In Moskou heeft men een hekel aan Russen?quote:Op donderdag 3 april 2025 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wie een Nederlands paspoort heeft die heeft domicilie in Nederland
waarom zou die gaan emigeren ?/
mijn ex komt uit Kirgizie in 2002 , die gaat wel eens naar haar moeder op vakantie om wat te regelen , maar dat is het wel
Veel van haar vroegere werknemers, (meest ethnische russen) die zijn naar Moscow gegaan , omdat men daar een bloedhekel aan Russen heeft en ze daar het land uit worden gekeken
iedereen die hier heen komt in een COA die komt om hier te werken en als het kan Nederlander te wordenquote:Op donderdag 3 april 2025 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het zou te belachelijk voor woorden zijn als we mensen met Nederlands paspoort anders gaan behandelen dan anderen mer Nederlands paspoort.
Waarom richt je je niet op de oorzaak? Het te makkelijk weggeven van een Nederlands paspoort.
Waarom zou iemand die hier als vluchteling binnenkomt, na verloop van tijd überhaupt in aanmerking moeten komen voor een Nederlands paspoort?
Omdat die hier in de tijd dat hij niet terug kon wortel heeft geschoten bijvoorbeeld, en het een aanwinst voor de Nederlandse samenleving zou zijn als hij zich hier definitief zou vestigen. Het automatisme is echter schandalig.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het zou te belachelijk voor woorden zijn als we mensen met Nederlands paspoort anders gaan behandelen dan anderen mer Nederlands paspoort.
Waarom richt je je niet op de oorzaak? Het te makkelijk weggeven van een Nederlands paspoort.
Waarom zou iemand die hier als vluchteling binnenkomt, na verloop van tijd überhaupt in aanmerking moeten komen voor een Nederlands paspoort?
Stel dan op zo'n minst extreem strenge eisen m.b.t. aanwinst samenleving (inkomenseis in combinatie met vrijwilligerswerk en allerlei andere zaken). En niet een of ander dom inburgeringsexamen. En deze eisen zouden vele malen strenger moeten zijn dan de eisen van immigranten die hier op de legale manier binnen zijn gekomen en dus al een eerste selectie op basis van aanwinst samenleving hebben moeten doorstaan (iets wat vluchtelingen dus skippen)quote:Op donderdag 3 april 2025 22:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat die hier in de tijd dat hij niet terug kon wortel heeft geschoten bijvoorbeeld, en het een aanwinst voor de Nederlandse samenleving zou zijn als hij zich hier definitief zou vestigen. Het automatisme is echter schandalig.
Nou, super toch? Kan ie defenitief terugkeren. Dat zou ook de insteek moeten zijn. Opvang zolang nodig. Niet meer nodig: terugkeer en einde asielstatus. Met daarbij aanvullende voorwqarden waarbij een verblijf defenitief kan worden ocm naturalisatie.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want het is natuurlijk onmogelijk dat, bijv. in geval van iemand die 5 a 10 jaar geleden een Nederlands paspoort heeft gekregen, de situatie is het land van hekomst verbetert?
Linksmodus/: Omdat iemand het recht heeft in te burgeren en Nederlander te worden, zodat die persoon ook recht heeft om bijvoorbeeld te mogen stemmen. Anders blijven het altijd 2de rangs inwoners.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het niet dat Gia het niet had over iemand met asielzoekerstatus maar over iemand met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 4 april 2025 02:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nou, super toch? Kan ie defenitief terugkeren. Dat zou ook de insteek moeten zijn. Opvang zolang nodig. Niet meer nodig: terugkeer en einde asielstatus. Met daarbij aanvullende voorwqarden waarbij een verblijf defenitief kan worden ocm naturalisatie.
Waarschijnlijk genaturaliseerdquote:Op vrijdag 4 april 2025 09:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het niet dat Gia het niet had over iemand met asielzoekerstatus maar over iemand met de Nederlandse nationaliteit.
mijn ex moest 5 jaar wachten voor ze haar paspoort kreeg en mocht stemmen , binnen die tijd kon ik haar zo weer terug sturen ,quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:06 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk genaturaliseerd
Moeten we als land ook eens mee kappen om dat zo snel te doen
klopt , maar mijn ex die had / heeft twee paspoorten , wel makkelijk met reizenquote:Op vrijdag 4 april 2025 09:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Linksmodus/: Omdat iemand het recht heeft in te burgeren en Nederlander te worden, zodat die persoon ook recht heeft om bijvoorbeeld te mogen stemmen. Anders blijven het altijd 2de rangs inwoners.
Maar ik ben het met je eens hoor dat dit best mag veranderen. Naar mijn mening mogen mensen alleen Nederlander worden als ze hun oorspronkelijke nationaliteit op willen en kunnen geven. Zo niet? Dan blijf je wat je bent en krijg je hier een verblijfsvergunning.
Zoals dat nu ook het geval is voor mensen die hun nationaliteit wel op kunnen geven, maar niet willen, zoals veel Spanjaarden.
Akkoord, je mag dan niet stemmen in Nederland, maar wel voor je eigen land.
Ik denk dat de kans op terugkeer dan groter is.
Ook zo'n fout. Ze krijgen een paspoort en gelijk stemrecht. Laat ze eerst maar eens inburgeren, de taal vloeiend spreken en volledig meedoen in de maatschappij middels arbeid eer je deze mensen stemrecht geeft..quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn ex moest 5 jaar wachten voor ze haar paspoort kreeg en mocht stemmen , binnen die tijd kon ik haar zo weer terug sturen ,
Gewoon briefje naar IND , dat de relatie verbroken was
snelste pijnloze scheiding die er bestaat
De vruchten van de arbeid vallen toch in handen van de rijken en hun vazallen? Terwijl de asielzoekers èn de arbeid moeten doen onder erbarmelijke omstandigheden èn die arbeid moeten verrichten in ruil voor een schijntje.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:05 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ook zo'n fout. Ze krijgen een paspoort en gelijk stemrecht. Laat ze eerst maar eens inburgeren, de taal vloeiend spreken en volledig meedoen in de maatschappij middels arbeid eer je deze mensen stemrecht geeft..
nou ze sprak na 5 jaar zeer vloeiend nederlands, het werd later wel weer slechter omdat ze vaak landgenoten op ging zoeken ook met hen ging bellen m, en soms de hele dag russichs sprakquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:05 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ook zo'n fout. Ze krijgen een paspoort en gelijk stemrecht. Laat ze eerst maar eens inburgeren, de taal vloeiend spreken en volledig meedoen in de maatschappij middels arbeid eer je deze mensen stemrecht geeft..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |