranciers.
Nee, alleen Russen zouden zoiets doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:24 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze uitleg.
Het zou dus alleen kunnen met toestemming van de leveranciers.
Ik geloof er sowieso niet in dat om het even wie iets gaat uithalen met kerncentrales.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:02 schreef Za het volgende:
[..]
Eens. Ze blazen hun eigen bruggen en pijpleidingen op om anderen in een kwaad daglicht te stellen.
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ah
Maar waar komt die naam vandaan dan?
Zal niks met een tank te doen hebben.
Jawel. Heeft iets te maken met Marxisten die het met grof geweld (met o.a. tanks) neerslaan van de Hongaarse Opstand in '56 door de Sovjet Unie goedkeurden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ah
Maar waar komt die naam vandaan dan?
Zal niks met een tank te doen hebben.
quote:Tankie began as an insult for members of the Communist Party of Great Britain (CPGB), who supported the Soviet Union’s response to the Hungarian Revolution (1956) and the Prague Spring in Czechoslovakia (1968). Suffice to say, the Soviet response involved tanks. Thus the term tankie, which perhaps draws on earlier uses of tankie (or tanky) for a tank driver or a member of a tank unit. The term was recorded as early as 1983 in Marxism Today, the CPGB’s magazine from 1957–91.
Doe dan wat aan die schijnheilige en geveinsde onzin. Het is overduidelijk wat het doel er van isquote:Op woensdag 5 juli 2023 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ophouden met dat persoonlijke gedoe
Ja de maat is wel vol hoor, ik blijf niet aan de gang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Doe dan wat aan die schijnheilige onzin.
Zou echt enorm gezichtsverlies zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zou wel echt droog zijn als Bachmoet nu gewoon omsingeld wordt en weer teruggepakt.
Bachmoet foldsquote:
Het is al een tijdje duidelijk wat oekriane bij bakhmut probeert te doen.quote:
Zeker, maar tegelijkertijd ook strategisch waardeloos zoals bij de val al uitvoerig besproken is. Ben helemaal voor nederlagen voor Rusland, maar ik zou liever zien dat ze dat in het zuiden lukt.quote:
Nou, als ze, ik noem maar wat, 10.000 man omsingelen met een hoop materiaal, dan scheelt dat toch ook.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeker, maar tegelijkertijd ook strategisch waardeloos zoals bij de val al uitvoerig besproken is. Ben helemaal voor nederlagen voor Rusland, maar ik zou liever zien dat ze dat in het zuiden lukt.
En ze daardoor makkelijker bij de Krim kunnen doordrukken bijv.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:12 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou, als ze, ik noem maar wat, 10.000 man omsingelen met een hoop materiaal, dan scheelt dat toch ook.
Ergens moeten ze dood gemaakt worden/gevangen genomen worden. Zelf gaan ze (voorlopig) niet weg helaas.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zeker, maar tegelijkertijd ook strategisch waardeloos zoals bij de val al uitvoerig besproken is. Ben helemaal voor nederlagen voor Rusland, maar ik zou liever zien dat ze dat in het zuiden lukt.
Klopt er zijn andere gebieden die belangrijker zijn. Maar ik verwacht ook niet dat Oekrane de stad in gaat om te vechten. Dat hebben ze zelf natuurlijk maanden gedaan omsingelen en lekker afwachten wat er gebeurt. Beetje wat de Sovjet-Unie deed met Stalingrad.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze oorlog loopt over meerdere assen. Hij kan ook stoppen door de val van het huidige regime in het kremlin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat ontzettend naar geluid die inkomende shells, en je weet ook niet waar ze landen of heen gaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:
Hoop wel dat ze snel gevechtsvliegtuigen krijgen
[ twitter ]
Strategisch is het juist ontzettend goed als ze de troepen daar omsingelen en vernietigen. Het vernedert het Russische leger gruwelijk. Je kunt Prigozhin al uit zijn dak horen gaan. Die gooit geheid meer olie op het vuur. Dan is het voor Zelenskyy, die bleef volhouden -tegen westers advies in- dat de stad zo lang mogelijk behouden moest blijven, natuurlijk een enorme opsteker. Het westen wil toch een overwinning zien? Nou, alsjeblieft, hier heb je er eentje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het Kremlin probeert op prigozhin kennelijk karakter Noord te plegen door al die fotos te lekken.quote:
De smaak van een drugsbaron uit een jaren '80 filmquote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hij heeft ook pruiken.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat zie je duidelijk bij Klishchiivka: Oekraine kijkt nu uit over dat dorp, n de aanvoerlijnen.quote:
Bevestigd mijn vermoedens meer. Je kan nog zoveel geld hebben, smaak kan je er niet mee kopen. Man man man. Alsof je al half in het graf staat. Maargoed misschien is dat het idee?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De smaak van een drugsbaron uit een jaren '80 film
[ twitter ]
En als ze putin niet kunnen pakken (lees doden) moeten ze maar zijn naaste familie pakken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat hij en Putin er zo snel mogelijk er niet meer zijn
Dat is wel ver gezochtquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:02 schreef 3rr0r het volgende:
Martelkamer van de Russen Zaporizhzhia regio.
https://old.reddit.com/r/(...)ssians_zaporizhzhia/
Ik wacht nog op de foto's in jurk op hoge hakken.quote:
Bah, ellendig spul.quote:
Nou nou nouquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daarom perfect om op die orcs hun hoofd te gooien.
Ik heb geen idee hoe effectief het is, maar ik hoop dat het de afgedrukte ledematen die het nog jaren na de oorlog gaat veroorzaken bij Oekraners, waard is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daarom perfect om op die orcs hun hoofd te gooien.
Juist... Maar mobiele crematoria zorgen er voor dat er geen lichaam is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:18 schreef MatthijsDJ het volgende: [..] Eerst had ik zoiets dat ze ook maar slachtoffer van propaganda waren. Maar nu duizenden van hun kameraden niet meer heel thuis komen of gewoon verdwenen zijn. Er moet toch op zijn minst een bel gaan rinkelen.
Weten ze dat zeker? Leo1 klinkt net zo.quote:
Kunnen we vragen hoe het met z'n dochter gaat?quote:
Dat vroeg ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het Kremlin probeert op prigozhin kennelijk karakter Noord te plegen door al die fotos te lekken.
Vragen hoe het is om ervaringsdeskundige te zijn op gebied van 'decline of civilisations'.quote:
Jezus, echt? Wat een godvergeten NSB tent is het ook.quote:
Er was trouwens ook een joker een paar topics terug die vond dat oekrainers maar niet naar het buitenland hoefden te vluchten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ] Lviv. Weer een nachtelijke terreur uit Rusland - honderden kilometers van de frontlinie. Vreedzame mensen stierven, er zijn gewonden. Aan wie twijfelt over tegen wie het vecht ?? heeft het terroristische land eens te meer laten zien dat het zijn doel is dat niemand in ?? zich veilig voelt. Mijn condoleances aan alle nabestaanden van deze tragedie.
Thierry Baudetquote:
Misselijke partijquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Thierry Baudet
The Decline of the West with Alexander Dugin
![]()
![]()
![]()
Ze proberen het niet eens meer te verbergen he, Anton Mussert 2.0.
Ik heb echt plaatsvervangende schaamte dat de FvD nog zetels heeftquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Misselijke partij
En vreemd genoeg maken aanhangers van die partij nderen altijd uit voor landverraders
Ik weet niet wat ik erger vind, dat ie in de Kamer zit, of dat er een een paar honderdduizend 'Nederlanders' zijn die op die partij stemmen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:37 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan te bedenken dat die vent in de kamer zit.
Echt waar wanneer beland die 5de kolonne in de bak voor landverraad.quote:
Dat kan, maar dat is allerminst duidelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
Die valt dus idd binnenkort uit een raam, dat is wel duidelijk
Eerst alle administratieve rompslomp van zijn bedrijf regelen en alle onderdelen rustig overnemen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:06 schreef koemleit het volgende:
ken na de "coup" en hij leeft blijkbaar nog. Er
Dit is echt een flinke tuimeling.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:33 schreef ExTec het volgende:
Hey, de roebel is eindelijk beneden 1 cent.
[ afbeelding ]
men zegt dat Poetin die Prgigoshin nodig heet omdat die de oorlog voor poetin zou kunnen winnen vanuit Wit Rusland door de militairen van Wit Rusland in de oorlog te betrekkenquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
Die valt dus idd binnenkort uit een raam, dat is wel duidelijk
Zeg er dan even bij wie die "men" is, hier kopen wij niets voor.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men zegt dat Poetin die Prgigoshin nodig heet omdat die de oorlog voor poetin zou kunnen winnen vanuit Wit Rusland door de militairen van Wit Rusland in de oorlog te betrekken
Dit soort argumenten werden ook jarenlang gegeven door onze foute regering voor vluchtelingen uit Afghanistan. Kabul was zogenaamd veilig.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er was trouwens ook een joker een paar topics terug die vond dat oekrainers maar niet naar het buitenland hoefden te vluchten.
Want in het westen van oekraine was 'het veilig en kon je prima leven'.
Uh huh.
Het front is ook relatief veilig.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit soort argumenten werden ook jarenlang gegeven door onze foute regering voor vluchtelingen uit Afghanistan. Kabul was zogenaamd veilig.
En het westen van Oekrane is ook relatief veilig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het front is ook relatief veilig.
NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel hoor.quote:
Nouja; ja, in de zin van dat relatief relatief is.quote:
Maar niet elk land is cambodja, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2023 01:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe effectief het is, maar ik hoop dat het de afgedrukte ledematen die het nog jaren na de oorlog gaat veroorzaken bij Oekraners, waard is.
Het is natuurlijk geen verrassing dat een bepaald gedeelte van de bevolking nu eenmaal niet wijs is. Dan mag je in je handjes knijpen dat het in Nederland nog relatief meevalt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, dat ie in de Kamer zit, of dat er een een paar honderdduizend 'Nederlanders' zijn die op die partij stemmen.
Komt 'ie eindelijk de MiG-29's en SU-25's ophalen?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Dven het volgende:
Vond het al zo hectisch in de stad, veel beveiliging, politie, militaire eenheden etc. Zelensky is blijkbaar juist aangekomen in Sofia
Als Prigozhin zich inderdaad weer in Rusland durft te begeven dan is dat wel weer een teken dat hij gedekt wordt door (een deel) van het overheidsapparaat van Rusland.quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Dven het volgende:
Vond het al zo hectisch in de stad, veel beveiliging, politie, militaire eenheden etc. Zelensky is blijkbaar juist aangekomen in Sofia
Denk eerder dat hij om meer ammunitie zal vragen. Goed moment natuurlijk, gezien Bulgarije via omwegen lange tijd al de hoofdvoorziener van ammunitie was.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:24 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Komt 'ie eindelijk de MiG-29's en SU-25's ophalen?
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Dven het volgende:
Ik had gehoord op Times Radio op yt (weet niet of dit een goede bron is) dat Lukachenko had toegestaan dat Prigoshin in Wit-Russische gevangenissen mocht gaan recruteren voor Wagner.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men zegt dat Poetin die Prgigoshin nodig heet omdat die de oorlog voor poetin zou kunnen winnen vanuit Wit Rusland door de militairen van Wit Rusland in de oorlog te betrekken
Ontmoeting met president Radev is bijzonder aangezien de relatie tussen het kabinet en de president nogal slecht is.quote:
@michaelmoore kan hier vast meer over vertellen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?
Dat gebeurt vooral aan de kust , maar daar wonen nu ook al enorm veel russenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?
Goed verhaal weer Henkquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gebeurt vooral aan de kust , maar daar wonen nu ook al enorm veel russen
de meeste appartementen gaan naar de Russen toe , ook nu nog
Sunnyday 4 en Sunnyday5 , Sunnyday 6 zijn blokken met 1600 appartementen , allemaal russen
wat je veel ziet daar is optochten in sovjetklederdracht van alle voomalige satellietstaten , ook moldavie en Oekraine en Belarussia en Kirgistan
DIt is om het sovjetgevoel aan te wakkeren iin Bulgarije
[ afbeelding ]
Ja als je daar bent dan voel je de aanwezigheid van Rusland overalquote:
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als je daar bent dan voel je de aanwezigheid van Rusland overal
het doel van rusland is het hele kustgebied van de zwarte zee te pakken tot Turkije toe
quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:21 schreef oheng het volgende:
Lol, ik voorspelde dat de roebel op vrijdag de 100 vs 1 euro zou halen? Vanmorgen zat de roebel al op 102,7 roebel. Nu helaas tijdelijk op 99,92.
Slechte indicator voor de economie, en slecht als je in- n export in buitenlandse valuta gaan.
Joe Blogs video!:
Ach ja. Kan erdo er mooie sier mee maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
Heel toevallig een paar dagen voor de Navo top veroordeelt Zweden een PKK terrorist voor afpersing en financiering van terrorisme![]()
https://www.volkskrant.nl(...)van-de-pkk~b70b0968/
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die linkse kerel niet Aad de Mos isquote:
Het zou het gebrabbel van Aad verklaren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die rechtse kerel niet Aad de Mos is
quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die rechtse kerel niet Aad de Mos is
Gestemd hebben. Ik het begin was die nog enigszins normaal, net als Putin trouwens.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, dat ie in de Kamer zit, of dat er een een paar honderdduizend 'Nederlanders' zijn die op die partij stemmen.
FvD is al vanaf dag 1 een nogal discutabel clubje. Dat ze hun ware aard laten zien afgelopen jaar, dat klopt. Maar als je die ware aard niet al jaren doorzag mag je wmb. Je stempas wel inleverenquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Gestemd hebben. Ik het begin was die nog enigszins normaal, net als Putin trouwens.
Aangezien de Roebel nog maar beperkt wordt gebruikt voor de handel en heftig wordt gereguleerd door de centrale bank zegt dit eigenlijk vrij weinig. Toen de Roebel vorig jaar ineens heel sterk werd zogenaamd was dat puur door de centrale bank en ik denk niet dat er een reden is nu dan dat de centrale bank hem laat dalen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:21 schreef oheng het volgende:
Lol, ik voorspelde dat de roebel op vrijdag de 100 vs 1 euro zou halen? Vanmorgen zat de roebel al op 102,7 roebel. Nu helaas tijdelijk op 99,92.
Slechte indicator voor de economie, en slecht als je in- n export in buitenlandse valuta gaan.
Joe Blogs video!:
Je hebt gelijk hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Aangezien de Roebel nog maar beperkt wordt gebruikt voor de handel en heftig wordt gereguleerd door de centrale bank zegt dit eigenlijk vrij weinig. Toen de Roebel vorig jaar ineens heel sterk werd zogenaamd was dat puur door de centrale bank en ik denk niet dat er een reden is nu dan dat de centrale bank hem laat dalen.
Als die straks weer stijgt zal dat ook niks betekenen.
Heb deze ook ff in POL gedroptquote:
Blij dat ik er niet op gestemd heb.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
FvD is al vanaf dag 1 een nogal discutabel clubje. Dat ze hun ware aard laten zien afgelopen jaar, dat klopt. Maar als je die ware aard niet al jaren doorzag mag je wmb. Je stempas wel inleveren.
John Mearsheimer was er natuurlijk ook weer bij zag ikquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb deze ook ff in POL gedroptNiemoller is er ook zie ik, verrassend
Zit het ff terug te luisteren. Wat een Duginpijperijquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
John Mearsheimer was er natuurlijk ook weer bij zag ik
Een passende smiliequote:
Moeten we hier wel zo blij mee zijn?quote:
ATACMSquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
In korte tijd eerste cluster munitie en atacms. [ twitter ]
Nice!!!!quote:
Binnenkort nog meer volle paletten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice!!!!
Beter komt dat spul snel! Dit is perfect om op de loopgraven te donderen![]()
quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Binnenkort nog meer volle paletten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
RIP Russische depots en linies.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
Het is een bijzonder effectief wapen en helaas is gebleken dat dit wapen noodzakelijk is voor Oekrane.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Clustermunitie is wel echt de smerigste zooi die je kan rondstrooien om een gebied onleefbaar te maken. Daar zijn mijnen niets bij.
Niet bepaald juichbaar zeg maar.
Zie ik liever van die tungsten raketten en artillerie munitie. Werkt misschien wel beter.
Het scheelt wel dat ze het over hun eigen grondgebied gaan uitgooien... ik neem aan dat ze daarom zelf al rekening zullen houden met de neveneffecten en proberen om het "slim" en minimaal in te zetten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Clustermunitie is wel echt de smerigste zooi die je kan rondstrooien om een gebied onleefbaar te maken. Daar zijn mijnen niets bij.
Zie ik liever van die tungsten raketten en artillerie munitie. Werkt misschien wel beter.
Zie #96.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Als dit echt zo is, komen ze.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
Het is ook de bedoeling dat het gebied onleefbaar wordt voor Russen. Bovendien zijn de Russen met zulke oude granaten aan het schieten dathet er vol ligt met blindgangers. En verder liggen er ook hier en daar een paar mijnen bij het front.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Had eerder gemoeten. Was meer gezondheid en levens bespaard gebleven.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een bijzonder effectief wapen en helaas is gebleken dat dit wapen noodzakelijk is voor Oekrane.
Het is niet voor niets dat dit wapen nu pas verstrekt wordt.
Kunnen we daar op een bepaalde manier van meegenieten?quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:37 schreef Dven het volgende:
Zelensky heeft de president van Bulgarije verbaal volledig afgemaakt. Die vent heeft op den duur zelfs verzocht om de televisiecamera's uit de vergaderzaal te halen
Vind die genoemde straffen wel meevallen moet ik zeggen. Voor verraad in oorlogstijd met zulke gevolgen staat meestal executie of levenslang.quote:
Inmiddels niet meer achter de pc dus lastig terug te vinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen we daar op een bepaalde manier van meegenieten?
OMG... de Koreaanse K9quote:Op donderdag 6 juli 2023 01:19 schreef polderturk het volgende:
"Ukraine is waiting for deliveries of Turkish tracked self-propelled howitzer T-155 Firtina", Brigadier General Oleksiy Gromov said. The T-155 Firtina is a Turkish version of the Korean K9 Thunder howitzer, featuring a modified turret, chassis and Turkish fire control system.
[ twitter ]
Daar is clustermunitie niet voor. Komen ook jaren later veel slachtoffers van.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat het gebied onleefbaar wordt voor Russen. Bovendien zijn de Russen met zulke oude granaten aan het schieten dathet er vol ligt met blindgangers. En verder liggen er ook hier en daar een paar mijnen bij het front.
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moeten we hier wel zo blij mee zijn?
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgtquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Ahja ik dacht dat ze die nu eindelijk ook gingen krijgen. Dan is echt geen enkel Russisch depot in Oekraine veilig meer.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgt![]()
![]()
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekrane nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
De frontlinie nu heeft zo weinig bewoners dat het alleen gevaarlijk is voor een paar boeren. En die hebben ook al met mijnen te maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekrane nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.
Oekrane wil al langer Russisch grondgebied tot aan de hoofdstad aan toe aanvallen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekrane die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?quote:
Volgens mij was het ons David D. Die stelde dat de ATACMS nog heel niet zoveel gaat toevoegen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Het is buitengewoon inefficint om het als precisiebombardement te gebruiken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.
Prima geschikt om legerbases in Rusland mee tot puin te smijten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekrane die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Dan gooien ze het toch op Moskou. Ook prima.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is buitengewoon inefficint om het als precisiebombardement te gebruiken.
Wel effectief om loopgraven mee te bestoken. Daar zijn hoog explosieve mortieren minder effectief.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Poepen. Prima geschikt om liggend te doen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima geschikt om legerbases in Rusland mee tot puin te smijten.
Overal om je heen bommetjes. Dat gaat veel poepbroekjes opleveren in de Russische loopgravenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel effectief om loopgraven mee te bestoken. Daar zijn hoog explosieve mortieren minder effectief.
Ja hoor, dropje. Jij wel. Jij wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan gooien ze het toch op Moskou. Ook prima.
Goeie vraag, ik heb het ClaudeAI gevraagdquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:29 schreef Usert het volgende:
[..]
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?
Ik zou normaal alerter Koreaans spul kopen dan een Turkse namaak variant, maar misschien zit ik hier mis?
SPOILER: turkey has a variation of the korean k9, what is the differenceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen de Russkies dan zeker. Eerst de broek vol. Dan liggen. En niet meer opstaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Poepen. Prima geschikt om liggend te doen.
Hihihihiquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Overal om je heen bommetjes. Dat gaat veel poepbroekjes opleveren in de Russische loopgraven
Russen die een koekje van eigen deeg krijgen, ik vind dat wel grappig ja.quote:
Waar komt je haat jegens Russen vandaan?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen de Russkies dan zeker. Eerst de broek vol. Dan liggen. En niet meer opstaan.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik heb het ClaudeAI gevraagdGezien de Turkse componenten lijkt me de Koreaanse variant wat betrouwbaarder. Verder vergelijkbaar dus.SPOILER: turkey has a variation of the korean k9, what is the differenceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, waar zou die haat nou vandaan komenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar komt je haat jegens Russen vandaan?
Hihih, ja zeg meid.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russen die een koekje van eigen deeg krijgen, ik vind dat wel grappig ja.
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, waar zou die haat nou vandaan komen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je al die vreselijke beelden ziet die dagelijks uit Oekrane komen, dan is er geen andere mogelijkheid dan de Russen te haten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef Usert het volgende:
[..]
Gezien de Turkse componenten lijkt me de Koreaanse variant wat betrouwbaarder.
Zoals ik in m’n vorige post al zei, onderbuikgevoelquote:
Als jouw familieleden verkracht en vermoord worden zou ik dat ook wel sneu vinden. En hoop ik op gerechtvaardigheid. Of is dat onzin omdat ik maar "emotioneel betrokken" ben?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.
Elke Turk die de Turks/Russische geschiedenis kent haat de Russen en hun genocidale cultuur. Ik heb emotioneel weinig tot niks met Oekrane maar ik steun iedereen die de Russen tegenwerken. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een boer niet kent een boer niet lust.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:56 schreef Usert het volgende:
[..]
Zoals ik in m’n vorige post al zei, onderbuikgevoel
Verder zou ik er zeker geen nee tegen zeggen.
Ik zou ook liever een Koreaanse auto met Koreaanse motor rijden dan een Turkse.
To end the US support, kan ik mij eerder voorstellen. Uiteindelijk is het aan Oekraine (en Rusland) om een punt achter de oorlog te zetten. Worst case wordt het een oneindig/frozen conflict.quote:
Edit verkeerde quotequote:Op donderdag 6 juli 2023 18:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
T60 die een koekje van eigen deeg krijgen, ik vind dat wel grappig ja.
Tot nu toe komt alle informatie over Prigozin van Loekasjenko of Poetin.quote:
Ach gossie, jij bent zo begaan met de wereld.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je al die vreselijke beelden ziet die dagelijks uit Oekrane komen, dan is er geen andere mogelijkheid dan de Russen te haten.
Er worden behoorlijk wat familieleden verkracht.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als jouw familieleden verkracht en vermoord worden zou ik dat ook wel sneu vinden. En hoop ik op gerechtvaardigheid. Of is dat onzin omdat ik maar "emotioneel betrokken" ben?
