https://nos.nl/artikel/24(...)sielzoekers-verwachtquote:NOS Nieuws
•
Vandaag, 19:50
Komende jaren grote toename aantal asielzoekers verwacht
De komende jaren reizen er vele duizenden asielzoekers meer naar Nederland dan eerst gedacht. Het aantal asielzoekers dat wordt verwacht in 2023 ligt volgens het hoogste scenario iets boven de 76.000 personen.
Volgens een wat lagere schatting komt de instroom dit jaar uit rond de 67.000 personen. Zelfs dat is nog veel meer dan de laatste prognose van het kabinet. Dat ging eind vorig jaar uit van 50.650 asielzoekers, exclusief Oekraïners.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft over een paar jaar mogelijk honderdduizend bedden in de opvang nodig. Bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) veroorzaakt de toename een achterstand van tienduizenden asieldossiers extra.
Bronnen rond de betrokken ministeries bevestigen deze cijfers uit de Meerjaren Productie Prognose (MPP). De MMP is een periodiek overzicht van ambtelijke prognoses voor de organisaties in de migratieketen, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de rechtspraak.
Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"De cijfers liggen al langer op het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar niemand wilde het er formeel over hebben. Het onderwerp stond eerst op de agenda van de ministerraad van afgelopen donderdag, maar is daar toch maar weer van afgehaald.
Zonder bijbehorend plan als reactie op deze alarmerende cijfers, die tot een hoop onrust kunnen leiden, wilde het kabinet er niet aan beginnen ze naar buiten te brengen. Dat is ook veelzeggend over de staat van het kabinet en de coalitie waar al veel spanning is sinds de verkiezingen. Dit onderwerp ligt al helemaal gevoelig en ze konden het er even niet bij hebben.
Deze cijfers zullen ervoor zorgen dat coalitiepartijen VVD en CDA nog harder zullen zeggen dat er iets moet gebeuren aan de instroom van asielzoekers. Dat ligt bij de andere coalitiepartijen CU en D66 buitengewoon lastig. Kortom: nóg een politiek probleem van een gigantische omvang."
De asielinstroom werd de afgelopen jaren stelselmatig te laag ingeschat. Daardoor kregen instanties als het COA en de IND steeds te weinig geld. Zij baseren de verwachte werkdruk en het benodigde budget op de inschattingen van de MMP. Van welk scenario het kabinet nu uitgaat, is nog niet bekend.
Het aantal benodigde opvangplekken loopt de komende jaren sowieso in alle scenario's op. Volgens een eerdere eigen schatting van het COA zijn er eind 2023 meer dan 75.000 opvangplekken nodig. De hogere toestroom en de achterstanden bij het afhandelen van asielaanvragen betekenen dat het tekort aan opvangplaatsen alleen maar toeneemt.
Crisissituatie Ter Apel
De IND kan door personeelstekorten nauwelijks opschalen om tienduizenden extra asielverzoeken per jaar meer te kunnen behandelen. Nieuwe personeelsleden zijn lastig te vinden en het opleiden neemt ook tijd in beslag. Vorig jaar behandelde de instantie ongeveer 30.000 asielverzoeken.
Volgens een inventarisatie van de NOS kan er deze zomer alweer een crisissituatie bij aanmeldcentrum Ter Apel ontstaan. Twintig asielzoekers gingen eergisteren in hongerstaking uit protest tegen de lange wachttijden bij de IND.
Ik laat uit ergernis over de drukte bij de kassa's de boodschappen thuisbezorgen, ondanks dat ik dan meer moet betalen voor de boodschappen.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:05 schreef Centenbak het volgende:
Gaan we dit merken in de praktijk?
Ik heb er nog niet veel last van hier, maar ik vindt het al wel irritant als er van die Polen voor je staan bij de kassa.
Vaak kopen ze ook alleen maar drank en blikjes bier
Ik vind dat die asielzoekers gewoon naar de Aldi en/of Lidl moeten gaan, dan heb ik er iig geen last van.
Dat is dan toch een geheel eigen keuze, waarom de schuld bij ondernemers leggen?quote:Op zondag 21 mei 2023 16:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik laat uit ergernis over de drukte bij de kassa's de boodschappen thuisbezorgen, ondanks dat ik dan meer moet betalen voor de boodschappen.
Ik ben dus door de ondernemers op hogere kosten gejaagd.
Ik heb geen eigen stuk land om mijn voedsel en kleding zelf te verbouwen hè. Ik ben dus verplicht om naar ondernemers te gaan voor voedsel en kleding hè, en die verhogen ieder jaar hun prijzen, terwijl ik dat niet hoef te doen, want dan zeggen ze dat ze dan een goedkopere werknemer zoeken hè.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:43 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is dan toch een geheel eigen keuze, waarom de schuld bij ondernemers leggen?
Jawel toch?quote:Op zondag 21 mei 2023 17:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb geen eigen stuk land om mijn voedsel en kleding zelf te verbouwen hè. Ik ben dus verplicht om naar ondernemers te gaan voor voedsel en kleding hè, en die verhogen ieder jaar hun prijzen, terwijl ik dat niet hoef te doen, want dan zeggen ze dat ze dan een goedkopere werknemer zoeken hè.
Ik heb dus weinig andere keuzes.
Ik dacht dat de kerk opkomt voor de zwakkeren van de samenleving, dat stond in een ander topic geopend door jou?quote:Op zondag 21 mei 2023 18:43 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Jawel toch?![]()
Men heeft namelijk zelf de keuze om net als overige klanten in de rij aan te sluiten. Alles blijft voor gemiddelde inkomens vrij duur inderdaad, maar wel nét even wat minder dan laten thuisbezorgen.
En heb het hier al vaker gezegd: geduld is in veel gevallen een schone zaak!
Daar gaat het hier niet over. En men beschouwt u vast niet als 'zwakkere', hooguit als 'gewone' burger mag ik aannemen.quote:Op zondag 21 mei 2023 18:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik dacht dat de kerk opkomt voor de zwakkeren van de samenleving, dat stond in een ander topic geopend door jou?
Als ik groter en sterker zou zijn geweest, dan had ik geen klachten. want dan zouden de ondernemers toch bij mij wegblijven?quote:Op zondag 21 mei 2023 19:28 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet over. En men beschouwt u vast niet als 'zwakkere', hooguit als 'gewone' burger mag ik aannemen.
Wat een onzin. Nigeria heeft een idioot hoog geboortecijfer en een brakke economie. Dat is een Nigeriaanse crisis. Die migratiecrisis maakt de EU ervan.quote:Op zondag 21 mei 2023 20:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben het 100% met Sarkozy eens. Droogte, hitte, watercrisis, wateroorlogen gaan miljoenen Afrikanen naar Europa jagen.
https://www.reddit.com/r/(...)_migrants_at_sea_it/
A few years back, there was an interview of the French ex-president Sarkozy. He was saying « you think, there’s a migrant crisis? I come back from Nigeria. Have you ever been to Lagos and see the amount of people there. I tell you, the migrant crisis has not started yet! ».
De overheid heeft gefaciliteerd, maar het is particulier initiatief. Als de overheid zich er niet mee had bemoeid waren er ook niet zoveel verkocht aan buitenlandse speculanten en huisjesmelkers.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonder de overheid hadden die cooperaties ook niet bestaan....
Dat is het helemaal het gevolg niet, wat is dat voor gelul? Het COA hoeft mensen met een verblijfsvergunning helemaal niet te huisvesten, die moeten gewoon zelf woonruimte zoeken zoals iedereen die naar Nederland is komen reizen omdat het ze hier wel wat leek. Als ze zelf onderdak moeten zoeken komen ze niet meer.quote:Maar misschien moeten we het wel op jouw manier doen. Statushouders gaan achteraan op de wachtlijst. Met als gevolg dat het COA woonruimte moet huren (van een Nederlandse rijke prins?) of kopen voor die statushouders. Ik ben benieuwd wat dat zou dat gaan kosten
En de verhuurderstax. Die overheid heeft bijzonder veel invloed op die particulier gefinancierde initiatieven....quote:Op zondag 21 mei 2023 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overheid heeft gefaciliteerd, maar het is particulier initiatief. Als de overheid zich er niet mee had bemoeid waren er ook niet zoveel verkocht aan buitenlandse speculanten en huisjesmelkers.
COA is het niet echt met je eensquote:[..]
Dat is het helemaal het gevolg niet, wat is dat voor gelul? Het COA hoeft mensen met een verblijfsvergunning helemaal niet te huisvesten, die moeten gewoon zelf woonruimte zoeken zoals iedereen die naar Nederland is komen reizen omdat het ze hier wel wat leek. Als ze zelf onderdak moeten zoeken komen ze niet meer.
Dus dan blijven ze in een AZC zitten totdat ze, zonder urgentie, andere woonruimte weten te regelen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de verhuurderstax. Die overheid heeft bijzonder veel invloed op die particulier gefinancierde initiatieven....
[..]
COA is het niet echt met je eens
Statushouders behouden het recht op opvang (onderdak en overige voorzieningen) totdat ze woonruimte krijgen aangeboden in een gemeente.
Neem aan dat jij geen voorstander bent om die mensen letterlijk op straat te flikkeren dus mij is niet helder wat je standpunt is wat ook nog een beetje realistisch en wenselijk is
Als je terug leest wordt je waarom beantwoordquote:Op zondag 21 mei 2023 21:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus dan blijven ze in een AZC zitten totdat ze, zonder urgentie, andere woonruimte weten te regelen.
De crux is dat het COA en de overheid dat niet willen, want er moet weer ruimte komen voor nieuwe vluchtelingen.
En hier hebben we het in het vorige deel ook al over gehad, dus waarom je nu net doet alsof 'op straat flikkeren' of 'het COA moet huizen huren' de enige opties zijn is me ook een raadsel.
Die urgentieregeling is er om de doorstroom vanuit een AZC op gang te houden. Die regeling schrappen betekent echter niet dat er dan dus statushouders op straat belanden. Het betekent dat de doorstroom stil komt te liggen. Net als voor reguliere woningzoekenden.
Die kant lijkt het in de politiek op te gaan met het CDA voorstel om weer twee categorieën vluchtelingen te onderscheiden. Er is geen reden om oorlogsvluchtelingen, die per definitie tijdelijk op de vlucht zijn, een speciale migratiestatus te geven. Permanent AZC tot terugkeer mogelijk is een optie om in de instroom te beperken, mits de categorie vervolgden niet te ruim wordt gedefinieerd.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus dan blijven ze in een AZC zitten totdat ze, zonder urgentie, andere woonruimte weten te regelen.
De crux is dat het COA en de overheid dat niet willen, want er moet weer ruimte komen voor nieuwe vluchtelingen.
En hier hebben we het in het vorige deel ook al over gehad, dus waarom je nu net doet alsof 'op straat flikkeren' of 'het COA moet huizen huren' de enige opties zijn is me ook een raadsel.
Die urgentieregeling is er om de doorstroom vanuit een AZC op gang te houden. Die regeling schrappen betekent echter niet dat er dan dus statushouders op straat belanden. Het betekent dat de doorstroom stil komt te liggen. Net als voor reguliere woningzoekenden.
Dat klopt, een wurggreep waarin de overheid die zich toegeeigend heeft. Maar dat neemt niet weg dat het particulier eigendom is, o.a. door filantropen gefinancierd, om dan gedwongen door hufters als Stef Blok, Rutte met medewerking van 'links' aan kadaverspeculanten verkocht te worden die doen alsof ze filantroop zijn en de huren enorm omhoog gooien.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de verhuurderstax. Die overheid heeft bijzonder veel invloed op die particulier gefinancierde initiatieven....
Nee, dat is niet waar. Ze moeten eruit zodra hun status binnen is, en die aanzegging geldt als 'urgentie' waarmee de gemeente een particulier gefinancierde woning van de WBV komt afpakken.quote:COA is het niet echt met je eens
Statushouders behouden het recht op opvang (onderdak en overige voorzieningen) totdat ze woonruimte krijgen aangeboden in een gemeente.
Ik ben geen voorstander van ze van straat te halen. Opvang is voor mensen die geen andere kant op kunnen, mensen die naar Nederland komen reizen vanuit veiligheid boeken zelf maar een hotel. We gaan backpackers ook niet opvangen.quote:Neem aan dat jij geen voorstander bent om die mensen letterlijk op straat te flikkeren dus mij is niet helder wat je standpunt is wat ook nog een beetje realistisch en wenselijk is
Tsja, het hangt voor elke woningzoekende aan elkaar van slechte opties.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je terug leest wordt je waarom beantwoord
Het lijkt mij een bijzonder slecht idee om al die mensen voor jaren (lengte wachtlijst coöperatie woninven?) AZC's te laten wonen, maar daar hebben we het inderdaad al over gehad
Volgens het extreem-linkse Oneworld is het nog nooit voorgekomen dat een statushouder uit Eritrea op vakantie ging naar Eritrea:quote:Op maandag 22 mei 2023 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd hoeveel Syriers en Eritreers er deze zomer gewoon weer lekker op vakantie gaan naar hun thuisland terwijl ze hier op een asielstatus verblijven.
Uhuh. Mooie natte duim heb jequote:Op maandag 22 mei 2023 12:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Volgens het extreem-linkse Oneworld is het nog nooit voorgekomen dat een statushouder uit Eritrea op vakantie ging naar Eritrea:
https://www.oneworld.nl/l(...)en-vakantie-eritrea/
Dat terwijl het stikt van de Eritreanen op Schiphol met als bestemming Eritrea. Maar dat zal volgens Oneworld allemaal niet-statushouders zijn, dus gewoon mensen die legaal ooit Nederland aandeden voor werk of onderwijs. Uhuh.
Jij zegt maak je druk om belangrijke zaken. Maar zelf post je tig keer per dag op fok forum, alsof je niks beters te doen hebt. Hoe rijmt dat met elkaar?quote:Op maandag 22 mei 2023 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uhuh. Mooie natte duim heb je
Je plaatst een artikel uit 2017 en lekker belangrijk wat die lui vinden, maak je druk om belangrijke zaken. Ik geloof dat allang 'bewezen' is dat enkele tientallen Eritreers op vakantie in eigen land zijn geweest.
Als je alleen al kijkt naar het aantal immigranten wat hierheen komt per jaar en het aantal huizen wat ze per jaar willen bouwen (100.000 per jaar), is dat dweilen met de kraan open. Plus het feit dat er grond beschikbaar moet komen, wat dan ook weer ten koste gaat van het klimaat. Want minder bomen = meer CO2 in de lucht.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:25 schreef Homey het volgende:
Zolang de modus Nederlander 'zielige buitenlanders' meer gunt dan mensen die hier geboren en getogen zijn, zal er niks veranderen. Bij de verdeling van zeer schaarse middelen, zoals huizen, draait het uiteindelijk om de gunfactor: wie gaat dat huis in de praktijk krijgen? (dus niet; wie heeft het recht, want dat zijn er volgens de wet veel meer dan er huizen zijn).
https://www.volkskrant.nl(...)te-bouwdip~b8e78900/quote:Op maandag 22 mei 2023 13:22 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar het aantal immigranten wat hierheen komt per jaar en het aantal huizen wat ze per jaar willen bouwen (100.000 per jaar), is dat dweilen met de kraan open. Plus het feit dat er grond beschikbaar moet komen, wat dan ook weer ten koste gaat van het klimaat. Want minder bomen = meer CO2 in de lucht.
De overheid en de linkse kliek moeten die roze bril afzetten en tegen elkaar zeggen dat er gewoon even niks meer bij kan.
Goed punt. Ik zal eens kijken wat oneworld schrijft of ooit heeft geschreven en als ik hier er iets over post zal ik je taggenquote:Op maandag 22 mei 2023 13:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij zegt maak je druk om belangrijke zaken. Maar zelf post je tig keer per dag op fok forum, alsof je niks beters te doen hebt. Hoe rijmt dat met elkaar?
Helemaal met je eens.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:38 schreef Homey het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)te-bouwdip~b8e78900/
Woningbouw gaat flink stokken. Daarom zeg ik; de huizenprijzen gaan niet veel meer dalen, want er ligt een granieten bodem onder die prijzen door een historische woningnood die alleen veel erger gaat worden.
De asielinstroom stopt ook niet, gezien de ijzeren grip van de asielindustrie op ons asielbeleid.
Ergo; mensen gaan kleiner wonen, blijven zitten waar ze zitten, gaan meer (gedwongen) samenwonen, creatiever wonen (tuinhuizen, bootjes, hutjes, you name it), en ga maar door.
Maar een grote demonstratie tegen de woningnood? Gaat niet gebeuren. Het heilige huisje durft de Nederlander niet te benoemen uit pure angst om voor racist uit te worden gemaakt: de enorme influx van buitenlanders.
Pas als ze bij hun in de wijk gaan wonen en de overlast ervaren.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:53 schreef Nober het volgende:
Is er ook een aantal aan vluchtelingen waarna zelfs linkse partijen helemaal verrijkt kunnen zijn?
Dat zegt Hugo niet. Delen ja, maar niet met asielzoekers..quote:
Dat klopt dat leren wij maar het is een beetje verneukeratief. Een Zweden bestaat voor de helft uit bos en heeft duizend meren en Spanje bestaat voor de helft uit een woestijn waar niemand kan wonen. Toch tellen die gebieden wel mee in 'hoe dichtbevolkt is t land'. Terwijl als je kijkt waar snel 'woningen' gebouwd kunnen worden is het in gebieden tegen bestaande bouw aan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:59 schreef Alpha0 het volgende:
We zijn 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld (stadstaatjes als Vaticaan niet meegenomen ) en we vinden het een goed plan om aan immigratie te doen. Vrij gestoord als je mij vraagt.
Klopt, over asielzoekers had hij het niet. Verder natuurlijk gewoon weer een hoop geblaat van Hugo en het komt ook vrij wanhopig over. Een halfjaar geleden had hij het nog trots over 900K woningen bouwen tot 2030, en nu al grijpt hij naar dit soort luchtballonnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat zegt Hugo niet. Delen ja, maar niet met asielzoekers..
Maar sta in dit land nergens meer van te kijken.
Alles is mogelijk in dit debiele land.
Dat ze bijv woningcoöperaties opdracht geven om grote huurhuizen te splitsen waar nu bijv 1 of 2 personen in wonen..
De grootste grap is nog wel dat dit juist net allemaal illegaal is gemaakt! er mogen nu nog maar max 2 mensen op een adres ingeschreven staan in Amsterdam (weet niet hoe dat elders is) omdat er veel polen bij elkaar in huizen sliepen. Hierdoor moesten ook veel studenten weg die met z'n 3en een huis huurde.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat zegt Hugo niet. Delen ja, maar niet met asielzoekers..
Maar sta in dit land nergens meer van te kijken.
Alles is mogelijk in dit debiele land.
Dat ze bijv woningcoöperaties opdracht geven om grote huurhuizen te splitsen waar nu bijv 1 of 2 personen in wonen..
Mooi staaltje cherrypicking.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klopt dat leren wij maar het is een beetje verneukeratief. Een Zweden bestaat voor de helft uit bos en heeft duizend meren en Spanje bestaat voor de helft uit een woestijn waar niemand kan wonen. Toch tellen die gebieden wel mee in 'hoe dichtbevolkt is t land'. Terwijl als je kijkt waar snel 'woningen' gebouwd kunnen worden is het in gebieden tegen bestaande bouw aan.
Kijk je naar inwoners op bebouwde grond dan staan ook Finland, Slovenië, Polen, Griekenland en zelfs Italië boven ons qua inwoners per km2
Ik doe aan cherry picking en wat jij nu doet is dit niet? Wat is jouw definitie van cherry picking?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Mooi staaltje cherrypicking.
"Spanje bestaat voor de helft uit een woestijn".
Tuurlijk jongen, de Sahara begint volgens jou in Spanje? Wat was jouw cijfer voor aardrijkskunde vroeger?
Volgens mij worden veel automobilisten tijdens metingen meerdere malen erbij opgeteld, zodat het dichtbevolkter lijkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:59 schreef Alpha0 het volgende:
We zijn 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld (stadstaatjes als Vaticaan niet meegenomen ) en we vinden het een goed plan om aan immigratie te doen. Vrij gestoord als je mij vraagt.
Doet die 'potentie voor bouwgrond' er dan zoveel toe? Waarbij ik er, zowel in NL als in de landen die jij noemt, van uit ga dat nieuwbouw naast al bestaande bouw gerealiseerd wordt, en niet zomaar ergens in the middle of no-where uit de grond gestampt wordt (in bv een woestijn of meer, of in NL geval zonder enige bestaande voorzieningen in de omgeving).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klopt dat leren wij maar het is een beetje verneukeratief. Een Zweden bestaat voor de helft uit bos en heeft duizend meren en Spanje bestaat voor de helft uit een woestijn waar niemand kan wonen. Toch tellen die gebieden wel mee in 'hoe dichtbevolkt is t land'. Terwijl als je kijkt waar snel 'woningen' gebouwd kunnen worden is het in gebieden tegen bestaande bouw aan.
Kijk je naar inwoners op bebouwde grond dan staan ook Finland, Slovenië, Polen, Griekenland en zelfs Italië boven ons qua inwoners per km2
Hahahaaharghquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens mij worden veel automobilisten tijdens metingen meerdere malen erbij opgeteld, zodat het dichtbevolkter lijkt.
Zoek op wat een woestijn is en leg uit waarom volgens jou Spanje voor de helft uit een woestijn bestaat.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe aan cherry picking en wat jij nu doet is dit niet? Wat is jouw definitie van cherry picking?
Het doet er niet/nauwelijks toe. Het was een reactie op de claim dat Nederland een van de drukste bevolkte landen is. Het wordt als argument gebruikt alleen dat argument verdient enige nuance. Alsof wij hier in Nederland tijdens het wonen en leven merken dat in Australië de mensen 200 keer meer ruimte hebben en dus veel meer X of veel meer Y moeten doen /kunnen/ietsquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Doet die 'potentie voor bouwgrond' er dan zoveel toe? Waarbij ik er, zowel in NL als in de landen die jij noemt, van uit ga dat nieuwbouw naast al bestaande bouw gerealiseerd wordt, en niet zomaar ergens in the middle of no-where uit de grond gestampt wordt (in bv een woestijn of meer, of in NL geval zonder enige bestaande voorzieningen in de omgeving).
Feit blijft dat er NU een gigantisch woningtekort is hier. En dat de doelen mbt nieuwbouw (incl flexwoningen) lang en breed niet gehaald gaan worden.
weiland is geen bouwgrond hequote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Doet die 'potentie voor bouwgrond' er dan zoveel toe? Waarbij ik er, zowel in NL als in de landen die jij noemt, van uit ga dat nieuwbouw naast al bestaande bouw gerealiseerd wordt, en niet zomaar ergens in the middle of no-where uit de grond gestampt wordt (in bv een woestijn of meer, of in NL geval zonder enige bestaande voorzieningen in de omgeving).
Feit blijft dat er NU een gigantisch woningtekort is hier. En dat de doelen mbt nieuwbouw (incl flexwoningen) lang en breed niet gehaald gaan worden.
Rutte heeft een GROOT probleem.quote:Kritische VVD-leden zijn gedraal eigen partij rond asiel beu: ’Rutte moet belofte nakomen
DEN HAAG - Kritische VVD’ers zijn het wachten op beloofde asielmaatregelen beu. In een brandbrief aan het hoofdbestuur manen ze partijleider Rutte om uitleg waarom er geen haast wordt gemaakt met het beperken van de instroom. De briefschrijvers draaien de duimschroeven aan, ook jongerenafdeling JOVD uit felle kritiek. „We horen nu alleen excuusretoriek.”
Een groep kritische VVD’ers schrijft een brief aan het hoofdbestuur, omdat er zes maanden na het vorige VVD-congres te weinig zou zijn gedaan met de oproep om problemen rond asiel en migratie aan te pakken. Ruim twintig ondertekenaars – onder wie wethouders en raadsleden – vinden het niet uit te leggen dat er nog niks aan de instroom is gedaan, blijkt uit het epistel in handen van De Telegraaf.
’Het vorige congres begon met de nadrukkelijke en persoonlijke belofte van minister-president Rutte om de instroom terug te brengen. Daardoor ging een meerderheid van de leden akkoord met de asieldwangwet. Van het terugbrengen van de instroom is echter (nog) niks terecht gekomen en er is geen enkele zichtbare maatregel genomen’, valt te lezen.
’Desastreus’
De kritische liberalen vrezen dat het lokaal bestuur wordt ontwricht door gedwongen opvang. ’De asielinstroom explodeert. Gelet op de cijfers en de kosten zijn de vooruitzichten desastreus: een catastrofe van ongekende omvang is gaande. Dit hoeft in deze brief geen uitgebreider betoog, de praktijk zegt helaas voldoende. Wel zullen de gemeenten, als de spreidingswet wordt doorgedrukt, met veel hogere aantallen asielzoekers geconfronteerd worden dan is voorgesteld.’
De brief is onder anderen getekend door de Castricumse VVD-wethouder Paul Slettenhaar, VVD-wethouder Robin Kersbergen (Bodegraven) en Claudia van Zanten van de Amsterdamse VVD-afdeling. De kritiek leeft breder dan alleen bij Klassiek Liberaal, de rechtse tak van de partij die eerder fel van leer trok tegen de asielkoers van de VVD.
’Excuusretoriek’
Ook de jongerenafdeling JOVD is kritisch. „De dwangwet is wel ingevoerd, maar de asielinstroom gaat niet omlaag terwijl dat wel de afspraak was”, zegt JOVD-voorzitter Michiel Suijker. „We zijn inmiddels maanden verder maar horen nu alleen maar excuusretoriek vanuit het kabinet, als wordt uitgelegd waarom allerlei maatregelen niet kunnen. Maar wij houden ze na de toezegging van Rutte aan die afspraak en willen bovendien dat de fractie de rug recht houdt.”
De jongerenafdeling verwacht bovendien meer van fractievoorzitter Hermans. „D66-fractieleider Paternotte kan Van der Burg een reprimande geven over bed, bad en brood, dus dan kan de VVD-fractie dat andersom ook een keer doen. Dan moeten ze er maar een keer met gestrekt been in”, vindt Suijker.
Partijcongres
Op zaterdag 3 juni komt de VVD weer bijeen op een partijcongres. Critici kondigen al aan opheldering te vragen over de beloofde beperking van de asielinstroom. Uit een reactie van VVD-voorzitter Eric Wetzels, in handen van De Telegraaf, blijkt dat leden niet hoeven te rekenen op maatregelen voor het congres. „Op de algemene ledenvergadering van 3 juni komt het zeker ter sprake, maar 3 juni is geen deadline. Het kan zijn dat de concrete maatregelen pas daarna bekend worden.”
Wetzels zegt dat er hard wordt gewerkt om de instroom naar beneden te krijgen. „Mark Rutte is zich zeer bewust van zijn toezegging om de asielinstroom substantieel naar beneden te brengen.” De VVD-voorzitter belooft dat er op wordt teruggekomen. „We hebben ook geen keuze.”
https://www.telegraaf.nl/(...)moet-belofte-nakomen
Rutte heeft al 12 jaar geen visie.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
De IND kan het werk niet meer aan en Rutte die weet het niet meer
Maar ja hij roept , eh denk om je hypotheekrenteaftrek en iedereen stemt weer op hemquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft al 12 jaar geen visie.
Dat heeft Brussel niet besloten. Nederland en andere landen hebben dat (samen) bedacht.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:00 schreef Elan het volgende:
Waarom moeten we (behalve omdat Brussel dat zo besloten heeft) die mensen eigenlijk opvangen? Wat is dat voor onhoudbare onzin, Afrikaans continent lekker moet zichzelf leren bedruipen. En voor mensen in een oorlogssituatie moet opvang in de regio gerealiseerd worden. Daar kunnen we prima financieel aan bijdragen maar niet al dat volk doodleuk hier heen halen terwijl er een gigantische woningcrisis en stikstofcrisis aan de gang is.
Nou zit ik niet heel diep in de materie verder, wellicht moet ik dat eerst onderzoeken, maar was het niet zo dat ons Kabinet steeds terugvalt op het feit dat het EU-quota is waar we simpelweg maar aan moeten voldoen als het gaat om het aantal asielzoekers dat we opnemen? Nederland (en in België spelen soortgelijke problemen) is natuurlijk wel heel erg klein in dat opzicht en zal dus snel(ler) vol zitten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat heeft Brussel niet besloten. Nederland en andere landen hebben dat (samen) bedacht.
Grenzen vervagen omdat we ze wagenwijd openzetten. Je hoeft toch geen Einstein te zijn om te zien dat als je mensen blijft binnenhalen terwijl daar eigenlijk geen plek voor is je een onhoudbare situatie creëert?quote:Ieder mens heeft recht op leven, ook al is dat in een ander land. In sommige gevallen komen mensen in aanmerking om hier te (over)leven. Regeringsleiders zien grenzen niet zo absoluut als het volk het wil zien, waar je geboren bent is mazzel (of pech) en geen prestatie. Grenzen vervagen.
Politiek correct. Of dat nou vanuit de EU komt of niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:00 schreef Elan het volgende:
Waarom moeten we (behalve omdat Brussel dat zo besloten heeft) die mensen eigenlijk opvangen? Wat is dat voor onhoudbare onzin, Afrikaans continent lekker moet zichzelf leren bedruipen. En voor mensen in een oorlogssituatie moet opvang in de regio gerealiseerd worden. Daar kunnen we prima financieel aan bijdragen maar niet al dat volk doodleuk hier heen halen terwijl er een gigantische woningcrisis en stikstofcrisis aan de gang is.
Ja ik ben ook helemaal niet tegen asielzoekers, zelfs vluchtelingen die feitelijk weinig bijdragen in de zin van werken voor je kkgeld moet je opvangen als ze in een oorlogs/noodsituatie zitten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Politiek correct. Of dat nou vanuit de EU komt of niet.
En de mensen die de beslissingen nemen wonen toch in wijken waar ze niks merken van toename asielzoekers en alles wat dat met zich mee brengt. Dus wel jezelf schouderklopjes kunnen geven, terwijl je zelf niet geraakt wordt.
Daar komt het een beetje op neer. Ik kan me anders geen redenen bedenken waarom ze het een goed idee vinden om dit zo door te laten gaan; dan hebben ze hun kop wel heel erg ver in het zand zitten.
Wat je hier mooi omschrijft is de botsing tussen idealisme en realisme.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ben ook helemaal niet tegen asielzoekers, zelfs vluchtelingen die feitelijk weinig bijdragen in de zin van werken voor je kkgeld moet je opvangen als ze in een oorlogs/noodsituatie zitten.
Maar het moet niet ten koste van onze eigen welvaart gaan, laat staan basisbehoeftes zoals wonen en zorg en onderwijs ernstig verstoren omdat het hier overvol is. Natuurlijk moet je werken aan meer capaciteit maar wel binnen het redelijke. En niet ondertussen maar harder en harder blijven pompen met die gasten. Dan krijg je vanzelf een ernstig infarct.
Omdat Nederland ooit verdragen heeft getekend. In een heel andere context. En men die verdragen niet op wil zeggen of aan wil passen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:00 schreef Elan het volgende:
Er is geen quota. Wij zouden wel ons deel moeten opnemen van de asielzoekers die aankomen in de grenslanden (Griekenland, Italië) en dat doen we niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou zit ik niet heel diep in de materie verder, wellicht moet ik dat eerst onderzoeken, maar was het niet zo dat ons Kabinet steeds terugvalt op het feit dat het EU-quota is waar we simpelweg maar aan moeten voldoen als het gaat om het aantal asielzoekers dat we opnemen? Nederland (en in België spelen soortgelijke problemen) is natuurlijk wel heel erg klein in dat opzicht en zal dus snel(ler) vol zitten.
Daarom dat 'Brussel' er veel aan doet om het mensen zo wat lastiger te maken om Europa te bereiken. Ze zien wel ook wel dat het een probleem is. We hebben metershoge hekken staan op de populaire Balkanroute.quote:[..]
Grenzen vervagen omdat we ze wagenwijd openzetten. Je hoeft toch geen Einstein te zijn om te zien dat als je mensen blijft binnenhalen terwijl daar eigenlijk geen plek voor is je een onhoudbare situatie creëert?
Nu zijn het nog vervelende kwesties, tekorten aan woningen, wachtlijsten door personeelstekort etc. Op een gegeven moment verdwijnen bepaalde voorzieningen simpelweg en worden we zelf een 'arm' land.
activistische rechters? Wat een kolderquote:Op woensdag 24 mei 2023 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat Nederland ooit verdragen heeft getekend. In een heel andere context. En men die verdragen niet op wil zeggen of aan wil passen.
Dan krijg je dat (activistische) rechters je daar aan gaan houden in zaken tussen de overheid en de asielindustrie.
Je bent als land (en rechtsstaat) niets waard als je je niet aan overeengekomen verdragen houdt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat Nederland ooit verdragen heeft getekend. In een heel andere context. En men die verdragen niet op wil zeggen of aan wil passen.
Dan krijg je dat (activistische) rechters je daar aan gaan houden in zaken tussen de overheid en de asielindustrie.
Een verdrag uit 1951...quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn onze politieke leiders zelf nog niet zo ver dan dat ze dat willen of kunnen in zien dan?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat je hier mooi omschrijft is de botsing tussen idealisme en realisme.
En op dit moment wordt idealisme kei en keihard ingehaald door de realiteit.
Meer mensen = meer consumenten = economische groei. Verder dan dat komen ze bij de VVD en D66 niet (meer). Woningschaarste is ook goed voor de VVD-vrienden want dat drijft de prijzen op.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn onze politieke leiders zelf nog niet zo ver dan dat ze dat willen of kunnen in zien dan?
Het vraagstuk is natuurlijk ook heel complex, maar je kan toch niet anders dan in zien dat dit gaat falen.Als je De Jonge eergisteren ook weer hoort over dat het huisvestingprobleem alleen maar groter zal worden de komende jaren/decennia dan kan je toch niet anders concluderen dan dat er pas op de plaats gemaakt moet worden al is het alleen maar vanuit praktisch oogpunt.
Waarschijnlijk moet eerst een of andere 'tegengeluid' partij zoals de BBB de verkiezingen winnen voor er wat gaat veranderen.
Ja, als je dat niet opzegt, aanpast of zodanig inricht dat de context van belang is...quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een verdrag uit 1951...
Totaal andere tijd, niet te vergelijken met de asiel"invasie" van nu....
Verdrag van Dublin wordt ook in veel gevallen niet nageleefd dus dit vod kan ook op de schop...quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, als je dat niet opzegt, aanpast of zodanig inricht dat de context van belang is...
Ik ben overigens voorstander van opzeggen om af te dwingen dat zo'n verdrag heel anders eruit gaat zien. In deze context is zo'n verdrag niet meer hanteerbaar.
Zwart werk (zoals schoonmaakster) of verbieden = mega groei BNPquote:Op woensdag 24 mei 2023 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meer mensen = meer consumenten = economische groei. Verder dan dat komen ze bij de VVD en D66 niet (meer). Woningschaarste is ook goed voor de VVD-vrienden want dat drijft de prijzen op.
Mja, dan is het ten gunste van de gelukszoeker die dan niet in Bulgarije asiel hoeft aan te vragen maar doorreist naar een land met betere sociale voorzieningen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Verdrag van Dublin wordt ook in veel gevallen niet nageleefd dus dit vod kan ook op de schop...
Goed idee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Verdrag van Dublin wordt ook in veel gevallen niet nageleefd dus dit vod kan ook op de schop...
Op zich waar, maar het verdrag is helemaal niet zo slecht. Je hoeft geen mensen asiel toe te kennen die in een ander veiig land een verblijfplaats hebben gehad. Het draait in het verdrag niet om onveilige landen maar om grondgebieden. Er moet vrees voor vervolging zijn, niet voor bommen en granaten. Je hoeft vluchtelingen tav het meeste niet beter te behandelen dan andere vreemdelingen, en niet beter dan eigen onderdanen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een verdrag uit 1951...
Totaal andere tijd, niet te vergelijken met de asiel"invasie" van nu....
Flikker toch eens een eind op met die POW rotzooi.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige land leven we toch .
Mark rutte
Het ironische is dat veel asielzoekers deze kant op komen vanwege de welvaart. Maar als we zo door gaan blijft er niets meer over van die welvaart. Of veiligheid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ben ook helemaal niet tegen asielzoekers, zelfs vluchtelingen die feitelijk weinig bijdragen in de zin van werken voor je kkgeld moet je opvangen als ze in een oorlogs/noodsituatie zitten.
Maar het moet niet ten koste van onze eigen welvaart gaan, laat staan basisbehoeftes zoals wonen en zorg en onderwijs ernstig verstoren omdat het hier overvol is. Natuurlijk moet je werken aan meer capaciteit maar wel binnen het redelijke. En niet ondertussen maar harder en harder blijven pompen met die gasten. Dan krijg je vanzelf een ernstig infarct.
De Nederlandse overheid zou er sowieso in de eerste plaats moeten zijn voor de Nederlandse staatsburgers.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het ironische is dat veel asielzoekers deze kant op komen vanwege de welvaart. Maar als we zo door gaan blijft er niets meer over van die welvaart. Of veiligheid.
Ik ben ook niet tegen opvang van vluchtelingen. Meer dan logisch dat we die hier onderdak bieden; zelfs als ze hier niet in staat zijn/niet willen werken. Iedereen verdiend het om in een veilige leefomgeving te zitten. Mensen die hier naar toe komen omdat ze hier actief willen werken, zich aan willen passen aan onze cultuur e.d.....helemaal geen moeite mee, kan ik ook alleen maar toejuichen. Ik zou het ook wel zien zitten om later naar de UK te verhuizen, maar ik ga niet verlangen dat hun zich aanpassen aan mij. Ik pas me aan aan hun cultuur. Ik ga niet een huis eisen, als ik prima kan werken en zelf ook een huis kan regelen. Kijk naar die vluchtelingen uit Oekraine; die gaan massaal hier aan het werk, passen zich aan; en sommigen gaan zelfs terug als hun woongebied weer iets veiliger is.
Mijn onbegrip start op het moment dat de mensen die de beslissingen maken hun ogen dicht knijpen op het moment dat hun eigen volk de klos begint te zijn. Op het moment dat ze vluchtelingen voorrang geven op zaken, terwijl de eigen bevolking nog langer mag wachten; op het moment dat ze vluchtelingen toe laten uit landen waar je prima kan wonen (met wat minder welvaart, maar wel relatief veilig), op het moment dat ze vluchtelingen toe laten die vervolgens wel rustig elk jaar naar hun eigen oude ''onveilige'' land op vakantie gaan. En dat zijn er meer dan sommigen toe durven te geven.
Op een gegeven moment moeten we gewoon aan ons eigen land gaan denken; aan onze eigen inwoners. Maar daar willen ze niet aan, want ja, dan zijn ze natuurlijk racist, niet politiek correct genoeg, etc. Dus dan maar door laten etteren en hopen dat de harde gevolgen niet op hun bordje komt te liggen, maar op het bordje van een volgend kabinet. En tot die tijd gewoon pleister na pleister.
Nee, flikker eens op met die criminele asielzoekers.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Flikker toch eens een eind op met die POW rotzooi.
Rutte is volledig de baas in zijn eigen partij. Hij gaat persoonlijk over alle lijsten. Als je je keert tegen Rutte, word je meteen het baantjescarroussel gegooid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee hoor, ook hier komt ie zonder kleerscheuren weer vanaf.
Zoals altijd...
Helaas..
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed idee.
Griekenland en Italië blij want zij zitten niet meer opgescheept met al die mensen en de VVD ook blij want al die asielzoekers gaan direct richting de rijke landen (waaronder Nederland) en dus een mega groei van ons BNP.
Ik wist niet dat jij zo'n fan van meer parasieten was
Er zijn GVD talloze meisjes in het VK verkracht omdat de instanties politiek correct wilden blijven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik snap die Grieken en Italianen wel, maar de EU maakt gewoon zelf een puinhoop van de bewaking van de buitengrenzen. Al die bootjes moet je gewoon terugslepen naar Afrika en niet de EU binnen brengen. Begin daar eens mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?
Want? De waarheid staat je niet aan?quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijkquote:Op woensdag 24 mei 2023 18:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige land leven we toch .
Mark rutte
Is dat niet moeilijk?quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?
Vorige week zaterdag was er in het linksche Volkskrant nog een artikel over de ellende die inwoners van Ter Apel meemaken en ondervinden, maar je hebt gelijk je mag dat inderdaad niet zeggenquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijk
Nieuws voor je collega: Er komt nu een ondersteunende locatie in Assen bij.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijk
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)meer-zelf-selecteren
Her gaat maar door en door. We zijn niet ver meer af van Staatsterrorisme.
Gelachen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?
Die merken nog niet eens dat hun huis in de fik staat als ze zelf op de bank zitten..quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?
Nee. Ondanks alle stoere praatjes zoekt VVD-er v/d Burg nu hijgerig manieren om gemeenten gelukszoekers door de strot te duwen. Net zoals VVD-er Dijkhoff dat eerder al deed.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is vreselijk, er wordt niet eens aanstalten gemaakt om er iets aan te doen... behalve de grotere emmer onder de lekkende kraan te zetten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ondanks alle stoere praatjes zoekt VVD-er v/d Burg nu hijgerig manieren om gemeenten gelukszoekers door de strot te duwen. Net zoals VVD-er Dijkhoff dat eerder al deed.
En de rest van de coalitie is nog erger dan de VVD op dit punt.
Het welzijn van Nederland, nu en op de lange termijn, is kennelijk helemaal geen prio voor dit kabinet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is vreselijk, er wordt niet eens aanstalten gemaakt om er iets aan te doen... behalve de grotere emmer onder de lekkende kraan te zetten.
Hoewel, inmiddels is het een gesprongen waterleiding... en in tegenstelling tot water wat weer weg gaat, blijven we permanent met de brokken zitten.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
Schijt aan je eigen inwoners, schijt aan de gemeenten, gewoon dwingen en onderwijl niets doen om de oorzaak ook maar enigszins te verminderen. Dit kabinet is echt waanzinnig asociaal.quote:In het noodplan staat dat statushouders die in een opvangcentrum op een woning wachten en in Nederland mogen blijven, naar hotels worden overgebracht. Ook op dat vlak wil Van der Burg niet wachten op instemming van gemeenten. Hij schrijft: "In het uiterste geval zullen ook asielzoekers, desnoods ongevraagd, in hotels worden ondergebracht".
Raar inderdaad. Mensen in het gras laten slapen is net super sociaalquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Schijt aan je eigen inwoners, schijt aan de gemeenten, gewoon dwingen en onderwijl niets doen om de oorzaak ook maar enigszins te verminderen. Dit kabinet is echt waanzinnig asociaal.
Daar kiezen die mensen zelf voor.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Raar inderdaad. Mensen in het gras laten slapen is net super sociaal
Ja, zo zwart-wit is het inderdaad. Als je het huidige beleid te veel nadelige gevolgen voor de eigen burgers vindt hebben MOET je het ongetwijfeld wel prima vinden dat mensen buiten slapen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, ze hoeven niet naar Nederland te komen. Daar kiezen zij toch echt zelf voor.quote:
Eric v;/d Burg, de man die ooit riep "Hoe meer asielzoekers, hoe beter". Dan weet je het wel.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ekers-in-hotels.html
En nog wat waarschuwingen en chantage er bij, lekker bezig hoor.
Als we de instroom beperken tot maximaal 3000 echte vluchtelingen op uitnodiging slaapt er niemand in het gras.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, ze hoeven niet naar Nederland te komen. Daar kiezen zij toch echt zelf voor.
Tsja. Als die mensen niet binnen worden gelaten, hoeven ze ook niet hier in het gras te slapen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maximaal 3000 per jaar klinkt uitstekend.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Als we de instroom beperken tot maximaal 3000 echte vluchtelingen op uitnodiging slaapt er niemand in het gras.
Volstrekt incompetent, ook deze man weer. Wordt weer lachen deze zomer want de instroom blijft gewoon lekker doorgaan en gemeenten hebben nu al amper plekken meer.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eric v;/d Burg, de man die ooit riep "Hoe meer asielzoekers, hoe beter". Dan weet je het wel.
Ja, deze man is volkomen incompetent, maar als daar iemand anders had gezeten, had je precies hetzelfde probleem gehad.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volstrekt incompetent, ook deze man weer. Wordt weer lachen deze zomer want de instroom blijft gewoon lekker doorgaan en gemeenten hebben nu al amper plekken meer.
En als het veilig is in het land van herkomst, kunnen ze weer terug.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maximaal 3000 per jaar klinkt uitstekend.
Belachelijke hysterie. Die mensen komen uit shitholes. Een dagje buiten slapen liggen ze niet wakker van.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar is maar 1 oplossing voor. Als gemeenten de poot stijf houden, geen gehoor geven aan het openen van extra opvang en als deze man zijn uitschot uit veilige landen over de schutting van desbetreffende gemeente wil kieperen die alleen gezinnen wil opvangen het AZC sluiten. Daar heeft de gemeente gewoon de bevoegdheid toe.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tel-bij-vol-ter-apelquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar is maar 1 oplossing voor. Als gemeenten de poot stijf houden, geen gehoor geven aan het openen van extra opvang en als deze man zijn uitschot uit veilige landen over de schutting van desbetreffende gemeente wil kieperen die alleen gezinnen wil opvangen het AZC sluiten. Daar heeft de gemeente gewoon de bevoegdheid toe.
Wie denkt die kerel wel niet dat hij is?
waarom gaan ze geen woningen bouwen , vanwege de stikstof koeien ofzo??quote:Statushouder op kosten belastingbetaler in hotel bij vol Ter Apel
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 9 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
TER APEL - Om te voorkomen dat het aanmeldcentrum in Ter Apel weer wordt overlopen, worden statushouders mogelijk op kosten van de belastingbetaler in hotels geplaatst.
Dat kondigt staatssecretaris Van der Burg (Asiel) aan in een brief aan de Tweede Kamer.
Ook wil de VVD'er af van gemeenten die weigeren alleenstaande mannelijke asielzoekers op te vangen.
quote:Omdat er nog altijd 16.000 erkende vluchtelingen voor wie geen woning is in de asielopvang verblijven, is daar te weinig plek.
Behalve met het onderbrengen van statushouders in hotels, worden ook de aantallen asielzoekers in andere asielzoekerscentra opgehoogd. ,,In het uiterste geval zullen ook asielzoekers - desnoods ongevraagd - in hotels worden ondergebracht."
Klopt, alleen dat kon ik zelf ook wel lezen in de bron waarop ik reageerde.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tel-bij-vol-ter-apel
van de burg gaat de asielzoekers in een hotel doen
kosten nog moeite worden gespaard en dat vlak voor het toeristen hoogseizoen
[..]
nog ff en dan moet je eigen huis en je dochter beschikbaar stellen voor deze hotel gastenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, alleen dat kon ik zelf ook wel lezen in de bron waarop ik reageerde.
Das waar. Dan is het wel een beetje raar om ons druk te maken om die hotelovernachtingen terwijl we af willen van asiel. Stel de politiek zou naar onze klachten luisteren, eindelijk eens een keer, en dat probleem met die overnachtingen oplossen dan komen er nog steeds asielzoekers binnen. Zijn we nog steeds onblijquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja. Als die mensen niet binnen worden gelaten, hoeven ze ook niet hier in het gras te slapen.
nog even en de kosten voor asiel opvang zijn nog hoger dan de kosten die Jetten wil maken voor extra beschermde natuurquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. Dan is het wel een beetje raar om ons druk te maken om die hotelovernachtingen terwijl we af willen van asiel. Stel de politiek zou naar onze klachten luisteren, eindelijk eens een keer, en dat probleem met die overnachtingen oplossen dan komen er nog steeds asielzoekers binnen. Zijn we nog steeds onblij
quote:13,9 miljard
Het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt kan dit jaar oplopen tot maximaal 77.000, maakte Van der Burg vorige maand bekend.
Hij verwacht bovendien dat het aantal de komende jaren ’structureel blijft toenemen’.
Het kabinet trekt daarom in de Voorjaarsnota 8,7 miljard euro extra uit voor asielopvang tot en met 2026.
Volgens het ministerie van Financiën komen de totale kosten voor asielopvang daarmee op 13,9 miljard.
Dit gaat alleen om asielopvang. De kosten gaan nog veel harder zodra deze illegale migranten een vergunning krijgen. We zitten allang op tientallen miljarden per jaar.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog even en de kosten voor asiel opvang zijn nog hoger dan de kosten die Jetten wil maken voor extra beschermde natuur
[..]
Heel veel gemeenten hebben letterlijk niet eens opvanglocaties meer. Die Vd Burg is een Jan Joker eerste klas als hij denkt dat dit nog op te lossen valt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar is maar 1 oplossing voor. Als gemeenten de poot stijf houden, geen gehoor geven aan het openen van extra opvang en als deze man zijn uitschot uit veilige landen over de schutting van desbetreffende gemeente wil kieperen die alleen gezinnen wil opvangen het AZC sluiten. Daar heeft de gemeente gewoon de bevoegdheid toe.
Wie denkt die kerel wel niet dat hij is?
Ja, dat is allemaal een grotere emmer onder de kraan zetten, wat iemand hier al schreef. Als ze niet in een hotel slapen is het probleem niet opgelost. En als ze daar wel slapen ook niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. Dan is het wel een beetje raar om ons druk te maken om die hotelovernachtingen terwijl we af willen van asiel. Stel de politiek zou naar onze klachten luisteren, eindelijk eens een keer, en dat probleem met die overnachtingen oplossen dan komen er nog steeds asielzoekers binnen. Zijn we nog steeds onblij
Haha. Ze willen voorkomen dat mensen buiten slapen dus worden er hotels geregeld (is dat zwart wit?) en dat is blijkbaar asociaal. Daar reageer ik op. Zijn er geen hotels, dan slapen die mensen waarschijnlijk buiten, zie dus gewoon dat bericht. Ik heb dat bericht niet geschrevenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, zo zwart-wit is het inderdaad. Als je het huidige beleid te veel nadelige gevolgen voor de eigen burgers vindt hebben MOET je het ongetwijfeld wel prima vinden dat mensen buiten slapen.
cruisseschepen en hotels, straks gaat ie nederlanders uit hun huis zettenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel veel gemeenten hebben letterlijk niet eens opvanglocaties meer. Die Vd Burg is een Jan Joker eerste klas als hij denkt dat dit nog op te lossen valt.
Dit gaat zo ontzettend uit de klauwen lopen. Alleen heb ik het idee dat het huidige kabinet nog liever het land failliet laat gaan dan iets aan de asielstroom te willen doen. Het kan niet op, hotelovernachtingen betalen voor verkapte migranten die 10 veilige landen zijn doorkruist. Terwijl er hele bevolkingsgroepen hun rekeningen niet meer kunnen betalen, bij de voedselbank hun bijna overdatum vreten moeten halen, ouderen hun pensioen afgepakt wordt en er bezuinigd moet worden op basale levensbehoeften in de begroting. Maar er gaat juist meer geld naar asielzoekers en opvang.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is vreselijk, er wordt niet eens aanstalten gemaakt om er iets aan te doen... behalve de grotere emmer onder de lekkende kraan te zetten.
Hoewel, inmiddels is het een gesprongen waterleiding... en in tegenstelling tot water wat weer weg gaat, blijven we permanent met de brokken zitten.
tijd dat het kabinet gaat vallen , zo klaar met rutte de jokerquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit gaat zo ontzettend uit de klauwen lopen. Alleen heb ik het idee dat het huidige kabinet nog liever het land failliet laat gaan dan iets aan de asielstroom te willen doen. Het kan niet op, hotelovernachtingen betalen voor verkapte migranten die 10 veilige landen zijn doorkruist. Terwijl er hele bevolkingsgroepen hun rekeningen niet meer kunnen betalen, bij de voedselbank hun bijna overdatum vreten moeten halen, ouderen hun pensioen afgepakt wordt en er bezuinigd moet worden op basale levensbehoeften in de begroting. Maar er gaat juist meer geld naar asielzoekers en opvang.
Wat snak ik toch naar een kabinet dat de ratio weer terugbrengt in het debat en weer opkomt voor de eigen mensen.
Wat een geld. Het is zo ongelofelijk kansloos. Elk jaar probeert het kabinet weet het budget tot een absoluut minimum te beperken, tegen alle adviezen in, en dan moet er met geld gestrooid worden als het water tot de lippen staat. Alsof ze willen dat we verzuipenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nog even en de kosten voor asiel opvang zijn nog hoger dan de kosten die Jetten wil maken voor extra beschermde natuur
[..]
Als ze er maar voor betaald worden hè. Lekker simpel geld vangen voor hun kamertjes, ontbijt en zo.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:00 schreef BeriBeri het volgende:
Daar zitten die hotels toch ook niet op te wachten?
CU/D66 blokkeert ieder initiatief om de instroom te beperken.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tijd dat het kabinet gaat vallen , zo klaar met rutte de joker
VVD slikt dat ook allemaal maar.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
CU/D66 blokkeert ieder initiatief om de instroom te beperken.
Dit is een stokpaardje van andere partijen. Doen alsof de instroom beperken kan, alsof dat een realistisch even-te-regelen-scenario is. Alsof D66 het tegendeel wil. Het is gewoon geen knop waar het kabinet aan kan draaien. Aan de puinhoop in de opvang, daar kan wel aan gedraaid worden. De zogenaamde meer-of-minder-asielzoekers-reizen-naar-europa-knop bestaat niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
CU/D66 blokkeert ieder initiatief om de instroom te beperken.
Rutte moet wel anders is ie geen PM van Nederland meerquote:
Die is al met zoveel dingen weggekomen. Dit overleeft hij ook wel weer.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte moet wel anders is ie geen PM van Nederland meer
ik ben er ook bang voor , heeft ie geen actieve herinering meer aan straksquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die is al met zoveel dingen weggekomen. Dit overleeft hij ook wel weer.
Kom op man. Het lukt andere landen wel met succes. Het is nooit geprobeerd, en er is ook maar weinig bereidwilligheid om te onderzoeken wat er wel mogelijk is. Alles wordt simpelweg afgedaan met een "kan niet, verdrag dit, EU dat" en daarmee is de discussie meteen afgedaan. Men wil het niet, terwijl het wel mogelijk is met een wil, vooral durf en een flinke dosis blufpoker. Men verschuilt zich achter smoesjes waar simpele naïve mensen niet doorheen kunnen kijken.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is een stokpaardje van andere partijen. Doen alsof de instroom beperken kan, alsof dat een realistisch even-te-regelen-scenario is. Alsof D66 het tegendeel wil. Het is gewoon geen knop waar het kabinet aan kan draaien. Aan de puinhoop in de opvang, daar kan wel aan gedraaid worden. De zogenaamde meer-of-minder-asielzoekers-reizen-naar-europa-knop bestaat niet.
Kortom, niet de instroom verminderen, maar de opvang verbeteren?quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is een stokpaardje van andere partijen. Doen alsof de instroom beperken kan, alsof dat een realistisch even-te-regelen-scenario is. Alsof D66 het tegendeel wil. Het is gewoon geen knop waar het kabinet aan kan draaien. Aan de puinhoop in de opvang, daar kan wel aan gedraaid worden. De zogenaamde meer-of-minder-asielzoekers-reizen-naar-europa-knop bestaat niet.
Die quote heeft duidelijk veel minder waarde met de context waar het in gezegd is.quote:
Als puntje bij paaltje komt willen die asielzoekers ook helemaal niet geplaatst worden in een hotel ergens in Schubbekutteveen. Want daar is niks te doen, en dan krijg je weer dat ze zich gaan vervelen, een beetje gaan rondhangen en dan krijg je weer allerlei vormen van overlast.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, niet de instroom verminderen, maar de opvang verbeteren?
Gelul zeg. Je moet zorgen dat het zo kut is dat zelfs de armoedigste Afrikaan niet naar NL wil.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is de spijker op de kop slaan, de wil is er niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kom op man. Het lukt andere landen wel met succes. Het is nooit geprobeerd, en er is ook maar weinig bereidwilligheid om te onderzoeken wat er wel mogelijk is. Alles wordt simpelweg afgedaan met een "kan niet, verdrag dit, EU dat" en daarmee is de discussie meteen afgedaan. Men wil het niet, terwijl het wel mogelijk is met een wil, vooral durf en een flinke dosis blufpoker. Men verschuilt zich achter smoesjes waar simpele naïve mensen niet doorheen kunnen kijken.
Een motie goed- of afkeuren voegt daar gewoon niks aan toe. Dat moet Nederland met de andere landen waar de afspraken mee zijn gemaakt regelen. Rutte was niks voor niks drie weken geleden bij Meloni op bezoek. Meloni is pas echt rechts en doet Italië nu al iets anders.....?quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kom op man. Het lukt andere landen wel met succes. Het is nooit geprobeerd, en er is ook maar weinig bereidwilligheid om te onderzoeken wat er wel mogelijk is. Alles wordt simpelweg afgedaan met een "kan niet, verdrag dit, EU dat" en daarmee is de discussie meteen afgedaan. Men wil het niet, terwijl het wel mogelijk is met een wil, vooral durf en een flinke dosis blufpoker. Men verschuilt zich achter smoesjes waar simpele naïve mensen niet doorheen kunnen kijken.
Als het niet lukt om de instroom in te dammen maak je het de mensen maar zo onaantrekkelijk mogelijk om hier te komen. Geen uitzicht op huis, verblijfsstatus en uitkering. In Ter Apel alle bezittingen afgeven als borg, en in het AZC regels invoeren dat ze niet van het terrein af mogen om maar wat op te noemen. Dat scheelt al 2/3 deel van de instroom omdat ze hier allerlei zaken in het vooruitzicht gesteld wordt.
Italië maakt echt grote stappen ja.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een motie goed- of afkeuren voegt daar gewoon niks aan toe. Dat moet Nederland met de andere landen waar de afspraken mee zijn gemaakt regelen. Rutte was niks voor niks drie weken geleden bij Meloni op bezoek. Meloni is pas echt rechts en doet Italië nu al iets anders.....?
"Mogelijk met een wil" is helaas niet realistisch.
Polen en Bulgarije hebben samen bijna net zoveel asielzoekers als Nederland. Komt dat aantal omdat zij niet willen of omdat asielzoekers liever een rijker land willen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hongarije, Polen, Bulgarije en Polen zitten ook in EU. Vangen, buiten Oekraieners na (terecht), niks op.
Wat asielzoekers willen zou helemaal niet relevant moeten zijnquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Polen en Bulgarije hebben samen bijna net zoveel asielzoekers als Nederland. Komt dat aantal omdat zij niet willen of omdat asielzoekers liever een rijker land willen?
Waar komt de noodzaak vandaan om sociaal te zijn voor iedere idioot die komt aanwaaien?quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk fatsoen ofzoiets, ik heb het antwoord nietquote:Op woensdag 24 mei 2023 22:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waar komt de noodzaak vandaan om sociaal te zijn voor iedere idioot die komt aanwaaien?
Emigreren naar Zimbabwequote:Op woensdag 24 mei 2023 23:31 schreef BMW1993 het volgende:
Je ziet ook steeds meer van die ongure types lopen rondom treinstations, vaak groepjes mannen..
Als de asielinstroom van 50 / 70.000 per jaar zo door blijft gaan, dan zijn we over 20 jaar gewoon een 'no go zone'.
Zoals Brussel nu al een beetje is.
West Europa kon een utopisch gebied zijn als het goed werd bestuurd, maar we glijden langzaam af op deze manier.
Ik weet niet of ik tot mijn dood hier wil blijven, geen idee hoe Nederland eruit ziet over een jaar of 30.
Laat die idioten die misbruik maken van de voorzieningen maar eens fatsoen zien. We moeten de bal bal bij hen leggen, niet bij ons.quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk fatsoen ofzoiets, ik heb het antwoord niet
Naïviteit, deugen, er zelf niet direct last van hebben...quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waar komt de noodzaak vandaan om sociaal te zijn voor iedere idioot die komt aanwaaien?
Brussel alleen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:31 schreef BMW1993 het volgende:
Je ziet ook steeds meer van die ongure types lopen rondom treinstations, vaak groepjes mannen..
Als de asielinstroom van 50 / 70.000 per jaar zo door blijft gaan, dan zijn we over 20 jaar gewoon een 'no go zone'.
West Europa kon een utopisch gebied zijn als het goed werd bestuurd, maar we glijden langzaam af op deze manier.
Ik weet niet of ik tot mijn dood hier wil blijven, geen idee hoe Nederland eruit ziet over een jaar of 30.
De waarheid doet pijn he.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat gaat om de migranten die uit vluchtelingenkampen worden gehaald. Iedereen kan daar nog asiep aanvragen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:57 schreef Homey het volgende:
In Finland gaat er een quotum van 1000 ingevoerd worden:
https://twitter.com/ioannisekolovos/status/1661296159120580609
Heel Scandinavië wordt strenger met immigratie en terecht.
Nadelig voor Nederland, de asielzoekers die eerst dachten naar die landen te gaan, verleggen hun route naar Nederland. Hier staat de poort gewoon nog wagenwijd open.
De eritreeërs die momenteel en masse worden binnengehaald zijn wel echt van het laagste allooi. Sinds die jonge mannen zich hier op het winkelcentrum begeven is er flinke overlast.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:31 schreef BMW1993 het volgende:
Het zou andersom moeten zijn, migranten moeten woningen krijgen en wij zouden 12 jaar moeten wachten. oh wacht dat is al zo.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:53 schreef Confetti het volgende:
Op de Staatsomroep vertelt een vrouw emotioneel over waarom wij meer rechten zouden moeten hebben dan migranten, alleen maar omdat 'we hier geboren zijn'.
Ze krijgt een applaus van het publiek.
Dit land is goddeloos verloren.
Ik vind wel dat ze gelijk heeft in die zin dat Nederland panisch doet alsof de asielzoekers niet in een tent buiten in een grasveld kunnen slapen zoals in Turkije, Libanon, Jordan en dat ze perse een huis nodig hebben en voorrang krijgen op NLers daarvoor:quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:53 schreef Confetti het volgende:
Op de Staatsomroep vertelt een vrouw emotioneel over waarom wij meer rechten zouden moeten hebben dan migranten, alleen maar omdat 'we hier geboren zijn'.
Wat dit soort knuffelaars niet snappen is dat als we nog 20 jaar doorgaan met dit beleid, de sociale voorzieningen en de welvaart in rap tempo worden afgebroken en onze steden steeds onleefbaarder worden. Er is een reden dat het in al de herkomstlanden van die asielzoekers zo'n grote puinhoop is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:53 schreef Confetti het volgende:
In Duitsland gaat het heel hard. Zelfs als je gewoon in kleine steden loopt, lijkt het net alsof je in Afrika of ergens in het Midden-Oosten bent.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Brussel alleen?
Kijk eens in veel grote Duitse steden, of Malmö, Marseille, Parijs, Bordeaux..
Thafuq wat daar rondloopt...
nee , europa heeft de immigratie nodigquote:Op donderdag 25 mei 2023 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Duitsland gaat het heel hard. Zelfs als je gewoon in kleine steden loopt, lijkt het net alsof je in Afrika of ergens in het Midden-Oosten bent.
Dat krijg je met enkel er wat minder laten al niet meer opgelost. Met veel minder binnen laten ook niet. Grenzen zouden echt dicht moeten en je moet terug gaan sturen.
Immigratie vergroot die problemen alleen maar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , europa heeft de immigratie nodig
nu blijft de bevolking op peil met jonge mensen , minder babys , alleen sommige landen gaan ze niet heen alleen naar duitsland en nederland
Het is heel sociaal naar die mensen toe ja.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha. Ze willen voorkomen dat mensen buiten slapen dus worden er hotels geregeld (is dat zwart wit?) en dat is blijkbaar asociaal. Daar reageer ik op. Zijn er geen hotels, dan slapen die mensen waarschijnlijk buiten, zie dus gewoon dat bericht. Ik heb dat bericht niet geschreven
nee dat ben ik niet met je eensquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Immigratie vergroot die problemen alleen maar.
EU-regelgeving is geen natuurwet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die huisvestingsproblemen worden niet minder door immigratie. En veel meer bouwen zit er ook niet in door allerlei omstandigheden. Voor zo ver dat al wenselijk zou zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat ben ik niet met je eens
de problemen zijn huisvesting maar dat is niet de schuld van de immigranten, schuld van de politiek zelf
er is geen regelgeving tegen mensen die naar de gebieden gaan waar kansen liggenquote:
veel meer bouwen is noodzaak en meer spreidimng over europa ookquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die huisvestingsproblemen worden niet minder door immigratie. En veel meer bouwen zit er ook niet in door allerlei omstandigheden. Voor zo ver dat al wenselijk zou zijn.
Wel eens van landsgrenzen en paspoorten gehoord?quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen regelgeving tegen mensen die naar de gebieden gaan waar kansen liggen
dat is eeen beetje 1980 idee, ik ben tegen paspoortenquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel eens van landsgrenzen en paspoorten gehoord?
Fijn om te weten dat ik naar elk stuk grond kan wandelen om er een huis te gaan bouwen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen regelgeving tegen mensen die naar de gebieden gaan waar kansen liggen
Zeg dat maar tegen de douane-beambten op Schiphol.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is eeen beetje 1980 idee, ik ben tegen paspoorten
Dat kanquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat ik naar elk stuk grond kan wandelen om er een huis te gaan bouwen.
Oké. Geen idee wie die 32.000 zijn maar bedankt voor zo’n lekker duidelijke reactiequote:Op donderdag 25 mei 2023 22:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is heel sociaal naar die mensen toe ja.
Naar 32.000 anderen een stukje minder.
Het aantal daklozen in Nederland. De mensen waarvoor we geen hotel huren. Waarvoor 'recht op een woning' niet wettelijk verankerd is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oké. Geen idee wie die 32.000 zijn maar bedankt voor zo’n lekker duidelijke reactie
Dat die daklozen er zijn, wat of hoeveel zegt dat?quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Het aantal daklozen in Nederland. De mensen waarvoor we geen hotel huren. Waarvoor 'recht op een woning' niet wettelijk verankerd is.
De Bulgaren die Russische paspoorten uitgedeeld krijgen anders niet hoor!quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is eeen beetje 1980 idee, ik ben tegen paspoorten
Dat we als maatschappij dakloosheid toch niet zo'n nijpend probleem vindenquote:Op donderdag 25 mei 2023 23:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat die daklozen er zijn, wat of hoeveel zegt dat?
Als we consistent zijn wel ja.quote:Zouden zij een hotelkamer moeten krijgen?
Volgens mij zijn beide groepen totaal onvergelijkbaar behalve het niet droog kunnen slapen, maar okéquote:Op donderdag 25 mei 2023 23:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat we als maatschappij dakloosheid toch niet zo'n nijpend probleem vinden
[..]
Als we consistent zijn wel ja.
En is dat niet juist het punt, bij het huidige 'er moeten hotels afgehuurd worden voor dakloze vluchtelingen' nieuws?quote:Op donderdag 25 mei 2023 23:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide groepen totaal onvergelijkbaar behalve het niet droog kunnen slapen, maar oké
Ja huisvesting is echt het enkele probleem dat deze massale toestroom met zich meebrengtquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat ben ik niet met je eens
de problemen zijn huisvesting maar dat is niet de schuld van de immigranten, schuld van de politiek zelf
Hoe komen mensen als Mohamed de VS binnen?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Het waterbed effect, ze komen bij Texas binnen en gaan naar NYC, die verspreidt ze weer andere andere steden binnen de staat en langzaam komen er in elke stad wel een paar om het te verspreiden
https://www.msn.com/en-us(...)ostility/ar-AA1bE8yC
Seeking asylum and work, migrants bused out of New York City are met with hostility
Ze civilized world gaat de komende decennia de wereld bevolking opnemen en aan het werk zettenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 17:46 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hoe komen mensen als Mohamed de VS binnen?
Kunnen Afrikanen visumvrij Mexico betreden? Europa is nogal eenvoudig, we zitten letterlijk tegen Afrika aan, maar de VS ligt een stuk verder.
Eerstvolgende regering graag opdoeken dit.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)et-dwang-en-bonussen
Dit gaat een grandioos succes worden...
Echt, dit land...quote:Op vrijdag 26 mei 2023 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
Bij enige kritiek gerelateerd aan de multiculturele samenleving wordt je idd al snel gezien als iemand die 'groezelig rechts' aanhangt. Al dan niet stiekem.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 08:27 schreef Homey het volgende:
Het kabinet kan lekker doorgaan. Meer asielzoekers.
Want, de Nederlander komt toch niet in opstand. Veel te bang om het labeltje 'racist' te krijgen. "Je bent toch niet tegen asielzoekers?" Tja.
Lekker nog meer problemen over de schutting gooien bij gemeentes. Goed gewerkt in Den Haag!quote:Op vrijdag 26 mei 2023 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
komen er nog veel meer naar europa, nieuwe bewoners die niet eerst naar de kleuterschool en basis school hoeven , praktijkopleiding, huis , gezin , taal, auto ,klaarquote:Op zaterdag 27 mei 2023 08:27 schreef Homey het volgende:
Het kabinet kan lekker doorgaan. Meer asielzoekers.
Want, de Nederlander komt toch niet in opstand. Veel te bang om het labeltje ‘racist’ te krijgen. “Je bent toch niet tegen asielzoekers?” Tja.
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nou, dat snappen veel mensen heus wel, ook al hebben ze er geen last van.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.
En dan valt het kwartje. En dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.
Zal je verbazen hoeveel mensen het een beetje negeren of het verdedigen omdat ze diep van binnen toch weten dat ze in een mooie wijk wonen waar ze er niet mee geconfronteerd worden. Wel politiek correct zijn en jezelf een schouderklopje kunnen geven, zonder de lasten te ervaren. Ik hooo ook wel ergens dat steeds meer mensen de consequenties gaan merken; al is het dan al te laat natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, dat snappen veel mensen heus wel, ook al hebben ze er geen last van.
De vraag is idd óf het kwartje ooit gaat vallen bij die figuren die het nú ook niet zien.
De geest is al uit de fles.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal je verbazen hoeveel mensen het een beetje negeren of het verdedigen omdat ze diep van binnen toch weten dat ze in een mooie wijk wonen waar ze er niet mee geconfronteerd worden. Wel politiek correct zijn en jezelf een schouderklopje kunnen geven, zonder de lasten te ervaren. Ik hooo ook wel ergens dat steeds meer mensen de consequenties gaan merken; al is het dan al te laat natuurlijk.
tuuirlijk nietquote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Homey het volgende:
[..]
De geest is al uit de fles.
Mijn voorspelling: die asielstop komt er niet. De asielindustrie heeft alle sleutelposities (en media) in handen en geeft niks op. Sterker nog, ze drukken doodleuk hun agenda door: blijvend hoge instroom.
Mwa uiteindelijk komt er gewoon een rechtse coalitie die het wel voor elkaar krijgt om de instroom te beperken. Zelfs in Zweden zijn ze nu zover.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Homey het volgende:
[..]
De geest is al uit de fles.
Mijn voorspelling: die asielstop komt er niet. De asielindustrie heeft alle sleutelposities (en media) in handen en geeft niks op. Sterker nog, ze drukken doodleuk hun agenda door: blijvend hoge instroom. Ze hebben echt een ijzeren grip op het beleid. Politici als vd Burg en Klaver zijn niet meer dan (omgekochte) pionnen van de asielmaffia, een business waar het letterlijk gaat om miljarden en veel goudgerande baantjes.
De Nederlander pikt verder toch alles. Het internet is een uitlaatklep voor geklaag en gemor. Uitkomst: Na mij de zondvloed.
Ik hoop dat je sarcastisch bent met deze opmerking..quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
De immigratie is noodzaak voor het voortbestaan van een veerkrachtig Europa
nee helemaal netquote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent met deze opmerking..
Nee hoor.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee helemaal net
anders bestaat heel europa binnekort uit oude mensen zoals ik
70 plus
heel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpelquote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Stoppen met mensen binnenhalen.
Dan kunnen de huizen die vrij zijn gebruikt worden vpor stellen die nu nog thuis wonen en zich niet voortplanten op de zolderkamer.
Tevens minder mensen binnenhalen is minder stikstof, dus kan er weer gebouwd worden voor eventueel nieuw aanwas.
Allemaal heel simpel.
Ze kunnen beter het geboortecijfer opkrikken. Naar een FTR van 4.0 zal niet lukken, is ook niet nodig. Maar een FTR van 2.0/2.2 moet makkelijk haalbaar zijn. De meeste mensen in mijn omgeving met 2 kinderen zouden er graag nog 1 bij willen hebben, maar door prive/werk situatie laat men dat meestal gaan.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpel
nieuwe aanwas ?? waarvandaan , juist , nee hoor , laat maar komen en aan het werk zetten, rapido en huizen bouwen, rapido
https://www.populationpyramid.net/germany/2026/
https://www.populationpyramid.net/italy/2026/
wat nodig is weten we allemaal , meer fietsen , meer water drinken , geen slagroom , geen vette worst , meer kinderen makenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:25 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ze kunnen beter het geboortecijfer opkrikken. Naar een FTR van 4.0 zal niet lukken, is ook niet nodig. Maar een FTR van 2.0/2.2 moet makkelijk haalbaar zijn. De meeste mensen in mijn omgeving met 2 kinderen zouden er graag nog 1 bij willen hebben, maar door prive/werk situatie laat men dat meestal gaan.
Cultuuromslag is nodig.
Zo makkelijk zal dat niet gaan. De asielmaffia heeft alle sleutelposities in handen, van media redacties tot aan NGO’s aan toe. Die flink gesubsidieerd worden met belastinggelden en de postcodeloterij. Allemaal ongekozen posities. Die blijven gewoon zitten ook al heb je een rechtse coalitie. Het COA is een staat binnen een staat, zeer machtig en een ongelimiteerd budget. Geen oversight ook; geen audits, geen controles.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:00 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mwa uiteindelijk komt er gewoon een rechtse coalitie die het wel voor elkaar krijgt om de instroom te beperken. Zelfs in Zweden zijn ze nu zover.
Slechte vergelijking..weet je nog hoe het daar met de locals is afgelopen? Die zijn daar niet bepaald beter van geworden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee helemaal net
anders bestaat heel europa binnekort uit oude mensen zoals ik , 70 plus
de personen die hierheen komen dat zijn de jonge mensen die vooruit willen in de wereld , vvergelijkbaar met de trek naar America in de vorige eeuw
Dat klopt, over 100 jaar dan is europa niet blank meerquote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:35 schreef descon het volgende:
[..]
Slechte vergelijking..weet je nog hoe het daar met de locals is afgelopen? Die zijn daar niet bepaald beter van geworden.
dat ben ik niet met je eens,quote:Je moet trouwens arbeidsmigranten & asielzoekers uit elkaar houden. Arbeidsmigranten vertrekken vaak weer als ze geen werk meer hebben.
Asielzoekers blijven hangen, spreken de verzorgingsmaatschappij aan zonder dat ze hier aan bij gedragen hebben.
Dan moet je daarna nog maar afwachten of ze later gaan bijdragen.
ook dit vind ik niet reeelquote:Als daar een groot gedeelte door traumas, luiheid, cultuur mismatch in de verzorgingsmaatschappij blijft hangen moet je daar niet teveel van hebben.
Rutte heeft er geen active herinnering aanquote:Op zaterdag 27 mei 2023 21:24 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb een email gestuurd naar de VVD-partij met het oog op aankomend VVD Ledencongres.
//
Hoi,
Het wordt wel tijd nu dat Rutte gaat leveren op Asiel zoals hij beloofd heeft aan de partijleden.
Ik heb het idee dat hij wacht tot het ECHT niet meer kan en dan de deur dichtgegooid. (Op welke manier horen we dan ergens in juni...)
Dan heeft hij genoeg mensen in Nederland verzameld om de vergrijzing tegen te gaan.
Nou gefeliciteerd hoor zou ik zeggen want je hebt Nederland nu wel verkloot met zoveel nieuwe Nederlanders.
Cultuur onder druk. Balans volledig zoek en meer gevoel van onveiligheid en criminaliteit.
Harbers wilde dat nog onder het tapijt vegen...
In de grote steden zie je het nu al. (Meer buitenlandse koppen dan kaaskoppen.)
Gr,
Bocaj
PS Misschien zit ik er naast maar dit is wel het gevoel dat bij veel mensen speelt.
//
Klopt, hij negeet wat het te huisvesten volk is.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpel
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvangquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, hij negeet wat het te huisvesten volk is.
Die jongeren zijn economische zwervers.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders
Hoe kom jij hierbij? Ik lees dat er 16.000 statushouders in een AZC leven en 32.000 mensen dakloos waaronder duizenden jongeren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvang
en toch vind Hugo de statushouders urgent
er zijn enorm veel jongeren die bij vrienden op de bank slapen en illegaal wonenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom jij hierbij? Ik lees dat er 16.000 statushouders in een AZC leven en 32.000 mensen dakloos waaronder duizenden jongeren.
Voor het bekende groepje dat graag achterlijke conclusies trekt: jup ik ben tegen daklozen, hoe meer mensen dakloos zijn en een miserabel bestaan ondergaan des te liever ik het zie
Bron?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn enorm veel jongeren die bij vrienden op de bank slapen en illegaal wonen
S1 · 21/34 · Steeds meer jongeren in Nederland zijn dakloos. Sterker nog: volgens het Leger des Heils is dit aantal zelfs verdubbeld. Hoe is het om op straat te leven en zeker als je zo jong bent?quote:
Ja en nu met aantallen om deze quote waar te kunnen maken:quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
S1 · 21/34 · Steeds meer jongeren in Nederland zijn dakloos. Sterker nog: volgens het Leger des Heils is dit aantal zelfs verdubbeld. Hoe is het om op straat te leven en zeker als je zo jong bent?
https://www.vpro.nl/programmas/nadia.html
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvang
en toch vind Hugo de statushouders urgent
ga die uitzending zien , daar werd dat verteldquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:22 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ja en nu met aantallen om deze quote waar te kunnen maken:
[..]
vermoeiende act dit.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga die uitzending zien , daar werd dat verteld
jaquote:
Gek hè, dat zoveel mensen VVD stemmen. Ondanks een smalle portemonnee weegt dit onderwerp gewoon zwaar bij velen.quote:VVD en CDA willen de asielinstroom omlaag, terwijl D66 en CU daar niet voor zijn. Volgens D66 is er zelfs helemaal geen probleem met de asielinstroom.
'New life' in de VS betekent in de meeste gevallen ook rechtstreeks de onderklasse in duiken daar en verkapte armoede.quote:
Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezenquote:Oliver Pasemko slaapt al drie maanden bij verschillende bekenden op de bank. “Een paar dagen hier. Een weekje daar.” Ondertussen werkt hij dertig uur per week als fysiotherapeut. Hij staat nog niet lang genoeg ingeschreven voor een sociale huurwoning. Particulier huren is onbetaalbaar en een huis kopen is voor hem als alleenstaande onmogelijk.
https://www.omroepbrabant(...)is-een-basisbehoefte
Waarom denk je dat ze illegaal de grens over willen in plaats van gewoon netjes via de daarvoor bestemde wegen? Omdat iedereen die zich bij de grens meldt gewoon door mag zeker? Onnozelequote:Op woensdag 31 mei 2023 19:17 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie
Weer dat populistische gelul over grenscontroles 'intensiveren'. Zoals ze zelf al zeggen maakt dat geen klote uit, want iedereen die zich bij de grens meldt mag gewoon door om een asielaanvraag in te dienen.
Er zijn verder geen andere opties op tafel. Rutte gaat dus wat marechaussee regelen op donderdagavond tussen 22:00 en 00:00. Voor de rest gaan we rustig door.
AZC's in villawijken. Erg mooiquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:23 schreef Eightyone het volgende:
Bloemendaalse nimby's.
https://www.telegraaf.nl/(...)grijk-maar-niet-hier
https://www.telegraaf.nl/(...)ieldebat-bloemendaal
Het 'betrappen' van iemand bij de grens is niet genoeg om een Dublin-claim in te dienen bij Duitsland of Belgie. De grenscontroles waar hier natuurlijk over wordt gesproken zijn steeksproefsgewijze controles, en dat is een heel rekbaar begrip. En ja, als je je bij de grens meldt word je gewoon naar Ter Apel doorverwezen. Jij denkt dat ze ter plekke 'teruggestuurd' worden naar Duitsland? Je moet een migrant altijd in staat stellen om een aanvraag in ge dienen. Al heb je 10.000 grenswachten. Maar de regering heeft het over een handjevol marechaussee om de indruk te wekken dat die het grondgebied 'verdedigen' tegen een asielinstroom.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze illegaal de grens over willen in plaats van gewoon netjes via de daarvoor bestemde wegen? Omdat iedereen die zich bij de grens meldt gewoon door mag zeker? Onnozele
Nog even vlak voor het zomerreces de indruk wekken dat hij bezig is met een 'oplossing'.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:35 schreef Toine51 het volgende:
Rutte heeft weer een oplossing.
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-over-migratiedeal
Gaat écht werken hoor...
Vind ik ook. Kunnen die linkse rakkers het eindelijk van dichtbij meemaken die mooie cultuur verrijking.quote:
wonen linkse rakkers in villawijken dan ?/quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vind ik ook. Kunnen die linkse rakkers het eindelijk van dichtbij meemaken die mooie cultuur verrijking.
Ik snap dat ze op een veilige plek willen wonen. Dat wil iedereen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.
Ik geef het één maand en dan staat er weer een groep te krijsen over "etnisch profileren" en wordt het afgeschaft.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Intensievere grenscontroles voor grip op migratie
DEN HAAG - Intensiever grenstoezicht is een van de opties die bij migratieberaad in het kabinet wordt besproken om greep te krijgen op de asielinstroom. Toch waarschuwen betrokkenen dat controles niet kunnen voorkomen dat migranten hier in procedure gaan. Dat melden coalitiebronnen aan De Telegraaf.
Met grenscontroles kunnen volgens bronnen bij de onderhandelingen illegalen sneller worden opgemerkt en uitgezet. Zelfs met de incidentele controles pikt de marechaussee er steeds meer inreizende illegalen uit - vorig jaar bijna duizend. Ook lopen mensensmokkelaars tegen de lamp tijdens het ’mobiel toezicht veiligheid’. Bovendien zou regelmatig toezicht aan de grens een afschrikwekkende werking kunnen hebben, waardoor migranten minder geneigd zouden zijn voor Nederland te kiezen.
Lees verder: https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie
Jaloers zijn op zo iemandquote:Op maandag 5 juni 2023 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezen
Bizar inderdaad. Vluchtelingen krijgen eerst een huis en pas daarna stellen we vragenquote:Op maandag 5 juni 2023 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezen
Wat mij betreft is zo iemand geen vluchteling, hij had ook zijn geld kunnen gebruiken om te studeren, ondernemen of iets anders nuttigs te doen. Nu gebruikt hij zijn geld om mensensmokkelaars te betalen en een beter leven in Europa te zoeken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.
„Mensen die vluchten hebben een moeilijk leven achter de rug. Het is geen makkelijke keuze”, vertelt de 29-jarige Ali, die twee kleine kinderen heeft. In 2018, wanneer er al jaren een burgeroorlog woedt in zijn thuisland Syrië, besluit Ali dat hij weg wil. „De samenleving in Syrië was door de oorlog simpelweg ziek. Die sfeer wilde ik niet voor mijn kinderen.”
In eerste instantie wil Ali naar Koeweit, maar dat land geeft dan geen verblijfsvergunningen aan Syriërs. Dus verandert zijn plan: Europa wordt de bestemming. „Ik werkte hard en legde geld opzij om dit plan te kunnen verwezenlijken. Ik verdiepte me niet al te veel in de details van de vlucht, ik had de beslissing om te vertrekken al gemaakt.”
Vanuit Homs reist Ali via Libanon naar Libië. Eenmaal in de Noordoost-Libische havenstad Tobroek aangekomen, neemt hij contact op met een smokkelaar. „Ik vroeg hem hoeveel hij wilde hebben. Dat was 4.000 dollar. Ik betaalde contant. Ik dacht: ze zetten me voordat ik aan boord stap wel in een hotel of appartement, maar het was een magazijn.”
Ali vertelt hoe er zeker 210 mannen, vooral Egyptenaren en ook twintig Syriërs, in het magazijn verbleven. Ali wil weinig kwijt over zijn verblijf daar. Wel beschrijft hij hoe hij en zeven andere mannen het elke dag moesten doen met één blik bonen en een stuk brood als maaltijd.
Aanvankelijk denkt Ali dat hij zo’n twee dagen in het magazijn zal moeten verblijven. Het worden er uiteindelijk 35. Dan begint de eerste oversteekpoging. „De smokkelaar bracht ons allemaal naar het strand. Te voet. Het was tachtig kilometer lopen, heuvel op en af. We kwamen rond zonsondergang bij het strand aan. Rond acht uur ’s avonds werden er mensen op een kleine boot gezet. De smokkelaars vertelden dat ze ons met die boot zouden overbrengen naar een grotere boot, één kilometer uit de kust. Pas toen we op die boot waren, begon de reis echt.”
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-bereiken-a4166555
Ik persoonlijk niet, maar een ander moet er ofwel heel hard voor werken of wel staat 10 jaar op een wachtlijst in geval van sociale huur.quote:
En dan het raar vinden dat mensen er helemaal klaar mee zijn en zich 'discriminerend' gedragenquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Vluchtelingen krijgen eerst een huis en pas daarna stellen we vragen
Deze immigranten worden op den duur ook weer oud, en zullen ook verzorging nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat nodig is weten we allemaal , meer fietsen , meer water drinken , geen slagroom , geen vette worst , meer kinderen maken
maar de realiteit is dat we immigratie nodig hebben , ander gaat europa ten onder
er gaan er ook dood en er komen ook weer anderenquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Deze immigranten worden op den duur ook weer oud, en zullen ook verzorging nodig hebben.
Je kunt een ballon maar niet blijven opblazen, er komt een moment dat het knapt.
Als je een emmer met water vult, is ie op een gegeven moment ook vol en stroomt het over. Denken dat je de boel beheersbaat kunt houden door te (blijven) dweilen, is een grote fout. De kraan zal eerst dicht moeten.
Ik snap niet dat er nog altijd zoveel mensen zijn die van dit simpele gegeven geen idee lijken te hebben.
Onze verzorgingsstaat is niet onbegrensd, sterker nog, het staat al op knappen. Hetzelfde geld voor uitkeringen en dergelijke. Huisvesting evenzo, en dat terwijl er grote problemen zijn met het bouwen van nieuwe huizen.
Ik zou wel eens aan de "ach er kan nog meer bij mensen" willen vragen of er in hun beleving uberhaubt een max is.
De machine kraakt en piept aan alle kanten, stoom blaast er uit en dan toch blijft men roepen;"meer, meer, meer, doorpompen, meer druk, meer spanning, meer overbelasting, want anders "gaat Europa ten onder".
Ik snap dit niet.
In 1970 woonde er 13 miljoen mensen Nederlanders in Nederlandquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er gaan er ook dood en er komen ook weer anderen
piept wat maar kraakt echt niet
we moeten woningen gaan bouwen , ne veel ook
vroeger 1970 woonden er 5 miljoen mensen in nederland nu 18 miljoen , over 30 jaar zijn dat er 30 miljoen
nee we gaan de 10 miljard mensen niet halenquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In 1970 woonde er 13 miljoen mensen Nederlanders in Nederland
Voor het bekende groepje fokkers die liever feitenvrij lullen en op reacties structureel ridicule conclusies moeten trekken: ja dat klopt wat je verzint, ik ben voor overbevolking en ik hoop dat we snel naar de 100 miljard mensen gaan
Lol, er staat een globale bevolkingsimplosie om de hoek.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In 1970 woonde er 13 miljoen mensen Nederlanders in Nederland
Voor het bekende groepje fokkers die liever feitenvrij lullen en op reacties structureel ridicule conclusies moeten trekken: ja dat klopt wat je verzint, ik ben voor overbevolking en ik hoop dat we snel naar de 100 miljard mensen gaan
Heeft met economische groei te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Deze immigranten worden op den duur ook weer oud, en zullen ook verzorging nodig hebben.
Je kunt een ballon maar niet blijven opblazen, er komt een moment dat het knapt.
Als je een emmer met water vult, is ie op een gegeven moment ook vol en stroomt het over. Denken dat je de boel beheersbaat kunt houden door te (blijven) dweilen, is een grote fout. De kraan zal eerst dicht moeten.
Ik snap niet dat er nog altijd zoveel mensen zijn die van dit simpele gegeven geen idee lijken te hebben.
Onze verzorgingsstaat is niet onbegrensd, sterker nog, het staat al op knappen. Hetzelfde geld voor uitkeringen en dergelijke. Huisvesting evenzo, en dat terwijl er grote problemen zijn met het bouwen van nieuwe huizen.
Ik zou wel eens aan de "ach er kan nog meer bij mensen" willen vragen of er in hun beleving uberhaubt een max is.
De machine kraakt en piept aan alle kanten, stoom blaast er uit en dan toch blijft men roepen;"meer, meer, meer, doorpompen, meer druk, meer spanning, meer overbelasting, want anders "gaat Europa ten onder".
Ik snap dit niet.
Is er een max?quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger 1970 woonden er 5 miljoen mensen in nederland nu 18 miljoen , over 30 jaar zijn dat er 30 miljoen
Nee hoor, de Nederlandse bevolking groeit helemaal niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor welvarende landen die volop drinkwater hebben en een democratie is er geen maxquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Is er een max?
En zo ja; wat?
En zo ja; hoe merken we dat dan volgens jou.
wel door immigratie, en dat blijft doorgaanquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, de Nederlandse bevolking groeit helemaal niet.
Dit is geen vluchten maar migreren. Gestoord dat we dit alsmaar blijven faciliteren met alle maatschappij ontwrichtende gevolgen van dien.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
„Mensen die vluchten hebben een moeilijk leven achter de rug. Het is geen makkelijke keuze”, vertelt de 29-jarige Ali, die twee kleine kinderen heeft. In 2018, wanneer er al jaren een burgeroorlog woedt in zijn thuisland Syrië, besluit Ali dat hij weg wil. „De samenleving in Syrië was door de oorlog simpelweg ziek. Die sfeer wilde ik niet voor mijn kinderen.”
In eerste instantie wil Ali naar Koeweit, maar dat land geeft dan geen verblijfsvergunningen aan Syriërs. Dus verandert zijn plan: Europa wordt de bestemming. „Ik werkte hard en legde geld opzij om dit plan te kunnen verwezenlijken. Ik verdiepte me niet al te veel in de details van de vlucht, ik had de beslissing om te vertrekken al gemaakt.”
Vanuit Homs reist Ali via Libanon naar Libië. Eenmaal in de Noordoost-Libische havenstad Tobroek aangekomen, neemt hij contact op met een smokkelaar. „Ik vroeg hem hoeveel hij wilde hebben. Dat was 4.000 dollar. Ik betaalde contant. Ik dacht: ze zetten me voordat ik aan boord stap wel in een hotel of appartement, maar het was een magazijn.”
Ali vertelt hoe er zeker 210 mannen, vooral Egyptenaren en ook twintig Syriërs, in het magazijn verbleven. Ali wil weinig kwijt over zijn verblijf daar. Wel beschrijft hij hoe hij en zeven andere mannen het elke dag moesten doen met één blik bonen en een stuk brood als maaltijd.
Aanvankelijk denkt Ali dat hij zo’n twee dagen in het magazijn zal moeten verblijven. Het worden er uiteindelijk 35. Dan begint de eerste oversteekpoging. „De smokkelaar bracht ons allemaal naar het strand. Te voet. Het was tachtig kilometer lopen, heuvel op en af. We kwamen rond zonsondergang bij het strand aan. Rond acht uur ’s avonds werden er mensen op een kleine boot gezet. De smokkelaars vertelden dat ze ons met die boot zouden overbrengen naar een grotere boot, één kilometer uit de kust. Pas toen we op die boot waren, begon de reis echt.”
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-bereiken-a4166555
Dat is geen groei, dat is beleidsmatige bijvolking ten koste van de natives.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wel door immigratie, en dat blijft doorgaan
Daar is het asielsysteem ook voor, en bovendien draag je op die manier bij aan wereldverbetering. Dit maakt de wereld alleen maar slechter, mensen geven hun geboorteplek gewoon op, het kost bakken vol met geld en helpt maar een verwaarloosbaar deel van de mensheid, en niet eens goed ook want voor 99% is het een enkeltje onderklasse in een onhoudbare verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat mij betreft is zo iemand geen vluchteling, hij had ook zijn geld kunnen gebruiken om te studeren, ondernemen of iets anders nuttigs te doen. Nu gebruikt hij zijn geld om mensensmokkelaars te betalen en een beter leven in Europa te zoeken.
Het domme is dat wij in Nederland een Syriër vrijwel altijd asiel geven, dit omdat de situatie in Syrië als zodanig wordt gezien, dat elke Syriër een vluchteling is.
Wat mij betreft geven we alleen asiel aan mensen die persoonlijk vervolgd worden, mensen die vanwege hun werk of positie, onterecht in de gevangenis kunnen verdwijnen. En niet de gemiddelde Ali uit Syrië die gewoon een beter leven zoekt.
Ik ken veel mensen, maar geen 1 is voorstander van deze hele asielcircus.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik snap dit niet.
Politici die mee willen doen met graaien in deze miljardenbusiness?quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen, maar geen 1 is voorstander van deze hele asielcircus.
En dat terwijl ze beweren in NL dat er juist nog steeds veel draagvlag voor opvang is...
Wie zijn toch die mensen?
De Nederlandse niet nee...quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, de Nederlandse bevolking groeit helemaal niet.
Oh God.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor welvarende landen die volop drinkwater hebben en een democratie is er geen max
Voor landen met een dictator als poetin zal men altijd bezig zijn om weg te komen
andere landen als china de krimpen doordat er welvaart is een heel veel werk de jongeren voor de ouderen moeten zorgen
De enige landen waar nog bevolkingsgroei is dat zijn straatarme landen zonder TV en zonder vermaak en electriciteit , daar is het enige vermaak neuken en daar komen kinderen van
Al die mensen die in delen van het land wonen waar ze er geen last van hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En dat terwijl ze beweren in NL dat er juist nog steeds veel draagvlag voor opvang is...
Of er grof geld aan verdienen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Al die mensen die in delen van het land wonen waar ze er geen last van hebben.
Het is een groot probleem dat zich gaat uitspreiden, en ook de mensen die er geen last van zeggen te hebben krijgen straks te maken met problemen die asielzoekers veroorzaken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Al die mensen die in delen van het land wonen waar ze er geen last van hebben.
Jij begrijpt niks van bevolkingspiramides mafkees. We hebben te weinig tieners en twintigers. Die moeten we uit de filipijnen of indonesie halen, gehoorzaam, hoogopgeleid, hardwerkend, om in onze ziekenhuizen te werken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik snap dit niet.
Dit is exact de crux waarom beleidsmakers (op asiel) niks willen veranderen. Doodsbang om voor racist te worden uitgemaakt. Verdienmodellen spelen ook een rol, maar meer secundair.quote:Op woensdag 14 juni 2023 23:05 schreef Alov het volgende:
Of bang zijn dat ze voor racist worden uitgemaakt
Dat is gewoon bewust beleid. De afbraak van het verzorgingsstelsel raakt de aanhang van de coalitie veel minder. Die partijen hechten meer waarde aan de overheidsfinanciën. Eigen huizenbezitters kunnen toch al nauwelijks aanspraak maken op bijstand zonder hun huis op te eten. AOW is een beperkt deel van het inkomen van gepensioneerde hoger inkomens. Reken er maar op dat beide regelingen geen 20 jaar meer bestaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:39 schreef Homey het volgende:
Het is zo'n bizar en absurdistisch systeem wat wij op nahouden, gespeend van enige kennis en actualiteiten. En het meest trieste is: de verzorgingsstaat die we 50 jaar keurig hebben opgebouwd spoelen we langzaam door de plee. Tja.
En intussen janken in Den Haag over files, teveel stikstof, overbelasting van het stroomnet, te weinig woningen, klimaat en noem maar op. Ja wat wil je als je elk jaar tienduizenden mensen blijft binnen halen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Okee Henk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef Micson het volgende:
Jij begrijpt niks van bevolkingspiramides mafkees.
of uit de middellandse zee opppikkenquote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef Micson het volgende:
[..]
Jij begrijpt niks van bevolkingspiramides mafkees. We hebben te weinig tieners en twintigers. Die moeten we uit de filipijnen of indonesie halen, gehoorzaam, hoogopgeleid, hardwerkend, om in onze ziekenhuizen te werken.
nou niet zo negatiefquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:39 schreef Homey het volgende:
En intussen wonen al meer dan 100k Syriërs (!!!) in Nederland. Je kan gerust van een volksverhuizing spreken. En de instroom blijft maar doorgaan.
Hoeveel Syriërs hebben Saoedi-Arabië of Kuwait opgenomen? Nog geen procent ervan. Alsof zijn meer dan 100k Oekraïners opnemen, en wij nog geen 1000.
En wat de situatie echt is in Syrië hoor je niks over in de Nederlandse media. Ook niet van het feit dat veel Syriërs in Nederland doodleuk op vakantie gaan naar.....Syrië.
Als je overigens van een avontuurlijke stedentrip houdt: je kan gewoon naar Damascus, het leven gaat daar gewoon weer z'n gang. Uit eten, stappen, you name it. Op youtube genoeg vlogs hierover. Hoezo zijn inwoners dan automatisch asielzoeker hier?
Het is zo'n bizar en absurdistisch systeem wat wij op nahouden, gespeend van enige kennis en actualiteiten. En het meest trieste is: de verzorgingsstaat die we 50 jaar keurig hebben opgebouwd spoelen we langzaam door de plee. Tja.
Hahaha!quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou niet zo negatief
nederland kan makkelijk 40 miljoen mensen aan het werk houden en bewoning en voedsel geven
Maar Hugo moet wel gaan bouwen , snel; energieneutraal , prefab en veel
Ha Ha HAquote:
Nee. En dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 16:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ha Ha HA
Ja
En het gaat gebeuren ook
JA en dat weet ik zelf ook welquote:
Hoe anders had Nederland (en ook Europa) er uit gezien als dit de landen waar we initieel arbeidsmigranten uit hadden gehaald...quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef Micson het volgende:
[..]
Jij begrijpt niks van bevolkingspiramides mafkees. We hebben te weinig tieners en twintigers. Die moeten we uit de filipijnen of indonesie halen, gehoorzaam, hoogopgeleid, hardwerkend, om in onze ziekenhuizen te werken.
Het zelfde als je veel ratten in een kooi heb zitten.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 14:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom zijn Afrikaanse landen zo slecht vertegenwoordigd in internationale organisaties? Wat gebeurt er als de bevolking van Palestina straks verdubbelt? En ambiëren jonge Afrikanen echt allemaal een toekomst in Europa? Wat is de impact van de bevolkingsgroei op de onderlinge verhoudingen in de wereld?
Dat is zelf veroorzaakt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:40 schreef Micson het volgende:
[..]
Maak er maar het dubbele van.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Laat staan een stuk of 5 jong zoals dik 80 jaar geleden wat de norm was.
3 dubbel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Maak er maar het dubbele van.
(Bij m'n vader waren het er iig 12. Bij moeder wat minder, maar 12 lijkt dichtbij de normen van toen te zitten.)
mijn ouders hadden 9 kinderen en hun ouders resp 12 en 7quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat is zelf veroorzaakt.
Iedereen moet werken tot ze neer vallen.
Ondertussen kan je kinderen bijna niet vreten geven .
Sorry maar dat is al jaren zo aan de gang
Politieke vond het geweldige dat man en vrouw werkte .
Konden ze lekker belasten en belasting te betalen.
Tja als je handen al vol heb dan ben je blij dat je een kind heb.
Laat staan een stuk of 5 jong zoals dik 80 jaar geleden wat de norm was.
Maar goed nu betalen we de verblijfsvergunning het zodat hun lekker 5 jong er uit pompen.
Helaas die klaplopers die geboren worden krijgen de opvoeding dat ze alle gratis krijgen van de overheid.
Misschien maar geen economische groei blijven houden en tijd om te gaan in Krimpen.
O wacht dat wilt de elite niet dan hebben ze minder geld.
Terwijl geld dat ze hebben niet eens op krijgen.
Ja geen huurhuis krijgen en het afleggen tegen een zwerver uit Ethiopië en daarom een kk racist zijnquote:Op woensdag 14 juni 2023 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan het raar vinden dat mensen er helemaal klaar mee zijn en zich 'discriminerend' gedragen
Waarom niet gewoon een meisje trouwen dat al in Duitsland aanwezig en de taal spreekt ? Dat is te Westers dus daar trekken moslims hun neus voor op. Niet onderdanig genoeg en mss ook niet réin meer.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit weekend las Kassem Abo Zeed de reacties die mensen op nieuwssites en sociale media schreven onder de berichten over de bootramp. ,,'Welke man laat zijn vrouw nou via deze route naar hem toekomen?' stond er. Daar word ik boos van. En moe. Mensen kennen onze situatie niet."
joh, laat iedereen toch alsjebleift een relatie krijgen met wie ze willen, kanjou t schelen met wie hassan gaat wippenquote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een meisje trouwen dat al in Duitsland aanwezig en de taal spreekt ? Dat is te Westers dus daar trekken moslims hun neus voor op. Niet onderdanig genoeg en mss ook niet réin meer.![]()
Jammer voor je Kassem, goed sparen joh en dan kun je over een jaartje ofzo weer een nieuwe heel erg jonge vrouw kopen en over laten komen.
Maar ik hoop toch heel erg dat nu geleerd hebt tevreden te zijn met dat wat Duitsland je óók te bieden heeft : namelijk een overvloed aan jonge ongetrouwde moslima's.
Daar zijn er hier al veel te veel van laat dus de rest alsjeblieft daar blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |