Inmiddels niet meer achter de pc dus lastig terug te vinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen we daar op een bepaalde manier van meegenieten?
OMG... de Koreaanse K9quote:Op donderdag 6 juli 2023 01:19 schreef polderturk het volgende:
"Ukraine is waiting for deliveries of Turkish tracked self-propelled howitzer T-155 Firtina", Brigadier General Oleksiy Gromov said. The T-155 Firtina is a Turkish version of the Korean K9 Thunder howitzer, featuring a modified turret, chassis and Turkish fire control system.
[ twitter ]
Daar is clustermunitie niet voor. Komen ook jaren later veel slachtoffers van.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat het gebied onleefbaar wordt voor Russen. Bovendien zijn de Russen met zulke oude granaten aan het schieten dathet er vol ligt met blindgangers. En verder liggen er ook hier en daar een paar mijnen bij het front.
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moeten we hier wel zo blij mee zijn?
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgtquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Ahja ik dacht dat ze die nu eindelijk ook gingen krijgen. Dan is echt geen enkel Russisch depot in Oekraine veilig meer.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgt![]()
![]()
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekraïne nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
De frontlinie nu heeft zo weinig bewoners dat het alleen gevaarlijk is voor een paar boeren. En die hebben ook al met mijnen te maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekraïne nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.
Oekraïne wil al langer Russisch grondgebied tot aan de hoofdstad aan toe aanvallen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekraïne die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?quote:
Volgens mij was het ons David D. Die stelde dat de ATACMS nog heel niet zoveel gaat toevoegen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Het is buitengewoon inefficiënt om het als precisiebombardement te gebruiken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.
Prima geschikt om legerbases in Rusland mee tot puin te smijten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekraïne die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Dan gooien ze het toch op Moskou. Ook prima.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is buitengewoon inefficiënt om het als precisiebombardement te gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |