Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mafklappers die hun acceleratie snelheid overschatten of flink gas te geven bij het invoegen, daardoor in de knel komen, en vol op de rem gaan...
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zonequote:
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zone
Dat iemand rijdt als een bejaarde met pleinvrees is geen garantie dat die persoon zonder brokken thuiskomt. Sterker nog....quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.
Iemand die veel kritiek heeft op mensen die wel hun grenzen in de gaten houden kent meestal de eigen grenzen ook niet erg goed. Wijsheid komt met de jaren. Die bejaarde van jou is in ieder geval in staat geweest oud te worden, dat moet jij nog maar zien te redden met je kleuterkritiek.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat iemand rijdt als een bejaarde met pleinvrees is geen garantie dat die persoon zonder brokken thuiskomt. Sterker nog....
Gezien het feit dat je niet verder komt dan domme aannames en maar meteen op de man gaat spelen, zal het qua argumenten en inhoud wel slecht met je gesteld zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:33 schreef qajariaq het volgende:
Iemand veel kritiek heeft op mensen die wel hun grenzen in de gaten houden kent meestal de eigen grenzen ook niet erg goed. Wijsheid komt met de jaren. Die bejaarde van jou is in ieder geval in staat geweest oud te worden, dat moet jij nog maar zien te redden met je kleuter kritiek.
De enige aanname die ik doe is dat je niet bejaard bent. De rest zijn alleen maar conclusies. Ja, ik heb kritiek op jouw ongefundeerde kritiek op een andere weggebruiker en de manier hoe je daar mee om gaat.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je niet verder komt dan domme aannames en maar meteen op de man gaat spelen, zal het qua argumenten en inhoud wel slecht met je gesteld zijn.
Hoi jijquote:
quote:
Dat is niet waar. Je begint met de aanname dat iemand die rijdt als een bejaarde met pleinvrees, veiliger rijdt dan iemand die niet rijdt als een bejaarde met pleinvrees. En dat is al best een heeele domme aanname.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:19 schreef qajariaq het volgende:
De enige aanname die ik doe is dat je niet bejaard bent.
Weer niet waar. Jij neemt aan dat die bejaarde met pleinvrees rijdt als een bejaarde met pleinvrees, omdat die bejaarde met pleinvrees zijn grenzen in de gaten houdt. En dat is weer een domme aanname. Misschien is de bejaarde met pleinvrees gewoon bang in de sneeuw.quote:De rest zijn alleen maar conclusies.
Ik heb helemaal geen kritiek. Ik stel alleen maar dat rijden als een bejaarde met pleinvrees geen garantie is om thuis te komen zonder brokken te maken.quote:Ja, ik heb kritiek op jouw ongefundeerde kritiek op een andere weggebruiker en de manier hoe je daar mee om gaat.
Dat jij je aangesproken voelt als ik het heb over een bejaarde met pleinvrees, ligt aan jou. Dat is op geen enkele manier op de man spelen.quote:Als je het over op de man spelen hebt moet je even je reactie op mij nalezen.
Ja, he?quote:
Zegt de man die mij aanvalt omdat ik begrip heb voor iemand die rustig wil rijden met dit weer.quote:
Ik vrees dat jij een beetje in de war bent.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:46 schreef qajariaq het volgende:
Zegt de man die mij aanvalt omdat ik begrip heb voor iemand die rustig wil rijden met dit weer.
Nee, behalve idioten die ineens harder gaan rijden als je probeert in te voegen, niks geksquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
de laatste tijd nog ergernissen in het verkeer meegemaakt?
Ik merk dat er een trend is dat mensen als een debiel op een rotonde of kruispunt naderen en dan vol in de ankers gaan. Dat is toch totaal niet relaxed autorijden?
Ah, gewoon het normale werkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, behalve idioten die ineens harder gaan rijden als je probeert in te voegen, niks geks
Droeftoeterquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah, gewoon het normale werk![]()
Ik ging een auto inhalen die midden in een woonwijk stil stond en toen ik hem inhaalde ging hij ineens rijden en versnellen
Bij een beetje regen zo rijden...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.
Uiteraard aan het begin van dr invoegstrook zonder te kijken of er al iets op de snelweg rijd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.
Die heb je ook nogquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zone
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.quote:
Dat laatste is echt schandalig.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:51 schreef JaapB het volgende:
[..]
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.
Ik snap dat dus niet hoe mensen dat niet enorm awkward vinden? Ik heb dat ook eens gehad, nota bene later op de avond op een vrijwel lege snelweg, kwam een auto me inhalen, tergend langzaam... en toen hij eenmaal naast me reed bleef hij daar gewoon hangen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
vandaag had ik er 2 voor me die gezellig naast elkaar even hard aan het rijden waren, km na km....
Fileflirtenquote:Op maandag 13 maart 2023 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap dat dus niet hoe mensen dat niet enorm awkward vinden? Ik heb dat ook eens gehad, nota bene later op de avond op een vrijwel lege snelweg, kwam een auto me inhalen, tergend langzaam... en toen hij eenmaal naast me reed bleef hij daar gewoon hangen.
Ik heb een paar keer opzij gekeken of de bestuurder oogcontact maakte (had gekund dat er iets met mn auto was of weet ik veel waardoor ie me wilde waarschuwen ofzo). Maar nee, pipo zat gewoon suf voor zich uit te staren, terwijl hij 2 minuten lang naast me bleef rijden.
Uiteindelijk heb ik zelf maar gas bij gegeven zodat ik weer een honderd meter ofzo voor hem zat want ik vond het maar raar en ongemakkelijk, en na een tijdje zag ik hem achter me gewoon weer naar de rechterbaan schuiven![]()
We reden op een lege snelweg beiden rond de 120 ..... en meneer naast me maakte geen enkel oogcontact met me.quote:
Heb het idee dat ze vergeten zijn dat je de hele invoegstrook mag/moet gebruiken..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.
Lijkt me ook dat je het hoort, maar goed..quote:Op maandag 13 maart 2023 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die niet doorhebben dat hun richtingwijzer aan staat tijdens het rijden. Ik snap het niet, dat zie je toch in je dashboard?
Anders wel het irritante tik tok geluidje wat wordt afgespeeldquote:Op maandag 13 maart 2023 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die niet doorhebben dat hun richtingwijzer aan staat tijdens het rijden. Ik snap het niet, dat zie je toch in je dashboard?
Oh die had rechts in mn deur gezetenquote:Op woensdag 15 maart 2023 08:55 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
Filmpje is van 2 weken geleden. Ik kwam van m'n dochtertje in het ziekenhuis en vlak bij huis komt er bij een rotonde een Benz aan, ik denk die stopt niet![]()
Zit er een Sjonnie in met een telefoon in de hand en Anita naast hem. Meneer keek niet op of om en had volgens mij helemaal niet in de gaten dat hij bijna z'n Benz in puin had.
Is wel de meest verstandige keuze natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat flitste ook door m'n hoofd, maar ik bedacht me toch.
Ik haalde gisteren iemand in die vlak voor mij inhaalde en terwijl hij naar rechts ging z’n knipperlicht naar links aan liet staan. Toen ik hem vervolgens inhaalde zag ik dat hij een enorme koptelefoon ophadquote:Op woensdag 15 maart 2023 04:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders wel het irritante tik tok geluidje wat wordt afgespeeld
Ik kan daar zo slecht tegen hè. Inhalen moet je gewoon vlot doen. Sowieso, mensen die met 95 per uur vrachtwagens in gaan halen en zo de hele boel opstroppenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
vandaag had ik er 2 voor me die gezellig naast elkaar even hard aan het rijden waren, km na km....
Zelfs toen ik reed in het grootste wrak dat ik het liefst total loss had rem je nog uit reflex. Ik denk dat als je een nieuwe auto hebt verzekerd tegen nieuwwaarde voor de eerste 3 jaar en na 2 jaar en 11 maanden zo'n actie krijgt je alsnog remt. Dat is toch wat je aangeleerd hebt al die jaren op de weg... de fouten oplossen van anderen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:46 schreef rival het volgende:
[..]
Is wel de meest verstandige keuze natuurlijk.
Er zijn ook een heleboel mensen die dat met 85 km per uur doenquote:Op donderdag 16 maart 2023 06:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar zo slecht tegen hè. Inhalen moet je gewoon vlot doen. Sowieso, mensen die met 95 per uur vrachtwagens in gaan halen en zo de hele boel opstroppen
Nog erger idd!quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:36 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Er zijn ook een heleboel mensen die dat met 85 km per uur doen
Dat neem ik vrachtwagenchauffeurs niet kwalijk. Ik juich het zelfs toe. Als vrachtwagens hen inhalen, gaat er hopelijk een lampje bij hen branden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En mensen die 85kmh rijden haal ik weer met 90kmh in met de truck 😬 Sorry.
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat neem ik vrachtwagenchauffeurs niet kwalijk. Ik juich het zelfs toe. Als vrachtwagens hen inhalen, gaat er hopelijk een lampje bij hen branden.
Je zou kunnen stellen dat hoge brandstofprijzen een gevaar vormen voor de verkeersveiligheidquote:Op vrijdag 31 maart 2023 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.
Heb er ook een hard hoofd in, maar men mag hopen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik erger me aan mensen die achter mij toeteren wanneer ik fietsers voorrang geeft op kruisingen/rotondes. Fietsers zijn zwakke verkeersdeelnemers dus zouden altijd voor moeten gaan. Die voorrangsregels kijk ik bij kruisingen en rotondes niet naar. Ik doe dit al 15 jaar maar de laatste jaren worden mensen steeds ongeduldiger en agressiever.
Hoe dan ook, ik blijf gewoon doorgaan met voorrang verlenen. Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Als fietser oversteken op een weg waar allemaal idioten veel te hard rijden is nog veel gevaarlijkerquote:Op donderdag 13 april 2023 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.
Two wrongs don't make one right.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:26 schreef bijstandboy678 het volgende:
[..]
Als fietser oversteken op een weg waar allemaal idioten veel te hard rijden is nog veel gevaarlijker
je bent een egoist.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Ja want dan geef jij 5x voorrang en de 6e keer denkt die fietser, ah hier krijg ik altijd voorrang.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik erger me aan mensen die achter mij toeteren wanneer ik fietsers voorrang geeft op kruisingen/rotondes. Fietsers zijn zwakke verkeersdeelnemers dus zouden altijd voor moeten gaan. Die voorrangsregels kijk ik bij kruisingen en rotondes niet naar. Ik doe dit al 15 jaar maar de laatste jaren worden mensen steeds ongeduldiger en agressiever.
Hoe dan ook, ik blijf gewoon doorgaan met voorrang verlenen. Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Ik vind het ook leuk om random stil te staan op de weg, fuck de regelsquote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Dat is waar het gevaar begint.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:44 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het ook heel erg raar dat persoonlijke voorkeuren blijkbaar prevaleren boven verkeersregels. Omgekeerde wereld.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, zou ik me toch ook niet zoveel aantrekken van de haters. Ben als fietser nu al zo vaak voor m'n sokken gereden hier op de rotondes terwijl ik voorrang had dat ik het echt lachwekkend ben gaan vinden dat ik geen rijbewijs meer heb. Jeroen zag dat het goed was en zulks, maar jij ziet het overige verkeer tenminste nog en dat is meer dan ik kan zeggen over de meestenquote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Vreemd, geen rijbewijs maar wel al vaker bekeurd. Bovendien asociaal rijgedrag. En dan toch weg komen met de waarschuwing dat de volgende keer het voertuig in beslag wordt genomen. Het verhaal verteld niet of hij een er nog een bekeuring voor bij krijgt maar dat zal wel.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jken-agenten-te-zijn
hahaha, hoe dom kan je zijn....
Ik dacht dat rijden zonder rijbewijs een misdrijf was. Of is dat pas als het rijbewijs is afgepakt?quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vreemd, geen rijbewijs maar wel al vaker bekeurd. Bovendien asociaal rijgedrag. En dan toch weg komen met de waarschuwing dat de volgende keer het voertuig in beslag wordt genomen. Het verhaal verteld niet of hij een er nog een bekeuring voor bij krijgt maar dat zal wel.
Mijn huis staat aan een kanaal en je mag hier 80, maar rond de bruggen mag je 60.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:51 schreef JaapB het volgende:
[..]
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.
Met welk argument werd dat figuur kwaad dan?quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:54 schreef DrMarten het volgende:
Vader met 3 kinderen voorin de bakfiets die door rood rijdt en kwaad wordt als je dan op de claxon ramt.
Kunnen we dat soort types niet gewoon direct uit de ouderlijke macht zetten?
Ja duh, niks zo irritant als dat agressieve claxongebruik. Totaal overbodig in dit geval.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:54 schreef DrMarten het volgende:
Vader met 3 kinderen voorin de bakfiets die door rood rijdt en kwaad wordt als je dan op de claxon ramt.
Kunnen we dat soort types niet gewoon direct uit de ouderlijke macht zetten?
Mijn ervaring is dat een hele hoop mensen die in zo'n busje rijden denken dat iedereen maar aan de kant moet gaan want zij hebben haast. En lijkt ook wel of ze allemaal opgefokt zijnquote:Op zondag 23 april 2023 11:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Onlangs nog een meningsverschil met de bestuurder van zo'n grote bestelbus (type Sprinter) die uit de tegenovergestelde richting kwam.
Die persoon ging in een woonwijk, waar je 30 mag, twee fietsers inhalen in een onoverzichtelijke bocht. Kwam mij halverwege tegen en hij vond dat ik maar achteruit moest. Dat deed ik dus niet en ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Sowieso een stomme actie, omdat er een paar meter daarna een kruising is mét drempels, dus 0 seconden tijdwinst bij het inhalen van die fietsers.![]()
Bijna die fietsers omvergereden en de bus stond overdwars op de weg.
Hij moest dus achteruit om mij er langs te laten.
Z'n raampje ging open om bij mij verhaal te halenmaar ik was niet geïnteresseerd in zijn verhaal en zodra hij ruimte had gemaakt, reed ik weer verder.
Snel naar huis om op FOK! een reactie te plaatsen, natuurlijk
Ja, nou.. verkeerd gedacht, want waar moet ik überhaupt heen? Het trottoir op of zoquote:Op zondag 23 april 2023 11:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een hele hoop mensen die in zo'n busje rijden denken dat iedereen maar aan de kant moet gaan want zij hebben haast. En lijkt ook wel of ze allemaal opgefokt zijn
Precies dat idd. Daarom hou ik al wat meer afstand als ik zo'n groot stuk blik de weg op zie draaien. Wat eigenlijk niet hoeft want ze trappen meteen het gas in en weg zijn ze (om dan weer te gaan kleven achter hun voorganger)quote:Op zondag 23 april 2023 11:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, nou.. verkeerd gedacht, want waar moet ik überhaupt heen? Het trottoir op of zo![]()
En ik ben wel van het anticiperen, maar ik ga niet grove inhaalfouten herstellen, meneertje Bestelbus
Ja, als ik achter ze zit, houd ik ook het liefste afstand... vooral op de snelwegquote:Op zondag 23 april 2023 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Precies dat idd. Daarom hou ik al wat meer afstand als ik zo'n groot stuk blik de weg op zie draaien. Wat eigenlijk niet hoeft want ze trappen meteen het gas in en weg zijn ze (om dan weer te gaan kleven achter hun voorganger)
Heel slim, en VOORAL doen als ze een aanhanger hebben!quote:Op zondag 23 april 2023 11:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, als ik achter ze zit, houd ik ook het liefste afstand... vooral op de snelweg
En eeuwige haastquote:Op zondag 23 april 2023 11:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Heel slim, en VOORAL doen als ze een aanhanger hebben!
En dat jaquote:
Ligt niet aan jou. Het is fucking irritant.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ligt het aan mij of "vergeten" tegenwoordig een boel mensen richting aan te geven?
Nee, komt vaker voor.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ligt het aan mij of "vergeten" tegenwoordig een boel mensen richting aan te geven?
Hier in Spanje is dat vrijwel de standaard.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Tsja, reed vanochtend ook rustig op de A12, wilde een paar vrachtwagens voorbij waarachter een VW busje hing. Natuurlijk op het laatste moment gooit de bestuurder van die bus zijn auto naar links wardoor ik flink in de remmen moest. Daarna ging meneer op zijn gemak met 95 km/h een paar vrachtwagens voorbij. Wilde hem nog even een boos gebaar meegeven toen ik er voorbij kon, zag ik ook een zwarte jas met twee gele strepen achter het stuur zitten. Kon me nog net op tijd inhouden. Zal wel op weg naar een flitslokatie zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jken-agenten-te-zijn
hahaha, hoe dom kan je zijn....
Zonder richting aan te geven uiteraard.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:04 schreef Aiciu het volgende:
Auto's die traag in het midden of links rijden en dan wanneer ik er dan maar rechts langsga om toch mijn afrit te halen ook ineens naar rechts gaan
Een beetje in dezelfde categorie:quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Bellen met je telefoon in je hand terwijl je auto ook handsfree bellen ondersteunt
Of op het moment dat je bijna in de dode hoek bent van de auto achter de vrachtwagen wilt deze personenauto naar links om de vrachtwagen ook in te halen en doet alsof jij helemaal niet de dode hoek in wou rijden...quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Een beetje in dezelfde categorie:
Je haalt een vrachtwagen met daarachter een personenauto in.
Tijdens het inhalen zie je dat de bestuurder van de personenwagen zijn vingers aan de richtingaanwijzer heeft.![]()
Zodra er ruimte voor is, komt deze bestuurder achter je naar links.
Zonder richting aan te geven.
Ik haal altijd gewoon rechts in als dat efficiënter is. Zeker op spitsstroken daar is het helemaal hilarisch. Van mij mogen ze me een boete geven als ze ook onnodig linksrijden boete geven aan die persoon.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:36 schreef stokj het volgende:
Wat ook vervelend is is dat als je de maximumsnelheid rijdt op de meest rechtse baan en dan op de eerste baan links je een auto dreigt in te halen. Geen blokmarkering en geen file dus beter niet rechts inhalen. Dan moet je helemaal van de meest rechtse baan naar de middelste baan om de auto in te halen (4 baans). Soms toeter ik dan ook nog in het inhalen en wijs naar de rechterkant. 6 van de 10 gaat dan op de meest rechtse baan rijden met de snelheid die ze hebben. 4 van de 10 rijden alsof er niks aan de hand is
Zondagochtend om 6 uur, 3-baansweg. 1 auto Golf langzamer voor me, op de linkerbaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik haal altijd gewoon rechts in als dat efficiënter is. Zeker op spitsstroken daar is het helemaal hilarisch. Van mij mogen ze me een boete geven als ze ook onnodig linksrijden boete geven aan die persoon.
Hier heb ik wel een praktijkvoorbeeld van. Ik had dus laatst zo'n fietser die even voorrang nam bij de rotonde, terwijl zij haaientanden had en moest wachten. Die lag dus bijna op mijn motorkap..quote:Op donderdag 13 april 2023 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
Ja want dan geef jij 5x voorrang en de 6e keer denkt die fietser, ah hier krijg ik altijd voorrang.
En die zit dan op mijn motorkap omdat ik mij gewoon aan de regels hou
Totdat de eerste vermorzeld wordt onder een vrachtwagen, dan kraken ze wel anders.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier heb ik wel een praktijkvoorbeeld van. Ik had dus laatst zo'n fietser die even voorrang nam bij de rotonde, terwijl zij haaientanden had en moest wachten. Die lag dus bijna op mijn motorkap..
Bij die rotonde zijn fietsers het ook gewend om voorrang te krijgen, dan krijg je dus dit soort dingen.![]()
Ja, dat idd.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Totdat de eerste vermorzeld wordt onder een vrachtwagen, dan kraken ze wel anders.
Een paar jaar terug had ik dat met de motor. Ik sla af en twee scholieren wilden nog even oversteken met de fiets. Ik moest echt een noodstop maken, en dat is niet fijn half in de bocht hellend. Ik ben wel even kwaad geweest en heb ze er ook op aangesproken dat het de volgende keer anders af kan lopen. Ze leken het wel te begrijpen volgens mij. Ik was allang blij dat er geen aanrijding was.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat idd.
Ik mag hopen dat ze dan even 3x nadenken voordat ze ervoor schieten.
Had nog wel geluk dat ik niemand dicht achter mij had rijden, anders had ik nog schade ook..
Dat was vast ook even schrikken voor jou.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een paar jaar terug had ik dat met de motor. Ik sla af en twee scholieren wilden nog even oversteken met de fiets. Ik moest echt een noodstop maken, en dat is niet fijn half in de bocht hellend. Ik ben wel even kwaad geweest en heb ze er ook op aangesproken dat het de volgende keer anders af kan lopen. Ze leken het wel te begrijpen volgens mij. Ik was allang blij dat er geen aanrijding was.
Klopt. Ik kreeg jaren geleden ook voorrang van een vriendelijke automobilist. Degene achter hem had niet zoveel geduld en haalde hem in met als gevolg dat ik boven op haar motorkap belandde.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.
Ik schrok enorm ja, vandaar ook mijn uitbarsting.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat was vast ook even schrikken voor jou.
Hier heb ik de dame in kwestie ook even laten weten dat ik het er niet mee eens was, maar ze fietste gewoon door alsof er niets gebeurd was.![]()
"Ok."
Voorrang op de snelweg? Ik snap het even niet?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Ik kreeg jaren geleden ook voorrang van een vriendelijke automobilist. Degene achter hem had niet zoveel geduld en haalde hem in met als gevolg dat ik boven op haar motorkap belandde.
Terwijl ik versuft en dizzy op de snelweg lag, vroeg dat takkewijf ook nog aan mij wat ik dacht te doen aan de schade van haar auto.
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Voorrang op de snelweg? Ik snap het even niet?
Ik vat hem, ik vond het alleen raar klinken, voorrang op de snelwegquote:Op zondag 2 juli 2023 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
Een man stopte voor en gaf met een handgebaar te kennen dat ik mocht oversteken.
Heb ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd?
Einde van de werkdag, hé? Deze man dacht blijkbaar dat we in feite allemaal collega's zijn die ook naar huis willen.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vat hem, ik vond het alleen raar klinken, voorrang op de snelweg
Nee niet echt. Want ik denk nu nog steeds te lezen dat je wandelend de snelweg bent overgestoken?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
Een man stopte voor en gaf met een handgebaar te kennen dat ik mocht oversteken.
Ik was op de fiets.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:14 schreef rival het volgende:
[..]
Nee niet echt. Want ik denk nu nog steeds te lezen dat je wandelend de snelweg bent overgestoken?
Zit je nou te trollen?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:18 schreef rival het volgende:
[..]
Een fiets? Op de snelweg? Dat is toch niet de bedoeling?
Nee. Jij? Wat doe je met een fiets op de snelweg. hoezo is er "oversteken" op de snelweg? Ik snap het niet.quote:
Dan lees je maar even terug.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:20 schreef rival het volgende:
[..]
Nee. Jij? Wat doe je met een fiets op de snelweg. hoezo is er "oversteken" op de snelweg? Ik snap het niet.
quote:
Dat staat er en nog iets ervoor.quote:Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
Dat staat er en nog iets ervoor.
Wie steekt er over bij een snelweg? een snelweg heeft opritten en afritten. Geen kruisingen.
Nee, de exacte locatie. Ik ben oprecht benieuwd waar je met een fiets de snelweg oversteekt. Serieuze vraag/interessequote:
Weer zo'n vaag half antwoord.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.
Een industriegebied die direct aan een snelweg ligt? Nee, dat is niet zo.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.
Ben jij gek geworden. Het bedrijf had een oprit die rechtstreeks uitkwam op een snelweg.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, de exacte locatie. Ik ben oprecht benieuwd waar je met een fiets de snelweg oversteekt. Serieuze vraag/interesse
Mag ook in DM.
In welk land is dit?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij gek geworden. Het bedrijf had een oprit die rechtstreeks uitkwam op een snelweg.
Er waren geen borden, stoplichten of zebrapad.
En ik moest die weg oversteken om op het fietspad aan de andere kant te komen.
Snap je het nou? Nee? Jammer dan.
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat idd.
Ik mag hopen dat ze dan even 3x nadenken voordat ze ervoor schieten.
Had nog wel geluk dat ik niemand dicht achter mij had rijden, anders had ik nog schade ook..
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.
Hoe wordt dit geregeld, wie is hier de pisang?
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.
Hoe wordt dit geregeld, wie is hier de pisang?
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Ja, ik had het even opgezocht. Je moet ten alle tijde voldoende afstand bewaren om een aanrijding met je voorganger te voorkomen. Als je er achter op klapt is dat dus niet het geval geweestquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.
quote:Op zondag 30 juli 2023 17:05 schreef Treffop het volgende:
Onze Duitse vrienden zeggen wel eens: "Nicht argern, nur wundern". Een zeer wijze uitspraak.
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.quote:
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.
Artikel 3?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Heb je daar een wetsartikel bij ?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.
Bij spitsstrook open kun je daarmee ook velen rechts inhalen (vooral Duitsers), maar bij 3 normale banen ook.
quote:
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @Hojdhopper die benoemt ?quote:Artikel 3
1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.
Wel met gepaste snelheid en extra alert. Maar goed, alsnog niet zoals het hoort natuurlijk.
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @:Hojdhopper die benoemt ?
Of begrijp ik je verkeerd ?
Ah ja, ik doelde dus eigenlij met mijn post op de ergernis van dit "middenplakken" an sich maar ook juist op dat het dus blijkbaar wel mag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.
[..]
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?
Nu lees ik die Duitse uitzondering pas
Vind ik altijd wel mooi om te lezen dat er mensen zijn die een auto de deur uit doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Omdat ik maar max 2 dagen per week op kantoor ben, hebben we besloten om onze tweede auto weg te doen en dat ik voortaan met het OV naar werk zou gaan (mits auto niet beschikbaar)
Het OV voor mij is snelbus 388 tussen Rotterdam en Utrecht via o.a. Sliedrecht. Deze bussen mogen op grote stukken op de vluchtstrook. Alleen gaat dat met horten en stoten want of je heb bestuurders die niet opletten en half op de vluchtstrook staan.. Dat kan ik nog begrijpen dat je in een file niet helemaal op zat te letten.. Maar je hebt ook lui (vooral vrachtwagen chauffeurs) die de bus expres blokkeren..
Nu zijn buschauffeurs niet de meest brave verkeersdeelnemers, maar het val me ook op dat veel andere bestuurders niet weten waar een bus bijvoorbeeld voorrang heeft..
Postnl is vrij wanhopig wat betreft de enorme vraag naar pakketbezorgers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vakerquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Ik heb het meer met mensen die denken dat ze overal voorrang moeten verlenen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vaker
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Verkeer is geen liefdadigheid, verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden.
Ja idd. Een verkeerde inschatting oke, maar dan trap je ff het pedaal in. Maar nee, ze kijken je aan, wachten vaak nog even, en draaien dan vlak voor je de weg op. En dan lekker een minuutje 30, dan even 55, dan een tijdje 70 en heel misschien nog de 80 aantikken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:15 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.
Ik kwam er net ook eentje tegen toen ik op de fiets wilde oversteken bij een rotonde waar ik geen voorrang had. Aardig dat ze me wilde laten voor gaan, maar de auto op de baan ernaast stopte niet. Daarom stak ik ook niet over en heeft die automobilist effectief alleen mij en de auto's achter haar opgehouden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.![]()
Regels volgen zorgt voor voorspelbaarheid en dat zorgt weer voor betere doorstroming en veiligheid.
Gelijktijdig aankomen rijden, en toch gewoon je bus daar parkeren en op je gemak wat gaan bezorgen. Vervolgens ook nog gaan zitten schelden als ik met mijn hoofd schudt als hij eindelijk wegrijdt. Kom helaas geen naam op de bus zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Waarom zet je je auto er niet voor?quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gelijktijdig aankomen rijden, en toch gewoon je bus daar parkeren en op je gemak wat gaan bezorgen. Vervolgens ook nog gaan zitten schelden als ik met mijn hoofd schudt als hij eindelijk wegrijdt. Kom helaas geen naam op de bus zien.
[ afbeelding ]
Wat win je daar mee. Zo te lezen was het al zo'n typische heethoofd..in het ergste geval krijg je een klap.quote:Op zondag 10 september 2023 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zet je je auto er niet voor?
Je weet dat die borden helemaal geen rechten/plichten geven?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:35 schreef alpeko het volgende:
Mensen zonder kinderen/kinderwagen die hem wel op de familieparkeerplekken zetten bij de supermarkt. En dan nog een grote mond geven als je ze daar op aanspreekt.
Dat weet ik. Bordje prive of mijn kenteken op mijn eigen plek ook niet. Fatsoen heet dat.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je weet dat die borden helemaal geen rechten/plichten geven?
Fatsoen is tegenwoordig ver te zoekenquote:Op donderdag 14 september 2023 12:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat weet ik. Bordje prive of mijn kenteken op mijn eigen plek ook niet. Fatsoen heet dat.
Ja, spiegelen blijft moeilijk. Maar voor Duitsers ook, die hebben nooit door dat er nog een strook asfalt rechts van ze zit.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ergernis deze keer maar meer leedvermaak![]()
Laatst met m'n zoon een paar nieuwe kippen gehaald, onder de rook van de Grolsch fabriek.
Staan we op de terugreis in Hengelo(Ikea richting Borne) voor het verkeerslicht en die springt op groen. Ik trek op, komt er een Arie in een 1.4 2001 Astra G op de linkerbaan aanvliegen die mij nog op de een of andere manier voorbij wil, wat eigenlijk gewoon te krap is aldaar. Ik trap het gas dus iets verder in om voor hem te blijven, wordt het meneer wit voor ogen en probeert uit alle macht me nog links voorbij te gaan. Ik zie hem nog net linksachter me, hoor hem optoeren en hoor opeens heel hard ""grrrrrrrrrrrrrrrrr." Klaarblijkelijk schakelt hij helemaal mis op dat moment en m'n zoon ligt dubbel van het lachen naast me. Hij ziet dat volgens mij en begint te schelden en te tieren. Z'n vrouw Anita naast hem helemaal over de zeik en tot in Zenderen doet meneer niks anders als bumperkleven, knipperen, toeteren en schelden. In Zenderen gaan we rechtsaf en meneer slingert al toeterend met een bloedgang om me heen als ik afsla.
Ik weet zeker dat m'n Duitse kentekenplaten enige referenties en scheldwoorden in de Astra hebben opgeleverd.
Trouwens vorige week op de Autobahn nog wel een ergernisje.
We zijn op de terugweg van Osnabrück en het is betrekkelijk rustig, ik kachel dan ook rustig 150-160 door op de cruisecontrol . M'n vrouw ligt te slapen naast me en ik ga rustig op tijd naar de linkerbaan om een vrachtwagen in te halen. Nu rijdt er achter die vrachtwagen een Suzuki Jimmy, met NL-platen. Ik ben er verdacht op, maar vlak voordat ik de Jimmy en vrachtwagen voorbij ga, besluit de Jimmy (zonder richting aan te geven) de vrachtwagen in te gaan halen. Gewoon zonder ook maar te kijken, dat kan niet anders.
Dus ondanks dat ik het ergens verwachte moest ik echt volop in de ankers, m'n vrouw klapt bijna tegen het dashboard aan en schreeuwt het uit. Ik knipper en toeter en neem wat afstand, ik zat echt nagenoeg bovenop hem. Na de vrachtwagen duurt het ook nog even voordat hij weer naar rechts gaat en ik ga hem voorbij. Kijken mijn vrouw en ik beide hem vragend aan, zo van "waarom???" Zien we hem letterlijk: "Kutmof" zeggen en z'n middelvinger opsteken. Ik deed echt niks verkeerd terwijl hij ons bijna de dood in joeg
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 14 september 2023 17:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, spiegelen blijft moeilijk. Maar voor Duitsers ook, die hebben nooit door dat er nog een strook asfalt rechts van ze zit.![]()
Wel handig, want als het wat opstroopt rij je er op de autobahn zo weer 20 voorbij als het wat opstroopt
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardquote:Op donderdag 14 september 2023 13:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Fatsoen is tegenwoordig ver te zoeken![]()
Ik denk er trouwens niet aan om mensen aan te spreken zoals je doet, tenzij ze op een miva plaats staan. Dan kan ik wel aan de gang blijven
Stonden er mensen niet in hun vak? Nee? Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardHij had de pech dat ie net kwam aanlopen met een meloen. Het is niet alsof er geen andere plekken vrij waren. Of ie het volgende keer laat betwijfel ik maar die plekken zijn oprecht wel handig.
Ik stond vorige keer te klooien om de maxi cosi achterin te krijgen terwijl in de auto naast me die strak op me stond een vrouw geen fuck gaf en lekker zat te bellen. Ik heb de kleine via de andere deur binnen moeten krijgen. Prima voor mij maar mijn vriendin kan dat beter nog even laten.
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ergernis deze keer maar meer leedvermaak![]()
Laatst met m'n zoon een paar nieuwe kippen gehaald, onder de rook van de Grolsch fabriek.
Staan we op de terugreis in Hengelo(Ikea richting Borne) voor het verkeerslicht en die springt op groen. Ik trek op, komt er een Arie in een 1.4 2001 Astra G op de linkerbaan aanvliegen die mij nog op de een of andere manier voorbij wil, wat eigenlijk gewoon te krap is aldaar. Ik trap het gas dus iets verder in om voor hem te blijven, wordt het meneer wit voor ogen en probeert uit alle macht me nog links voorbij te gaan. Ik zie hem nog net linksachter me, hoor hem optoeren en hoor opeens heel hard ""grrrrrrrrrrrrrrrrr." Klaarblijkelijk schakelt hij helemaal mis op dat moment en m'n zoon ligt dubbel van het lachen naast me. Hij ziet dat volgens mij en begint te schelden en te tieren. Z'n vrouw Anita naast hem helemaal over de zeik en tot in Zenderen doet meneer niks anders als bumperkleven, knipperen, toeteren en schelden. In Zenderen gaan we rechtsaf en meneer slingert al toeterend met een bloedgang om me heen als ik afsla.
Ik weet zeker dat m'n Duitse kentekenplaten enige referenties en scheldwoorden in de Astra hebben opgeleverd.
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.
Dat dacht ik ook van die situatie.quote:Maar proberen in te halen waar men optrekt, getuigt ook niet echt van inzicht.
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30+ zone heenknallen![]()
Sowieso volk dat te stoer is voor verkeersregels
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperklevenquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.
Dat is 1 ding, een BMW.quote:Op zondag 17 september 2023 08:29 schreef PLY het volgende:
[..]
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperkleven
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zojuist op een lange doorgaande weg, nog net binnen de bebouwde kom. Auto voor mij stopt om een fietser voorrang te verlenen terwijl de fietser haaientanden heeft.![]()
Gevolg: Kleine file van 10+ auto's en een toeterconcertje van mijzelf.
Als het nou nog een mooie (vul hier het geslacht van uw voorkeur in) was, dan had ik het nog kunnen begrijpen...
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.quote:Op zondag 17 september 2023 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.
Vind sowieso het concept: voorrang verwachten, terwijl je het niet hebt.. niet helemaal okequote:Op zondag 17 september 2023 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.
Die, ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30 zone heenknallen![]()
Turken in een nieuwe Audi is ook een leuke rubriek.quote:Op zondag 17 september 2023 10:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind mensen met een dure auto net zo irritant
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.quote:Op zondag 17 september 2023 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.
Ik heb die cam na een maand weer weggedaan. Het focussen op bewijs bij evt. 'conflicten' is kennelijk niet mijn ding. Het bleek ook dat ik zelf ongeveer net zo vaak mis zit als een ander. Tolerant zijn bij fouten van een ander en oprecht excuus aanbieden als ik mis zit voelt gewoon veel beter.quote:Op zondag 17 september 2023 16:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer. Of omdat ze dat karakter hebben, of omdat ze in een auto zo worden. Of teveel stress.quote:Op zondag 17 september 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.
En ook dit wel, ja.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Nou, als je een minuut nadat een ander onterecht op de rem moet nog raar gaat inhalen om een middelvinger te kunnen tonen... Dat is pure agressie.quote:Op zondag 17 september 2023 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook dit wel, ja.
Het verkeer kan druk en chaotisch zijn. Mensen hebben haast. Veel mensen bedoelen het zo rot niet eens. En reageren soms gewoon even anders dan ze van zichzelf zouden verwachten.
quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
quote:Op zondag 17 september 2023 18:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer.
Tbh had ik niet heel je post gelezen, en ging mijn opmerking meer over het algemeen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
Gewoon op dezelfde manier blijven optrekken. Dat meneer dan bij het verdrijvingsvlak in het nauw komt, is zijn probleem.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.
[..]
Dat dacht ik ook van die situatie.
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.quote:
Dat ze functioneren, wil niet zeggen dat ze ook gebruikt wordenquote:Op maandag 18 september 2023 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.![]()
Audi's daarentegen.
Kom eens naar het VK, bizar hoe vaak je dat hier ziet. En ook hoe vaak je mensen met pech langs de weg ziet staan. Paar jaar geleden zelfs een keer een Bentley met z'n alarmlichten op de vluchtstrook zien staan, en de eigenaar achter de reling. Ding was nog geen 3 jaar oudquote:Op maandag 18 september 2023 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
Tering wat een hoop figuren met kapotte verlichting of verkeerd afgestelde verlichting
Rotterdam?quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Tijdens het lunchwandelingetje lopen we altijd een stukje over een fietspad, dat gaat helaas niet anders. Op 1 punt kwamen er net wat mensen van de andere kant aanlopen en een gast van 15/16 op een fatbike, die met 25/30 tussen ons door raasde. Omdat ik het aan zag komen riep dat hij effe normaal moest doen.
Als antwoord kreeg ik "Het is een fietspad kankerdebielen"
Neuh, een ander afvoerputje ergens.quote:
Te makkelijk dezequote:Op vrijdag 29 september 2023 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh, een ander afvoerputje ergens.
Het is oprecht een afvoerputjequote:
Tot je een toeteraar achter je hebt zitten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nu al ziet dat er geen ruimte is en je gaat kruispunten blokkeren, moet je niet gaan. Lijkt mij het meest logisch.....
Is geen geld voor. Geen Randstad. Maar er komt wel een fly over voor de richting A59 in de richting Waalwjk naar de A27 richting Utrecht toe dus dan is dit opgelost. Andersom (vanuit Waalwijk de A59 naar Breda) komt het minder voor dat het vast staat maar daarvoor komt geen fly over en blijft de kruising in tact. Volkomen debiel anno 2023quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef Jordy-B het volgende:
Je mag niet zomaar de kruising blokkeren, maar in die situatie zou ik zeker wel oprijden tot de tweede haaientanden.
Maar het lijkt erop dat er wat anders bedacht moet worden voor de hele kruising.
Mij ook maar ja als anderen dat wel doen die van links komen dan kom je nooit weg. Als ik voorzie dat ik niet weg ga geraken dan blijf ik ook wel stil staan bij groen maar als ik groen heb en ruimte dan verwacht ik wel dat men vanaf links ff dimt en niet probeert hem er nog voor te steken. Geen idee wie schuldig is bij een aanrijding.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nu al ziet dat er geen ruimte is en je gaat kruispunten blokkeren, moet je niet gaan. Lijkt mij het meest logisch.....
Dat mag uiteraard niet. Ik los het bij mijn werk in de buurt op door net zo lang te toeteren tot ze ruimte maken. Gebeurd gelukkig niet vaak.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:21 schreef alpeko het volgende:
Hooipolder![]()
Zodra er file staat op de A27 richting Utrecht loopt het van alle kanten vast omdat mensen dan bij groen toch proberen aan te schuiven linksaf de oprit op die vol staat. Gevolg: verkeer dat rechtdoor gaat op de A59 richting Zonzeel staat ook vast. Verkeer dat linksaf vanaf de A27 die richting op wil kan ook niet verder.
[ afbeelding ]
Wat zijn de regels daar eigenlijk over? Die auto recht voor me is door rood (was bij groen doorgereden tot aan de haaientanden direct voor me) toch naar het middenstuk gereden om daar dan vast te staan. Alles links daarvan is ook al voorbij de verkeerslichten die daar staan en ook die rijden gewoon naar eigen inzicht door als ze ruimte zien om de kruising op te draaien. Bij groen zit ik dus met hetzelfde dilemma. Blijven staan of toch als een soort Frogger de kruising over proberen te gaan met verkeer van meerdere kanten dat geen idee heeft of hun rijbaan groen of rood heeft.
Knooppunt Hooipolder (wat verkeerstechnisch gezien geen knooppunt is) is een drama. Dit gedrocht van Brabant hoort gewoon een klaverblad te hebben, zoals ieder normaal knooppunt, maargoed, het is al honderdmiljoen jaar zo, dus idd, waarom zouden ze het überhaupt willen veranderen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is geen geld voor. Geen Randstad. Maar er komt wel een fly over voor de richting A59 in de richting Waalwjk naar de A27 richting Utrecht toe dus dan is dit opgelost. Andersom (vanuit Waalwijk de A59 naar Breda) komt het minder voor dat het vast staat maar daarvoor komt geen fly over en blijft de kruising in tact. Volkomen debiel anno 2023
Dat zijn vaak ook de losers die vol in de rem gaan voor een rotonde, terwijl ze van kilometers afstand zouden kunnen zien dat er helemaal niemand aan komt.quote:Op zondag 19 november 2023 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Irritatie nr1:
Oude mensen die 10kmu onder de snelheid rijden en dan extra remmen op een voorrangsweg bij een kruising. Heel onzeker rijden dus.
Grrrrr
Die wisselaars dat valt bij mij in de categorie zwerfvuil net als mensen die met een groot snelheidsverschil over de invoegstrook jakkeren om vol in de remmen hem er tussen te gooien. Oorzaak van meer filevorming.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef Galvez het volgende:
Mensen die in een file constant van rijbaan wisselen.
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.quote:Op zondag 10 december 2023 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In volle paniek beseffen dat men een afslag moet nemen en hem maar bijna in de neus van een ander gooien, want de afslag is er al over 1,2 km
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegtquote:Op zondag 10 december 2023 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.
quote:Op zondag 10 december 2023 15:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegt
Kom oorspronkelijk uit BoZ, heel bekende situatie dit. Denk dat er twee soorten mensen zijn:quote:Op zondag 10 december 2023 15:41 schreef Ridocar het volgende:
Zo stom als afgelopen vrijdag heb ik ze niet vaak meegemaakt.
A58, Knooppunt Zoomland, (A4
https://maps.app.goo.gl/kWxWbb9wgsoPxC9f9) er komt een Ford Fiesta aan van de oprit, die zou de oprit kunnen volgen omdat deze afslaat richting Roosendaal, maar deze automobilist moest persé invoegen, om daarna verderop de linker rijstrook te nemen richting Roosendaal. En dan vraag ik mij maar één ding af:
Waarom?
Je werd gewoon gegrolkt.quote:Op maandag 25 december 2023 00:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar weer eens tijd om te klagen over hoe de voorrangsregels op grote parkeerplaatsen vaak ineens niet meer lijken te gelden.![]()
Laatst binnen 10 seconden 2 keer dat ik geen voorrang kreeg. één van die joefkes begon nog boos te toeteren naar mij ook. Tis gewoon openbare weg jongens, daar gelden de normale voorrangsregels, niet wie het eerste bij de kruising is
Ook nooit gesnaptquote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.quote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
Same here, alleen als we makkelijk bij de achterbak moeten parkeer ik vooruit of ik moet heel rot staan voor de bovengenoemde visgraat parkeerplaats.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.
Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
Visgraat parkeervakken zijn juist bedoeld dat je bij het inrijden en bij het uitrijden maar een kleine bocht hoeft maken zodat het sneller gaat.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.
Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
Helemaal niks, gevalletje natuurlijke selectie. Probleem lost zichzelf op.....quote:Op maandag 25 december 2023 19:17 schreef Vincent_student het volgende:
Oogst na een kwartiertje in de stad Utrecht rijden: Twee keer een opdringerige bumperklever in straten waar je echt niet harder dan 30 mag. Op een 70-weg aan de rand van de stad: Golf komt met noodvaart voorbij om mijn voorganger rakelings af te snijden om een afrit te halen. Dit was echt puur aso. Bij een volle parkeerplaats met wachtende auto's, waaronder de mijne, Geparkeerde auto rechts van me vertrekt, mooi plekje. Dat dacht degene voor mij ook die zo'n 20 meter voor me stond. Er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte. Hij kwam in volle vaart achteruitrijden, dat ik me kapot schrok, ik dacht die klapt boven op me. Dus ik de claxon indrukken, scheurt hij a la Max Verstappen bochtje achteruit in de vrij gekomen parkeerplaats. Deur gaat open, mager ventje met petje, komt op me aflopen om even verhaal te gaan halen over mijn toeterij. Gelukkig heb ik sloten op de deur.
Iets anders wat me opviel in deze stad, waar ik gelukkig niet zo erg vaak kom, is dat 9 op de 10 fietsers gewoon helemaal geen licht hebben. En donkere kleding aan. Dat is bloedlink, want je ziet ze gewoon veel te laat, als je ze ziet. Nu heb ik zo'n iemand er wel eens op aangesproken en de reactie is dan: Ik heb geen licht nodig, ik heb alles onder controle, ik zie alles en ik weet precies wat ik doen.
Tja, wat moet ik hier nou van denken?
Overkomt me ook wel eens en ik vraag me af wat in dat soort bestuurders omgaat. Ik rij altijd rustig 90 of 100 op de snelweg. Komt er een voorganger die 80 rijdt, ga ik gewoon op een rustig gangetje in halen, gaat hij versnellen. Ok, no problem, weer naar rechts. Zakt hij weer af naar 80 , weer inhalen en alles herhaalt zich hetzelfde.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vorige week weer de klassieker...
Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...
Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden.
Dat kijk ik één of twee keer aan, daarna schakel ik terug en geef ik een flinke dot gas en ga ik voor hém/háár rijden. Dat is exact dé reden dat ik ten alle tijden een auto onder mijn kont wil hebben waar een redelijke dosis vermogen in zit om dat soort gasten geen kans te geven te kunnen lopen zieken.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...
Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden.
Als je ramen beslagen zijn, heb je geen maximaal zicht.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk meer last van takelwagens die auto's uit de sloot moeten trekken en een vrachtwagen die half in de berm over de weg stond. Beter langzaam rijden dan zo goed als helemaal stil staan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:02 schreef Halcon het volgende:
Al die randdebielen die echt heel overdreven stapvoets gaan rijden met deze sneeuw en dat gerem de hele tijd.
Dit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk meer last van takelwagens die auto's uit de sloot moeten trekken en een vrachtwagen die half in de berm over de weg stond. Beter langzaam rijden dan zo goed als helemaal stil staan.
Elke dag weer dit, ga meestal maar gewoon wat boven de maximumsnelheid rijden zodat ik niet in de mongolenstrook hoef.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Voor die 6 dagen per jaar.quote:
Mja, zie zo met deze sneeuw zat mensen die gewoon echt niet kunnen rijden en dat dus ook beter niet meer zouden (mogen) doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk meer last van takelwagens die auto's uit de sloot moeten trekken en een vrachtwagen die half in de berm over de weg stond. Beter langzaam rijden dan zo goed als helemaal stil staan.
Ja?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met winterse omstandigheden is het simpelweg veiliger.
Ik heb gisteravond voor het eerst dit jaar uit vrije wil zestig gereden in plaats van tachtig, andere ritten waren anderen (uitglijders) de oorzaak van vertraging. Of ik met winterbanden vlotter had gereden is ook nog maar de vraag.quote:
Hier denk ik ook wel eens aan.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond voor het eerst dit jaar uit vrije wil zestig gereden in plaats van tachtig, andere ritten waren anderen (uitglijders) de oorzaak van vertraging. Of ik met winterbanden vlotter had gereden is ook nog maar de vraag.
In ieder geval heeft die zes km me dus hooguit een paar minuten gekost. Twee keer per jaar banden wisselen kost veel meer tijd. Afgezien nog van de kosten van het wisselen en de opslag.
Laat mij maar lekker met vier seizoenen banden rijden. Die paar keer per jaar prut op de weg doe ik wel wat rustiger aan.
Eneh, die uitglijders waren misschien wel mensen die dachten met winterbanden evengoed honderd te kunnen rijden waar tachtig mag.
Mensen met een pick-up in Nederland zijn toch per definitie niet snugger?quote:Op zondag 14 juli 2024 19:22 schreef MisterFox het volgende:
Wat een rare, domme en vermoeiende mensen heb je soms op de weg.
Ik rijdt net op een LEGE snelweg 80 waar je 100 mag. Komt er zo'n achterlijke grote pick-up achter me rijden en die gaat zelf ook 80. Maar meneer hield op de lege snelweg bijna geen afstand. Het zou me verbazen als er één personenauto tussen had gepast.
Dat vind ik een beetje vervelend, dus ik laat het gas even los en laat langzaam mijn snelheid zakken in de hoop dat deze debiel me in zou halen en dat deed hij inderdaad met 30KM te hard.
Kom ik deze pipo vervolgens tegen bij het tankstation. Hij klonk nogal dom en niet al te pienter (erg stoned) en zei dat hij de volgende keer wel even flink op de rem zou trappen bij me.
Op alles wat ik zei had hij wel een vergezocht, achterlijk antwoord klaar. Hij zette zichzelf dan ook een beetje voor lul bij de kassa.
Vermoeiende 50+ lul die erg van zichzelf overtuigd is, maar daar zijn er wel meer van tegenwoordig.![]()
Gewoon super chill op mijn gemakje naar huis rijden op een lege snelweg.quote:
Nee ieder z'n ding hoor. Maar de actie van die vent achter je slaat alles.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:19 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Gewoon super chill op mijn gemakje naar huis rijden op een lege snelweg.
Als de max snelheid 100 is, vind ik 80 niet zo heel vreemd.
Hij snapt het zelf ook niet.quote:Op zondag 14 juli 2024 21:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee ieder z'n ding hoor. Maar de actie van die vent achter je slaat alles.
De ventilatie van je auto fatsoenlijk afstellen, dan heb je dat probleem niet en je achterruit ontwaseming gebruiken. Geen rocketscience......quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je ramen beslagen zijn, heb je geen maximaal zicht.
Wauw, gewoon een maand heeft niemand wat te zeiken gehad over het verkeer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:12 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
De ventilatie van je auto fatsoenlijk afstellen, dan heb je dat probleem niet en je achterruit ontwaseming gebruiken. Geen rocketscience......
Logisch....tis tenslotte komkommertijd hequote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wauw, gewoon een maand heeft niemand wat te zeiken gehad over het verkeer.
Komt er straks een hele meute met buitenlandavonturen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Logisch....tis tenslotte komkommertijd he.
Niet slim om dat met je bedrijfsbus te doen, je kunt je bruine jas aantrekken en Stedin mailen/bellen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 07:09 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, A58, Van Bergen op Zoom richting Zeeland. Drie busjes van Stedin en een infrabedrijf komen de snelweg op en beginnen vervolgens te rijden als een debiel. Ze horen blijkbaar bij elkaar en hebben de grootste lol met slingeren, links en rechts het overige verkeer in te halen en seinen.
Het is idd niet best om dat te doen met de bedrijfsbus. Je rijdt immers met reclame rond, en een belletje is zo gedaan. Geen idee hoe ze het daar doen, maar bij ons (ik werk bij een andere netbeheerder) hebben we rijopleidingen en een stukje bewustwording meegekregen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet slim om dat met je bedrijfsbus te doen, je kunt je bruine jas aantrekken en Stedin mailen/bellen.
Een van de redenen waarom ik zowel een voorwaartse als een achterwaartse dashcam heb.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:22 schreef MisterFox het volgende:
Wat een rare, domme en vermoeiende mensen heb je soms op de weg.
Ik rijdt net op een LEGE snelweg 80 waar je 100 mag. Komt er zo'n achterlijke grote pick-up achter me rijden en die gaat zelf ook 80. Maar meneer hield op de lege snelweg bijna geen afstand. Het zou me verbazen als er één personenauto tussen had gepast.
Dat vind ik een beetje vervelend, dus ik laat het gas even los en laat langzaam mijn snelheid zakken in de hoop dat deze debiel me in zou halen en dat deed hij inderdaad met 30KM te hard.
Kom ik deze pipo vervolgens tegen bij het tankstation. Hij klonk nogal dom en niet al te pienter (erg stoned) en zei dat hij de volgende keer wel even flink op de rem zou trappen bij me.
Op alles wat ik zei had hij wel een vergezocht, achterlijk antwoord klaar. Hij zette zichzelf dan ook een beetje voor lul bij de kassa.
Vermoeiende 50+ lul die erg van zichzelf overtuigd is, maar daar zijn er wel meer van tegenwoordig.![]()
Yep. Blijft prachtig hoe we tonnen aan regeltjes, wetten en restricties hebben voor vanalles en nog wat om de maatschappij zo goed mogelijk te laten functioneren...quote:Op maandag 4 november 2024 13:02 schreef TR08 het volgende:
Vandaag een pareltje...
Vrouw rijdt voor me; 2 vrouwen voorin, 3 kinderen achterin en 1 van de achter deuren niet goed dicht.
Dus ik bij een rood stoplicht even snel uitgestapt, mevrouw van de deur verteld en de deur even netjes voor haar dicht gedaan. So far so good.
Maar dan zie je gewoon 3 van die kleine koters achterin zonder de gordels om.
Dus daar ben je dan. Als verantwoordelijke voor 3 kleine koters. Allemaal de gordel niet om. En de achterdeur niet dicht.
En dat heeft kinderen en stemrecht zeiden we vroeger wel eens onder elkaar...🤐
Super chill op je gemak is voor op het strand of achterin de trein/busquote:Op zondag 14 juli 2024 21:19 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Gewoon super chill op mijn gemakje naar huis rijden op een lege snelweg.
Als de max snelheid 100 is, vind ik 80 niet zo heel vreemd.
Of de overtreffende trap, eerst nog even helemaal naar links om één auto in te halen en dan over alle rijbanen naar de afslagquote:Op maandag 4 november 2024 13:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Mensen die op een vierbaansweg eerst helemaal links rijden en dan op het laatste moment ALLE rijbanen oversteken om de afslag te halen
Oh ja, ook zoiets gezien. Altijd dezelfde soort auto's die dat doenquote:Op maandag 4 november 2024 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of de overtreffende trap, eerst nog even helemaal naar links om één auto in te halen en dan over alle rijbanen naar de afslag.
Ik zie geen haaientanden idd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik hier als fietser van rechts kom dan heb ik toch gewoon voorrang, had gewoon ruzie met iemand vanochtend erover.
Die vent stapte gewoon uit, ik dacht wat maak ik nou weer mee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie geen haaientanden idd.
Was het een ongeschoren tokkie?quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:59 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Die vent stapte gewoon uit, ik dacht wat maak ik nou weer mee.
Zeker heb je dan voorrang. Smurfen van rechts.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik hier als fietser van rechts kom dan heb ik toch gewoon voorrang, had gewoon ruzie met iemand vanochtend erover.
Hier ook wel bekend als "De Smurfenregel".quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zeker heb je dan voorrang. Smurfen van rechts.
Bekijk deze YouTube-video
Formeel gezien niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in het buitengebied doet men dat nog weleens. Dan gaat ouwe Jaap voor een drukke rotonde ineens vol op de rem staan om Karel en Riet op de fiets voor te laten gaan en om nog even te zwaaien.quote:Op zondag 10 november 2024 19:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die.....
Stoppen en voorrang geven, waar ze dat niet hoeven doenen doe dat ook niet bij kinderen
zo leren ze het nooit.
Zoiets jaquote:Op zondag 10 november 2024 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier in het buitengebied doet men dat nog weleens. Dan gaat ouwe Jaap voor een drukke rotonde ineens vol op de rem staan om Karel en Riet op de fiets voor te laten gaan en om nog even te zwaaien.
Heel irritant al die gezelligheidquote:Op zondag 10 november 2024 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier in het buitengebied doet men dat nog weleens. Dan gaat ouwe Jaap voor een drukke rotonde ineens vol op de rem staan om Karel en Riet op de fiets voor te laten gaan en om nog even te zwaaien.
Valt nog mee dat ze dan niet meteen over Ronald de melkboer gaan praten die het met Greet doet van nummer 36.quote:
"I'm a patient man, but even I wanted to put your head in a paper bag and bludgeon you to death with the blunt end of an axe."quote:Op vrijdag 8 november 2024 14:03 schreef Bargehassus het volgende:
Mensen die bij een tankstation bij een pomp gaan staan en niet gaan tanken maar even op z'n elfendertigst naar binnen lopen om een broodje o.i.d. te gaan kopen. Te beroerd om een paar meter extra te lopen.![]()
Luie hont!![]()
![]()
Begin van de week voor mijn neus(nou ja, twee auto's verderop): eerste auto laat een fietser voor waar die fietser geen voorrang heeft. Auto rijdt daarna verder, maar de fietsen die daarna dacht ook dat zij voorrang kreeg. En ja hoor: bam,knalt bovenop de auto. Autobestuurder natuurlijk flink geschrokken, maar die fietser schold die man uit. Bestuurde stapte uit en schold die vrouw vervolgens uit en dat zij zich toch echt aan de verkeersregels moet houden.quote:Op zondag 10 november 2024 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |