Op zich waar, maar het verdrag is helemaal niet zo slecht. Je hoeft geen mensen asiel toe te kennen die in een ander veiig land een verblijfplaats hebben gehad. Het draait in het verdrag niet om onveilige landen maar om grondgebieden. Er moet vrees voor vervolging zijn, niet voor bommen en granaten. Je hoeft vluchtelingen tav het meeste niet beter te behandelen dan andere vreemdelingen, en niet beter dan eigen onderdanen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een verdrag uit 1951...
Totaal andere tijd, niet te vergelijken met de asiel"invasie" van nu....
Flikker toch eens een eind op met die POW rotzooi.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige land leven we toch .
Mark rutte
Het ironische is dat veel asielzoekers deze kant op komen vanwege de welvaart. Maar als we zo door gaan blijft er niets meer over van die welvaart. Of veiligheid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik ben ook helemaal niet tegen asielzoekers, zelfs vluchtelingen die feitelijk weinig bijdragen in de zin van werken voor je kkgeld moet je opvangen als ze in een oorlogs/noodsituatie zitten.
Maar het moet niet ten koste van onze eigen welvaart gaan, laat staan basisbehoeftes zoals wonen en zorg en onderwijs ernstig verstoren omdat het hier overvol is. Natuurlijk moet je werken aan meer capaciteit maar wel binnen het redelijke. En niet ondertussen maar harder en harder blijven pompen met die gasten. Dan krijg je vanzelf een ernstig infarct.
De Nederlandse overheid zou er sowieso in de eerste plaats moeten zijn voor de Nederlandse staatsburgers.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het ironische is dat veel asielzoekers deze kant op komen vanwege de welvaart. Maar als we zo door gaan blijft er niets meer over van die welvaart. Of veiligheid.
Ik ben ook niet tegen opvang van vluchtelingen. Meer dan logisch dat we die hier onderdak bieden; zelfs als ze hier niet in staat zijn/niet willen werken. Iedereen verdiend het om in een veilige leefomgeving te zitten. Mensen die hier naar toe komen omdat ze hier actief willen werken, zich aan willen passen aan onze cultuur e.d.....helemaal geen moeite mee, kan ik ook alleen maar toejuichen. Ik zou het ook wel zien zitten om later naar de UK te verhuizen, maar ik ga niet verlangen dat hun zich aanpassen aan mij. Ik pas me aan aan hun cultuur. Ik ga niet een huis eisen, als ik prima kan werken en zelf ook een huis kan regelen. Kijk naar die vluchtelingen uit Oekraine; die gaan massaal hier aan het werk, passen zich aan; en sommigen gaan zelfs terug als hun woongebied weer iets veiliger is.
Mijn onbegrip start op het moment dat de mensen die de beslissingen maken hun ogen dicht knijpen op het moment dat hun eigen volk de klos begint te zijn. Op het moment dat ze vluchtelingen voorrang geven op zaken, terwijl de eigen bevolking nog langer mag wachten; op het moment dat ze vluchtelingen toe laten uit landen waar je prima kan wonen (met wat minder welvaart, maar wel relatief veilig), op het moment dat ze vluchtelingen toe laten die vervolgens wel rustig elk jaar naar hun eigen oude ''onveilige'' land op vakantie gaan. En dat zijn er meer dan sommigen toe durven te geven.
Op een gegeven moment moeten we gewoon aan ons eigen land gaan denken; aan onze eigen inwoners. Maar daar willen ze niet aan, want ja, dan zijn ze natuurlijk racist, niet politiek correct genoeg, etc. Dus dan maar door laten etteren en hopen dat de harde gevolgen niet op hun bordje komt te liggen, maar op het bordje van een volgend kabinet. En tot die tijd gewoon pleister na pleister.
Nee, flikker eens op met die criminele asielzoekers.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Flikker toch eens een eind op met die POW rotzooi.
Rutte is volledig de baas in zijn eigen partij. Hij gaat persoonlijk over alle lijsten. Als je je keert tegen Rutte, word je meteen het baantjescarroussel gegooid.quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee hoor, ook hier komt ie zonder kleerscheuren weer vanaf.
Zoals altijd...
Helaas..
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed idee.
Griekenland en Italië blij want zij zitten niet meer opgescheept met al die mensen en de VVD ook blij want al die asielzoekers gaan direct richting de rijke landen (waaronder Nederland) en dus een mega groei van ons BNP.
Ik wist niet dat jij zo'n fan van meer parasieten was
Er zijn GVD talloze meisjes in het VK verkracht omdat de instanties politiek correct wilden blijven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik snap die Grieken en Italianen wel, maar de EU maakt gewoon zelf een puinhoop van de bewaking van de buitengrenzen. Al die bootjes moet je gewoon terugslepen naar Afrika en niet de EU binnen brengen. Begin daar eens mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?
Want? De waarheid staat je niet aan?quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijkquote:Op woensdag 24 mei 2023 18:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige land leven we toch .
Mark rutte
Is dat niet moeilijk?quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het eerste Schengen land waar een immigrant binnenkomt, hoe moeilijk is dat?
Vorige week zaterdag was er in het linksche Volkskrant nog een artikel over de ellende die inwoners van Ter Apel meemaken en ondervinden, maar je hebt gelijk je mag dat inderdaad niet zeggenquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijk
Nieuws voor je collega: Er komt nu een ondersteunende locatie in Assen bij.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb een collega die uit Ter Apel komt, vanaf zijn geboorte daar opgegroeid. Vorig jaar is hij met zijn vriendin naar Assen 'gevlucht'. Zij voelde zich constant bedreigd, sissende geluiden en continu menselijke uitwerpselen in de tuin. Verschrikkelijk volk, maar dat mogen ze daar niet zeggen natuurlijk
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)meer-zelf-selecteren
Her gaat maar door en door. We zijn niet ver meer af van Staatsterrorisme.
Gelachen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?
Die merken nog niet eens dat hun huis in de fik staat als ze zelf op de bank zitten..quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Alleen maar verder modderen, dwingen en prutsen, ook bij de politiek moet toch een keer wat realiteitszin komen?
Nee. Ondanks alle stoere praatjes zoekt VVD-er v/d Burg nu hijgerig manieren om gemeenten gelukszoekers door de strot te duwen. Net zoals VVD-er Dijkhoff dat eerder al deed.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is vreselijk, er wordt niet eens aanstalten gemaakt om er iets aan te doen... behalve de grotere emmer onder de lekkende kraan te zetten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ondanks alle stoere praatjes zoekt VVD-er v/d Burg nu hijgerig manieren om gemeenten gelukszoekers door de strot te duwen. Net zoals VVD-er Dijkhoff dat eerder al deed.
En de rest van de coalitie is nog erger dan de VVD op dit punt.
Het welzijn van Nederland, nu en op de lange termijn, is kennelijk helemaal geen prio voor dit kabinet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is vreselijk, er wordt niet eens aanstalten gemaakt om er iets aan te doen... behalve de grotere emmer onder de lekkende kraan te zetten.
Hoewel, inmiddels is het een gesprongen waterleiding... en in tegenstelling tot water wat weer weg gaat, blijven we permanent met de brokken zitten.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)meer-zelf-selecteren
Her gaat maar door en door. We zijn niet ver meer af van Staatsterrorisme.
Schijt aan je eigen inwoners, schijt aan de gemeenten, gewoon dwingen en onderwijl niets doen om de oorzaak ook maar enigszins te verminderen. Dit kabinet is echt waanzinnig asociaal.quote:In het noodplan staat dat statushouders die in een opvangcentrum op een woning wachten en in Nederland mogen blijven, naar hotels worden overgebracht. Ook op dat vlak wil Van der Burg niet wachten op instemming van gemeenten. Hij schrijft: "In het uiterste geval zullen ook asielzoekers, desnoods ongevraagd, in hotels worden ondergebracht".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |