abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2023 @ 09:27:38 #201
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_209299139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)et-dwang-en-bonussen

Dit gaat een grandioos succes worden...
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_209299422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.
Nou, dat snappen veel mensen heus wel, ook al hebben ze er geen last van.

De vraag is idd óf het kwartje ooit gaat vallen bij die figuren die het nú ook niet zien.
pi_209299482
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]
Vind dit wel slim. De kleine steden en dorpen hadden t.o.v. de grote steden weinig last van migratie. Door de migratie te spreiden krijgt iedereen er last van. Hopelijk begint dan ook het kwartje bij steeds meer mensen te vallen dat we hier mee moeten stoppen.
En dan valt het kwartje. En dan?

Niks.

Zoals ik al zei, de Nederlander is veel te bang om voor racist te worden uitgemaakt. Dan toch maar weer stemmen op ‘de juiste partij’. Zo blijven de pro-asiel partijen aan de macht. In opstand komt de Nederlander niet.

Het asielbeleid wordt uiteindelijk, met wat morren en geklaag, toch gepikt. Ook al valt het kwartje.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:06:38 #204
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209300075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:56 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, dat snappen veel mensen heus wel, ook al hebben ze er geen last van.

De vraag is idd óf het kwartje ooit gaat vallen bij die figuren die het nú ook niet zien.
Zal je verbazen hoeveel mensen het een beetje negeren of het verdedigen omdat ze diep van binnen toch weten dat ze in een mooie wijk wonen waar ze er niet mee geconfronteerd worden. Wel politiek correct zijn en jezelf een schouderklopje kunnen geven, zonder de lasten te ervaren. Ik hooo ook wel ergens dat steeds meer mensen de consequenties gaan merken; al is het dan al te laat natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209300325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zal je verbazen hoeveel mensen het een beetje negeren of het verdedigen omdat ze diep van binnen toch weten dat ze in een mooie wijk wonen waar ze er niet mee geconfronteerd worden. Wel politiek correct zijn en jezelf een schouderklopje kunnen geven, zonder de lasten te ervaren. Ik hooo ook wel ergens dat steeds meer mensen de consequenties gaan merken; al is het dan al te laat natuurlijk.
De geest is al uit de fles.

Mijn voorspelling: die asielstop komt er niet. De asielindustrie heeft alle sleutelposities (en media) in handen en geeft niks op. Sterker nog, ze drukken doodleuk hun agenda door: blijvend hoge instroom. Ze hebben echt een ijzeren grip op het beleid. Politici als vd Burg en Klaver zijn niet meer dan (omgekochte) pionnen van de asielmaffia, een business waar het letterlijk gaat om miljarden en veel goudgerande baantjes.

De Nederlander pikt verder toch alles. Het internet is een uitlaatklep voor geklaag en gemor. Uitkomst: Na mij de zondvloed.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 11:48:10 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209300434
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Homey het volgende:

[..]
De geest is al uit de fles.

Mijn voorspelling: die asielstop komt er niet. De asielindustrie heeft alle sleutelposities (en media) in handen en geeft niks op. Sterker nog, ze drukken doodleuk hun agenda door: blijvend hoge instroom.
tuuirlijk niet

De immigratie is noodzaak voor het voortbestaan van een veerkrachtig Europa

Het is wel zaak dat we woningen gaan bouwen
en geen containers meer , dat is zo lelijk , vreselijk , iedereen is daarvan vreselijk geschrokken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209300555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:34 schreef Homey het volgende:

[..]
De geest is al uit de fles.

Mijn voorspelling: die asielstop komt er niet. De asielindustrie heeft alle sleutelposities (en media) in handen en geeft niks op. Sterker nog, ze drukken doodleuk hun agenda door: blijvend hoge instroom. Ze hebben echt een ijzeren grip op het beleid. Politici als vd Burg en Klaver zijn niet meer dan (omgekochte) pionnen van de asielmaffia, een business waar het letterlijk gaat om miljarden en veel goudgerande baantjes.

De Nederlander pikt verder toch alles. Het internet is een uitlaatklep voor geklaag en gemor. Uitkomst: Na mij de zondvloed.
Mwa uiteindelijk komt er gewoon een rechtse coalitie die het wel voor elkaar krijgt om de instroom te beperken. Zelfs in Zweden zijn ze nu zover.
pi_209300610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:48 schreef michaelmoore het volgende:


De immigratie is noodzaak voor het voortbestaan van een veerkrachtig Europa


Ik hoop dat je sarcastisch bent met deze opmerking..

_O-
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:09:12 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209300623
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent met deze opmerking..

_O-
nee helemaal net

anders bestaat heel europa binnekort uit oude mensen zoals ik , 70 plus

de personen die hierheen komen dat zijn de jonge mensen die vooruit willen in de wereld , vvergelijkbaar met de trek naar America in de vorige eeuw

en guess what ........................

.. Nederland is het California van de toekomst
tenminste het deel dat boven water blijft


De verdeling van immigratie zou beter verdeeld moeten worden over Europa dat is belangrijker dan die stikstof waanzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209300661
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee helemaal net

anders bestaat heel europa binnekort uit oude mensen zoals ik

70 plus
Nee hoor.
Stoppen met mensen binnenhalen.
Dan kunnen de huizen die vrij zijn gebruikt worden vpor stellen die nu nog thuis wonen en zich niet voortplanten op de zolderkamer.

Tevens minder mensen binnenhalen is minder stikstof, dus kan er weer gebouwd worden voor eventueel nieuw aanwas.

Allemaal heel simpel.
:')
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:13:48 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209300672
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee hoor.
Stoppen met mensen binnenhalen.
Dan kunnen de huizen die vrij zijn gebruikt worden vpor stellen die nu nog thuis wonen en zich niet voortplanten op de zolderkamer.

Tevens minder mensen binnenhalen is minder stikstof, dus kan er weer gebouwd worden voor eventueel nieuw aanwas.

Allemaal heel simpel.
:')
heel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpel

nieuwe aanwas ?? waarvandaan , juist , nee hoor , laat maar komen en aan het werk zetten, rapido en huizen bouwen, rapido

https://www.populationpyramid.net/germany/2026/

https://www.populationpyramid.net/italy/2026/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:25:09 #212
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209300772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpel

nieuwe aanwas ?? waarvandaan , juist , nee hoor , laat maar komen en aan het werk zetten, rapido en huizen bouwen, rapido

https://www.populationpyramid.net/germany/2026/

https://www.populationpyramid.net/italy/2026/
Ze kunnen beter het geboortecijfer opkrikken. Naar een FTR van 4.0 zal niet lukken, is ook niet nodig. Maar een FTR van 2.0/2.2 moet makkelijk haalbaar zijn. De meeste mensen in mijn omgeving met 2 kinderen zouden er graag nog 1 bij willen hebben, maar door prive/werk situatie laat men dat meestal gaan.

Cultuuromslag is nodig.

Wat jij wilt is omvolking, of beter gezegd genocide op de inheemse bevolking. Goed dat je Amerika als voorbeeld aan haalt. Denk maar niet dat die migranten Cherokee of Navajo zijn geworden na 300 jaar.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 12:26:51 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209300792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:25 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ze kunnen beter het geboortecijfer opkrikken. Naar een FTR van 4.0 zal niet lukken, is ook niet nodig. Maar een FTR van 2.0/2.2 moet makkelijk haalbaar zijn. De meeste mensen in mijn omgeving met 2 kinderen zouden er graag nog 1 bij willen hebben, maar door prive/werk situatie laat men dat meestal gaan.

Cultuuromslag is nodig.
wat nodig is weten we allemaal , meer fietsen , meer water drinken , geen slagroom , geen vette worst , meer kinderen maken

maar de realiteit is dat we immigratie nodig hebben , ander gaat europa ten onder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209301164
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Mwa uiteindelijk komt er gewoon een rechtse coalitie die het wel voor elkaar krijgt om de instroom te beperken. Zelfs in Zweden zijn ze nu zover.
Zo makkelijk zal dat niet gaan. De asielmaffia heeft alle sleutelposities in handen, van media redacties tot aan NGO’s aan toe. Die flink gesubsidieerd worden met belastinggelden en de postcodeloterij. Allemaal ongekozen posities. Die blijven gewoon zitten ook al heb je een rechtse coalitie. Het COA is een staat binnen een staat, zeer machtig en een ongelimiteerd budget. Geen oversight ook; geen audits, geen controles.

In Zweden ligt dat anders.
pi_209306313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee helemaal net

anders bestaat heel europa binnekort uit oude mensen zoals ik , 70 plus

de personen die hierheen komen dat zijn de jonge mensen die vooruit willen in de wereld , vvergelijkbaar met de trek naar America in de vorige eeuw
Slechte vergelijking..weet je nog hoe het daar met de locals is afgelopen? Die zijn daar niet bepaald beter van geworden.

Je moet trouwens arbeidsmigranten & asielzoekers uit elkaar houden. Arbeidsmigranten vertrekken vaak weer als ze geen werk meer hebben.

Asielzoekers blijven hangen, spreken de verzorgingsmaatschappij aan zonder dat ze hier aan bij gedragen hebben. Dan moet je daarna nog maar afwachten of ze later gaan bijdragen.

Als daar een groot gedeelte door traumas, luiheid, cultuur mismatch in de verzorgingsmaatschappij blijft hangen moet je daar niet teveel van hebben.

Als je binnen een team van 10 mensen 1 persoon hebt die niet meekomt dan compenseer je dat wel met de overige 9

Worden het er 3 of meer die niet meekomen gaan de prestaties van het algemene team veel harder achteruit.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 19:41:39 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209306382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 19:35 schreef descon het volgende:

[..]
Slechte vergelijking..weet je nog hoe het daar met de locals is afgelopen? Die zijn daar niet bepaald beter van geworden.
Dat klopt, over 100 jaar dan is europa niet blank meer

quote:
Je moet trouwens arbeidsmigranten & asielzoekers uit elkaar houden. Arbeidsmigranten vertrekken vaak weer als ze geen werk meer hebben.

Asielzoekers blijven hangen, spreken de verzorgingsmaatschappij aan zonder dat ze hier aan bij gedragen hebben.
Dan moet je daarna nog maar afwachten of ze later gaan bijdragen.
dat ben ik niet met je eens,
quote:
Als daar een groot gedeelte door traumas, luiheid, cultuur mismatch in de verzorgingsmaatschappij blijft hangen moet je daar niet teveel van hebben.
ook dit vind ik niet reeel

iedereen is ambitieus , zeker de nieuwkomers , die komen voor een successtory



[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 27-05-2023 21:04:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 27 mei 2023 @ 21:24:05 #217
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209307724
Ik heb een email gestuurd naar de VVD-partij met het oog op aankomend VVD Ledencongres.

//
Hoi,

Het wordt wel tijd nu dat Rutte gaat leveren op Asiel zoals hij beloofd heeft aan de partijleden.
Ik heb het idee dat hij wacht tot het ECHT niet meer kan en dan de deur dichtgegooid. (Op welke manier horen we dan ergens in juni...)

Dan heeft hij genoeg mensen in Nederland verzameld om de vergrijzing tegen te gaan.
Nou gefeliciteerd hoor zou ik zeggen want je hebt Nederland nu wel verkloot met zoveel nieuwe Nederlanders.
Cultuur onder druk. Balans volledig zoek en meer gevoel van onveiligheid en criminaliteit.
Harbers wilde dat nog onder het tapijt vegen...
In de grote steden zie je het nu al. (Meer buitenlandse koppen dan kaaskoppen.)

Gr,

Bocaj

PS Misschien zit ik er naast maar dit is wel het gevoel dat bij veel mensen speelt.

//

:')
  zaterdag 27 mei 2023 @ 21:40:31 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209307932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 21:24 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb een email gestuurd naar de VVD-partij met het oog op aankomend VVD Ledencongres.

//
Hoi,

Het wordt wel tijd nu dat Rutte gaat leveren op Asiel zoals hij beloofd heeft aan de partijleden.
Ik heb het idee dat hij wacht tot het ECHT niet meer kan en dan de deur dichtgegooid. (Op welke manier horen we dan ergens in juni...)

Dan heeft hij genoeg mensen in Nederland verzameld om de vergrijzing tegen te gaan.
Nou gefeliciteerd hoor zou ik zeggen want je hebt Nederland nu wel verkloot met zoveel nieuwe Nederlanders.
Cultuur onder druk. Balans volledig zoek en meer gevoel van onveiligheid en criminaliteit.
Harbers wilde dat nog onder het tapijt vegen...
In de grote steden zie je het nu al. (Meer buitenlandse koppen dan kaaskoppen.)

Gr,

Bocaj

PS Misschien zit ik er naast maar dit is wel het gevoel dat bij veel mensen speelt.

//

:')
Rutte heeft er geen active herinnering aan

en weet niet op dit moment hoe de stand van zaken is
hypotheekrente aftrek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:25 #219
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209341069
https://nos.nl/artikel/24(...)e-in-frankrijk-werkt

Dit is ook een oplossing

Stukje uit de bron.

De Marokkaan Ibrahim Boukil (43) zit op zijn knieën tussen de Franse aardbeien. Hij plukt ze en doet ze in een plastic bakje in een krat. Hij begint rond 08.00 uur, dan is het nog koel. Halverwege de middag is het onder de plastic zeilen al te warm om nog te plukken.

"Het is prima werk", vertelt hij. "Ik heb een contract voor vier maanden in het plukseizoen, dus in het voorjaar. Wat ik hier in Frankrijk in vier maanden verdien, zou ik thuis in Marokko in een jaar verdienen. Ik wil het blijven doen tot mijn pensioen."

Beleid van 'circulaire migratie'
Hij is niet alleen. Boukil werkt met zo'n 25 andere Marokkanen op een boerderij in het dorpje Cour-Cheverny in midden-Frankrijk. En dat doen ze allemaal elk jaar opnieuw. Hun komst wordt gecontroleerd door de Franse immigratiedienst OFII, net als hun vertrek na vier maanden.

Het wordt circulaire migratie genoemd. Migranten van buiten de EU mogen minimaal drie en maximaal zes maanden per jaar in Frankrijk komen werken, op verzoek van Franse werkgevers. Na het seizoenswerk moeten ze terug naar huis.

Terug in hun vaderland zijn ze verplicht om bij een lokaal kantoor van de Franse migratiedienst OFII hun papieren te laten afstempelen. Daarmee is officieel vastgesteld dat ze ook echt zijn teruggekeerd. En alleen met dat officiële stempel mogen ze het jaar erna weer naar Frankrijk komen, om opnieuw maximaal zes maanden seizoensarbeid te doen.

En zo herhaalt het procedé zich. Het feit dat ze elk jaar weer 'gecontroleerd' terugkeren naar huis is hun garantie op nieuw seizoenswerk in Frankrijk het jaar erna.

Er komt geen schimmig bemiddelingsbureau aan te pas. De migrant wordt niet uitgebuit door tussenpersonen, maar er zijn niet of nauwelijks controles als het gaat om hun werk- en leefomstandigheden in Frankrijk.
pi_209341154
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeel simpel , Hugo voldoet niet als minister van volkshuisvesting , heel simpel

Klopt, hij negeet wat het te huisvesten volk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:44:38 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209341269
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klopt, hij negeet wat het te huisvesten volk is.
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvang

en toch vind Hugo de statushouders urgent
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:46:11 #222
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209341297
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders
Die jongeren zijn economische zwervers.
En kunnen ook niet aanmelden bij het leger des Heils.
Omdat leger des Heils alleen voor mensen met die ziek , mentaal kapot zijn en drugs verslaaft.

Klink raar maar dat is waar.
pi_209342457
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvang

en toch vind Hugo de statushouders urgent
Hoe kom jij hierbij? Ik lees dat er 16.000 statushouders in een AZC leven en 32.000 mensen dakloos waaronder duizenden jongeren.

Voor het bekende groepje dat graag achterlijke conclusies trekt: jup ik ben tegen daklozen, hoe meer mensen dakloos zijn en een miserabel bestaan ondergaan des te liever ik het zie
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:05:09 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209342501
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kom jij hierbij? Ik lees dat er 16.000 statushouders in een AZC leven en 32.000 mensen dakloos waaronder duizenden jongeren.

Voor het bekende groepje dat graag achterlijke conclusies trekt: jup ik ben tegen daklozen, hoe meer mensen dakloos zijn en een miserabel bestaan ondergaan des te liever ik het zie
er zijn enorm veel jongeren die bij vrienden op de bank slapen en illegaal wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209342578
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn enorm veel jongeren die bij vrienden op de bank slapen en illegaal wonen
Bron?
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:19:46 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209342650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:12 schreef Malavita het volgende:

[..]
Bron?
S1 · 21/34 · Steeds meer jongeren in Nederland zijn dakloos. Sterker nog: volgens het Leger des Heils is dit aantal zelfs verdubbeld. Hoe is het om op straat te leven en zeker als je zo jong bent?

https://www.vpro.nl/programmas/nadia.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209342671
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
S1 · 21/34 · Steeds meer jongeren in Nederland zijn dakloos. Sterker nog: volgens het Leger des Heils is dit aantal zelfs verdubbeld. Hoe is het om op straat te leven en zeker als je zo jong bent?

https://www.vpro.nl/programmas/nadia.html
Ja en nu met aantallen om deze quote waar te kunnen maken:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn momenteel 4 keer zoveel nederlandse dakloze jongeren dan statushouders in een asielopvang

en toch vind Hugo de statushouders urgent
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:26:30 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209342714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:22 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ja en nu met aantallen om deze quote waar te kunnen maken:
[..]

ga die uitzending zien , daar werd dat verteld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209342737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga die uitzending zien , daar werd dat verteld
vermoeiende act dit.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:34:19 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209342819
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:28 schreef Malavita het volgende:

[..]
vermoeiende act dit.
ja
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 31 mei 2023 @ 14:51:53 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209349684
Intensievere grenscontroles voor grip op migratie

DEN HAAG - Intensiever grenstoezicht is een van de opties die bij migratieberaad in het kabinet wordt besproken om greep te krijgen op de asielinstroom. Toch waarschuwen betrokkenen dat controles niet kunnen voorkomen dat migranten hier in procedure gaan. Dat melden coalitiebronnen aan De Telegraaf.

Met grenscontroles kunnen volgens bronnen bij de onderhandelingen illegalen sneller worden opgemerkt en uitgezet. Zelfs met de incidentele controles pikt de marechaussee er steeds meer inreizende illegalen uit - vorig jaar bijna duizend. Ook lopen mensensmokkelaars tegen de lamp tijdens het ’mobiel toezicht veiligheid’. Bovendien zou regelmatig toezicht aan de grens een afschrikwekkende werking kunnen hebben, waardoor migranten minder geneigd zouden zijn voor Nederland te kiezen.

Lees verder: https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie
pi_209349739
quote:
VVD en CDA willen de asielinstroom omlaag, terwijl D66 en CU daar niet voor zijn. Volgens D66 is er zelfs helemaal geen probleem met de asielinstroom.
Gek hè, dat zoveel mensen VVD stemmen. Ondanks een smalle portemonnee weegt dit onderwerp gewoon zwaar bij velen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209352446
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie

Weer dat populistische gelul over grenscontroles 'intensiveren'. Zoals ze zelf al zeggen maakt dat geen klote uit, want iedereen die zich bij de grens meldt mag gewoon door om een asielaanvraag in te dienen.

Er zijn verder geen andere opties op tafel. Rutte gaat dus wat marechaussee regelen op donderdagavond tussen 22:00 en 00:00. Voor de rest gaan we rustig door.
  zondag 4 juni 2023 @ 11:12:11 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 11:24:02 #235
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 4 juni 2023 @ 11:47:59 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209396569
quote:
'New life' in de VS betekent in de meeste gevallen ook rechtstreeks de onderklasse in duiken daar en verkapte armoede.
pi_209411196
quote:
Oliver Pasemko slaapt al drie maanden bij verschillende bekenden op de bank. “Een paar dagen hier. Een weekje daar.” Ondertussen werkt hij dertig uur per week als fysiotherapeut. Hij staat nog niet lang genoeg ingeschreven voor een sociale huurwoning. Particulier huren is onbetaalbaar en een huis kopen is voor hem als alleenstaande onmogelijk.

https://www.omroepbrabant(...)is-een-basisbehoefte

Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezen :r
blablablabla
pi_209411321
Waarom gaan die daklozen niet collectief demonstreren voor ook voorrang op een sociale huurwoning?

Dat extreme individualisme nekt Nederlanders wel eens. In je uppie kan je weinig beginnen. Ik zou zeggen, vindt elkaar en ga ergens (desnoods de A12, want XR mag dat ook zonder strafvervolging) massaal protesteren voor een woning.
  woensdag 7 juni 2023 @ 10:23:02 #239
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
  woensdag 7 juni 2023 @ 10:28:19 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209428582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:17 schreef Confetti het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie

Weer dat populistische gelul over grenscontroles 'intensiveren'. Zoals ze zelf al zeggen maakt dat geen klote uit, want iedereen die zich bij de grens meldt mag gewoon door om een asielaanvraag in te dienen.

Er zijn verder geen andere opties op tafel. Rutte gaat dus wat marechaussee regelen op donderdagavond tussen 22:00 en 00:00. Voor de rest gaan we rustig door.
Waarom denk je dat ze illegaal de grens over willen in plaats van gewoon netjes via de daarvoor bestemde wegen? Omdat iedereen die zich bij de grens meldt gewoon door mag zeker? Onnozele :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 7 juni 2023 @ 10:44:54 #241
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_209428912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:28 schreef Dven het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ze illegaal de grens over willen in plaats van gewoon netjes via de daarvoor bestemde wegen? Omdat iedereen die zich bij de grens meldt gewoon door mag zeker? Onnozele :')
Het 'betrappen' van iemand bij de grens is niet genoeg om een Dublin-claim in te dienen bij Duitsland of Belgie. De grenscontroles waar hier natuurlijk over wordt gesproken zijn steeksproefsgewijze controles, en dat is een heel rekbaar begrip. En ja, als je je bij de grens meldt word je gewoon naar Ter Apel doorverwezen. Jij denkt dat ze ter plekke 'teruggestuurd' worden naar Duitsland? Je moet een migrant altijd in staat stellen om een aanvraag in ge dienen. Al heb je 10.000 grenswachten. Maar de regering heeft het over een handjevol marechaussee om de indruk te wekken dat die het grondgebied 'verdedigen' tegen een asielinstroom.
pi_209441602
Rutte heeft weer een oplossing.

https://www.telegraaf.nl/(...)eg-over-migratiedeal

Gaat écht werken hoor...

_O-
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:29:32 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209442151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:35 schreef Toine51 het volgende:
Rutte heeft weer een oplossing.

https://www.telegraaf.nl/(...)eg-over-migratiedeal

Gaat écht werken hoor...

_O-
Nog even vlak voor het zomerreces de indruk wekken dat hij bezig is met een 'oplossing'.
pi_209442502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
AZC's in villawijken. Erg mooi
Vind ik ook. Kunnen die linkse rakkers het eindelijk van dichtbij meemaken die mooie cultuur verrijking.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:30:30 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209474916
Er is een Canadese maas in de wet voor asielzoekers, als je vanuit Mexico (illegaal) naar Amerika bent gegaan kan je daarna gelijk doortrekken naar de Canadese grens en je daar melden bij de politie die dan verplicht zijn jouw aanvraag in behandeling te nemen.

Stel je bent Palestijn ofzo en je krijgt geen visa voor Canada maar wel een voor de VS. Dan vlieg je dus legaal de VS in en daarna meld je je bij de Canadese grens en daar MOETEN ze je toelaten in de asielprocedure en het land.

Kom je de VS ook niet in dan neem je de Darian Gap route naar Mexico en dan:
a) doet een asielaanvraag bij Amerika
b) gaat illegaal via Coyotes (smokkelbendes) de VS in

Om daarna door te reizen naar Canada



[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 11-06-2023 12:36:05 ]
  zondag 11 juni 2023 @ 14:33:11 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209476321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:09 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Vind ik ook. Kunnen die linkse rakkers het eindelijk van dichtbij meemaken die mooie cultuur verrijking.
wonen linkse rakkers in villawijken dan ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 14 juni 2023 @ 19:01:37 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209511809
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.

„Mensen die vluchten hebben een moeilijk leven achter de rug. Het is geen makkelijke keuze”, vertelt de 29-jarige Ali, die twee kleine kinderen heeft. In 2018, wanneer er al jaren een burgeroorlog woedt in zijn thuisland Syrië, besluit Ali dat hij weg wil. „De samenleving in Syrië was door de oorlog simpelweg ziek. Die sfeer wilde ik niet voor mijn kinderen.”

In eerste instantie wil Ali naar Koeweit, maar dat land geeft dan geen verblijfsvergunningen aan Syriërs. Dus verandert zijn plan: Europa wordt de bestemming. „Ik werkte hard en legde geld opzij om dit plan te kunnen verwezenlijken. Ik verdiepte me niet al te veel in de details van de vlucht, ik had de beslissing om te vertrekken al gemaakt.”

Vanuit Homs reist Ali via Libanon naar Libië. Eenmaal in de Noordoost-Libische havenstad Tobroek aangekomen, neemt hij contact op met een smokkelaar. „Ik vroeg hem hoeveel hij wilde hebben. Dat was 4.000 dollar. Ik betaalde contant. Ik dacht: ze zetten me voordat ik aan boord stap wel in een hotel of appartement, maar het was een magazijn.”

Ali vertelt hoe er zeker 210 mannen, vooral Egyptenaren en ook twintig Syriërs, in het magazijn verbleven. Ali wil weinig kwijt over zijn verblijf daar. Wel beschrijft hij hoe hij en zeven andere mannen het elke dag moesten doen met één blik bonen en een stuk brood als maaltijd.

Aanvankelijk denkt Ali dat hij zo’n twee dagen in het magazijn zal moeten verblijven. Het worden er uiteindelijk 35. Dan begint de eerste oversteekpoging. „De smokkelaar bracht ons allemaal naar het strand. Te voet. Het was tachtig kilometer lopen, heuvel op en af. We kwamen rond zonsondergang bij het strand aan. Rond acht uur ’s avonds werden er mensen op een kleine boot gezet. De smokkelaars vertelden dat ze ons met die boot zouden overbrengen naar een grotere boot, één kilometer uit de kust. Pas toen we op die boot waren, begon de reis echt.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-bereiken-a4166555
  woensdag 14 juni 2023 @ 19:50:14 #249
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_209512511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.
Ik snap dat ze op een veilige plek willen wonen. Dat wil iedereen.
Net zoals wij graag op een veilige plek willen blijven wonen en langzaam aan wordt het ook hier een pleuriszooi.
pi_209512627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Intensievere grenscontroles voor grip op migratie

DEN HAAG - Intensiever grenstoezicht is een van de opties die bij migratieberaad in het kabinet wordt besproken om greep te krijgen op de asielinstroom. Toch waarschuwen betrokkenen dat controles niet kunnen voorkomen dat migranten hier in procedure gaan. Dat melden coalitiebronnen aan De Telegraaf.

Met grenscontroles kunnen volgens bronnen bij de onderhandelingen illegalen sneller worden opgemerkt en uitgezet. Zelfs met de incidentele controles pikt de marechaussee er steeds meer inreizende illegalen uit - vorig jaar bijna duizend. Ook lopen mensensmokkelaars tegen de lamp tijdens het ’mobiel toezicht veiligheid’. Bovendien zou regelmatig toezicht aan de grens een afschrikwekkende werking kunnen hebben, waardoor migranten minder geneigd zouden zijn voor Nederland te kiezen.

Lees verder: https://www.telegraaf.nl/(...)oor-grip-op-migratie
Ik geef het één maand en dan staat er weer een groep te krijsen over "etnisch profileren" en wordt het afgeschaft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')