abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209512637
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezen :r
Jaloers zijn op zo iemand :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_209512773
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 16:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Een zo'n bootvluchteling krijgt direct een huis toegewezen :r
Bizar inderdaad. Vluchtelingen krijgen eerst een huis en pas daarna stellen we vragen
pi_209512821
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.

„Mensen die vluchten hebben een moeilijk leven achter de rug. Het is geen makkelijke keuze”, vertelt de 29-jarige Ali, die twee kleine kinderen heeft. In 2018, wanneer er al jaren een burgeroorlog woedt in zijn thuisland Syrië, besluit Ali dat hij weg wil. „De samenleving in Syrië was door de oorlog simpelweg ziek. Die sfeer wilde ik niet voor mijn kinderen.”

In eerste instantie wil Ali naar Koeweit, maar dat land geeft dan geen verblijfsvergunningen aan Syriërs. Dus verandert zijn plan: Europa wordt de bestemming. „Ik werkte hard en legde geld opzij om dit plan te kunnen verwezenlijken. Ik verdiepte me niet al te veel in de details van de vlucht, ik had de beslissing om te vertrekken al gemaakt.”

Vanuit Homs reist Ali via Libanon naar Libië. Eenmaal in de Noordoost-Libische havenstad Tobroek aangekomen, neemt hij contact op met een smokkelaar. „Ik vroeg hem hoeveel hij wilde hebben. Dat was 4.000 dollar. Ik betaalde contant. Ik dacht: ze zetten me voordat ik aan boord stap wel in een hotel of appartement, maar het was een magazijn.”

Ali vertelt hoe er zeker 210 mannen, vooral Egyptenaren en ook twintig Syriërs, in het magazijn verbleven. Ali wil weinig kwijt over zijn verblijf daar. Wel beschrijft hij hoe hij en zeven andere mannen het elke dag moesten doen met één blik bonen en een stuk brood als maaltijd.

Aanvankelijk denkt Ali dat hij zo’n twee dagen in het magazijn zal moeten verblijven. Het worden er uiteindelijk 35. Dan begint de eerste oversteekpoging. „De smokkelaar bracht ons allemaal naar het strand. Te voet. Het was tachtig kilometer lopen, heuvel op en af. We kwamen rond zonsondergang bij het strand aan. Rond acht uur ’s avonds werden er mensen op een kleine boot gezet. De smokkelaars vertelden dat ze ons met die boot zouden overbrengen naar een grotere boot, één kilometer uit de kust. Pas toen we op die boot waren, begon de reis echt.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-bereiken-a4166555
Wat mij betreft is zo iemand geen vluchteling, hij had ook zijn geld kunnen gebruiken om te studeren, ondernemen of iets anders nuttigs te doen. Nu gebruikt hij zijn geld om mensensmokkelaars te betalen en een beter leven in Europa te zoeken.

Het domme is dat wij in Nederland een Syriër vrijwel altijd asiel geven, dit omdat de situatie in Syrië als zodanig wordt gezien, dat elke Syriër een vluchteling is.

Wat mij betreft geven we alleen asiel aan mensen die persoonlijk vervolgd worden, mensen die vanwege hun werk of positie, onterecht in de gevangenis kunnen verdwijnen. En niet de gemiddelde Ali uit Syrië die gewoon een beter leven zoekt.
pi_209512886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Jaloers zijn op zo iemand :')
Ik persoonlijk niet, maar een ander moet er ofwel heel hard voor werken of wel staat 10 jaar op een wachtlijst in geval van sociale huur.
blablablabla
pi_209512902
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bizar inderdaad. Vluchtelingen krijgen eerst een huis en pas daarna stellen we vragen
En dan het raar vinden dat mensen er helemaal klaar mee zijn en zich 'discriminerend' gedragen _O-
blablablabla
pi_209513602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat nodig is weten we allemaal , meer fietsen , meer water drinken , geen slagroom , geen vette worst , meer kinderen maken

maar de realiteit is dat we immigratie nodig hebben , ander gaat europa ten onder
Deze immigranten worden op den duur ook weer oud, en zullen ook verzorging nodig hebben.

Je kunt een ballon maar niet blijven opblazen, er komt een moment dat het knapt.

Als je een emmer met water vult, is ie op een gegeven moment ook vol en stroomt het over. Denken dat je de boel beheersbaat kunt houden door te (blijven) dweilen, is een grote fout. De kraan zal eerst dicht moeten.

Ik snap niet dat er nog altijd zoveel mensen zijn die van dit simpele gegeven geen idee lijken te hebben.
Onze verzorgingsstaat is niet onbegrensd, sterker nog, het staat al op knappen. Hetzelfde geld voor uitkeringen en dergelijke. Huisvesting evenzo, en dat terwijl er grote problemen zijn met het bouwen van nieuwe huizen.

Ik zou wel eens aan de "ach er kan nog meer bij mensen" willen vragen of er in hun beleving uberhaubt een max is.

De machine kraakt en piept aan alle kanten, stoom blaast er uit en dan toch blijft men roepen;"meer, meer, meer, doorpompen, meer druk, meer spanning, meer overbelasting, want anders "gaat Europa ten onder".

Ik snap dit niet.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:01:28 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209513633
quote:
4s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Deze immigranten worden op den duur ook weer oud, en zullen ook verzorging nodig hebben.

Je kunt een ballon maar niet blijven opblazen, er komt een moment dat het knapt.

Als je een emmer met water vult, is ie op een gegeven moment ook vol en stroomt het over. Denken dat je de boel beheersbaat kunt houden door te (blijven) dweilen, is een grote fout. De kraan zal eerst dicht moeten.

Ik snap niet dat er nog altijd zoveel mensen zijn die van dit simpele gegeven geen idee lijken te hebben.
Onze verzorgingsstaat is niet onbegrensd, sterker nog, het staat al op knappen. Hetzelfde geld voor uitkeringen en dergelijke. Huisvesting evenzo, en dat terwijl er grote problemen zijn met het bouwen van nieuwe huizen.

Ik zou wel eens aan de "ach er kan nog meer bij mensen" willen vragen of er in hun beleving uberhaubt een max is.

De machine kraakt en piept aan alle kanten, stoom blaast er uit en dan toch blijft men roepen;"meer, meer, meer, doorpompen, meer druk, meer spanning, meer overbelasting, want anders "gaat Europa ten onder".

Ik snap dit niet.
er gaan er ook dood en er komen ook weer anderen

piept wat maar kraakt echt niet
we moeten woningen gaan bouwen , ne veel ook

vroeger 1970 woonden er 5 miljoen mensen in nederland nu 18 miljoen , over 30 jaar zijn dat er 30 miljoen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209514382
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger 1970 woonden er 5 miljoen mensen in nederland nu 18 miljoen , over 30 jaar zijn dat er 30 miljoen
In 1970 woonde er 13 miljoen mensen Nederlanders in Nederland

Voor het bekende groepje fokkers die liever feitenvrij lullen en op reacties structureel ridicule conclusies moeten trekken: ja dat klopt wat je verzint, ik ben voor overbevolking en ik hoop dat we snel naar de 100 miljard mensen gaan
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:33:32 #259
323876 michaelmoore
pi_209514552
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Voor het bekende groepje fokkers die liever feitenvrij lullen en op reacties structureel ridicule conclusies moeten trekken: ja dat klopt wat je verzint, ik ben voor overbevolking en ik hoop dat we snel naar de 100 miljard mensen gaan
nee we gaan de 10 miljard mensen niet halen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209514572
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lol, er staat een globale bevolkingsimplosie om de hoek.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209515283
quote:

[..]

Ik snap dit niet.
Heeft met economische groei te maken.
Dat moet altijd groeien anders stort het in.
Alle anderen onzin wat ze vertellen zijn leugens.
Ze blijvan van alles verzinnen om die economische groei te behouden.

En ouderen mensen gaan op pensioen en kost geld wat van de economische groei af gaat .

Alles heeft te maken met heb zucht van anderen.
Verder niks anders.
Terwijl we ook als we willen de rest van de wereld meer leefbaar kunnen maken.
Maar voor de elite die willen dat niet.
Die willen heel simpel gezegt maar 3 dingen.

Geld :om uit te geven of verzamelen.
Gat :om te neuken of geneukt worden
God : denken ze dat zelf zijn tot dat het fout gaat dan vragen ze om god

Ook wel de 3xG genaamd.

Geld :komt van anderen af en gebruiken ze als slaven.
Gat :om te neuken van volwassen tot kinderen zo lang hun maar aan hun trekken komen.
God. : Waar ze misbruik van maken voor hun zelf en dan denk aan af kopen van hun geweten van donaties.

Zo simpel is de wereld
pi_209515770
quote:

[..]

Is er een max?

En zo ja; wat?

En zo ja; hoe merken we dat dan volgens jou.
pi_209515850
quote:

[..]

Nee hoor, de Nederlandse bevolking groeit helemaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:30:57 #264
323876 michaelmoore
pi_209515874
quote:
4s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Is er een max?

En zo ja; wat?

En zo ja; hoe merken we dat dan volgens jou.
voor welvarende landen die volop drinkwater hebben en een democratie is er geen max

Voor landen met een dictator als poetin zal men altijd bezig zijn om weg te komen

andere landen als china de krimpen doordat er welvaart is een heel veel werk de jongeren voor de ouderen moeten zorgen

De enige landen waar nog bevolkingsgroei is dat zijn straatarme landen zonder TV en zonder vermaak en electriciteit , daar is het enige vermaak neuken en daar komen kinderen van
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:31:21 #265
323876 michaelmoore
pi_209515885
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
wel door immigratie, en dat blijft doorgaan
pi_209515900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Het vluchtverhaal van Ali (29): ‘Ik vond dat ik het opnieuw moest proberen, voor een beter leven voor mijn familie’
Interview Ali (29) | gevluchte Syriër De Humanity I redde eind mei 88 bootmigranten. Ali (29) uit Syrië is een van hen.

„Mensen die vluchten hebben een moeilijk leven achter de rug. Het is geen makkelijke keuze”, vertelt de 29-jarige Ali, die twee kleine kinderen heeft. In 2018, wanneer er al jaren een burgeroorlog woedt in zijn thuisland Syrië, besluit Ali dat hij weg wil. „De samenleving in Syrië was door de oorlog simpelweg ziek. Die sfeer wilde ik niet voor mijn kinderen.”

In eerste instantie wil Ali naar Koeweit, maar dat land geeft dan geen verblijfsvergunningen aan Syriërs. Dus verandert zijn plan: Europa wordt de bestemming. „Ik werkte hard en legde geld opzij om dit plan te kunnen verwezenlijken. Ik verdiepte me niet al te veel in de details van de vlucht, ik had de beslissing om te vertrekken al gemaakt.”

Vanuit Homs reist Ali via Libanon naar Libië. Eenmaal in de Noordoost-Libische havenstad Tobroek aangekomen, neemt hij contact op met een smokkelaar. „Ik vroeg hem hoeveel hij wilde hebben. Dat was 4.000 dollar. Ik betaalde contant. Ik dacht: ze zetten me voordat ik aan boord stap wel in een hotel of appartement, maar het was een magazijn.”

Ali vertelt hoe er zeker 210 mannen, vooral Egyptenaren en ook twintig Syriërs, in het magazijn verbleven. Ali wil weinig kwijt over zijn verblijf daar. Wel beschrijft hij hoe hij en zeven andere mannen het elke dag moesten doen met één blik bonen en een stuk brood als maaltijd.

Aanvankelijk denkt Ali dat hij zo’n twee dagen in het magazijn zal moeten verblijven. Het worden er uiteindelijk 35. Dan begint de eerste oversteekpoging. „De smokkelaar bracht ons allemaal naar het strand. Te voet. Het was tachtig kilometer lopen, heuvel op en af. We kwamen rond zonsondergang bij het strand aan. Rond acht uur ’s avonds werden er mensen op een kleine boot gezet. De smokkelaars vertelden dat ze ons met die boot zouden overbrengen naar een grotere boot, één kilometer uit de kust. Pas toen we op die boot waren, begon de reis echt.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-bereiken-a4166555
Dit is geen vluchten maar migreren. Gestoord dat we dit alsmaar blijven faciliteren met alle maatschappij ontwrichtende gevolgen van dien.
pi_209516229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel door immigratie, en dat blijft doorgaan
Dat is geen groei, dat is beleidsmatige bijvolking ten koste van de natives.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat mij betreft is zo iemand geen vluchteling, hij had ook zijn geld kunnen gebruiken om te studeren, ondernemen of iets anders nuttigs te doen. Nu gebruikt hij zijn geld om mensensmokkelaars te betalen en een beter leven in Europa te zoeken.

Het domme is dat wij in Nederland een Syriër vrijwel altijd asiel geven, dit omdat de situatie in Syrië als zodanig wordt gezien, dat elke Syriër een vluchteling is.

Wat mij betreft geven we alleen asiel aan mensen die persoonlijk vervolgd worden, mensen die vanwege hun werk of positie, onterecht in de gevangenis kunnen verdwijnen. En niet de gemiddelde Ali uit Syrië die gewoon een beter leven zoekt.
Daar is het asielsysteem ook voor, en bovendien draag je op die manier bij aan wereldverbetering. Dit maakt de wereld alleen maar slechter, mensen geven hun geboorteplek gewoon op, het kost bakken vol met geld en helpt maar een verwaarloosbaar deel van de mensheid, en niet eens goed ook want voor 99% is het een enkeltje onderklasse in een onhoudbare verzorgingsstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209516326
quote:

[..]

Ik snap dit niet.
Ik ken veel mensen, maar geen 1 is voorstander van deze hele asielcircus.

En dat terwijl ze beweren in NL dat er juist nog steeds veel draagvlag voor opvang is...

Wie zijn toch die mensen?
pi_209516626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]

En dat terwijl ze beweren in NL dat er juist nog steeds veel draagvlag voor opvang is...

Politici die mee willen doen met graaien in deze miljardenbusiness?
pi_209516635
Of bang zijn dat ze voor racist worden uitgemaakt
pi_209516775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De Nederlandse niet nee...
^ To je nesmysl ^
pi_209518724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor welvarende landen die volop drinkwater hebben en een democratie is er geen max

Voor landen met een dictator als poetin zal men altijd bezig zijn om weg te komen

andere landen als china de krimpen doordat er welvaart is een heel veel werk de jongeren voor de ouderen moeten zorgen

De enige landen waar nog bevolkingsgroei is dat zijn straatarme landen zonder TV en zonder vermaak en electriciteit , daar is het enige vermaak neuken en daar komen kinderen van
Oh God.
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 juni 2023 @ 08:43:18 #273
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209518768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Al die mensen die in delen van het land wonen waar ze er geen last van hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:55:16 #274
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209518837
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:43 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Of er grof geld aan verdienen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209518850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:43 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Het is een groot probleem dat zich gaat uitspreiden, en ook de mensen die er geen last van zeggen te hebben krijgen straks te maken met problemen die asielzoekers veroorzaken.
Hier in het dorp komen straks statushouders in de leeftijd van 15 tot 21 jaar, fijne leeftijd. Een dorp verderop krijgt ook statushouders in een appartementencomplex waar veel bejaarden wonen. "Het biedt kansen" zegt de wethouder :')
Niet voor de mensen in het dorp, rot toch op klootzak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')