Ja. Turken haten wel vaker andere volkeren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Elke Turk die de Turks/Russische geschiedenis kent haat de Russen en hun genocidale cultuur. Ik heb emotioneel weinig tot niks met Oekrane maar ik steun iedereen die de Russen tegenwerken. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Oekraine accepteert geen frozen conflict meer. Hadden ze tussen 2014 en 2022. Beviel niet zo.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
To end the US support, kan ik mij eerder voorstellen. Uiteindelijk is het aan Oekraine (en Rusland) om een punt achter de oorlog te zetten. Worst case wordt het een oneindig/frozen conflict.
Aldi is vaak beter en goedkoper dan een A-merk....quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:29 schreef Usert het volgende:
[..]
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?
Als je niet in staat bent om te haten wanneer de situatie erom vraagt, dan schort er iets aan je menselijkheid.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Turken haten wel vaker andere volkeren.
Altijd wel bijzonder dat je nou bijna nooit wat van dergelijke organisaties hoort als Rusland weer eens een stad bestookt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:14 schreef Slayage het volgende:
De mensenrechten organisaties doen heel veel waardevol werk, maar soms zijn ze zo ontkoppeld van de realiteit, dat het lachwekkend wordt. [ twitter ]
Geen idee hoe groot het bereik is, maar voor het lamleggen van een vliegveld vol ka-52's lijkt clustermunitie me prima geschikt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wauw, zoveel tegenstrijdigheid in n korte zin.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om te haten wanneer de situatie erom vraagt, dan schort er iets aan je menselijkheid.
Eens. Haat is een volstrekt logische emotie. Maar ben jij er consequent in? erken jij dat de haat van sommige Armenen jegens Turken ook gegrond is, in een bepaalde context?quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om te haten wanneer de situatie erom vraagt, dan schort er iets aan je menselijkheid.
Iedere Europeaan met ook maar een klein beetje kennis van de Europese geschiedenis kan niet anders dan Russen haten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Elke Turk die de Turks/Russische geschiedenis kent haat de Russen en hun genocidale cultuur. Ik heb emotioneel weinig tot niks met Oekrane maar ik steun iedereen die de Russen tegenwerken. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Zo bijzonder is dat niet.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder dat je nou bijna nooit wat van dergelijke organisaties hoort als Rusland weer eens een stad bestookt.
Uiteraard.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Haat is een volstrekt logische emotie. Maar ben jij er consequent in? erken jij dat de haat van sommige Armenen jegens Turken ook gegrond is, in een bepaalde context?
Dat soort organisaties zijn in de voorbije decennia dan ook steeds meer op de anti-westerse tour gegaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder dat je nou bijna nooit wat van dergelijke organisaties hoort als Rusland weer eens een stad bestookt.
Ah oke. Dan ben je in elk geval consequent. Maar dan begrijp ik niet waarom je genocidale tendensen en Russen zo direct linkt aan elkaar. Er zijn toch heel veel volkeren die die tendens hebben?quote:
CNNquote:That Zelensky has a stressful job is certainly not in doubt. He’s running a war effort, motivating citizens and allies alike, and trying to avoid near-constant assassination attempts. “I’ll be honest with you,” he said. “If I were thinking about it constantly I would just shut myself down, very much like Putin now who doesn’t leave his bunker.”
Zelenksy said music or a book helps him to relax — Ukrainian music and AC/DC are on the president's playlist. A workout at six or seven in the morning, to the beat of AC/DC, he said, “gives you energy for all the day.”
Deels heb je gelijk. Dit geldt dan natuurlijk met namen voor de oost Europese landen, die zelf hebben ervaren wat het is onder Russische tirannie te leven. In West Europa kijkt men er toch anders naar omdat het collectieve geheugen van de West Europeanen zelf geen leed heeft ervaren van de Russen. Er is een verschil tussen rationeel weten dat iets verwerpelijk is en emotioneel voelen dat iets verwerpelijk is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:23 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Iedere Europeaan met ook maar een klein beetje kennis van de Europese geschiedenis kan niet anders dan Russen haten.
De Russen hebben Ukraine onder zo'n dikke laag mijnen begraven, dat die clustermunitie de zaak er alleen maar veiliger op kan maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Clustermunitie werkt prima tegen groepjes pantserwagens.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neequote:Op donderdag 6 juli 2023 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Clustermunitie wekt prima tegen groepjes pantserwagens.
Dat word veroorzaakt door hun gedrag.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
jawelquote:
Ja. Zoals ik al zei: je kan ook liggend poepen. Maar er zijn meer efficinte, en vooral schone manieren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
jawel
het is primair bedoelt om een punt op de kaart onbegaanbaar te maken maar je kunt er prima een konvooi voertuigen mee platgooien
Sometimes it's the only thing that keeps you alive.quote:
Het werkt het allerbeste tegen burgers.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:En clusterbom bevat vele kleinere bommetjes. Wanneer een clusterbom ontploft, komen deze kleinere projectielen vrij. Deze individuele bommetjes worden wel submunitie genoemd, dat wil zeggen munitie in munitie. De kleinere projectielen worden vaak gestabiliseerd met kleine parachutes of een (uitklapbare) staart met vinnen.
De kleinere bommen exploderen wanneer ze in contact komen met de grond, een object raken of door een tijdsmechanisme worden geactiveerd. Doordat de kleinere bommen in een clusterbom zich verspreiden, kunnen ze een groot gebied bestrijken. Ze worden veelal gebruikt wanneer men het doelwit niet precies kan lokaliseren. Een clusterbom legt een bommentapijt en dat maakt veel slachtoffers. Clusterbommen kunnen zijn gericht op het uitschakelen van manschappen of het vernielen van materieel. Ook zijn er gebiedsontzeggende submunitie-artikelen (vergelijkbaar met landmijnen) die blijven liggen tot het moment dat iemand de bom aanraakt, of totdat een zelfvernietigingsmechanisme na het verstrijken van een bepaalde tijd het explosief doet afgaan.
Deze niet ontplofte achtergelaten bommen eisen veel slachtoffers. In een derde van de gevallen zijn kinderen het slachtoffer.[1] Het gebruik van clustermunitie is zeer omstreden. De kans op burgerslachtoffers tijdens of na een bombardement is groot. Clusterbommen hebben de afgelopen drie decennia minstens elfduizend mensen gedood of verminkt. Bijna alle slachtoffers (98 procent) waren burgers.[2] Inmiddels zijn er ook 'slimme' clusterbommen op de markt, die zelfstandig hun doelen lokaliseren en aanvallen. Deze munitie is soms voorzien van een zelfvernietigingsmechanisme voor het geval ze niet bij inslag exploderen.
Oh, jazeker wel. Daar is het juist voor ontwikkeld. Dat de Russen daar hun eigen ideen over hebben bewijst alleen maar dat de haat voor Russen terecht is.quote:
Nog liever dood dan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sometimes it's the only thing that keeps you alive.
Door de geschiedenis heen hebben heel veel volkeren elkaar uitgemoord. Alleen de meest volkeren zijn gestopt met die praktijken. De Russen zijn nooit gestopt. Genocide zit ingebakken hun cultuur en het wordt tot op de dag vandaag ingezet als tool. Zowel in Oekrane als in hun eigen land zijn ze genocidaal bezig waar ze overwegend etnische minderheden werven om als kanonnenvoer te dienen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah oke. Dan ben je in elk geval consequent. Maar dan begrijp ik niet waarom je genocidale tendensen en Russen zo direct linkt aan elkaar. Er zijn toch heel veel volkeren die die tendens hebben?
er zijn weinig efficientere manieren om een konvooi voertuigen uit te schakelen dan clustermunitiequote:Op donderdag 6 juli 2023 19:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Zoals ik al zei: je kan ook liggend poepen. Maar er zijn meer efficinte, en vooral schone manieren.
Toch best veel landen die dat nog doen? zowel op direct als indirecte manier.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Door de geschiedenis heen hebben heel veel volkeren elkaar uitgemoord. Alleen de meest volkeren zijn gestopt met die praktijken. De Russen zijn nooit gestopt. Genocide zit ingebakken hun cultuur en het wordt tot op de dag vandaag ingezet als tool. Zowel in Oekrane als in hun eigen land zijn ze genocidaal bezig waar ze overwegend etnische minderheden werven om als kanonnenvoer te dienen.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Los jij de Russische agressie in Ukraine maar op dan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
In welke conflicten was er wel een goede militaire oplossing dan? Afghanistan is ook een puinzooi geworden, Libi ook, en volgens mij zijn er nog wel veel meer.
Zonde. Machine geweren zijn efficinter tegen burgers.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het werkt het allerbeste tegen burgers.
Zoals?quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch best veel landen die dat nog doen? zowel op direct als indirecte manier.
Dat mag je helemaal zelf weten.quote:
Ja, weet ik toch veel, is niet mijn vakgebied. Maar reageer eens op m'n vraag dan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Los jij de Russische agressie in Ukraine maar op dan.
Ja, dan moet ik complete lijstjes maken. Men moord elkaar toch constant uit? SA in Yemen, Israel-Palestina, sebrenica, alle recente conflicten in het Midden-Oosten, waarbij het westen ook haar handen niet in onschuld kan wassen.quote:
Japan is op de knien gedwongen met bombardementen. Wat is je punt? Als Rusland niet stopt met moorden moeten we er voor zorgen dat ze daar mee stoppen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, weet ik toch veel, is niet mijn vakgebied. Maar reageer eens op m'n vraag dan.
Hij is nog op zoek naar een raam.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
En waar oh waar is Prigozjin en wat zijn z'n snode plannetjes.
En dat gaat dus precies gewoon een diplomatieke oplossing zijn. Als de VS er geen zin meer in heeft dan dwingen ze Oekrane wel om gebied op te geven aan de onderhandelingstafel. Het doel was immers "Oekraine een zo goed mogelijke onderhandelingspositie" te geven. Dat is ook wat er al besproken is onderling.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is je punt? Als Rusland niet stopt met moorden moeten we er voor zorgen dat ze daar mee stoppen.
CNNquote:About 200,000 Ukrainian children are missing due to Russia's full-scale invasion, according to President Volodymyr Zelensky.
“Just imagine, we don't know where 200,000 children are now,” Zelensky said during a press conference in Sofia, Bulgaria, on Thursday.
“Some of them are deported, some are in the occupied territories, and we don't know who is alive,” he continued.
Nee hoor. Ook zonder steun gaan de Ukrainers door met vechten. Net als de Afghanen. De Russen kunnen dit never nooit winnen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat gaat dus precies gewoon een diplomatieke oplossing zijn. Als de VS er geen zin meer in heeft dan dwingen ze Oekrane wel om gebied op te geven aan de onderhandelingstafel. Het doel was immers "Oekraine een zo goed mogelijke onderhandelingspositie" te geven. Dat is ook wat er al besproken is onderling.
Tweede Wereldoorlog? Ik geef toe dat het een klein obscuur oorlogje is maar het schijnt dat dat uiteindelijk is uitgelopen op een militaire oplossing.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
In welke conflicten was er wel een goede militaire oplossing dan? Afghanistan is ook een puinzooi geworden, Libi ook, en volgens mij zijn er nog wel veel meer.
Beide gaan niet winnen. Het wordt gewoon een ranzig bloederig frozen conflict dat af en toe weer opleeft. Dat is iig de verwachting.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook zonder steun gaan de Ukrainers door met vechten. Net als de Afghanen. De Russen kunnen dit never nooit winnen.
Of de Falklandsoorlog, 1e Golfoorlog, 6-daagse oorlog en als ik even ga graven kan ik er nog wel wat meer bedenken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tweede Wereldoorlog? Ik geef toe dat het een klein obscuur oorlogje is maar het schijnt dat dat uiteindelijk is uitgelopen op een militaire oplossing.
Rusland gaat niet winnen, alle Russen worden Ukraine uitgeschoten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beide gaan niet winnen. Het wordt gewoon een ranzig bloederig frozen conflict dat af en toe weer opleeft. Dat is iig de verwachting.
Groot deel blijft er rotten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland gaat niet winnen, alle Russen worden Ukraine uitgeschoten.
Maken ze het land vruchtbaar, doen ze nog wat nuttigs.quote:
CNNquote:Russia's attack in the western Ukrainian city of Lviv violated the World Heritage Convention by hitting a historic building in a protected area, according to the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).
The bombing hit a historic building located in the buffer zone of Lviv's "Ensemble of the Historic Centre," which is a World Heritage Site, UNESCO said. Buffer zones are areas that add an additional layer of protection to World Heritage sites.
The attack was the first to take place in an area protected by the convention since the start of Russia's full-scale invasion, the agency said.
quote:Ukrainian President Volodymyr Zelensky has arrived in Prague for a quick visit to the Czech Republic.
The Ukrainian president is expected to meet with Czech leaders before departing for Turkey to meet with President Recep Tayyip Erdoğan on Friday.
CNNquote:The commander-in-chief of the Ukrainian Armed Forces, Gen. Valerii Zaluzhnyi, told US Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Mark Milley that his country’s counteroffensive is going as expected.
“I’ve carried out a telephone conversation with the Chairman of the Joint Chiefs of Staff, General Mark Milley,” Zaluzhnyi said in a Facebook post on Thursday. “I informed him about the operational situation at the frontline. The Ukrainian servicemen continue to conduct active offensive actions.”
“The situation is developing according to the plan, the initiative is in our hands,” he added.
...van?quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beide gaan niet winnen. Het wordt gewoon een ranzig bloederig frozen conflict dat af en toe weer opleeft. Dat is iig de verwachting.
Ik stel voor dat NATO straf-bombardementen uit voert op Russische monumenten.quote:
Ik noem bijna 200 door de Russen vermoorde Nederlandse burgers niet bepaald "geen leed".quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk. Dit geldt dan natuurlijk met namen voor de oost Europese landen, die zelf hebben ervaren wat het is onder Russische tirannie te leven. In West Europa kijkt men er toch anders naar omdat het collectieve geheugen van de West Europeanen zelf geen leed heeft ervaren van de Russen. Er is een verschil tussen rationeel weten dat iets verwerpelijk is en emotioneel voelen dat iets verwerpelijk is.
Ik heb heel weinig Nederlanders gekend die zich hier heel erg druk over maakten. Sterker nog. Ik begreep er niks van dat de Nederlanders zo koeltjes reageerden. 1 collega van mij (Wilders stemmer) zei zelfs doodleuk, "die vliegtuig had daar nooit mogen vliegen".quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik noem bijna 200 door de Russen vermoorde Nederlandse burgers niet bepaald "geen leed".
Lospedrosa. Maar hij denkt dat als ie dat oneindig blijft herhalen, het de waarheid wordtquote:
Misschien leefde je toen onder een steen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig Nederlanders gekend die zich hier heel erg druk over maakten. Sterker nog. Ik begreep er niks van dat de Nederlanders zo koeltjes reageerden. 1 collega van mij (Wilders stemmer) zei zelfs doodleuk, "die vliegtuig had daar nooit mogen vliegen".
Ik kan mij het topic hier op fok ook niet meer herinneren. Misschien dat iemand dat topic zou kunnen opvissen. Zou wel interessant kunnen zijn.
Walgelijke actie inderdaadquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:21 schreef Aether het volgende:
Adviseur Zelensky over HRW-rapport: 'Is dit een grap?'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70519922
Zelensky's adviseur Mychajlo Podoljak heeft verbaasd gereageerd op het rapport van mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) over het gebruik van clusterbommen. HRW roept daarin beide partijen op te stoppen met het gebruik van clusterbommen.
Podoljak beschuldigt de organisatie van "hulpeloosheid, ruggegraatloosheid en absolute immoraliteit". Hij zei verder dat de HRW "een agressieve lobbycampagne lanceert". "Nee, niet om Rusland uit de VN te zetten, maar om de levering van wapens aan Oekrane te verstoren. Is dit een grap? Is het een geintje?", schrijft hij.
[ twitter ]
CNNquote:The death toll has risen to six in the Russian attack on a neighborhood in the western Ukrainian city of Lviv, a local official said.
Rescuers found an additional body as they searched the rubble of a residential building hit during Thursday’s bombardment, the head of the region’s military administration, Maksym Kozytskyi, said in an update on Telegram.
“While clearing the rubble in Lviv, rescuers found another body. It is a woman. Our condolences to the family and friends of the victim,” he said. “70% of the destruction has already been cleared. The services will work throughout the night.”
quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:30 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Een heel verhaal. Maar lol. Wat een grap.
quote:I am so repulsed and ashamed by the behavior of my home country.
If you read the comments of readers in the daily Swiss newspaper, you won't believe how many people in Switzerland "understand" Putins reasons for invading Ukraine. They even try to explain this "understanding" by comparing it with Switzerlands "problematic" relation with the very mean EU, which is oppressing poor Switzerland.
Was laatst een artikel over ook. Nadat MH17 uit de lucht was geschoten was de politiek aanvankelijk op zij achterste pootjes, maar binnen no time vond men toch dat de handelsbelangen te zwaar wogen en we vooral maar moesten blijven zaken doen. En in 2015, dus enkele maanden na mh17 ging Rutte gezellig met Putin op de foto. Met de aftrap van ons Nord Stream 2 waar Shell een aardige vinger in de pap had. Ja we vonden het zo erg wat er was gebeurd met onze landgenoten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien leefde je toen onder een steen.
1 wagen? Zo zo.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:40 schreef Aether het volgende:
Switzerland to Donate Fire Truck for Kupiansk in Kharkiv Oblast
https://redd.it/14reon6
[..]
Ikzelf vind vermoord ook altijd een groot woord. Het was een oorlogsituatie en het is geen gekke gedachte dat het luchtruim dicht had moeten zijn voor lijnvluchten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig Nederlanders gekend die zich hier heel erg druk over maakten. Sterker nog. Ik begreep er niks van dat de Nederlanders zo koeltjes reageerden. 1 collega van mij (Wilders stemmer) zei zelfs doodleuk, "die vliegtuig had daar nooit mogen vliegen".
Ik kan mij het topic hier op fok ook niet meer herinneren. Misschien dat iemand dat topic zou kunnen opvissen. Zou wel interessant kunnen zijn.
https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_descquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt nog niet te zijn gebeurd. En er zijn ook al berichten van een nieuwe mobilisatieronde van 500kquote:Op donderdag 6 juli 2023 20:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland gaat niet winnen, alle Russen worden Ukraine uitgeschoten.
Laat maar zien dan. En laat dan die 500k maar zien dan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt nog niet te zijn gebeurd. En er zijn ook al berichten van een nieuwe mobilisatieronde van 500k
Ik hoorde van een nieuwe ronde van 3 miljoenquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt nog niet te zijn gebeurd. En er zijn ook al berichten van een nieuwe mobilisatieronde van 500k
Belangen van bedrijven en de macht die ze hebben zorgen inderdaad voor een manier van handelen die niet goed voelt. Echter dat maakt hetgeen je eerst zei niet alsnog waar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Was laatst een artikel over ook. Nadat MH17 uit de lucht was geschoten was de politiek aanvankelijk op zij achterste pootjes, maar binnen no time vond men toch dat de handelsbelangen te zwaar wogen en we vooral maar moesten blijven zaken doen. En in 2015, dus enkele maanden na mh17 ging Rutte gezellig met Putin op de foto. Met de aftrap van ons Nord Stream 2 waar Shell een aardige vinger in de pap had. Ja we vonden het zo erg wat er was gebeurd met onze landgenoten.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik noem bijna 200 door de Russen vermoorde Nederlandse burgers niet bepaald "geen leed".
Heel erg natuurlijk dat MH17.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien leefde je toen onder een steen.
Dat vliegtuig had er inderdaad nooit moeten vliegen. Dat was heel dom. Of het doelbewust was is een vraag die daarna pas komt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ikzelf vind vermoord ook altijd een groot woord. Het was een oorlogsituatie en het is geen gekke gedachte dat het luchtruim dicht had moeten zijn voor lijnvluchten.
Zolang niet is vast komen te staan dat men doelbewust op een lijnvlucht heeft geschoten is het volgens mij geen moord.
Wel nalatigheid en het meest criminele was natuurlijk de verdere afhandeling.
Het was ook niet het eerste lijntoestel dat is neergeschoten. Schuldbekentenis en toenadering zou wel op zijn plaats zijn geweest.
3 miljard hoorde ikquote:Op donderdag 6 juli 2023 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik hoorde van een nieuwe ronde van 3 miljoen
Alleen al “dat” ipv “die” , dan vraag ik me af hoe Nederlands je bent. Ja, dat boeide en boeit veel meer dan 1 % van de Nederlandse bevolking. Zelfs degenen die denken dat de “koopman” beter wat meer aan kerosine had moeten uitgeven. Iedereens vader, moeder, kind, vriend, collega zat of kon in dat vliegtuig zitten. We delen en voelen die pijn. Alleen mensen die het verschil tussen “de” en “het”, “die” en “dat” niet van nature voelen , kunnen dat iets minder begrijpen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Heel erg natuurlijk dat MH17.
Maar kom op zeg. Erg voor de nabestaanden. En de daders moeten gestraft worden.
En natuurlijk is een burgervlucht die neergeschoten wordt op dat moment groot nieuws, zeker omdat een ander land betrokken is.
Maar 99% van Nederland boeit dat echt geen bal.
Hoe erg het ook was. En zoiets is ook totaal niet te vergelijken met een oorlog en eerdere onderdrukkingen van Rusland tegenover volken.
Dus ja in het grotere plaatje 'geen leed'.
Crashbangboom zat daar als user in. Nam een beetje de houding van de huidige VEM aan. Uitstekend belegingsadvies maar te veel op de hand van de Russen. Overigens wist ik het toen al maar hij heeft flink ongelijk gekregen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zegt iemand die dam zegt ipv dan. Stoer hoorquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alleen al “dat” ipv “die” , dan vraag ik me af hoe Nederlands je bent. Ja, dat boeide en boeit veel meer dam 1 % van de Nederlandse bevolking. Zelfs degenen die denken dat de “koopman” beter wat meer aan kerosine had moeten uitgeven. Iedereens vader, moeder, kind, vriend, collega zat of kon in dat vliegtuig zitten. We delen en voelen die pijn. Alleen mensen die het verschil tussen “de” en “het”, “die” en “dat” niet van nature voelen , kunnen dat iets minder begrijpen.
Niet de regering. Groep van oud veiligheidsfunctionarissen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Geheime gesprekken delegaties VS en Rusland over vrede oo nos liveblog
Zie je wel?
Je praat poep man en het stinkt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Maar 99% van Nederland boeit dat echt geen bal.
Natuurlijk had dat vliegtuig daar nooit mogen vliegen, die verdomde Nederlandse krentenwegers-mentaliteit was in dit geval funest. Maar jouw Wilders-stemmende collega zou moeten beseffen dat de heer Wilders iedereen die “die vliegtuig” zegt terug wil schoppen naar zijn/haar land van herkomst.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het brengen alsof het hun eigen schuld was, is natuurlijk enorm dom.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Natuurlijk had dat vliegtuig daar nooit mogen vliegen, die verdomde Nederlandse krentenwegers-mentaliteit was in dit geval funest. Maar jouw Wilders-stemmende collega zou moeten beseffen dat de heer Wilders iedereen die “die vliegtuig” zegt terug wil schoppen naar zijn/haar land van herkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |