Die wisselaars dat valt bij mij in de categorie zwerfvuil net als mensen die met een groot snelheidsverschil over de invoegstrook jakkeren om vol in de remmen hem er tussen te gooien. Oorzaak van meer filevorming.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef Galvez het volgende:
Mensen die in een file constant van rijbaan wisselen.
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.quote:Op zondag 10 december 2023 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In volle paniek beseffen dat men een afslag moet nemen en hem maar bijna in de neus van een ander gooien, want de afslag is er al over 1,2 km
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegtquote:Op zondag 10 december 2023 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.
quote:Op zondag 10 december 2023 15:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegt
Kom oorspronkelijk uit BoZ, heel bekende situatie dit. Denk dat er twee soorten mensen zijn:quote:Op zondag 10 december 2023 15:41 schreef Ridocar het volgende:
Zo stom als afgelopen vrijdag heb ik ze niet vaak meegemaakt.
A58, Knooppunt Zoomland, (A4
https://maps.app.goo.gl/kWxWbb9wgsoPxC9f9) er komt een Ford Fiesta aan van de oprit, die zou de oprit kunnen volgen omdat deze afslaat richting Roosendaal, maar deze automobilist moest persé invoegen, om daarna verderop de linker rijstrook te nemen richting Roosendaal. En dan vraag ik mij maar één ding af:
Waarom?
Je werd gewoon gegrolkt.quote:Op maandag 25 december 2023 00:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar weer eens tijd om te klagen over hoe de voorrangsregels op grote parkeerplaatsen vaak ineens niet meer lijken te gelden.![]()
Laatst binnen 10 seconden 2 keer dat ik geen voorrang kreeg. één van die joefkes begon nog boos te toeteren naar mij ook. Tis gewoon openbare weg jongens, daar gelden de normale voorrangsregels, niet wie het eerste bij de kruising is
Ook nooit gesnaptquote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.quote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
Same here, alleen als we makkelijk bij de achterbak moeten parkeer ik vooruit of ik moet heel rot staan voor de bovengenoemde visgraat parkeerplaats.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.
Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
Visgraat parkeervakken zijn juist bedoeld dat je bij het inrijden en bij het uitrijden maar een kleine bocht hoeft maken zodat het sneller gaat.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.
Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
Helemaal niks, gevalletje natuurlijke selectie. Probleem lost zichzelf op.....quote:Op maandag 25 december 2023 19:17 schreef Vincent_student het volgende:
Oogst na een kwartiertje in de stad Utrecht rijden: Twee keer een opdringerige bumperklever in straten waar je echt niet harder dan 30 mag. Op een 70-weg aan de rand van de stad: Golf komt met noodvaart voorbij om mijn voorganger rakelings af te snijden om een afrit te halen. Dit was echt puur aso. Bij een volle parkeerplaats met wachtende auto's, waaronder de mijne, Geparkeerde auto rechts van me vertrekt, mooi plekje. Dat dacht degene voor mij ook die zo'n 20 meter voor me stond. Er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte. Hij kwam in volle vaart achteruitrijden, dat ik me kapot schrok, ik dacht die klapt boven op me. Dus ik de claxon indrukken, scheurt hij a la Max Verstappen bochtje achteruit in de vrij gekomen parkeerplaats. Deur gaat open, mager ventje met petje, komt op me aflopen om even verhaal te gaan halen over mijn toeterij. Gelukkig heb ik sloten op de deur.
Iets anders wat me opviel in deze stad, waar ik gelukkig niet zo erg vaak kom, is dat 9 op de 10 fietsers gewoon helemaal geen licht hebben. En donkere kleding aan. Dat is bloedlink, want je ziet ze gewoon veel te laat, als je ze ziet. Nu heb ik zo'n iemand er wel eens op aangesproken en de reactie is dan: Ik heb geen licht nodig, ik heb alles onder controle, ik zie alles en ik weet precies wat ik doen.
Tja, wat moet ik hier nou van denken?
Overkomt me ook wel eens en ik vraag me af wat in dat soort bestuurders omgaat. Ik rij altijd rustig 90 of 100 op de snelweg. Komt er een voorganger die 80 rijdt, ga ik gewoon op een rustig gangetje in halen, gaat hij versnellen. Ok, no problem, weer naar rechts. Zakt hij weer af naar 80 , weer inhalen en alles herhaalt zich hetzelfde.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vorige week weer de klassieker...
Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...
Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden.
Dat kijk ik één of twee keer aan, daarna schakel ik terug en geef ik een flinke dot gas en ga ik voor hém/háár rijden. Dat is exact dé reden dat ik ten alle tijden een auto onder mijn kont wil hebben waar een redelijke dosis vermogen in zit om dat soort gasten geen kans te geven te kunnen lopen zieken.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vorige week weer de klassieker...
Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...
Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden.
Als je ramen beslagen zijn, heb je geen maximaal zicht.quote:Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk meer last van takelwagens die auto's uit de sloot moeten trekken en een vrachtwagen die half in de berm over de weg stond. Beter langzaam rijden dan zo goed als helemaal stil staan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:02 schreef Halcon het volgende:
Al die randdebielen die echt heel overdreven stapvoets gaan rijden met deze sneeuw en dat gerem de hele tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |