abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 mei 2023 @ 16:44:53 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209163814
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:54 schreef the-eye het volgende:
Momenteel een programma over Lampedusa op NPO2
Daarin zie je gelijk waar het mis gaat. Organisaties/mensen die maar wat graag de migrant willen helpen omdat hij/zij zo zielig is zonder de vraag te stellen waarom iemand daar is
Dit is ook iets wat vaak over het hoofd wordt gezien. Er zijn door heel Europa zijn er allemaal organisaties (klein en groot) die migratie aanwakkeren. Via zulke organisaties worden ook veel migranten ten onrechte een status als vluchteling toegekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209163825
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, en ja. Die woningen zijn helemaal niet van de gemeente lelystad en gebouwd om Nederlandse arbeidersgezinnen te verheffen, gezien de tekorten is er een relatief eerlijk systeem voor de verdeling dat bestuit uit een wachtlijst. Het is dus onrechtvaardig, het is toeeigening en het heeft een aanzuigende werking terwijl het statushouders niet meegeeft dat ze hun eigen boontjes moeten doppen. Het zal dan ook heel erg lang duren voordat die woningen weer vrijkomen, en ondertussen zitten de buren er maar mee opgescheept.
Zonder de overheid hadden die cooperaties ook niet bestaan....

Maar misschien moeten we het wel op jouw manier doen. Statushouders gaan achteraan op de wachtlijst. Met als gevolg dat het COA woonruimte moet huren (van een Nederlandse rijke prins?) of kopen voor die statushouders. Ik ben benieuwd wat dat zou dat gaan kosten
  maandag 15 mei 2023 @ 16:47:17 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209163839
Zelfs voormalige vijanden (moslimterroristen) willen in de VS wonen _O-
Ja het kan dat ie probeert te infilteren om daarna een aanslag te plegen maar denk dat ie gewoon een beter leven zoekt, zoals praktisch iedereen

https://www.msn.com/en-us(...)migrants/ar-AA1bbpsB
Afghan national on FBI terror list nabbed trying to cross border with migrants
pi_209163871
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iemand die weet wat dat voorstel is/was wat deze man afbrandt? Het scenario wat hij schetst klinkt desastreus dus ik ben reuze benieuwd
Als het effect van dat voorstel daadwerkelijk is dat geen enkele reguliere woningzoekende in 2023 in Almere een sociale huurwoning kan bemachtigen, ben ik het helaas met deze FvD-er eens.

En dat heeft imo geen ene fuck met de wenselijkheid van vluchtelingen te maken, bereidheid tot opvang, cultuur, afkomst of wat dan ook. Maar komt er simpelweg op neer dat je niet elke vrijkomende woning kan gaan vergeven aan één specifieke urgentiegroep.

12% is al significant, 100% is van de zotte. Dan heb je de facto het hele idee van sociale huur opgeheven.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 15-05-2023 17:17:58 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209163880
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:50 schreef opgebaarde het volgende:
Lelystad had als taakstelling om in 2022 90 statushouders te huisvesten.
Verdeeld over de 9.500 sociale huurwoningen is dat toch wel te doen? Rechtvaardigt dit de drama?
Hoeveel vrijkomende woningen zijn dat gemiddeld per jaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164026
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zonder de overheid hadden die cooperaties ook niet bestaan....

Maar misschien moeten we het wel op jouw manier doen. Statushouders gaan achteraan op de wachtlijst. Met als gevolg dat het COA woonruimte moet huren (van een Nederlandse rijke prins?) of kopen voor die statushouders. Ik ben benieuwd wat dat zou dat gaan kosten
Is dat per se het gevolg?

Dat statushouders ook ergens moeten wonen is duidelijk. Het lijkt me allerminst constructief om die mensen op straat te hebben leven. Maar de reden dat huisvesting van statushouders in AZC's niet kan, is omdat er plaats gemaakt moet worden voor een continue stroom aan nieuwe vluchtelingen.

Al zou het plaatsen van statushouders in koopwoningen iig de lasten van vluchtelingenopvang verdelen over de gehele samenleving, ipv voornamelijk over de al minderbedeelde wijken (lees: met hoge percentages sociale huur). Dan krijgen niet alleen de mensen afhankelijk van sociale huur te maken met verdrukking op de woningmarkt, maar óók de mensen in of op zoek naar een koopwoning. Wetje er door dat het COA voorrang krijgt op het opkopen van aangeboden koopwoningen tegen taxatiewaarde (door de kopende partij, anders krijg je daar ook weer fraude). En zie eens hoe hard de woningeigenaren (voornamelijk het electoraat van de coalitie) dan gaan steigeren, al dan niet om NIMBY motieven. Naast dat dat de schatkist klauwen vol geld gaat kosten, gaat dat er om die reden nooit door komen.

Als D66 en de VVD daar voor tekenen, schat ik dat ze dat een aantal zetels gaat kosten. En daarom gooien ze het over de schutting bij de sociale huur.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 15-05-2023 17:16:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164212
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het effect van dat voorstel daadwerkelijk is dat geen enkele reguliere woningzoekende in 2023 in Almere een sociale huurwoning kan bemachtigen, ben ik het helaas met deze FvD-er eens.

En dat heeft imo geen ene fuck met de wenselijkheid van vluchtelingen te maken, bereidheid tot opvang, cultuur, afkomst of wat dan ook. Maar komt er simpelweg op neer dat je niet elke vrijkomende woning kan gaan vergeven aan één specifieke urgentiegroep.

12% is al significant, 100% is van de zotte.
Her is een raar verhaal en ik kan me niet voorstellen dat deze man ondanks lidmaatschap FvD helemaal de weg kwijt is. 9.500 woningen, gemiddelde wachtduur is iets meer dan 6 jaar, dus 1.350 woningen per jaar. Laat 20% voor mensen in nood zijn, dan rekent die FvD man met 700 woningen dit jaar extra. Dat is wel heel veel.
pi_209164257
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Is dat per se het gevolg?

Dat statushouders ook ergens moeten wonen is duidelijk. Het lijkt me allerminst constructief om die mensen op straat te hebben leven. Maar de reden dat huisvesting van statushouders in AZC's niet kan, is omdat er plaats gemaakt moet worden voor een continue stroom aan nieuwe vluchtelingen.

Al zou het plaatsen van statushouders in koopwoningen iig de lasten van vluchtelingenopvang verdelen over de gehele samenleving, ipv voornamelijk over de al minderbedeelde wijken (lees: met hoge percentages sociale huur). Dan krijgen niet alleen de mensen afhankelijk van sociale huur te maken met verdrukking op de woningmarkt, maar óók de mensen in of op zoek naar een koopwoning. Wetje er door dat het COA voorrang krijgt op het opkopen van aangeboden koopwoningen tegen taxatiewaarde (door de kopende partij, anders krijg je daar ook weer fraude). En zie eens hoe hard de woningeigenaren (voornamelijk het electoraat van de coalitie) dan gaan steigeren, al dan niet om NIMBY motieven. Naast dat dat de schatkist klauwen vol geld gaat kosten, gaat dat er om die reden nooit door komen.

Als D66 en de VVD daar voor tekenen, schat ik dat ze dat een aantal zetels gaat kosten. En daarom gooien ze het over de schutting bij de sociale huur.
Die mensen krijgen eigen woonruimte omdat ze daar recht op hebben en het bevorderlijk is voor integratie en en voor het op eigen benen staan (ontwikkeling, onderwijs, taal, werk). In een AZC met het gezin op en relatief kleine kamer zitten daar worden mensen niet beter van, integendeel.

Dat scenario wat jij schetst is denk ik een reële angst. Overheid zal gekke sprongen moeten gaan maken
pi_209164259
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Her is een raar verhaal en ik kan me niet voorstellen dat deze man ondanks lidmaatschap FvD helemaal de weg kwijt is. 9.500 woningen, gemiddelde wachtduur is iets meer dan 6 jaar, dus 1.350 woningen per jaar. Laat 20% voor mensen in nood zijn, dan rekent die FvD man met 700 woningen dit jaar extra. Dat is wel heel veel.
Haal je Almere en Lelystad daar niet door elkaar?

Almere is groter, heeft meer sociale huurwoningen dan 9.500. En de wachttijd is gemiddeld 11 jaar.

https://almere.incijfers.nl/dashboard/voorraad

90k woningen, waarvan 26% sociale huur. En volgens mij kan je niet zomaar van wachttijd naar 'vrijkomende woningen per jaar' rekenen. Niet zonder het aantal wachtenden mee te nemen.

https://omroepalmere.nl/2(...)tje-vanaf-e-350-000/

18k woningzoekenden voor sociale huur.

En ook: "WoningNet biedt in week 19 van dit jaar vijfentwintig sociale huurwoningen aan."

Dus dat zou dan ongeveer 1300 per jaar zijn. Met 18000 wachtenden op sociale huur.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 15-05-2023 17:30:26 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 15 mei 2023 @ 17:23:06 #210
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209164263
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Her is een raar verhaal en ik kan me niet voorstellen dat deze man ondanks lidmaatschap FvD helemaal de weg kwijt is. 9.500 woningen, gemiddelde wachtduur is iets meer dan 6 jaar, dus 1.350 woningen per jaar. Laat 20% voor mensen in nood zijn, dan rekent die FvD man met 700 woningen dit jaar extra. Dat is wel heel veel.
6 jaar maar? Doen ze goed. Hier in het oosten kan ik de tering genieten met 12 jaar inschrijftijd (niet dat ik er nu nog voor in aanmerking kom, maar hey)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209164284
https://www.ad.nl/den-haa(...)onhaalbaar~a83759be/

Voorspelling: alle sociale huurwoningen zullen in Den Haag naar statushouders gaan.

Het zal snel landelijk worden. Nederland wordt helemaal overlopen en statushouders krijgen op alles absolute voorrang om ‘de achterstand weg te poetsen’.
pi_209164381
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
6 jaar maar? Doen ze goed. Hier in het oosten kan ik de tering genieten met 12 jaar inschrijftijd (niet dat ik er nu nog voor in aanmerking kom, maar hey)
Klopt niet. Almere is gemiddeld 11. Lelystad 7.

https://www.omroepflevola(...)g%20beschikbaar%20is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164400
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Haal je Almere en Lelystad daar niet door elkaar?

Almere is groter, heeft meer sociale huurwoningen dan 9.500. En de wachttijd is gemiddeld 11 jaar.

https://almere.incijfers.nl/dashboard/voorraad

90k woningen, waarvan 26% sociale huur. En volgens mij kan je niet zomaar van wachttijd naar 'vrijkomende woningen per jaar' rekenen. Niet zonder het aantal wachtenden mee te nemen.
Dat doe ik inderdaad ;(

Het aantal mensen op de lijst zegt niks omdat er ook veel mensen opstaan die niet aan het zoeken zijn. Ik sta hier ook al meer dan tien jaar op een lijst en ik sta er zeer waarschijnlijk over vijf jaar nog steeds op want het is na 10 jaar toch gratis.

Almere heeft in 2023 als taakstelling 700 statushouders huisvesten. Dat is best wel veel maar dat is geen 80% van de vrijgekomen woningen. Al zou een bewoner 50 jaar blijven wonen dan komen er ruim meer dan 1000 woningen per jaar vrij
pi_209164454
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen krijgen eigen woonruimte omdat ze daar recht op hebben en het bevorderlijk is voor integratie en en voor het op eigen benen staan (ontwikkeling, onderwijs, taal, werk). In een AZC met het gezin op en relatief kleine kamer zitten daar worden mensen niet beter van, integendeel.

Dat scenario wat jij schetst is denk ik een reële angst. Overheid zal gekke sprongen moeten gaan maken
Dat geldt natuurlijk voor elke burger he. Dat een woning een zeer belangrijke factor is voor een succesvolle deelname aan de maatschappij. Mede daarom zien we 'een dak boven je hoofd hebben' ook als een eerste levensbehoefte.

Al die factoren die je noemt (ontwikkeling, onderwijs, taal, werk) gelden voor elke burger.

Op diezelfde fiets is het voor elke burger nadelig om geen eigen woonruimte te hebben. Jongeren (en 30-ers) doen het toch ook een stuk minder qua levensontwikkeling en bijdrage vanuit een slaapkamer in het ouderlijk huis, op een camping, een tijdelijke stacaravan, of zelfs werkend dakloos. Idem voor statushouders in AZC's.

Maar toch is dan louter voor statushouders dat recht op een woning verankerd in wetgeving.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164475
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat doe ik inderdaad ;(

Het aantal mensen op de lijst zegt niks omdat er ook veel mensen opstaan die niet aan het zoeken zijn. Ik sta hier ook al meer dan tien jaar op een lijst en ik sta er zeer waarschijnlijk over vijf jaar nog steeds op want het is na 10 jaar toch gratis.

Almere heeft in 2023 als taakstelling 700 statushouders huisvesten. Dat is best wel veel maar dat is geen 80% van de vrijgekomen woningen. Al zou een bewoner 50 jaar blijven wonen dan komen er ruim meer dan 1000 woningen per jaar vrij
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

https://omroepalmere.nl/2(...)tje-vanaf-e-350-000/

18k woningzoekenden voor sociale huur.

En ook: "WoningNet biedt in week 19 van dit jaar vijfentwintig sociale huurwoningen aan."

Dus dat zou dan ongeveer 1300 per jaar zijn. Met 18000 wachtenden op sociale huur.
700 van de 1300 (ik kan helaas zo 123 geen specifiekere cijfers vinden over het aantal vrijkomende sociale huurwoningen per jaar, dus die 1300 is een benadering) is imo ook al niet meer uit te leggen. 54%.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164484
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat geldt natuurlijk voor elke burger he. Dat een woning een zeer belangrijke factor is voor een succesvolle deelname aan de maatschappij. Mede daarom zien we 'een dak boven je hoofd hebben' ook als een eerste levensbehoefte.

Al die factoren die je noemt (ontwikkeling, onderwijs, taal, werk) gelden voor elke burger.

Op diezelfde fiets is het voor elke burger nadelig om geen eigen woonruimte te hebben. Jongeren (en 30-ers) doen het toch ook een stuk minder qua levensontwikkeling en bijdrage vanuit een slaapkamer in het ouderlijk huis, op een camping, een tijdelijke stacaravan, of zelfs werkend dakloos.

Maar toch is dan louter voor statushouders dat recht op een woning verankerd in wetgeving.
De burger hoeft niet te integreren, heeft geen taallessen nodig, is niet aan het integratie en kent Nederland met al zijn gebruiken en wetten al. De burger heeft over het algemeen al woonruimte al is het wellicht niet zoals gewenst.

In in bepaalde gevallen kan een Nederlander ook urgentie krijgen, dat is niet alleen voor statushouder. Het is totaal onvergelijkbaar, ook al snap ik wel waar jij naar toe wil, iedereen ziet het liever anders
pi_209164515
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De burger hoeft niet te integreren, heeft geen taallessen nodig, is niet aan het integratie en kent Nederland met al zijn gebruiken en wetten al. De burger heeft over het algemeen al woonruimte al is het wellicht niet zoals gewenst.

Het is onvergelijkbaar. Ook al snap ik wel waar jij naar toe wil, iedereen ziet het liever anders
Niet in de zin dat ze als niet-dominante groep zich moeten leren mengen met de dominante groep nee.

Wel degelijk in de zin dat ze moeten binden en deelnemen in de samenleving. Er deel van moeten worden. Dat zijn stappen die elk mens moet nemen wanneer ze van afhankelijk kind ontwikkelen naar zelfstandige volwassene.

En in die zin is de 34-jarige zolderkamer-van-zijn-ouders-bewonende of de bank-van-kennissen-hopper of de illegaal-langdurig-op-een-camping ook niet geïntegreerd in de samenleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 15-05-2023 17:49:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209164554
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:38 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
700 van de 1300 (ik kan helaas zo 123 geen specifiekere cijfers vinden over het aantal vrijkomende sociale huurwoningen per jaar, dus die 1300 is een benadering) is imo ook al niet meer uit te leggen. 54%.
Mag aannemen dat in die 25 woningen per week niet woningen zitten die naar statushouders gaan. Dus dan wordt het 1.300 + 700 (ik ga er even vanuit dat die 700 exclusief gezinshereniging is). Dat zou 2.000 zijn, komt wel in de buurt van gemiddeld 50 jaar per huurder haha.

Is niet grappig. Het ziet er niet best uit inderdaad en het wordt er helaas ook niet beter op zucht
pi_209164590
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De burger hoeft niet te integreren, heeft geen taallessen nodig, is niet aan het integratie en kent Nederland met al zijn gebruiken en wetten al. De burger heeft over het algemeen al woonruimte al is het wellicht niet zoals gewenst.

In in bepaalde gevallen kan een Nederlander ook urgentie krijgen, dat is niet alleen voor statushouder. Het is totaal onvergelijkbaar, ook al snap ik wel waar jij naar toe wil, iedereen ziet het liever anders
De statushouder heeft ook woonruimte, namelijk een AZC. De daklozen die je nu hebt betreffen alleen eigen inwoners, maar die krijgen gek genoeg geen urgentie.
pi_209164592
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mag aannemen dat in die 25 woningen per week niet woningen zitten die naar statushouders gaan. Dus dan wordt het 1.300 + 700 (ik ga er even vanuit dat die 700 exclusief gezinshereniging is). Dat zou 2.000 zijn, komt wel in de buurt van gemiddeld 50 jaar per huurder haha.

Is niet grappig. Het ziet er niet best uit inderdaad en het wordt er helaas ook niet beter op zucht
Goed punt. Als ze op woningnet aangeboden worden zullen dat niet de totaalcijfers van vrijgekomen woningen voor die week betreffen, maar louter het deel voor reguliere verhuur (dus al minus het statushouder deel).

Dan heb je het dus over 700 van de 2000 (benadering) en kom je op 35% van de sociale huur naar statushouders. Imo ook nog bizar en onhoudbaar hoog.

Blijft helaas beetje natte vinger werk zonder een kek tabelletje met 'x aantal vrijgekomen sociale huurwoningen per jaar'. Jammer, want bij andere steden (bv Utrecht) kan ik die cijfers wel vinden.

Zou mooi zijn als iemand die uitspraak van die Almeerse FvD-er over 100% van de woningen naar statushouders even kan fact-checken.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 15 mei 2023 @ 18:03:14 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209164786
Het is nu superrustig bij de Amerikaanse grens omdat niemand meer illegaal probeert binnen te komen want de sanctie is dat ze dan 5 jaar geen asielaanvraag mogen doen. Dus dan blijven ze liever in Mexico om het op de officiele manier via de app te doen.

======================
‘It doesn’t work’: Migrants struggle with US immigration app

Tijuana, Mexico – Standing in a common area of the Casa del Migrante shelter in the Mexican border city of Tijuana, Maria taps her phone screen but can’t get the app she is using to work.

Maria and her family fled their native Haiti to Venezuela years ago. But recent Venezuelan economic and political instability forced them to leave that country, too, and she said they are now hoping to apply for asylum in the United States.

But she and her husband and daughter have tried every day for the last month to get a US immigration appointment through the country’s new CBP One app — to no avail.

And without a CBP One appointment, the family faces steep consequences should they try to cross the border irregularly, including being deported back to Haiti and barred from entering the US for up to five years.

Maria, who did not want her last name published because she feared it would affect her immigration case, says she doesn’t want to risk it. She is willing to wait in Mexico for as long as it takes.

“Cross the border illegally? No,” she tells Al Jazeera in Spanish. “If we enter the US illegally, we will be deported.”

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)tion-app/ar-AA1bcK1S
pi_209165609
Gewoon accepteren, er veranderd niks als je hier als een keyboard held rondhangt.
Beste advies is emigreren, vooral als je kinderen hebt, die ben je toch wel iets beters verschuldigd dan deze ellende.
  maandag 15 mei 2023 @ 20:30:43 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 23:33:16 #224
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209168952
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
_O-
[ twitter ]
Off script ?
Die gast heeft voor Infowars gewerkt
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 16 mei 2023 @ 13:15:28 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209173176
6,400 migrants released from border patrol custody without court notices: legal docs

Lawyers for the federal government said border patrol released almost 6,400 migrants from their custody without giving them notices to appear in immigration court or having a way to track them in the US, according to court documents.

More than 30,000 people were apprehended on the border between May 8 and May 10, leaving holding facilities completely overwhelmed.

To solve the problem, Border Patrol Chief Raul Ortiz gave an order to start letting migrants go without first assigning them a date to report in with the government.

They were instead told to arrange an appointment with Immigration and Customs Enforcement themselves near to their final desination within 60 days.

Fearing the security risk this presented, Florida’s Attorney General sued the Secretary of Homeland Security Alejandro Mayorkas and the Biden administration.

A federal judge issued a restraining order to prevent the release of more migrants under “parole with conditions” from 11:59 p.m. on Thursday, which it complied with.

In an answer to the lawsuit, lawyers for the goverment quote Customs and Border Protection data showing 6,413 people released in this way Thursday.

Conflicting paragraphs in the papers stated either 2,576 of those migrants were processed under “Parole with Conditions” on Thursday but not released until Friday, or that they were in addition to the other releases, in which case it would bring the total up to 8,989 people released without papers.

Lees verder: https://www.msn.com/en-us(...)gal-docs/ar-AA1becQC
pi_209176233
Ik zeg: Laat de grote steden lekker wat ze zijn en trek naar het platteland. Laat ze het maar uitzoeken in hun bubbel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209178691
De VVD en D66 spelen good cop bad cop:

https://twitter.com/demo_demo_nl/status/1658537195135795203

Zogenaamde interne strijd. Die is er niet. De asielindustrie heeft de touwtjes volledig in handen. Het COA is oppermachtig, en heeft een ongelimiteerd budget. Plus geen toezicht. Enigszins weigerachtige gemeenten worden simpelweg afgekocht, de ongekozen burgemeester een plek beloofd in het baantjescarroussel.

Mark my words: alle landen in Europa zijn, op een gegeven moment, helemaal om wat asiel betreft BEHALVE ons landje. Want wij, jawel, willen moreel het juiste laten zien, zeker in tijden waarin anderen hun grenzen sluiten. Dan nemen wij juist meer op!
  dinsdag 16 mei 2023 @ 23:55:42 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209180150
audio podcast: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ens-bereikt-a4164790
In Libanon heeft ‘opvang in de regio’ zijn grens bereikt
In Libanon raakt het geduld met Syrische vluchtelingen snel op. De regering doet er alles aan om de Syriërs weg te pesten. Correspondent Melvyn Ingleby bezocht een vluchtelingenkamp dat net met de grond gelijk was gemaakt. Daar zag hij dat het in Europa gekoesterde idee van ‘opvang in de regio’ in de praktijk een totale mislukking is.
pi_209180183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:20 schreef Homey het volgende:
De VVD en D66 spelen good cop bad cop:

https://twitter.com/demo_demo_nl/status/1658537195135795203

Zogenaamde interne strijd. Die is er niet. De asielindustrie heeft de touwtjes volledig in handen. Het COA is oppermachtig, en heeft een ongelimiteerd budget. Plus geen toezicht. Enigszins weigerachtige gemeenten worden simpelweg afgekocht, de ongekozen burgemeester een plek beloofd in het baantjescarroussel.

Mark my words: alle landen in Europa zijn, op een gegeven moment, helemaal om wat asiel betreft BEHALVE ons landje. Want wij, jawel, willen moreel het juiste laten zien, zeker in tijden waarin anderen hun grenzen sluiten. Dan nemen wij juist meer op!
quote:
Maar dat de instroom te hoog zou zijn, daar wil coalitiepartner ChristenUnie helemaal niets van weten. "De maakbaarheid dat wij even bepalen hoeveel mensen er op de vlucht komen...", stelt Kamerlid Don Ceder. "Zo zit de wereld niet in elkaar."
Ach, dit argument weer. Je kunt wel proberen om Nederland een minder aantrekkelijke bestemming te maken, maar ook dat wil je gewoon niet.
  woensdag 17 mei 2023 @ 03:00:38 #230
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209180509
^ Inderdaad, het grote probleem is ook dat landen als Tsjechië, Polen, Hongarije, Denemarken, en bijna heel Zuid
Europa niet mee doen aan het opvang van vluchtelingen.
Hoeveel Syriërs vangen Spanje en Frankrijk nou op? Bijna niet. Zeker niet in vergelijking met Duitsland die er al meer dan een miljoen hebben opgevangen.

Dus bijna alles komt op het bordje van Duitsland, Nederland en vroeger Zweden, echter hebben die zij ook hun regels aangescherpt.

Zolang Nederland een van de meest aantrekkelijke landen blijft, zal die stroom nooit dalen.
De hele Europese Unie bij elkaar heeft 447,7 miljoen inwoners, als al die vluchtelingen nou eerlijk werden verspreid, dan zou Nederland gerust 80% minder hoeven opvangen.

Zal de ChristenUnie dit niet begrijpen, of is dit gewoon een praatje voor de bühne.

[ Bericht 12% gewijzigd door BMW1993 op 17-05-2023 03:06:18 ]
pi_209180935
Probleem is de mentaliteit hier. Altijd koploper willen spelen hoeveel asielzoekers komen.
  woensdag 17 mei 2023 @ 08:22:34 #232
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_209181068
https://www.rtvnoord.nl/n(...)eken-ik-wil-hier-weg

Triest voor die mensen. Leest Den Haag überhaupt mee?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_209181092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 03:00 schreef BMW1993 het volgende:
^ Inderdaad, het grote probleem is ook dat landen als Tsjechië, Polen, Hongarije, Denemarken, en bijna heel Zuid
Europa niet mee doen aan het opvang van vluchtelingen.
Hoeveel Syriërs vangen Spanje en Frankrijk nou op? Bijna niet. Zeker niet in vergelijking met Duitsland die er al meer dan een miljoen hebben opgevangen.

Dus bijna alles komt op het bordje van Duitsland, Nederland en vroeger Zweden, echter hebben die zij ook hun regels aangescherpt.

Zolang Nederland een van de meest aantrekkelijke landen blijft, zal die stroom nooit dalen.
De hele Europese Unie bij elkaar heeft 447,7 miljoen inwoners, als al die vluchtelingen nou eerlijk werden verspreid, dan zou Nederland gerust 80% minder hoeven opvangen.

Zal de ChristenUnie dit niet begrijpen, of is dit gewoon een praatje voor de bühne.
Die landen hebben geen verraders in hun regering. Die gaan dus ook nooit de last 'eerlijk' verdelen, want de last is juist ontstaan door bananenrepublieken zoals Nederland met haar mensenrechtenfetish.

Wij moeten op de blaren zitten van onze eigen verwerpelijke zogenaamde morele superioriteit.

Ook nu nog vindt een groot deel van de Nederlanders dat er altijd plek moet zijn voor 'echte vluchtelingen'. Nou, veel plezier ermee.
  woensdag 17 mei 2023 @ 08:28:22 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209181105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 00:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ach, dit argument weer. Je kunt wel proberen om Nederland een minder aantrekkelijke bestemming te maken, maar ook dat wil je gewoon niet.
Vrijwel alles wat hier aankomt is helemaal niet ‘op de vlucht’ maar komt gewoon asielshoppen.
  woensdag 17 mei 2023 @ 08:33:22 #235
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209181129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 00:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Ach, dit argument weer. Je kunt wel proberen om Nederland een minder aantrekkelijke bestemming te maken, maar ook dat wil je gewoon niet.
Gratis geld en huis voor iedereen, kom maar binnen!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209181167
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:22 schreef Revanches het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)eken-ik-wil-hier-weg

Triest voor die mensen. Leest Den Haag überhaupt mee?
Die weten, en interesseert, het niet wat er speelt daar. Is er nog een politicus, na Wilders, die zich daar heeft laten zien?

"Het platteland, daar moeten ze niet zo zeuren, wij in de randstad weten wat goed is"

Toch Jet?
https://twitter.com/seven__/status/1637084151516999684
(Ik gooi hem er nog maar eens in)


In Den Haag eo heerst het NIMBY-gedrag, dat is wel duidelijk.
  woensdag 17 mei 2023 @ 08:39:24 #237
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209181173
Zelfs Zweden begint het licht te zien, alhoewel ze al te laat zijn.

Wanneer gaat Nederland eens optreden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209181267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:39 schreef Scorpie het volgende:
Zelfs Zweden begint het licht te zien, alhoewel ze al te laat zijn.

Wanneer gaat Nederland eens optreden?
Dan moeten eerst CU/D66 weg. Misschien als Kerrolaine straks de grootste wordt. Die zegt voor een asielstop te zijn.
  woensdag 17 mei 2023 @ 08:54:41 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209181317
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gratis geld en huis voor iedereen, kom maar binnen!
Alles piept en kraakt in z'n voegen, van de woningmarkt en het onderwijs tot de zorg en de infrastructuur. Maar we blijven maar importeren en importeren.

Wat een clownshow.
pi_209183061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gratis geld en huis voor iedereen, kom maar binnen!
Iedereen zonder huis met wateraansluiting kan niet veel doen met betrekking tot persoonlijke hygiëne. Zijn daardoor dan een gevaar voor de volksgezondheid.
Daar moet men ook rekening mee houden.
pi_209183082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Iedereen zonder huis met wateraansluiting kan niet veel doen met betrekking tot persoonlijke hygiëne. Zijn daardoor dan een gevaar voor de volksgezondheid.
Daar moet men ook rekening mee houden.
_O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 17 mei 2023 @ 11:49:32 #242
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209183143
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:22 schreef Revanches het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)eken-ik-wil-hier-weg

Triest voor die mensen. Leest Den Haag überhaupt mee?
Nee joh, de mensen die de beslissingen nemen komen niet in aanraking met dat soort taferelen. Wonen in goede wijken. Kan ze niks schelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209183213
Waarom is het zo moeilijk voor linkse mensen om te zeggen “vluchtelingen helpen ja , maar niet middels migratie naar het westen”? Waarom is alleen migratie hierheen de enige oplossing voor links?
  woensdag 17 mei 2023 @ 12:17:05 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209183446
Het toont wederom maar aan dat ook al heb je dan zogenaamd een 'rechtse regering' (wat eigenlijk al helemaal niet zo is) de links en progressieve partijen weer degenen zijn die dwars gaan liggen. Het is allemaal erg voorspelbaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor linkse mensen om te zeggen “vluchtelingen helpen ja , maar niet middels migratie naar het westen”? Waarom is alleen migratie hierheen de enige oplossing voor links?
Dat willen helaas weinigen in eerlijkheid proberen te onderbouwen. Je ziet in de topics hier op FOK! ook eigenlijk nooit progressieven die hun pro-migratie standpunten willen onderbouwen. Sterker nog, men negeert dat soort topics structureel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209183482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee joh, de mensen die de beslissingen nemen komen niet in aanraking met dat soort taferelen. Wonen in goede wijken. Kan ze niks schelen.
De zogenaamde D66/groenlinks buurten. Lekker deugen maar wel met de zekerheid dat ze niet bij jouw in de buurt komen wonen.
pi_209183512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor linkse mensen om te zeggen “vluchtelingen helpen ja , maar niet middels migratie naar het westen”? Waarom is alleen migratie hierheen de enige oplossing voor links?
Omdat er ongeveer 100.000 binnen moeten komen voordat ze met die ene homoseksuele Soedanese puntdichter in contact komen en dan tegen hun vrienden kunnen vertellen hoe inspirerend deze cultuurverrijker was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209183658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor linkse mensen om te zeggen “vluchtelingen helpen ja , maar niet middels migratie naar het westen”? Waarom is alleen migratie hierheen de enige oplossing voor links?
Migratie is dan ook niet de oplossing.

Wij kunnen niet een half continent, wat feitelijk gezien gewoon een grote broedmachine van addergespuis is, opvangen in het Westen.

Althans niet zonder alle daarbij horende negatieve zaken te krijgen hier, zoals flink inboeten in veiligheid, woongenot, rijkdom, et cetera et cetera.

Dat is gewoon simpelweg NIET mogelijk.

Iedereen die anders stelt heeft het niet begrepen en is dus geen knip voor de neus waard.

Kan gewoon niet. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209183758
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee joh, de mensen die de beslissingen nemen komen niet in aanraking met dat soort taferelen. Wonen in goede wijken. Kan ze niks schelen.
Mensen die er op stemmen lang niet altijd. Daar gaat het imo nog meer mis.
pi_209183766
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dan moeten eerst CU/D66 weg. Misschien als Kerrolaine straks de grootste wordt. Die zegt voor een asielstop te zijn.
benieuwd hoe zij dat wil gaan doen dan :)
pi_209185888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
_O-
Zo grappig is het niet dat er zoveel zijn die niets voor hun persoonlijke hygiëne kunnen doen. Veel mensen moeten dat zelfs in het openbaar doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')