abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211563623
Afgelopen dinsdag in de file op de snelweg. Er kwam een ambu met zwaailichten aan dus iedereen op de rechterbaan naar rechts en op de linkerbaan naar links. Behalve één automobilist op de linkerbaan die het een goed idee leek om naar rechts te gaan. Dan heb je wel een plaat voor je kop. Je ziet toch wat de rest doet?
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:41:22 #227
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_211563667
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef Galvez het volgende:
Mensen die in een file constant van rijbaan wisselen.

Die wisselaars dat valt bij mij in de categorie zwerfvuil net als mensen die met een groot snelheidsverschil over de invoegstrook jakkeren om vol in de remmen hem er tussen te gooien. Oorzaak van meer filevorming.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_211575118
Laatst reed ik met 107 op de GPS op de cruise control. Op een gegeven moment rij ik langs een invoegstrook. Er kwam een andere auto de snelweg op, die accelereert en gaat volgens met dezelfde snelheid EXACT naast me rijden :')

Ik ben de beroerdste niet dus zou best naar links willen gaan, maar ik had in m'n spiegels gezien dat er een paar snelle auto's aan kwamen, dus dat ging niet zonder dat zij snelheid zouden moeten terug nemen (buiten dat het niet hoeft). Remmen midden op de snelweg om hem voor te laten is al helemaal geen goed idee en gas bijgeven heeft met mijn teringtrage Kia Picanto geen zin (en ik reed al te hard). Kwam me op een paar hele boze blikken en een toeterconcert te staan, voordat meneer besloot maar iets af te remmen en achter me in te voegen.

Zo moeilijk zijn de regels omtrent invoegen nou toch ook weer niet zou ik zeggen :')
pi_211575208
In volle paniek beseffen dat men een afslag moet nemen en hem maar bijna in de neus van een ander gooien, want de afslag is er al over 1,2 km :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_211575387
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In volle paniek beseffen dat men een afslag moet nemen en hem maar bijna in de neus van een ander gooien, want de afslag is er al over 1,2 km :{
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.
pi_211575400
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegt :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator / Redactie FP zondag 10 december 2023 @ 15:39:42 #232
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211575466
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegt :')
_O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211575484
Zo stom als afgelopen vrijdag heb ik ze niet vaak meegemaakt.

A58, Knooppunt Zoomland, (A4
https://maps.app.goo.gl/kWxWbb9wgsoPxC9f9) er komt een Ford Fiesta aan van de oprit, die zou de oprit kunnen volgen omdat deze afslaat richting Roosendaal, maar deze automobilist moest persé invoegen, om daarna verderop de linker rijstrook te nemen richting Roosendaal. En dan vraag ik mij maar één ding af:

Waarom?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 10 december 2023 @ 15:52:01 #234
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211575600
Heel veel herkenbaars hierboven, vooral met name met betrekking tot invoegen.

Maar mijn grootste ergernis blijft het niet richting aangeven met hand of richtingaanwijzer. En dan met name bij het verlaten van een rotonde.

GEEF GLOEIENDEGLOEIENDE RICHTING AAN ALS JE EEN ROTONDE VERLAAT, STOMME LUL-KUT-WAT JE OOK HEBT!

Ik heb geen zin om voor de kat z'n viool te staan wachten omdat jij te lui bent om anderen te laten merken wat je gaat doen. :(
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_211593024
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:41 schreef Ridocar het volgende:
Zo stom als afgelopen vrijdag heb ik ze niet vaak meegemaakt.

A58, Knooppunt Zoomland, (A4
https://maps.app.goo.gl/kWxWbb9wgsoPxC9f9) er komt een Ford Fiesta aan van de oprit, die zou de oprit kunnen volgen omdat deze afslaat richting Roosendaal, maar deze automobilist moest persé invoegen, om daarna verderop de linker rijstrook te nemen richting Roosendaal. En dan vraag ik mij maar één ding af:

Waarom?
Kom oorspronkelijk uit BoZ, heel bekende situatie dit. Denk dat er twee soorten mensen zijn:

1. De gehaasten: snel invoegen om dan later de "snellere" 'linker baan te pakken
2. De onwetenden: die weten niet dat die invoegstrook overgaat in in een uitvoegstrook/afslag

Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens een 1tje ben geweest, maar toen moest ik snel een trein halen in Roosendaal dus er moest even gas op die lollie.

Edit: dicht bij die oprit zit overigens een transportbedrijf waardoor er, althans bij mij, redelijk vaak vrachtwagens voor me zitten die een eeeeeuwigheid nodig hebben om op snelheid te komen. Dan snap ik wel dat je invoegt en er langs gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hojdhopper op 12-12-2023 11:10:29 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211736209
Maar weer eens tijd om te klagen over hoe de voorrangsregels op grote parkeerplaatsen vaak ineens niet meer lijken te gelden. :')

Laatst binnen 10 seconden 2 keer dat ik geen voorrang kreeg. één van die joefkes begon nog boos te toeteren naar mij ook. Tis gewoon openbare weg jongens, daar gelden de normale voorrangsregels, niet wie het eerste bij de kruising is :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 december 2023 @ 00:53:53 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211736825
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 00:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar weer eens tijd om te klagen over hoe de voorrangsregels op grote parkeerplaatsen vaak ineens niet meer lijken te gelden. :')

Laatst binnen 10 seconden 2 keer dat ik geen voorrang kreeg. één van die joefkes begon nog boos te toeteren naar mij ook. Tis gewoon openbare weg jongens, daar gelden de normale voorrangsregels, niet wie het eerste bij de kruising is :')
Je werd gewoon gegrolkt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211740867
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP maandag 25 december 2023 @ 11:16:13 #239
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211740917
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Ook nooit gesnapt :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211742646
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.

Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
  maandag 25 december 2023 @ 15:56:20 #241
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211745748
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:30 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.

Misschien dat dat het wat opheldert, kan me zomaar voorstellen dat meer mensen die gedachte ook hebben.
Same here, alleen als we makkelijk bij de achterbak moeten parkeer ik vooruit of ik moet heel rot staan voor de bovengenoemde visgraat parkeerplaats.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211746271
quote:

[..]

Visgraat parkeervakken zijn juist bedoeld dat je bij het inrijden en bij het uitrijden maar een kleine bocht hoeft maken zodat het sneller gaat.
Ga je daar achterwaarts inparkeren dan ben je of langer bezig met de auto keren of je rijdt tegen de rijrichting in.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_211747354
Oogst na een kwartiertje in de stad Utrecht rijden: Twee keer een opdringerige bumperklever in straten waar je echt niet harder dan 30 mag. Op een 70-weg aan de rand van de stad: Golf komt met noodvaart voorbij om mijn voorganger rakelings af te snijden om een afrit te halen. Dit was echt puur aso. Bij een volle parkeerplaats met wachtende auto's, waaronder de mijne, Geparkeerde auto rechts van me vertrekt, mooi plekje. Dat dacht degene voor mij ook die zo'n 20 meter voor me stond. Er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte. Hij kwam in volle vaart achteruitrijden, dat ik me kapot schrok, ik dacht die klapt boven op me. Dus ik de claxon indrukken, scheurt hij a la Max Verstappen bochtje achteruit in de vrij gekomen parkeerplaats. Deur gaat open, mager ventje met petje, komt op me aflopen om even verhaal te gaan halen over mijn toeterij. Gelukkig heb ik sloten op de deur.

Iets anders wat me opviel in deze stad, waar ik gelukkig niet zo erg vaak kom, is dat 9 op de 10 fietsers gewoon helemaal geen licht hebben. En donkere kleding aan. Dat is bloedlink, want je ziet ze gewoon veel te laat, als je ze ziet. Nu heb ik zo'n iemand er wel eens op aangesproken en de reactie is dan: Ik heb geen licht nodig, ik heb alles onder controle, ik zie alles en ik weet precies wat ik doen.
Tja, wat moet ik hier nou van denken?
pi_211770609
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 19:17 schreef Vincent_student het volgende:
Oogst na een kwartiertje in de stad Utrecht rijden: Twee keer een opdringerige bumperklever in straten waar je echt niet harder dan 30 mag. Op een 70-weg aan de rand van de stad: Golf komt met noodvaart voorbij om mijn voorganger rakelings af te snijden om een afrit te halen. Dit was echt puur aso. Bij een volle parkeerplaats met wachtende auto's, waaronder de mijne, Geparkeerde auto rechts van me vertrekt, mooi plekje. Dat dacht degene voor mij ook die zo'n 20 meter voor me stond. Er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte. Hij kwam in volle vaart achteruitrijden, dat ik me kapot schrok, ik dacht die klapt boven op me. Dus ik de claxon indrukken, scheurt hij a la Max Verstappen bochtje achteruit in de vrij gekomen parkeerplaats. Deur gaat open, mager ventje met petje, komt op me aflopen om even verhaal te gaan halen over mijn toeterij. Gelukkig heb ik sloten op de deur.

Iets anders wat me opviel in deze stad, waar ik gelukkig niet zo erg vaak kom, is dat 9 op de 10 fietsers gewoon helemaal geen licht hebben. En donkere kleding aan. Dat is bloedlink, want je ziet ze gewoon veel te laat, als je ze ziet. Nu heb ik zo'n iemand er wel eens op aangesproken en de reactie is dan: Ik heb geen licht nodig, ik heb alles onder controle, ik zie alles en ik weet precies wat ik doen.
Tja, wat moet ik hier nou van denken?

Helemaal niks, gevalletje natuurlijke selectie. Probleem lost zichzelf op.....
  woensdag 27 december 2023 @ 08:42:18 #245
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211770737
Vorige week weer de klassieker...

Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...

Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden :D.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211772741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

Ik rijd netjes rechts, de auto voor mij komt dichter bij dus netjes richting aangeven, naar links en klaar om de auto voor mij te gaan inhalen...

Waarop natuurlijk de betreffende chauffeur besluit harder te gaan rijden.. Flink harder zelfs, dus ik weer naar rechts.. Waarna natuurlijk de voorganger gewoon weer veeel langzamer gaat rijden :D.
Overkomt me ook wel eens en ik vraag me af wat in dat soort bestuurders omgaat. Ik rij altijd rustig 90 of 100 op de snelweg. Komt er een voorganger die 80 rijdt, ga ik gewoon op een rustig gangetje in halen, gaat hij versnellen. Ok, no problem, weer naar rechts. Zakt hij weer af naar 80 , weer inhalen en alles herhaalt zich hetzelfde.
Heb ik meermalen meegemaakt.
Ik heb het vermoeden dat dit soort bestuurders zich meer bezig houden met hun telefoon dan met het stuur.
pi_211773777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

Dat kijk ik één of twee keer aan, daarna schakel ik terug en geef ik een flinke dot gas en ga ik voor hém/háár rijden. Dat is exact dé reden dat ik ten alle tijden een auto onder mijn kont wil hebben waar een redelijke dosis vermogen in zit om dat soort gasten geen kans te geven te kunnen lopen zieken.

Datzelfde komt ook goed van pas als je zo'n treuzelaar vóór je hebt op de invoegstrook met 60, terwijl op de hoofdrijbaan het verkeer met 100 ~ 120 aan komt razen. Als de linkerstrook dan nog voldoende vrij is en ik niemand ermee hinder, geef ik flink gas en knal ik hem in één keer door.
pi_212076914
Al die randdebielen die echt heel overdreven stapvoets gaan rijden met deze sneeuw en dat gerem de hele tijd. :')
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2024 @ 13:49:19 #249
70532 loveli
N
pi_212077456
quote:

[..]

Als je ramen beslagen zijn, heb je geen maximaal zicht.
crap in = crap out
pi_212079577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:02 schreef Halcon het volgende:
Al die randdebielen die echt heel overdreven stapvoets gaan rijden met deze sneeuw en dat gerem de hele tijd. :')
Ik had eigenlijk meer last van takelwagens die auto's uit de sloot moeten trekken en een vrachtwagen die half in de berm over de weg stond. Beter langzaam rijden dan zo goed als helemaal stil staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')