quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Dven het volgende:
Vond het al zo hectisch in de stad, veel beveiliging, politie, militaire eenheden etc. Zelensky is blijkbaar juist aangekomen in Sofia
Denk eerder dat hij om meer ammunitie zal vragen. Goed moment natuurlijk, gezien Bulgarije via omwegen lange tijd al de hoofdvoorziener van ammunitie was.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:24 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Komt 'ie eindelijk de MiG-29's en SU-25's ophalen?
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:17 schreef Dven het volgende:
Vond het al zo hectisch in de stad, veel beveiliging, politie, militaire eenheden etc. Zelensky is blijkbaar juist aangekomen in Sofia
Ik had gehoord op Times Radio op yt (weet niet of dit een goede bron is) dat Lukachenko had toegestaan dat Prigoshin in Wit-Russische gevangenissen mocht gaan recruteren voor Wagner.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men zegt dat Poetin die Prgigoshin nodig heet omdat die de oorlog voor poetin zou kunnen winnen vanuit Wit Rusland door de militairen van Wit Rusland in de oorlog te betrekken
Ontmoeting met president Radev is bijzonder aangezien de relatie tussen het kabinet en de president nogal slecht is.quote:
@michaelmoore kan hier vast meer over vertellen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?
Dat gebeurt vooral aan de kust , maar daar wonen nu ook al enorm veel russenquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om zijn Russische paspoort op te halen die ze daar uitdelen?
Goed verhaal weer Henkquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gebeurt vooral aan de kust , maar daar wonen nu ook al enorm veel russen
de meeste appartementen gaan naar de Russen toe , ook nu nog
Sunnyday 4 en Sunnyday5 , Sunnyday 6 zijn blokken met 1600 appartementen , allemaal russen
wat je veel ziet daar is optochten in sovjetklederdracht van alle voomalige satellietstaten , ook moldavie en Oekraine en Belarussia en Kirgistan
DIt is om het sovjetgevoel aan te wakkeren iin Bulgarije
[ afbeelding ]
Ja als je daar bent dan voel je de aanwezigheid van Rusland overalquote:
quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als je daar bent dan voel je de aanwezigheid van Rusland overal
het doel van rusland is het hele kustgebied van de zwarte zee te pakken tot Turkije toe
quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:21 schreef oheng het volgende:
Lol, ik voorspelde dat de roebel op vrijdag de 100 vs 1 euro zou halen? Vanmorgen zat de roebel al op 102,7 roebel. Nu helaas tijdelijk op 99,92.
Slechte indicator voor de economie, en slecht als je in- én export in buitenlandse valuta gaan.
Joe Blogs video!:
Ach ja. Kan erdo er mooie sier mee maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:30 schreef Slayage het volgende:
Heel toevallig een paar dagen voor de Navo top veroordeelt Zweden een PKK terrorist voor afpersing en financiering van terrorisme![]()
https://www.volkskrant.nl(...)van-de-pkk~b70b0968/
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die linkse kerel niet Aad de Mos isquote:
Het zou het gebrabbel van Aad verklaren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die rechtse kerel niet Aad de Mos is
quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik moest twee keer kijken om te zien dat die rechtse kerel niet Aad de Mos is
Gestemd hebben. Ik het begin was die nog enigszins normaal, net als Putin trouwens.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, dat ie in de Kamer zit, of dat er een een paar honderdduizend 'Nederlanders' zijn die op die partij stemmen.
FvD is al vanaf dag 1 een nogal discutabel clubje. Dat ze hun ware aard laten zien afgelopen jaar, dat klopt. Maar als je die ware aard niet al jaren doorzag mag je wmb. Je stempas wel inleverenquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Gestemd hebben. Ik het begin was die nog enigszins normaal, net als Putin trouwens.
Aangezien de Roebel nog maar beperkt wordt gebruikt voor de handel en heftig wordt gereguleerd door de centrale bank zegt dit eigenlijk vrij weinig. Toen de Roebel vorig jaar ineens heel sterk werd zogenaamd was dat puur door de centrale bank en ik denk niet dat er een reden is nu dan dat de centrale bank hem laat dalen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:21 schreef oheng het volgende:
Lol, ik voorspelde dat de roebel op vrijdag de 100 vs 1 euro zou halen? Vanmorgen zat de roebel al op 102,7 roebel. Nu helaas tijdelijk op 99,92.
Slechte indicator voor de economie, en slecht als je in- én export in buitenlandse valuta gaan.
Joe Blogs video!:
Je hebt gelijk hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Aangezien de Roebel nog maar beperkt wordt gebruikt voor de handel en heftig wordt gereguleerd door de centrale bank zegt dit eigenlijk vrij weinig. Toen de Roebel vorig jaar ineens heel sterk werd zogenaamd was dat puur door de centrale bank en ik denk niet dat er een reden is nu dan dat de centrale bank hem laat dalen.
Als die straks weer stijgt zal dat ook niks betekenen.
Heb deze ook ff in POL gedroptquote:
Blij dat ik er niet op gestemd heb.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
FvD is al vanaf dag 1 een nogal discutabel clubje. Dat ze hun ware aard laten zien afgelopen jaar, dat klopt. Maar als je die ware aard niet al jaren doorzag mag je wmb. Je stempas wel inleveren.
John Mearsheimer was er natuurlijk ook weer bij zag ikquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb deze ook ff in POL gedroptNiemoller is er ook zie ik, verrassend
Zit het ff terug te luisteren. Wat een Duginpijperijquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
John Mearsheimer was er natuurlijk ook weer bij zag ik
Een passende smiliequote:
Moeten we hier wel zo blij mee zijn?quote:
ATACMSquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
In korte tijd eerste cluster munitie en atacms. [ twitter ]
Nice!!!!quote:
Binnenkort nog meer volle paletten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nice!!!!
Beter komt dat spul snel! Dit is perfect om op de loopgraven te donderen![]()
quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Binnenkort nog meer volle paletten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
RIP Russische depots en linies.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
Het is een bijzonder effectief wapen en helaas is gebleken dat dit wapen noodzakelijk is voor Oekraïne.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Clustermunitie is wel echt de smerigste zooi die je kan rondstrooien om een gebied onleefbaar te maken. Daar zijn mijnen niets bij.
Niet bepaald juichbaar zeg maar.
Zie ik liever van die tungsten raketten en artillerie munitie. Werkt misschien wel beter.
Het scheelt wel dat ze het over hun eigen grondgebied gaan uitgooien... ik neem aan dat ze daarom zelf al rekening zullen houden met de neveneffecten en proberen om het "slim" en minimaal in te zetten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Clustermunitie is wel echt de smerigste zooi die je kan rondstrooien om een gebied onleefbaar te maken. Daar zijn mijnen niets bij.
Zie ik liever van die tungsten raketten en artillerie munitie. Werkt misschien wel beter.
Zie #96.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Als dit echt zo is, komen ze.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Slayage het volgende:
Het is ook de bedoeling dat het gebied onleefbaar wordt voor Russen. Bovendien zijn de Russen met zulke oude granaten aan het schieten dathet er vol ligt met blindgangers. En verder liggen er ook hier en daar een paar mijnen bij het front.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef bleiblei het volgende:
Had eerder gemoeten. Was meer gezondheid en levens bespaard gebleven.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een bijzonder effectief wapen en helaas is gebleken dat dit wapen noodzakelijk is voor Oekraïne.
Het is niet voor niets dat dit wapen nu pas verstrekt wordt.
Kunnen we daar op een bepaalde manier van meegenieten?quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:37 schreef Dven het volgende:
Zelensky heeft de president van Bulgarije verbaal volledig afgemaakt. Die vent heeft op den duur zelfs verzocht om de televisiecamera's uit de vergaderzaal te halen
Vind die genoemde straffen wel meevallen moet ik zeggen. Voor verraad in oorlogstijd met zulke gevolgen staat meestal executie of levenslang.quote:
Inmiddels niet meer achter de pc dus lastig terug te vinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen we daar op een bepaalde manier van meegenieten?
OMG... de Koreaanse K9quote:Op donderdag 6 juli 2023 01:19 schreef polderturk het volgende:
"Ukraine is waiting for deliveries of Turkish tracked self-propelled howitzer T-155 Firtina", Brigadier General Oleksiy Gromov said. The T-155 Firtina is a Turkish version of the Korean K9 Thunder howitzer, featuring a modified turret, chassis and Turkish fire control system.
[ twitter ]
Daar is clustermunitie niet voor. Komen ook jaren later veel slachtoffers van.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat het gebied onleefbaar wordt voor Russen. Bovendien zijn de Russen met zulke oude granaten aan het schieten dathet er vol ligt met blindgangers. En verder liggen er ook hier en daar een paar mijnen bij het front.
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moeten we hier wel zo blij mee zijn?
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel ik geen expert ben denk ik wel dat het vrij effectief kan zijn tegen de Russen. Ze hebben tijd zat gehad om vrijwillig te vertrekken.
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgtquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Ahja ik dacht dat ze die nu eindelijk ook gingen krijgen. Dan is echt geen enkel Russisch depot in Oekraine veilig meer.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit ging over clustermunitie... Uiteraard ben ik ook blij als ZSU ATACMS krijgt![]()
![]()
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekraïne nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
De frontlinie nu heeft zo weinig bewoners dat het alleen gevaarlijk is voor een paar boeren. En die hebben ook al met mijnen te maken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Wat heeft Oekraïne nu in hemelsnaam aan clustermunitie, terwijl zij een bezetter moeten bestrijden op eigen grondgebied?
Clustermunitie is zo omstreden, omdat het veel burgerslachtoffers maakt. Vanwege die ongeleide projectielen die het loslaat.
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef theunderdog het volgende:
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkt goed tegen ingegraven soldaten.
Oekraïne wil al langer Russisch grondgebied tot aan de hoofdstad aan toe aanvallen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekraïne die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?quote:
Volgens mij was het ons David D. Die stelde dat de ATACMS nog heel niet zoveel gaat toevoegen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je ziet wat ZSU nu al uithaalt met HIMARS en drones dan hebben ze meer dan genoeg sappige doelwitten voor ATACMS.
Het is buitengewoon inefficiënt om het als precisiebombardement te gebruiken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet het dan ook niet op steden vol burgers gooien zoals Rusland doet. Het is heel effectief als je ze op loopgraven gooit.
Prima geschikt om legerbases in Rusland mee tot puin te smijten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, popje. Het werkt goed als je complete wijken in stof wil doen veranderen. Zoals Assad in de Syrische burgeroorlog wilde met voornamelijk soennitische wijken.
Oekraïne die hun eigen grondgebied moeten beschermen, hebben daar volgens mij bar weinig aan.
Dan gooien ze het toch op Moskou. Ook prima.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is buitengewoon inefficiënt om het als precisiebombardement te gebruiken.
Wel effectief om loopgraven mee te bestoken. Daar zijn hoog explosieve mortieren minder effectief.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is buitengewoon inefficiënt om het als precisiebombardement te gebruiken.
Poepen. Prima geschikt om liggend te doen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima geschikt om legerbases in Rusland mee tot puin te smijten.
Overal om je heen bommetjes. Dat gaat veel poepbroekjes opleveren in de Russische loopgravenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel effectief om loopgraven mee te bestoken. Daar zijn hoog explosieve mortieren minder effectief.
Ja hoor, dropje. Jij wel. Jij wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan gooien ze het toch op Moskou. Ook prima.
Goeie vraag, ik heb het ClaudeAI gevraagdquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:29 schreef Usert het volgende:
[..]
Is de Turkse variant dan een soort Aldi versie? Of net zo goed/beter?
Ik zou normaal alerter Koreaans spul kopen dan een Turkse namaak variant, maar misschien zit ik hier mis?
SPOILER: turkey has a variation of the korean k9, what is the differenceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doen de Russkies dan zeker. Eerst de broek vol. Dan liggen. En niet meer opstaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Poepen. Prima geschikt om liggend te doen.
Hihihihiquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Overal om je heen bommetjes. Dat gaat veel poepbroekjes opleveren in de Russische loopgraven
Russen die een koekje van eigen deeg krijgen, ik vind dat wel grappig ja.quote:
Waar komt je haat jegens Russen vandaan?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen de Russkies dan zeker. Eerst de broek vol. Dan liggen. En niet meer opstaan.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik heb het ClaudeAI gevraagdGezien de Turkse componenten lijkt me de Koreaanse variant wat betrouwbaarder. Verder vergelijkbaar dus.SPOILER: turkey has a variation of the korean k9, what is the differenceOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, waar zou die haat nou vandaan komenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar komt je haat jegens Russen vandaan?
Hihih, ja zeg meid.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russen die een koekje van eigen deeg krijgen, ik vind dat wel grappig ja.
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, waar zou die haat nou vandaan komen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je al die vreselijke beelden ziet die dagelijks uit Oekraïne komen, dan is er geen andere mogelijkheid dan de Russen te haten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef Usert het volgende:
[..]
Gezien de Turkse componenten lijkt me de Koreaanse variant wat betrouwbaarder.
Zoals ik in m’n vorige post al zei, onderbuikgevoelquote:
Als jouw familieleden verkracht en vermoord worden zou ik dat ook wel sneu vinden. En hoop ik op gerechtvaardigheid. Of is dat onzin omdat ik maar "emotioneel betrokken" ben?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Tenzij jullie familie hebben in Oekraine, en/of er op een andere manier emotioneel bij betrokken zijn.
Elke Turk die de Turks/Russische geschiedenis kent haat de Russen en hun genocidale cultuur. Ik heb emotioneel weinig tot niks met Oekraïne maar ik steun iedereen die de Russen tegenwerken. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar komt je haat jegens Russen vandaan?
Wat een boer niet kent een boer niet lust.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:56 schreef Usert het volgende:
[..]
Zoals ik in m’n vorige post al zei, onderbuikgevoel
Verder zou ik er zeker geen nee tegen zeggen.
Ik zou ook liever een Koreaanse auto met Koreaanse motor rijden dan een Turkse.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |