SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een kletskoek man!quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die dam zegt ipv dan. Stoer hoor
We delen en voelen die pijn? Wat een onzin. Heel erg, maar het zijn onbekenden. Gebeurde ver weg.
Iedereen leeft weer verder. Alsof je bij elke ramp zo gaat stil staan
quote:LIVE | 'Geheime gesprekken tussen Amerikanen en hooggeplaatste Russen'
Updated 48 min geleden
51 min geleden in BUITENLAND
Oekrane is bezig met een tegenoffensief.
Dit offensief lijkt, mede door de verwoesting van de Kachovka-dam en de vele landmijnen, moeilijker te verlopen dan verwacht. Volg hier de laatste ontwikkelingen.
quote:Geheime gesprekken tussen voormalige VS-vertegenwoordigers en hooggeplaatste Russen'
Een groep voormalige Amerikaanse veiligheidsfunctionarissen heeft met een aantal prominente Russen verschillende keren over de oorlog in Oekraine gesproken en een mogelijke vredesovereenkomst.
Daarbij zou ook een Russische topdiplomaat aanwezig zijn geweest.
De gesprekken vonden in de afgelopen maanden plaats, meldt NBC News op basis van meerdere bronnen.
Een van de ontmoetingen zou in april plaats hebben gevonden in New York met onder meer de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov.
De Amerikaanse nieuwszender spreekt van een inkijkje in diplomatie achter de schermen waarbij gevoelige kwesties niet werden vermeden.
Zo kwam het lot van de door Rusland bezette gebieden in Oekrane aan bod.
De direct betrokkenen in kwestie willen echter niet verder ingaan op de inhoud van de strikt vertrouwelijke gesprekken.
Een van hen zou zelfs naar Rusland zijn afgereisd om ook daar gesprekken te voeren.
Volgens NBC is het overleg bedoeld om de communicatielijnen tussen Moskou en Washington open te houden.
President Joe Biden zou op de hoogte zijn van de gevoerde overleggen, maar daar geen opdracht toe hebben gegeven.
Hoe vaak de ontmoetingen plaatsvonden, is niet duidelijk.
Ik kende niemand in dat vliegtuig, ik zat in Frankrijk toen het gebeurde, maar ik was woedend en intens verdrietig.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die dam zegt ipv dan. Stoer hoor
We delen en voelen die pijn? Wat een onzin. Heel erg, maar het zijn onbekenden. Gebeurde ver weg.
Iedereen leeft weer verder. Alsof je bij elke ramp zo gaat stil staan
Hadden de Russen een passagierstoestel met 200 Amerikanen neergehaald dan stond er geen Kremlin meer in Moskou en zou as het enige overblijfsel van de Russische elite zijn...quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Was laatst een artikel over ook. Nadat MH17 uit de lucht was geschoten was de politiek aanvankelijk op zij achterste pootjes, maar binnen no time vond men toch dat de handelsbelangen te zwaar wogen en we vooral maar moesten blijven zaken doen. En in 2015, dus enkele maanden na mh17 ging Rutte gezellig met Putin op de foto. Met de aftrap van ons Nord Stream 2 waar Shell een aardige vinger in de pap had. Ja we vonden het zo erg wat er was gebeurd met onze landgenoten.
Ik denk niet dat het Nederlanders zijn, ‘die vliegtuig’ en ‘ die vlucht’ is tamelijk verraderlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit wel met verbazing te lezen hier. 99% van NL didn't care toen MH17 neer ging. Wtf jongens. Serieus. Wtf. Zijn jullie Nederlanders? Hopelijk niet. Want ik schaam mij voor jullie. Voor jullie denkbeelden, voor jullie fucking bubble, voor jullie totaal gebrekkige geheugen. Echt serieus. Wtf.
Nouja, bianconeri post al ff mee en is dacht ik van origine Italiaan. Maar er waren er meerdere met dat soort uitspraken.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk niet dat net Nederlanders zijn, ‘die vliegtuig’ en ‘ die vlucht’ is tamelijk verraderlijk.
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar er waren er meerdere met dat soort uitspraken.
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekranse nazi's of NATO?quote:
Propaganda was al lang bezig natuurlijk. Toen ik er was moest ik 'Fuck Obama' roepen om de disco in te mogen. Dat was half jaar na MH17. Toen waren ze al zo opgefokt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekranse nazi's of NATO?
Lgbqt demon Nazisquote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zouden de Russen zich ooit wel eens afvragen tegen wie ze hun kinderen moeten beschermen? Hebben ze daadwerkelijk ooit wel eens dreiging gevoeld van Oekranse nazi's of NATO?
Maar gaat dit niet ook een deel van Rusland zelf treffen? Zo ver van de grens is die toch niet?quote:
Ligt er maar net aan wat er mogelijk mee gebeurt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 06:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar gaat dit niet ook een deel van Rusland zelf treffen? Zo ver van de grens is die toch niet?
WEF WAFquote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.
Plus de leuke Facebook/Twitter/Google bubbel waar ze ingetrapt zijn. Niet iedereen is zich bewust van die bubbels en ze zien dan niets anders meer dan pertinente onzin.. De Russische trol legers hebben echt dankbaar gebruikt gemaakt van die bubbels, lekker onrust kweken in het Nazistische Westen...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sinds corona is een groep mensen behoorlijk de realiteit verloren. Als je tijdens corona een wappie was (en dan bedoel ik niet gewoon kritisch zijn of kritiek hebben op het beleid) en achter alles een groot complot ziet van wef enzovoort. Dan snap ik wel dat normale mensen op een gegeven moment ook contacten gaan verbreken. Als je dan puur in je eigen bubbel zit die allemaal die onzin geloven verlies je al snel de realiteit uit ogen. Zou me niks verwonderen als dat her en der gewoon het geval is.
Waar slaat deze opmerking nou weer op... groot respect voor deze man, hoe hij zich opstelt in deze oorlog is echt een voorbeeld voor vele andere leiders.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 04:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij geniet met volle teugen. Misschien moet die ff met zijn gezin op vakantie naar het front.
Zeker weten, er zijn een aantal mensen waar ik tegenwoordig met een wijde boog omheenloop, omdat er totaal geen zinnig gesprek meer mee te voeren valt. Van die mensen die zogenaamd zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan en omdat jij dat niet hebt gedaan, jij een slaaf van de MSM bent, en meer van dat soort geleuter. Ik heb mijn geduld met dat soort lui volledig verloren, ook al zitten er enkelen bij die ik al sinds mijn jeugd ken en in het verleden prettig gezelschap waren. Dat is voltooid verleden tijd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 07:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker weten, er zijn een aantal mensen waar ik tegenwoordig met een wijde boog omheenloop, omdat er totaal geen zinnig gesprek meer mee te voeren valt. Van die mensen die zogenaamd zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan en omdat jij dat niet hebt gedaan, jij een slaaf van de MSM bent, en meer van dat soort geleuter. Ik heb mijn geduld met dat soort lui volledig verloren, ook al zitten er enkelen bij die ik al sinds mijn jeugd ken en in het verleden prettig gezelschap waren. Dat is voltooid verleden tijd.
Is dat echt pas nu erkend?quote:
Ik kan zelf wel niet over dat soort onderwerpen beginnen, maar vroeg of laat doen zij het wel, het is gewoon een obsessie. Beste voorbeeld is mijn ouwe overbuurjongen, die ik dus al ken vanaf de lagere school. Jarenlang mee omgegaan, mee wezen stappen en volop lol gehad. Zijn interesses lagen voornamelijk bij muziek, hij is zelf ook een aantal jaren deejay geweest. Ik ben op een gegeven moment gaan verhuizen en vanaf dat moment is het contact een beetje verwaterd, maar een jaar of twee geleden voegde hij me toe aan zijn vriendenlijst op Facebook. Ik vond het wel leuk om het contact weer wat aan te halen, maar als snel bleek dat hij niet meer dezelfde was als voorheen. Hij postte alleen rommel afkomstig van 4chan en Reddit, en had het daarbij dan over een storm van bijbelse proporties die ging komen, hoe de elite, waaronder ook ons koningshuis, een soort Cabal waren, achter elke boom school een satanische pedo, etc.....Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar als ik wat argumenten op tafel gooide was dat ik zelf maar eens op onderzoek moest gaan en dat ik teveel luisterde naar de MSM. Let wel, zijn 'onderzoek' bestond volledig uit knip en plakwerk van 4chan en Reddit, een en al conspiracy mafkezen die elkaar allemaal naar de mond praten. Na enkele weken had ik het allemaal wel gezien, en begon al die zooi die hij deelde op Facebook me de strot uit te komen en heb ik hem verwijderd. Het leven is te kort om me met dat soort onzin bezig te houden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.
Ik kan prima praten met doorgedraaide wappies, maar ook met mensen die werkelijk alle propaganda van de overheid voor zoete koek slikken.
Ook iemand met wie ik het niet eens ben kan een prettig mens zijn.
Ik kan mij wel voorstellen dat aan de uiteinden je mensen hebt die te opdringerig worden met hun ‘kruistocht’ en dat je daarop afknapt.
Maar in zijn algemeenheid denk ik dat het waardevol is om met elkaar in gesprek te blijven.
Die beelden gingen de wereld over.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:23 schreef Perox het volgende:
[..]
Wat een kletskoek man!
Die ramp was een nationaal trauma.
[ afbeelding ]
De Russen hebben op 17 juli 2014 een groter gedeelte van de Nederlandse bevolking vermoord dan Al-Quaida op 9/11 van de Amerikaanse bevolking. 9/11 Heeft de wereld waarin we leven drastisch veranderd...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die beelden gingen de wereld over.
Soms zit ik met stomheid geslagen posts te lezen. Deze ochtend is er een van. Allejezus
Nope, mijn broer kan het dus over niets anders meer hebben. Zelfs als ik het nadrukkelijk vraag. Gewoon gezellig gesprek is er niet meer bij.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan toch ook bij jou? Je kan met zo iemand ook kiezen om niet over dat soort onderwerpen te praten. Of gewoon wel (dat verkies ik), waarbij je argumenten uitwisselt en verder elkaars mening respecteert.
Ik heb er 3 in mijn kennissenkring. Allemaal die ene duidelijke overeenkomst: permanent single en kansloos op de datingmarkt (niet zozeer incel overigens). Eenzaamheid en frustratie zijn echte top-indicatoren om in de wappiebubbel terecht te komen. Vroeger was het altijd gezellig in de app-groepen waar ze inzaten, maar er moesten steeds meer regeltjes worden ingevoerd om het vriendelijk te houden. 'geen wappie-memes, niet discussieren over maatschappelijke onderwerpen'. Maar naarmate de tijd vorderde zagen we ze gewoon verzuren. Allemaal FvD adept, MAGA, Qanon, anti-vaxx... het profiel is crystal clear. Met 2 is door bijna iedereen het contact inmiddels verbroken omdat koetjes, kalfjes en gezelligheid niet meer tot de mogelijkheden horen. Met de ander lukt het nog zolang we de gevoelige onderwerpen vermijden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan zelf wel niet over dat soort onderwerpen beginnen, maar vroeg of laat doen zij het wel, het is gewoon een obsessie. Beste voorbeeld is mijn ouwe overbuurjongen, die ik dus al ken vanaf de lagere school. Jarenlang mee omgegaan, mee wezen stappen en volop lol gehad. Zijn interesses lagen voornamelijk bij muziek, hij is zelf ook een aantal jaren deejay geweest. Ik ben op een gegeven moment gaan verhuizen en vanaf dat moment is het contact een beetje verwaterd, maar een jaar of twee geleden voegde hij me toe aan zijn vriendenlijst op Facebook. Ik vond het wel leuk om het contact weer wat aan te halen, maar als snel bleek dat hij niet meer dezelfde was als voorheen. Hij postte alleen rommel afkomstig van 4chan en Reddit, en had het daarbij dan over een storm van bijbelse proporties die ging komen, hoe de elite, waaronder ook ons koningshuis, een soort Cabal waren, achter elke boom school een satanische pedo, etc.....Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar als ik wat argumenten op tafel gooide was dat ik zelf maar eens op onderzoek moest gaan en dat ik teveel luisterde naar de MSM. Let wel, zijn 'onderzoek' bestond volledig uit knip en plakwerk van 4chan en Reddit, een en al conspiracy mafkezen die elkaar allemaal naar de mond praten. Na enkele weken had ik het allemaal wel gezien, en begon al die zooi die hij deelde op Facebook me de strot uit te komen en heb ik hem verwijderd. Het leven is te kort om me met dat soort onzin bezig te houden.
watquote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
is Amerika aan het winnen?
is het niet een beetje vroeg om aan de genotsmiddelen te zitten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
is Amerika aan het winnen?
Ik kan sowieso bijna niks bedenken aan wapens technologie wat rus feitelijk niet allang heeft. Misschien wat EW spul wat oekraine heeft gehad, waar niemand het over heeft, en ook nooit op lijsten staat van wat er geleverd wordt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)hot_down_by_russian/
A Storm Shadow missile shot down by Russian forces in Ukraine's Zaporizhzhya Region has been sent to Moscow for analysis
Reddit comment:
France and the UK allready used storm shadows in syria when they hit assads chemical arms infrastructure. Russia allready has parts of storm shaddows, this is just propaganda to say "dont send more arms, we will capture your secrets"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |